Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: FFK - Viking

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 31 jul 09, 12:00
Endret: 02 aug 09, 20:19
Endret av: Holters

Legg nå kampen mot Lech bak dere! Hjelper lite å dvele ved en kamp vi ble fullstendig overkjørt (i målprotokollen). Tradisjonelt tar vi poeng mot Viking, også ofte 3poeng. Deres planløse spill passer oss meget bra. Men samtidig pleier vi også å være gode hjemme, å knuse lag som aafk og sif hjemme etc. etc.

Håper på et lag kjemisk fri for look-alike'n til Zaid i Lost (Barsom):

 

Stamatopolpoplpolus

Askar Ophaug Piiroja Thomassen

Everton Elvestad Borges Kvisvik

Gardar Adiyiah

Benk: Braathen, Martinsen, Wehrman, Gashi, Tegstrøm, Gardar, Trulsen.

 

Everton har alt annet enn avslutningsegenskaper så tror han kan være et særdeles spennende valg som hving. Ophaug med fornyet tillitt så sant han forstår hva det vil si å markere på dødball imot...Wallace fremdeles skadet? Ellers sier venstresida seg selv. Elvestad er et talent vi burde dyrke fremover, i kombinasjon med Celso som IKKE er spiss, men sentral midtbane. Gashi og Kasey kan smake flis. Adiyiah kan også få en sjelden sjanse fra start. Barsom på tribunen!!

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 31 jul 09, 12:07

Ønsker dette laget:

                                 keeper(vil ikke en gang prøve å stave navnet)

Martinsen        Ophaug   Piroija    Wallace

Askar               Elvestad     Gashi   Thomassen

                         Everton       Borges

Benken: Staw, Tegström, Dominic, Lala, Rafn, Trulsen og Gardar

På helsefarm: Kvisvik

På Rygge: Barsom og Wehrman

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 31 jul 09, 12:14
Endret: 31 jul 09, 12:17
Endret av: FFK1903

FFK som slapp inn seks mål i siste kamp, skal møte et lag som scoret fem mål i siste kamp.

Taper vi mot Viking i tillegg - som vi aldri gjør - så tror jeg nesten at vi "kapret" den siste nedrykksplassen, i hvert fall kvalifiseringsplassen. Laget er bare nødt til å vise et snev av fremgang nå, spillet mot Aalesund og resultatet mot Lech Poznan er under enhver kritikk.

Holder vi buret rent, så vinner vi. Kvisvik finner alltid på noe som ender i mål mot Viking!

Laget?

Stamatopoulos

Martinsen - Ophaug - Piiroja - Thomassen

Askar - Gashi - Borges - Pereira

Éverton - Jóhannsson

Kvisvik kommer innpå i løpet av kampen. Hvis ikke Barsom blir benket nå, så skjønner jeg ingenting. Han tilfører laget null og niks og er mer farlig for FFK enn motstanderne akkurat nå. Med Borges på midtbanen betyr det forhåpentligvis en litt mer defensiv Gashi. Det igjen betyr at ballguttene slipper å løpe ræva av seg for å hente alle skuddforsøkene som havner over stadion.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 31 jul 09, 13:17

                           Kenny

Vidar         Jan           Rajo             Fernando/ Joakim

Amin         Kasey       Celso          Raymond

                  Gardar      Everton

 

Usikker på venstreback.. Trenger pasningsfoten til Pereira, men Thomassen har ikke spilt seg ut. Raymond må spille venstre der han var veldig god i vår..

Amin er kant, ikke back, det har han vist mange ganger nå. Bør prøve Vidar på backen..

Trur Kasey og Celso passer best sammen på midten. Men tør Aune å benke Barsom og Gashi?? Jeg tviler på det dessverre. Den mannen tør ikke ta tøffe valg foreløpig.

Gardar og Everton er vårt beste spisspar og bør få tillit over tid, men tør Aune det?? Tviler på det også dessverre..


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 31 jul 09, 15:08

På Rygge: Barsom og Wehrman, er en av de største kommentarene her, kunne ikke blitt mer riktig.

Ihvertfall Barsom, ses ham noe annet sted utenom Rygge eller tribunen neste kamp må Plankehaugen i felles skap ta ansvar og gi beskjed så det gjaller over hele byen


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 31 jul 09, 16:53

NEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII   faen se da gutter hvem dømmer kampen...... fy faen ass HJELP

Dommer       Svein-Erik Edvartsen, HAMAR
Assistentdommer 1     Kim-Andre Johnsen, NORDBY
Assistentdommer 2     Jan Petter Randen, KONGSVINGER
4. dommer     Christian Moen, BLYSTADLIA
Dommerveileder     Thorbjørn Aass, TRONDHEIM

 

Unnskyld banning, men rediger bort det om ikke dette godtas

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 31 jul 09, 18:00

Åherre... ikke Edvardsen. Ikke igjen. Marerittene... De... tar ikke slutt. Gråt. Skrik. Fløyta som blåser... Ansiktet til Edvardsen.... AAAAAAAAAHHHHHHHHHH

 

Fra alvor til alvor: Må slenge meg på hylekoret mot Barsom, men mine utblåsninger her mot denne fyren har jeg hatt tidligere også. Håper virkelig han hørte jublingen da han ble byttet ut, den varma hjertet mitt.

 

Everton har faktisk vært såpass frisk på kanten at jeg mener det er verd et forsøk. Nei, han har ikke innleggsfoten, men det er bare å overlappe med Thomassen :)

 

Stamatopoulus

Thomassen - Piiroja - Martinsen - Wallace

Everton - Elvestad - Borges - Askar

Gardar - Adiyah

Håper videre at Wallace er klar, sånn at kabalen min går opp, og at Elvestad får sjansen på midten. Bare overlat dødballene til Wallace, de var han ikke heldig med mot Lech... Askar er uten tvil best på vingen, og Kvisvik er mer og mer ute av form. Gardar og Adiyah fortjener sine sjanser, de og.

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 31 jul 09, 18:02

Opprinnelig postet av kanogvetalt

På helsefarm: Kvisvik

På Rygge: Barsom og Wehrman

Thumbs up! Laughing

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 31 jul 09, 18:07

Nå synes jeg ærlig talt at Tegström skal få den sjansen alle de andre spissene har fått (unntatt Dominic), nemlig sjansen til å spille seg god. Han er den eneste som kan vise til gode tall i målprotokollen på lag som sliter (Sandefjord og til dels FFK). Jeg synes Tegan er mye bedre enn Gardar, og kommer dypere ned for å få i gang angrepene. I tillegg er han raskere (all den tid han er rask, men Gardar er jo nærmest et bilde) og bedre med ballen i bena. Hadde han fått like mye tillit gjennom tidene som Gardar, er jeg sikker på at han hadde scoret flere mål. Vinner vi ikke mot Viking tror jeg rett og slett vi rykker ned!!

---------------------------

-Elsker alle-


Jayesno

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 apr 09
Innlegg: 14

Lagt til: 31 jul 09, 18:11

Stamatopolus

Martinsen - Ophaug - Piiroja - Wallace

Wehrman

Askar - Gashi - Borges - Kvisvik

Tegstrøm

---------------------------

You can buy skill, but you can't buy enthusiasm!


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 31 jul 09, 18:22
Endret: 31 jul 09, 18:23
Endret av: Lex

Noen som vet om Wallace er frisk til helga?

 om han er vil jeg ha:

 

                         Stamatopolus

Martinsen     Ophaug     Piiroja   Wallace

Askar             Borges      Wehrman Thommassen

                       Everton       Tegstrøm

Har mange alternativer i hodet, men tror dette hadde vært det jeg hadde satset på. Det som er en tankevekker er jo at Borges og Everton muligens er det beste spissparet. Kanskje dumt å bryte det opp.

---------------------------

Heia FFK


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 31 jul 09, 18:40

At folk ønsker Ophaug fra start igjen kan jeg rett og slett ikke fatte. Var det 4 av måla han slapp markeringen på i går? Det er jo tydelig at han er sinnsykt rusten og trenger en god del mere treninger og 2-lagskamper før han er klar for TL igjen.


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 31 jul 09, 18:44
Endret: 31 jul 09, 18:45
Endret av: thorsen

Hva med:

                          Stamatopoulos

     Martinsen - Opphaug - Piiroja - Wallace

Askar - Borges - Elvestad - Gashi - Thomassen

                                Everton

 

Når vi har så mange kapable midtbanespillere hadde det vært greit å få brukt de?

Aner ikke om det er mulig å legge over til 4-5-1 sånn mellom to kamper, men synes det kunne blitt mye spennende ut av dette. Vestresia er jo ganske grei, med Kvisvik inn og Thomassen ned hvis Wallace ikke er spillbar. Askar kan trekkes bakover og Everton ned på høyrekant, har vært ganske bra de to siste kampene når han blir trekt ned. Lærer han seg og spille passninger, så blir det bra! Gaardar eller Tegstrøm inn (helst Tegstrøm i mine øyne) på topp. Begge kan utrette ting på egenhånd. Opphaug og Martinsen kan godt bytte plass.

Men blir 4-5-1 et for kraftig bytte av spillestil? Jeg tror det kunne funka Cool


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 31 jul 09, 19:00

Opprinnelig postet av keiko99

NEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII   faen se da gutter hvem dømmer kampen...... fy faen ass HJELP

Dommer       Svein-Erik Edvartsen, HAMAR
Assistentdommer 1     Kim-Andre Johnsen, NORDBY
Assistentdommer 2     Jan Petter Randen, KONGSVINGER
4. dommer     Christian Moen, BLYSTADLIA
Dommerveileder     Thorbjørn Aass, TRONDHEIM

 

Unnskyld banning, men rediger bort det om ikke dette godtas

Da får vi virkelig visst mannen hvordan fotball skal dømmes, vi får bue og pipe på han og blir det helt katastrofe så får vi vente på han når han kommer ut :P

 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 31 jul 09, 19:01

Opprinnelig postet av thorsen

Hva med:

                          Stamatopoulos

     Martinsen - Opphaug - Piiroja - Wallace

Askar - Borges - Elvestad - Gashi - Thomassen

                                Everton

 

Når vi har så mange kapable midtbanespillere hadde det vært greit å få brukt de?

Aner ikke om det er mulig å legge over til 4-5-1 sånn mellom to kamper, men synes det kunne blitt mye spennende ut av dette. Vestresia er jo ganske grei, med Kvisvik inn og Thomassen ned hvis Wallace ikke er spillbar. Askar kan trekkes bakover og Everton ned på høyrekant, har vært ganske bra de to siste kampene når han blir trekt ned. Lærer han seg og spille passninger, så blir det bra! Gaardar eller Tegstrøm inn (helst Tegstrøm i mine øyne) på topp. Begge kan utrette ting på egenhånd. Opphaug og Martinsen kan godt bytte plass.

Men blir 4-5-1 et for kraftig bytte av spillestil? Jeg tror det kunne funka Cool

Det kunne kanskje funka, men frykter at det blir til at Everton (eller hvilken spiss det skulle være) blir hengende helt alene på topp og jobbe med en masse håpløse, lange baller fra backene, og en midtbane som bare løp i mellom...

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05
Innlegg: 207

Lagt til: 31 jul 09, 20:41

Gutta!!!

Det er overhodet ikke vits i å diskutere og sette opp lag osv til denne kampen her. For her det akkurat samme hvem som er utpå banen der. Kunne like gjerne vært spilt tennis utpå der. Når Mr.Edvartsen dømmer har ingen av de utpå banen noen innvirkning uansett. Her er det Edvartsen som trekker i trådene til marionettedukkene!!

Tongue out

---------------------------

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen


Matiashs

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 31 jul 09, 20:43

Håper på følgende mannskap:

 

Kenny S.

Martinsen - Ophaug - Piiroja - Thomassen/Wallace

Askar - Gashi - Borges - Thomassen/Wallace

Tregan - Everton

 

Benk: Staw/Bråthen, Kvisvik, Gardar, Barsom, Wehrman, Elvestad

 


JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 31 jul 09, 20:55

Sett i forhold til spillestallen og type spillere vi har nå synes jeg faktisk at 4-4-2 er feil formasjon å spille. Noe drastisk må gjøres for å få bedre kontroll bakover, samt riktige spillere i riktige posisjoner fremover. Borges er ikke spiss, Barsom funker ikke overhodet og bør straks ut av laget. Vil se Borges der han "skal" spille og vil ha en "tanks" på topp. Ønsker å bruke Askar mer offensivt, vil også ha Kvisvik til å kunne ligge bak midtbanen og slå gode forløsende pasninger til kanter som kommer på løp. Ser dessuten at Everton får gjort mye på høyrekanten, f.eks mot Ålesund. Tror faktisk at Everton vil funke minst like bra som høyrekant.

Derfor foreslår jeg denne startoppstillingen, i 4-2-3-1 formasjon:

                                         Kenny S

            Martinsen - Ophaug - Piiroja - Thomassen / Wallace

                                Wehrman - Kvisvik

                        Everton  - Borges - Askar

                                         Gardar

 

 

 

 

 

---------------------------

Alltid FFK!


Matiashs

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 31 jul 09, 20:57
Endret: 31 jul 09, 20:58
Endret av: Matiashs

Opprinnelig postet av JonFT

                                         Kenny S

            Martinsen - Ophaug - Piiroja - Thomassen / Wallace

                                Wehrman - Kvisvik

                        Everton  - Borges - Askar

                                         Gardar

 

Ikke så dumt ;)

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 31 jul 09, 21:31

Opprinnelig postet av Matiashs

Opprinnelig postet av JonFT

                                         Kenny S

            Martinsen - Ophaug - Piiroja - Thomassen / Wallace

                                Wehrman - Kvisvik

                        Everton  - Borges - Askar

                                         Gardar

 

Ikke så dumt ;)

Faktisk ikke, men Kvisvik kan bli et stort problem mtp det defensive, og ikke minst løpskapasitet. Elvestad eller Gashi kunne tatt plassen hans, men må si at du er inne på noe, JonFT Wink

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24