Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: Start - FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 7 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 16 aug 09, 19:52
Endret: 19 aug 09, 17:26
Endret av: FFK1903

På tide å tenke nytt...

Klubben bør innkalle til "krisemøte" og nedfelle en langsiktig plan for hvordan laget nå skal utvikles videre. Denne sesongen kan vi bare legge bak oss. Vi bør bør heller ikke ha ambisjoner om medaljer og gull allerede til året. Det er på tide å skynde seg langsomt og bygge stein for stein fra grunnen av.

Nå får vi hente inn noen spillere med utviklingspotensial vi kan forme i hvert eneste overgangsvindu. Spillere som Gardar, Barsom, Kvisvik, Wehrman og Czwartek (dessverre) må vi for all del ikke forlenge med. Det er mulig de holder et kurant nivå i én sesong til, men vi må ha et lenger perspektiv enn som så. Nevnte spillere er allerede på hell, og vil absolutt ikke være store bidragsytere fra 2011-sesongen og utover. I tillegg er de fleste dyre i drift. Et generasjonsskifte bør tas nå!

For min egen del kan vi føye til Gashi på den lista. Jeg har aldri vært noen stor fan. Ja, han løper mye, men det må man da jaggu forvente av en midtbanespiller. Dessverre har han ingen ferdigheter utover å være en "terrier" i stilen.

Nei, jeg håper virkelig klubben snarest bestemmer seg for om Grönhagen, Aune eller en helt annen trener er fremtiden. Deretter bør man ta høyde for å hente inn spillere med spisskompetanse som kan formes og utviklet et klubbens ønskede spillesystem.

Per dags dato er det ikke struktur over noe som helst - verken administrativ, sportslig eller på banen.

Det er rett og slett trist å være FFK-supporter for tida!

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 aug 09, 19:53

Opprinnelig postet av Holters

På tide å tenke nytt...

På trenerfronten?


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 16 aug 09, 20:03

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av Holters

På tide å tenke nytt...

På trenerfronten?

Er det noe særlig andre steder å tenke nytt på ? Klubben er blakk og går mot adecco på økonomiklasse.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 16 aug 09, 19:53

Når skal egentlig Elvestad og Lala få sjansen når de ikke kommer inn i kamper som denne engang?


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 16 aug 09, 20:01

Opprinnelig postet av solano2

Når skal egentlig Elvestad og Lala få sjansen når de ikke kommer inn i kamper som denne engang?

Og når skal de hellige kuer slaktes ?

Gashi, Wehrman, Everton og Aune ? Gashi sa for et par år siden at han ikke aksepterte å spille annet enn sentral midtbane. Benken neste.

Laget henger ikke sammen, har ikke samhandling, null tempo, null framdrift, lite spill i lengderetningen, derfor skapes ingen sjangser.

Dette laget holder adecco-standard.

Hva er galt med laget og klubben ? Det prates om negative saker hele tiden uten at det kommer fram hva det er, men noe må være totalt galt når laget fremstår som det gjør, allikevel overrasket over at spillerne "går" fotball i hele 1. omgang, de er uvåkne og ukonsentrerte, uten samhandling, uten spillemønster, uten bevegelse, uten tempo.

Hva skjer innad i klubben og blant klubbens støttespillere.

Jeg ville foretrekke all, (mye) makt til Høili fremfor det vi nå går mot, nemlig tilbake til fotballens bakgård.

Og dette laget, de samme spillerne tok sølv i fjor !

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 aug 09, 19:53

raio må stå over mot RBK Cry

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 16 aug 09, 19:54

Raio må IKKE stå over mot RBK. Han har totalt 6 kort.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 aug 09, 19:55

Ble lurt av tv2 som sa det Laughing  glad meldig.. raio må ikke stå over

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 aug 09, 20:02

Hva trenerteamet tenker på i dag, kan jeg ikke forstå. Man forlenger låneavtale med Lala, men han får jo aldri vise seg frem. At Trulsen byttes inn på høyrekant, er for meg en gåte.

Her må det gjøres endringer. Kasey har ikke prestert på en stund, hvorfor velger man ikke da å la Elvestad få sjansen? Det er ikke ofte jeg bruker slike uttrykk om egne spillere, men Gashi er en vits. Tror ikke det fins en midtbanespiller i Tippeligaen som er fast på laget og like dårlig.

Kvisvik har ikke prestert på lenge heller. Han lever tydeligvis på en god sesongstart..

Positive i dag må være Ophaug, Askar, Barsom og Éverton. Ophaug syns jeg spiller med en ro som er fantastisk, deilig å ha ham tilbake på banen! Askar er som alltid oppofrende og god offensivt, men et stort minus ved scoringen selvfølgelig. Barsom gjør en god kamp, men må slutte med alt idiotiet sitt på banen som ikke er en kaptein verdig. Éverton prøver og prøver, gjør en god kamp, men det blir for meg mer og mer tydelig at vi ikke bør signere ham videre.

Borges ser sliten og oppgitt ut. Lurer på om han angrer litt på at han valgte å gå til FFK.. Men er heller ikke rart at han er sliten etter en lang reise.

Gardar skaper virkelig ingenting, og bør vel være ferdig i klubben snart.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 aug 09, 20:05

Opprinnelig postet av Lemmy

 

Her må det gjøres endringer. Kasey har ikke prestert på en stund, hvorfor velger man ikke da å la Elvestad få sjansen? Det er ikke ofte jeg bruker slike uttrykk om egne spillere, men Gashi er en vits. Tror ikke det fins en midtbanespiller i Tippeligaen som er fast på laget og like dårlig.

 

Mener du detta? Gashi var blant våre beste både mot Lech og Viking. Var dårlig i vår, men spilt seg opp i sommer. Har ikke spilt seg ut av laget de siste kampene han. Kasey og Elvestad blir vel litt like sammen?

Aner at du misliker Gashi pga unødvenige kortSmile


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 aug 09, 20:09

Jeg mener det fullstendig. Jeg så ikke kampene mot Lech og Viking, men hørte også at han var god der. Det må isåfall være de eneste kampene i år.

Jeg syns han har vært dårlig i år, og oppskrytt i fjor. En midtbanespiller med klare begrensninger. Han har ingen god pasningsfot, ikke noe overblikk, ingen teknikk osv. Han er god til å presse, men syns faktisk han til tider ser litt tung ut om dagen.

En av Tippeligaens absolutt mest oppskrytte spillere. Og dette har jeg syntes lenge, kampen i dag var på ingen måte noen dråpe som fikk begeret til å renne over.

De gule korta er idiotiske, men som sagt så syns jeg han er en dårlig spiller også.

Kasey og Elvestad er like, men for min del kan man gjerne bytte ut Kasey også. :-) Uansett så er Elvestad noe hurtigere enn Kasey og litt mer bevegelig.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 aug 09, 20:13

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg mener det fullstendig. Jeg så ikke kampene mot Lech og Viking, men hørte også at han var god der. Det må isåfall være de eneste kampene i år.

Jeg syns han har vært dårlig i år, og oppskrytt i fjor. En midtbanespiller med klare begrensninger. Han har ingen god pasningsfot, ikke noe overblikk, ingen teknikk osv. Han er god til å presse, men syns faktisk han til tider ser litt tung ut om dagen.

En av Tippeligaens absolutt mest oppskrytte spillere. Og dette har jeg syntes lenge, kampen i dag var på ingen måte noen dråpe som fikk begeret til å renne over.

De gule korta er idiotiske, men som sagt så syns jeg han er en dårlig spiller også.

Kasey og Elvestad er like, men for min del kan man gjerne bytte ut Kasey også. :-) Uansett så er Elvestad noe hurtigere enn Kasey og litt mer bevegelig.

Vi kan jo ikke benke han når han er i form. I vår var det flere kamper jeg var enig med deg, da burde han ikke starta.

For øvrig er jeg helt enig med deg i at det er en begrensa spiller. God førsteforsvarer, men der stopper det. Utrolig svak med ball. Men syns han bør spille, pga mangel på noen bedre når Borges spiller på topp


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 16 aug 09, 20:07
Endret: 16 aug 09, 20:08
Endret av: Espen

Opprinnelig postet av Lemmy

Borges ser sliten og oppgitt ut. Lurer på om han angrer litt på at han valgte å gå til FFK.. Men er heller ikke rart at han er sliten etter en lang reise.

Stakkars jævel. Det var vel løftet om europacup som gjorde utslaget for at han opprinnelig sa ja til FFK. Og så får han 1-6 i trynet mot en gjeng polakker i første kamp...hehe..


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 16 aug 09, 20:11
Endret: 16 aug 09, 20:16
Endret av: Knuty

Planløst... Men det er vel ikke noe nytt akkurat..

Rimelig tøft kampprogram igjen også, skulle ikke forundre meg hvis vi rykker ned nå.. Håper bare noen andre lag er enda dårligere..


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 16 aug 09, 20:12

det lukter nedrykk eller kval lang vei, når vi ser på hvilke kamper som gjenstår.

Godset og Lyn borte blir nøkkel kamper i å unngå nedrykk. Vår borte statistikk er jo ikke all hverden, når vi i tillegg har igjen RBK, Molde, Stabekk som er nærmeste garantert tap , da trengs det mange nye spillere og helst en ny trener som skjønner det med bytter. 


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 16 aug 09, 20:22

Opprinnelig postet av tomroar

det lukter nedrykk eller kval lang vei, når vi ser på hvilke kamper som gjenstår.

Godset og Lyn borte blir nøkkel kamper i å unngå nedrykk. Vår borte statistikk er jo ikke all hverden, når vi i tillegg har igjen RBK, Molde, Stabekk som er nærmeste garantert tap , da trengs det mange nye spillere og helst en ny trener som skjønner det med bytter. 

Har også studert terminlista med stigende uro. Vi har et rimelig tøft program foran oss, og dette ser ikke særlig bra ut.

Vel, man får trøste seg med det lille man kan. Det er jo aldri så spennende å være supporter som når laget ditt kjemper for livet. Men kunne egentlig gjerne spart meg.

Er ellers ikke den første som roper på ny trener. Er slettes ikke sikker på om noen andre hadde fått så mye mer dreis på denne spillergruppa enn Aune. Det er jo så tynt at det nesten ikke er noen å velge mellom for tiden. Forutsatt at vi klarer oss med et skrik i år, vil jeg heller beholde Aune ut sesongen, enn å gjøre en eller annen desperat signering med en redningsmann. Bedre å ta ordentlig tak i trenerproblematikken fram mot neste sesong. 

 


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 16 aug 09, 20:10

Opprinnelig postet av Lemmy

.... Det er ikke ofte jeg bruker slike uttrykk om egne spillere, men Gashi er en vits. Tror ikke det fins en midtbanespiller i Tippeligaen som er fast på laget og like dårlig.

Positive i dag må være Ophaug, Askar, Barsom og Éverton.

What? Askar var skyld i det målet som gjorde at vi tapte, er direkte pinglete i duellspill,  og var offensivt bare nesten god, som han ofte er.
Gashi er en av få som viser vinnevilje, og han står på hele veien.

Tror du og andre misliker Gashi fordi han ikke er utpreget sympatisk, men who cares når vi taper. Nice guys dont finish first.
Fair play prisen gjør oss ikke imune for nedrykk for å si det sånn.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 16 aug 09, 20:17

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Gashi er en av få som viser vinnevilje, og han står på hele veien.

Tror du og andre misliker Gashi fordi han ikke er utpreget sympatisk, men who cares når vi taper. Nice guys dont finish first.
Fair play prisen gjør oss ikke imune for nedrykk for å si det sånn.

Morsom eller? Tror du virkelig folk er så blinde?

Gashi er god i terrierrollen når han er i form - that's it!

Skuddbeinet er sinnssykt oppskrytt, pasningsfoten og overblikket intet-eksisterende (fyren har én eneste målgivende i løpet av alle sine TL-kamper i karrieren), hans offensive bidrar består av å krumme nakken og storme rett inn i nærmeste klynge av motspillere. Du bare ser at "oksen" strammer nakkemusklene, og da vet man at det aldri kommer til å komme en pasning ut av det...

Fyren er utrolig begrenset fotballspiller, og alt, alt, altfor lite involvert i mål og målgivende til å være en offensiv midtbanespiller. Det du tror folk (les: meg i det minste) henger seg opp i er bare toppen av kransekaka, dråpen som gjør det hele enda mer irriterende å se på. Og ja, det er pinlig å se mannen kjefte og sutre på seg det ene gule kortet etter det andre.

Når det er sagt, så spilte ikke Gashi noen direkte dårlig kamp i dag. Det var andre som var dårligere og mer direkte involvert i kamputfallet - som f.eks. Askar ved 1-0-målet. Overnevnte var skrevet med tanke på Gashi generelt i hans karriere.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 16 aug 09, 20:23

Det var ikke mange som klager på Gashi i fjor, når laget hadde flyt.
Og alle lag trenger en terrier på midtbanen, en ballvinner.
Selvfølgelig har han sine begrensninger, men uten han eller Wehrmann ville midtbanen vår bli veldig lett å spille seg igjennom.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 7 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340