Husk meg
Brukernavn
Passord

Resterende seriekamper 2009

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 sep 09, 00:10

hvem kan vi møte i kvalik da ?

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 21 sep 09, 07:27

Opprinnelig postet av keiko99

hvem kan vi møte i kvalik da ?

 

Det blir vel slikt opplegg som det er i England tror jeg... Det spilles to semifinaler(kvalikk TL og Kvalikk adecco).

Også blir det da en "finale" mellom vinnerene av semi`n... Om jeg ikke har missforstått helt! Smile

Så med andre ord så møter man evt 2 lag..

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 21 sep 09, 08:17

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av Nugattistjerna

Vi vinner ikke de tre siste hjemmekampene. Får håpe på mirakler.............

Nå gjelder kun en ting:

FOKUS på de resterende kampene, og glem det som har vært, det er historie.

FFK har 3 hjemmekamper og det kan være det som er tungen på vektskålen, og nå må viiii, publikum være med og støtte FFK fram til ny kontrakt. BG og SIF er kun 1 poeng foran.  Man kan da ikke gi opp da når det er 15 poeng å kjempe om ! Glem denne dårlige kampen, fotball blir fort historie, lørdag kan vi være ovenpå igjen.

Gi ikke opp !

 

Jeg er helt enig Willy. Håper fler tenker som deg. Det er ikke kjørt før "the fat lady sings"

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 21 sep 09, 08:25

Opprinnelig postet av GurrBass
Det blir vel slikt opplegg som det er i England tror jeg... Det spilles to semifinaler(kvalikk TL og Kvalikk adecco).

Også blir det da en "finale" mellom vinnerene av semi`n... Om jeg ikke har missforstått helt! Smile

Og akkurat nå ser det ut til å bli følgende kamper:

Glimt - Sarpsborg 08!

Haugesund - Sogndal.

Vinnerne av de to kampene møter hverandre i to kamper, og vinneren får spille Tippeligaen 2010.

Hvor flaut ville det vel ikke ha blitt om vi kapret kvalifiseringsplassen og møtte Sarp og tapte? Tape for et lag som nesten utelukkende består av spillere FFK på et eller annet tidspunkt har funnet for dårlig. Du kan tro det er en hevngjerrig gjeng som kommer til å gi alt i den kampen (jeg tror det faktisk bare er en).

Nå er det fortsatt seks kamper igjen i Adeccoligaen, så hvilket lag som møter TL-laget først er jo egentlig helt åpent. Fra Alta på 6. plass (en under kvalikk) til Bryne rett under streken på 13. plass, skiller det jo ikke mer enn fire poeng. Moss har jo i løpet av noen få kamper gått fra nedrykkskamp til opprykkskamp.


Dag Frode

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 mar 09
Innlegg: 13

Lagt til: 21 sep 09, 10:09

Det hadde vel ikke akkurat vært noe bedre med en kvalkamp mot Moss heller.....  Når det gjelder Sarpsborg 08 så var det vel ikke "mer enn" 4 spillere som har fartstid i FFK + Røn på benken som var involvert i kampen i går mot Stavanger. Kanskje de til og med hadde vært gode nok for FFK slik de nå spiller.

Det man legger merke til er at Sarpsborg 08 er villig til å bruke ungutter, som ja helt riktig vokser for hver kamp, blir bedre og bedre, tryggere og tryggere. I FFK har de unge etter min mening fått altfor få sjanser til å virkelig etablere seg, sett på bakgrunn av hva de såkalte gode har prestert i år. En ungutt, som nesten er god nok nå, vil hvis han får muligheten over tid sannsynligvis bli meget god.

Forskjellen på SIF og FFK i går etter min mening, bortsett fra de første 20 som var meget bra og bar bud om noe stort, var gutsen, SIF sin fremoverrettede fotball (lengderetning, få touch, hurtig) og FFK sin omstendelige framdrift (mange touch, på tvers og støtte, sakte, etter hvert for mye langt).

På lørdag er det nye muligheter mot LSK! Den må gripes ellers blir det kanskje Sarpsborg 08, Moss eller noen andre i kval eller Adecco neste år......

---------------------------

Det er noe ved spillet fotball


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 21 sep 09, 10:18

Velkommen til forumet Dag Frode!

Håper du blir værende her, for dette var god lesning. Da snakker jeg både om innholdet og om din gode penn. Da er det vel heller ingen overraskelse at jeg er helt enig med deg.

Ser at du er Sarping og muligens S08-supporter, vet du noe om hvor S08 evt vil måtte spille sine hjemmekamper i Tippeligaen? Skrekkscenariet blir FFK-Sarpsborg 08 i kvalikkamp på Fredrikstad Stadion der Sarpsborg 08 kjemper i filler et puslete FFK-lag. For Sarpsborg tar nå en av kvalikplassene helt garantert, og da mest sannsynlig den siste (5.plass).


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 21 sep 09, 10:27

Opprinnelig postet av Plankekæll

 For Sarpsborg tar nå en av kvalikplassene helt garantert, og da mest sannsynlig den siste (5.plass).

Ja det er helt garantert, for døm har hele 4 og 5 poeng å gå på til en rekke lag. Også har døm igjen lette bortekamper i Moss, Kongsvinger og Haugesund. Hjemme har døm walkover mot Løv Ham, Hønefoss og Ham Kam.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 21 sep 09, 10:30

Opprinnelig postet av stjernengutt

Opprinnelig postet av Willy René

 

Nå gjelder kun en ting:

FOKUS på de resterende kampene, og glem det som har vært, det er historie.

FFK har 3 hjemmekamper og det kan være det som er tungen på vektskålen, og nå må viiii, publikum være med og støtte FFK fram til ny kontrakt. BG og SIF er kun 1 poeng foran.  Man kan da ikke gi opp da når det er 15 poeng å kjempe om ! Glem denne dårlige kampen, fotball blir fort historie, lørdag kan vi være ovenpå igjen.

Gi ikke opp !

 

Jeg er helt enig Willy. Håper fler tenker som deg. Det er ikke kjørt før "the fat lady sings"

 

A-fuckings-men. Det nytter ikke å fokusere på hva vi kunne ha fått til tidligere i år og at vi burde ha vunnet hjemmekamper mot for eksempel Aalesund, Glimt og Sandefjord. Det som teller nå er at alle trekker i samme retning i de usle fem kampene som gjenstår.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Dag Frode

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 mar 09
Innlegg: 13

Lagt til: 21 sep 09, 10:32

Takk for hilsen!

Nå er vel jeg bare bosatt i Sarp, men jeg jobber innen spillerutviklingsprosjektet til SAMS og er vel veldig opptatt av å få fram unge spillere.... Sånn sett er jeg inhabil.

Har egentlig ikke noen peiling på hvor eventuelle tippeligakamper kan spilles for Sarpsborg 08 sin del. Klubben har vel heller ikke kapasitet til å entre vår øverste liga på nåværende tidspunkt. Da må det skje mye fra mange på kort tid. Det blir i allefall en svært spennende høst for både sarpinger, fredrikstadfolk og andre.

---------------------------

Det er noe ved spillet fotball


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 21 sep 09, 22:13

Takk til Vedahl for en fin tråd.

Mener at vårt eneste håp nå er at Glimt gjør det enda dårligere enn oss i de resterende kampene. Kvalik er absolutt beste utfall.

LSK 1p

Stabæk 0 p

Odd 1p

Molde 3p

Lyn 3p(om den i det hele tatt spilles)


Vedahl

Juniorspiller

Ble medlem: 19 sep 08
Innlegg: 98

Lagt til: 27 sep 09, 22:48

Oppdatering etter 26. serierunde:

FFK vinner som forventet mot LSK :-)  Bodø tok ett poeng mindre enn ventet mot VIF. AAFK fikk ett poeng mer enn forventet mot Viking. Godset tapte mot Stabæk. Dermed:

  • AAFK.........37
  • Godset.....35
  • LSK...........34 
  • FFK...........34
  • Bodø.........32
  • FC Lyn Oslo

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 28 sep 09, 10:47

Vinner vi enten mot Odd eller Molde, samt borte mot Lyn, tror jeg vi går klar av direkte nedrykk. Hadde vi klart U i Drammen sist tror jeg to seire på de siste fire også hadde sikret oss mot kvalik, men med tapet der tror jeg vi ender bortimot likt med Godset.

Nå skal det sies at både Molde og Odd har hatt en nedadgående formkurve i det siste, så vi kan vinne begge de hjemmekampene. Tror lufta går litt ut av Molde nå når de ikke engang har en teoretisk sjanse til å ta RBK. Jeg tror FFK kommer til å gi folket på veste bestkant en håndsrekning i kampen om sølv - vi får garantert stryk i hangaren, men jeg har tro på at vi kan ta Molde.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 04 okt 09, 10:38
Endret: 04 okt 09, 20:00
Endret av: Tøfflus

Gjenværende kamper for de andre lagene i bånn (minus Lyn):

LSK:

Lyn (H), SF (B), Brann (H) og Molde (B). Med unntak av Lyn et tøft program, tipper de tar 5 poeng til.

AaFK:

SF (H), Start (B), RBK (B), Godset (H). Tror de taper bortekampene og vinner begge hjemme, tar seks poeng og klarer seg.

Godset:

Lyn (B), Viking (H), AaFK (B). Lyn er plankekjøring, Viking helt åpen kamp. Tipper de tar fire poeng til.

Glimt:

Tromsø (H), Stabæk (B), Odd (H). Tror Glimt bare tar ett poeng mot TIL, taper i Bærum, og da er de trolig nede allerede før kampen mot Odd. Har de mulighet til å klare seg tror jeg de slår Odd, så verste utfall er at de får fire.

 

Slår disse tipsene til ender AaFK på 37, LSK på 35, Godset på 33 og Glimt på 30. Dermed betyr det at for vår del vil 2-5 poeng gi kvalik (vi har bedre målforskjell enn Glimt, men dårligere enn Godset). 6 poeng og vi styrer klar. Skulle Godset slå Viking, må vi ha enda ett poeng slik at vi passerer Lillestrøm.

 

EDIT: Tipsene gikk inn i kveld, med unntak av AaFK-SF som endte 1-1, Dermed er tipset mitt for AaFK nede i 35. Det hjelper oss ikke veldig mye, men muligens litt. Vi gikk som ventet på ræva mot Stabæk og LSK vant til slutt mot Lyn - ryktene vil ha det til at Sundgot spilte håndball igjen, det ville jo være typisk om de drar inn tre poeng på sånt tull.

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


geirsand

Knøttespiller
Ble medlem: 11 feb 07
Innlegg: 29

Lagt til: 05 okt 09, 18:46

 Lekte meg med forventningsverdi på sluttpoengsum i dag. Smånerdete og noe jeg aldri vil innrømme for noen bekjente, men akk.  

Taknen var å ta utgangspunkt i oppsatte odds, men fant ingen selskaper som har satt opp odds for de resterende kampene i serien. Lekte meg derfor med odds i hver enkelt kamp se, se under.

Resultatet ble usedvanlig kjedelig oser sier ikke akkurat så mye....men om noen har store endringer på sannsynlighet for resultat de ulike kampene, kan jeg slenge inn.

Fordelen her er dog at variansen er stor på utfall. Forventningsverdi er kanskje en dårlig måte å regne på?

 

  p i dag p rest.kamp Sluttpoeng
Lillestrøm 33 3.45 36.45
Aalesund 32 3.20 35.20
Godset 29 4.20 33.20
Fredrikstad 28 4.90 32.90
Bodø/Glimt 26 3.55 29.55
       
Fredrikstad      
FFK-odd 40% 30% 30%
FFK-molde 40% 30% 30%
Lyn-ffk 20% 25% 55%
       
Strømsgodset      
Lyn-Godset 20% 35% 45%
Godset-Viking 40% 30% 30%
AAFK-Godset 40% 40% 20%
       
Bodø/Glimt      
B/G-TIL 30% 35% 35%
Stabæk-B/G 50% 30% 20%
B/G-Odd 35% 35% 30%
       
Lillestrøm      
Sf-LSK 40% 30% 30%
LSK-Brann 35% 30% 35%
Molde-LSK 50% 30% 20%
       
Aalesund      
Start-AAFK 40% 35% 25%
RBK-AAFK 70% 20% 10%
AAFK-Godset 40% 40% 20%

Vedahl

Juniorspiller

Ble medlem: 19 sep 08
Innlegg: 98

Lagt til: 05 okt 09, 23:32

Oppdatering etter 27. serierunde:

Kun AAFK's poengtap mot SF som ikke var ihht forventning. Dermed spisser det seg ytterligere til rundt kvalllikplassen. I min tabell ligger LSK inne med bare ett poeng til ut sesongen (Tap borte mot SF, U hjemme mot Brann og tap borte mot Molde). Muligens litt pessimistisk på deres vegne da ikke SF har noe å spille for lengre... AAFK kan også fort overgå forventningen om 0 poeng borte mot Start og RBK siden disse heller ikke har noe å spille for. Deres tre siste poeng er forutsatt hjemme mot Godset. Godset ligger for øvrig inne med seier borte mot FC Lyn Oslo og hjemme mot Viking. Bodø ligger inne med seier hjemme mot Tromsø og Odd + tap borte mot Stabæk. FFK ligger som nevnt innledningsvis inne med to seiere på de tre siste. Da blir tabellen slik:

  • Godset.....35
  • AAFK.........35
  • LSK...........34 
  • FFK...........34
  • Bodø.........32
  • FC Lyn Oslo

To seiere er altså på ingen måte noen garantist for sikker grunn!!! Snarere tvert i mot. Blir det kvallik anses overlevelses-sjansen til å ligge på rundt 40-45% (kun ett av fire lag får spille TL, men FFK anses som hakket hvassere enn de tre øvrige lagene).

Per dags dato er sannsynligheten litt høyere for Addeccoliga enn Tippeliga i 2010!

Blir det Finnmarkshallen eller Lerkendal mon tro?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 06 okt 09, 09:10

"Guds hånd" fra Sunnmøre gjorde det betydelig vanskeligere for FFK å havne på sikker plass.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 06 okt 09, 10:12

Synd at Sundgot får lov til å jukse seg frem til mål i annenhver kamp...


Vedahl

Juniorspiller

Ble medlem: 19 sep 08
Innlegg: 98

Lagt til: 19 okt 09, 23:58

 Deilig og meget viktig seier i dag :D Men må nok også vinne de to siste for å unngå kvallik mot Særp. Oppdatert forventet slutttabell etter helgens runde: 

  • Viking.......38
  • AAFK.........38
  • Godset......35
  • LSK...........35 
  • FFK...........34
  • Bodø.........30
  • FC Lyn Oslo

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 20 okt 09, 09:04

Møter vi 5 plassen (særp) over 2 kamper? Så vinnern av 3 og 4 plassen i adeccon i en ren finale? Det er eventuelt den ene kampen som er skummel, FFK kan godt evne å tape mot lag fra lavere divisjoner - noe vi har slitt med tidligere. Glad Trysil foreløpig ikke er på topp 5...

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 20 okt 09, 09:08
Endret: 20 okt 09, 09:10
Endret av: Plankekæll

Opprinnelig postet av bateman

Møter vi 5 plassen (særp) over 2 kamper? Så vinnern av 3 og 4 plassen i adeccon i en ren finale? Det er eventuelt den ene kampen som er skummel, FFK kan godt evne å tape mot lag fra lavere divisjoner - noe vi har slitt med tidligere. Glad Trysil foreløpig ikke er på topp 5...

Omvendt. Én kamp mot Sarpsborg 08 eller Alta, deretter dobbeltoppgjør i "Finalen". Hvem skulle da fått hjemmekamp i finalen?

Jeg håper Alta vinner sine siste to, og at Sarpsborg 08 spiller uavgjort mot HamSkam på hjemmebane og taper bortekampen sin. Da ender Alta på 46 og Sarpsborg 08 på 45. Det hadde vært stas. Smile



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24