Husk meg
Brukernavn
Passord

Resterende seriekamper 2009

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 20 okt 09, 09:22

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jeg håper Alta vinner sine siste to, og at Sarpsborg 08 spiller uavgjort mot HamSkam på hjemmebane og taper bortekampen sin. Da ender Alta på 46 og Sarpsborg 08 på 45. Det hadde vært stas. Smile

Vil heller møte et lag med en flat formkurve, Sarpsborg, enn et med en strekt stigende som Alta vil ha om "tipset" ditt slår til. For ikke å snakke om oppmerksomheten en kamp mot sarpsborg vil få i regionen. Har gledet meg til denne kampen lenge(siden tapet i Drammen).

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 20 okt 09, 09:41

Kampene FFK mot Sarpsborg 08 vil absolutt være veldig morsomme møter. :)
Håper på dette, dersom FFK må ut i kvalikkamper.

---------------------------

Drømmekamp: FFK - Leeds på Stadion! (Event. Leeds - FFK på Elland Road)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 20 okt 09, 09:57

Morsomt eller ei, jeg vil heller tape for Alta enn Sarpsborg. Det kommer vi til å få høre om i hundre år fremover.

Jeg ville heller møtt Sarpsborg i køppen, der er det ikke like "farlig" å tape.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 20 okt 09, 11:52

Alta er jo østfold (FFK, Moss) dødaren fremfor noen andre så ser heller Særp på motsatt banehalvdel. Alta rykket ned med kun to seire i adeccon - begge mot oss. Året vi rykket opp feide de oss på gamle frstad stadion med sjokkerende 1-3...På frstad stadion skal vi rimelig greit kunne slå et Særp delvis bestående av spillere som ikke holdt TL nivå et par år tilbake. Innsats vil uansett begge lag ha, og kvalitetsmessig skal jo FFK vinne greit.

Men når det er sagt kan vi fort unngå kvalik, via enten LSK eller Godset. Brann er definitivt kapable til å slå ustabile LSK på Åråsen, og Molde slår LSK på røkkeløkka for å feire sølvet skikkelig. Tar vi 6 poeng (fullt mulig) kan LSK godt spille U i begge kamper, og vi passerer dem med 1 poeng. Tar LSK 3poeng derimot mot Brann er de sikret via bedre målforskjell.

Godset har uavgjortspesialisten Viking på besøk, en U der og vips vi er forbi med seier over Molde. Skal ikke mer til! Dog tror jeg Godset er sikret plassen med 3 poeng mot Viking ettersom de kan møte et halvmotivert og B-preget Aafk i siste serierunde som ser fram mot cupfinalen, utrolig synd at Start dummet seg ut i helga (og i ettertid at Prica gav Start seiern på overtid på Lerkendal, hvis ikke kunne Start fort rykket ned). Samtidig er det slik at hvis RBK feier Aafk, mens Godset og FFK vinner mot henholdsvis Viking og Molde, vil Aafk-Godset kampen gjøre at FFK er sikret plassen med seier over Lyn uansett.

Altså er konklusjon at FFK kan sikre plassen via 3 ulike scenarioer, den jeg tror mest på er via LSK. Det fordrer dog en knallavslutning av FFK gutta og at de for første gang i år viser stabilitet.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Memyselfandi

Juniorspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 154

Lagt til: 20 okt 09, 11:59

Hvis vi ser på målforskjellen til LSK så hadde det ikke gjort noe om FFK kunne benyttet anledningen i går til å bedre sin egen målforskjell litt til på slutten av kampen, for det kan faktisk stå på ett enkelt mål til slutt. Kan ikke gamble på å slå Lyn med et gitt antall mål hvis det skulle trengs.

---------------------------

Gud forby at Ham-Kam spiller i tippeligaen igjen.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 20 okt 09, 13:10

Aftenposten tror Lillestrøm havner på kvalikk

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 20 okt 09, 13:29

Så var det dette med Brann da, de har vel aldri gjort noe som har vært bra for FFK.

Lillestrøm slår Brann 2-1 på Åråsen, og vips så faller hele tipset til Aftenposten i fisk.



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3