Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: Start - FFK

Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 16 aug 09, 19:52
Endret: 19 aug 09, 17:26
Endret av: FFK1903

På tide å tenke nytt...

Klubben bør innkalle til "krisemøte" og nedfelle en langsiktig plan for hvordan laget nå skal utvikles videre. Denne sesongen kan vi bare legge bak oss. Vi bør bør heller ikke ha ambisjoner om medaljer og gull allerede til året. Det er på tide å skynde seg langsomt og bygge stein for stein fra grunnen av.

Nå får vi hente inn noen spillere med utviklingspotensial vi kan forme i hvert eneste overgangsvindu. Spillere som Gardar, Barsom, Kvisvik, Wehrman og Czwartek (dessverre) må vi for all del ikke forlenge med. Det er mulig de holder et kurant nivå i én sesong til, men vi må ha et lenger perspektiv enn som så. Nevnte spillere er allerede på hell, og vil absolutt ikke være store bidragsytere fra 2011-sesongen og utover. I tillegg er de fleste dyre i drift. Et generasjonsskifte bør tas nå!

For min egen del kan vi føye til Gashi på den lista. Jeg har aldri vært noen stor fan. Ja, han løper mye, men det må man da jaggu forvente av en midtbanespiller. Dessverre har han ingen ferdigheter utover å være en "terrier" i stilen.

Nei, jeg håper virkelig klubben snarest bestemmer seg for om Grönhagen, Aune eller en helt annen trener er fremtiden. Deretter bør man ta høyde for å hente inn spillere med spisskompetanse som kan formes og utviklet et klubbens ønskede spillesystem.

Per dags dato er det ikke struktur over noe som helst - verken administrativ, sportslig eller på banen.

Det er rett og slett trist å være FFK-supporter for tida!

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 aug 09, 19:53

Opprinnelig postet av Holters

På tide å tenke nytt...

På trenerfronten?


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 16 aug 09, 19:53

Når skal egentlig Elvestad og Lala få sjansen når de ikke kommer inn i kamper som denne engang?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 aug 09, 19:53

raio må stå over mot RBK Cry

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 16 aug 09, 19:54

Raio må IKKE stå over mot RBK. Han har totalt 6 kort.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 aug 09, 19:55

Ble lurt av tv2 som sa det Laughing  glad meldig.. raio må ikke stå over

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 16 aug 09, 19:56

Tenke på innkjøp av forsvarsspillere ihvertfall. Samt kjøpe inn konsultasjon av ortoped / idrettsmedisiner. Må være mer enn bare uflaks som gjør at skadesituasjonen er som den er?

---------------------------

NM 2006. Seriesølv 2008. The double 2010?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 16 aug 09, 19:57
Endret: 16 aug 09, 20:00
Endret av: Plankekæll

Ta en titt på "Sinnataggen" folkens. Der er det oppdatert. Han har seks gule kort som tidligere nevnt.

Oioioi. Tom Freddy med et stikk til ledelsen ang få spillere tilgjengelig. Som jeg har nevnt tidligere er det helt håpløst å ha kun 15 spillere tilgjengelig. Og vi har også en jr-avdeling i klubben, det går an å tegne en proffkontrakt med 1-2 av dem ut sesongen. Slik jeg kjenner Tom Freddy hadde han vært glad for å ha noen fra jr-laget tilgjengelig. Hvem har ansvaret her?

Dæven, nå var Aune vred.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 16 aug 09, 19:58

Bra at Aune var tydelig på det.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 aug 09, 19:59

Må kjøpe høyreback og bakromsspiss! Vi kommer oss til rundt 20 meter men der stopper det opp.

Mye kunne vært annerledes idag hvis Gardar hadde putta tidlig. Men det var to svake lag på banen idag, Start var bedre enn oss foran begge måla


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 16 aug 09, 19:59

Opprinnelig postet av keiko99

raio må stå over mot RBK Cry

Ikke bare han vel?

Hva med Kasey? Må ikke han stå over også? Foot in mouth

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 aug 09, 19:59

Opprinnelig postet av Costanza

Bra at Aune var tydelig på det.

Hva sa Aune? Fikk ikke sett det


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 16 aug 09, 20:00

Opprinnelig postet av benksliter`n

Ikke bare han vel?

Hva med Kasey? Må ikke han stå over også? Foot in mouth

Raio står IKKE over

Kasey må stå over.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 16 aug 09, 20:01

Kasey må stå over, IKKE Piiroja.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 16 aug 09, 20:01

Opprinnelig postet av solano2

Når skal egentlig Elvestad og Lala få sjansen når de ikke kommer inn i kamper som denne engang?

Og når skal de hellige kuer slaktes ?

Gashi, Wehrman, Everton og Aune ? Gashi sa for et par år siden at han ikke aksepterte å spille annet enn sentral midtbane. Benken neste.

Laget henger ikke sammen, har ikke samhandling, null tempo, null framdrift, lite spill i lengderetningen, derfor skapes ingen sjangser.

Dette laget holder adecco-standard.

Hva er galt med laget og klubben ? Det prates om negative saker hele tiden uten at det kommer fram hva det er, men noe må være totalt galt når laget fremstår som det gjør, allikevel overrasket over at spillerne "går" fotball i hele 1. omgang, de er uvåkne og ukonsentrerte, uten samhandling, uten spillemønster, uten bevegelse, uten tempo.

Hva skjer innad i klubben og blant klubbens støttespillere.

Jeg ville foretrekke all, (mye) makt til Høili fremfor det vi nå går mot, nemlig tilbake til fotballens bakgård.

Og dette laget, de samme spillerne tok sølv i fjor !

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 16 aug 09, 20:02

Opprinnelig postet av Plankekæll

Kasey må stå over, IKKE Piiroja.

Flott, la Elvestad få muligheten.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 aug 09, 20:02

Hva trenerteamet tenker på i dag, kan jeg ikke forstå. Man forlenger låneavtale med Lala, men han får jo aldri vise seg frem. At Trulsen byttes inn på høyrekant, er for meg en gåte.

Her må det gjøres endringer. Kasey har ikke prestert på en stund, hvorfor velger man ikke da å la Elvestad få sjansen? Det er ikke ofte jeg bruker slike uttrykk om egne spillere, men Gashi er en vits. Tror ikke det fins en midtbanespiller i Tippeligaen som er fast på laget og like dårlig.

Kvisvik har ikke prestert på lenge heller. Han lever tydeligvis på en god sesongstart..

Positive i dag må være Ophaug, Askar, Barsom og Éverton. Ophaug syns jeg spiller med en ro som er fantastisk, deilig å ha ham tilbake på banen! Askar er som alltid oppofrende og god offensivt, men et stort minus ved scoringen selvfølgelig. Barsom gjør en god kamp, men må slutte med alt idiotiet sitt på banen som ikke er en kaptein verdig. Éverton prøver og prøver, gjør en god kamp, men det blir for meg mer og mer tydelig at vi ikke bør signere ham videre.

Borges ser sliten og oppgitt ut. Lurer på om han angrer litt på at han valgte å gå til FFK.. Men er heller ikke rart at han er sliten etter en lang reise.

Gardar skaper virkelig ingenting, og bør vel være ferdig i klubben snart.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 16 aug 09, 20:03

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av Holters

På tide å tenke nytt...

På trenerfronten?

Er det noe særlig andre steder å tenke nytt på ? Klubben er blakk og går mot adecco på økonomiklasse.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 16 aug 09, 20:05

Opprinnelig postet av Willy Renè

Opprinnelig postet av Plankekæll

Kasey må stå over, IKKE Piiroja.

Flott, la Elvestad få muligheten.

Slapp av, Ramberg er vel klar igjen da, slik at TFA slipper å satse på noe nytt!


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 16 aug 09, 20:05

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av Costanza

Bra at Aune var tydelig på det.

Hva sa Aune? Fikk ikke sett det

At han forventet forsterkning, fordi vi ikke kan fullføre høsten med 15-16 spillere. Men det er vel kanskje dette lottvinneren vilCool
Seriøst, dette handler selvfølgelig om mange skader, men også noe mer. De vi har gir ikke alt i 90 minutter, og spillerne er for usikkre i samspillet.
Derfor tror jeg desverre ikke dette snur før den nye treneren er på plass uansett hvem som kommer.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 aug 09, 20:05

Opprinnelig postet av Lemmy

 

Her må det gjøres endringer. Kasey har ikke prestert på en stund, hvorfor velger man ikke da å la Elvestad få sjansen? Det er ikke ofte jeg bruker slike uttrykk om egne spillere, men Gashi er en vits. Tror ikke det fins en midtbanespiller i Tippeligaen som er fast på laget og like dårlig.

 

Mener du detta? Gashi var blant våre beste både mot Lech og Viking. Var dårlig i vår, men spilt seg opp i sommer. Har ikke spilt seg ut av laget de siste kampene han. Kasey og Elvestad blir vel litt like sammen?

Aner at du misliker Gashi pga unødvenige kortSmile


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 16 aug 09, 20:05
Endret: 16 aug 09, 20:06
Endret av: Costanza

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av Costanza

Bra at Aune var tydelig på det.

Hva sa Aune? Fikk ikke sett det

Han forventet at han skulle få forsterkninger med et tydelig spark til ledelsen. Uholdbart å komme til kamp med 14-15 spillere disponibelt når man kjemper om å unngå nedrykk.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 16 aug 09, 20:07
Endret: 16 aug 09, 20:07
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Holters

På tide å tenke nytt...

Klubben bør innkalle til "krisemøte" og nedfelle en langsiktig plan for hvordan laget nå skal utvikles videre. Denne sesongen kan vi bare legge bak oss. Vi bør bør heller ikke ha ambisjoner om medaljer og gull allerede til året. Det er på tide å skynde seg langsomt og bygge stein for stein fra grunnen av.

Nå får vi hente inn noen spillere med utviklingspotensial vi kan forme i hvert eneste overgangsvindu. Spillere som Gardar, Barsom, Kvisvik, Wehrman og Czwartek (dessverre) må vi for all del ikke forlenge med. Det er mulig de holder et kurant nivå i én sesong til, men vi må ha et lenger perspektiv enn som så. Nevnte spillere er allerede på hell, og vil absolutt ikke være store bidragsytere fra 2011-sesongen og utover. I tillegg er de fleste dyre i drift. Et generasjonsskifte bør tas nå!

For min egen del kan vi føye til Gashi på den lista. Jeg har aldri vært noen stor fan. Ja, han løper mye, men det må man da jaggu forvente av en midtbanespiller. Dessverre har han ingen ferdigheter utover å være en "terrier" i stilen.

Nei, jeg håper virkelig klubben snarest bestemmer seg for om Grönhagen, Aune eller en helt annen trener er fremtiden. Deretter bør man ta høyde for å hente inn spillere med spisskompetanse som kan formes og utviklet et klubbens ønskede spillesystem.

Per dags dato er det ikke struktur over noe som helst - verken administrativ, sportslig eller på banen.

Det er rett og slett trist å være FFK-supporter for tida!

Edit: Kopierte overnevnte inn i startinnlegget for at det ikke skulle være tomt...

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 16 aug 09, 20:07
Endret: 16 aug 09, 20:08
Endret av: Espen

Opprinnelig postet av Lemmy

Borges ser sliten og oppgitt ut. Lurer på om han angrer litt på at han valgte å gå til FFK.. Men er heller ikke rart at han er sliten etter en lang reise.

Stakkars jævel. Det var vel løftet om europacup som gjorde utslaget for at han opprinnelig sa ja til FFK. Og så får han 1-6 i trynet mot en gjeng polakker i første kamp...hehe..


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 aug 09, 20:09

Jeg mener det fullstendig. Jeg så ikke kampene mot Lech og Viking, men hørte også at han var god der. Det må isåfall være de eneste kampene i år.

Jeg syns han har vært dårlig i år, og oppskrytt i fjor. En midtbanespiller med klare begrensninger. Han har ingen god pasningsfot, ikke noe overblikk, ingen teknikk osv. Han er god til å presse, men syns faktisk han til tider ser litt tung ut om dagen.

En av Tippeligaens absolutt mest oppskrytte spillere. Og dette har jeg syntes lenge, kampen i dag var på ingen måte noen dråpe som fikk begeret til å renne over.

De gule korta er idiotiske, men som sagt så syns jeg han er en dårlig spiller også.

Kasey og Elvestad er like, men for min del kan man gjerne bytte ut Kasey også. :-) Uansett så er Elvestad noe hurtigere enn Kasey og litt mer bevegelig.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 16 aug 09, 20:10

Opprinnelig postet av Lemmy

.... Det er ikke ofte jeg bruker slike uttrykk om egne spillere, men Gashi er en vits. Tror ikke det fins en midtbanespiller i Tippeligaen som er fast på laget og like dårlig.

Positive i dag må være Ophaug, Askar, Barsom og Éverton.

What? Askar var skyld i det målet som gjorde at vi tapte, er direkte pinglete i duellspill,  og var offensivt bare nesten god, som han ofte er.
Gashi er en av få som viser vinnevilje, og han står på hele veien.

Tror du og andre misliker Gashi fordi han ikke er utpreget sympatisk, men who cares når vi taper. Nice guys dont finish first.
Fair play prisen gjør oss ikke imune for nedrykk for å si det sånn.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 aug 09, 20:10

Opprinnelig postet av Holters

På tide å tenke nytt...

Klubben bør innkalle til "krisemøte" og nedfelle en langsiktig plan for hvordan laget nå skal utvikles videre. Denne sesongen kan vi bare legge bak oss. Vi bør bør heller ikke ha ambisjoner om medaljer og gull allerede til året. Det er på tide å skynde seg langsomt og bygge stein for stein fra grunnen av.

Nå får vi hente inn noen spillere med utviklingspotensial vi kan forme i hvert eneste overgangsvindu. Spillere som Gardar, Barsom, Kvisvik, Wehrman og Czwartek (dessverre) må vi for all del ikke forlenge med. Det er mulig de holder et kurant nivå i én sesong til, men vi må ha et lenger perspektiv enn som så. Nevnte spillere er allerede på hell, og vil absolutt ikke være store bidragsytere fra 2011-sesongen og utover. I tillegg er de fleste dyre i drift. Et generasjonsskifte bør tas nå!

For min egen del kan vi føye til Gashi på den lista. Jeg har aldri vært noen stor fan. Ja, han løper mye, men det må man da jaggu forvente av en midtbanespiller. Dessverre har han ingen ferdigheter utover å være en "terrier" i stilen.

Nei, jeg håper virkelig klubben snarest bestemmer seg for om Grönhagen, Aune eller en helt annen trener er fremtiden. Deretter bør man ta høyde for å hente inn spillere med spisskompetanse som kan formes og utviklet et klubbens ønskede spillesystem.

Per dags dato er det ikke struktur over noe som helst - verken administrativ, sportslig eller på banen.

Det er rett og slett trist å være FFK-supporter for tida!

Enig i alt du sier Holters. Men det er tydeligvis ikke ledelsen, siden de lot TKK glippe i vinter. Det var vel dette han ville...?


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 16 aug 09, 20:11
Endret: 16 aug 09, 20:16
Endret av: Knuty

Planløst... Men det er vel ikke noe nytt akkurat..

Rimelig tøft kampprogram igjen også, skulle ikke forundre meg hvis vi rykker ned nå.. Håper bare noen andre lag er enda dårligere..


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 16 aug 09, 20:12

det lukter nedrykk eller kval lang vei, når vi ser på hvilke kamper som gjenstår.

Godset og Lyn borte blir nøkkel kamper i å unngå nedrykk. Vår borte statistikk er jo ikke all hverden, når vi i tillegg har igjen RBK, Molde, Stabekk som er nærmeste garantert tap , da trengs det mange nye spillere og helst en ny trener som skjønner det med bytter. 


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 16 aug 09, 20:13

Opprinnelig postet av Lemmy

Positive i dag må være Barsom  Barsom gjør en god kamp, men må slutte med alt idiotiet sitt på banen som ikke er en kaptein verdig.

Så vi samme kamp egentlig. Han spilte ikke en god kamp og hadde flere elendige passninger, 2 ganger var det minst 10 meter til nærmeste start spiller. Altså han hadde null press på seg og han klarte å passe rett til en start spiller.. Etter slike tabber hadde man blitt benket selv i 7 div bedriftsfotball. Ser jo ut som han har null motivasjon. Går rundt og dasser. På slutten tok han seg litt opp, men sett under ett var det tamt. Minst en gang mistet han ballen etter en overlapp på kanten, når han mistet ballen gikk han hjem og som forsvarsspiller går du ikke hjem når det andre laget kontrer.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 aug 09, 20:13

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg mener det fullstendig. Jeg så ikke kampene mot Lech og Viking, men hørte også at han var god der. Det må isåfall være de eneste kampene i år.

Jeg syns han har vært dårlig i år, og oppskrytt i fjor. En midtbanespiller med klare begrensninger. Han har ingen god pasningsfot, ikke noe overblikk, ingen teknikk osv. Han er god til å presse, men syns faktisk han til tider ser litt tung ut om dagen.

En av Tippeligaens absolutt mest oppskrytte spillere. Og dette har jeg syntes lenge, kampen i dag var på ingen måte noen dråpe som fikk begeret til å renne over.

De gule korta er idiotiske, men som sagt så syns jeg han er en dårlig spiller også.

Kasey og Elvestad er like, men for min del kan man gjerne bytte ut Kasey også. :-) Uansett så er Elvestad noe hurtigere enn Kasey og litt mer bevegelig.

Vi kan jo ikke benke han når han er i form. I vår var det flere kamper jeg var enig med deg, da burde han ikke starta.

For øvrig er jeg helt enig med deg i at det er en begrensa spiller. God førsteforsvarer, men der stopper det. Utrolig svak med ball. Men syns han bør spille, pga mangel på noen bedre når Borges spiller på topp


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 16 aug 09, 20:17

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Gashi er en av få som viser vinnevilje, og han står på hele veien.

Tror du og andre misliker Gashi fordi han ikke er utpreget sympatisk, men who cares når vi taper. Nice guys dont finish first.
Fair play prisen gjør oss ikke imune for nedrykk for å si det sånn.

Morsom eller? Tror du virkelig folk er så blinde?

Gashi er god i terrierrollen når han er i form - that's it!

Skuddbeinet er sinnssykt oppskrytt, pasningsfoten og overblikket intet-eksisterende (fyren har én eneste målgivende i løpet av alle sine TL-kamper i karrieren), hans offensive bidrar består av å krumme nakken og storme rett inn i nærmeste klynge av motspillere. Du bare ser at "oksen" strammer nakkemusklene, og da vet man at det aldri kommer til å komme en pasning ut av det...

Fyren er utrolig begrenset fotballspiller, og alt, alt, altfor lite involvert i mål og målgivende til å være en offensiv midtbanespiller. Det du tror folk (les: meg i det minste) henger seg opp i er bare toppen av kransekaka, dråpen som gjør det hele enda mer irriterende å se på. Og ja, det er pinlig å se mannen kjefte og sutre på seg det ene gule kortet etter det andre.

Når det er sagt, så spilte ikke Gashi noen direkte dårlig kamp i dag. Det var andre som var dårligere og mer direkte involvert i kamputfallet - som f.eks. Askar ved 1-0-målet. Overnevnte var skrevet med tanke på Gashi generelt i hans karriere.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 16 aug 09, 20:22

Opprinnelig postet av tomroar

det lukter nedrykk eller kval lang vei, når vi ser på hvilke kamper som gjenstår.

Godset og Lyn borte blir nøkkel kamper i å unngå nedrykk. Vår borte statistikk er jo ikke all hverden, når vi i tillegg har igjen RBK, Molde, Stabekk som er nærmeste garantert tap , da trengs det mange nye spillere og helst en ny trener som skjønner det med bytter. 

Har også studert terminlista med stigende uro. Vi har et rimelig tøft program foran oss, og dette ser ikke særlig bra ut.

Vel, man får trøste seg med det lille man kan. Det er jo aldri så spennende å være supporter som når laget ditt kjemper for livet. Men kunne egentlig gjerne spart meg.

Er ellers ikke den første som roper på ny trener. Er slettes ikke sikker på om noen andre hadde fått så mye mer dreis på denne spillergruppa enn Aune. Det er jo så tynt at det nesten ikke er noen å velge mellom for tiden. Forutsatt at vi klarer oss med et skrik i år, vil jeg heller beholde Aune ut sesongen, enn å gjøre en eller annen desperat signering med en redningsmann. Bedre å ta ordentlig tak i trenerproblematikken fram mot neste sesong. 

 


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 16 aug 09, 20:23

Det var ikke mange som klager på Gashi i fjor, når laget hadde flyt.
Og alle lag trenger en terrier på midtbanen, en ballvinner.
Selvfølgelig har han sine begrensninger, men uten han eller Wehrmann ville midtbanen vår bli veldig lett å spille seg igjennom.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 16 aug 09, 20:24
Endret: 16 aug 09, 20:25
Endret av: Stoni

Følgende senario kan fort bli en realitet.

FFK- Hønefoss i kvalikk og Tegstrøm sender oss ned i Adecco!!!

FFK har vel skaffet seg en kausul så det ikke kan skje??

 

 

Noen som vet skadestatus på diverse spillere??

---------------------------

"Tap og vinn med samme sinn". Måtte det bare bli 3 poeng!!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 16 aug 09, 20:29

Gashi fungere egentlig kun i lag som forventer å bli presset bakpå. Da kan han løpe rundt og bare plage motstanderen. Når man skal styre kampen funker han ikke rett og slett dessverre. En gashi i form kan faktisk fort bli kjempe å ha mot RBK til fredag for da kan det fort bli at RBK styrer kampen.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 16 aug 09, 20:35

Opprinnelig postet av mysthical

Gashi fungere egentlig kun i lag som forventer å bli presset bakpå. Da kan han løpe rundt og bare plage motstanderen. Når man skal styre kampen funker han ikke rett og slett dessverre. En gashi i form kan faktisk fort bli kjempe å ha mot RBK til fredag for da kan det fort bli at RBK styrer kampen.

Men det handler vel om hvilken instrukser han får av treneren det da, at han får spille på sine styrker
Hvis han plutselig tror han er playmaker må han få beskjed om det.

Og man skal ikke undervurdere hans egenskaper for å få andre til å stå på, han var faktisk meget sentral når mange mente vi hadde den beste midtbanen i ligaen i fjor.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 16 aug 09, 20:37
Endret: 16 aug 09, 20:39
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Det var ikke mange som klager på Gashi i fjor, når laget hadde flyt.
Og alle lag trenger en terrier på midtbanen, en ballvinner.
Selvfølgelig har han sine begrensninger, men uten han eller Wehrmann ville midtbanen vår bli veldig lett å spille seg igjennom.

Det går an å finne spillere som har har flere egenskaper i tillegg... tross alt. Gashi har blitt erstattet i alle klubber han har vært pga. sine mangler og et ønske om å utvikle laget videre. Det er kanskje på tide at FFK også tenker i de samme baner?

Selvsagt kan Gashi fungere i et lag, slik at han gjorde i fjor da vi hadde flyt, men selv da så mottok Gashi kritikk for sine soloraid, manglende blikk osv. Som jeg skrev i åpningsinnlegget, så har jeg aldri vært fan av Gashi. Jeg likte Brenne mye, mye mer og mener fortsatt han er en mye bedre fotballspiller. (Bare så det er sagt: Brenne passer ikke godt i 4-4-2, han er beste som indreløper i 4-3-3).

Når det er sagt, så er ikke Gashi den første som bør gå... Det ligger blant annet 5 andre aldrende herremenn på utgående kontrakter som bør forlate klubben lenge før Gashi.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 aug 09, 20:42

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

What? Askar var skyld i det målet som gjorde at vi tapte, er direkte pinglete i duellspill,  og var offensivt bare nesten god, som han ofte er.
Gashi er en av få som viser vinnevilje, og han står på hele veien.

Tror du og andre misliker Gashi fordi han ikke er utpreget sympatisk, men who cares når vi taper. Nice guys dont finish first.
Fair play prisen gjør oss ikke imune for nedrykk for å si det sånn.

Les hele innlegget mitt og sitèr alt som er relevant for saken. Jeg skriver at jeg syns Askar var god, men at han får minus for elendig opptreden ved målet.

Les også hva jeg skriver om Gashi/Barsom kontra Wehrman. Jeg liker typen Wehrman, selvom jeg syns han har underprestert og vært dårlig lenge nå. Jeg digger tøffe spillere! Mascherano er for eksempel absolutt en av mine favoritter på Liverpool..

Det er ikke det jeg misliker Gashi for. De gule kortene hans er unødvendige, men det har faktisk ikke vært så mange i år. Kritikken min er overhodet ikke basert på det. Jeg mener at Gashi er en for dårlig og lite komplett forsvarsspiller, thats it. Som Holters nevner her har han èn fattig assist på sine Tippeligakamper. Her snakker vi om en "offensiv, kreativ midtbanespiller".

Mange snakker om Stadheim og Vuorinen som tidenes dårligste kjøp. Hvis man ser på hvor mye som gikk med til kjøpet av Gashi, syns jeg han kommer langt opp på den listen. Veldig dyr, og har ikke prestert på et høyt nivå. Syns ikke han var noe særlig i fjor heller.

 


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 16 aug 09, 20:43

For en begredelig forestilling. 2. omg var en lidelse å se på. Nok en gang har FFK marginene mot seg også, skuddet til Kvisvik er jo bare rett og slett utur! Skuddet til Gashi som treffer en Start-forsvarer vitner ikke om flyt det heller akkurat... Gardar var ikke akkurat giftig når han fikk en mulighet...

Denne uka er det bare å håpe å be om at FSI får på plass noen forsterkninger, og glem pratet om å tenke langsiktig: Nå er det overlevelse som gjelder og evt spillere inn må levere/prestere fra første kamp, ikke bruke resten av sesongen på å tilpasse seg! Få inn noen rutinerte leiesoldater som forsterker laget umiddelbart. Hent Frode Johnsen, få hjem en av "danskene " Håland, Wæler eller Ruud. Er vel tvilsomt hvor interessant de er for de, men det bør ikke være uprøvd. Skal nedrykk unngåes må det handles nå, og det må handles ut ifra den situasjonen FFK er i nå, sportslig sett.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 16 aug 09, 20:50

Birger Madsen er jo og ledig, men det er kanksje ikke den posisjonen som er mest prekær?!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 16 aug 09, 20:51

Opprinnelig postet av Lemmy

 

Les også hva jeg skriver om Gashi/Barsom kontra Wehrman. Jeg liker typen Wehrman, selvom jeg syns han har underprestert og vært dårlig lenge nå. Jeg digger tøffe spillere! Mascherano er for eksempel absolutt en av mine favoritter på Liverpool..

Det er ikke det jeg misliker Gashi for. De gule kortene hans er unødvendige, men det har faktisk ikke vært så mange i år. Kritikken min er overhodet ikke basert på det. Jeg mener at Gashi er en for dårlig og lite komplett forsvarsspiller, thats it. Som Holters nevner her har han èn fattig assist på sine Tippeligakamper. Her snakker vi om en "offensiv, kreativ midtbanespiller".

 

Siden du nevner Mascherano må jeg bare få si at han ble pissa på av Palacios idag... Wink

Så til det jeg egentlig skulle kommentere, nemlig Gashis assists, eller mangel på: Det finnes vel ikke noen statistikk på hvor mange av hans pasninger som det burde vært scoret på? For så mange sjanser som FFK har brent i år er jo nødt til gå utover statistikker som gjelder målgivende pasninger også, uten at pasningsleggeren kan gjøre så mye med det...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 16 aug 09, 20:52

Men Holters og Lemmy da, Gashi har TO assists i år! Wink


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 16 aug 09, 20:54

Æsj....Nå er jeg bare trist..

Jeg forventer at det gjøres vesentlige tiltak nå....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En ny trener må inn, at Aune er utilstrekkelig er innlysende.

Nå er det mange spillere jeg er drittlei for å si det pent.....Wehrman, Gashi, Barsom, Kvisvik, Gardar.

Vil ikke se noen av de etter denne sesongen.

---------------------------

You`ll never walk alone...


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 aug 09, 20:55

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Æsj....Nå er jeg bare trist..

Jeg forventer at det gjøres vesentlige tiltak nå....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En ny trener må inn, at Aune er utilstrekkelig er innlysende.

Nå er det mange spillere jeg er drittlei for å si det pent.....Wehrman, Gashi, Barsom, Kvisvik, Gardar.

Vil ikke se noen av de etter denne sesongen.

Veit du om noe er på gang Ziggy?? Virker som du har litt peiling på det som skjer..


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 aug 09, 20:55

Skulle akkurat til å nevne det, Plankekæll. ;-)

Men han har altså ingen assists i fjor eller 2007. En offensiv midtbanespiller som er fast på et lag som tar sølv, burde vel ha 4-5 assists minst?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 16 aug 09, 20:56

Opprinnelig postet av TheDude

Hent Frode Johnsen, få hjem en av "danskene " Håland, Wæler eller Ruud. Er vel tvilsomt hvor interessant de er for de, men det bør ikke være uprøvd.

Over hodet ikke frekt ment, men jeg er sjeldeglad for at du ikke er sportsdirektør i FFK. Wink

Johnsen (35), Håland (snart 32), Wæhler (33) og Ruud (25).

Det hadde blitt svært dyrt og utrolig kortsiktig - nøyaktig motsatt tankegang av det FFK trenger. Wink

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 16 aug 09, 20:59

Opprinnelig postet av Lemmy

Skulle akkurat til å nevne det, Plankekæll. ;-)

Men han har altså ingen assists i fjor eller 2007. En offensiv midtbanespiller som er fast på et lag som tar sølv, burde vel ha 4-5 assists minst?

Selvsagt er det altfor dårlig. Gashi er ingen klassespiller, han er en middelmådighet med god løpsstyrke og arbeidsinnsats som mangler stort sett alt annet. Men det er vi jo enig om. Savner løpene til Simen Brenne, i dag scoret han sitt 8. mål for sesongen. Kanskje vi kan bytte likt med Odd Grenland? Wink


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 16 aug 09, 20:59

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av TheDude

Hent Frode Johnsen, få hjem en av "danskene " Håland, Wæler eller Ruud. Er vel tvilsomt hvor interessant de er for de, men det bør ikke være uprøvd.

Over hodet ikke frekt ment, men jeg er sjeldeglad for at du ikke er sportsdirektør i FFK. Wink

Johnsen (35), Håland (snart 32), Wæhler (33) og Ruud (25).

Det hadde blitt svært dyrt og utrolig kortsiktig - nøyaktig motsatt tankegang av det FFK trenger. Wink

Kunne ikke vært mer enig, Holters...!!!

 

---------------------------

You`ll never walk alone...


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 16 aug 09, 21:01

Opprinnelig postet av Plankekæll

Men Holters og Lemmy da, Gashi har TO assists i år! Wink

Det samme har Wehrman og Borges, mens Kvisvik har 3. Kvisvik og Thommasen er de to som har flest assist, nemlig 3 hver... Greit nok at Gashi ikke har levert i år han heller, men å henge seg opp i antall assist til EN spiller på ett lag som ikke scorer mål blir helt skivebom slik jeg ser det ihvertfall.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 aug 09, 21:07

Jeg snakker ikke om assistene hans i år, TheDude. I år har laget prestert elendig, og to assists er forsåvidt helt ok.

Men at han ikke har flere assister de tidligere årene, syns jeg er merkverdig for en "offensiv midtbanespiller med overblikk og pasningskvaliteter", som mange mener han er.

Når det er sagt, så er ikke assistene det viktigste. Hadde han spilt kanonbra uten assister, så hadde jeg vært fornøyd. Det er bare det at jeg syns Gashi er en forferdelig dårlig spiller med dårlige kvaliteter. Enkelt og greit.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 16 aug 09, 21:08

Ever heard of something called "glimt i øyet"? Slapp av og pust dypt. Smile


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 16 aug 09, 21:09

Opprinnelig postet av Holters

Over hodet ikke frekt ment, men jeg er sjeldeglad for at du ikke er sportsdirektør i FFK. Wink

Johnsen (35), Håland (snart 32), Wæhler (33) og Ruud (25).

Det hadde blitt svært dyrt og utrolig kortsiktig - nøyaktig motsatt tankegang av det FFK trenger. Wink

Hvorfor det? Det vi trenger nå er vel spillere som kan prestere! Hjelper ikke en dritt med talenter nå? Frode Johnsen kunne fint ha reddet oss fra nedrykk alene! Dyr er han neppe heller. Det vil jo ikke si det samme som at man skal bygge laget rundt ham, men en redningsmann! Hadde tenkt til å foreslå samme mann selv, men redd det ikke kommer til å skje!

Er det bare jeg som synes Kasey var en av de få som var gode idag? Han vant de fleste dueller og stoppet mange overganger.
Gashi kan vi gi bort til hvem som helst! Barsom måtte jo inn å skille ham og Ophaug i 1 omgang! Jeg er 100% sikker på at Gashi er ødeleggende for FFK med den barnslige oppførselene på banen og konstant klaginga på medspillere! Stort sett er det han som gjør feil utpå der! Møkkamann!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 16 aug 09, 21:09

Vi taper fordi vi slipper inne en lettvint baklengsmål igjen. Så enkelt er det. Forsvarsfireren er mildt sagt ikke samspilt. Wehrman klarer ikke ta ut Fevang, om han i det hele tatt prøver.

Synes det er feigt av trenerteamet å starte med Wehrman fremfor Elvestad, men på den annen side er det ikke sikkert Wehrman hadde giddet å dra til Krsand om han ikke fikk starte.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 aug 09, 21:10

Hvem er det som sier at Gashi har overblikk, pasningskvaliteter og er kreativ Lemmy?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 aug 09, 21:12

Ingen her i denne tråden, men jeg har hørt det utallige ganger før..


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 16 aug 09, 21:16

Det er bare en ting som er positivt med kampen i dag..og det er at de andre bunnlagene tapte og;)

Får vi ikke folk skadefrie pluss noen gode signeringer er vi ferdige i tippeligaen tror jeg


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 16 aug 09, 21:16

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av TheDude

Hent Frode Johnsen, få hjem en av "danskene " Håland, Wæler eller Ruud. Er vel tvilsomt hvor interessant de er for de, men det bør ikke være uprøvd.

Over hodet ikke frekt ment, men jeg er sjeldeglad for at du ikke er sportsdirektør i FFK. Wink

Johnsen (35), Håland (snart 32), Wæhler (33) og Ruud (25).

Det hadde blitt svært dyrt og utrolig kortsiktig - nøyaktig motsatt tankegang av det FFK trenger. Wink

Non taken, og jeg er vel gjensidig glad for at du ikke er sportsdirektørWink

Du foretrekker altså nedrykk for å så bygge opp et nytt lag fra neste år da eller? Er nok mer kostbart det. Da antar jeg at du synes det var feil å hente Kenny også?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 16 aug 09, 21:16

Opprinnelig postet av Gardarson

Hvorfor det? Det vi trenger nå er vel spillere som kan prestere! Hjelper ikke en dritt med talenter nå? Frode Johnsen kunne fint ha reddet oss fra nedrykk alene! Dyr er han neppe heller. Det vil jo ikke si det samme som at man skal bygge laget rundt ham, men en redningsmann!

Hva skal man gjøre til neste år da? Når man igjen står med beina godt plantet i den samme søla? Og alle penger nok en gang har blitt svidd av på "aldrende redningsmenn"? Hente inn flere redningsmenn?

Når mener mener du at man skal tenke langsiktig og investere i fremtiden?

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 aug 09, 21:17

Opprinnelig postet av Lemmy

Ingen her i denne tråden, men jeg har hørt det utallige ganger før..

Ok. Døm kan ikke ha mye peiling på fotball, for det er vel det Gashi er svakest på Smile


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 16 aug 09, 21:22

Opprinnelig postet av TheDude

Du foretrekker altså nedrykk for å så bygge opp et nytt lag fra neste år da eller? Er nok mer kostbart det.

Hva er det som tilsier at man må rykke ned dersom man ikke hente gamlinger? Har ikke Borges og Askar prestert tross at de innehar en alder under tredvetallet? Hva er det som får deg (og andre) til å tro at "30+ equals quality"?

Opprinnelig postet av TheDude

Da antar jeg at du synes det var feil å hente Kenny også?

Kenny var et lån ut sesongen. Jeg er ikke overvettiget begeistret for dette heller. Jeg forstår godt at trenerapparatet med flere følte at grep måtte gjøres da keepertalentene våre underpresterte og var inne i en negativ spiral, men jeg er ikke overbevist på noen måte om at Kenny er den keeperbautaen FFK bør være ute etter.

Du derimot nevner nøkkelspillere i utenlandske klubber som både er dyre, under kontrakt og helt uaktuelle for lån (kanskje med unntak av Johnsen). I tillegg innehar de sikkert lønninger FFK på ingen måte kan matche.

Hadde FFK bare hentet f.eks. én ung, talentfull høyreback, så hadde startellever allerede vært vesentlig forsterket...

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 16 aug 09, 21:23

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Gardarson

Hvorfor det? Det vi trenger nå er vel spillere som kan prestere! Hjelper ikke en dritt med talenter nå? Frode Johnsen kunne fint ha reddet oss fra nedrykk alene! Dyr er han neppe heller. Det vil jo ikke si det samme som at man skal bygge laget rundt ham, men en redningsmann!

Hva skal man gjøre til neste år da? Når man igjen står med beina godt plantet i den samme søla? Og alle penger nok en gang har blitt svidd av på "aldrende redningsmenn"? Hente inn flere redningsmenn?

Når mener mener du at man skal tenke langsiktig og investere i fremtiden?

Tror det er viktig å kunne tenke begge deler. Ja vi trenger en reddningsmann men han kan ikke være dyr og ja vi trenger å bygge et nytt lag for fremtiden, men når vi da har bare jr så er det viktig å ha et par gammlinger som kan dra lasset. Så å hente inn frode johnsen hadde nok ikke vært det dummeste hvis han hadde vært billig. Han kan da lære bort mye til de unge spissene vi har.

Så som ole brumm sier ja takk begge deler Smile


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 16 aug 09, 21:24
Endret: 16 aug 09, 21:27
Endret av: hasse33

Dette er ikke annet enn meget trist. Hvor er samspillet/samhandlingen. Gutta virker umotiverte og uinspirerte.

Kvisvik er ikke i mathchform (les matchvekt)

Gashi virker gretten

Wehrman bobler ikke av spilleglede han heller

Raio kjefter på medspillere 

Det er ingen tvil at det IKKE er harmoni i spillergruppa om dagen. 

Jeg er meget usikker på TFA og hans evne til å være leder av denne gjengen. 

Dette var enda en kamp som gjør meg frustret og oppgitt. 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 16 aug 09, 21:30

Opprinnelig postet av mysthical

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Gardarson

Hvorfor det? Det vi trenger nå er vel spillere som kan prestere! Hjelper ikke en dritt med talenter nå? Frode Johnsen kunne fint ha reddet oss fra nedrykk alene! Dyr er han neppe heller. Det vil jo ikke si det samme som at man skal bygge laget rundt ham, men en redningsmann!

Hva skal man gjøre til neste år da? Når man igjen står med beina godt plantet i den samme søla? Og alle penger nok en gang har blitt svidd av på "aldrende redningsmenn"? Hente inn flere redningsmenn?

Når mener mener du at man skal tenke langsiktig og investere i fremtiden?

Tror det er viktig å kunne tenke begge deler. Ja vi trenger en reddningsmann men han kan ikke være dyr og ja vi trenger å bygge et nytt lag for fremtiden, men når vi da har bare jr så er det viktig å ha et par gammlinger som kan dra lasset. Så å hente inn frode johnsen hadde nok ikke vært det dummeste hvis han hadde vært billig. Han kan da lære bort mye til de unge spissene vi har.

Så som ole brumm sier ja takk begge deler Smile

Joa, jeg fronter på ingen måte at vi bare skal ha 20 stk 20-åringer i stallen, men i og med at våre "aldrende menn" sitter på gullkontrakter fra norsk fotballs "klondyketid", så er det vanskelig å reforhandle disse, samt i det hele tatt se at man får særlig god avkastning på klubbens midler av å eventuelt gjøre det.

Rutine er viktig, men rutinen må også inneha kvalitet. Jeg mener seriøst at vår rutine begynner å mangle kvaliteten som trengs... Og da sikter jeg til spillere som Ramberg, Barsom, Gashi, Kvisvik, Czwartek og Gardar...

FFK er en klubb med lite midler for tiden, og da må man være flinke til å disponere de midlene man har svært godt. Å forlenge med disse "rutinerte spillerne" som er både dyre i drift og sterkt på hell binder opp mye midler som kunne ha vært benyttet på talentfulle spillere eller en rutinerte spiller på 25-26-27 år - normalt da spillere når sin kvalitetsmessige høyde i karrieren og holder den mot sine tredve - fremfor å hente en spiller som allerede er 30+ og trolig vil ha en dalende formkurve i årene foran seg.

I hvert fall synes jeg det!

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 16 aug 09, 21:33

Greit nok at vi har anstrengt økonomi, men vi har vel Tippeligaens 6-7 største budsjett. Har vi ikke?

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 16 aug 09, 21:33
Endret: 16 aug 09, 21:34
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Greit nok at vi har anstrengt økonomi, men vi har vel Tippeligaens 6-7 største budsjett. Har vi ikke?

Store deler forsvinner vel til gammel moro og stadionutgifter...

Det er en grunn til at klubben møtte søke om både emisjon og kassakreditt, samt har uttalt at klubben ikke friskmeldt økonomisk før 2012 (!).

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 16 aug 09, 21:38

Opprinnelig postet av Holters

Joa, jeg fronter på ingen måte at vi bare skal ha 20 stk 20-åringer i stallen, men i og med at våre "aldrende menn" sitter på gullkontrakter fra norsk fotballs "klondyketid", så er det vanskelig å reforhandle disse, samt i det hele tatt se at man får særlig god avkastning på klubbens midler av å eventuelt gjøre det.

Rutine er viktig, men rutinen må også inneha kvalitet. Jeg mener seriøst at vår rutine begynner å mangle kvaliteten som trengs... Og da sikter jeg til spillere som Ramberg, Barsom, Gashi, Kvisvik, Czwartek og Gardar...

FFK er en klubb med lite midler for tiden, og da må man være flinke til å disponere de midlene man har svært godt. Å forlenge med disse "rutinerte spillerne" som er både dyre i drift og sterkt på hell binder opp mye midler som kunne ha vært benyttet på talentfulle spillere eller en rutinerte spiller på 25-26-27 år - normalt da spillere når sin kvalitetsmessige høyde i karrieren og holder den mot sine tredve - fremfor å hente en spiller som allerede er 30+ og trolig vil ha en dalende formkurve i årene foran seg.

I hvert fall synes jeg det!

 

Sa jo aldri at vi skulle fornye med de gammle vi hadde, men poenget mitt er at så lenge mann har penger til det så er det viktig å ha begge deler. Støtter tanken din hundre prosent med at de gammle som du nevner må ut og erstattes med nye unge, men bør også hente inn nye gammle med billigere kontrakter og fortsatt bra nivå til å dra litt av lasset. Laget må jo bygges over tid og da kan det være billig å hente en gammel spiller fremfor en ung. Uten at jeg er en ekspert  så tror jeg at en gammel spiller er billigere enn en ung. Derfor mener jeg at man skal hente begge deler men ja de gammel må da være billige.


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 16 aug 09, 21:42

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av TheDude

Du foretrekker altså nedrykk for å så bygge opp et nytt lag fra neste år da eller? Er nok mer kostbart det.

Hva er det som tilsier at man må rykke ned dersom man ikke hente gamlinger? Har ikke Borges og Askar prestert tross at de innehar en alder under tredvetallet? Hva er det som får deg (og andre) til å tro at "30+ equals quality"?

Opprinnelig postet av TheDude

Da antar jeg at du synes det var feil å hente Kenny også?

Kenny var et lån ut sesongen. Jeg er ikke overvettiget begeistret for dette heller. Jeg forstår godt at trenerapparatet med flere følte at grep måtte gjøres da keepertalentene våre underpresterte og var inne i en negativ spiral, men jeg er ikke overbevist på noen måte om at Kenny er den keeperbautaen FFK bør være ute etter.

Du derimot nevner nøkkelspillere i utenlandske klubber som både er dyre, under kontrakt og helt uaktuelle for lån (kanskje med unntak av Johnsen). I tillegg innehar de sikkert lønninger FFK på ingen måte kan matche.

Hadde FFK bare hentet f.eks. én ung, talentfull høyreback, så hadde startellever allerede vært vesentlig forsterket...

Jeg mener at det er mye som taler for at man rykker ned ved å hente inn guttunger. Det er et ord som er ganske viktig i fotball og det er rutine. Jeg mener ikke alle over 30 nødvendigvis er gode, men da har man sannsynligvis spillt toppfotball i ca 10 år og vært med på vanskelige situasjoner før. Enig at de tre "danskene jeg nevnte sikkert ikke var sannsynlige, jeg nevnte 3 nordmenn med rutine og pondus som spiller i en annen liga og i en ønskesituasjon kunne vært aktuelle som en kortsiktig løsning. Jeg ønsker nord-europeiske spillere som helst har prestrert i tippeligaen før slik at vi vet hva vi får. Selvfølgelig har Borges prestert, men han er pure class og ffk er bare et stoppested på veien. Når det gjelder Askar må jeg vel innrømme at jeg ikke er hans største fan. Min tanke var vel heller ikke at FFK skulle finansiere dette selv, men at FSI har et så stort ønske om å beholde FFK i tippeligaen at de henter inn de forsterkningene som trengs, helst på lån, med mulig opsjon på kjøp.

Var det mangel på en ung talentfull høyreback som skillte oss fra seieren idag.....?


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 16 aug 09, 21:44
Endret: 16 aug 09, 21:47
Endret av: hasse33

Bygg laget rundt Elvestad, Borges, Everton (hvis han blir) Thomassen, Askar ol og la de "gamle" få vile.

Vi trenger unge sultne spillere.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 16 aug 09, 21:46

Opprinnelig postet av TheDude

Var det mangel på en ung talentfull høyreback som skillte oss fra seieren idag.....?

... med tanke på at det var kanten Askar som ble rundlurt (av en 18-åringWink), så kan man vel påstå det? En rendyrket høyreback hadde kanskje vært tøffere i markeringsspillet? Wink

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 16 aug 09, 21:54

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av TheDude

Var det mangel på en ung talentfull høyreback som skillte oss fra seieren idag.....?

... med tanke på at det var kanten Askar som ble rundlurt (av en 18-åringWink), så kan man vel påstå det? En rendyrket høyreback hadde kanskje vært tøffere i markeringsspillet? Wink

Er helt enig i at vi gjerne kunne hatt en høyreback som hadde vært tryggere enn Askar og at han sikkert hadde gjort det bedre som kant spiller (hvis han hadde lært seg å slå innlegg...). Men den unge lovende backen som skulle reddet seieren idag måtte jo i tilegg vært fremme å scoret også da...Wink

Nå trer jeg av for å hjelpe Poirot med å løse gåten, men avslutter med å si at i prinsippet er jeg enig i tankegangen din ang lagbygging, men ikke under de rådende omstendigheter.


stampede

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jun 04
Innlegg: 415

Lagt til: 16 aug 09, 21:55

...og så ble vi passert av LSK også!

Pokker dette er IKKE bra.... Frown

---------------------------

If I want your opinion I'll remove the duct tape!


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 16 aug 09, 21:56

Opprinnelig postet av Holters

... med tanke på at det var kanten Askar som ble rundlurt (av en 18-åringWink), så kan man vel påstå det? En rendyrket høyreback hadde kanskje vært tøffere i markeringsspillet? Wink

Derfor bør kanskje Oppgaug ta plassen til Askar og eventuelt Wehrmann flyttes ned igjen. Det er ikke første kamp Askar faller igjennom på markering i boksen. Med forbehold om at ingen skadede spillere kommer tilbake neste uke.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


pawl

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mai 09
Innlegg: 75

Lagt til: 16 aug 09, 22:03

Mye klokt har vært sagt om denne kampen. 

Jeg er ikke så klok. Så kan noen fortelle meg hvorfor Trulsen jr. settes inn på høyre kant? 


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 aug 09, 22:07

Jeg syns du er mer enn klok nok, Pawl!

Det er et spørsmål jeg neppe tror man finner et klokt svar på. ;-) Om man skal sette inn en på høyrekant, ville det vel vært mest naturlig å sette inn Lala? Man har jo tross alt forlenget utlånsavtalen med ham, og han fortjener å få en sjanse.

Om man absolutt skal sette inn Trulsen, hvorfor på høyrekant? Om han har noen kvaliteter som er gode nok for Tippeligaen, så er det å score mål. Det gjør man ikke fra høyrekant. Man kunne lagt om til 4-4-2 og kjørt Everton og Trulsen på topp, Gashi på høyre og Borges ned på midten.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 16 aug 09, 22:10

Helt ufattelig at Trulsen ble satt på kanten. Like ufattelig at ikke Lala endelig skullle få en sjangse.


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 16 aug 09, 22:13

Jeg synes at det byttet der sier det meste....

 

---------------------------

You`ll never walk alone...


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 16 aug 09, 22:13

Jepp! Er mye man kunne gjort. Men det største problemet er nok at vi omtrent ikke har spillere om dagen. I tillegg er det både juniorkamper og 2.lagskamper. Med tre utespillere på benken idag, er det ikke mye å ta av til 2.lagskampen imorgen heller... For en del av juniorspillerne er det meget stor belastning om dagen.

Akkurat i Lalas tilfeller tror jeg det er så enkelt som at han spilte juniorkamp igår, og skal spille på FFK2 imorgen. Tror derfor de ville unngå å bruke ham idag hvis ikke de måtte. Men jeg føler meg faktisk ganske trygg på at Lala vil få noen sjanser utover høsten.

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 16 aug 09, 22:15

Ophaug har ikke noek fart, og man kan stille spørsmål med hans opptreden ved baklengsmålet også. Det er vel noe av problemet. At forsvarsfireren betår av en høyre kantspiller, en Ophaug som nettopp er tilbake fra langvarig skade, Piroija og en offensiv midtbane/kantspiller. Når midtbaneankeret har aksjonsradius på str med en rockering så blir det noen glipper. Det som er utgort denne sesongen er at motstanderene er dødelig effektive hver gang det glipper.

 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 16 aug 09, 22:19
Endret: 16 aug 09, 22:24
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av TheDude

men avslutter med å si at i prinsippet er jeg enig i tankegangen din ang lagbygging, men ikke under de rådende omstendigheter.

Da er vi jo i bunn og grunn enige...

Jeg konkluderer for min del med at problemet i klubben vår er at de som skulle vært kontinuitetsbærere i henhold til alder enten er for dårlige, for useriøse eller for dyre, eller gjerne flere av disse tingene på en gang...

Et nytt lag må bygges!

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 16 aug 09, 22:22

Opprinnelig postet av pawl

Jeg er ikke så klok. Så kan noen fortelle meg hvorfor Trulsen jr. settes inn på høyre kant? 

Helt ubegripelig bytte. Man setter boksspilleren og måltjuven Trulsen på kanten, der han får utnyttet sine ikke-eksisterende ferdigheter i fart, teknikk, kreativitet, pasningsspill og overblikk...

Greit nok at Lala er ustrukturert, uferdig og takler uryddig, men ustruktur kan også ses på som uforutsigbarhet. I tillegg, så er han faktisk kant i motsetning til Trulsen.

PS! Fullstendig klar over at trenerteamet har en svært vanskelig jobb så skadeutsatt som stallen er for tiden... Parodi.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 16 aug 09, 22:22

Et tankekors er det at vi har kun en spiller som har høyre-back som sin beste posisjon og at han er "over the top" og har vært skada stort sett hele sesongen.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 16 aug 09, 22:24

Hvor har det blitt av Dominic forresten? 
Det jeg husker fra i vinter, spilte han i alle fall bedre da, enn jeg har sett Trulsen gjør.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 16 aug 09, 22:25

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Hvor har det blitt av Dominic forresten? 
Det jeg husker fra i vinter, spilte han i alle fall bedre da, enn jeg har sett Trulsen gjør.

Skadet han også.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 aug 09, 22:29
Endret: 16 aug 09, 22:31
Endret av: Lemmy

TV2 suger så sykt. "Bolaños viser klasse mot Abgar Barsom", så fører han ballen ved siden av ham og slår et innlegg. Jadda!

Piiroja sur på dommeren også ja. Bare tull!


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 16 aug 09, 22:36

Uff, dette lover ikke bra. Kan i det minste gå på kamp fredag mot RBK uten å forvente noe som helst. Blir meget overrasket om det blir poeng der.

 


Matiashs

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 16 aug 09, 22:43

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av TheDude

men avslutter med å si at i prinsippet er jeg enig i tankegangen din ang lagbygging, men ikke under de rådende omstendigheter.

Da er vi jo i bunn og grunn enige...

Jeg konkluderer for min del med at problemet i klubben vår er at de som skulle vært kontinuitetsbærere i henhold til alder enten er for dårlige, for useriøse eller for dyre, eller gjerne flere av disse tingene på en gang...

Et nytt lag må bygges!

 

Enig! Synes en del av "stjernene" var late i dag. Spesielt Wehrman. Han er ikke ivrig på å rette opp feila sine, for å si det sånn.

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 16 aug 09, 22:49

Herregud, nå må dere slutte å overdramatisere og syte så jævlig, samme gjengen hyllet FFK og sa nå rykker vi ikke ned etter 1-0 mot Viking. Folk her inne har ofte et svart/hvit, enten/eller perspektiv. Faktum er at vi vil være i nedrykkstrid sesongen ut, uavhengig av om vi knuser RBK eller ei....

LSK har tyngden de trenger for å sikre plassen greit, enga vil nok også klare seg. Sandefjord, Aafk, Lyn, Glimt, Godset og FFK er 6 klubber som kjemper mot nedrykk. Overlever FFK i år er det ikke fordi vi har vært dyktige, men fordi andre lag har vært enda svakere....

Diskusjonen rundt hvordan klubben skal tenke langsiktig etc. hører ikke hjemme 9 runder før slutt i en særdeles tung sesong, nå bør alle koster rettes mot å redde oss kortsiktig - slik at vi kan redde oss langsiktig, et nedrykk kan knuse klubben. Og det betyr for meg gjerne kortsiktige låneavtaler ut sesongen - med spillere i alle aldre.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 16 aug 09, 23:04

Enig med bateman, dessuten rekker vi ikke å bygge noe som helst før sesongen er over.
Og da trenger vi en byggmester først!
Nå er det ryggen mot veggen og kortsiktige løsninger som gjelder.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 16 aug 09, 23:28

Opprinnelig postet av Holters

Det er en grunn til at klubben møtte søke om både emisjon og kassakreditt, samt har uttalt at klubben ikke friskmeldt økonomisk før 2012 (!).

Hele %¤"!#¤ FFK høres ut som en skakk-kjørt privatøkonomi... Trygle om lønnsøkning, bruke bare *litt* mer på kredittkortet. Refinansiere lånet og øke det *litt* for å rydde i gammel moro (fra forrige gang kredittkortet fikk en smell). Håpe at rentene holder seg lave - helst under nullpunktet., osv.

Er tragisk å lese at folk her inne mener vi skal redde ræva gjennom å blåse de 2 neste åras potensielle fremtidige investeringer på gamlinger som kanskje kan holde oss oppe. Da er det jaggu bedre å bruke penga på ungdommen og jeg vurdere seriøst å foretrekke at vi tar et hvileskjær i adeccon samtidig som vi rydder i økonomi, fikser litt på administrasjonen og effektiviteten der, skaffer oss en speider og en plan for speiding, henter opp juniorer og fortsetter å skaffe spennende juniorer.

Jeg så dagens førsteomgang og synes det er rart noen her inne ser noe som helst fotballfaglig kvalitet i en spiller som Gashi. Jeg beklager folkens, men en spiller som på 151 kamper har 6 (!) assists og 19 mål, som midtbanespiller.... hva kan jeg si?  Simen Brenne, som en del elsker å hate, har 41 mål og 20 assists op 202 kamper. For Fredrikstad hadde han 17  mål og ni assists mens Gashi har 9 mål og 2 (!) assists - da inkludert sølvsesongen...

Det burde være mulig å finne en junior - eller senior, for den saks skyld - som både vil være villig til å a) løpe, b) takle, c) kjefte på dommeren og d) treffe en medspiller med en pasning i ny og ne og som ikke skal ha 1,5 mill i året...

Og hva i kjellchristianslandogriiike er det som gjør at vi sender et lag til Start uten innbyttere?  Penger? Fordi vi ikke har råd til å lønne en eller to av juniorene som proffspillere ut sesongen? For 5 måneder?

Jeg vil sitere en kollega:

Fuck me! This is NOT good!

*frust*

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 16 aug 09, 23:36

Herlig innlegg denialsander!

Morsomt, tankevekkende, og meget gode ord angående juniorspillerne våre. Nei fysj, kan jo ikke hente opp dem til A-laget.

Sjal vi se, 180k i årslønn. Hmmm, 180/7=25.

Dvs ca 25.000 kroner ville det kostet FFK å tegne kontrakt med 1 spiller ut året.

Jeg ville brukt 50.000 kroner på å hente opp Eyde og Rafn, det er rett flaut å stille med kun fire innbyttere i Tippeligaen.


Kvam

Juniorspiller
Ble medlem: 21 aug 06
Innlegg: 214

Lagt til: 17 aug 09, 01:09

Etter sesongen: tenk langsiktig!

Ut med Raymond, Kasey, Abgar, Gardar, Tegstrøm (permanent avtale) og forhåpentligvis et salg av Gashi som gir litt penger i kassa.

Inn med 2-4 unge spillere, gjerne norske + 2-3 spillere fra juniorlaget. Sats på Elvestad, Aydiah, Lala, Rafn, Eyde, Singh, Staw, Bråthen, Shabani, Thomassen osv..

---------------------------

Norgesmestere 2006!!


Freddy G-Paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 17 aug 09, 01:37

Opprinnelig postet av denialsander

Da er det jaggu bedre å bruke penga på ungdommen og jeg vurdere seriøst å foretrekke at vi tar et hvileskjær i adeccon samtidig som vi rydder i økonomi, fikser litt på administrasjonen og effektiviteten der, skaffer oss en speider og en plan for speiding, henter opp juniorer og fortsetter å skaffe spennende juniorer.

 

Hvordan skal vi skaffe penger til alt det du sier da ? Intektsvikt etter et nedrykk ville vært katastrofalt for klubben, hvis vi ikke da finner en eller annen idiot som er villig til å kaste flere mill ut av vinduet..

Opprinnelig postet av denialsander

*frust*

Helt enig

---------------------------

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ? Ingen tegn til det enda ihvertfall...


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 17 aug 09, 07:18

Det meste er vel sagt og skrevet om kampen i går allerede.

Likevel ett par betraktninger nå da "sinnets tussemørke" har letta litt etter den bedrøvelige forestillingen i går.

Greit nok at FFk har forsvarsproblem, men de er faktisk større framover på banen. FFK har riktignok både Borges og Everton som kan skape noe i angrepet, men bortsett fra det er kvalitetet knapt nok FFK ll.

Når det gjelder midtbanen virker det nå som Wehrman mener at han allerede har overbevisst for nye kontrakt og derfor slapper av igjen, enten det eller har han resignert. Uannsett giddaløs.

Når FFK i tillegg har spillere som prater på seg gult kort ( Gashi) og Raio som tydelig viser sin frustrasjon og TFA som skal styre skuta, blir det mye neglebiting framover. Det virker jo også som om T.H &Co enten har mista trua eller lommeboka, siden de tilsynelatende sitter stille og ser på dette kaoset.

Ps det siste kan være forståelig , bl.a pga alle ryktespredere o.a som liker å undergrave klubben så godt de kan samtidig som de liker å så misskreditt til den hjelpa som nettopp T.H & Co har gitt klubben.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 17 aug 09, 07:31

Opprinnelig postet av dracula

.

Ps det siste kan være forståelig , bl.a pga alle ryktespredere o.a som liker å undergrave klubben så godt de kan samtidig som de liker å så misskreditt til den hjelpa som nettopp T.H & Co har gitt klubben.

Denne setningen viser at du ikke har skjønt/vet en dritt av hva som foregår.

---------------------------

You`ll never walk alone...


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 17 aug 09, 07:50

Hei Ziggy, nettopp dette at folk kan ha forskjellige meninger er vel vanskelig for deg å forstå.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 17 aug 09, 08:53

Opprinnelig postet av dracula

Hei Ziggy, nettopp dette at folk kan ha forskjellige meninger er vel vanskelig for deg å forstå.

Forskjellige meninger er flott, men når noen personer prøver å belyse/sette fingeren på problemer, hemmelighold og direkte løgn fra øverste hold i klubben, så blir de sett på som ryktemakere som ikke vil det beste for klubben.

Det er så feil som det går ann å bli.

---------------------------

You`ll never walk alone...


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 17 aug 09, 09:51

Opprinnelig postet av Freddy G-Paulsen

Opprinnelig postet av denialsander

Da er det jaggu bedre å bruke penga på ungdommen og jeg vurdere seriøst å foretrekke at vi tar et hvileskjær i adeccon samtidig som vi rydder i økonomi, fikser litt på administrasjonen og effektiviteten der, skaffer oss en speider og en plan for speiding, henter opp juniorer og fortsetter å skaffe spennende juniorer.

 

Hvordan skal vi skaffe penger til alt det du sier da ? Intektsvikt etter et nedrykk ville vært katastrofalt for klubben, hvis vi ikke da finner en eller annen idiot som er villig til å kaste flere mill ut av vinduet..

Det er klart et nedrykk vil være økonomisk tøft. Nå har jeg ingen oversikt som helst over sponsoravtaler, lengde, kriterier (krav om elitespill, osv), ansettelseskontrakter, osv. Men det er klart at FFK har både lov og mulighet til å si opp ansatte dersom de rykker ned og at de kan ansette personer i andre stillinger enn de nedbemanner (speider), osv.

Det er vel ingen som ønsker at FFK skal rykke ned og det vil være en liten katastrofe, men slik jeg ser det er jo hele klubben en stor, sammenhengende og ustrukturert katastrofe allerede...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 17 aug 09, 10:09

tv2.no: Jeg synes de spillerne som er friske kan gjøre det mye bedre, sier Piiroja til TV 2 Sporten.

- Så du er misfornøyd med egne spillere?

- Ja, akkurat, svarer han.

link

synd om ikke alle spillere yter 100 %

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 17 aug 09, 10:40

Selv om jeg misliker at spillerne tar oppvaska i offentligheten har jeg ingenting å utsette på det Raio sa, unntatt det gule kortet som jeg synes var helt klart. Han hadde to slike dueller.

De fleste av spillerne utpå matta med hvit og rød drakt burde gå i seg selv, skamme seg og komme meget sterkere tilbake ved neste anledning.

Stå på Raio!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 17 aug 09, 10:59

Forstår godt at det kan være tøft for noen av spillerne, husk at flere har kontrakter som går ut, og om de blir skadet er det veldig vanskelig å få seg en ny klubb. Og med den rekonvalens tiden man har i FFK med skader om dagen kan man jo risikere 5 mnd på sidelinjen pga en overtråkk.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 17 aug 09, 12:20

Godt poeng angående skader, Ebenfalk. :-) At man ikke har en kiropraktor og/eller naprapat i det medisinske apparatet, syns jeg er merkelig. De har helt andre metoder og kompetanseområder enn fysioterapeuter. Mener man trenger begge typer i apparatet.

Et spørsmål man muligens kan stille seg, er om ikke veien fra 2.divisjon til Tippeligaen gikk litt for fort. På to år skulle det profesjonaliseres i alle ledd, og det er veldig liten tid. Når da FFK slet sportslig, måtte man selvfølgelig ha størst mulig fokus på å rette på det.

Men har man etterhvert klart å profesjonalisere bedriften? Nei, mener jeg. Man har flere ansatte som også var med i 2.divisjon, og det virker ikke som om man har klart å forsterke med de riktige folkene.

Hadde ikke hatt så altfor mye mot en liten tur ned i Adeccoligaen. Da kunne vi muligens prøvd å skifte ut deler av bemanningen, fått ut de gamle og dyre spillerne og samtidig hentet inn nye, spennende spillere fra utlandet.

Førstreprioritet: få ryddet opp i styret. Er det egentlig noen folk der med virkelig fotballkompetanse?


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 17 aug 09, 12:49
Endret: 17 aug 09, 12:56
Endret av: TheDude

Opprinnelig postet av Lemmy

 

Hadde ikke hatt så altfor mye mot en liten tur ned i Adeccoligaen. Da kunne vi muligens prøvd å skifte ut deler av bemanningen, fått ut de gamle og dyre spillerne og samtidig hentet inn nye, spennende spillere fra utlandet.

 

Med hvilke midler skulle man da hentet spennende spillere fra utlandet? Sannsynligvis halvering av bilettinntektekter, mindre penger fra sponsorer og MYE mindre penger fra tv-avtalen:

81 prosent av andelen til Norsk Toppfotball går til Tippeligaen og 19 prosent går til Adeccoligaen, ifølge denne artikkelen: http://www.abcnyheter.no/node/77551

Nei, jeg tror et nedrykk ville vært katastrofe og oppholdet hos vikarene kunne blitt langvarig. Vi kan vel regne med at spillere som Thommasen, Everton, Borges, Staw og Wallace hadde forsvunnet, og det til en mye lavere sum en hvis de hadde blitt solgt fra en tippeliga-klubb.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 17 aug 09, 15:00

Opprinnelig postet av Plankekæll

Sjal vi se, 180k i årslønn. Hmmm, 180/7=25.

Dvs ca 25.000 kroner ville det kostet FFK å tegne kontrakt med 1 spiller ut året.

Det regnestykket skjønte jeg ingenting av. Hva mener du med "delt på 7"?

Gitt 180K i årslønn (er det noen i Tippeligaen som tjener SÅ lite?) og kontrakt ut kalenderåret - regna fra 1. august for enkelhets skyld:

180.000 / 12 =  15.000 (månedslønn). 15.000 * 5 (mnd) = 75.000.

---------------------------

Hater hat!


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 17 aug 09, 16:33

Det lyser tvers igjennom hvor missfornøyd og oppgitt Raio er! skuffende.. Ser lissom ikke noe lys i enden heller!

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 17 aug 09, 16:35

Kan noen i ffksupporter finne ut litt angående skadesituasjonen? Jeg synes aldri vi hører annet enn at den og den er skada. For noen år siden var det da jevnlig oppdatering på hva slag skader og hvor lenge der ute, fra klubbens side.

Synes det er mistenksomt med alle disse skadene som oppstår i ett jævla sett! Men at det medisinske støtteapparatet er for dårlig har vi jo visst i alle år! Bare se tilbake på Bertelsen og West! Huff å huff.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 17 aug 09, 17:31

Opprinnelig postet av Gardarson

Kan noen i ffksupporter finne ut litt angående skadesituasjonen? Jeg synes aldri vi hører annet enn at den og den er skada. For noen år siden var det da jevnlig oppdatering på hva slag skader og hvor lenge der ute, fra klubbens side.

Synes det er mistenksomt med alle disse skadene som oppstår i ett jævla sett! Men at det medisinske støtteapparatet er for dårlig har vi jo visst i alle år! Bare se tilbake på Bertelsen og West! Huff å huff.

Helt enig, en stor svakhet all den tid denne siden er ekstremt dyktige hva kommer til arikkelarbeidet. Hvor lenge er PAC, Martinsen, Wallace, Shabani ute? Lala? Ramberg? Adiyiah? Thomassen?

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 17 aug 09, 18:07
Endret: 17 aug 09, 18:12
Endret av: Ebenfalk2

Skader oppstår som ett resultat av for mye belastning over tid, eller ved at man akutt får en skade i kamp eller trening. Trening kan tilpasses slik at man vil få redusert skadene, ved å roe ned mengden eller ved å styrke de svake punktene.

Tror FFKs medisinske apparat her endel å lære på den fronten. Må si jeg har vært sterkt kritisk til FFK. Både ved fysisk trening, behandling og kosthold. Første trinn burde vel å begynne å bruke NIHs oppvarmingsmodel for å redusere skader.

 

http://www.nih.no/templates/page____5261.aspx

 


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 17 aug 09, 18:26

Jeg mener at det burde vært en kiropraktor og/eller naprapat inne i FFKs medisinske apparat.

Dette er to yrkesgrupper som har andre kvaliteter enn fysio- og manuellterapeuter, og som burde vært obligatoriske i alle medisinske apparater knyttet opp mot idrettsutøvere.

Mens fysioterapeuter fokuserer mye på diagnostisering og opptrening, bruker kiropraktorer og naprapater mer tid på å finne årsaken til smertene. Muskulære problemer i hofte/lår kommer for eksempel som regel fra feilspenninger i ryggen. Da er det like viktig å rette opp feilen i ryggen som det er å trene opp lårmuskulaturen. Da tar man vekk årsaken, og ikke bare symptomene.

Dette, sammen med enda bedre styrketrening samt forebyggende trening på vinteren, tror jeg kan ha veldig mye å si.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 17 aug 09, 18:30

Kan være en ide det Lemmy, naparapat og kiropraktor kunne helt klart hatt noe å tilføre.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 17 aug 09, 18:32

Opprinnelig postet av Magnum

Opprinnelig postet av Plankekæll

Sjal vi se, 180k i årslønn. Hmmm, 180/7=25.

Dvs ca 25.000 kroner ville det kostet FFK å tegne kontrakt med 1 spiller ut året.

Det regnestykket skjønte jeg ingenting av. Hva mener du med "delt på 7"?

Gitt 180K i årslønn (er det noen i Tippeligaen som tjener SÅ lite?) og kontrakt ut kalenderåret - regna fra 1. august for enkelhets skyld:

180.000 / 12 =  15.000 (månedslønn). 15.000 * 5 (mnd) = 75.000.

Haha.

Jeg skjønte heller ikke veldig mye av mitt eget regnestykke. Så det kan vi bare glemme. Det verste er at jeg var helt edru da hjernen min klikka. Laughing

Uansett; jeg mener man kan tegne kontrakt med 1-2 spillere ut året. Være seg for 50.000kr eller 150.000kr (som skal være det riktige for 2 spillere). Nå har man også "spart" en hel drøss med kroner på å kvitte seg med Tegan.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 17 aug 09, 18:34

Men er dere sikre på at det de ikke har en avtale med kiropraktor ol? Høres for meg helt utrolig ut.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 17 aug 09, 18:53

Etter hva jeg har fått med meg, så har de ikke det. De har hvertfall ingen kiropraktor ansatt, ifølge hjemmesidene sine. De har en manuellterapeut, en fysioterapeut og to leger.


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 17 aug 09, 19:09

Opprinnelig postet av Erikk

Men er dere sikre på at det de ikke har en avtale med kiropraktor ol? Høres for meg helt utrolig ut.

  Skulle likt å se den kiropraktor som knekker på plass en strekk.Tongue out


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 17 aug 09, 20:14

Uten at jeg har all verdens respekt for Gerrbrand har han veldig lite pent å si om det medisinske apparatet, ikke så rart med tanke på hans ansiktskade og hvordan de rotet der. Men jeg synes det virker rart hvor påfallende mange skader vi har hatt og hvor lenge de har vart, når jeg ser tilbake på de siste 3 åra.
Et godt medisinsk apparat handler om veldig mye mer enn rehabilitering av skader.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 17 aug 09, 20:42

Spør Bertelsen! Han gikk jo skadd i lang tid og når han snakket med legen i Stavanger mente de det var helt håpløst arbeid av FFK`s medisinske team. Gikk vel to uker med rett behandling og han var klar igjen...


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 17 aug 09, 21:00

Har akkurat sett opptak av kampen,dæven, det var slappe greier. Vi nærmer oss bånn for godt hvis det ikke gjøres noe straks. Det er ikke akkurat trivelig lesestoff her inne eller. Jeg sier ikke mer.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 17 aug 09, 21:46

Opprinnelig postet av eliot

Skulle likt å se den kiropraktor som knekker på plass en strekk.Tongue out

Tror ikke du har skjønt særlig mye om kiropraktikk..

En kiropraktor gjør også annet enn manipulasjonsbehandling (knekking). Men de fleste muskulære plager i beina kommer fra feilbelastninger, eller at noe er gæærnt i ryggen. Dette kan en kiropraktor rette på.

Mens en fysioterapeut vil være mest opptatt av opptrening, kan en kiropraktor gjøre andre ting. En slik kombinasjon tror jeg ville vært det optimale i FFK og alle andre idrettsklubber.

 


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 17 aug 09, 22:39

Opprinnelig postet av Lemmy

Opprinnelig postet av eliot

Skulle likt å se den kiropraktor som knekker på plass en strekk.Tongue out

Tror ikke du har skjønt særlig mye om kiropraktikk..

En kiropraktor gjør også annet enn manipulasjonsbehandling (knekking). Men de fleste muskulære plager i beina kommer fra feilbelastninger, eller at noe er gæærnt i ryggen. Dette kan en kiropraktor rette på.

Mens en fysioterapeut vil være mest opptatt av opptrening, kan en kiropraktor gjøre andre ting. En slik kombinasjon tror jeg ville vært det optimale i FFK og alle andre idrettsklubber.

 

  Tror også på et sammarbeid mellom forskjellige yrkesgrupper burde være med i det medisinske teamet til FFK.  Kanskje de har det , hva vet jeg.   Kiropraktorer kan sikkert behandle mye.  Men en strekk skade kommer ikke av feilbelastninger.  En stekkskade er en overriving av muskelfibre, gjerne med store blødninger.  Wink  Her funker nok fysioterapi og elektroterapi best.  Hvis du så smileyen etter kommentaren så kanskje den var litt ironisk Surprised



Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340