Husk meg
Brukernavn
Passord

Tegan til Hønefoss ut sesongen

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 17 aug 09, 20:14

Opprinnelig postet av FFK1903

De scorer begge lite med mål, men Éverton skaper mer på egenhånd, binder opp spillere, kan holde på ballen og vente på medspillere
------------------------------------------------
To mål på 27 starter, det går faktisk nesten ikke an å undervurdere en slik spiller.

Tegan er for dårlig. Det er Everton også. Han skaper svært lite som kan måles i statistikkene. At han holder på ballen, binder opp spillere og venter på medspillere hjelper ikke en dritt når resultatet er tilnærmet NULL. Men det er kanskje alle de andre som spiller med ham som er dårlige?

 


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 17 aug 09, 20:37

Opprinnelig postet av Ymer

Tegan er for dårlig. Det er Everton også. Han skaper svært lite som kan måles i statistikkene. At han holder på ballen, binder opp spillere og venter på medspillere hjelper ikke en dritt når resultatet er tilnærmet NULL. Men det er kanskje alle de andre som spiller med ham som er dårlige?

 

Bingo! Gi Everton en spiss som hjelper ham og FFK vil bli mye farligere! Du sier jo selv at han binder opp spillere, er ikke det viktig for en spiss? Du sier han venter på medspillere og holder på ballen, er det dumt a? Er vel akkurat det en spisstype som Everton skal gjøre? At resten av laget stort sett er en gjeng med overbetalte latsabber spiller faktisk en del inn!

Husker du  at du påstod du ikke klaga mye på EVerton og kun sa negative ting? Enda ikke sett et innlegg der du ikke kommenterer Everton og klager.....


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 17 aug 09, 23:48

Opprinnelig postet av Gardarson

Husker du  at du påstod du ikke klaga mye på EVerton og kun sa negative ting? Enda ikke sett et innlegg der du ikke kommenterer Everton og klager.....

Fortell meg hva slags utttelling Evertons evner har gitt for laget. Han er veldig god med ball, men hva hjelper det? Det ender jo opp med en brent sjanse eller at en motspiller får ballen... Everton eier ikke taktiske evner. Jeg syns han var morsom å se på de første 10-15 kampene, men nå er det bare irriterende. Jeg kritiserer sjelden eller aldri spillere før de har fått en sjanse til å vise seg frem. Det har Everton fått.
En god spiss istedet for Everton vil også gjøre FFK mye giftigere Laughing
Bedre enn Tegan er han kanskje, men å bli sammelignet med ham er jo et nederlag i seg selv.

 

 


Matiashs

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 18 aug 09, 01:07

Opprinnelig postet av Ymer

Fortell meg hva slags utttelling Evertons evner har gitt for laget. 

[/quote]

 

Hvem hadde en nestenassist mot Start nå da? Everton med en heading til Gardar Johansson. En sjanse som gikk til spille. Everton la da opp til en stor FFK-sjanse, han kan ikke klandres for at Gardar sliter med nerveproblemer inne i boksen.

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 aug 09, 11:54

Opprinnelig postet av Matiashs

Hvem hadde en nestenassist mot Start nå da? Everton med en heading til Gardar Johansson. En sjanse som gikk til spille. Everton la da opp til en stor FFK-sjanse, han kan ikke klandres for at Gardar sliter med nerveproblemer inne i boksen.

Ja da er han jo brått verdt 5 millioner og ei årslønn på 1 1/2 million Laughing. Spørsmålet mitt var: "Fortell meg hva slags uttelling Evertons evner har gitt for laget."
Ikke hvor mange sjanser han har brent og en nesten-assist i siste kamp. Det vet jeg allerede alt om.

P.S.
Raymond må jo få noen millioner for å skrive ny kontrakt. Han hadde jo nesten en scoring mot Start. Bare tverrliggeren som hindret årets m,ål i TL. LaughingLaughing


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 18 aug 09, 12:02

Uten Everton eller en spillertype som ham på topp, hadde vi aldri kommet oss lenger enn 10 meter inn på motstanderens halvdel sånn som vi spiller nå! Man kan ikke regne med å få en som både henter ballen på egen banehalvdel, holder på ballen og venter på resten av laget, og i tillegg banker inn 15 mål per sesong! Vis meg den spilleren som gjør det og vil spille i Tippeligaen a! Everton har da også mange bra pasninger, husker også en av de siste kampene der han fint dro seg forbi et par mann og slo 45 ut til Borges som skjøt hull i lufta fra 11 meter! Slike eksempler er det flere av.

Alle er vel enige i at han bør score flere mål og kanskje spille ball litt mer, men det er ikke veldig ofte midtbanespillerne på FFK løper ræva av seg for å bli med i angrep....


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5543

Lagt til: 18 aug 09, 12:42

Opprinnelig postet av Ymer

Ja da er han jo brått verdt 5 millioner og ei årslønn på 1 1/2 million Laughing. Spørsmålet mitt var: "Fortell meg hva slags uttelling Evertons evner har gitt for laget."
Ikke hvor mange sjanser han har brent og en nesten-assist i siste kamp. Det vet jeg allerede alt om.

Everton har ikke produsert mange poengene direkte for FFK, og skal man se historisk på det så bør han ikke signeres.

Men der er lov å bruke hue også. Han kom til Norge direkte fra Brasil. Han er relativt ung. Det tilsier at han vil/må bruke lang tid på å akklimatisere seg både på og utenfor banen. FFK, og andre TL klubber. har ikke det samme apparatet til å ta seg av spillere som de europeiske storklubbene(hvis noen skulle falle for fristelsen å sammenligne). Nå har Everton vært her ca 1 år, og om han trives så tror jeg vi vil se en progresjon denne høsten eller neste sesong.

Alternativet er å sende ham hjem for så å starte på nytt med en ny spiller somigjen vil bruke 1,11/2, 2 år på å finne seg til rette. Ja, det er spillere fra skandinavia som vil tilpasse seg raskere. Men de har ikke FFK råd til så det er bare å glemme.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3497

Lagt til: 18 aug 09, 12:57

Jeg har sagt det før og sier det igjen: Everton kommer til å bli en hit enten for oss eller i den klubben han havner i.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 18 aug 09, 13:32

handler ikke denne tråden om Tregan? hehehe

hver gang det handler om en eller annen spiss, så ender det opp en diskusjon om Everton :P


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 18 aug 09, 13:39

Rart det der. Hver gang noe debatteres på dagbladet.no ender det opp med en diskusjon om muslimer, den rød/grønne regjeringen eller konspirasjonsterorier.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 18 aug 09, 14:19

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg har sagt det før og sier det igjen: Everton kommer til å bli en hit enten for oss eller i den klubben han havner i.

da håper jeg inderlig at det blir i FFK og ikke evt klubben han havner i...

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 25 aug 09, 20:11

Opprinnelig postet av Ido Form Klyster

Og der skjedde det som måtte skje, og som mange med meg har ment. Andreas Tegström får spille en hel kamp, og hva skjer? Han scorer mål.

Håper du så Moss-Hønefoss 4-0 i dag. Tegström var en vandrende katastrofe, omtrent på nivå med hans FFK-karriere. La oss hente målmaskinen tilbake med en gang! Og jo, han spilte faktisk hele kampen. Laughing


Matiashs

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 25 aug 09, 21:09

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Ido Form Klyster

Og der skjedde det som måtte skje, og som mange med meg har ment. Andreas Tegström får spille en hel kamp, og hva skjer? Han scorer mål.

Håper du så Moss-Hønefoss 4-0 i dag. Tegström var en vandrende katastrofe, omtrent på nivå med hans FFK-karriere. La oss hente målmaskinen tilbake med en gang! Og jo, han spilte faktisk hele kampen. Laughing

Ja, da kunne de tullingene som pleier å kommentere på F-B.no jublet.

PS! Mener ikke at alle som kommenterer der er idioter, bare 97% av de. Kommentarene er iallefall idiotiske. 

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 25 aug 09, 22:21

Utlånet av Tegan er årets julegave til FFK. Gode betingelser og bra oppsjonpris på eventuellt salg. Problemet er vel kanskje at Hønefoss ser det samme som meg og ikke bruker oppsjonen de har Cry


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 26 aug 09, 10:27

Tegan har gjort 2 kamper til nå for Hønefoss, man of the match og målscorer i den første, så en grusom innsats igår på melløs. Hører med til historien at Moss overkjørte Hønefoss i perioder og at INGEN Hønefoss spillere imponerte. Det er for meg den største svakheten til Tegan (og forsovet i dagens stall), at han ikke evner å stå frem på dager hvor laget ikke fungerer...Nærmest i vår stall er vel Borges som hele tiden spiller på et annet nivå enn resten av suppegjøkene...

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 30 aug 09, 16:43
Endret: 30 aug 09, 16:44
Endret av: Lemmy

Tegström har scoret 1-1målet mot Haugesund for Hønefoss i dag. Haugesund scoret 1-0 tidlig, men Tegström og Leo Olsen sørget for 2-1 som nå er resultatet. Det er snart pause i kampen.

Nettavisen:

"Veldig passivt forsvarsspill av Haugesund som lar Dimitrev gå og gå innenfor 16-meteren. Han ser ut til å bli holdt og det lukter straffe, men han får trillet ballen videre til Tegstrom. Svensken gjør ingen feil fra åtte-ni meter og plasserer ballen helt nede ved stolpen."


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 30 aug 09, 16:46

Hadde vært bedre å beholdt Tegstrøm og heller kvittet oss med Gardar. Dette var vel Tegstrøms 2. mål på tre kamper.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 30 aug 09, 16:48

I 1.divisjon ja..

Tegström er en typisk 1.divisjonsspiller. Forsvarsspillerne er dårligere, og tempoet som regel mye lavere. Det passer Tegström godt.

Tror ikke han ville scoret noe særlig med mål for oss om vi hadde beholdt ham.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 30 aug 09, 17:11

Og Hoås forsetter å score for Sarp, men det betyr ikke at noen av dem er gode nok for Tippeligaen.Laughing

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340