Husk meg
Brukernavn
Passord

Utsagnet "Celso Borges ER midtbanespiller"

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 03 aug 09, 01:13

Opprinnelig postet av denialsander

 

Ja, for Diouf er skikkelig ræva. Tettey også. Fysj og fy... De to er vel noen av de største talentene vi har (hatt) her hjemme...

Diouf er god, men ikke stort mer enn det! 50 mill forsvarer han ikke i det hele tatt! Tettey er også en god norsk spiller, men det sier desverre ikke så altfor mye. Jeg synes ingen av disse innehar de kvalitetene Borges har, og når de går for slike summer bør man hvertfall plusse på noen mill for Borges. 

Det forutsetter selvfølgelig at han fortsetter det gode spillet i FFK og på landslaget og at han blir her til etter VM, noe jeg er overbevist om at han gjør!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 03 aug 09, 10:14

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Hva mener du..? Hadde Høili noe med det å gjøre...?

Velger å avstå fra å si noe mer. Tror media plukker opp disse nyhetene etterhvert, om de ikke har gjort det allerede. Intrigene, og maktkampen er IKKE over i FFK....dessverre, og det er også grunnen til at TKK ikke lenger er i klubben. I tillegg til at vi har en direktør uten integritet, og en styreleder uten ryggrad! Skammelig!

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 03 aug 09, 18:51

Hvordan er eierforholdet til Borges? Eier FFK han i sin helhet, eller FSI eller hvordan ligger det an?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Freddy G-Paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 03 aug 09, 23:47
Endret: 03 aug 09, 23:49
Endret av: Freddy G-Paulsen

Opprinnelig postet av Husgutt

Jeg lurer fælt på hvordan dagens FFK hadde sett ut om TKK hadde fått lov til å fortsette.. Kan ikke Høili eller noen andre slenge over noen mill på kontoen hans og få han tilbake??  *ønskedrøm*   . Utrolig fett å ha en så god spiller som Borges på laget!

 

Et lag full av unge importer og blottet for lokale spillere, og nesten uten publikum, akuratt slik som Lyn....

 

Og til Holters, dvs du vil se bare innlegg fra folk som er enige med deg ?

---------------------------

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ? Ingen tegn til det enda ihvertfall...


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 03 aug 09, 23:55

Ja, for spillere som Celso Borges trekker vel ikke tilskuere, Freddy? Hvem tror du trekker flest tilskuere av Celso Borges og Joachim Thomassen+ gir medieoppmerksomhet?

Thomassen var forøvrig kun et eksempel. Syns han er knallgod. Vil ha både lokale spillere og utenlandske importer som holder et høyt nivå.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 03 aug 09, 23:59
Endret: 04 aug 09, 00:22
Endret av: Willy Renè

Opprinnelig postet av djpete

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Hva mener du..? Hadde Høili noe med det å gjøre...?

Velger å avstå fra å si noe mer. Tror media plukker opp disse nyhetene etterhvert, om de ikke har gjort det allerede. Intrigene, og maktkampen er IKKE over i FFK....dessverre, og det er også grunnen til at TKK ikke lenger er i klubben. I tillegg til at vi har en direktør uten integritet, og en styreleder uten ryggrad! Skammelig!

Det hadde vært ok om noen hadde dokumentert at disse påstandene er riktige. Jeg synes det blir veldig mye prat og synsing. Hvorfor er direktøren uten integritet, kom med dokumentasjonen. (Og da bør man vel komme med noe mer enn "lotto"-saken.) Og hvordan kan du påstå at styreleder er uten ryggrad ?

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke leser allt på forumet, men jeg synes å oppfatte at det hele tiden verserer utsagn om forferdelig dårlig styre og administrasjon, men jeg har ennå tilgode å høre om konkrete enkeltsaker bortsett fra lottosaken o.l. At det var uenighet ang. TKK og Grønis, det vet vi, men er det noe mer konkret utover dette ?

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 04 aug 09, 00:25

Opprinnelig postet av Lemmy

Ja, for spillere som Celso Borges trekker vel ikke tilskuere, Freddy? Hvem tror du trekker flest tilskuere av Celso Borges og Joachim Thomassen+ gir medieoppmerksomhet?

Thomassen var forøvrig kun et eksempel. Syns han er knallgod. Vil ha både lokale spillere og utenlandske importer som holder et høyt nivå.

Både Celso og Thomassen trekker tilskuere selvfølgelig. Amin Askar også. Knallgode alle tre. Herlig å se de 2 unge østfoldingene slik de utfolder seg, og tør, Vikingkampen et godt eksempel.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 aug 09, 00:30

Tror personlig ikke Thomassen trekker på langt nær like mange tilskuere som Celso Borges. Er enig i at både han og Askar er gode spillere, men de er langt i fra like gode som vår costaricanske venn.


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 04 aug 09, 00:36

Opprinnelig postet av Lemmy

Tror personlig ikke Thomassen trekker på langt nær like mange tilskuere som Celso Borges. Er enig i at både han og Askar er gode spillere, men de er langt i fra like gode som vår costaricanske venn.

er vel ikke så veldig ofte at det er noen som spiller back som er det store trekkplasteret heller, hvis de ikke har skuddfoten til wallace da... Er jo som regel mer underholdene å se på en offensiv spiller som celso. Paolo Maldini har vel forresten dratt en del ekstra kvinnfolk på kamp fra sin backposisjon da....


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 04 aug 09, 00:39

Opprinnelig postet av Freddy G-Paulsen

Opprinnelig postet av Husgutt

Jeg lurer fælt på hvordan dagens FFK hadde sett ut om TKK hadde fått lov til å fortsette.. Kan ikke Høili eller noen andre slenge over noen mill på kontoen hans og få han tilbake??  *ønskedrøm*   . Utrolig fett å ha en så god spiller som Borges på laget!

 

Et lag full av unge importer og blottet for lokale spillere, og nesten uten publikum, akuratt slik som Lyn....

 

Og til Holters, dvs du vil se bare innlegg fra folk som er enige med deg ?

Blir bare for dumt, Freddy boy..!!!

---------------------------

You`ll never walk alone...


Vitagen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 04 aug 09, 00:57

Opprinnelig postet av ffkmats

Syns igjen at Celso er veldig reflektert og jordnær i intervjuet med tv2. Fantastisk at en gutt i den alderen med de kvalitetene klarer å være nettopp dette!

Helt enig. Både på og utenfor banen er han i en klasse for seg selv.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 04 aug 09, 01:37

Opprinnelig postet av Willy Renè

Det hadde vært ok om noen hadde dokumentert at disse påstandene er riktige. Jeg synes det blir veldig mye prat og synsing. Hvorfor er direktøren uten integritet, kom med dokumentasjonen. (Og da bør man vel komme med noe mer enn "lotto"-saken.) Og hvordan kan du påstå at styreleder er uten ryggrad ?

En liten avsporing til tråden men dog...


At Henriksen med styret har lite integritet kan blant annet begrunnes med at det budsjetteres med spillersalg, samtidig som man sparker den ene vi hadde med kompetanse og nettverk på finne talenter.  Uten å erstatte han, han omrokerte ansvarsforhold, blant annet til seg selv og asisistenten til assistenten (Jokke). Som nå har resultert i at lokale helter som Forsberg og Høili føler de må ta ansvar på egen hånd.

Om styreleder har ryggrad skal jeg ikke mene for sterkt om, selv om TKK saken i beste fall var klønete.
Men at styret som han leder har gjort flere feil enn de fleste andre i Tippeligaen må det være liten tvil om. 
Fra i vinter til Lyn nå nylig tok over stafettpinnen, var vi klubben som pressen kunne kose seg med. Og du burde ha mer enn nok bevis der.
Jeg mener bestemt at hovedårsaken til våre sportslige resultater i år er pga dårlig lederskap, fra styret og ned til trener.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 04 aug 09, 13:31

Opprinnelig postet av TheDude

Merkelig måte å starte en tråd på synes jeg Holters.  Du er lei av å lese og høre andre folks meninger og de må snart begynne å innse .... Innbyr ikke til en god og konstuktiv debatt dette her vel?

Opprinnelig postet av Freddy G-Paulsen

Og til Holters, dvs du vil se bare innlegg fra folk som er enige med deg ?

Jaggu! Bra dere fikk med dere poenget fremfor å henge dere opp i verdensproblemer! Wink

Poenget var at jeg er lei av å se folk konstant skrive "Borges ER midtbanespiller" når han tross alt presterer som spiss.

Dersom man først mener at han er en midtbanespiller, så får man i det minste argumentere for hvorfor han hører hjemme på midtbanen, og hvordan dette vil hjelpe og forbedre FFK som et lag.

Selvsagt vil FFK også ha stor nytte av Borges' sin pasningssfot og kreativitet sentralt på midtbanen, men spørsmålet er om laget som helhet vil bedre av å flytte Borges ett hakk lenger ned, eller om laget svekkes av denne omrokkeringen.

For meg virker det som om mange slenger ut denne påstanden uten å ha tenkt over hvorfor FFK velger å gjøre de disposisjonene de gjør. Det er det jeg ønsket å få frem: Altså få folk til å selv reflektere over hva som er det beste for laget.

At Borges presterer som midtbanespiller for Costa Rica er ikke noe argument. Fotballen de spiller og fotballen er til lands er som natt og dag. Her hjemme bølger det mye, mye mer frem og tilbake, og man må som sentral midtbanespiller jobbe hardt og dekke store rom.

I starten presterte ikke Borges så godt sentralt i banen, da han stadig vekk ble liggende for dypt med Gashi som partner.

Men det kan godt hende at tiden er inne for Borges å trå ett ledd ned i banen, men da gjenstår diskusjonen fortsatt om hvem som skal være hans partner og hvem som da skal spille med Everton på topp.

Per i dag fungerer Borges uansett godt som tilbaktrukken spiss / fremskutt midtbane.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 04 aug 09, 14:24
Endret: 04 aug 09, 14:26
Endret av: FFK pra sempre

Jeg kan forstå argumentene din Holters.
På en annen side kan man mene at det som er best for Celso er er best for laget også.  Gutten var midtbanespiller når vi kjøpte han, og han er det på landslaget. Og vi må anta at det er der han trives best og har størst potensiale.
Og jeg synes det er å undervurdere fyren å si at han ikke kan utvikle seg til en box to box spiller også her.

At vi nå med hell, bruker han som spiss i krisetider tar den gutten profesjonelt uten å klage, men om han hadde blitt omskolert permanent, tror jeg kanskje pipa ville fått en annen lyd.
Derfor tror jeg vi skal vokte oss vel for å utnytte dette alt for lenge.

At vi må ta ett tøft valg når det gjelder midtbanen, er uungåelig slik jeg ser det. Men det må jo ikke skje med det aller første, og er vi heldige løser det seg naturlig.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 04 aug 09, 14:44

Borge er jo klasse tvers igjennom og vil derfor prestere bra stort over alt han blir plassert på banen og fungerer bra som spiss nå. Men at han har størst potesiale på midtbanen er jeg ganske sikker på. Så må man selvfølgelig vurdere ham opp mot de andre spillerene i stallen og plukke ut det beste laget totalt sett. At det pr nå er best for klubben at han splller spiss kan godt være. Tror ikke det er noen krise for ham heller. men optimalt sett hadde klubben hatt en god makker til Everton, så kunne Celso spillt på midtbanen sammen med en grovarbeider så ville vi fått enda mer ut av ham. Jeg  synes du var såpass sytete i formuleringene dine at det var på sin plass å bemerke det Holters Wink


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 aug 09, 12:04

Er blant dem som mener Borges ER midtbanespiller. Mener han ikke har tempo nok til aa bli en storspiller internasjonalt som spiss og at hvis vi fortsetter aa dyrke han som spiss kan det gaa utover salgsprisen vi en gang vil faa for ham og kanskje hans egen utvikling som fotballspiller. Dog mener jeg det er riktig av FFK aa bruke han i den rollen akkurat naa, spesielt naar Wehrman og Gashi viser form og det at Borges gaar langt utenpaa dem spissene vi har ogsaa som spiss.

  Er ogsaa enig med han som nevnte at Borges er i egen klasse baade paa og utenfor banen. Saa en sportsending paa tv2 her nede i Spania, hvor klubber som ManC, Ajax og ett par serie A klubber ble nevnt i forbindelse med Borges, hvor Borges svarte han kun tenker paa FFK og ingenting annet. Og mens andre spillere fra andre siden av jorda er hjemme og kommer tilbake kanskje en dag eller to for sent, noen ikke i det hele tatt, klarte vel Borges aa komme tilbake fra Gold cup raskere enn ledelsen i FFK trodde..

    Vi har faatt en fantastisk 21 aaring...


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 16 aug 09, 00:14

Skulle gjernehelst sett han som offansiv midtbane. men ja.... så og med Amin. men så lenge enten Borges eller Kasey må spille på defansiv midtbane for at det skal fungere skikkelig så er den smått tilbaketrukne spissrollen han har nå det beste

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340