Husk meg
Brukernavn
Passord

Pereira!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 15 jan 04, 10:16
Enig med deg der Djpete. Jeg syns det blir litt arrogant å bare avfeie alt. Er jo tross alt flere enn deg(Costanza) som har noe å bidra med i det forumet her.

Når det gjelder Pereira, så tror jeg FFK ville sikret seg han dersom det bare hadde vært snakk om en liten overgangssum og anslagsvis 600 000 i lønn. Er nok mere enn det som har stått i veien for en overgang.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 402

Lagt til: 15 jan 04, 12:54
Må si jeg syntes det hørtes litt rart ut jeg også, men alt jeg vet om saken er det som har stått i avisa og som alle vet foregår det ting som ikke står i avisa ;)

Merkelig begge veier at folk er så sikre i sin sak når det gjelder "rykter" ..

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 15 jan 04, 18:37
costanza har da ikke grunn til å være så sikker i sin sak engang... når kamerater av pereira har fortalt dette virker det som mer sannsynlig enn hva costanza tenker og tror.. selv om du er en av "sjefene" på siden her costanza, bør du ikke avfeie alt du mener er feil og tro at du vet sannheten hele tiden.. har hatt denne diskusjonen med holters tidligere og begge dere har spesielle måter og diskutere på, hvor dere uttrykker at deres mening er det riktige.. bli litt mer ydmyk og skriv heller "jeg tror" eller "jeg mener"

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 15 jan 04, 18:42
Erfaring tilsier bare at jeg stoler på egne menninger dannet på bakgrunn av logikk og fornuft, fremfor å stole på hva noen på et forum hevder en kamerat av en spiller har sagt...

Jeg avfeier ingenting, men jeg ser absolutt ingen grunn til at Viking ville solgt Pereira. FFKs henvendelse kom jo også etter at Pereira hadde skrevet under ny avtale. Han er av landets beste venstrebacker og spilt fast for Viking i flere år. De ville garantert krevd 2-3 mill for ham, og om Viking hadde signalisert at han var til salgs, ville nok mange store klubber i Norge meldt interesse.

JEG MENER at Pereira aldri har vært særlig realistisk å tro på, og til en viss grad mistenker jeg Eggen for å drive pr. stunt når han setter opp navn som Pereira og Kennede på sin "ønskeliste". På den måten sender han ut signaler om at ambisjonene er store, uten å ha noe reelt håp om å få navnene deres på papiret.

Det er MIN mening. ;)

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 15 jan 04, 18:53
bra costanza! dette med pr.stunt er jeg faktisk enig med deg i også!

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 15 jan 04, 19:37
JEG VET, at Pereira var veldig nær:D

---------------------------

Macka fra start!


Jotjar

Knøttespiller
Ble medlem: 19 jun 03
Innlegg: 49

Lagt til: 15 jan 04, 19:52
Opprinnelig postet av ajg
det er vel ikke en så uvanlig fremgangsmåte dette som det mange vil ha det til... alex ferguson gjør det jo på denne måten med alle spillere han henter inn... (altså tar kontakt med spiller før klubb)


Bare sånn på siden:

At Ferguson bryter lover og regler her, gjør det det ok at andre gjør det?

Start gjorde akkurat det nå, kontaktet Olav Zanetti, uten godkjennelse av Hønefoss. Arroganse og idioti, må vel til for å gjøre noe sånn.

---------------------------

*The Worlds Most Promising Cowboy*


Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 402

Lagt til: 15 jan 04, 20:35
Er det en lov som forbyr en klubb å kontakte spillere i andre klubber ?

Eller er det en uskreven lov... :)

palajoha

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 116

Lagt til: 16 jan 04, 08:20
Endret: 16 jan 04, 08:21
Det er nok en lov som sier det ja.


Hvis jeg husker riktig sier NFFs lover noe slikt:
En klubb kan ikke kontakte en spiller under kontrakt med mindre klubben han spiller for er informert og godkjenner dette.

Dersom en spiller har 6 mnd eller mindre av kontrakten er det ingen slike forpliktelser.

Dersom en spiller har mellom 12 mnd og 6 mnd igjen av kontrakten, skal klubben han har kontrakt med kun informeres, og kan vel i utgangspunktet ikke nekte spilleren snakke med klubben. Men det bebøver jo ikke bety at klubben må selge spilleren før kontraktstidens utløp.

Sjekk forøvrig fotball.no hvor NFFs lover ligger i sin helhet.

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 16 jan 04, 10:13
Fint med debatt her. Men for aller siste gang: vi kunne fått ham for en lav sum (ikke 2-3 mill. og grunnen har jeg forklart tidligere), han foreslo å gå ned fra sin opprinnelige lønn i Viking, men FFKs tilbud lå adskillig lavere under det også. Merkelig, spør du meg, men sånn er det.
For ordens skyld har jeg ikke snakket med noen venner av spilleren, men de som er og burde være involvert i en overgang.


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3