Husk meg
Brukernavn
Passord

Situasjonen Opdal - Kovacs

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 09 aug 09, 11:37

Opprinnelig postet av Lemmy

Hadde dere sagt det samme om scoringen kom mot FFK? Jeg tviler. ;-)

 

Supportere av laget ting skjer mot er da så sjelden objektive i sitt syn at nei, de hadde muligens ikke sagt det samme. Men etter å ha lest en del kommentarer fra nøytrale fotballelskere (les: de som misliker BÅDE Brann og Odd), ser jeg at vanvittig mange er enige med meg i at Kovacs ikke gjør noe feil.

Opdal har muligheten få minutter tidligere til å gi seg, og burde gjort det, rutinert som han er. I tillegg så er han frisk nok til å sparke etter Kovacs mens han ligger nede med tyngden på sitt skadde kne, og er veldig nær å treffe han. Da skulle det faktisk vært straffe og rødt kort dersom Kovacs ble felt.

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 09 aug 09, 11:54

Selvfølgelig blir det noe annet når man heier på laget og jeg hadde nok ikke likt det om det skjedde mot oss.

Men her er vi alle nøytrale og da blir det noe annet, Opdal valgte sjøl å spille videre. Han klarer å sparke etter Peter, Kovacs setter inn ett lite press, Brann skaper sjøl den farlige situasjonen.

Den mest usportslige i Skien i går var Eirik Bakke, det kan det ikke være noe tvil om. Det er han som budre vært i fokus hos alle aviser idag..


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 09 aug 09, 11:55

Opprinnelig postet av eliot

Opprinnelig postet av Oslo

Kovacs gjør ingen feil i mine øyne, Oppdal var iallefall frisk nok til å prøve å sparke ned Kovacs....

    Lurer på hva dine øyne hadde sett da ?Surprised  Wink

 

Nå er jeg så heldig at jeg ser det med objektive øyne Wink 


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 09 aug 09, 12:05

kovacs og Fagermo, som jublet ellevilt etter scoringen, fotjener og bli møtt med vedvarende bueing på enhver fotballarena hvor de setter sine bein. Dette var pinlig. Yell


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 09 aug 09, 12:12

Hvis vi hadde vært oppe i samme situasjon og vår spiss var "gentleman" og ga bort ballen istedenfor å score slik at vi tapte kampen og rykket ned, ville det dere blitt happy? Hvis han isteden hadde scoret, ville dere jublet?

Er enig med de som sier at Bakke var den styggeste på banen (noe han også har vært før) og at Kovacs ikke gjore noe galt.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 09 aug 09, 12:38

Kovacs er bare den mest målkåte og beste spissen i tippeligaen. Klart han skal scoore, det er jobben hans.

Men Fagermo derimot, han bør skjerpe seg litt. Men dere vet alle åssen det er når ballen går i mål. Er ikke lett og holde igjen jubelen. Engasjemang er vel noe av det som gjør at fotballen er så fantastisk.

---------------------------

Heia FFK


Freddy G-Paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 09 aug 09, 15:22

Opprinnelig postet av Erikk

Hvis vi hadde vært oppe i samme situasjon og vår spiss var "gentleman" og ga bort ballen istedenfor å score slik at vi tapte kampen og rykket ned, ville det dere blitt happy? Hvis han isteden hadde scoret, ville dere jublet?

Er enig med de som sier at Bakke var den styggeste på banen (noe han også har vært før) og at Kovacs ikke gjore noe galt.

Gidder ikke lete opp tråden, men hva syns folk her inne om situasjonen da Toht scora med hånda mot Molde i 06 da ?

---------------------------

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ? Ingen tegn til det enda ihvertfall...


palespen

Juniorspiller

Ble medlem: 08 nov 04
Innlegg: 202

Lagt til: 09 aug 09, 19:50

Synes det er helt utrolig at folk forsvarer Kovacs. Det han gjøre er ikke ulovlig, men så langt unna fair play man kommer. Hadde en FFK spiller gjort det samme,hadde jeg vært direkte flau!

Han ser klart og tydelig at Opdal blir skadet, han hadde jo aldri nådd ballen ellers, og det å da snappe opp ballen og trille den i det åpne målet....LATTERLIG


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 09 aug 09, 20:58

Opprinnelig postet av palespen
Han ser klart og tydelig at Opdal blir skadet, han hadde jo aldri nådd ballen ellers, og det å da snappe opp ballen og trille den i det åpne målet....LATTERLIG

Nå spreller jo Opdal som en fisk etter bena til Kovacs så det blir vel litt feil å si.
Hadde det vært en keeper som bare bomma litt på ballen så hadde jo ingen sagt noen ting, annet enn keepertabbe. Men i de få sekundene kovacs runda Opdal kunne det like lett vært en tabbe som skade.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 09 aug 09, 21:07

Opprinnelig postet av endre

Nå spreller jo Opdal som en fisk etter bena til Kovacs så det blir vel litt feil å si.
Hadde det vært en keeper som bare bomma litt på ballen så hadde jo ingen sagt noen ting, annet enn keepertabbe. Men i de få sekundene kovacs runda Opdal kunne det like lett vært en tabbe som skade.

Selvfølgelig lar jo ikke Opdal ballen forsvinne uten å gjøre et forsøk på å hindre Kovacs. Hva i all verden skulle Opdal hatt nytte av å simulere en skade der?

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


palespen

Juniorspiller

Ble medlem: 08 nov 04
Innlegg: 202

Lagt til: 09 aug 09, 21:07

man ser jo klart og tydelig at det der er en skade...hvorfor skulle han ellers legge seg ned der?Kovacs hadde jo aldri nådd frem!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 10 aug 09, 10:44

Det hele skyldes vel egentlig sommel hos Brannledelsen / Opdal. Opdal ble skada at han fikk Fakari ( var det vel) over seg ved en cornar. Dersom han da mente han var skadet burde Brann ha byttet han ut med en gang. Mente han sjøl at han var "fit for fight", er det hans egen skyld.

Hva jeg personlig mener om det samme hadde hendt mot FFK?

Nettopp det jeg har skrevet ovenfor.

Det er vel kun et eneste lag som hadde i en slik situasjon, støttet motstandere og om mulig gitt de omkamp.

 Hvilken lag?

Arsenal ga Sh.U omkamp i en semifinale pga "usportslig" scoring, vant forøvrig begge kamper 2-1.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 10 aug 09, 11:42

Opprinnelig postet av Freddy G-Paulsen

Gidder ikke lete opp tråden, men hva syns folk her inne om situasjonen da Toht scora med hånda mot Molde i 06 da ?

At det var "trist og leit", men mål er mål...

Hele poenget med å være fotballsupporter er selvsagt at all logikk legges til side når det gjelder ens eget lags spillere. Wink

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3