Husk meg
Brukernavn
Passord

Valget 2009

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 20 aug 09, 17:20

Det er rimelig latterlig hvordan valget i Norge er så polarisert. Begynner nesten å nærme seg amerikanske tilstander... Grunnen er vel populismen som FrP innfører.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 20 aug 09, 17:23

Politikk er et vanskelig spill... Men for mange "sofavelgere" som de kalles, virker det som lavere avgifter og "ingen utlendinger inn i Norge" uttalelsene til FrP gjelder! Det som skremmer meg er at det faktisk er dette som trekker folk til stemmelokalene. 

Jeg skal ikke gå så mye inn på hva jeg mener folk bør stemme, men jeg håper folk holder seg unna FrP og KrF, dette er de to partiene i Norsk politikk som skremmer vannet av meg ved sine uttalelser, påstander og meninger.

Jeg for min del,ser gjerne at den sittende regjeringen blir sittende i 4 år til, men hadde jeg kunnet bestemme utfallet, ville vi fått en ren AP regjering...

Uansett, godt valg alle sammen! ... Møt opp og bruk stemmeretten din!

---------------------------

Jørn Moum, gleder seg over seriesølv 2008!
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 20 aug 09, 17:31

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Politikk er et vanskelig spill... Men for mange "sofavelgere" som de kalles, virker det som lavere avgifter og "ingen utlendinger inn i Norge" uttalelsene til FrP gjelder! Det som skremmer meg er at det faktisk er dette som trekker folk til stemmelokalene. 

Jeg skal ikke gå så mye inn på hva jeg mener folk bør stemme, men jeg håper folk holder seg unna FrP og KrF, dette er de to partiene i Norsk politikk som skremmer vannet av meg ved sine uttalelser, påstander og meninger.

Jeg for min del,ser gjerne at den sittende regjeringen blir sittende i 4 år til, men hadde jeg kunnet bestemme utfallet, ville vi fått en ren AP regjering...

Uansett, godt valg alle sammen! ... Møt opp og bruk stemmeretten din!

Det samme kan vel sies om AP og SV. Det er to pariter som skremmer vannet av meg. Tror folk glemmer at vi er mer eller mindre konkurs uten olje. Norge må snart bygge opp sin industri for å klare seg uten olje.


Tyggis

Knøttespiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 70

Lagt til: 20 aug 09, 17:34

Jeg er ikke av de som tror at Frp kommer til å holde det de lover, og ser ikke på Frp som svaret på alt Norge sliter med. Men per dags dato ser jeg ikke noe bedre parti i Norge, og det er nettopp Frp som står nærmest mine verdier;

- Hardt arbeid og arbeidsvilje skal lønne seg.
Jeg mener at det skal verdsettes at man jobber hardt og har god utdanning. Dette er noe av det jeg er kritisk til med AP. Jeg er på ingen måte rasist, men når det er sånn at AP gir mine penger for at utlendinger som kommer til Norge skal få språkopplæring, og de ikke gidder å møte opp, da blir jeg provosert (og ja, er i mot regjeringens innvandrinspolitikk). På samme måte synes jeg det ikke er stas at mine skattepenger skal gå til å fore narkomane med sprøyter.

Jeg føler at de som virkelig lider (funksjonshemmende, arbeidsuføre) bør hjelpes av staten, men at jeg som en arbeidende student skal få mindre enn en person som ruser seg, blir feil. Så skal det sies at vi med en bedre ruspolitikk i Norge ville hatt langt færre alvorlig rusavhengige.

- Privatisering og konkurranse
Jeg er av den oppfatning av at konkurranse er sunt, både pga kvalitet og pris. Og da er jeg åpen for at staten ikke skal ha monopol på alt, da dette går nettopp ut over pris og kvalitet. Dette er noe vi ser igjen på diverse kommunale og statlige utbgninger av idrettshaller og andre anlegg.

Jeg sitter ofte og tenker, vil jeg sitte på et av dagens nedslitte eldrehjem med strenge legetider, dårlige aktivitetstilbud, etc. hvis jeg hadde hatt muligheten for noe bedre? Frp vil på ingen måte legge ned kommunale eldrehjem, men er åpen for at også private skal ha mulighet til å drive dette. Hvorfor skal ikke de som har råd til det få lov til å eldres på en litt verdigere måte?

Veistandard og bilavgifter
Er veldig kritisk til dagens ordninger her. Alt for mange avgifter og bommer, og for lite av disse inntektene brukes på veiprosjekter. Det er ikke til å legge skjul på at menneskeliv går tapt pga. veiene i Norge.

Innvandringspolitikk
Jeg synes det er på tide med en strengere innvandringspolitikk. Norge bør ikke ta inn flere innvandrere enn de kan følge opp. Slik som det er i dag blir man stuet inn i asylmottak og vente lang tid på søknadene sine. Og oppfølgningen hos de som får godkjent søknadene er alt for dårlig, noe som fører til at innvandrere begår mer kriminalitet, særlig alvorlig kriminalitet enn andre. Jeg har forståelse for at folk som har opplevd umenneskelige ting i sine land får psykiske problemer og har færre sperringer enn andre, men nettopp derfor bør Norge ta ansvar for de som får opphold i Norge

Samtidig mener jeg at vi må slippe inn færre innvandrere, og på den måten gi en klar beskjed om at Norge ikk er et fristed for alle kriminelle.

- Mindre skatt
Skattenivået i Norge er for høyt på alle plan, enkelt og greit. Alt av eiendomskatt bør fjernes.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 20 aug 09, 17:43
Endret: 20 aug 09, 17:55
Endret av: fredrikstadpatriot

Det viktigste er ihvertfall at alle bruker sin stemmerett!

Så får flertallet avgjøre om det blir en høyre eller venstre regjering.

Enhver må stemme på det partiet som står nærmest sine egene verdier...

 

 

---------------------------

Jørn Moum, gleder seg over seriesølv 2008!
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 20 aug 09, 17:52

Men for meg så virker det som at både LO og AP gjør den arbeidsgiver til den store stygge ulven. Ja alle arbeidstagere har krav på beskyttelse. Men er det så galt å åpne for mer midlertidig ansettelse. Slik det er i dag ansetter ofte bedrifter kun det de føler seg trygge på. Hvis man gjør det lettere med vikariat så blir det også lettere for bedrifter å ta en liten sjanse. En som aldri hadde fått jobb får da kanskje jobben på et kort vikariat og da har han jo muligheten til å overbevise. Klarer en på vikariat å overbevise blir han garantert ansatt på fast basis.

For meg så virker det dessverre som at både LO og AP hele tiden tror det værste om den store stygge direktøren.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 20 aug 09, 17:56
Endret: 20 aug 09, 18:07
Endret av: fredrikstadpatriot

Beklager at jeg sletta det jeg skrev.... Skjedde en feil mens jeg redigerte og alt ble vekk... Jeg klarte å markere alt jeg hadde skrevet når jeg skulle markere bare en setning eller to, og slette den..

 

Jeg er for et samarbeid mellom ansatte og direktøren! Det er det jeg mener LO og alle forbundene bør ha som mål!

Når det gjelder midlertidige ansettelser så er jeg for det, om den ansatte selv ønsker det. Men ønsker de ikke det er det heller ingen grunn til å ansette folk midlertidig. Det ligger en regel i AML som heter noe sånn som at oppsigelser skal skje når bedriften ikke finner arbeid til den ansatte.

Å ha arbeidere på midlertidige kontrakter fører til større forskjeller i samfunnet, du kan jo f.eks prøve å få et huslån i en bank, og kun vise til midlertidige kontrakter... Da forblir hus drømmen en drøm! Det er bare en av mange ulemper ved ufrivillig midlertidig asettelser...

---------------------------

Jørn Moum, gleder seg over seriesølv 2008!
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 20 aug 09, 18:15
Endret: 20 aug 09, 18:16
Endret av: Lemmy

Opprinnelig postet av Tyggis

Det Tyggis sa

Syns du har et merkelig menneskesyn hvis du mener at Staten bruker "dine penger på utlendinger". Ettersom jeg ikke kjenner deg kan jeg ikke uttale meg så veldig kritisk, men om en bekjent av meg hadde sagt dette ville jeg ment at h*n hadde et forkastelig menneskesyn.

Jeg er også enig i at privatisering kan være bra, men da må Staten ha en viss styring. Når jeg skulle kjøpe meg frem i MR-køen hos Unilabs, måtte jeg betale 2000 spenn. Med slike priser innenfor helse vil vi få USA-lignende tilstander, hvor det er de rike som har råd til god helse. Privatisering av skoler og barnehager er jeg derimot helt for. For å få et mangfold, trenger vi private tiltak som er annerledes enn de statlige.

Istedenfor å fokusere på veiene, syns jeg man heller bør bedre kollektivtrafikken. Kollektivtrafikk er bra på veldig mange måter. Med flere som bruker buss og tog, vil det bli færre biler på veiene. Altså vil sjansen for kollisjoner være mindre. Buss på E6 er vel lite attraktivt, men det vil hjelpe betraktelig i byene. Færre ulykker på veiene betyr færre på sykehus, noe Staten tjener på samtidig som helsekøene blir kortere.

Jeg er enig i at det er viktigere å intergrere de innvandrerne vi har her enn å hente inn nye. Men å si at vi ved å redusere innvandringen til Norge viser at dette ikke er et fristed for kriminelle, er en idiotisk uttalelse. Tror du alle mennesker som ikke er forfulgt i hjemlandet sitt (og da ikke har krav på asyl) er kriminelle? Nei, det er de ikke. Det er nok mange flyktninger som kommer til Norge uten å ha en lovlig grunn, men jeg tror mange av disse ønsker seg bort fra dårlige forhold i hjemlandene sine.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 20 aug 09, 18:19

Driver faktisk egen næring


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 aug 09, 18:40

Opprinnelig postet av Lemmy

Opprinnelig postet av Tyggis

Jeg er også enig i at privatisering kan være bra, men da må Staten ha en viss styring. Når jeg skulle kjøpe meg frem i MR-køen hos Unilabs, måtte jeg betale 2000 spenn. Med slike priser innenfor helse vil vi få USA-lignende tilstander, hvor det er de rike som har råd til god helse. Privatisering av skoler og barnehager er jeg derimot helt for. For å få et mangfold, trenger vi private tiltak som er annerledes enn de statlige.

Istedenfor å fokusere på veiene, syns jeg man heller bør bedre kollektivtrafikken. Kollektivtrafikk er bra på veldig mange måter. Med flere som bruker buss og tog, vil det bli færre biler på veiene. Altså vil sjansen for kollisjoner være mindre. Buss på E6 er vel lite attraktivt, men det vil hjelpe betraktelig i byene. Færre ulykker på veiene betyr færre på sykehus, noe Staten tjener på samtidig som helsekøene blir kortere.

Jeg er enig i at det er viktigere å intergrere de innvandrerne vi har her enn å hente inn nye. Men å si at vi ved å redusere innvandringen til Norge viser at dette ikke er et fristed for kriminelle, er en idiotisk uttalelse. Tror du alle mennesker som ikke er forfulgt i hjemlandet sitt (og da ikke har krav på asyl) er kriminelle? Nei, det er de ikke. Det er nok mange flyktninger som kommer til Norge uten å ha en lovlig grunn, men jeg tror mange av disse ønsker seg bort fra dårlige forhold i hjemlandene sine.

Hvis du må betale deg fram i køen for å ta mr så har du sannsynligvis ingen kronisk eller veldig plagsom lidelse, og da kan man vel vente i kø, det er mange som må stå i kø for å få meget nødvendig behandling også, ganske så kritikkverdig i dette velferdssamfunnet. Selv har jeg mange ganger måttet ha rask røntgenundersøkelse på Capio uten å betale for det selv. Noen hevder at det er urettferdig at det er en liten del av helsevesenet som er privatfinansiert, dette er tull. Hva skulle man gjort uten Feiringklinikken f.eks.? At det private tilbudet øker vil medføre at det offentlige helsevesen må skjerpe seg. Selv har jeg hatt noen ganske kritikkverdige møter med norsk offentlig helsevesen. Og USA-liknende tilstander, hva vet du om det ? De samme dogmene som de fleste nordmenn tror på, at er du fattig og ikke har forsikring så får du ikke hjelp ? Når sant skal sies så er jeg for et sterkt offentlig helsevesen, modernisert og uten køer, men det er langt dit desverre. Og så er jeg for en sterk privat del også.

Drømmene om kollektivtrafikken har jeg hørt om i 40 år, her om dagen ble Ytterstadbussen nedlagt. Når tror du vi får lyntog og dobbeltspor slik at vi kan nå kontinentet på timer ? Skal man kreve at folk bruker kollektivtransport så må det utbygges først, og den politiske viljen til dette har begrenset seg til valgflesk, svada og drømmer.

Innvandringspolitikken har slått helt feil. Beklager å si det, men Hagens scenario som ble framlagt for 25 år siden er nå en realitet. Ja, vi skal hjelpe og gi beskyttelse til personer som trenger det, men å importere kriminalitet og terrorister, det er en situasjon Norge ikke kan fortsette med. Fremmedfiendtligheten øker naturlig nok når fremmedkulturelle er overrepresentert på negative statistikker.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Tyggis

Knøttespiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 70

Lagt til: 20 aug 09, 18:47

Opprinnelig postet av Lemmy

Opprinnelig postet av Tyggis

Det Tyggis sa

Syns du har et merkelig menneskesyn hvis du mener at Staten bruker "dine penger på utlendinger". Ettersom jeg ikke kjenner deg kan jeg ikke uttale meg så veldig kritisk, men om en bekjent av meg hadde sagt dette ville jeg ment at h*n hadde et forkastelig menneskesyn.

Jeg er også enig i at privatisering kan være bra, men da må Staten ha en viss styring. Når jeg skulle kjøpe meg frem i MR-køen hos Unilabs, måtte jeg betale 2000 spenn. Med slike priser innenfor helse vil vi få USA-lignende tilstander, hvor det er de rike som har råd til god helse. Privatisering av skoler og barnehager er jeg derimot helt for. For å få et mangfold, trenger vi private tiltak som er annerledes enn de statlige.

Istedenfor å fokusere på veiene, syns jeg man heller bør bedre kollektivtrafikken. Kollektivtrafikk er bra på veldig mange måter. Med flere som bruker buss og tog, vil det bli færre biler på veiene. Altså vil sjansen for kollisjoner være mindre. Buss på E6 er vel lite attraktivt, men det vil hjelpe betraktelig i byene. Færre ulykker på veiene betyr færre på sykehus, noe Staten tjener på samtidig som helsekøene blir kortere.

Jeg er enig i at det er viktigere å intergrere de innvandrerne vi har her enn å hente inn nye. Men å si at vi ved å redusere innvandringen til Norge viser at dette ikke er et fristed for kriminelle, er en idiotisk uttalelse. Tror du alle mennesker som ikke er forfulgt i hjemlandet sitt (og da ikke har krav på asyl) er kriminelle? Nei, det er de ikke. Det er nok mange flyktninger som kommer til Norge uten å ha en lovlig grunn, men jeg tror mange av disse ønsker seg bort fra dårlige forhold i hjemlandene sine.


Det virker som om du og 70% av det norske folk tror det er en menneskerett å få oppholdstilatelse i et land. det er det ikke så lenge man ikke er FN godskjent flykning( altså fra et land eller området der det er krig eller at du risikerer å bli drept eller toturert om du returnerer til landet) Så vidt jeg vet kommer  80-90% av landets asylsøkere hit uten så mye som et lite papir på hvem de er eller hvor de kommer fra.

Jeg er på ingen måte rasist og har flere venner med innvandrer bakgrunn. Jeg mener heller på ingen måte at vi skal stoppe all innvandring, men at den må reduseres kraftig.
Som det ble sagt på NRK i går er Norge det landet med flest innvandrere per statsborger etter (Kypros og Tyrkia(?) ).

En asylsøker skal søke asyl i det første "trygge" landet han kommer til. Om en som sier han Er fra Afganistan søker asyl i Norge betyr det at han skal ha vært innom Tyrkia, Egypt, Frankriket, Tyskland, Belgia, Nederland ,ect, og da tydlig vis ikke fått oppholdstilatelse der. Hvorfor skal da vi i Norge gi dem oppholdstilatelse? Hvorfor skal vi slippe dem inn når ingen andre land har gjort det?

Jeg tror at det er liten tvil om at Norge ikke er tjent med alle disse innvandrerene. Ja, flere av dem har fast jobbm snakker norsk og er gode borgere. Men tenk på alle de som ikke er det. Tenk på alle de som kommer hit med sjulte agendaer, sitter hjemme og krever trygd. Disse har vi ikke bruk for.

Jeg foreslår at du tar deg en tur ned til byen kl 12 på en onsdag. Der flyter det over av innvandrere som ikke er i jobb og som ikke kan norsk


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 20 aug 09, 19:34

Willy Renè:

Selvfølgelig var det ingen alvorlig lidelse jeg hadde, men to måneders ventetid for MR er uansett lang tid. De gangene jeg er på Unilabs sitter det flest pensjonister der, mange av dem lever jo på pensjon og har ikke råd til å kjøpe seg frem i køen. Det er utrolig kjedelig å vente 2 måneder ekstra når man har en skade som plager en, og da er det ikke så viktig for meg om den er såkalt alvorlig eller ikke.

Det blir aldri et godt kollektivtrafikktilbud om alle sitter og sier at man aldri får det til. Om man stemmer på et parti som går inn for et godt tilbud, har man gjort en del av jobben selv. Etter min mening er det kun Rødt som har et godt valgprogram for kollektivtrafikk og miljø generelt.

Selvfølgelig ønsker jeg ikke kriminelle eller terrorister til Norge. Men jeg tror svært mange av de som begår forbrytelser av innvandrere i Norge har psykiske problemer. Og er det egentlig rart? Man drar til en helt annen del av verden - ofte med en historie som er forferdelig- , blir stuet inn på et asylmottak og opplever ofte rasisme, stigmatisering og diskriminering når de treffer nordmenn.

Det er veldig lett å mene at vi ikke vil ha dem her i landet, men ville ikke du hatt et ønske om å flytte fra Norge om det var krig og/ eller dårlige forhold her i landet? man virkelig bli jaget i hjemlandet sitt for å kunne komme til Norge? Hvorfor gjelder ikke de samme reglene for dansker og svensker, isåfall?


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 20 aug 09, 19:48

Opprinnelig postet av Lemmy

Det blir aldri et godt kollektivtrafikktilbud om alle sitter og sier at man aldri får det til. Om man stemmer på et parti som går inn for et godt tilbud, har man gjort en del av jobben selv. Etter min mening er det kun Rødt som har et godt valgprogram for kollektivtrafikk og miljø generelt.

 

Jeg er ikke helt enig med der. Et annet problem med de røde er at de ønsker spred bebyggelse og at det bor folk i stort sett hele landet. Dette er noe jeg ikke kunne vært mer enig i. Også at bedrifter etablere seg i distriktene er bra. Men når de ønsker det så kan de ikke gjøre bil eller vei utbyggning til den store stygge ulven. Norge er et land med ekstremt sprett bebyggelse. Derfor er vi også ofte helt avhengig av bil. Hvorfor er så bil så ille for de røde. Og bedrifter på bygda er jo helt avhengig av gode veier for å kunne frakte varene sine. I norge er det ikke mange byer hvor man kan klare seg uten bil. Er vel egentlig bare Oslo, kanskje Trondheim og Bergen også. Selv i Fredrikstad er det vansklig å klare seg uten bil.

Så løsningen på alle problemer er ikke bedre offentlig transport. For skal man ha offentlig transport i Norge som gjør det mulig for folk å klare seg uten bil så blir det et ekstremt stort tapssluk, og ikke minst bruke opp olje pengene.

I Norge må man kunne tenke to tanker. Legge buss og tog til rette der det er mulig, men også sørge for at folk har gode veier og ikke minst råd til nye mer miljøvenlige og sikkre biler.

Nå har jo også de røde sittet med makten i 4 år med flertall og kan ikke si at de har gjort det bedre. er vel heller på stedet hvil.

 


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 20 aug 09, 19:50

Nå snakker jeg ikke om røde partier, men partiet Rødt. Bare til orientering. :-) Virka som du blanda, men kan godt hende jeg tar feil  nå..


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 aug 09, 19:54

Opprinnelig postet av Lemmy

Willy Renè:

Selvfølgelig var det ingen alvorlig lidelse jeg hadde, men to måneders ventetid for MR er uansett lang tid. De gangene jeg er på Unilabs sitter det flest pensjonister der, mange av dem lever jo på pensjon og har ikke råd til å kjøpe seg frem i køen. Det er utrolig kjedelig å vente 2 måneder ekstra når man har en skade som plager en, og da er det ikke så viktig for meg om den er såkalt alvorlig eller ikke.

Det blir aldri et godt kollektivtrafikktilbud om alle sitter og sier at man aldri får det til. Om man stemmer på et parti som går inn for et godt tilbud, har man gjort en del av jobben selv. Etter min mening er det kun Rødt som har et godt valgprogram for kollektivtrafikk og miljø generelt.

Selvfølgelig ønsker jeg ikke kriminelle eller terrorister til Norge. Men jeg tror svært mange av de som begår forbrytelser av innvandrere i Norge har psykiske problemer. Og er det egentlig rart? Man drar til en helt annen del av verden - ofte med en historie som er forferdelig- , blir stuet inn på et asylmottak og opplever ofte rasisme, stigmatisering og diskriminering når de treffer nordmenn.

Det er veldig lett å mene at vi ikke vil ha dem her i landet, men ville ikke du hatt et ønske om å flytte fra Norge om det var krig og/ eller dårlige forhold her i landet? man virkelig bli jaget i hjemlandet sitt for å kunne komme til Norge? Hvorfor gjelder ikke de samme reglene for dansker og svensker, isåfall?

Jada, helt enig at helsevesenet bør opprustes til de grader. Det bør ikke være ventetider overhode. Helsevesenet har desverre ikke blitt noe særlig bedre under Brustad og Bjarne Håkon, (men han greier seg jo med Snåsamannen ha da, kolikk går jo selvfølgelig ikke over av seg selv.) Men når det er begrensing på tilbudet så er det ikke mer enn rett og riktig at alvorlig syke, kronikere o.l. må gå foran i køen. Når det gjelder helsevesenet har jeg meget bred erfaring både på godt og vondt, har selv erfart hvor "skoen trykker" for å si det sånn.

Rødt! Huffda, da velger jeg heller en noe seinere utbygging av kollektivtrafikken. Spøk til side, kollektivtrafikk og infrastruktur har vært forsømt av de fleste regjeringer i all tid desverre. Rødt`s partiprogram kan nok komme med alle de løfter de vil, dette partiet vil aldri i verden kunne komme i posisjon i en verden slik vi kjenner den idag. I beste (VERSTE) fall kan de komme på vippen, huff for en politisk situasjon, jeg grøsser.

Rasisme, stigmatisering og diskriminering er ofte brukte ord for å dekke over innvandringens negative sider. En erkjennelse av situasjonen kommer nesten aldri på tale når slike ord brukes. Jeg vil aldri, a l d r i, kunne finne på å unnskylde en handling hvor en asylsøker umotivert stikker ned og dreper folk på trikken med den forklaring at vedkommende har traumer fra forferdeligekrigs-opplevelser. Det finnes intet forsvar for slike handlinger. Og psykiatrien kunne kanskje i slike tilfeller gjort mer, men kan man kreve det når psykiatrien ikke en gang makter å behandle de innfødt etniske nordmenn ? Jeg er sterkt for å hjelpe nødtrengende og forfulgte, jeg synes også fremmedkulturelle kan ha meg seg interessante verdier inn i fårt samfunn, men jeg aksepterer aldri de som kommer med det for øye å utnytte vår gjestfrihet og de som driver med kriminelle handlinger. Vi trenger arbeidsinnvandring, helsepersonell, ingeniører o.a., det er vi nødt til. Egentlig ville det nok være lettere å integrere europeere, polakker o.l. da de i utgangspunktet har den samme kultur som oss selv.

Nei, jeg ville ikke like å bo i et krigsherjet land, og jeg gjentar til det kjedsommelige: Vi skal hjelpe nødtrengende og de som trenger beskyttelse. Vi må altså velge ut hvem vi skal ta i mot. Vi har altså ikke mulighet til å ta i mot alle, Norge er ikke alene i verden, men Norge er selvfølgelig et attraktivt land å komme til, med den velstand vi har. Svensker og dansker? Du har vel hørt om fritt arbeidsmarked innenfor EØS-området ?

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 20 aug 09, 20:02

Tenkte nok ikke på partiet rødt  nei så der bommet jeg :)

Men poenget er det samme. Norge er et land hvor man må ha bil. Man klarer seg ikke uten bil med mindre alle flytter inn til byene noe jeg ikke håper. Skal vi ha folk på bygda må vi legge til rette for bil og bedre veier.

Og støtter nok Willy Rene at håper vi ikke får kommunistisk styre i landet.

 

Når det gjelder helsevesenet så vil jo en privatisering være genialt. Hver type behandling får en fast støtte fra staten så får da sykehusene betalt for kun de som faktisk blir behandlet. Da velger jo folket selv hvilket sykehus som skal behandle de. Da blir sykehusene nødt til å tenke litt effektivisering men også tenke på god kundebehandling. Da blir jo ikke slik at de fattige ikke har råd for staten betaler fortsatt.


Tyggis

Knøttespiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 70

Lagt til: 20 aug 09, 22:03

Opprinnelig postet av Lemmy

Willy Renè:

Selvfølgelig var det ingen alvorlig lidelse jeg hadde, men to måneders ventetid for MR er uansett lang tid. De gangene jeg er på Unilabs sitter det flest pensjonister der, mange av dem lever jo på pensjon og har ikke råd til å kjøpe seg frem i køen. Det er utrolig kjedelig å vente 2 måneder ekstra når man har en skade som plager en, og da er det ikke så viktig for meg om den er såkalt alvorlig eller ikke.

Nettopp.. Som jeg skrev tjener ikke Norge på å gi oppholdstilatelse til personer som er ute etter å utnytte vårt sammfunn. Det kan vi vell alle være enig i ?Vi har mere en nokk problemer her til lands med sykehuskøer, eldreomsorg, rusmisbrukere og utviklings hemmede som ikke får tilbud de har krav på.

 

Selvfølgelig ønsker jeg ikke kriminelle eller terrorister til Norge. Men jeg tror svært mange av de som begår forbrytelser av innvandrere i Norge har psykiske problemer. Og er det egentlig rart?

Jeg tror du har missfortsått grovt. Spørsmølet er ikke om det er rart, men om vi skal tillate det.

Om begge mine foreldre og min søster dør i en bilulykke, ville det ikke vært rart om jeg hadde fått sykiske problemer, men har jeg da rett til å stjele og voldta?



Det er veldig lett å mene at vi ikke vil ha dem her i landet, men ville ikke du hatt et ønske om å flytte fra Norge om det var krig og/ eller dårlige forhold her i landet? man virkelig bli jaget i hjemlandet sitt for å kunne komme til Norge? Hvorfor gjelder ikke de samme reglene for dansker og svensker, isåfall?

Vær så snill les innlegget mitt. Erlig talt. Hvor mange svensker eller dansker flytter til Norge for å leve på trygden og utnytte sammfunnet? Kulturen er helt anderledes i Midt-østen eller Somalia, og det er deler av denne misskulturen som blir utnyttet.
Jeg har null problem med at en Somalier flytter hit for å arbeide i for eks Statoil, Norsk tipping eller VG. Men det er jo akkurat det de ikke gjør, majoriteten av de flytter hit uten i det hele tatt å prøve å lere seg norsk-


ishmaelSchmuck

Knøttespiller

Ble medlem: 02 aug 06
Innlegg: 75

Lagt til: 21 aug 09, 08:49

Opprinnelig postet av Willy Renè

Den i 30 år mislykkede innvandrings- og integreringspolitikken


Bare et lite fakta-innspill til den forferdelig mislykkede innvandring- og integreringspolitikken i Norge:

Opprinnelig postet av Aftenposten

Unge med innvandrerbakgrunn i Norge er på verdenstoppen i yrkesaktivitet, viser ny OECD-rapport,

Av alle unge med innvandrerforeldre i Norge som ikke er i utdanning, er 80 prosent i arbeid. Dermed oppnår innvandrere i Norge langt bedre resultater enn i land som USA, Nederland, Tyskland, Sverige og Frankrike. I hele OECD er det bare Sveits, Canada, Østerrike og Australia som er flinkere til å få unge innvandrere i arbeid.


http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article3223939.ece

---------------------------

Krut har større kraft enn joik. Deal with it.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 21 aug 09, 09:27

Opprinnelig postet av ishmaelSchmuck

Opprinnelig postet av Willy Renè

Den i 30 år mislykkede innvandrings- og integreringspolitikken


Bare et lite fakta-innspill til den forferdelig mislykkede innvandring- og integreringspolitikken i Norge:

Opprinnelig postet av Aftenposten

Unge med innvandrerbakgrunn i Norge er på verdenstoppen i yrkesaktivitet, viser ny OECD-rapport,

Av alle unge med innvandrerforeldre i Norge som ikke er i utdanning, er 80 prosent i arbeid. Dermed oppnår innvandrere i Norge langt bedre resultater enn i land som USA, Nederland, Tyskland, Sverige og Frankrike. I hele OECD er det bare Sveits, Canada, Østerrike og Australia som er flinkere til å få unge innvandrere i arbeid.


http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article3223939.ece

Dette er bra. Jeg har full respekt for fremmedkulturelle som bidrar til samfunnet, hardt arbeidende mennesker som vil noe. Som sagt arbeidsinnvandring er vi avhengig av for å holde samfunnet i gang og ikke minst for å opprettholde og øke servicenivået overfor den stadig større aldrende del av befolkningen f.eks.

Under en operasjon på RiksH. i forfjor så var vel nesten hele teamet, allt fra kirurger, til anestesilege og assistenter innvandrere, både fra Europa og Asia. Og på intensivavdelingen etterpå så var det en SriLangeser som hadde ansvaret for meg. Disse nyter full respekt.

Allikevel kan man ikke si at innvandrings- og integreringspolitikken er vellykket så lenge fengslene er fylt opp av farlige fremmedkulturelle kriminelle, og at de er overrepresentert på krim.statistikkene. Hvis noen påstår at allt er vel i måten innvandring og integrering er håndtert så ser man vel ikke skogen for bare trær.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


ishmaelSchmuck

Knøttespiller

Ble medlem: 02 aug 06
Innlegg: 75

Lagt til: 21 aug 09, 09:55

Jeg tviler på at man noen gang vil kunne si at man er 100% fornøyd med integreringspolitikken i Norge, men jeg misliker at Frp får sette dagsorden og at utgangspunktet for diskusjonen synes å ha blitt at alt på dette området er fullstendig mislykka og helt krise. Det er det altså beviselig ikke.

Forøvrig utfordrer jeg deg til å finne noe statistikk e.l. som belyser at "fengslene er fylt opp av farlige fremmedkulturelle kriminelle, og at de er overrepresentert på krim.statistikkene". Jeg betviler ikke at at f.eks. ikke-vestlige innvandrere er noe overrepresentert i statistikken, men det kunne være interessant å se hvor ille det er. Sånn at man kan diskutere med utgangspunkt i fakta, det er alltid fint. Det er fort gjort å svartmale (no pun intended Wink) disse tingene.

---------------------------

Krut har større kraft enn joik. Deal with it.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24