Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: Aalesund - FFK 1-1

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 28 jul 09, 08:59

En typisk drittkamp hvor begge lag hadde en klar plan på hvordan de skulle spille, og hvordan de skulle ødelegge for motstanderen. Det siste er det letteste, og det lyktes også begge lag med.

Min Spillerbørs:

Staw 5 - tar initiativ, gode redninger og igangsettinger. Tydelig at han og Ophaug ikke er samkjørt, men det kan man vel ikke kritisere noen av dem for.

Askar 5 - Ujevn men gjør mye bra

Martinsen 4 - gjør sin beste kamp på lenge. setter seg litt ut av spill men blir ikke straffet

Ophaug 5 - Fremstod slik man kunne ønske

Thomassen 6- god både offensivt og defensivt

Kvisvik 3 - svake pasninger og virket tung. Stod å så på at parr løp forbi ham på baklengsmålet

Wehrman 1 - Var Aafk sitt farligste angrepsvåpen. Jobbet heller ikke hart for å rette opp sine egne feil. Utrolig at han fullfører kampen. Hadde muligens målgivende pasning.

Gashi 4 - starter bra men gjør mye feil utover i 2. omgang. Jobber uansett utrettelig for å rett opp sine egne, og andres, feil.

Barsom 3 - har ett par ok avslutningsforsøk, men lite fungerer.

Borges 4 - Starter bra men er borte i perioder. Virket litt tung etter reisen.

Everton 6 - har mindre ball enn vanlig, men gjør mye ut av de mulighetene han får.

 

Det har vært sagt mye om FFK sine spisser som ikke scorer mål, men hva med den offensive innsatsen til resten av laget? Særlig midtbanen er lite involvert offensivt. Hvor ofte er det at det er spisser som scorer på oss?

2 offside situasjoner som i liten grad er nevnt her.

- Evertons "scoring" i starten av første omgang er tvilsomt avblåst.

- Om det er Årøy som flikker videre til Parr, så er sistnevnte i offside. Først kunne det se ut som det var Wehrman som hadde målgivende, men på en av reprisene så det ut som ballen kom fra hælen til Årøy, og dermed skulle målet vært annulert(?). Mener Parr var offide da.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 28 jul 09, 09:01

Flott mål og bra kamp av Everton.

Lasse S usikkerheten sjøl i feltet, ikke hans skyld at ikke AAFK scora fler.

Askar grei, men glapp totalt, slurva ved 0-1 målet, mnagler forsatt innleggsfot.

Vidar M.rydder opp og måker opp uten mening. Tror jeg holder en knapp på Vidar som høyreback, når vi møter motstand hvor vi kan regne med at de trykker på.

Opphaug ok kamp, men kunne lett kosta FFK ett mål da han helt rotete spilte tilbake til pressa og usikker Lasse S. Blir nok midtstopper duo sammen med Raio.

Jokke T. grei kamp, bør flyttes fram nå når Wallace kommer tilbake.

Fint å se Wallace på plass, han forsterker langet .

Kasey uff og atter uff, treg og uten blikk for spillet.

Gashi, kun duracell i dag forsøker men lykkes ikke.

Barsom uff og atter uff der også, skulle hatt det gule mye tidligere. Han snakker om at andre mangler profesjonalitet, snakk om å " se splinten i sin brors øye, men ikke bjelken i sitt egen" for sitere hans "yndlingsliteratur.

Raymond, virka umotivert.

Borges bra kamp, sett pga av reise med sikkert døgnvillhet. Vet de fleste ,meg inkludert, synes det er mye verre å reise fra USA/Canda enn til mht omstilling. Sett bedre kamper av han før.

Everton, beviste kort og godt hvilken eminent spiller han er.

Konklusjon; Både Opphaug og Wallace klart styrke FFK, mangler fortsatt en spiss slik at Borges kan få styre midtbanen.

Ser ingen grunn til åfornye med kasey W, dersom FFK klarer å kapre enn spiss.

 

 

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 28 jul 09, 09:08

Opprinnelig postet av dracula

Askar grei, men glapp totalt, slurva ved 0-1 målet, mnagler forsatt innleggsfot.

 

 

Se om du får sett målet i reprise. Parr starter utenfor Kvisvik, som bare står å ser på at Parr løper forbi ham. Askar står med ryggen til på bakerste stolpe og ser ikke løpet som kommer. Om noen av de to skal kritiseres så er det Kvisvik.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 28 jul 09, 09:12

Ser forøvrig at Thomassen får 3 på VG børsen, mens barsom får 4(!)

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


marevan

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07
Innlegg: 61

Lagt til: 28 jul 09, 09:38

At thommasen får mindre enn Barsom på vg-børsen, sier litt om hvor ræva den børsen er.

Jeg vil også si meg enig i at Parr sitt mål så ut som offside, dersom det er Aarøy som er sist nær den der.

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 28 jul 09, 09:53
Endret: 28 jul 09, 09:56
Endret av: Tøfflus

Well, det er jo ganske tydelig at Wehrman er den som header ballen. En liten stuss innom Aarøy (som ikke forandrer fart eller retning på ballen engang) er nok ikke nok til at det er offside.

Det skal dog sies at i kamptråden reagerte jeg med å tenke offside, fordi jeg der og da synes det så ut som om det var Aarøy som nikkket ballen til Parr. Et par repriser senere var den oppfatningen borte.

Uansett, i går var både vi og AaFK så dårlige at ett poeng var i overkant, for begge lag. Hvis det var mulig å gi begge lag null poeng om spillet var dårlig nok, så ville gårsdagens kamp vært en god kandidat.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 jul 09, 09:59

Opprinnelig postet av kanogvetalt

- Om det er Årøy som flikker videre til Parr, så er sistnevnte i offside. Først kunne det se ut som det var Wehrman som hadde målgivende, men på en av reprisene så det ut som ballen kom fra hælen til Årøy, og dermed skulle målet vært annulert(?). Mener Parr var offide da.

Det var ryggen til Wehrman som "flikket" frisparket videre, så scoringen er korrekt. Typisk for innsatsen til Wehrman igår at han taper duellen med Årøy ved å snu ryggen til og dermed gir Aalesund målgivende passning. Mannen var jo Aalesunds farligste mann Laughing


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 28 jul 09, 11:16

Opprinnelig postet av denspesielle1

Hvis noen kan finne oversettelser av de engelske ordene jeg har funnet så er det fritt frem. Også hvis noen får med seg hva Celso sier, stående relativt langt i fra mikrofonen.

Hørte akkurat igjennom intervjuet  og du har fått med det viktigste, Ceslo som selv snakker litt portugisisk, oversetter bare fra Davy sin kombinasjon av spansk/portugisisk slik at "bygdegutten" Everton skjønner riktig.
Feks sier David um bon prestacione para ti, som Celso oversetter til Um bom prestacione pra voce...Laughing

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 28 jul 09, 11:19

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Ser forøvrig at Thomassen får 3 på VG børsen, mens barsom får 4(!)

Hvis jeg hadde noen tro på den børsen, har jeg mistet alt i år.
Tror det må sitte en fyr i Oslo som leser kampreferat for å sette poeng, han kan aldri ha sett kampen...

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


egkrist

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 64

Lagt til: 28 jul 09, 11:29

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Ser forøvrig at Thomassen får 3 på VG børsen, mens barsom får 4(!)

Hvis jeg hadde noen tro på den børsen, har jeg mistet alt i år.
Tror det må sitte en fyr i Oslo som leser kampreferat for å sette poeng, han kan aldri ha sett kampen...

Dagbladbørsen gir Thomassen 6 og Barsom 3.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 28 jul 09, 11:48

Vil faktisk forsvare Wehrman litt. Han har slitt mye med skadeplager i ferien, og det er ikke optimalt før en kamp. For meg så det ut som han fortsatt slet litt, for de fleste feilpasningene kom av at han var for treg med ballen og fikk press på seg før han spilte ballen.

Defensivt er han derimot uvurderlig, gjør flere ganger meget viktige returløp. Men det glemmer jo de fleste.. Skulle ikke forundre meg om en eller annen her kommer med en konspirasjonsteori om at Wehrman flikket ballen til Parr med vilje, fordi han skal gå til Aafk neste sesong...

At Thomassen får lavere enn Barsom er helt latterlig. Fullstendig latterlig.

Neste kamp vil jeg se Thomassen på backen og Wallace på midtbanen. Syns egentlig at Thomassen er bedre defensivt og som førsteforsvarer, mens Wallace er bedre offensivt. Med Wallace i backlinjen får man faktisk en oppspillsfot, så det kan godt hende de velger omvendt av meg. Blir spennende å se, men tror den konstellasjonen der kan bli veldig bra.


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 28 jul 09, 11:53

Opprinnelig postet av Lemmy

Neste kamp vil jeg se Thomassen på backen og Wallace på midtbanen. Syns egentlig at Thomassen er bedre defensivt og som førsteforsvarer, mens Wallace er bedre offensivt. Med Wallace i backlinjen får man faktisk en oppspillsfot, så det kan godt hende de velger omvendt av meg. Blir spennende å se, men tror den konstellasjonen der kan bli veldig bra.

Evt. at de alternerer i løpet av matchen for å gi variasjon i spillet.

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonalds, så ordner Guttæne resten


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 29 jul 09, 10:29

Opprinnelig postet av Tøfflus

Well, det er jo ganske tydelig at Wehrman er den som header ballen. En liten stuss innom Aarøy (som ikke forandrer fart eller retning på ballen engang) er nok ikke nok til at det er offside.

 

Se reprisen på fredrikstadfk.no så ser det ut som det er Aarøy som flikker videre med hælen. Børde vært annulert for offisde mener jeg.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 29 jul 09, 10:31
Endret: 29 jul 09, 11:25
Endret av: Rey

Det trodde jeg de fire-fem første gangene jeg så reprisen også, men med litt bedre dybdesyn så ser det ut som om ballen treffer ryggen til Wehrman.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 29 jul 09, 10:53

Opprinnelig postet av Rey

Det trodde jeg de fire-fem første gangene jeg så reprisen også, men med litt bedre dypdesyn så ser det ut som om ballen treffer ryggen til Wehrman.

Det er mulig, men det er vel etter at den treffer Hælen til Aarøy? Dette er definitivt flisespikkeri. Tror ikke avgjørelsen blir omgjortFoot in mouth

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 29 jul 09, 14:57

For meg så det også ut som ballen traff Aarøy, men etter å ha sett reprisen tror jeg ballen kun traff ryggen til Wehrman, og ikke foten til Aarøy. Det hadde uansett vært et velfortjent ran om vi tok med oss alle tre poengene der.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 29 jul 09, 15:08

Ja, omtrent som kampen på Stadion mot Aafk, og Stabæk osv

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3