Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kampen: FFK - Sandefjord 1-2

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 13 jul 09, 10:16

Nå har jeg vært på ferie ei lita uke. I løpet av den uka har FFK spilt tre kamper og prestert å tape alle sammen - inkludert å ryke ut av cupen!

Jeg er veldig glad i cupen, men akkurat det var kanskje like greit, for nå trengs det å samle alle krefter for å klare seg i serien!

De par siste åra har vært hyggelig - ikke minst fordi vi har sluppet nedrykksstridnerver. Med sølv i fjor, var jeg ganske sikker på å slippe det i år også. Men dette blir visst det første året hvor FFK gjør det dårligere enn "ekspertenes" tips istedenfor bedre. Frown

Jeg gidder ikke å skylde på noen spesiell, sjøl om dét er en veldig populær sport. Det er tross alt spillerne som spiller, og alle - spillere, trenere har et kollektivt ansvar for at vi ligger der vi ligger. Men nå må det jaggu seriøs skjerpning til!

---------------------------

Hater hat!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 13 jul 09, 10:25

Jeg sa før kampen i går at jeg tror taperen i kampen mellom Lyn og Bodø Glimt rykker ned sammen med taperen av kampen mellom oss og Sandefjord. Dette betyr at spådommen blir at vi rykker ned sammen med Lyn. Jeg håper sommerferien blir brukt godt og da snakker jeg om at laget må ledes av en person som har litt mer baller og erfaring enn Aune. Jeg mener han burde markert seg med en gang Sandefjord gikk opp til 2-1 og ikke bare ventet. Når det gjelder Trulsen mener jeg han er for uerfaren til å snu en slik kamp og at han isteden burde satt inn Tegstrøm.


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 13 jul 09, 10:26

Hoder må rulle !!! Jeg har fått så mye kjeft når jeg har ymtet frampå om de enkelte spillerne som ingenting har på banen å gjøre. Trenere og administrasjon likeså. FFK er en stor bedrift som må ledes profft. Jeg har tidligere nevnt Terje H som en absolutt leder av klubben. Han er proff og det er det vi trenger. Ingen hensikt å diskutere enkeltspillere her inne. De blir hverken bedre elle dårligere av det. Vi må begynne på toppen og finne de riktige personene som kan dette her. Jeg husker tiden da det ble trent på Torsnes og ARVE M og DRILLO var ledere. Snart er vi der igjen. Sitter som styremedlem i et par "store" A/S, og tør påstå at det er ikke med slike personer på toppen som får en bedrift til å virke slik som FFK bør og skal drives.


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 13 jul 09, 12:10

Vurderer å dra til Ålesund neste kamp. FFK trenger oss.

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 jul 09, 15:02

Opprinnelig postet av Brukernavn

Vurderer å dra til Ålesund neste kamp. FFK trenger oss.

Rett innstilling !!


thlarsen

Bedriftsspiller

Ble medlem: 15 sep 03
Innlegg: 25

Lagt til: 13 jul 09, 15:37

"Det var en gang en spiss/ving som het Brian West. Han hadde en kort og skadefylt, men tildels artig, karriere, i FFK. Han var aldri den som scorte de fleste målene, men hadde evnen til å skremme vettet av motstandernes forsvarere slik at en goalgetter som Markus Ringberg gang på gang fikk anledning til å putte ballen i kassa. De to spillerne var en del av et godt komponert angrep der spillere utfylte hverandre på en god måte.

I dag har vi ingen Brian West, men vi har en brasilianer ved navn Everton. Han scorer dessverre heller ikke mange mål, men har en tendens til å skremme vettet av de samme forsvarerne. Forskjellen i dag kontra gamle dager er at vi ikke har en Markus Ringberg-type han får leke sammen med, kun en treg svenske og islending uten killerinstinkt og målteft. Vi sliter derfor med komponeringen av angrepet, noe vi ikke gjorde i "gode, gamle dager". Snipp snapp snute........ neida! Wink

Jeg tror (og håper) det er flere der ute som faktisk ser hvilke kvaliteter Everton besitter. Det finnes vel få spillere i Tippeligaen med det samme tekniske registeret. Han mister "aldri" ballen, har et tyngdepunkt av "en annen verden" og skaper muligheter.....men ja han scorer ikke mål.

Ja, jeg er like frustrert hver gang jeg også, men føler samtidig vi gjør oss selv en bjørnetjeneste hvis han benkes. Man setter ikke ut en av lagets største bidragsytere offensivt når man ikke har bedre alternativer. Par Everton sammen med riktig spisstype og jeg tror jammen meg målene kommer til å renne inn. Problemet nå er vel at vi ikke har den spisstypen, men vi kan vel ihvertfall prøve med noen av de vi har....utenom de to trøtte typene jeg nevnte ovenfor. Når Borges er tilbake så bør vi vel kjøre Borges/Everton fremme og Wehrman/Gashi på midten.

Nå er ikke jeg tilskuer på treninger, men legges det noe vekt på å bedre avslutningsteknikken til en spiller som Everton. Det er jo kun den som mangler! Med den på plass så kommer jo målene hyppigere og dermed også selvtilliten. Sjansene skapes jo....

Bare et lite hjertesukk fra en som har sansen for en fotballspiller som Everton.....  Smile

PS! Hvis ikke TFA er enig med meg så vil jeg bruke Brian West som et eksempel igjen.... Dytt da Everton ut på flanken og vips så har vi et offensivt våpen av klasse der. Gutten jobber og sliter også, så jeg tror ikke det defensive vil bli så skadelidende..... Hvilken flanke han skal brukes på spør du? Vel....ta den venstre! Han svensken med det lange håret som spiller der, er ute og shopper nye klær, så det er uansett ingen hjemme......

---------------------------

“I wouldn’t say I was the best manager in the business. But I was in the top one”
Legendariske Brian Clough – manager for Nottingham Forrest & Derby County


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 13 jul 09, 16:29

thlarsen: interessante tanker.

Jeg tror Celso bør brukes som offensiv midtbane. Det er det han er spesialist på og vi trenger faktisk midtbanespillere som også scorer. Helt enig at Everton må brukes, det er ingen andre i klubben med hans ballkontroll og teknikk.
Så kanskje det er smart å bruke han som kantspiller.
Men jeg tviler litt på at TFA har evnen til å tenke så kreativt...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 13 jul 09, 16:49

Tror faktisk jeg heller mot å prøve ut 4-2-3-1 igjen jeg:

Lasse Staw

Amin Askar - Jan Tore Ophaug - Raio Piiroja - Wallace F. Pereira

Kasey Wehrman - Ardian Gashi

Hans Erik Ramberg - Celso Borges - Raymond Kvisvik

Éverton Santos da Costa

Egentlig litt håpløst å plukke ut et lag når vi har så utrolig mange ustabile spillere. Jeg vil hvertfall ha ut Martinsen, den er helt grei. Jeg vil egentlig ha Askar lenger frem på banen, men hvem skal da spille back? Det betyr også at Martinsen må inn igjen, og det er helt krise for meg. Jeg vil egentlig ikke ta ut Thomassen heller, men Pereira er mye bedre. Thomassen er også best som back, derfor benken istedet for venstre ving. Barsom må ut av laget. Gardar er også i håpløs form. Ramberg passer egentlig heller ikke inn der jeg setter han opp, men hvilke andre alternativer har vi egentlig?

FRUSTRERT!!!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 13 jul 09, 16:51

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

thlarsen: interessante tanker.

Jeg tror Celso bør brukes som offensiv midtbane. Det er det han er spesialist på og vi trenger faktisk midtbanespillere som også scorer. Helt enig at Everton må brukes, det er ingen andre i klubben med hans ballkontroll og teknikk.
Så kanskje det er smart å bruke han som kantspiller.
Men jeg tviler litt på at TFA har evnen til å tenke så kreativt...

Éverton har blitt prøvd ut som kant i en kamp, han ble flyttet dit i kampen mot Glimt hjemme. Det funka dårlig. Han trakk om mulig ennå mer inn i banen enn Barsom.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 13 jul 09, 18:32
Endret: 13 jul 09, 18:34
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

thlarsen: interessante tanker.

Jeg tror Celso bør brukes som offensiv midtbane. Det er det han er spesialist på og vi trenger faktisk midtbanespillere som også scorer. Helt enig at Everton må brukes, det er ingen andre i klubben med hans ballkontroll og teknikk.
Så kanskje det er smart å bruke han som kantspiller.
Men jeg tviler litt på at TFA har evnen til å tenke så kreativt...

Éverton har blitt prøvd ut som kant i en kamp, han ble flyttet dit i kampen mot Glimt hjemme. Det funka dårlig. Han trakk om mulig ennå mer inn i banen enn Barsom.

Jeg husker det, men trening gjør mester. Det virker som mange tror Everton er en idiot som ikke vil eller kan lære. Jeg velger heller å tro at det er læremesteren det kommer ann på når det gjelder ett så godt fotballemne som han.


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 13 jul 09, 22:38

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Det virker som mange tror Everton er en idiot som ikke vil eller kan lære. Jeg velger heller å tro at det er læremesteren det kommer ann på når det gjelder ett så godt fotballemne som han.



Det virker som om mange tror at læremesteren er en idiot som hverken kan eller vil lære bort. Jeg velger heller å tro at det er Everton det kommer an på når det gjelder et så godt treneremne som ham.


Hva kom først høna eller egget?


Som i all annen utvikling der man er avhengig av mer enn en part, er det vel samspillet det kommer an på. Og i et samspill er det aldri EN som sitter med hele ansvaret.

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 13 jul 09, 23:52

Opprinnelig postet av A.Scheie

Det virker som om mange tror at læremesteren er en idiot som hverken kan eller vil lære bort. Jeg velger heller å tro at det er Everton det kommer an på når det gjelder et så godt treneremne som ham.


Hva kom først høna eller egget?

Som i all annen utvikling der man er avhengig av mer enn en part, er det vel samspillet det kommer an på. Og i et samspill er det aldri EN som sitter med hele ansvaret.

Så du mener Everton er talentløs?
Eller har du sett/hørt noen som tilsier at han ikke ønsker å lære?

Fortell meg gjerne  hvorfor er TFA så godt treneremne?
Er det taktist, spillerutvikling eller hva er han så god på? Hvilke meritter har han bevist så langt?

Det er jo ingen eksperter som har tvilt på at Everton er en uslipt diamant, og han viser kjempeinnsats stort sett i hvert minutt under kamp. Jeg tør vedde på at hadde han vært i Stabæk hadde han bøttet inn mål nå.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 jul 09, 21:59

Når vi produserer sju, åtte målsjanser, er det ikke vanskelig å skjønne hvor skoen trykker.

Enda ny kamp for Everton uten mål, på tide å sette han ut flere kamper og la enten Domin, eller Mikael få like mange kamper på seg som Everton. Kan i hvertfall ikke bli verre enn det er.

Men, de er vel ikke noe bedre de heller

Håper at det jobbes med en ny spiss, da kan vi starte klartingen på tabellen.

 


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 12 jul 09, 22:01

Opprinnelig postet av Patrioten

Håper at det jobbes med en ny spiss, da kan vi starte klartingen på tabellen.

 

NEI, det er en keeper vi trenger. Er ikke i tvil engang.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 12 jul 09, 21:49

[quote=Tiger]

[[/quote]

De spilte bra i 1 omgang, men blir bakpå p.g.a nok en keepertabbe. Alt av sjanser mot ffk blir farlige og det er p.g.a at keeperne er alt for dårlig. Håper vi snart får se en ny keeper i Fredrikstad. Hvis ikke, trur jeg de bør vudere og sette på en utespiller istedenfor å bruke en keeper.....for dårligere enn dette går bare ikke.

[/quote]

 

Enig. Han så ut som en parodi på en keeper. Klarte ikke ta imot de letteste tilbakespilla engang uten å blåse de ut over sidelinja. Staw har gjort en god porsjon med tabber, men er mye bedre enn Bråthen.


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 12 jul 09, 21:56

Nå er det bare å vente på kritikken fra patrioten.

Men alvorlig, ikke gi keeperene skylden for det som skjer. Mange som skal løfte seg mye før de, og sparke de på denne måten er uhørt, de hvet veldig godt selv de har gjort en feil eller flere men ikke riktig å gi de skylden alene, laaget kolektivt er elendi, ingen plan over spillet, og scores ikke på 100%sjangser.  Både lasse og Erik kan være machvinnere om laget gjør jobben sin..det vil si lager mål:-)


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 12 jul 09, 21:58

Hvordan kan man sette inn Trulsen!! Huff a meg

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 12 jul 09, 22:00

Opprinnelig postet av Anne

Nå er det bare å vente på kritikken fra patrioten.

Men alvorlig, ikke gi keeperene skylden for det som skjer. Mange som skal løfte seg mye før de, og sparke de på denne måten er uhørt, de hvet veldig godt selv de har gjort en feil eller flere men ikke riktig å gi de skylden alene, laaget kolektivt er elendi, ingen plan over spillet, og scores ikke på 100%sjangser.  Både lasse og Erik kan være machvinnere om laget gjør jobben sin..det vil si lager mål:-)

Det nytter ikke å ha keepere som man ikke kan stole på i det heletatt.

De må nok ta på seg en STOR skyld for FFK sin dårlig plassering på tabbelen.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 jul 09, 22:01

Opprinnelig postet av Anne

Nå er det bare å vente på kritikken fra patrioten.

Men alvorlig, ikke gi keeperene skylden for det som skjer. Mange som skal løfte seg mye før de, og sparke de på denne måten er uhørt, de hvet veldig godt selv de har gjort en feil eller flere men ikke riktig å gi de skylden alene, laaget kolektivt er elendi, ingen plan over spillet, og scores ikke på 100%sjangser.  Både lasse og Erik kan være machvinnere om laget gjør jobben sin..det vil si lager mål:-)

Kritiserer ikke Erik, han skal få flere kamper på seg, slik Lasse har fått


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 12 jul 09, 22:04

Opprinnelig postet av Patrioten

Kritiserer ikke Erik, han skal få flere kamper på seg, slik Lasse har fått

Erik har spilt dårlig på FFK 2 lenge også han.



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340