Husk meg
Brukernavn
Passord

Évertons tid renner ut...

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 18 2

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 jul 09, 00:19

Send Everton tilbake til Brasil. Som FFK1903 skriver; Han er en i den grå massen der borte og er altfor altfor dyr. At han har egenskaper som ingen andre i TL kan, som noen skriver, stemme. Men de egenskapene trengs da heller ikke i TL. De spillerne som gjør suksess her og i andre ligaer har andre egenskaper, derfor gjør de suksess...


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 14 jul 09, 00:34

Utålmodigheten råder. Gutten er ung og har ennå ikke vært lenge i norsk fotball. Kjøp ham. Vi får ikke noe bedre for den prisen uansett.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 14 jul 09, 00:38

Problemet er vel for faan ikke at han ikke har tilpasset seg! Problemet er at han ikke eier avslutningsegenskaper og at han ikke har vist en dritt fremgang siden han kom til klubben. I en allerede skrapa klubbkasse er 5mill + 1,5mill i året i lønn FRYKTELIG mye!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 jul 09, 01:02

Opprinnelig postet av FFK pra sempre
Å betale halvannen mill i lønn for en spiss er vel ikke så ille i dag.

Det krever sin mann, rosa dress eller grilldress, for  å ha oversikt over det enorme markedet der borte. Det er veldig veldig lett å gjøre bomkjøp og man må faktisk være der i mange uker hvis man skal jobbe uten agenter. TKK trakk ikke Celso opp etter en langweekend for å si det sånn.

Halvannen million i året vil uansett være i lønnstoppen i FFK. Bør en av våre best betalte spillere være en som ikke leverer? FFK er ikke blant klubbene som gir spillerne mest i lønn. Sett i forhold til andre klubber er kanskje halvannen million på det jevne, men i FFK er det en høy lønn.

Om det er flere uker i Brasil som skal til for å dekke et lite område av det brasilianske markedet, så vær så god. Det er verdt det. Det skader heller ikke å engasjere en som har litt oversikt fra før der nede. Man trenger ikke ha oversikt over hele det brasilianske markedet. Det holder lenge om å finsikte en liten del av dette, og man vil garantert komme over talenter som overgår Éverton. Vi fant ikke Brasils eneste gullbarr i vår brasilianer. Det finnes sikkert sikkert tusenvis av spillere i Brasil som kan drible femten kameler i en utedo der borte. Med litt research, så tror jeg vi også kan finne en som kan avslutte i tillegg.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 jul 09, 01:34

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Å betale halvannen mill i lønn for en spiss er vel ikke så ille i dag.

Det er riktig ille å betale det for en spiss som overhodet ikke leverer. Og å betale over fem milloner for en spiss som ikke leverer er i mine øyne ren galskap i dagens økonomiske situasjon. Da får vi heller klare oss med de spillerne vi har, eller, om det finns midler, kjøpe noe annet. Det er kjøpers marked.

Og om det kreves for store resurser å speide fram gode spillere i Brasil, javel så drit i Brasil da...


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 14 jul 09, 01:53

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Å betale halvannen mill i lønn for en spiss er vel ikke så ille i dag.

Det er riktig ille å betale det for en spiss som overhodet ikke leverer. Og å betale over fem milloner for en spiss som ikke leverer er i mine øyne ren galskap i dagens økonomiske situasjon. Da får vi heller klare oss med de spillerne vi har, eller, om det finns midler, kjøpe noe annet. Det er kjøpers marked.

Og om det kreves for store resurser å speide fram gode spillere i Brasil, javel så drit i Brasil da...

Igjen, det er vel ingen her som vet hva prisen hans faktisk vil være nå i dag?
En klubb som FFK er faktisk avhenig av å hente unge talenter for videreutvikling og salg, Henriksen og styret valgte å sparke den ene vi hadde med kompetanse. For gudene skal vite at vi ikke får nye Tariker annenhvert år.
Vi klarer jo ikke en gang å finne en svenske vi tjener en krone på, og det med to svenske trenere.

Selv om det er snøen som falt i fjor, vi gjorde årets tabbe med å sparke TKK. Jeg håper derfor vi kan finne en form for samarbeid med han eller andre i fremtiden.
Nå har vi vel knapt nok penger til en flybillett?


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 14 jul 09, 08:28

Er ikke i tvil, denne gutten må vi bare kjøpe.

Håper folk ser hvor god denne fyren er, hvis ikke har dere ikke et fnugg peil på fotball.

Jeg ser også at han ikke har vært så heldig med avsluttningene, men de vil nok sitte snart.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 jul 09, 08:29
Endret: 14 jul 09, 08:35
Endret av: Patrioten

Som ikke har scoret mer enn to mål og har nesten ikke målgivende og tjener over en million i året.

Hva argumenterer du med at han er så god og hvorfor skal han bli så mye bedre framover, nå er jeg spendt på argumentasjonen din.

FFK har så langt betalt 500000 kroner for hvert av målene hans, dette er tydeligvis dyrkjøpte mål


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 14 jul 09, 09:04

Opprinnelig postet av Willy Renè

Svaret er nei!

Han er ikke en komplett spiller desverre, og han vil bli for dyr for FFK ref. Holters artikkel. Det er bedre å bruke pengene på 2 eller 3 spillere som kanskje ikke har ekstremferdighetene til Everton, men som er mer komplette fotballspillere.

Som om jeg skulle skrevet det selv. Et rungende NEI fra meg.


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 14 jul 09, 09:14

Han er en av de få på årets ffk som det har vært verdt å betale penger for å se spille fotball så langt i år. Kjøpe, kjøpe, kjøpe!


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 14 jul 09, 09:37

Opprinnelig postet av TheDude

Han er en av de få på årets ffk som det har vært verdt å betale penger for å se spille fotball så langt i år. Kjøpe, kjøpe, kjøpe!

 

Helt enig!

 

For supportere så tar man ofte en spiller tett inntil hjertet sitt, eller mer eller mindre skyver dem vekk. Dessverre synd da man burde tatt alle spillerene inntil seg. En del av oss har latt oss blende av Everton og latt han komme helt under ribbenene i brystet i håp om at han skal få trillet den ballen over linja litt oftere. Jeg er selv en av de som føler at jeg VET at han kan og jeg er villig til å satse på han.  Dere andre prøver å være realister, og dere har godt mulig rett, men det vet vi ikke sikkert før det har blitt motbevist (Altså at han kan akklimatiseres mer). Jeg er veldig sikker på at alle som sitter forran pcen sin på dette forumet har tenkt "Åherre, denne gutten er genial". Men dere klarer å være fornuftige nok til å tenke at det ikke hjelper å være genial på midtbanen når det er meningen at du skal ordne mål for laget. Jeg er dessverre ikke fornuftig nok til å tenke sånn og ønsker derfor å kunne møte på stadion og bli blennet av hans genialitet som tippeligaen ikke har sett siden Alanzinho også til neste sesong. Uansett er dette i mine øyne en av de bedre type diskusjonene man har på forumet og er dermed glad for at ikke alle tar helt av etter 20 Evertons finter, slik at det blir en diskusjon av det!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 14 jul 09, 10:35

Spørsmålet er vel om FFK har tid til å vente. Alle snakker og roper høyt om at vi må ha en brasse, men ingen vil vente. nå har vi faktisk en god brasse, men som alle andre trenger han tid og ro slik at han lærer seg den norske/europeiske fotball kulturen osv, men alt dette tar tid. Så har FFK tid til å vente på at han skal bli god for det blir han så lenge han har dyktige folk i støtteapperatet.

Så hvis folk vil ha en brasse må de også tenke på at det fort tar over et år før han er klar eller to for den saks skyld. igjen se på han der alanzhino hvor lang tid han tok og hvor stort han ble til slutt.

Enten må vi da hente en europeisk spiss eller hvis vi vil ha en ballkunstner som kan gjøre det mest utrolige så må vi gi han tid. Everton har ikke vært her så lenge tross alt. Så hvis vi har litt is i magen er det stor sjanse for at FFK sitter på en spiller med et stort potensiale.

 


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 jul 09, 12:15

Opprinnelig postet av mysthical

Spørsmålet er vel om FFK har tid til å vente. Alle snakker og roper høyt om at vi må ha en brasse, men ingen vil vente. nå har vi faktisk en god brasse, men som alle andre trenger han tid og ro slik at han lærer seg den norske/europeiske fotball kulturen osv, men alt dette tar tid. Så har FFK tid til å vente på at han skal bli god for det blir han så lenge han har dyktige folk i støtteapperatet.

Så hvis folk vil ha en brasse må de også tenke på at det fort tar over et år før han er klar eller to for den saks skyld. igjen se på han der alanzhino hvor lang tid han tok og hvor stort han ble til slutt.

Enten må vi da hente en europeisk spiss eller hvis vi vil ha en ballkunstner som kan gjøre det mest utrolige så må vi gi han tid. Everton har ikke vært her så lenge tross alt. Så hvis vi har litt is i magen er det stor sjanse for at FFK sitter på en spiller med et stort potensiale.

 

Han kommer til sjanser, så han har ihvertfall lært nok av "den norske stilen" til å klare det. Problemet er at han ikke setter sjansene, og det har lite eller ingenting med hvilket land du spiller i. Og sjanser til å spille kamper har han fått i bøtter og spann. Hadde tålmodigheten til trenerne vært like stor med andre "talenter"eller med spillere som etterhvert har blitt kallt bomkjøp, ja så er det ikke umulig at en del av disse kunne slått til i FFK / TL.. 

Om folk vil "ha en Brasse" vet jeg ikke. Jeg tror nok folk heller vil ha en spiller som funker, så får vi heller drite i hva slags pass han har. Brasilianske spillere av rett sort koster flesk, og det gjør jo Everton også, særlig sett i lys av at gutten i en alder av 23 år ikke har hatt særlig utvikling siden juniornivå, verken i Brasil eller Norge. Spar pengene FFK! 


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 14 jul 09, 12:16

Opprinnelig postet av TheDude

Han er en av de få på årets ffk som det har vært verdt å betale penger for å se spille fotball så langt i år. Kjøpe, kjøpe, kjøpe!

Ett svært viktig argument for meg. Han er underholdende å se på. Han alene har gjort så jeg har kjøpt to billetter mer en hva jeg ellers ville gjort.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 jul 09, 12:32

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Igjen, det er vel ingen her som vet hva prisen hans faktisk vil være nå i dag?
En klubb som FFK er faktisk avhenig av å hente unge talenter for videreutvikling og salg, Henriksen og styret valgte å sparke den ene vi hadde med kompetanse. For gudene skal vite at vi ikke får nye Tariker annenhvert år.
Vi klarer jo ikke en gang å finne en svenske vi tjener en krone på, og det med to svenske trenere.

 

Nei, men grunnlaget for diskusjonen er tallene som Holters skrev om i atikkelen "Tiden renner ut for Everton". Så kan man jo si: såfremt ifall osv... prisen blir osv..

Vi henter faktisk talenter nå, vi har Adiya og Trulsen som eies av FFK og en rekke nye lovende juniorer har blitt hentet. Å hente en spiller på 23 år med 25 kamper i TL som ikke har vist annet enn dårlige avslutninger, dårlig spilleforståelse, fantastisk ballbehandling og god innsats til en pris som per dato er 5.5 millioner kroner og som har en lønnsoppsjon på 1,5 millioner i årslønn? Galskap spør du meg, og liten sjanse for avkastning ved salg.

Skal vi tjene penger på talenter så må nok innkjøpsprisen og lønnen ligge adskillig lavere enn det Everton og hans eiere mener han er verdt.

P.S.:Å bli betegnet som talent når man er 23 er i og for seg ille nok


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 14 jul 09, 12:36
Endret: 14 jul 09, 12:36
Endret av: FFK pra sempre

Til de som er utålmodige i forhold til at Everton skal levere (les score mål). har jeg sakset dette fra wikip. om Alanzinho:

"Han kom til Stabæk etter GAMA DF i 2005. 15. mai 2008 signerte han en ny kontrakt med Stabæk som bandt han til klubben ut 2011-sesongen. Han spilte en viktig rolle da Stabæk vant sitt første seriemestesskap i 2008, og fikk prisen fra NISO som årets spiller."

Jeg skylder å legge til at han i 2007 også ble kåret til årets midtbanespiller, og scoret 5 mål på sølvlaget til Stabæk.

Men det tok altså to hele sesonger etter at den 2 år eldre Alanzinho kom fra Brasiliansk 3 divisjon,  før han begynte å "levere", og det med "årets trener" som coach. Forøvrig også den eneste utenlandske trener som er funnet verdig plass i Drillos tenketank.
Det var ganske mange i Stabæk den gang som avblåste Alanzinho akkurat som mange av oss gjør.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 14 jul 09, 12:42

Opprinnelig postet av Planken

Er det virkelig slik at mannen bak teksten har kalt dette en artikkel? Sånt oppgulp synes jeg virkelig du kan spare deg for.

Nei... Det var to kommentarer tidligere at ffkmv skrev det, og jeg skulle vel sitert det. Jeg synes at din kommentar høres mye mer ut som oppgulp enn kommentaren min.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 14 jul 09, 12:45

Opprinnelig postet av Ymer

Skal vi tjene penger på talenter så må nok innkjøpsprisen og lønnen ligge adskillig lavere enn det Everton og hans eiere mener han er verdt.

Vel selger vi han for 15-20 mill som ikke er usannsynlig hvis han begynner å score, har vi gjort veldig veldig gode penger.


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 14 jul 09, 13:30

Opprinnelig postet av Ymer

Han kommer til sjanser, så han har ihvertfall lært nok av "den norske stilen" til å klare det. Problemet er at han ikke setter sjansene, og det har lite eller ingenting med hvilket land du spiller i. Og sjanser til å spille kamper har han fått i bøtter og spann. Hadde tålmodigheten til trenerne vært like stor med andre "talenter"eller med spillere som etterhvert har blitt kallt bomkjøp, ja så er det ikke umulig at en del av disse kunne slått til i FFK / TL.. 

 

på noen punkter kan jeg være enig, men totalsett blir det jo bare tull

Everton kommer til sjangser og i flere tilfeller har det vært ren udyktighet som gjør at han ikke scorer, i en del andre tilfeller har det vært veldig gode presentasjoner av keeper som har hindret ballen fra å gå i mål.

Jeg hadde vært mer bekymret dersom han aldri kom til sjangser, og selvsagt kunne han hevet hodet noen ganger og latt ballen gå til en medspiller, men som spiss måles man jo i form av scoringer og det vet Everton selv om han gir uttrykk for at han ikke preges av det.

Mange av de forspilte sjangsene har endt opp som returer i feltet og burde vært  satt i nota av medspillere, noe som igjen er mangelvare grunnet manglende andre og tredjebevegelser. 

så joda, Everton har vel kanskje ikke levd opp til forventningene i form av scoringer, men som spiller, ballbehandler og uromoment har han overgått mine forventninger så til de grader...

Så kan man argumentere at andre kanskje hadde hatt større uttelling, men det blir for enkelt. Er faktisk ikke sikkert at de hadde kommet til sjangser i det hele tatt, og de spillerne som faller innefor denne kategorien går det 13 av på dusinet...

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 jul 09, 13:33

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Til de som er utålmodige i forhold til at Everton skal levere (les score mål). har jeg sakset dette fra wikip. om Alanzinho:

"Han kom til Stabæk etter GAMA DF i 2005. 15. mai 2008 signerte han en ny kontrakt med Stabæk som bandt han til klubben ut 2011-sesongen. Han spilte en viktig rolle da Stabæk vant sitt første seriemestesskap i 2008, og fikk prisen fra NISO som årets spiller."

Jeg skylder å legge til at han i 2007 også ble kåret til årets midtbanespiller, og scoret 5 mål på sølvlaget til Stabæk.

Men det tok altså to hele sesonger etter at den 2 år eldre Alanzinho kom fra Brasiliansk 3 divisjon,  før han begynte å "levere", og det med "årets trener" som coach. Forøvrig også den eneste utenlandske trener som er funnet verdig plass i Drillos tenketank.
Det var ganske mange i Stabæk den gang som avblåste Alanzinho akkurat som mange av oss gjør.

Og han kostet?



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 18 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f