Husk meg
Brukernavn
Passord

Évertons tid renner ut...

Flat Trådet Nøstet
Side 17 av 18 17

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 24 okt 09, 12:12

Nordlie sa på TV at han var klar for å pante flasker for å skaffe penger til å beholde han. At hovedtrener er så klar i sin sak burde si sitt spør du meg. Hvis han forsvinner må vi ha en ny spiss og hvor mye vel det koste? Hvilken garanti har vi for at ny spiss er bedre enn Everton?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 24 okt 09, 14:03

Linken: http://f-b.no/article/20091024/FFK/576087852/1220/NYHET

Tom Nordlie ser tydeligvis potensiale til Éverton, og det virker da også som det har kommet mer og mer til syne i det siste. Hadde ønsket meg en spiss som er bedre på hodet i midten der inne, men Éverton gjør jo at man kan variere litt mer. Han får da også hodet på ballen i løpet av kampene også, så det er mulig han kan bli bedre på dette området.

Var skeptisk til signering tidligere i år, men er mer på gli nå. Og alle "vet" jo at hvis ikke Éverton blir FFK-spiller, så havner han i en annen klubb og gjør suksess. Det er så typisk at det er sant. I og med at målraten fortsatt er lav, så kanskje man kan få prutet ned prisen ytterligere?


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 24 okt 09, 14:27
Endret: 24 okt 09, 14:31
Endret av: ffkmats

Opprinnelig postet av Tøfflus

Leser på f-b.no i dag at Keiko har veldig lyst til å beholde brasilianeren. Nesten for enhver pris, virker det som.

Éverton har vært lovende i de siste kampene, men jeg mener fortsatt ikke han forsvarer en prislapp på fem og en halv million. Ikke i den økonomiske situasjonen klubben er i nå. Vi har rett og slett ikke råd til å gamble på at han skal storspille neste sesong og selges med stor fortjeneste eller skyte oss til seriegull og suksess i Europa.

 

Du mener han ikke forsvarer en prislapp på 5 og en halv mill. Vi hadde med å gjøre en spiss som hele tiden har vist at han har ferdigheter langt over tippeligaen, men som ikke scorte mål. Da var jeg tilbøyelig til å være enig med deg om at prisen ikke kunne forsvares.

Nå derimot ser vi på en spiss som har kapasitet til å herje med hvilket som helst forsvar, en spiller som kan skape uro alene, og som i tillegg har begynt å score mål! Han har ikke veldig mange mål, men kurven hans peker absolutt oppover på dette punktet. Mener du da Tøfflus at vi skal finne: a) En spiller som er yngre og som KAN bli veldig god på sikt? Eller b) En spiller som når Evertón til knærne?

Desverre er det sånn i fotballen at man ikke får kjøpt en målgarantist til 5 mill. Og da Evertòn er i mine øyne en bra spiss som i tillegg allerede fra neste år kan være helt i toppscorertoppen (ja, det tror jeg faktisk), så må han være det beste alternativ. Man kan hvertfall ikke finne en eller annen ny Brasilianer/ Afrikaner og begynne på nytt.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 24 okt 09, 14:29

skriv under her

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 24 okt 09, 14:30

Pluss  en ting som er poengtert tidligere, så blir han mer og mer fortrolig med norsk kultur og norsk fotball.
Får vi inn en annen ny ungfole fra et annet sted i verden må hele denne prosessen starte på nytt igjen.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 24 okt 09, 15:54

Everton har potensial til å bli den beste i TL. Jeg så nå nylig en landskamp med Brasil, og selv mange av de var ikke like slepne som Everton. Om han begynner å putte for FFK så tror jeg vi får se en virkelig stor overgangsum hvis klubben ikke er like økonomisk presset (kanskje etter et Adiyia-salg?).


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 07 aug 10, 14:15

Everton spiller nå for Internacional i Brasiliansk Serie A. De ligger på 3 plass i serien og er klar for finalen i Copa Libertadores (Sør Amerikas svar på CL). Everton har startet 3 av 12 kamper og kommet inn i 3. Foreløpig 0 mål, men mulig han brukes i en kantrolle der? Uansett er det en skandale at ikke FSI eller andre klarte å finne penger til å hente ham permanent! 

http://www.soccerway.com/players/everton-santos-da-costa/9214/

Tipper han hadde bøtta inn mål for oss i år og vært en stjernespiller i TL neste sesong...


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 aug 10, 14:56
Opprinnelig postet av Gardarson

Everton spiller nå for Internacional i Brasiliansk Serie A. De ligger på 3 plass i serien og er klar for finalen i Copa Libertadores (Sør Amerikas svar på CL). Everton har startet 3 av 12 kamper og kommet inn i 3. Foreløpig 0 mål, men mulig han brukes i en kantrolle der? Uansett er det en skandale at ikke FSI eller andre klarte å finne penger til å hente ham permanent! 

http://www.soccerway.com/players/everton-santos-da-costa/9214/

Tipper han hadde bøtta inn mål for oss i år og vært en stjernespiller i TL neste sesong...

De ville kjøpe han, men FFK hadde råd til å lønne han.

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 07 aug 10, 17:18

Trenger vi virkelig enda flere ineffektive spillere? Vi har nok kreative spillere i stallen som skaper sjanser, problemet er at ingen spillere (bortsett fra Celso) som klarer å omsette de i tellende resultat.

Everton hadde flere fantastiske egenskaper, men "sentret" ballen fremfor å skyte-en grusom avslutter.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 aug 10, 17:56
Opprinnelig postet av bateman

Trenger vi virkelig enda flere ineffektive spillere? Vi har nok kreative spillere i stallen som skaper sjanser, problemet er at ingen spillere (bortsett fra Celso) som klarer å omsette de i tellende resultat.

Everton hadde flere fantastiske egenskaper, men "sentret" ballen fremfor å skyte-en grusom avslutter.

Synes han var mer ego og burde sentret mer.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 07 aug 10, 18:05
Ingen som har ikledd seg den røde og hvute drakta har hatt bedre teknikk. Tror det ville løsnet om han hadde fått mer tid. Ingen fra andre verdensdeler slår til i løpet av 1,5 år.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 07 aug 10, 18:23

Det var jo ikke snakk om å slå til heller. Det var snakk om å sette de enkleste sjansene. Og det gjør en målscorer uansett om han spiller i Norge, Uganda eller Brasil. For i selve spillet var han meget, meget god!


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 07 aug 10, 19:48

Opprinnelig postet av solano2

Det var jo ikke snakk om å slå til heller. Det var snakk om å sette de enkleste sjansene. Og det gjør en målscorer uansett om han spiller i Norge, Uganda eller Brasil. For i selve spillet var han meget, meget god!

Enig, jeg er glad for at FFK ikke bruker penger på Everton. 


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 07 aug 10, 20:23

Opprinnelig postet av Ymer

Enig, jeg er glad for at FFK ikke bruker penger på Everton. 

Hehe, at du var glad for det vet vi alle Surprised

For meg blir det for dumt å si, det blir som å si at jeg er glad vi droppet en stor milliongevinst! Everton for den summen vi kunne fått ham ville vært en fantastisk investering. 
Han er uten tvil det største "videresalgsobjektet" vi har hatt. Tarik når ham kanskje til hofta.

At han ikke satte sjansene er greit nok, men hvor mange brasilianere er fødte målscorere? De er tekniske, thats it! Når de kommer til Europa lærer veldig mange seg hvor målet står, noe Everton garantert ville gjort.

Å si man er glad man droppet en som spiller for et av Brasil/Sør Amerikas beste lag, mens man selv spiller i adeccoligaen i en av europas dårligste fotballnasjoner, DA har man lite peiling på fotball!

 


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 07 aug 10, 20:27

Godt at det er noen som har peilig da...


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 07 aug 10, 23:47

Nå har vi jo iallefall ikke penger, så nå er det enda vanskeligere å få han hit.

Hadde det vært et bra kjøp for FFK?

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 08 aug 10, 00:10

Opprinnelig postet av Gardarson

Everton for den summen vi kunne fått ham ville vært en fantastisk investering.

Han er uten tvil det største "videresalgsobjektet" vi har hatt. Tarik når ham kanskje til hofta.

Til hofta, dvs en halv kroppslengde. Vi hadde fått dobbelt så mye (45 mill) for Everton?

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 08 aug 10, 05:47

Opprinnelig postet av Gardarson

At han ikke satte sjansene er greit nok, men hvor mange brasilianere er fødte målscorere? De er tekniske, thats it! Når de kommer til Europa lærer veldig mange seg hvor målet står, noe Everton garantert ville gjort.

Men samtidig, når man spør hvor mange brasilianere er fødte målscorere når man har en spiss, som eneste oppgave er å levere mål, og samtidig har like mye avslutningsegenskap som en oter, så må man begynne å lure. Uansett hvor mye fotballkunnskap man har. Jeg hadde maks trua på everton, men han leverte enkelt og greit ikke! Og tydeligvis så fortsetter han med det i sin nåværende klubb, så hva er det egentlig å mase om? Teknikk er fint det, men så lenge man fortsatt står med ballen alene, så kommer man ikke langt med teknikk, alene.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 08 aug 10, 15:45

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Ingen som har ikledd seg den røde og hvute drakta har hatt bedre teknikk. Tror det ville løsnet om han hadde fått mer tid. Ingen fra andre verdensdeler slår til i løpet av 1,5 år.

Du tar nok rimelig feil her kanogvetalt. Everton har ikke imponert meg no nevneverdig som skal si at han tilsier dette. Vidar Kristoffersen er den klart beste i så måte av di kampene jeg har sett i min tid. Og det jeg har sett av han går langt utenpå Everton.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 08 aug 10, 21:38

Opprinnelig postet av endre

Og tydeligvis så fortsetter han med det i sin nåværende klubb..

Ja han gjordet det så dårlig i sin neste klubb at han ble plukket opp av Internacional;)
En klubb som ligger i topppen av Serie A, en liga som huser spillere som nå Deco, Robinho, Vagner Love, osv
Jeg kan også legge til at han konkurrerer med topscorerern i serien så langt,  Alecsandro.

Men klubben gjorde mye for å få han til å bli, desverre var det sterke krefter i Brasil som ville noe annet.

---------------------------

http://twitter.com/GardC



Flat Trådet Nøstet
Side 17 av 18 17

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24