Husk meg
Brukernavn
Passord

Ole Duenes - trekk deg som speaker

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 03 aug 09, 07:43

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78

Liker måten han introduserer laget på, det er det trøkk og pundus over, men utover det blir det alt for mye circus!

 

Gøy med cirkus vel folkens...

Slå dere løs litt og ha det gøy da vel. Kanskje det er litt skummelt?

---------------------------

Heia FFK


Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 135

Lagt til: 03 aug 09, 10:54

Syns du Ole Duenes er gøy? Da må jeg si at...eh...ah.... Jeg har sendt en mail til klubben og klaget. Det bør alle som synes Ole Dustenes er en slitsom håndball-speaker gjøre. Argumentet om at det finnes værre spikere er et veldig dårlig argument. Send mail til klubben! Dette er ikke en klubb som Fredrikstad verdig!


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 03 aug 09, 11:22

Fikk mail tilbake fra Bjørn Bragstevold

Hei

Takk for tilbakemelding. Jeg tar det med meg og vi skal justere speakerens engasjement til neste kamp.

Ha en fin dag.

---------------------------

Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.

- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 03 aug 09, 11:30

Alt Ole Duenes prøver på er og få oss til og gi alt.. hva gjør dere ?  klager på det Surprised

 

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 03 aug 09, 15:52

Opprinnelig postet av keiko99

Alt Ole Duenes prøver på er og få oss til og gi alt.. hva gjør dere ?  klager på det Surprised

 

Kan dette sammenlignes med noe/ noen du har klaga veldig på Keiko??

Tenker på Brh og Zoran.. Alt døm prøver på er å få oss til å gi alt.. Hva gjør du? klager på det Surprised


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 03 aug 09, 17:57

Måten han introduserer laget på syns jeg er hans plikt, samme med måten han opplyser om scoringen, da skal det være engasjement og jubel i stemmen på speaker!! Men at han bryter inn helt uten videre i kampen for å "piske opp" en allerede god stemning blir bare flaut!

---------------------------

Jørn Moum, gleder seg over seriesølv 2008!
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 03 aug 09, 18:03

Fint at dere bruker tiden på de viktige tingene.....

Det er andre i FFK systemet som skulle trekke seg før Ole, for å si det sånn....

---------------------------

You`ll never walk alone...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 04 aug 09, 13:37

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78

Liker måten han introduserer laget på, det er det trøkk og pundus over, men utover det blir det alt for mye circus!

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Måten han introduserer laget på syns jeg er hans plikt, samme med måten han opplyser om scoringen, da skal det være engasjement og jubel i stemmen på speaker!! Men at han bryter inn helt uten videre i kampen for å "piske opp" en allerede god stemning blir bare flaut!

Enig!

Synes det er helt greit at speaker er "subjektiv" når han har noe å si. Det er bare god stemning at man drar til litt ekstra når man leser opp FFK-spillernes navn, samt når FFK scorer mål ("Celso.... Borges!"). Det hører hjemme på stadion og er absolutt ikke noe jeg vil ha bort - jeg ønsker således ingen maskinell speaker uten følelser eller utslag i toneleie.

Det å bryte inn midt under kampens gang kan bare for å klage på publikum og be oss om å klappe er derimot en gedigen uting, som man snarest må slutte med. Det hører ingen verdens sted hjemme.

Det er nevnt tidligere at slik oppførsel ikke er tillatt ihht. reglene, og det er en side av saken, men det føles også helt feil, kunstig og håpløst når man driver på slik. Speaker er ingen forsanger!

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 03 aug 09, 11:59

Etter å ha sett kampen i reprise hører man jo at folka på hovedtribunen lager litt lyd hvertfall. Og om det er nok til å vekke 20 stykk fra dvale til å bli med å synge ellers også, så er det vel bare en positiv ting? Enig i at han kunne sagt noe mer fornuftig enn er dere klar og en gang til.

Men det er klart vi hadde jo ikke så mye annet å klage over igår, så da må man jo finne noe....... Litt liv på "daukjøtt" tribunen er jo bare dumtSurprised


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 03 aug 09, 13:59

Opprinnelig postet av Gardarson

 Litt liv på "daukjøtt" tribunen er jo bare dumtSurprised

Uten "daukjøtt" tribunene og de som sitter der kan klubben legge ned. De som tror de er så mye bedre tilskuere enn andre utgjør en liten prosentdel av publikum på stadion. Noen går faktisk på stadion for å se på fotball og ikke for å synge. 

Det heter faktisk "speaker" og ikke selvoppnevnt (fantasiløs) cheerleader. Få dempet den mannen eller skift ham ut mener nå jeg.

 


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 03 aug 09, 15:21

Det var masete, det var ikke videre morsomt og så vidt jeg har forstått var det heller ikke lov. Jeg går egentlig ut fra at herr Duenes allerede har fått seg en skrape på kammerset.

---------------------------

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 03 aug 09, 15:44

Opprinnelig postet av Ymer

Uten "daukjøtt" tribunene og de som sitter der kan klubben legge ned. De som tror de er så mye bedre tilskuere enn andre utgjør en liten prosentdel av publikum på stadion. Noen går faktisk på stadion for å se på fotball og ikke for å synge. 

Det heter faktisk "speaker" og ikke selvoppnevnt (fantasiløs) cheerleader. Få dempet den mannen eller skift ham ut mener nå jeg.

 

Jada, men dem som stort sett holder kjeft har veldig ofte lyst til å bidra, men gjør det ikke fordi alle andre holder kjeft, det er noe alle vet! Når de da får et spark i ræva, så våkner de fleste til, selv om det ikke er så altfor lenge av gangen!


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 02 aug 09, 22:21

Les forresten alt jeg har skrevet i tråden du, så kommer du tilbake. 

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


xclusive

Juniorspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 135

Lagt til: 02 aug 09, 22:34
Endret: 02 aug 09, 22:51
Endret av: xclusive

Jeg gir så blanke f... i hva speaker gjør så lenge FFK vinner. Om det er det som skal til får å få PH til å synge så åpner jeg armene for at dette skal fortsette. Vi har hatt mange tilsvarende situasjoner og diskusjoner tidligere. Den gangen handlet det blant annet om trommer, sambaorkester og klappere. Alt som er med på å sørge for at stemningen blir bedre i dette gravfølget sier jeg hurra til.

... men det jeg synes er forkastelig i denne situasjonen er at de som klager ikke har åpnet gapet for i det heletatt å rope eller synge. Se kampen hjemme på glaneboksen om dere blir plaget av engasjement. Om alt skal være så "rent" på stadion, skulle alle de snømenna som sitter på tribunen vært bortvist. Kampen mot Lech Poznan var en fryd å se, bedre stemning har det aldri vært. Da snakker jeg selvfølgelig fra bortesupporternes side. Der har virkelig PH og alle andre sytepaver noe å lære av. Slossing er jeg mot, men engasjement er noe helt annet enn de møkkete greine PH har holdt på med i det siste.

Så en lite oppfordring til dere som klager over Duenes. Om dere synger istedet for å sitte å klage, slutter nok Ole å oppfordre til heiarop.

Dere tar dere selv litt for høytidlig, dere bare klager over ting...

---------------------------

Please help us consider the environment - do you really need to print every e-mail?
www.xclusive.name


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 02 aug 09, 23:03

Opprinnelig postet av xclusive

Så en lite oppfordring til dere som klager over Duenes. Om dere synger istedet for å sitte å klage, slutter nok Ole å oppfordre til heiarop.

Alle på folketribuna har ikke kommet for å synge i 90 min. Det må være lov til å komme for å se på kamp. Er det ingen mellomting mellom å sitte stille og klage og hoppe og synge? Om ikke lille Ole slutter å drite ut FFK før hele stadion hopper så er stadion halvtom lenge før sesongen er slutt.

Opprinnelig postet av xclusive

Dere tar dere selv litt for høytidlig, dere bare klager over ting...

Jeg er ikke selvhøytidelig, men jeg reagerer på at det er upassende. Han forstyrrer det jeg kommer på stadion for å oppleve. Han maset til og med da PH hadde fullt trøkk.

 

Jeg mener det er passende å klage når man virkelig blir brydd. Skulle jeg heller blitt hjemme? Jeg mener sterkt at FFK trenger å selge alle billettene de kan. Jeg sitter på folketribunen og synger inni mellom, klager, kommenterer og roser alt ettersom hva spontanreaksjonen er. Jeg liker å følge nøye med fremfor å hoppe hele tiden. Det må jo være rom for ulike supporetere. Å mene at alle som ikke synger skal holde seg hjemme har virkelig ikke skjønt det.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 02 aug 09, 22:25

Opprinnelig postet av Gardarson

 Det er da mange speakere i Norge som er mye verre. Personlig synes jeg han på engakampene er MANGE hakk verre og går langt over grensa men sine 15 en gang til nå etter mål! Da burde hvertfall supporterne klare å lage liv selv...

Målet kan da ikke være å ha den værste speakeren i TL? Liten trøst i at andre er verre. Dagens mann var pinlig..


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 02 aug 09, 22:29

Han idag var latterlig


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 02 aug 09, 22:47

Speakeren i dag gjorde meg kjempeflau og i dårlig humør. Han kan ikke sammelignes med noen annen speaker i TL, dette er det aller verste jeg har opplevd på en fotballarena. Vif sin er mye bedre.

Speakers forsøk på å "piske" opp stemningen var i samme stil som: "Nå har vi det moro dere? Eller hva?", som kan være greit å si til barn, men ikke til voksne. Når man går på restaurant så skal det ikke stå i menyen at maten er dritgod, det blir bare helt feil.

Om speaker skal være partisk, noe som forsåvidt kan være helt greit, så bør han være det ved bruk av stemmeleie. At speaker må hjelpe i gang publikum er i tillegg til å være forstyrrende og flaut også krenkende. Det gir inntrykk av at publikum ikke er bra nok og setter fokus på dette.

Om dette blir standard speaker så blir det sesongkort ved "kopekassa" neste år, dette vil jeg ikke utsette meg selv for igjen.


Magic18

Juniorspiller

Ble medlem: 07 apr 03
Innlegg: 118

Lagt til: 02 aug 09, 22:52

Dette minnet meg om noe som ble sagt i Hamar OL Amfi av speaker  for noen år siden når Storhamar lå under:

Det er lov å heie litt på hjemmelaget også.

En speaker skal være informativ. Ikke underholdende eller patriotisk.

---------------------------

#18™


Freddy G-Paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 03 aug 09, 23:51

Så desverre ikke kampen live, men jeg la merke til at speaker var mer aktiv enn vanlig på sumo... Er det en ny speaker ? Kan ikke huske at speakern har holdt på slikt før...

---------------------------

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ? Ingen tegn til det enda ihvertfall...



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340