Husk meg
Brukernavn
Passord

Resterende seriekamper 2009

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 10 sep 09, 13:07

Jeg postet denne på Aftenpostens forum her forleden dag, bare for å vise hvor mange som fortsatt teoretisk kan rykke ned:

Følgende scenario sender Odd eller Stabæk ned sammen med Lyn:

FFK vinner sine gjenstående kamper unntatt mot Godset, og får 40 poeng.
Godset vinner resten, unntatt mot Glimt, og får 41.
Glimt vinner resten, unntatt mot VIF, og får 42.
AaFK vinner resten, unntatt mot Godset, og får 42.
LSK taper mot FFK og Glimt, vinner resten, og får 41.
VIF slår Glimt, Viking, Lyn og Brann, og får 40.
Sandefjord vinner over Stabæk, Start, RBK og TIL, og får 41.
TIL vinner over Molde, Lyn, Brann og Viking, og får 41 de også.
Viking vinner over RBK, Brann og Start, og får 40.
Start vinner over RBK, TIL og VIF, og får 41.
Brann vinner mot Odd og RBK og får 42.

Mitt tips er selvsagt at dette ikke er i nærheten av å slå til, og at vi selv, klansskaller, kanarifugler, drammensere, bodøværinger og sunnmøringer må bite negler til uti november en gang. Noen som har noe nitroglyserin til overs?

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 11 sep 09, 15:21

Jeg tror faktisk det er Strømsgodset som ryker i år i stedet for oss. De er elendige på bortebane, og kan kanskje klare et poeng mot Aalesund i siste runde. Ellers  har de igjen både oss og Viking hjemme i tillegg til Bodø Glimt. Vi skal gi dem en skikkelig fight, og jeg tror faktisk ikke de slår oss på hjemmebane, da MÅ de sånn som jeg ser det ha 3 poeng mot Viking for å i det hele tatt ha en sjans. Problemene våre ligger i Molde og Stabæk i mine øyne. Ellers kan vi om vi er på hugget ta resten. Og det må vi forvente at guttane er!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 11 sep 09, 15:34

Opprinnelig postet av ffkmats

Jeg tror faktisk det er Strømsgodset som ryker i år i stedet for oss. De er elendige på bortebane, og kan kanskje klare et poeng mot Aalesund i siste runde. Ellers  har de igjen både oss og Viking hjemme i tillegg til Bodø Glimt. Vi skal gi dem en skikkelig fight, og jeg tror faktisk ikke de slår oss på hjemmebane, da MÅ de sånn som jeg ser det ha 3 poeng mot Viking for å i det hele tatt ha en sjans. Problemene våre ligger i Molde og Stabæk i mine øyne. Ellers kan vi om vi er på hugget ta resten. Og det må vi forvente at guttane er!

Noe som kan forrykke argumentasjonen din til Godsets favør er hvis Lyn går konkurs, og disse resultatene slettes. Da tjener Godset 2 poeng i forhold til de andre nedrykkskandidatene.

Egentlig et tankekors at lag som har slått konkurs-laget taper på det i forhold til de som har tapt poeng mot Lyn.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 11 sep 09, 15:54

Helt enig med  deg Willy Renè. Men så fremt ikke Lyn går konkurs tipper jeg den avgjørende kampen for hvem som ryker i årets tippeliga spilles mellom Godset og FFK


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 11 sep 09, 16:54
Endret: 11 sep 09, 17:00
Endret av: hasse33

FFK patrioten i Dagbladet Espen Sæther har kommet med sine tips:

http://www.dagbladet.no/2009/09/11/sport/tippeligaen/fotball/aalesund/ffk/8058431/

 

I denne artikkelen står det jo også at hvis Lyn blir slått konkurs før serien er ferdig blir alle LYN kamper slettet. Hvordan vil det slå ut montro.....noen med god oversikt??


JonAG

A-lagspiller

Ble medlem: 18 aug 03
Innlegg: 295

Lagt til: 11 sep 09, 17:56

En artikkel om "Tabellen uten Lyn" her: http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article149938.ece

---------------------------

Marching on together!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 11 sep 09, 18:56

Opprinnelig postet av hasse33

http://www.dagbladet.no/2009/09/11/sport/tippeligaen/fotball/aalesund/ffk/8058431/

Opprinnelig postet av JonAG

En artikkel om "Tabellen uten Lyn" her: http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article149938.ece

Ordnet linkene bare. Wink


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 11 sep 09, 19:28

Opprinnelig postet av Willy René

 

Noe som kan forrykke argumentasjonen din til Godsets favør er hvis Lyn går konkurs, og disse resultatene slettes. Da tjener Godset 2 poeng i forhold til de andre nedrykkskandidatene.

Egentlig et tankekors at lag som har slått konkurs-laget taper på det i forhold til de som har tapt poeng mot Lyn.

Det er jo i grunnen ikke noe stort tankekors. Det betyr jo bare at de lagene som taper på det har stinket mer mot andre lag.

De kampene vi vinne er mot VIF, LSK og Lyn. I tillegg bør vi ha tre poeng til - uavgjort mot Godset, Molde og Odd vil gjøre jobben, det samme vil seier i en av disse kampene. Stabæk borte tar jeg for gitt at vi taper - seier der er ren bonus.

Jeg må også få komme med en pessimistisk betraktning. Innkjøpet av de to nye vingene forsterker helt klart laget. Men det er ikke der skoen har trykket mest, vi er helt avhengige av at Éverton eller Gardar finner målformen omgående. Kjør aftenbønn, voodoo, ofre geiter, brenn røkelse, og spar neglene til kampdag.

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 11 sep 09, 19:45

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av Willy René

 

 Kjør aftenbønn, voodoo, ofre geiter, brenn røkelse, og spar neglene til kampdag.

 

 

Aftenbønnen er virkningsløs så den bryr jeg meg ikke om. Geiter har jeg ikke, men det går noen rådyr gjennom hagan hver dag. Virker det hvis jeg ofrer de, men legger filetene i frysa først?WinkLaughing

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 11 sep 09, 20:02

Behold filetene, men pass på at det du ofrer utgyter en duft som behager den/de guder du måtte velge å behage. Rådyr er forøvrig nydelig mat.

Men har ikke Ulf Berg noen geiter gående ute i Tæsse? Jeg mener bestemt jeg har sett noen sånne der. Som den sentrale personen han er i supportermiljøet bør han da kunne koste på seg å ofre et par bukker Smile

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 11 sep 09, 20:16

Opprinnelig postet av Tøfflus

Behold filetene, men pass på at det du ofrer utgyter en duft som behager den/de guder du måtte velge å behage. Rådyr er forøvrig nydelig mat.

Men har ikke Ulf Berg noen geiter gående ute i Tæsse? Jeg mener bestemt jeg har sett noen sånne der. Som den sentrale personen han er i supportermiljøet bør han da kunne koste på seg å ofre et par bukker Smile

 

Jeg har åti noen fantastiske geiteretter nede i Europa et sted. Mere nam enn man kan tenke seg. Når det røde i glasset også behager ganen så er offeret fullbragt. Finnes det noe bedre enn rådyr og lam da ? (I tillegg til FFK-seier da selvfølgelig)

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 11 sep 09, 21:30

Jeg vet om en ting WillySmile Og er jaggu sikker på at Jens er enig med meg Wink

---------------------------

Heia FFK


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 11 sep 09, 21:42

Opprinnelig postet av Lex

Jeg vet om en ting WillySmile Og er jaggu sikker på at Jens er enig med meg Wink

Smile

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Vedahl

Juniorspiller

Ble medlem: 19 sep 08
Innlegg: 98

Lagt til: 13 sep 09, 22:56
Endret: 13 sep 09, 22:58
Endret av: Vedahl

Oppdatering etter 24.serierunde:

FFK slår VIF (to poeng mer enn opprinnelig prognose), Bodø uavgjort mot Start (to poeng mindre enn forventet), LSK seier borte mot Odd (tre poeng mer enn ventet), Godset taper mot Molde (som forventet) og AAFK slår FC Lyn (som forventet). Går resten av kampene som opprinnelig antatt - blir resultatet slik:

  • VIF.............38
  • LSK...........36
  • Godset.....35
  • FFK...........34 
  • AAFK.........34
  • Bodø.........32
  • FC Lyn Oslo

FFK over streken nå. Hurra :-)


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 20 sep 09, 22:46

Nå må vi bare slå LSK, Molde og OddLaughing
Jeg tror neppe det holder med 6-7 poeng til...

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 20 sep 09, 22:48

Vi vinner ikke de tre siste hjemmekampene. Får håpe på mirakler.............


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 sep 09, 22:57

Opprinnelig postet av Nugattistjerna

Vi vinner ikke de tre siste hjemmekampene. Får håpe på mirakler.............

Nå gjelder kun en ting:

FOKUS på de resterende kampene, og glem det som har vært, det er historie.

FFK har 3 hjemmekamper og det kan være det som er tungen på vektskålen, og nå må viiii, publikum være med og støtte FFK fram til ny kontrakt. BG og SIF er kun 1 poeng foran.  Man kan da ikke gi opp da når det er 15 poeng å kjempe om ! Glem denne dårlige kampen, fotball blir fort historie, lørdag kan vi være ovenpå igjen.

Gi ikke opp !

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Vedahl

Juniorspiller

Ble medlem: 19 sep 08
Innlegg: 98

Lagt til: 20 sep 09, 23:04
Endret: 20 sep 09, 23:40
Endret av: Vedahl

Oppdatering etter 25.serierunde:

FFK taper som forventet mot Godset. Hadde imidlertid aldri trodd på en så dårlig innsats under Tom sin ledelse. LSK "mister" 2 poeng mot Bodø, som på sin side fikk et poeng mer en forventet. AAFK fikk to poeng mer enn forventet mot Brann.  Går resten av kampene som opprinnelig antatt - blir resultatet slik:

  • VIF.............38
  • AAFK.........36
  • Godset.....35
  • LSK...........34 
  • FFK...........34
  • Bodø.........33
  • FC Lyn Oslo

Ned på kvallik nå :-(  Ryker FC Lyn ut blir det enda tøffere....


thomkat

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 494

Lagt til: 20 sep 09, 23:25

Hvis Lyn konker sliter vi big time liksom......  Da får vi tre poeng trekt pluss at vi får en kamp mindre å spille enn de andre som er ferdig med Lyn. OMG big time lissom.

 

Detta bærer rett ned til Adecco, som forøvrig er vår kjære direktør sinn forrige jobb. Tror dere at dette er et komplott i regi av Henriksen for å få oss ned i Adecco?

---------------------------

Elleve røe og vite kællær


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 20 sep 09, 23:26

Henriksen hadde klart å få RBK ned i Adecco også. Såpass dårlig nivå holder den mannen...



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3