Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Nordlie blir FFK-trener

Flat Trådet Nøstet
Side 22 av 22 22

teflon

Juniorspiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 119

Lagt til: 27 aug 09, 17:52

Haha nummer 33 i galleriet til nrk var den beste spør du meg :D


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 27 aug 09, 17:53

Dagbladet:

AG exit idag, Opphaug mener saken er blåst opp til det ukjennelige.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


teflon

Juniorspiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 119

Lagt til: 27 aug 09, 17:55

Mangler ikke på oppblåsning her iaff.


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 27 aug 09, 18:00

Ja da får vi jo bare håpe at FFK blir klubben som gir Tom tid til å bevise at han er et geniLaughingJeg tipper 7 seriegull på 12år!

        At tidligere spillere klager skal vi ikke ta så alvorlig,jeg kjenner noen som spilte under NAE i RBK.Og alt som kan sies om Tom kan man også si om eggen,humørsyk,sliter voldsomt på omgivelsene,diktator,lite opptatt av talentutvikling,satser alt på en fast elver etc.Eggen holdt faktisk på å måtte gå flere ganger på 90 tallet,da laget hans vant serien med 10-15p..Idag er det glemt,og bildet av geniet og godkaren sitter spikret,og ingen spillere er dumme nok til å latterliggjøre seg med å fortelle sannheten..Og ,Who cares?Han ga alle hva de ville ha ,GULL! Gjør Tom det samme her blir det statue!

    Hvor realistisk det er,det er en annen sak...Lov å være optimist!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 aug 09, 18:51

I følge TV2 blir han presentert som ny trener i løpet av 24 timer.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 27 aug 09, 18:52

Ramberg virker ikke veldig fornøyd med valg av ny trener hvertfallLaughing

Ikke akuratt i perlehumør på tv2 sporten nå...


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 27 aug 09, 18:53

TV2 er verdenmester i å være negative mot FFK !!!! Møkka kanal!!!!!!!!!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 27 aug 09, 18:54

Skjønner jo at døm kjører sak på detta da..

Var helt lik sak på nrk østfold nettopp..


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 27 aug 09, 18:56
Endret: 27 aug 09, 18:56
Endret av: hasse33

Opprinnelig postet av ffkmufc

Ramberg virker ikke veldig fornøyd med valg av ny trener hvertfallLaughing

Ikke akuratt i perlehumør på tv2 sporten nå...

Hvis du blir stilt det samme spørsmålet gang på gang hadde også du blitt sur. Ramberg sier det klart og tydelig: Det er ikke hans bord, det er styret som bestemmer. Og slik er det. Du kan for pokker ikke velge sjefen din uansett hvilken arbeidsplass du har.

 


rubired

Bedriftsspiller
Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 4

Lagt til: 27 aug 09, 23:03

   

Heia TROMSØ 30.08.2009!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04
Innlegg: 292

Lagt til: 27 aug 09, 23:04
Endret: 27 aug 09, 23:06
Endret av: Acromion

Og der var papiret signert... Tom blir ny trener for klubben vår.

Henrik Mohn, styreleder i KIL, bekreftet det akkurat.

Da kan vi glede oss over at plassen vel reddes, så får vi ta utfordringene som vil komme neste sesong etterhvert.


Burgern

Bedriftsspiller
Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 4

Lagt til: 28 aug 09, 15:17

Opprinnelig postet av Acromion

Og der var papiret signert... Tom blir ny trener for klubben vår.

Henrik Mohn, styreleder i KIL, bekreftet det akkurat.

Da kan vi glede oss over at plassen vel reddes, så får vi ta utfordringene som vil komme neste sesong etterhvert.

 

Jumping to conclusions, are we? Nordlie har signert, så da er plassen reddet? Håper virkelig det er den innstillingen FFK-spillerne har også Tongue out så kan dere se frem til Adeccoliga neste år.


Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04
Innlegg: 292

Lagt til: 28 aug 09, 15:35

Les mine tidligere innlegg om ansettelsen, så aner man en viss syrlighet i det jeg skrev der! Wink


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 24 okt 10, 22:37

Opprinnelig postet av Rafn

Har skummet litt på endel innlegg om Tom Nordlies sannsynlige ansettelse som trener i FFK og har registrert at det er et utrolig engasjement i denne saken. Og det er bra at folk viser engasjement for klubben sin.

Når det gjelder Tom Nordlies ansettelse så er det mange som er skeptiske til dette. Jo, han har reddet 2 klubber fra nedrykk. Viking og Kongsvinger er reddet på imponerende måte.

Like imponert er man ikke over de resultater Tom N har skapt hvor han har vært i mer enn 1 år.  Jeg kjenner ikke Tom og har aldri snakket med ham, men de som kjenner ham sier at han tar mye plass. Videre så sier de at han snur mange steiner i starten og skaper et engasjement i spillergruppen.

På sikt blir han opplevd som en belastning for omverdenen. Jeg sier ikke at dette vil skje i FFK, men det kan vel heller ikke utelukkes...

Videre sier man også at treningsmengde/metode er stor for enkelte spillere og man får ofte spillere med langtidsskade eller som presterer langt under pari. Bjørn Helge Riise er et ganske ferskt eksempel. Brenne og Bjørkøy er vel også 2 spillere som ikke akkurat blomstrert under Tom N. Når Brenne forlot Lillestrøm ( den historien kjenner vi vel alle...)

Flere eksempler fra både Odd, VIF,Sandefjord, Start og LSK kan nevnes. Jeg sier ikke at dette vil skje i FFK, men det kan vel heller ikke utelukkes...

Talentutvikling og satsning på yngre er også noe som er diskutert flittig her. Tom Nordlie er ikke kjent for å slippe til ungguta. FFK har endelig , etter mange år begynt å få struktur på talentutvikling og jr-lag. Dette takket være innhenting av en ressursperson som Even Juliussen. Dette vil vi se gode resultater av i årene fremover. Spillerere utenfor vårt nærdistrikt søker faktisk mot Fredrikstad. Utopi for bare kort tid siden.

I LSK lå ungdomsavdelingen med brukket rygg fordi Tom Nordlie kun satset på eldre etablerte spillere. Jeg sier ikke at dette vil skje i FFK, men det kan vel heller ikke utelukkes...

Tom Nordlie ønsker ifølge F-B.no det fulle og hele sportslige ansvaret. Var det ikke det som felte KTE når han forlot klubben ? KTE var vel heller ikke beryktet for å slippe til for mange yngre spillere. I en klubb som FFK er man nødt til å ha en god sportsplan med klare arbeidsoppgaver for den enkelte. Også for A-trener. En A-trener kan ikke bestemme om f.eks hospitering skal gjennomføres eller ikke. Hvis klubben har på plass en god sportsplan, så er dette arbeidsinstruksen A-trener har å forholde seg til.

Dessverre tror jeg at denne sportsplanen , som Tor Kristian Karlsen utarbeidet, ikke lever i FFK slik den bør. Dette fordi planen ble oppfattet som kontroversiel av mange, og fordi man i tiden etter TKKs avgang ikke har hatt en sportssjef i ordets rette forstand.

Den positive trenden som er i jr-avdelingen for tiden (husk at resultater i NM og interkrets skapes av en stall der vi har 6-7 guttespillere og kun 3 års sisteårs jr-spillere) er noe som er skapt helt på utsiden av en nedfelt sportsplan. Dette er klubbens fremtid og jeg er 100% sikker på at man i løpet av 3-4 år vil ha mange av disse spillerne i A-stallen, forhåpentligvis i eliteserien..

Gråter jeg for min syke mor fordi jeg har egen sønn på jr-lag ?  I dagens økonomiske situasjon er faktisk FFK avhengig av å skape egenutviklede talenter. Legges dette brakk nå ,så vil det ta mange år å få dette på beina igjen. De aller fleste av gutta i jr-stallen brenner for å slåss for klubben i sitt hjerte. Man må ikke gi dem begrensinger i forhold til det. Da må han ha en arena som oppnåelig. En arena som var totalt fraværende under Anders Grønhagen.

Er Tom Nordlie den rette mannen for FFK. Som redningsmann er jeg sikker på at Tom Nordlie er en god mann med udiskutable resultater, og dette kan man kanskje se seg fort blind på.

Og er alle vi som ikke hyller denne eventuelle ansettelsen medgangssupportere og ønsker vi klubben vondt?

De aller fleste ønsker vel klubben sin det aller beste, men det er lov å sette spørsmålstegn ved enkelte disposisjoner.

Jeg har ikke noe ensidig svar på hva som må gjøres for å snu den dårlige trenden vi er inne i. Og ansetter vi Tom Nordlie så er det klubben som må bestemme og klargjøre en tydelig nedfestet sportsplan.

Tom Nordlie er en egenrådig herremann og samarbeidet med Fjørtoft i LSK var vel ingen dans på roser. Uten at man skal legge all skylden for det på Tom Nordlie. Det var stor stemning i LSK når man ansatte Tom Nordlie og like stor stemning når han sa opp sin stilling.

 

Det blir litt som å være på byen. Man har lyst til å ta med de sprekeste damene hjem, men glemmer fort at man faktisk kan våkne opp med dem på morgenen.

PS ! Gjelder ikke meg da som har vært gift i 25 år !!!   Cool

 Og det er vel det som er reservasjonen mot Tom Nordlie. Ønsker vi å våkne opp med ham om morgenen ?

Er vi blendet av hans kortsiktige resultater og glemmer at han har en recordliste på mislykkede langsiktige oppdrag.

Jeg sier ikke at dette vil skje i FFK, men det kan vel heller ikke utelukkes...

 

 

Regner med at det er det her innlegget noen har i tankene når de prater om Rafns motstand mot Nordlie,det ble skrevet FØR han ble ansatt!


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 24 okt 10, 23:26
Ja Rafn nevner jo flere som ikke blomstret under Nordlie men hvor mange har blomstret under Aune, hehe, han har vel laget en bukett med vissne blomster snart av hele laget. TRAGISK.

kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 25 okt 10, 01:50
Endret: 25 okt 10, 05:36
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av GodeGeir

Opprinnelig postet av Rafn

(...)

Regner med at det er det her innlegget noen har i tankene når de prater om Rafns motstand mot Nordlie,det ble skrevet FØR han ble ansatt!

 

Der var'n ja....

---------------------------

wakka wakka wakka ( < o o o o o o o


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 25 okt 10, 08:12
Vi vet ikke om det hadde gått bedre med Nordlie. Som dere vet lagde han en masse problemer, nei la oss glemme han og heller finne ut hvem som bør trene laget neste sesong slik at vi kan komme tilbake og rykke opp i Tippeligaen.

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 25 okt 10, 10:53
Tom Nordlies første valg/krav var å få kjøpt Mathias Andersson og Alex Valencia, sum totalt for disse = katastrofe opp mot hva som er levert tilbake. Ikke akkurat det Tom N. kan plassere øverst på CV'en og vitner om elendig dømmekraft. T.F. Aune har arvet det materialet han har og må slite med det. Tilførte spillere i år er Mulac, Roger og Gambio. Roger'n har vært ok og meget god igår, Mulac trenger mye mer tid til å akklimatisere seg og Gambio ser ut til å være en flopp. Uansett har han arvet de han har tilrådighet på godt og vondt. Økonomien til FFK var elendig, på randen til konkurs. Hva gjør en bedrift da? Jo, man må kvitte seg med kostnader. Det har man tildels gjort også ved å redusere trenerlønningene. Dette var nok nødvendig og Tom Freddy har vørt lojal. Men han må helt sikkert ta inn over seg mer kunnskap som alle andre i ny jobb. Laget FFK er idag helt OK, men ikke mer enn det. Nordlie med gymlærer ville aldri fått mer ut av dette m.t.p. hva han ser i ulike spillere som de to overnevnte. Nå blir det kvalik, og der kan alt skje.


Flat Trådet Nøstet
Side 22 av 22 22

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24