Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: Start - FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 aug 09, 20:05

Opprinnelig postet av Lemmy

 

Her må det gjøres endringer. Kasey har ikke prestert på en stund, hvorfor velger man ikke da å la Elvestad få sjansen? Det er ikke ofte jeg bruker slike uttrykk om egne spillere, men Gashi er en vits. Tror ikke det fins en midtbanespiller i Tippeligaen som er fast på laget og like dårlig.

 

Mener du detta? Gashi var blant våre beste både mot Lech og Viking. Var dårlig i vår, men spilt seg opp i sommer. Har ikke spilt seg ut av laget de siste kampene han. Kasey og Elvestad blir vel litt like sammen?

Aner at du misliker Gashi pga unødvenige kortSmile


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 16 aug 09, 20:05
Endret: 16 aug 09, 20:06
Endret av: Costanza

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av Costanza

Bra at Aune var tydelig på det.

Hva sa Aune? Fikk ikke sett det

Han forventet at han skulle få forsterkninger med et tydelig spark til ledelsen. Uholdbart å komme til kamp med 14-15 spillere disponibelt når man kjemper om å unngå nedrykk.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 aug 09, 20:07
Endret: 16 aug 09, 20:07
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Holters

På tide å tenke nytt...

Klubben bør innkalle til "krisemøte" og nedfelle en langsiktig plan for hvordan laget nå skal utvikles videre. Denne sesongen kan vi bare legge bak oss. Vi bør bør heller ikke ha ambisjoner om medaljer og gull allerede til året. Det er på tide å skynde seg langsomt og bygge stein for stein fra grunnen av.

Nå får vi hente inn noen spillere med utviklingspotensial vi kan forme i hvert eneste overgangsvindu. Spillere som Gardar, Barsom, Kvisvik, Wehrman og Czwartek (dessverre) må vi for all del ikke forlenge med. Det er mulig de holder et kurant nivå i én sesong til, men vi må ha et lenger perspektiv enn som så. Nevnte spillere er allerede på hell, og vil absolutt ikke være store bidragsytere fra 2011-sesongen og utover. I tillegg er de fleste dyre i drift. Et generasjonsskifte bør tas nå!

For min egen del kan vi føye til Gashi på den lista. Jeg har aldri vært noen stor fan. Ja, han løper mye, men det må man da jaggu forvente av en midtbanespiller. Dessverre har han ingen ferdigheter utover å være en "terrier" i stilen.

Nei, jeg håper virkelig klubben snarest bestemmer seg for om Grönhagen, Aune eller en helt annen trener er fremtiden. Deretter bør man ta høyde for å hente inn spillere med spisskompetanse som kan formes og utviklet et klubbens ønskede spillesystem.

Per dags dato er det ikke struktur over noe som helst - verken administrativ, sportslig eller på banen.

Det er rett og slett trist å være FFK-supporter for tida!

Edit: Kopierte overnevnte inn i startinnlegget for at det ikke skulle være tomt...

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 16 aug 09, 20:07
Endret: 16 aug 09, 20:08
Endret av: Espen

Opprinnelig postet av Lemmy

Borges ser sliten og oppgitt ut. Lurer på om han angrer litt på at han valgte å gå til FFK.. Men er heller ikke rart at han er sliten etter en lang reise.

Stakkars jævel. Det var vel løftet om europacup som gjorde utslaget for at han opprinnelig sa ja til FFK. Og så får han 1-6 i trynet mot en gjeng polakker i første kamp...hehe..


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 aug 09, 20:09

Jeg mener det fullstendig. Jeg så ikke kampene mot Lech og Viking, men hørte også at han var god der. Det må isåfall være de eneste kampene i år.

Jeg syns han har vært dårlig i år, og oppskrytt i fjor. En midtbanespiller med klare begrensninger. Han har ingen god pasningsfot, ikke noe overblikk, ingen teknikk osv. Han er god til å presse, men syns faktisk han til tider ser litt tung ut om dagen.

En av Tippeligaens absolutt mest oppskrytte spillere. Og dette har jeg syntes lenge, kampen i dag var på ingen måte noen dråpe som fikk begeret til å renne over.

De gule korta er idiotiske, men som sagt så syns jeg han er en dårlig spiller også.

Kasey og Elvestad er like, men for min del kan man gjerne bytte ut Kasey også. :-) Uansett så er Elvestad noe hurtigere enn Kasey og litt mer bevegelig.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 16 aug 09, 20:10

Opprinnelig postet av Lemmy

.... Det er ikke ofte jeg bruker slike uttrykk om egne spillere, men Gashi er en vits. Tror ikke det fins en midtbanespiller i Tippeligaen som er fast på laget og like dårlig.

Positive i dag må være Ophaug, Askar, Barsom og Éverton.

What? Askar var skyld i det målet som gjorde at vi tapte, er direkte pinglete i duellspill,  og var offensivt bare nesten god, som han ofte er.
Gashi er en av få som viser vinnevilje, og han står på hele veien.

Tror du og andre misliker Gashi fordi han ikke er utpreget sympatisk, men who cares når vi taper. Nice guys dont finish first.
Fair play prisen gjør oss ikke imune for nedrykk for å si det sånn.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 aug 09, 20:10

Opprinnelig postet av Holters

På tide å tenke nytt...

Klubben bør innkalle til "krisemøte" og nedfelle en langsiktig plan for hvordan laget nå skal utvikles videre. Denne sesongen kan vi bare legge bak oss. Vi bør bør heller ikke ha ambisjoner om medaljer og gull allerede til året. Det er på tide å skynde seg langsomt og bygge stein for stein fra grunnen av.

Nå får vi hente inn noen spillere med utviklingspotensial vi kan forme i hvert eneste overgangsvindu. Spillere som Gardar, Barsom, Kvisvik, Wehrman og Czwartek (dessverre) må vi for all del ikke forlenge med. Det er mulig de holder et kurant nivå i én sesong til, men vi må ha et lenger perspektiv enn som så. Nevnte spillere er allerede på hell, og vil absolutt ikke være store bidragsytere fra 2011-sesongen og utover. I tillegg er de fleste dyre i drift. Et generasjonsskifte bør tas nå!

For min egen del kan vi føye til Gashi på den lista. Jeg har aldri vært noen stor fan. Ja, han løper mye, men det må man da jaggu forvente av en midtbanespiller. Dessverre har han ingen ferdigheter utover å være en "terrier" i stilen.

Nei, jeg håper virkelig klubben snarest bestemmer seg for om Grönhagen, Aune eller en helt annen trener er fremtiden. Deretter bør man ta høyde for å hente inn spillere med spisskompetanse som kan formes og utviklet et klubbens ønskede spillesystem.

Per dags dato er det ikke struktur over noe som helst - verken administrativ, sportslig eller på banen.

Det er rett og slett trist å være FFK-supporter for tida!

Enig i alt du sier Holters. Men det er tydeligvis ikke ledelsen, siden de lot TKK glippe i vinter. Det var vel dette han ville...?


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 16 aug 09, 20:11
Endret: 16 aug 09, 20:16
Endret av: Knuty

Planløst... Men det er vel ikke noe nytt akkurat..

Rimelig tøft kampprogram igjen også, skulle ikke forundre meg hvis vi rykker ned nå.. Håper bare noen andre lag er enda dårligere..


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 16 aug 09, 20:12

det lukter nedrykk eller kval lang vei, når vi ser på hvilke kamper som gjenstår.

Godset og Lyn borte blir nøkkel kamper i å unngå nedrykk. Vår borte statistikk er jo ikke all hverden, når vi i tillegg har igjen RBK, Molde, Stabekk som er nærmeste garantert tap , da trengs det mange nye spillere og helst en ny trener som skjønner det med bytter. 


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 16 aug 09, 20:13

Opprinnelig postet av Lemmy

Positive i dag må være Barsom  Barsom gjør en god kamp, men må slutte med alt idiotiet sitt på banen som ikke er en kaptein verdig.

Så vi samme kamp egentlig. Han spilte ikke en god kamp og hadde flere elendige passninger, 2 ganger var det minst 10 meter til nærmeste start spiller. Altså han hadde null press på seg og han klarte å passe rett til en start spiller.. Etter slike tabber hadde man blitt benket selv i 7 div bedriftsfotball. Ser jo ut som han har null motivasjon. Går rundt og dasser. På slutten tok han seg litt opp, men sett under ett var det tamt. Minst en gang mistet han ballen etter en overlapp på kanten, når han mistet ballen gikk han hjem og som forsvarsspiller går du ikke hjem når det andre laget kontrer.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 aug 09, 20:13

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg mener det fullstendig. Jeg så ikke kampene mot Lech og Viking, men hørte også at han var god der. Det må isåfall være de eneste kampene i år.

Jeg syns han har vært dårlig i år, og oppskrytt i fjor. En midtbanespiller med klare begrensninger. Han har ingen god pasningsfot, ikke noe overblikk, ingen teknikk osv. Han er god til å presse, men syns faktisk han til tider ser litt tung ut om dagen.

En av Tippeligaens absolutt mest oppskrytte spillere. Og dette har jeg syntes lenge, kampen i dag var på ingen måte noen dråpe som fikk begeret til å renne over.

De gule korta er idiotiske, men som sagt så syns jeg han er en dårlig spiller også.

Kasey og Elvestad er like, men for min del kan man gjerne bytte ut Kasey også. :-) Uansett så er Elvestad noe hurtigere enn Kasey og litt mer bevegelig.

Vi kan jo ikke benke han når han er i form. I vår var det flere kamper jeg var enig med deg, da burde han ikke starta.

For øvrig er jeg helt enig med deg i at det er en begrensa spiller. God førsteforsvarer, men der stopper det. Utrolig svak med ball. Men syns han bør spille, pga mangel på noen bedre når Borges spiller på topp


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 aug 09, 20:17

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Gashi er en av få som viser vinnevilje, og han står på hele veien.

Tror du og andre misliker Gashi fordi han ikke er utpreget sympatisk, men who cares når vi taper. Nice guys dont finish first.
Fair play prisen gjør oss ikke imune for nedrykk for å si det sånn.

Morsom eller? Tror du virkelig folk er så blinde?

Gashi er god i terrierrollen når han er i form - that's it!

Skuddbeinet er sinnssykt oppskrytt, pasningsfoten og overblikket intet-eksisterende (fyren har én eneste målgivende i løpet av alle sine TL-kamper i karrieren), hans offensive bidrar består av å krumme nakken og storme rett inn i nærmeste klynge av motspillere. Du bare ser at "oksen" strammer nakkemusklene, og da vet man at det aldri kommer til å komme en pasning ut av det...

Fyren er utrolig begrenset fotballspiller, og alt, alt, altfor lite involvert i mål og målgivende til å være en offensiv midtbanespiller. Det du tror folk (les: meg i det minste) henger seg opp i er bare toppen av kransekaka, dråpen som gjør det hele enda mer irriterende å se på. Og ja, det er pinlig å se mannen kjefte og sutre på seg det ene gule kortet etter det andre.

Når det er sagt, så spilte ikke Gashi noen direkte dårlig kamp i dag. Det var andre som var dårligere og mer direkte involvert i kamputfallet - som f.eks. Askar ved 1-0-målet. Overnevnte var skrevet med tanke på Gashi generelt i hans karriere.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 16 aug 09, 20:22

Opprinnelig postet av tomroar

det lukter nedrykk eller kval lang vei, når vi ser på hvilke kamper som gjenstår.

Godset og Lyn borte blir nøkkel kamper i å unngå nedrykk. Vår borte statistikk er jo ikke all hverden, når vi i tillegg har igjen RBK, Molde, Stabekk som er nærmeste garantert tap , da trengs det mange nye spillere og helst en ny trener som skjønner det med bytter. 

Har også studert terminlista med stigende uro. Vi har et rimelig tøft program foran oss, og dette ser ikke særlig bra ut.

Vel, man får trøste seg med det lille man kan. Det er jo aldri så spennende å være supporter som når laget ditt kjemper for livet. Men kunne egentlig gjerne spart meg.

Er ellers ikke den første som roper på ny trener. Er slettes ikke sikker på om noen andre hadde fått så mye mer dreis på denne spillergruppa enn Aune. Det er jo så tynt at det nesten ikke er noen å velge mellom for tiden. Forutsatt at vi klarer oss med et skrik i år, vil jeg heller beholde Aune ut sesongen, enn å gjøre en eller annen desperat signering med en redningsmann. Bedre å ta ordentlig tak i trenerproblematikken fram mot neste sesong. 

 


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 16 aug 09, 20:23

Det var ikke mange som klager på Gashi i fjor, når laget hadde flyt.
Og alle lag trenger en terrier på midtbanen, en ballvinner.
Selvfølgelig har han sine begrensninger, men uten han eller Wehrmann ville midtbanen vår bli veldig lett å spille seg igjennom.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 16 aug 09, 20:24
Endret: 16 aug 09, 20:25
Endret av: Stoni

Følgende senario kan fort bli en realitet.

FFK- Hønefoss i kvalikk og Tegstrøm sender oss ned i Adecco!!!

FFK har vel skaffet seg en kausul så det ikke kan skje??

 

 

Noen som vet skadestatus på diverse spillere??

---------------------------

"Tap og vinn med samme sinn". Måtte det bare bli 3 poeng!!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 16 aug 09, 20:29

Gashi fungere egentlig kun i lag som forventer å bli presset bakpå. Da kan han løpe rundt og bare plage motstanderen. Når man skal styre kampen funker han ikke rett og slett dessverre. En gashi i form kan faktisk fort bli kjempe å ha mot RBK til fredag for da kan det fort bli at RBK styrer kampen.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 16 aug 09, 20:35

Opprinnelig postet av mysthical

Gashi fungere egentlig kun i lag som forventer å bli presset bakpå. Da kan han løpe rundt og bare plage motstanderen. Når man skal styre kampen funker han ikke rett og slett dessverre. En gashi i form kan faktisk fort bli kjempe å ha mot RBK til fredag for da kan det fort bli at RBK styrer kampen.

Men det handler vel om hvilken instrukser han får av treneren det da, at han får spille på sine styrker
Hvis han plutselig tror han er playmaker må han få beskjed om det.

Og man skal ikke undervurdere hans egenskaper for å få andre til å stå på, han var faktisk meget sentral når mange mente vi hadde den beste midtbanen i ligaen i fjor.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 aug 09, 20:37
Endret: 16 aug 09, 20:39
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Det var ikke mange som klager på Gashi i fjor, når laget hadde flyt.
Og alle lag trenger en terrier på midtbanen, en ballvinner.
Selvfølgelig har han sine begrensninger, men uten han eller Wehrmann ville midtbanen vår bli veldig lett å spille seg igjennom.

Det går an å finne spillere som har har flere egenskaper i tillegg... tross alt. Gashi har blitt erstattet i alle klubber han har vært pga. sine mangler og et ønske om å utvikle laget videre. Det er kanskje på tide at FFK også tenker i de samme baner?

Selvsagt kan Gashi fungere i et lag, slik at han gjorde i fjor da vi hadde flyt, men selv da så mottok Gashi kritikk for sine soloraid, manglende blikk osv. Som jeg skrev i åpningsinnlegget, så har jeg aldri vært fan av Gashi. Jeg likte Brenne mye, mye mer og mener fortsatt han er en mye bedre fotballspiller. (Bare så det er sagt: Brenne passer ikke godt i 4-4-2, han er beste som indreløper i 4-3-3).

Når det er sagt, så er ikke Gashi den første som bør gå... Det ligger blant annet 5 andre aldrende herremenn på utgående kontrakter som bør forlate klubben lenge før Gashi.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 aug 09, 20:42

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

What? Askar var skyld i det målet som gjorde at vi tapte, er direkte pinglete i duellspill,  og var offensivt bare nesten god, som han ofte er.
Gashi er en av få som viser vinnevilje, og han står på hele veien.

Tror du og andre misliker Gashi fordi han ikke er utpreget sympatisk, men who cares når vi taper. Nice guys dont finish first.
Fair play prisen gjør oss ikke imune for nedrykk for å si det sånn.

Les hele innlegget mitt og sitèr alt som er relevant for saken. Jeg skriver at jeg syns Askar var god, men at han får minus for elendig opptreden ved målet.

Les også hva jeg skriver om Gashi/Barsom kontra Wehrman. Jeg liker typen Wehrman, selvom jeg syns han har underprestert og vært dårlig lenge nå. Jeg digger tøffe spillere! Mascherano er for eksempel absolutt en av mine favoritter på Liverpool..

Det er ikke det jeg misliker Gashi for. De gule kortene hans er unødvendige, men det har faktisk ikke vært så mange i år. Kritikken min er overhodet ikke basert på det. Jeg mener at Gashi er en for dårlig og lite komplett forsvarsspiller, thats it. Som Holters nevner her har han èn fattig assist på sine Tippeligakamper. Her snakker vi om en "offensiv, kreativ midtbanespiller".

Mange snakker om Stadheim og Vuorinen som tidenes dårligste kjøp. Hvis man ser på hvor mye som gikk med til kjøpet av Gashi, syns jeg han kommer langt opp på den listen. Veldig dyr, og har ikke prestert på et høyt nivå. Syns ikke han var noe særlig i fjor heller.

 


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 16 aug 09, 20:43

For en begredelig forestilling. 2. omg var en lidelse å se på. Nok en gang har FFK marginene mot seg også, skuddet til Kvisvik er jo bare rett og slett utur! Skuddet til Gashi som treffer en Start-forsvarer vitner ikke om flyt det heller akkurat... Gardar var ikke akkurat giftig når han fikk en mulighet...

Denne uka er det bare å håpe å be om at FSI får på plass noen forsterkninger, og glem pratet om å tenke langsiktig: Nå er det overlevelse som gjelder og evt spillere inn må levere/prestere fra første kamp, ikke bruke resten av sesongen på å tilpasse seg! Få inn noen rutinerte leiesoldater som forsterker laget umiddelbart. Hent Frode Johnsen, få hjem en av "danskene " Håland, Wæler eller Ruud. Er vel tvilsomt hvor interessant de er for de, men det bør ikke være uprøvd. Skal nedrykk unngåes må det handles nå, og det må handles ut ifra den situasjonen FFK er i nå, sportslig sett.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f