Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Nordlie blir FFK-trener

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 22 4

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 aug 09, 09:45

Opprinnelig postet av rødforalltid

Visst vi ikke skal ha en trener som ikke har hatt en eneste dårlig sesong, hvem skal da FFK hente? Alex Ferguson? Han er vel det nærmeste vi kan komme som sjelden opplever dårlige sesonger.

Mange foreslår KTE, hva har han bevist på tippeliga nivå tidligere? At han klarer å ligge nede i den sumpa vi nå er?

Sjelden at Nordlie opplever dårlige sesonger? Han fikk sparken i Vålerenga grunnet dårlige resultater. Han fikk sparken da sølvvinner Start den neste sesongen hadde to seire etter halvspilt serie, og han ble vel presset ut av LSK også, etter en miserabel start på sesong to der borte. At Viking tilbød han lengre kontrakt trenger ikke ha mye å si, da han kun var der noen få kamper og reddet klubben.

Eggen har tross alt god erfaring med å redde klubber fra nedrykk. Alle sesongene med Moss og Fredrikstad i Tippeligaen har aldri endt med nedrykk. Det ville også blitt en billigere løsning hvis man hadde fått han ut sesongen.


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 25 aug 09, 09:46
Endret: 25 aug 09, 09:52
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av nilz1
Hvordan kan delvis voksne...

og resten av innlegget

Veldig godt innlegg, blant de mest reflekterte jeg har lest på lenge!!

 

Mod: Ikke sitér hele innlegg for å skrive at det er et bra innlegg.

---------------------------

alexx


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 aug 09, 09:58
Endret: 25 aug 09, 09:59
Endret av: FFK1903

Morgenmøtet:

Henriksen: Ja ja, gutta boys, da har jeg fikset han derre Tom Nordlie vet dere!

En i styret: Ømh, ja vel, men har vi ikke Anders Grönhagen ansatt som hovedtrener?

Henriksen: Åh faen, jeg visste det var noe jeg hadde glemt. Hvor i helvete ble det av den post-it-lappen egentlig? Faen, der ringer FB også. Jeg tar avspassering i dag jeg folkens. Ses i morgen!

Aune tuslende inn: Hva skjer?

Henriksen: Oi, sjekket du ikke facebook-innlegget mitt i går? Vi har kanskje hentet Nordlie, ringer du han, emh, han svensken også? Tror ikke han vet det nemlig. Hei sveis!

Aune: Hvor skal du?

Henriksen: Tar meg en tur på hytta. Må forberede pressekonferanse. Veggene i VIP-losjen har nemlig fått nye farger!

Man kan nesten lure på om det er faktisk er tilfellet noen ganger. The Muppet Show!


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 25 aug 09, 10:04

Det er godt å se at ledelsen i FFK viser handlekraft ! Et skadehelvete gjennom hele sesongen samt kreftsykdommen til Grønhagen er foranledningen til at også andre elementer har bidrattt har bidratt til at FFK har havnet der de er. SÅNN ER DET !

Eggen ville vi ikke ha lenger - Grønhagen vil vi ikke ha mer enn en sesong (han gjør det alltid godt da for å falle av (ref. han femti år lange trenerkarriere) - Aune vil vi ikke ha lenger, og nå, Nordlie vil vi ikke ha som redningsmann.

Synes folk her på forumet bør se seg selv i speilet. Den endeløse tiraden av kloakk og negativitet som renner ut er et tragisk skue. Tror dere virkelig at alle disse trenerne er så dårlige som dere skal ha det til?

Aune er en god trener, men ingen redningsmann slik situasjonen er nå, det er Tom Nordlie. Han evner å få ut alt av sine spillere. Den innsatsen som Kvisvik og til dels Wehrmann legger ned aksepteres ikke av Nordlie, og han vil ta konsekvensen av slik opptreden (glem Barsom, han har løpt 3 x så mye som Kviskvik de siste kampene). Det samme vil ikke Tom Freddie klare som allerede er der. Men Tom Freddy er en mann for fremtiden, det bør det ikke være tvil om.

Tom Nordli har blitt en klokere mann siden tippeligatilværelsen. Ansett ham FFK for å redde tippeliga-tilværelsen, men sørg samtidig for å å få inn en Sportsdirektør som han kan utvikle klubben sammen med.


ketoyo

Juniorspiller

Ble medlem: 22 jan 04
Innlegg: 157

Lagt til: 25 aug 09, 10:06

Er fremdeles sjokkert. Trenger nok resten av dagen til å summe meg.

En Viking-kollega fortalte meg imorges at han så på TN som en mirakelmann, og at han bare har positive ting å si etter at TN reddet Viking fra nedrykk for noen år siden. Han har visst en stor stjerne der borte fremdeles.

Jeg velger å gi mannen all støtte dersom han faktisk ender opp i trenerstolen. Det blir ihvertfall en fantastisk spennende høst!

 


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 25 aug 09, 10:11
Endret: 25 aug 09, 10:11
Endret av: FFK Forever

 

Helt konge! Tom Nordlie er rett mann for oss!   Vi trenger en mann som kan piske daukjøttet vårt!

Laughing

 Btw patetisk av folk på forumet her som forhåndsdømmer Tom Nordlie til de grader! 

Gi mannen en sjanse!

 

 

---------------------------

BRH


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 25 aug 09, 10:18

Få tilbake TKK også, så kan dette bli bra det. Tror TN og TKK finner tonen bedre enn Grønnis og førstnevnte gjorde..!!

---------------------------

You`ll never walk alone...


_insider_

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 25 aug 09, 10:25

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Få tilbake TKK også, så kan dette bli bra det. Tror TN og TKK finner tonen bedre enn Grønnis og førstnevnte gjorde..!!

Kan du utdype hvorfor?


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 25 aug 09, 10:29

Opprinnelig postet av pretor

Jeg er for så vidt enig med deg Holters, men jeg tror desverre vi ikke har tid til noe annet enn "å pisse i buksa".. Det er synd, men jeg er mer interessert i å bruke vinteren til å diskutere feilansettelsen av Nordlie her på forumet i påvente av ny eliteserie, enn å planlegge kampoppsettet til Adecco..

Desverre finnes det et 3. alternativ også. Spill i adecco , med trener keiko.

Er jo ikke gitt på forhånd at han klarer å redde det synkende skip eller hva?

Jeg mener helt klart at skal man først betale så mye penger, kan man like godt bla opp såpass at Nordlie godtar kontrakt ut sesongen, eventuelt med oppsjon på forlengelse hvis han bidrar til å redde plassen.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 aug 09, 10:31

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust
Få tilbake TKK også, så kan dette bli bra det. Tror TN og TKK finner tonen bedre enn Grønnis og førstnevnte gjorde..!!

Jepp, Nordlie vil sikkert ha en direktør over seg som er ti år yngre. Han er jo så ydmyk i forhold til slike ting. Knirkefritt samarbeid med Fjørtoft blant annet!

Nordlie vil ha alt eller ingenting.


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 25 aug 09, 10:34

Opprinnelig postet av stjernengutt

 

Jeg mener helt klart at skal man først betale så mye penger, kan man like godt bla opp såpass at Nordlie godtar kontrakt ut sesongen, eventuelt med oppsjon på forlengelse hvis han bidrar til å redde plassen.

 

Er det ikke det han er tilbudt da??  Kontrakt ut sesongen med oppsjon på 2 år. Oppsjonen må ikke benyttes men er ett ledd i å få han hit.

Jeg har trua. FFK i tippeligaen 2010!!!! Velkommen Tom og lykke til med redningsaksjonen!!

---------------------------

"Tap og vinn med samme sinn". Måtte det bare bli 3 poeng!!


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 25 aug 09, 10:34

INGEN I KIL MILJØET ØNSKER TOM N BORT. HAN ER MEGET POPULÆR; MEN HUS PÅ HVALER;FET LØNN I FFK FRISTER, sånn låter det på KIL magasinet. Det er visst allerede bestemt at Kenta tar over KIL. Ja, som dere skjønner så er det ikke bare i FFK det finnes administrative "tullinger". Snakket med en kollega på Vingrom Hotell som sa at reiser han nå, bør han ikke vise seg mer på Kongsvinger. Han er meget populær i miljøet og er absolutt kommet ned på "jordet". Gamle Tomteberget er sikker i sin sak ;detta skjer ikke, sier han.


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 25 aug 09, 10:38

FFK bekrefter samtaler med TN.

 

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/2349/372/


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 25 aug 09, 10:42

Hvor lenge har han vært i Kongsvinger da og hvordan har han gjort det der så langt?

Jeg er helt for å få han inn som "redningsmann" ut sesongen, men 2,5 år er jeg skeptisk til. Enig med de som heller ville hatt inn Eggen.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 25 aug 09, 10:43

Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04
Innlegg: 292

Lagt til: 25 aug 09, 10:43

At ingen i KIL-miljøet ikke ønsker ham bort, er tøv. Jeg har førstehånds informasjon fra spillergruppen i KIL. Spillerne hater ham! Han velger ut sine få favoritter helt til å begynne med, og er du ikke en av dem, kan du bare begynne å planlegge harryturer og familiekvelder på søndagene, for å si det sånn. Martin Elvestad, Michael Trulsen osv, finn dere nye klubber med en gang. Denne mannen bryr seg ikke om talentsatsning i det hele tatt.

Tom Nordlie vil bli helt hos oss når han redder laget i år. Neste år hater spillegruppen ham, og så får han sparken. Jeg håper inderlig vi slipper Tom i FFK.


marevan

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07
Innlegg: 61

Lagt til: 25 aug 09, 10:44

Opprinnelig postet av Plankekæll

Svaret på spørsmålet ditt alexx finner du lenger opp på siden hvis du leter. Kan jo ramse opp et par punkter:

  • Pisse i buksa for å holde seg varm
  • Mangel på langsiktig tenkning
  • Drite i ungdommen i klubben
  • Ok (til nød) med kontrakt ut sesongen, skandale med lenger kontrakt

Jeg lurer veldig på om folk virkelig mener at TN driter i ungdommen? Tror dere virkelig at han ikke ser såppas langt frem at han ikke skjønner at det er bra å utvikle egne spillere? Det var vel han som sa at : " er du god nok, er du gammel nok" ?

TN er også en som rydder i organisasjoner. Det trenger virkelig FFK. Det er MINST 1 rotten ansatt i FFK, det holder med denne lekkasjen i dag for å skjønne det.

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 25 aug 09, 10:46

Enig med Acromion. Håper Nordlie holder seg langt unna FFK.

Uansett da, hva skjer med Grönhagen?? Man kan ikke ansette en ny trener før vår nåværende er ferdig i klubben. Han er sjukemeldt, da er han "fredet". Men det skjønner ikke herr Henriksen.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 25 aug 09, 10:48

Opprinnelig postet av marevan

Tror dere virkelig at han ikke ser såppas langt frem at han ikke skjønner at det er bra å utvikle egne spillere?

Ja, det tror jeg. Han velger seg ut sine oldiser og kjører på med dem.


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 25 aug 09, 10:50

Opprinnelig postet av FFK1903

Morgenmøtet:

Henriksen: Ja ja, gutta boys, da har jeg fikset han derre Tom Nordlie vet dere!

En i styret: Ømh, ja vel, men har vi ikke Anders Grönhagen ansatt som hovedtrener?

Henriksen: Åh faen, jeg visste det var noe jeg hadde glemt. Hvor i helvete ble det av den post-it-lappen egentlig? Faen, der ringer FB også. Jeg tar avspassering i dag jeg folkens. Ses i morgen!

Aune tuslende inn: Hva skjer?

Henriksen: Oi, sjekket du ikke facebook-innlegget mitt i går? Vi har kanskje hentet Nordlie, ringer du han, emh, han svensken også? Tror ikke han vet det nemlig. Hei sveis!

Aune: Hvor skal du?

Henriksen: Tar meg en tur på hytta. Må forberede pressekonferanse. Veggene i VIP-losjen har nemlig fått nye farger!

Man kan nesten lure på om det er faktisk er tilfellet noen ganger. The Muppet Show!

He he he. Takker for en god latter på formidaggen.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 22 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24