Husk meg
Brukernavn
Passord

Haldenser blir proff i Nederland

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 24 jul 09, 09:38
Endret: 24 jul 09, 10:36
Endret av: Per Egil

  Kvik Haldenspilleren Jonas Faraasen Olsen blir proff i Nederland. Hvor har du vært hen Jokke?

Er det ikke du som er speider???

 

 

 

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 24 jul 09, 10:05

Sikker på at han hadde forsterket FFK da? Kan jo hende han er vurdert?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 24 jul 09, 10:13

Det er selvfølgelig en mulighet at Jocke har kartlagt denne haldenseren og funnet ut at han ikke er noe for FFK.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05
Innlegg: 207

Lagt til: 24 jul 09, 10:32
Endret: 24 jul 09, 10:34
Endret av: Gofoten

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Sikker på at han hadde forsterket FFK da? Kan jo hende han er vurdert?

 

Spilt en del mot ham oppover årene. Er en spiller med enorm fysikk som skyter som en hest. Scorte mye mål hvertfall i yngre klasser. Men tror nok ikke han ville forsterket en tippeligaklubb nevneverdig.

Tvillingbrorern hans, Jørgen spiller for øvrig på Tister`n. Scora mot Trosvik i 4 div nå før ferien så jeg.

---------------------------

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 24 jul 09, 11:27
Endret: 24 jul 09, 11:29
Endret av: Plankekæll

Faraasen Olsen tok Nederland med storm. (Halden Arbeiderblad)

-"4.200 tilskuere på en treningskamp vitner for øvrig om litt større interesse og forhold enn det Kvik-spilleren er vant til her hjemme, så gjenstår det å se om dagens scoring er nok til å sikre et spennende proffenventyr."


Det står ingenting om at han blir proff i det stykke, kun at han er på prøvespill og scoret et mål.



Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 24 jul 09, 15:02

Er han spiss?

---------------------------

Heia FFK


Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05
Innlegg: 207

Lagt til: 24 jul 09, 15:31

Opprinnelig postet av Lex

Er han spiss?

 

Jepp!

---------------------------

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 24 jul 09, 15:46

Hah!

Husker jeg fikk tips om at FFK burde hente inn denne mannen om de trengte et billig, lokalt alternativ til gutta på topp. Dette var 1-2 år siden. Har lenge bøttet inn masse mål. Den som tipset mente at han var bedre enn de som satt på benken hos oss (Trulsen, Tegan, osv, husker ikke akkurat når det var).

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 24 jul 09, 16:58

Har han skrevet under for Maastricht (?) da?

Hvis ikke kan jo FFK prøve han ut etter sesongen feks.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 24 jul 09, 17:11
Endret: 24 jul 09, 17:12
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Topscorer

Hvor har du vært hen Jokke?

Er det ikke du som er speider???

Opprinnelig postet av Topscorer

Det er selvfølgelig en mulighet at Jocke har kartlagt denne haldenseren og funnet ut at han ikke er noe for FFK.

Jocke har selvsagt god peiling på denne spilleren. Han var tross alt hovedtrener (og altmuligmann) i Kvik Halden og hadde Olsen som spiller den gang, så tror ikke du skal være redd for at Jocke ikke kjente til fyren.

Ut ifra hva jeg har hørt, så har Olsen muligens et holdningsproblem. Han har noen kilo for mye og beveger seg for lite på banen. Hadde Olsen hatt bedre holdninger, så hadde han kanskje fått prøvd seg i FFK?

Potensial har han i hvert fall, så det blir spennende å se hva han får til i Nederland.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Staysman

Bedriftsspiller
Ble medlem: 25 jul 09
Innlegg: 3

Lagt til: 25 jul 09, 13:42

Spør du meg er det HELT utrolig. Jonas F. Olsen, putta 22 mål på 24 kamper første sesongen på a-laget til Halden, andre sesongen putta mannen 37 mål på 24 kamper, seks hat trick på en og samme sesong. I år har han 15 mål på 12 kamper, og har på egenhånd slått ut skeid av cupen ( putta begge målene i kviks 2-1 seier) og puttet seff det eneste målet mot Stabæk i påfølgende kamp. Nå var han på prøvespill i førstedivisjonsklubben Maastricht i nederland, og putta seff i treningskampen mot Trabanszpor, klubben til alanzinho som er champions League klare....Hipp HUrra, at FFK ikke har gitt han sjansen...3 mil unna, gratis.

---------------------------

Jabba.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 25 jul 09, 13:53

Detter jo helt utrolig,... Kanskje noen skulle sjekke litt om FFK har hatt følehorna ute, eller hvordan denne målgjøreren har gått FFK forbi?

Holters Kanskje?

---------------------------

Heia FFK


Staysman

Bedriftsspiller
Ble medlem: 25 jul 09
Innlegg: 3

Lagt til: 25 jul 09, 14:03

Hehe, syns det er litt rart ja...Har noen helt sjuke mål også se.....greit nok, 3.divisjon, men 37 mål på en sesong er ikke bare bare å klare....på 24 kamper liksom.....tror Nannskog hadde slitt med det i 3.divisjon....Faraasen Olsen er jo et naturtalent når det kommer til avslutninger...Sterk som faen, og bra fart også vettu....

---------------------------

Jabba.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 25 jul 09, 14:12

Høres ut som en yngre utgave av Biffen. Laughing


Plaskesak

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 08
Innlegg: 108

Lagt til: 28 jul 09, 08:20

Herlighet folkens!  Dere har nå vel ikke SÅÅ lite tiltro til egen klubb?  Selvfølgelig er Faraasen veid og funnet for lett (ikke fysisk..), og det er derfor han ikke er hos oss. Jacke var jo for pokker trener i Kvik!

---------------------------

En konge; Tore Pedersen!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 28 jul 09, 17:18

Opprinnelig postet av Plankekæll

Høres ut som en yngre utgave av Biffen. Laughing

Ser vel omtrent UT som en yngre utgave av Biffen også. Jeg har sett noen kamper med Kvik og jeg tror neppe han hadde forsterket FFK, for å si det slik. Men... Dersom han blir proffspiller i Nederland og gjør det bra der skal jeg være den første til både å gratulere gutten og å spise i meg mine ord...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 28 jul 09, 17:35

Opprinnelig postet av Staysman
Hehe, syns det er litt rart ja...Har noen helt sjuke mål også se.....greit nok, 3.divisjon, men 37 mål på en sesong er ikke bare bare å klare....på 24 kamper liksom.....tror Nannskog hadde slitt med det i 3.divisjon....

Da tror jeg nesten du får tro om igjen. Lars Petter Hansen scoret 31 mål på 26 kamper i andredivisjon. Jeg tror han ville klart 37 mål på 24 kamper på et like dominerende lag i 2002 på nivået under. Vi snakker da om Biffen, en spiller på rundt hundre kilo som ikke imponerte i Adeccoligaen en gang.

Kvik Halden ligger nummer to i tredjedivisjon med et snitt på nesten 3,5 mål i snitt i kampene. Ikke rart at det finnes spillere som bøtter inn mål da. Det finnes sikkert 10 andre slike spillere i tredjedivisjon med samme statistikk vil jeg tro.


Staysman

Bedriftsspiller
Ble medlem: 25 jul 09
Innlegg: 3

Lagt til: 04 aug 09, 22:48

Greit, nå fikk han kontrakt med MVV maastricht, etter et mål mot trabzonspor, putta i påfølgende treningskamp for Maastricht også....og lobba en i tverliggeren borte mot trabzonspor, og kom til mange sjanser.....beviste nok til å få en to års kontrakt...:) Syns fortsatt FFK skulle signa han. Det finnes heller ikke 10 andre spillere med samme statistikk. 3.divisjon.no kunne ifjor opplyse om at jonas sine 37 på 24 matcher ble Norgesrekord. Ole Gunnar solskjær spilte i 3.div med Clausenengen FØR han gikk til Molde. Putta 19...ikke at Faraasen her er Solskjær, bare litt gøy med statistikk. Nummer 2 i hele 3.div Norge ifjor var en spiller i Nord Norge, som hadde 20 mål, på 25 (tror jeg det var....)

---------------------------

Jabba.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 04 aug 09, 23:29

Solskjær puttet 31 mål i andredivisjon rett før han dro til Molde og har 115 mål på 109 kamper for Clausnengen til sammen. Nå vet jeg ikke hvilket nivå dette laget var på kontra Kvik-Halden er nå.

Nå fant ikke jeg noen oversikt over toppscorerne i tredjedivisjon. Det er mulig at 3divisjon.no er nøyaktige, men fant heller ikke der hvor toppscorerne er. Poenget er likevel at det finnes mange som har scoret mange mål i tredjedivisjon, uten at det betyr at de har noe å gjøre i en TL-klubb.

Her er Pål Vidar Graadal, han scoret 36 mål i tredjedivisjon i 2006.


Matiashs

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 05 aug 09, 03:26

En tidligere lagkamerat av meg scoret litt i overkant av 30 mål i 3.divisjon i Oslo en gang, tipper det var 2000 eller 2001. Han kunne kanskje vært god nok for et adeccoligalag, kanskje tippeligalag, hvis han hadde satset hardere fra han var yngre, tror han er 80mod. Men poenget mitt er iallefall at det er mange "raringer" som putter i bøtter og spann nedover i divisjonene. 

På en annen siden Jonas FO, har overrasket meg :) Ønsker han hell og lykke. Har han ikke en bror?

 

Edit: En bror som spiller på Kvik altså, ikke bare generell slektsforskning :P

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24