Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kampen: FFK - Sandefjord 1-2

Flat Trådet Nøstet
Totalt 7 sider Alle

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 12 jul 09, 19:54
Endret: 14 jul 09, 16:17
Endret av: FFK1903

Kast egg på spillerne, dette var rett og slett ræva! Inndra ferien umiddelbart, disse skal rett til straffetrening.

Fytti rakkern for et dårlig resultat...


stampede

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jun 04
Innlegg: 415

Lagt til: 12 jul 09, 19:55

Kan ikke være mer enig FFK1903!

Idag beviser vi virkelig at vi er et BUNNLAG!

---------------------------

If I want your opinion I'll remove the duct tape!


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 12 jul 09, 19:56

La hoder rulle!!!!!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Freddy G-Paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 12 jul 09, 19:57

Opprinnelig postet av FFK1903

Kast egg på spillerne, dette var rett og slett ræva! Inndra ferien umiddelbart, disse skal rett til straffetrening.

Fytti rakkern for et dårlig resultat...

Helt på kornet oppsummering av kampen. Aune må også til opplæring om coaching. Første bytte på 85 min når vi ligger under... MAKAN!!

---------------------------

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ?


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 12 jul 09, 19:58

Fantastisk ræva av FFK!

Det hjelper faen ikke å skylde på dommern etter denne kampen, hele laget er heeeeelt på trynet, ser ikke ut som de er intr i å kjempe seg tilbake til kampen i det hele tatt! Og for et keeper problem vi har, nei uff!

Noen som kan svare meg på hvorfor Aune venter så lenge med å gjøre bytter? Hva er det trenerteamet tenker på?

 

Er ikke meninga å være så negativ nå, men finner faktisk ikke noe positivt å si om FFK akkurat nå...Yell


pretor

Knøttespiller
Ble medlem: 25 nov 04
Innlegg: 30

Lagt til: 12 jul 09, 20:03

Nå er også jeg ekstremt negativ... dette må trenerteamet ta ansvar for. Når et helt lag ikke fungerere, er det bare tull å mase om dommere, enkeltspillere og annet surr. Jeg vil ha Grønhagen tilbake, eller en ny rutinert hovedtrener.. dette fungerer ikke


stampede

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jun 04
Innlegg: 415

Lagt til: 12 jul 09, 20:03

Opprinnelig postet av Guillermo

Fantastisk ræva av FFK!

Og for et keeper problem vi har, nei uff!

Er ikke meninga å være så negativ nå, men finner faktisk ikke noe positivt å si om FFK akkurat nå...Yell

Helt enig!

Vi har ikke bare et keeperproblem, vi har et spissproblem også! Faktisk så har vi et lagproblem fordi det er overhodet ikke er noe som fungerer...men kan kanskje strekke så langt å si at vi har et organisasjonsproblem!

Det er ikke noe positivt å si om FFK pr. nå....vi er bare helt ræva!

---------------------------

If I want your opinion I'll remove the duct tape!


Freddy G-Paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 12 jul 09, 20:03

Opprinnelig postet av Guillermo

Fantastisk ræva av FFK!

Det hjelper faen ikke å skylde på dommern etter denne kampen, hele laget er heeeeelt på trynet, ser ikke ut som de er intr i å kjempe seg tilbake til kampen i det hele tatt! Og for et keeper problem vi har, nei uff!

Noen som kan svare meg på hvorfor Aune venter så lenge med å gjøre bytter? Hva er det trenerteamet tenker på?

 

Er ikke meninga å være så negativ nå, men finner faktisk ikke noe positivt å si om FFK akkurat nå...Yell

 

Er det fremdeles sutring i laget tro ? Still med jr-laget til neste kamp. De kan umulig gjøre det noe værre...Cry

---------------------------

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ?


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 12 jul 09, 20:06

Vi trenger ny hovedtrener NÅ, nok er nok.
Det går ikke med en hovedtrener som er borte mer enn halve sesongen. Dette er jaggu ikke en vernet tarifflønna stilling i kommunen.
Det vi presterte i andre omgang er så svakt at jeg blir frytktelig flau. Og det er trenerens ansvar, de råder nå over ett minst like godt lag som vi avsluttet fjorårssesongen med.

Og til de som er så fantastisk fornøyd keeperne våre, i dag så vi nok en gang forskjellen på en ung og lovende og en meget god keeper.
Til nå har vi i alle fall tapt 9 poeng med Staw og Bråthen på dårlig spill, for ikke å snakke om at vi ikke har vunnet ett eneste ekstra poeng på ekstraordinært spill.
Men det er også ett valg vår trener tok ved sesongstart, som han også må ta ansvar for.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 12 jul 09, 20:09

TFA holder ikke mål, men det gjorde ikke FFK i 2.omgang heller.

Greit at FFK blei rana av dommer og Sandefjord i 1,omgang, likevel ingen unskyldning for 2.omgang.

Ps , hadde laga bytta keeper hadde stillingen vært 4-0 eller 5-1 til FFK!

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 12 jul 09, 20:09

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Vi trenger ny hovedtrener NÅ, nok er nok.
Det går ikke med en hovedtrener som er borte mer enn halve sesongen. Dette er jaggu ikke en vernet tarifflønna stilling i kommunen.
Det vi presterte i andre omgang er så svakt at jeg blir frytktelig flau. Og det er trenerens ansvar, de råder nå over ett minst like godt lag som vi avsluttet fjorårssesongen med.

Og til de som er så fantastisk fornøyd keeperne våre, i dag så vi nok en gang forskjellen på en ung og lovende og en meget god keeper.
Til nå har vi i alle fall tapt 9 poeng med Staw og Bråthen på dårlig spill, for ikke å snakke om at vi ikke har vunnet ett eneste ekstra poeng på ekstraordinært spill.
Men det er også ett valg vår trener tok ved sesongstart, som han også må ta ansvar for.

Aune har desverre ikke kompetanse nok til å styre FFK, vi har minst like bra lag som i fjor, greit vi hadde flyt i fjor, men så stor forskjell kan det da ikke være?!

Utrolig synd at FFK ikke hadde midler nok til å beholde Øhrlund, definitivt den beste keeperen FFK har hatt!


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 12 jul 09, 20:10

Nesten litt stygt!!  Ser åssen FFK sløser med sjansene... Molde leder nå 3-0 etter 9min mot Brann!!  Frown

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 12 jul 09, 20:11


Jeg opplevde at vi ville mye i dag - kanskje litt for mye - vi kom bra i gang og burde ledet mer enn 1- 0. Dessverre er det stolpe ut for oss og stolpe inn for Sandefjord.

Når de gå opp i ledelsen klarer vi ikke å spille oss gjennom et forsvar på 10 mann (+ en dommer).

Trenerteamet har en utfordring til å finne mottrekk mot et lag som ligger så komakt i forsvar.

 

Er også enig i at vi trenger forsterkninger på trenersiden først og fremst. (Bråthen hadde en dårlig dag i feltet, men han kommer sterkere tilbake). Nå trenger vi trenere som kan gi laget aternativer

 

Og hvor er alle supporterne nå - de som støtter laget i tykt og tynt.

 

 


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 12 jul 09, 20:12

Opprinnelig postet av stampede

Opprinnelig postet av Guillermo

Fantastisk ræva av FFK!

Og for et keeper problem vi har, nei uff!

Er ikke meninga å være så negativ nå, men finner faktisk ikke noe positivt å si om FFK akkurat nå...Yell

Helt enig!

Vi har ikke bare et keeperproblem, vi har et spissproblem også! Faktisk så har vi et lagproblem fordi det er overhodet ikke er noe som fungerer...men kan kanskje strekke så langt å si at vi har et organisasjonsproblem!

Det er ikke noe positivt å si om FFK pr. nå....vi er bare helt ræva!

Kan ikke være mer enig, problemet starter hos de foran som skal score, som jeg antok hjalp det ikke med keeperbytte.

Det er noe det som regel ikke gjør når problemet er lengre fremme, Lasse har nok sine svakheter i feltet, men det har vel også Erik vist. Den største forskjellen på de er vel at feilene gør mer med hodet til Erik en Lasse. Samt at min mening er at Lasse er adskillig bedre på strek ( Som sagt min mening).

Men uansett starter problemene lengre frem, et lag som ikke greier ommsette sjangser i mål blir usikkert bakover, ikke lett for de to på 21 og vite at om de gjør en feil så er kampen tapt. Så problemet er lengre frem...


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 12 jul 09, 20:16

Opprinnelig postet av dracula

TFA holder ikke mål, men det gjorde ikke FFK i 2.omgang heller.

Greit at FFK blei rana av dommer og Sandefjord i 1,omgang, likevel ingen unskyldning for 2.omgang.

Ps , hadde laga bytta keeper hadde stillingen vært 4-0 eller 5-1 til FFK!

Er Bugge like god fremmoverSurprised


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 12 jul 09, 20:17

Nå gruer jeg meg til at dama kommer hjem i kveld, og jeg må si at vi tapte igjen. Og det på hjemmebane mot en bunnlag med ett vesentlig mindre budsjett enn oss. Embarassed


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 12 jul 09, 20:19

Jeg er dritt lei å se at vi går på tap etter tap, selv om vi i store perioder har banespillet, men hvilken rolle spiller det når vi ikke klarer å få omsatt sjangser i mål ??

Bakover er det krise...hvor har det blitt av laget som finspilte ifjor???? Det er jo stort sett de samme folka !!

 


Davisak

Knøttespiller
Ble medlem: 18 jun 09
Innlegg: 44

Lagt til: 12 jul 09, 20:21

Hva er det med FFK? Kampen starter med et massivt press fra Fredrikstad, som selfølgelig resulterer i et mål. Men, der stopper det! .... Spillerne ser seg fornøyd med det ene målet, tar ned presset og slipper Sandefjord inn i kampen. Når guttene kun har ambisjoner om å vinne med ét mål, mot Sandefjord. Fortjener vi rett og slett ikke mer enn en 13-plass! Kun seks poeng ned til bunn!..

Og! Når byttet først kommer, tar TFA ut Gardar, som til tider brillijerte i lufta og setter inn en Michael Trulsen som rett og slett ikke holder mål...

Samma hva det koster, skaff en ny trener, og en spiss som faktisk kan score mål.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 12 jul 09, 20:26

Kun Raio får godkjent av meg i dag


MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 12 jul 09, 20:29

Opprinnelig postet av FFK1903

Kast egg på spillerne, dette var rett og slett ræva! Inndra ferien umiddelbart, disse skal rett til straffetrening.

Fytti rakkern for et dårlig resultat...

Helt enig. Nå er det krise i FFK. Er det ingen som ser det nede på stadion?


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 12 jul 09, 20:35
Endret: 12 jul 09, 20:42
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av MLarsen

Opprinnelig postet av FFK1903

Kast egg på spillerne, dette var rett og slett ræva! Inndra ferien umiddelbart, disse skal rett til straffetrening.

Fytti rakkern for et dårlig resultat...

Helt enig. Nå er det krise i FFK. Er det ingen som ser det nede på stadion?

Ja men jeg er ikke enig i at dette er spillernes ansvar alene, jeg tror ingen av dem ønsker å spille dårlig.
Det er faktisk lederene som har det største ansvaret her. Grønis hintet frempå at man kanskje burde vurdere hva de drev med for noen uker siden. Og jeg mener det er flere som bør gjøre det.
Aune har faktisk elendige resultater så langt. Og de ferdighetene han har vist under kamper, har vært direkte pinlige. Spesielt i dag. Hva pokker gjorde Trulsen ute på banen i en kamp som denne? Og hvorfor i hele tatt bytte med 7 minutter igjen hvis spillerne ikke er skadet eller utkjørt?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 jul 09, 20:44
Endret: 12 jul 09, 20:48
Endret av: Holters

Virkelig skuffa over resultatet i dag. Det startet ålreit, men så går det rett vest som så mange ganger før i år.

Jeg tør garantere at Lasse Staw minst hadde tatt den siste scoringen til Sandefjord, men det kan ikke være lett å være den som skal ta ut laget når Staw også hadde en tabbe sist mot Odd Grenland.

Vi taper likevel ikke kampen på keeperen alene. Fremover på banen er vi helt tannløse. Ingen av spissene våre holder mål. Everton er fantastisk på mange måter, men nå renner tiden ut. Han viser jo ingen fremgang i avslutningene eller agressiviteten som trengs. Gardar er tung og ute av form. Heller ikke han er god nok, selv om han trolig er vår beste spiss.

Hele laget mangler samhandling for tiden. Man evner jo ikke å holde ballen i laget. Suksessprosenten på pasningene er forferdelig lav. Det blir sjeldent mer enn 2-3 trekk før ballen mistet. Den bakre fireren er jo også helt blottet for oppspillsføtter. Savnet av Wallace er stort.

Barsom kan man også sende tilbake til Sverige. Ingen vits i å kaste bort millionlønning på den mannen til neste år. Det finnes garantert billigere alternativer som er minst like gode.

Wehrman derimot. Forleng med den mannen. Verdifull spiller, og slettes ikke en dårlig rugbyutøver heller. Morsomt gult kort han pådro seg. :)

FFK er og forblir et bunnlag i år. Det har de vist helt siden treningskampene i vinter. Ingenting tydet på en god sesong, og det dårlige spillet fortsetter.

(Dommeren var også sørgelig dårlig. Makan til texasdømming, men det orker jeg ikke å bruke energi på. At det bare ble 5 minutter tillegg er jo også utrolig. Aldri sett så mange fotballspillere med krampe før...)

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/pages/ffksupporternet


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 12 jul 09, 20:44

Før kampen hadde jeg valget mellom å se den på internett eller dra på stadion. Jeg tenkte for meg selv at stemningen er så fantastisk herlig på stadion når FFK vinner, så jeg punget selvfølgelig ut 200 spenn for å se kampen. I ettertid angrer jeg...

For det jeg fikk se var elendig. Jeg sier som Rekdal sa til Trond Fredriksen: Det er ikke i nærheten av noe som helst.

Jocke og Aune snakker før de fleste kamper om attitude, at vi skal kjempe, kriging osv. Raio uttalte også at vi skulle "drepe" Sandefjord. Greit nok, vi er helvetes gode på å presse dem høyt. Vi setter inn et høyt, kollektivt og godt press fra første minutt. Men noe av vitsen med å presse så høyt er jo å vinne igjen ballen i gunstige områder. Hva er egentlig vitsen med det når vi surrer den vekk med en gang igjen?

Det kan ikke være sånn at vi bruker opp alle kreftene våre på å presse høyt. Det så sånn ut i dag. For spillerne orker jo ikke å ta noen løp.. Det var faktisk verre bevegelse enn mot Bodø/Glimt, og det sier ganske mye! Mange klager på tversoverpasninger og støttepasninger, men er det så rart at de forekommer ofte? Vi har ikke spisser eller kanter som er gode til å true bakrom, da blir vi forferdelig enkle å lese.

Vi er ikke gode til å komme rundt på kant. Vi er ikke gode til å gå i bakrom. Vi er ikke gode til å få rettvendte spillere i gode posisjoner. Hva faen skal vi være gode på da? Jo, å presse høyt. Hurra. Vi scorer jo nesten bare på cornere... Hvor mange "Tarik-mål" har vi fått i år, hvor vi har tredd gjennom spisser i bakrommet? Veldig få!

Og de få gangene løpene faktisk går, så spiller vi aldri ballen i rett tidspunkt. Det var faktisk et par ganger i 1.omgang hvor begge spissene og Gashi kom på gode løp, men da sto jo Martinsen eller Askar og hadde seg med seg selv. Løpene går, men pasningen kommer ikke..

Det beste øyeblikket i 1.omgang må ha vært Wehrmans fantastiske takling. Jeg satt og lo et par minutter etterpå, det er herlig å se sånne taklinger. Han hadde tydeligvis tatt Piiroja seriøst. ;-)

Ikke fullt så artig var det å se på Barsom. Han hadde ett fantastisk løp i 1.omgang. Det var et 20-metersløp for å hudflette dommeren. Oppmerksomhetskåte Barsom klarer ikke holde seg unna en eneste situasjon...

Rett før pause skal vi jo ha soleklar straffe. Tror ikke det er tilsiktet fra Sandefjordspilleren, men den er soleklar. For meg ser det ut som om Moen ser situasjonen, og det må han jo nesten ha gjort ettersom han tydelig vinker at det ikke er noe. En skam at vi har slike dommere i Norge. Han mister fullstendig kontrollen på oppgjøret etterhvert. Presterer å tilkalle medisinsk personell når Sandefjord-spilleren spretter opp. Kan godt hende at spilleren sa han trengte hjelp fra sidelinjen, men da skal han isåfall belønnes med gult kort når han hopper opp igjen.

Og så har vi byttene da. FFK sin taktikk i hele 2.omgang var å kline ballen opp mot spissene. Hvorfor tar man ut Gardar da og setter innpå Trulsen? Og hvorfor får plutselig Trulsen spille? Det er jo ikke noen kontiunuitet i hvem som får spilletid. Tegström og Adiyiah har fått en del tillit i det siste, og så plutselig er det Trulsen som skal innpå? Fatter det virkelig ikke...

Så har vi latterlige FFK. Hvor vanskelig kan det være å lage et greit lyd- og storskjermshow? Det er latterlig, tragisk og pinlig det som er på storskjermene. De spiller halve sanger, før de plutselig skifter til noe helt annet. Utrolig latterlig at de gang på gang presterer å bråskifte fra "For Fredrikstad" til "Thunderstruck". Innslagene som kommer er også av lav kvalitet. Lyden suger. Man hører aldri hva folk sier, og de skrur opp og ned lyden hele tiden. Helt ræva. Om vi skal få besøk av et storlag på Stadion i Europacupen kommer det til å bli flaut.

Siste som får kjeft er Plankehaugen. Den desidert høyeste sangen de sang, sammen med langsiden, var "dommerjævel". Dommeren var elendig, men hva med å støtte laget? Syns alltid det er like flaut når "dommerjævel"sangen er den som blir sunget høyt. Pinlig.

Oj, det var litt av et innlegg.. Er så irritert at det mest sannsynlig er forferdelig dårlig skrevet. Men gidder ikke, i min frustrasjon, å gå over det..


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 12 jul 09, 20:47

Opprinnelig postet av Holters

Barsom kan man også sende tilbake til Sverige. Ingen vits i å kaste bort millionlønning på den mannen til neste år. Det finnes garantert billigere alternativer som er minst like gode.

Mindre dårlig mener du vel? Fytti faan for en møkkaspiller. Ikke vanskelig å skjønne Gashi som sto å kjefta Barsom opp og ned i slutten på førsteomgang.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 12 jul 09, 20:51

Opprinnelig postet av Holters

(Dommeren var også sørgelig dårlig. Makan til texasdømming, men det orker jeg ikke å bruke energi på. At det bare ble 5 minutter tillegg er jo også utrolig. Aldri sett så mange fotballspillere med krampe før...)

Da kan du få låne en DVD av meg med Norge-Jugoslavia fra EM i 2000... Verste jeg har sett noen gang. Burde vært lagt til et kvarter!!


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 12 jul 09, 20:55

Opprinnelig postet av Holters

Everton er fantastisk på mange måter, men nå renner tiden ut. Han viser jo ingen fremgang i avslutningene eller agressiviteten som trengs. Gardar er tung og ute av form. Heller ikke han er god nok, selv om han trolig er vår beste spiss.

Enig at det er lite fremgang med Everton, men tror man gjør lurt i å vente med å sende hjem han før en ny trener er på plass.
Med så gode basisferdigheter og teknikk, kan det vel ikke være umulig å trene han til å bli mer agressiv og smart foran mål?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 12 jul 09, 20:56

Raio Piiroja pådro seg forresten sesongens 5. gule kort og må stå over mot Aalesund i Ålesund. Herlig!!

Og jo, det er en stor SKAM at ikke Ophaug spilte istedet for Cowboy-Vidar!!!


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 12 jul 09, 20:58

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Holters

Everton er fantastisk på mange måter, men nå renner tiden ut. Han viser jo ingen fremgang i avslutningene eller agressiviteten som trengs. Gardar er tung og ute av form. Heller ikke han er god nok, selv om han trolig er vår beste spiss.

Enig at det er lite fremgang med Everton, men tror man gjør lurt i å vente med å sende hjem han før en ny trener er på plass.
Med så gode basisferdigheter og teknikk, kan det vel ikke være umulig å trene han til å bli mer agressiv og smart foran mål?

Er vel i dette leddet problemet er størst, de ti første kampene i år hadde laget 0,5 i snitt bakover. Men laget scoret ikke. Det en ser etterhvert er lite flyt og da også problemer bakover.


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 12 jul 09, 20:59

Har ikke så mye annet å si enn at jeg er frustrert over lagets innsats, unntatt Raio, og at vi nå er et bunnlag. Jeg trodde vi var ferdig med det, men må smertelig erkjenne at denne sesongen blir tung. Jeg orker snart ikke mer av dette nedrykkspøkelset og ræva innsats. Noe må gjøres PRONTO! Fortsetter dette kommer jeg til å finne en idrett som ikke innebærer nedrykk. Friidrett f.eks...

---------------------------

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.


JonAG

A-lagspiller

Ble medlem: 18 aug 03
Innlegg: 295

Lagt til: 12 jul 09, 21:00

Selv om det er mange kamper igjen har vi en trend som fører oss rett ned i Adecco. Vi fungerer ikke som lag, har null styring på banen og null styring fra benken. Noe må skje og mener at vi bør hente inn en erstatter for Aune nå mens vi ennå har sjangs til å berge sesongen. Kan selvfølgelig bli kostbart men alternativet med Adecco er mye værre. Hadde også vært hyggelig med både keeper og spiss, men økonomien tilsier vel ikke de store kjøpene uansett.

---------------------------

Marching on together!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 12 jul 09, 21:00

Til tross for manglende evne til å putte, jobber Everton bra. Mannen har en fantastisk fotballfølelse. Jeg har tro med et godt samspill (mulig et fremmedord i FFK) med Celso, kan det løsne fremover. Gardar er for treig, Tegan for dårlig, Trulsen ikke moden til spill på dette nivået.

Og Barsom kan man trygt sende tilbake til Sverige...hvis ikke noen andre gidder kan jeg kjøre han til Svinesund broa.


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 12 jul 09, 21:01
Endret: 12 jul 09, 21:23
Endret av: Tiger

Første omgang spilte de bra, egentlig veldig bra. Men, taper nok en kamp p.g.a av DÅRLIG keeperspill.

Nå må FFK innse at de har ET STORT keeper problem. Alt som kommer mot blir jo farlig, går t.o.m ikke ann og spille tilbake til keeper før han blir spaggetti i beina....

 

Skjønner gutta at de miste motivasjonen når keeperene slipper inn slike enkle mål hver eneeste kamp.


JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 12 jul 09, 21:01

Dette her begynner nå å bli så dårlig at enkelte begynner å utmerke som en del av årsaken til at vi sliter. Har gått gjennom alle baklengsmål FFK har sluppet inn denne sesongen, til og med denne kampen. Sett at man gir en enkeltspiller hovedansvaret for et baklengsmål kan vi si at Staw er direkte skyld i 6 innslupne mål. Med kampen i dag er Bråthen skyld i to (han burde uten tvil tatt det siste målet i dag).

På forsvarssiden er det V.Martinsen som soleklart utmerker seg som det svakeste leddet, hvis man ser på antall baklengsmål han er direkte skyld i. Faktisk hele 7 mål må Martinsen ta hovedansvaret for.

Vi må gjøre noe på keeper siden. Se på Bugge Pettersen i målet for Sandefjord i dag, kontra Bråthen. Bugge har flere gode redninger og holder Sandefjord inne i kampen. Bråthen slipper inn to enkle mål og vi taper. Hadde vi hatt en mer rutinert keeper i dag er jeg nærmest 100% sikker på at vi ikke hadde tapt kampen.

Vi må gjøre noe med forsvaret vårt. Min personlige mening er at Martinsen ikke holder nivået. Han taper altfor ofte avgjørende dueller, han er ofte sein på den han passer på, og han er fullstendig planløs i forsøk på å sette i gang offensivt (stort sett begrenser det seg til fullstendig malplasserte "mæl" opp på banen, hvor ingen er i nærheten). Dette så ihvertfall jeg mange eksempler på i dag. Han mangler rett og slett spilleforståelse for offensivt spill. 

Når vi i tillegg ikke scorer mål, og nærmest ikke skaper noe heller. Så er det helt tydelig at vi trenger nye offensive krefter. Personlig mener jeg at Everton burde benkes nå. Det er greit at han "skaper" noe fremover. Men han mangler fullstendig evnen til å spille fra seg ballen. Han finner veldig sjeldent medspillere og han har nærmest ikke-eksisterende samspill med andre spillere. I tillegg roter han bort ballen altfor ofte. Jeg mener Everton er en "solo spiller" som rett og slett ikke finner seg til rette offensivt. Forskjellen mellom Tarik / Gardar i fjor er enorm, og det et sånt type spisspar vi trenger.

Deretter kommer jeg til trenerteamet. Hvor er spillemønsteret vårt? Hvor er evnen til å ta grep og variere? Hvorfor byttes det så seint? Hvordan løser vi det når motstander legger seg bakpå? Hvor er evnen til å sette inn de riktige spillerne? Hvorfor virker det som at spillerne går i spillemessig oppløsning ute på banen? Hvorfor pumpes det baller opp i angrep når vi uansett aldri vinner hverken første eller andre ball? 

I kraft av disse spørsmålene stiller jeg følgende oppsummeringsspørsmål: Trenger vi et nytt trenerteam? og: Har vi flere spillere som rett og slett ikke holder jevn tippeligastandard?

Utrolig frustrert i dag! Det bærer kanskje innlegget noe preg av..

---------------------------

Alltid FFK!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 12 jul 09, 21:03

Ser situasjonen med Gardar på nytt på VGlive nå. Er en skam at dommeren ikke blåser straffe der.

Jeg er overbevist om at dommeren så hva som skjedde. Han har god vinkel, ingen spillere i veien for sikten, og viktigst av alt: han vinker at det ikke er noe. Da han ha sett hva som skjedde.

Greit, mulig at han ikke så at foten faktisk treffer ansiktet til Gardar. Men det må da gå an å legge sammen to og to? Uansett så er det et høyt spark, og det skal være straffe. Linjedommer har jo faktisk enda bedre vinkel, så at de ikke tør å blåse straffe der er skammelig.

Nivået på norske dommere er ufattelig lavt. Talentløst. Ræva. Inkompetent.

Skal likevel presisere at jeg ikke legger skylden for tapet på dommeren. Vi fortjener ikke et eneste poeng når vi spiller den destruktive fotballen vi gjør!


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 12 jul 09, 21:04
Endret: 12 jul 09, 21:04
Endret av: bjervell

Opprinnelig postet av JonAG

Selv om det er mange kamper igjen har vi en trend som fører oss rett ned i Adecco. Vi fungerer ikke som lag, har null styring på banen og null styring fra benken. Noe må skje og mener at vi bør hente inn en erstatter for Aune nå mens vi ennå har sjangs til å berge sesongen. Kan selvfølgelig bli kostbart men alternativet med Adecco er mye værre. Hadde også vært hyggelig med både keeper og spiss, men økonomien tilsier vel ikke de store kjøpene uansett.

Det skrikes og hyles om forsterkninger (som koster penger) og at et nedrykk koster. Noen som har noen idé om hvordan vi ligger an med økonomien i forhold til å beholde lisensen? (For ordens skyld: Dette var et spørsmål. Jeg aner ikke mer enn at FFKs økonomi er anstrengt, om enn tilsynelatende ikke så ille som andre steder)

Setter vi penger over styr og mister lisensen, åker vi vel lukt ned til 2. divisjon - og DET koster...

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 12 jul 09, 21:09

Opprinnelig postet av Lemmy

Ser situasjonen med Gardar på nytt på VGlive nå. Er en skam at dommeren ikke blåser straffe der.

Jeg er overbevist om at dommeren så hva som skjedde. Han har god vinkel, ingen spillere i veien for sikten, og viktigst av alt: han vinker at det ikke er noe. Da han ha sett hva som skjedde.

Dommeren var rett og slett feig og jeg synes han bare løp rundt middsirkelen. Vil ikke si at felingen av Everton i andre var mindre klar heller, han setter jo ut rumpa som i en hockeytakling og ødelegger ett brillefint veggspill.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 12 jul 09, 21:11

Opprinnelig postet av JonAG

Selv om det er mange kamper igjen har vi en trend som fører oss rett ned i Adecco. Vi fungerer ikke som lag, har null styring på banen og null styring fra benken. ....

Formkurven er ikke akkurat oppløftende nei, du finner den her: http://www.fredrikstadfk.no/component/option,com_joomleague/func,showCurve/Itemid,97/p,19/

Uff nå er jeg så negativ at jeg får vondt...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 12 jul 09, 21:16

Opprinnelig postet av Scout

Fortsetter dette kommer jeg til å finne en idrett som ikke innebærer nedrykk. Friidrett f.eks...

Det går fint an å rykke opp og ned i friidrett også. Norge rykket opp til "a-pulja" nå ved gode resultater av bl.a. Torkildsen, Vukicevic, Jays og Okparaebo (?).

Wink


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 jul 09, 21:23

Det ble som jeg trodde, FFK hadde ballen og sjansene mest,mens Sandefjord lå og forsvarte seg og scoret på to av målsjansene sine.

Du trodde ikke det Lemmy?

Huff, denne sesongen kan bli mer spennende enn vi har godt av.

Er spendt på hva ledelsen vil gjøre, sparke TFK?, skaffe nye spillere, eller andre ting.

Hva bør vi gjøre, noe må gjøres?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 jul 09, 21:26

Opprinnelig postet av Lemmy

Ser situasjonen med Gardar på nytt på VGlive nå. Er en skam at dommeren ikke blåser straffe der.

Da jeg så den situasjonen live (og jeg hadde utrolig bra innsyn og vinkel, satt på DnB NOR-tribunen litt til side for mål der situasjonen oppstod), så hadde jeg litt forståelse for at dommeren ikke blåste. Det virket på meg som om Gardar bøyde seg en del ned for å oppsøke ballen, og når begge spillerne går for ballen, så var det mer som et uhell å regne. Ofte skrikes det etter høyt spark bare man treffer noen i ansiktet, men ofte er det angrepsspilleren som bøyer seg ned i knehøyde (eller lignende), og dermed skaper situasjonen selv.

Når jeg derimot ser situasjonen nå i ettertid, så fremstår den mye klarere. Det er faktisk ikke mye Gardar bøyer seg ned, så det burde ha vært straffe.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/pages/ffksupporternet


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 12 jul 09, 21:26

Opprinnelig postet av Holters

 

Barsom kan man også sende tilbake til Sverige. Ingen vits i å kaste bort millionlønning på den mannen til neste år. Det finnes garantert billigere alternativer som er minst like gode.

Utrolig enig. Den mannen sakker spillet vårt veldig, leser andre bevegelser dårlig, og er fuss i alt på frispark osv, selv om han aldri scorer mål. Utrolig irriterende¨, sutrete, og oppskrytt.

Everton gjør mye riktig ja, men han mangler jo en spiss sin viktigste egenskap. Hadde han satt opp medspillerne hele tiden, og gitt mange målgivende...men han leser jo ikke akkurat spillet så veldig godt, som regel øya på ballen, og går og går og går med ballen, helt til han fyrer et dårlig skudd, eller får frispark.

 

Kjenner jeg er utrolig frustrert nå, og håper ikke at folk allerede begynner å ønske Aunes hode på et fat. Ok, han burde byttet mye tidligere i dag, Gardar var jo tragisk bl.a, men med hans ydmyke holdning, så tror jeg dette er erfaringer han skaffer, som vil legge en alen til hans vekst.. stå på Aune, og stå på FFK. Vi skal reise oss til neste kamp!

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 12 jul 09, 21:27

Uansett treffer jo sandefjorspilleren ikke ballen, men kun mannen.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 12 jul 09, 21:30

Opprinnelig postet av djpete

Kjenner jeg er utrolig frustrert nå, og håper ikke at folk allerede begynner å ønske Aunes hode på et fat. Ok, han burde byttet mye tidligere i dag, Gardar var jo tragisk bl.a, men med hans ydmyke holdning, så tror jeg dette er erfaringer han skaffer, som vil legge en alen til hans vekst.. stå på Aune, og stå på FFK. Vi skal reise oss til neste kamp!

Hvilke meritter gjorde TFA kvalifisert i utgangspunktet?
Annet enn at at assistenten selvfølgelig blir konstituert ved sykefravær.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 12 jul 09, 21:34

Tempo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvor i alle helveter er det blitt av tempoet vårt ????????????????????????????????????????

Vi har vel ikke hatt et eneste kontringsmål i år.

Skal vi satse på skåre alle måla mot etablert forsvar går det til h.........

Og så må vi komme rundt på kantene. Hvis Barsom eller kvisa trekker inn mot midten

en eneste gang til skal jeg hoppe inn på banen og karnøfle døm.


stampede

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jun 04
Innlegg: 415

Lagt til: 12 jul 09, 21:35

Opprinnelig postet av Patrioten

Er spendt på hva ledelsen vil gjøre, sparke TFK?, skaffe nye spillere, eller andre ting.

Hva bør vi gjøre, noe må gjøres?

Er vel ikke sikker på om løsningen er å kvitte seg med TFA. Med den inkompetente ledelsen som pr. idag sitter i FFK så kan det vel hende at det er noen der som seriøst bør vurdere sine stillinger.

Makan til personalhåndtering, les spillerhåndtering,  tidligere i sesongen skal man lete lenge etter! Det er klart at dette har preget, og fortsatt preger, spillere og sikkert også trenere. Jeg mener at mye av forklaringen på de dårlig resultatene til FFK ligger i en tafatt og dårlig sportslig ledelse og ledelse generelt. Du presterer ikke 100% på jobb hvis du ikke føler deg verdsatt av din arbeidsgiver, det er bare å gå i seg selv å kjenne etter.

...og bare for å ha sagt det så tror jeg ikke at Grønhagen er rett mann på rett plass i FFK.

---------------------------

If I want your opinion I'll remove the duct tape!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 jul 09, 21:35

FFKspillerne lovte oss gull og grønne skoger før kampen, noe de gjorde før kampen mot Bodø/Glimt , hva skjer, vi blir lurt kamp, etter kamp, de har vel neppe spilt verre enn de har gjort i disse kampene.

Begynner å lure på om TFK ikke klarer å tenne, eller motivere spillerne nok.

Er han ikke tøff nok

 


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 12 jul 09, 21:40

Opprinnelig postet av Patrioten

Begynner å lure på om TFK ikke klarer å tenne, eller motivere spillerne nok.

Hvem er TFK?


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 12 jul 09, 21:40
Endret: 12 jul 09, 21:41
Endret av: Tiger

Opprinnelig postet av Patrioten

FFKspillerne lovte oss gull og grønne skoger før kampen, noe de gjorde før kampen mot Bodø/Glimt , hva skjer, vi blir lurt kamp, etter kamp, de har vel neppe spilt verre enn de har gjort i disse kampene.

Begynner å lure på om TFK ikke klarer å tenne, eller motivere spillerne nok.

Er han ikke tøff nok

 

De spilte bra i 1 omgang, men blir bakpå p.g.a nok en keepertabbe. Alt av sjanser mot ffk blir farlige og det er p.g.a at keeperne er alt for dårlig. Håper vi snart får se en ny keeper i Fredrikstad. Hvis ikke, trur jeg de bør vudere og sette på en utespiller istedenfor å bruke en keeper.....for dårligere enn dette går bare ikke.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 12 jul 09, 21:48

Var målet til Erik Mjelde en keepertabbe?? Jaja...


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 12 jul 09, 21:49

[quote=Tiger]

[[/quote]

De spilte bra i 1 omgang, men blir bakpå p.g.a nok en keepertabbe. Alt av sjanser mot ffk blir farlige og det er p.g.a at keeperne er alt for dårlig. Håper vi snart får se en ny keeper i Fredrikstad. Hvis ikke, trur jeg de bør vudere og sette på en utespiller istedenfor å bruke en keeper.....for dårligere enn dette går bare ikke.

[/quote]

 

Enig. Han så ut som en parodi på en keeper. Klarte ikke ta imot de letteste tilbakespilla engang uten å blåse de ut over sidelinja. Staw har gjort en god porsjon med tabber, men er mye bedre enn Bråthen.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 12 jul 09, 21:52

Opprinnelig postet av Plankekæll

Var målet til Erik Mjelde en keepertabbe?? Jaja...

Nix. Bråthen var ræva så det holdt, men målet kan han ikke lastes for.

Abbe og Thomassen var på vei for å presse han som la innlegget.

Abbe vinka vekk Thomassen, for deretter å la Sandefjordspilleren boltre seg i tid og rom til å legge et presis innlegg.

Pluss på dårlig agressivitet og markering av "forsvaret" vårt, og vips så har du 1 stk lettkjøpt mål.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 12 jul 09, 21:53

Det var en bedre beskrivelse av 1-1 målet synes jeg.


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 12 jul 09, 21:56

Nå er det bare å vente på kritikken fra patrioten.

Men alvorlig, ikke gi keeperene skylden for det som skjer. Mange som skal løfte seg mye før de, og sparke de på denne måten er uhørt, de hvet veldig godt selv de har gjort en feil eller flere men ikke riktig å gi de skylden alene, laaget kolektivt er elendi, ingen plan over spillet, og scores ikke på 100%sjangser.  Både lasse og Erik kan være machvinnere om laget gjør jobben sin..det vil si lager mål:-)


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 12 jul 09, 21:58

Hvordan kan man sette inn Trulsen!! Huff a meg

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 jul 09, 21:59

Når vi produserer sju, åtte målsjanser, er det ikke vanskelig å skjønne hvor skoen trykker.

Enda ny kamp for Everton uten mål, på tide å sette han ut flere kamper og la enten Domin, eller Mikael få like mange kamper på seg som Everton. Kan i hvertfall ikke bli verre enn det er.

Men, de er vel ikke noe bedre de heller

Håper at det jobbes med en ny spiss, da kan vi starte klartingen på tabellen.

 


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 12 jul 09, 22:00

Opprinnelig postet av Anne

Nå er det bare å vente på kritikken fra patrioten.

Men alvorlig, ikke gi keeperene skylden for det som skjer. Mange som skal løfte seg mye før de, og sparke de på denne måten er uhørt, de hvet veldig godt selv de har gjort en feil eller flere men ikke riktig å gi de skylden alene, laaget kolektivt er elendi, ingen plan over spillet, og scores ikke på 100%sjangser.  Både lasse og Erik kan være machvinnere om laget gjør jobben sin..det vil si lager mål:-)

Det nytter ikke å ha keepere som man ikke kan stole på i det heletatt.

De må nok ta på seg en STOR skyld for FFK sin dårlig plassering på tabbelen.


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 12 jul 09, 22:01

Opprinnelig postet av Patrioten

Håper at det jobbes med en ny spiss, da kan vi starte klartingen på tabellen.

 

NEI, det er en keeper vi trenger. Er ikke i tvil engang.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 jul 09, 22:01

Opprinnelig postet av Anne

Nå er det bare å vente på kritikken fra patrioten.

Men alvorlig, ikke gi keeperene skylden for det som skjer. Mange som skal løfte seg mye før de, og sparke de på denne måten er uhørt, de hvet veldig godt selv de har gjort en feil eller flere men ikke riktig å gi de skylden alene, laaget kolektivt er elendi, ingen plan over spillet, og scores ikke på 100%sjangser.  Både lasse og Erik kan være machvinnere om laget gjør jobben sin..det vil si lager mål:-)

Kritiserer ikke Erik, han skal få flere kamper på seg, slik Lasse har fått


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 12 jul 09, 22:01

Opprinnelig postet av Anne

Nå er det bare å vente på kritikken fra patrioten.

Men alvorlig, ikke gi keeperene skylden for det som skjer. Mange som skal løfte seg mye før de, og sparke de på denne måten er uhørt, de hvet veldig godt selv de har gjort en feil eller flere men ikke riktig å gi de skylden alene, laaget kolektivt er elendi, ingen plan over spillet, og scores ikke på 100%sjangser.  Både lasse og Erik kan være machvinnere om laget gjør jobben sin..det vil si lager mål:-)

Det er ikke uhørt å kritisere spillet til keeperne våre. Dette er et diskusjonsforum.

Du har rett i at hele laget sliter, men sånn som Bråthen spilte idag er det et under at vi ikke slapp inn flere mål.


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 12 jul 09, 22:03
Endret: 12 jul 09, 22:03
Endret av: Tiger

Opprinnelig postet av sklitakling

Det er ikke uhørt å kritisere spillet til keeperne våre. Dette er et diskusjonsforum.

Du har rett i at hele laget sliter, men sånn som Bråthen spilte idag er det et under at vi ikke slapp inn flere mål.

Sandefjord hadde jo bare 3 sjanser :)


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 12 jul 09, 22:04

Opprinnelig postet av Patrioten

Kritiserer ikke Erik, han skal få flere kamper på seg, slik Lasse har fått

Erik har spilt dårlig på FFK 2 lenge også han.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 12 jul 09, 22:05

Finnes det noe lys i tunnelen?

Tydelig et eller annet feil i nyhetssystemet vårt, så referatet kan hoppe litt rundt omkring på forsiden, men her er i hvert fall linken til et ikke altfor positivt kampreferat...


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5389

Lagt til: 12 jul 09, 22:09

Opprinnelig postet av Tiger

De spilte bra i 1 omgang, men blir bakpå p.g.a nok en keepertabbe.

Hvorfor mener du dette er en keepertabbe?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 12 jul 09, 22:10

Synes det var veldig mye negativt her inne i nå. Er jo forsåvidt ikke så rart det når det har blitt nok et tap på hjemmebane. Men jeg er ikke enig i mye av det som blir skrevet om elendig innsats og alle må sendes på straffetrening for at alt som blir presetert idag er så elendig. FFK kjørte jo over Sandefjord og det var som vanlig to ting som sviktet, score på mulighetene og holde buret rent. Enig i at Barsom var svak idag også, og jeg synes Kvisvik var uvanlig upresis mot slutten av kampen. Dommeren var svak og tvn gikk nesten ut igjennom vindu når trulsen kom innpå! Han bidro som ventet med null og det burde trenerteam skjønnt. Han har jo ingenting som skulle tilsi at han kunne gjøre noe for å endre resultatet, verken fart teknikk eller fysikk.

Sitter nå å håper at en eller annen med fet lommebok redder sesongen og henter en forsterkning ala Dadason, som blir satt i spann med Everton og banker inn mål fra første spark. Hvis FFK hadde scoret på en fjerdedel av mulighetene denne sesongen så hadde det vært en ok tabell selv med mange keepertabber.


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 12 jul 09, 22:11

Opprinnelig postet av sklitakling

Opprinnelig postet av Anne

Nå er det bare å vente på kritikken fra patrioten.

Men alvorlig, ikke gi keeperene skylden for det som skjer. Mange som skal løfte seg mye før de, og sparke de på denne måten er uhørt, de hvet veldig godt selv de har gjort en feil eller flere men ikke riktig å gi de skylden alene, laaget kolektivt er elendi, ingen plan over spillet, og scores ikke på 100%sjangser.  Både lasse og Erik kan være machvinnere om laget gjør jobben sin..det vil si lager mål:-)

Det er ikke uhørt å kritisere spillet til keeperne våre. Dette er et diskusjonsforum.

Du har rett i at hele laget sliter, men sånn som Bråthen spilte idag er det et under at vi ikke slapp inn flere mål.

Kan være enig der, men la kritikken være konstruktiv,


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 12 jul 09, 22:12

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av Tiger

De spilte bra i 1 omgang, men blir bakpå p.g.a nok en keepertabbe.

Hvorfor mener du dette er en keepertabbe?

ingen keepertabbe, men mulig å ta. Mange her som ikke ser den forskjellen..


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 12 jul 09, 22:31

Opprinnelig postet av Holters

Mye bra...

Enig med det meste. Vi har ett stort spissproblem. Er det fortsatt noen som har trua på Everton? Hadde en annen spiss spilt så mye, med så mye tillit, hadde vi gjort det bedre.

Vi har ikke et forsvarsproblem, midtbaneproblem eller trenerproblem, vi har ett spissproblem. Makan, dette lukter adeccoliga lang vei.

Ellers var dommeren like elendig som FFK var.

 


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 12 jul 09, 22:31

Ser ingen snakker om Askar som har fått masse skryt i år, mye fortjent, men jeg må si jeg begynner å bli dritt lei at han ALDRI klarer å slå et bra innlegg!!! 90% av innlegga går i blokka, mens 10% går over alt og alle! Det kan da ikke være så vanskelig med det enorme feltet han har å treffe! Han gjør veldig mye bra ellers, men det ødelegger veldig når han misbruker så mange sjanser!

Ellers begynner jeg å miste lysta til å se kamper sånn som dommerne får holde på! Idag blir vi snytt for hvertfall 2 soleklare straffer og en hel HAUG med andre avgjørelser som han blåser mot oss! I tillegg burde han delt ut en hel haug med gule kort for alt fra drøying av tid til stygge taklinger!


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 12 jul 09, 22:33

Opprinnelig postet av Anne

..... Både lasse og Erik kan være machvinnere om laget gjør jobben sin..det vil si lager mål:-)

Men nå har det gått 19 serierunder uten at noen av de har blitt matchvinnere, så jeg holder ikke pusten for det..
Ingen betviler talentene deres, de har sikkert fremtiden foran seg. Men vi har nå tapt mange poeng på å ikke ha en stabil keeper som holder nivået i tippeligaen. Å si noe annet er uhørt rosemaling spør du meg.

Keepere blir ikke bedre av at spisser scorer mål.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 12 jul 09, 22:48

Var nok ikke straffe til Éverton, men frispark. Kommer sånn halvtydelig frem på bildene fra TV2. Så også ut som en spiller løp i veien for dommeren, men det er likevel svakt.

Enig angående Askar. Han er etter min mening blandt årets kjøp i TL når man ser på prisen også, men har mye å gå på i forhold til innleggene sine. Han ser aldri opp før han slår dem, og det virker litt planløst. Ser ut som han bare håper at den skal treffe noen..

Bråthen hadde blitt matchvinner mot Brann om vi ikke hadde sluppet inn det tullemålet på slutten der. Personlig mener jeg Lasse Staw er en bedre keeper.


lineker

Juniorspiller

Ble medlem: 21 mai 06
Innlegg: 99

Lagt til: 12 jul 09, 22:53

Keepere eller ikke, etter Moldes resultat over Brann i kveld, er det vel også slik at det ikke var FFK som var gode i Bergen , men kanskje Brann som ikke er i sin beste form..

---------------------------

Go Tottis!!!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 12 jul 09, 23:01

Lasse må stå neste kamp. Erik er for utrygg, noe han også er på FFK2.

Vidar har blitt meget svak. Sprer utrygghet rundt seg. Har ingen presis fot bak der lenger..

Kasey og Ardian var veldig gode i 1 omgang. Syns de er på gang..

Barsom bør sendes hjem.

Everton hadde en dårlig dag, skapte ikke like mye som vanlig.

Hva tenker Aune på idag?? Elendig å sette inn Trulsen. Unge gutter skal byttes inn når vi leder og er i flytsonen, ikke når vi sliter.. Trulsen er for øvrig rævva..

Noe bør gjøres, men vanskelig å si hva..

Har trua på Aune.. Men vi får håpe Grønis forsvinner snart, ikke gunstig at han står som trener.. Han kommer aldri tilbake uansett..

Hater Moen. Arrogant drittsekk.. Har selv blitt dømt av han, og han var like arrogant da..


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 12 jul 09, 23:16
Endret: 12 jul 09, 23:17
Endret av: Gardarson

Opprinnelig postet av ffkmufc

 

Everton hadde en dårlig dag, skapte ikke like mye som vanlig.

Hva tenker Aune på idag?? Elendig å sette inn Trulsen. Unge gutter skal byttes inn når vi leder og er i flytsonen, ikke når vi sliter.. Trulsen er for øvrig rævva..

Når det gjelder Everton, så skapte vel han kanskje ikke så mye, men det var jo som vanlig ingen bevegelse foran! Han bli altfor alene, for han tar jo fortsatt ned ballen på de utroligste måter og forserer, men uten hjelp blir det tungt!

Hvem ville du hatt inn da? Tegstrøm? Var vel ikke så mange alternativer og da må jeg si jeg er dritglad han ikke kom inn! Makan til idiot! Klager på radion etterpå på at han ikke kom inn før i kampen, hva skulle grunnen være til å sette inn en arrogant sjansesløsende svenske som er så å si ferdig i klubben?


Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 12 jul 09, 23:19

Vi må bare innse det:

 

I år gjelder det å unngå nedrykk. De er faktisk ikke bedre!!


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 12 jul 09, 23:21

Ingen spiller i tippeligaen har kvaliteter som Everton har. Se den sjansen hvor han klinker ballen en cm rett over. Hadde han satt den så hadde han blitt genierklært etter denne kampen.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 12 jul 09, 23:23

Opprinnelig postet av ffkmats

Ingen spiller i tippeligaen har kvaliteter som Everton har. Se den sjansen hvor han klinker ballen en cm rett over. Hadde han satt den så hadde han blitt genierklært etter denne kampen.

Hehe, men problemet er jo at han ikke gjorde det. Og han har aldri gjort det. Og kommer i mine øyne aldri til å gjøre det heller. For han har en ekstremt dårlig avslutningsteknikk. Alle har hele tiden sagt at dette er ting som kan trenes på. Greit nok, men jeg har ikke sett et snev av forbedring siden han kom til klubben.


pondus-

Knøttespiller

Ble medlem: 04 jan 07
Innlegg: 72

Lagt til: 12 jul 09, 23:35

Opprinnelig postet av TheDude

" det var som vanlig to ting som sviktet, score på mulighetene og holde buret rent"

De 2 tinga som du nevner som 'som vanlig' sviktet er jo faktisk ALT fotball handler om... Score på sjansene sine, og holde tett bakover.

Nå er jeg en av de få som faktisk ikke mener keeperene er det største problemet. Ja, de er litt rufsete til tider, men det var også forventet før starten av sesongen. Problemet mener jeg i hovedsak ligger i forsvaret. Når Piroja har den stilen han har (og er uunværlig bak der) så KAN IKKE makkeren hans være Vidar Martinsen. Jeg tror at hvis Ophaug og Wallace kommer tilbake og vi har en bakre firer med Askar - Ophaug - Piroja - Wallce så er mye gjort faktisk. Forsvaret vårt har gjennomgått vanvittig mange omrokkeringer og naturlig nok lite samspilt. Når det er sagt er ikke det en unnskyldning for slikt spill de har gjort hittil i sesongen. Dårlige markeringer...gå inn i duell med spillere som Karadar med et knespark (Vidar), og ellers mange latterlige løsninger på tvers bak så er det ikke rart det går galt. Vet en del fart forsvinner med Ophaug i forhold til Martinsen, men det er tross atl bedre enn, etter min mening, er så dårlig spiller som Martinsen har vist seg å være.

Offensivt har vi jo også problemer....der tror jeg løsningen hadde vært en god servitør og en bakromspiss. Desverre er ikke det noe vi har i stallen og ikke noe vi har råd til, så da er det snakk om prioriteringer av mannskapet. Jeg mener Barsom burde gå UT. Han stopper ALLTID opp spillet for å gå inn i banen. Kvisvik og thomassen spiller bra sammen. Kvisvik og Askar forsåvidt også når kvisa er på den kanten. Når Wallace er tilbake (forhåpentligvis snart...noen som vet status??) så blir jo mest sannsynlig thomassen skjøvet ut...og må plasseres et annet sted. Når Celso er tilbake kommer nok måla igjen...

Mitt håp blir faktisk en 4-4-1-1 formasjon som ser følgende ut :

         Bråthen/Staw (vet ærlig talt ikke hvem jeg foretrekker)

Askar - Ophaug - Piroja - Wallace

Kvisvik - Elvestad - Gashi - Thomassen

                      Celso

                      Everton (hvis vi har råd til å kjøpe han ut)


Jeg tror fortsatt på at Everton kan begynne å finne nettmaskene...hvis ikke kan han være god til å ta imot ball og skape noe for Celso som vi VET kan score. Nå vet vi jo ikke hvilke spillere som forsvinner etter sommeren og hvilke som eventuelt kommer, så det blir jo noe å vente på.

Håper også vi får inn en ny i trenerteamet som er flinkere til å få det beste ut av spillerene. Jeg mener ikke Aune er klar for det helt enda!

 

 


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 12 jul 09, 23:35

Opprinnelig postet av solano2

Opprinnelig postet av ffkmats

Ingen spiller i tippeligaen har kvaliteter som Everton har. Se den sjansen hvor han klinker ballen en cm rett over. Hadde han satt den så hadde han blitt genierklært etter denne kampen.

Hehe, men problemet er jo at han ikke gjorde det. Og han har aldri gjort det. Og kommer i mine øyne aldri til å gjøre det heller. For han har en ekstremt dårlig avslutningsteknikk. Alle har hele tiden sagt at dette er ting som kan trenes på. Greit nok, men jeg har ikke sett et snev av forbedring siden han kom til klubben.

Sier vel heller litt mer om deg!


pondus-

Knøttespiller

Ble medlem: 04 jan 07
Innlegg: 72

Lagt til: 12 jul 09, 23:38

Opprinnelig postet av solano2

Hehe, men problemet er jo at han ikke gjorde det. Og han har aldri gjort det. Og kommer i mine øyne aldri til å gjøre det heller. For han har en ekstremt dårlig avslutningsteknikk. Alle har hele tiden sagt at dette er ting som kan trenes på. Greit nok, men jeg har ikke sett et snev av forbedring siden han kom til klubben.

Forbedring av avslutningsteknikk bør du ikke legge totalt på hans kappe. Litt bør nok også ligge på trenerteamet. Vet ikke hvor mye trening Everton har på dette, men det burde tydeligvis være mye mer!


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 12 jul 09, 23:53

Opprinnelig postet av Tiger

Opprinnelig postet av solano2

Opprinnelig postet av ffkmats

Ingen spiller i tippeligaen har kvaliteter som Everton har. Se den sjansen hvor han klinker ballen en cm rett over. Hadde han satt den så hadde han blitt genierklært etter denne kampen.

Hehe, men problemet er jo at han ikke gjorde det. Og han har aldri gjort det. Og kommer i mine øyne aldri til å gjøre det heller. For han har en ekstremt dårlig avslutningsteknikk. Alle har hele tiden sagt at dette er ting som kan trenes på. Greit nok, men jeg har ikke sett et snev av forbedring siden han kom til klubben.

Sier vel heller litt mer om deg!

Mener du at han han har blitt så mye bedre til å avslutte? Se f.eks på sjansen har får etter at Bugge gjør en stor redning i første omg. Everton drar seg utover i feltet å skyter en triller inn til Bugge. En bedre avslutter ville jo bare knalla den i netttaket. En enkel avslutning egentlig. Han er jo ELENDIG til å avslutte.


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 13 jul 09, 00:01

FInnes kun ett ord: KRISE!

Å nå er det på høy tid at noen innad i klubben gjør noe.  Nå kan vi ikke sitte å være passive.  Noen må ta ansvar.


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 13 jul 09, 00:07

Opprinnelig postet av pondus-

Opprinnelig postet av TheDude

" det var som vanlig to ting som sviktet, score på mulighetene og holde buret rent"

De 2 tinga som du nevner som 'som vanlig' sviktet er jo faktisk ALT fotball handler om... Score på sjansene sine, og holde tett bakover.

Selvfølgelig kan man se det på den måten, hvis man enten er mindre lur, eller hvis man bare ønsker å kverulere. Det skjer jo en del annet viktig også. Man må bla skape sjanser for å komme til muligheter for å score mål og det gjør FFK.  Sandefjord har 3-4 sjanser idag og vinner kampen. Hvis man mener at det er ALT fotball handler om er det jo ikke noe poeng i å se kamper, da holder det lenge med å sjekke resultatet på tekst-tv....


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 13 jul 09, 00:25

Opprinnelig postet av TheDude

Opprinnelig postet av pondus-

Opprinnelig postet av TheDude

" det var som vanlig to ting som sviktet, score på mulighetene og holde buret rent"

De 2 tinga som du nevner som 'som vanlig' sviktet er jo faktisk ALT fotball handler om... Score på sjansene sine, og holde tett bakover.

Selvfølgelig kan man se det på den måten, hvis man enten er mindre lur, eller hvis man bare ønsker å kverulere. Det skjer jo en del annet viktig også. Man må bla skape sjanser for å komme til muligheter for å score mål og det gjør FFK.  Sandefjord har 3-4 sjanser idag og vinner kampen. Hvis man mener at det er ALT fotball handler om er det jo ikke noe poeng i å se kamper, da holder det lenge med å sjekke resultatet på tekst-tv....

I bunn å grunn holder det faktisk kun å lese resultatet på tekst-tv.  Vi kan ikke gå gjennom en hel sesong å komme med samme tette unskyldninger for hver kamp.  "Vi spiller ut motstandern, men de skorer på noe som ikke kan klassifiseres som sjansjer" eller "dommern dømmer aldri straffe".  Fakta er det at mål preger og avgjør kamper.  Slike sitater som jeg henviste til over, ja det er veldig vanlige unskyldninger for lag i motgang, fordi disse situasjonene blir så tydelige.  Men tro det eller ei, vi ble faktisk bortdømt, og tapte kamper vi førte i forrige sesong.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 13 jul 09, 00:26

Opprinnelig postet av rød og hvit


Og hvor er alle supporterne nå - de som støtter laget i tykt og tynt.

 

 

Mer enn 10000 av de var på stadion.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Rorab

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 apr 05
Innlegg: 8

Lagt til: 13 jul 09, 00:55

Krise?

Tja, hva vet jeg jeg? Men, there is somerthing rotten in FFK..

Sjøl er usikker på om Aune er voksen nok for oppgaven. Jeg husker opprykksfesten i 2003, Markus var mer enn god og børst. TFA var en av flere som "slekka" Markus og trigga ham opp på scenen og lot ham "drite seg ut"?  - Ja, ja, vi hadde jo dratt et opprykk i havn, og det det er gått noen år siden den gang, men jeg må si at jeg ble ganske skeptisk til TFA den gangen. I dag er jeg overbevist om at han ikke er rett mann for trenerjobben i FFK.   

---------------------------

Det har vært spilt mye bra og ikke minst morsom fotball på Trosvik.


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 13 jul 09, 00:56
Endret: 13 jul 09, 08:09
Endret av: Per Egil

Opprinnelig postet av Jens Henrik

I bunn å grunn holder det faktisk kun å lese resultatet på tekst-tv.  Vi kan ikke gå gjennom en hel sesong å komme med samme tette unskyldninger for hver kamp.  "Vi spiller ut motstandern, men de skorer på noe som ikke kan klassifiseres som sjansjer" eller "dommern dømmer aldri straffe".  Fakta er det at mål preger og avgjør kamper.  Slike sitater som jeg henviste til over, ja det er veldig vanlige unskyldninger for lag i motgang, fordi disse situasjonene blir så tydelige.  Men tro det eller ei, vi ble faktisk bortdømt, og tapte kamper vi førte i forrige sesong.

Deg om det, holder ikke for meg ihvertfall. Enig i at man ikke kan gjemme seg bak den typen unnskyldninger i all evighet, men det hadde sett mye mørkere ut hvis man hadde blitt utspilt gang på gang. Det skjedde sikkert i fjor også, men i og med at vi tapte seks kamper på hele sesongen så kan det ikke ha vært veldig ofte. I fjor var det vel heller tvert imot vil jeg tro. Siden du nevner fjorårssesongen: Vi har nå sluppet inn ETT mål mindre enn i vi gjorde i hele fjor, samtidig har vi scoret 17 færre enn totalen for i fjor, ingen hyggelig lesing. Når vi vet at FFK har hatt spillemessig overtak i de fleste kampene sine så kan det jo ikke være tvil om at det er foran begge målstrekene at problemet ligger. Hvis du ikke har noen interesse av å se bak resultatet så skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å bruke tid på et diskusjonsforum, da er det jo ikke rom for diskusjon, fasiten vil da være; Sandefjord er det beste laget for de scoret flere mål enn motstanderen.

MOD: Fikset siteringer


Tyggis

Knøttespiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 70

Lagt til: 13 jul 09, 00:58

Opprinnelig postet av Rorab

Krise?

Tja, hva vet jeg jeg? Men, there is somerthing rotten in FFK..

Sjøl er usikker på om Aune er voksen nok for oppgaven. Jeg husker opprykksfesten i 2003, Markus var mer enn god og børst. TFA var en av flere som "slekka" Markus og trigga ham opp på scenen og lot ham "drite seg ut"?  - Ja, ja, vi hadde jo dratt et opprykk i havn, og det det er gått noen år siden den gang, men jeg må si at jeg ble ganske skeptisk til TFA den gangen. I dag er jeg overbevist om at han ikke er rett mann for trenerjobben i FFK.   


Forsto ingenting av den Markus historien din


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 13 jul 09, 01:05
Endret: 13 jul 09, 07:50
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av TheDude

Deg om det, holder ikke for meg ihvertfall. Enig i at man ikke kan gjemme seg bak den typen unnskyldninger i all evighet, men det hadde sett mye mørkere ut hvis man hadde blitt utspilt gang på gang. Det skjedde sikkert i fjor også, men i og med at vi tapte seks kamper på hele sesongen så kan det ikke ha vært veldig ofte. I fjor var det vel heller tvert imot vil jeg tro. Siden du nevner fjorårssesongen: Vi har nå sluppet inn ETT mål mindre enn i vi gjorde i hele fjor, samtidig har vi scoret 17 færre enn totalen for i fjor, ingen hyggelig lesing. Når vi vet at FFK har hatt spillemessig overtak i de fleste kampene sine så kan det jo ikke være tvil om at det er foran begge målstrekene at problemet ligger. Hvis du ikke har noen interesse av å se bak resultatet så skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å bruke tid på et diskusjonsforum, da er det jo ikke rom for diskusjon, fasiten vil da være; Sandefjord er det beste laget for de scoret flere mål enn motstanderen.

Selvsagt har jeg interesse av hva som skjer i kampene og hvordan vi spiller.  Men fakta er faktisk veldig klare.  Vi har 18 poeng på 18 kamper.  det er ikke godt nok, og det er faktisk ett fattig poeng fra nedrykk.  Da går det ikke ann å si at vi er så forbaska mye bedre enn der vi ligger.  Tabellen ljuger ikke.  Men er det en ting jeg er enig i, så er det at det ville vært enda verre hvis vi hadde blitt utspilt og tapt kampene. At problemet ligger innenfor begge 16-meterene er sant nok.  Men hva hjelper det?  Dersom man ikke er god nok til å selv skore mål, og heller ikke evner å unngå at motstanderen skorer, da er man faktisk ikke god nok på det som er mest vesentlig i denne sporten.

MOD: Fikset siteringer


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 13 jul 09, 01:17

Det er akkurat den tingen vi er enig i som jeg mener tilsier at FFK ikke rykker ned i år, mens feks Lyn gjør det, det blir jo utspilt i kamp etter kamp og tapte også mot de andre bunnlagene. I FFK sitt tilfelle tror jeg det er lite som skal til før man kan snu det og begynne å klatre på tabellen. Tabellen lyver ikke, men den gir aldri den hele og fulle sannhet heller... :-).

Past bed time for min del nå, god natt.


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 13 jul 09, 01:18

Opprinnelig postet av TheDude

Det er akkurat den tingen vi er enig i som jeg mener tilsier at FFK ikke rykker ned i år, mens feks Lyn gjør det, det blir jo utspilt i kamp etter kamp og tapte også mot de andre bunnlagene. I FFK sitt tilfelle tror jeg det er lite som skal til før man kan snu det og begynne å klatre på tabellen. Tabellen lyver ikke, men den gir aldri den hele og fulle sannhet heller... :-).

Past bed time for min del nå, god natt.

La oss håpe detSmile


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 jul 09, 10:10

Opprinnelig postet av ffkmats

Ingen spiller i tippeligaen har kvaliteter som Everton har. Se den sjansen hvor han klinker ballen en cm rett over. Hadde han satt den så hadde han blitt genierklært etter denne kampen.

Det skrives lignende ting etter hver kamp.

Man skal være meget stor optimist for å tro at Everton noen gang blir noen målscorer eller en som legger målgivende passninger. Noen mener han trenger tid for å bli kjent med den norske spillestilen. Det blir for dumt: Er det lettere å sette målsjanser du faktisk kommer til om du kjenner den norske spillestilen? Nei.

Everton var aldri noen målscorer i Brasil, der han er født og oppvokst, heller. Ikke på noe nivå.  Derfor er han i FFK... Og derfor bør han sendes hjem...


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 jul 09, 10:15
Endret: 13 jul 09, 11:11
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Tiger

Sier vel heller litt mer om deg!

Nei, det sier ikke mer om ham, men alt om Everton...

MOD (Rey) Fikset siteringer


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 13 jul 09, 10:16

Nå har jeg vært på ferie ei lita uke. I løpet av den uka har FFK spilt tre kamper og prestert å tape alle sammen - inkludert å ryke ut av cupen!

Jeg er veldig glad i cupen, men akkurat det var kanskje like greit, for nå trengs det å samle alle krefter for å klare seg i serien!

De par siste åra har vært hyggelig - ikke minst fordi vi har sluppet nedrykksstridnerver. Med sølv i fjor, var jeg ganske sikker på å slippe det i år også. Men dette blir visst det første året hvor FFK gjør det dårligere enn "ekspertenes" tips istedenfor bedre. Frown

Jeg gidder ikke å skylde på noen spesiell, sjøl om dét er en veldig populær sport. Det er tross alt spillerne som spiller, og alle - spillere, trenere har et kollektivt ansvar for at vi ligger der vi ligger. Men nå må det jaggu seriøs skjerpning til!

---------------------------

Hater hat!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 13 jul 09, 10:25

Jeg sa før kampen i går at jeg tror taperen i kampen mellom Lyn og Bodø Glimt rykker ned sammen med taperen av kampen mellom oss og Sandefjord. Dette betyr at spådommen blir at vi rykker ned sammen med Lyn. Jeg håper sommerferien blir brukt godt og da snakker jeg om at laget må ledes av en person som har litt mer baller og erfaring enn Aune. Jeg mener han burde markert seg med en gang Sandefjord gikk opp til 2-1 og ikke bare ventet. Når det gjelder Trulsen mener jeg han er for uerfaren til å snu en slik kamp og at han isteden burde satt inn Tegstrøm.


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 13 jul 09, 10:26

Hoder må rulle !!! Jeg har fått så mye kjeft når jeg har ymtet frampå om de enkelte spillerne som ingenting har på banen å gjøre. Trenere og administrasjon likeså. FFK er en stor bedrift som må ledes profft. Jeg har tidligere nevnt Terje H som en absolutt leder av klubben. Han er proff og det er det vi trenger. Ingen hensikt å diskutere enkeltspillere her inne. De blir hverken bedre elle dårligere av det. Vi må begynne på toppen og finne de riktige personene som kan dette her. Jeg husker tiden da det ble trent på Torsnes og ARVE M og DRILLO var ledere. Snart er vi der igjen. Sitter som styremedlem i et par "store" A/S, og tør påstå at det er ikke med slike personer på toppen som får en bedrift til å virke slik som FFK bør og skal drives.


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 13 jul 09, 12:10

Vurderer å dra til Ålesund neste kamp. FFK trenger oss.

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 jul 09, 15:02

Opprinnelig postet av Brukernavn

Vurderer å dra til Ålesund neste kamp. FFK trenger oss.

Rett innstilling !!


thlarsen

Bedriftsspiller

Ble medlem: 15 sep 03
Innlegg: 25

Lagt til: 13 jul 09, 15:37

"Det var en gang en spiss/ving som het Brian West. Han hadde en kort og skadefylt, men tildels artig, karriere, i FFK. Han var aldri den som scorte de fleste målene, men hadde evnen til å skremme vettet av motstandernes forsvarere slik at en goalgetter som Markus Ringberg gang på gang fikk anledning til å putte ballen i kassa. De to spillerne var en del av et godt komponert angrep der spillere utfylte hverandre på en god måte.

I dag har vi ingen Brian West, men vi har en brasilianer ved navn Everton. Han scorer dessverre heller ikke mange mål, men har en tendens til å skremme vettet av de samme forsvarerne. Forskjellen i dag kontra gamle dager er at vi ikke har en Markus Ringberg-type han får leke sammen med, kun en treg svenske og islending uten killerinstinkt og målteft. Vi sliter derfor med komponeringen av angrepet, noe vi ikke gjorde i "gode, gamle dager". Snipp snapp snute........ neida! Wink

Jeg tror (og håper) det er flere der ute som faktisk ser hvilke kvaliteter Everton besitter. Det finnes vel få spillere i Tippeligaen med det samme tekniske registeret. Han mister "aldri" ballen, har et tyngdepunkt av "en annen verden" og skaper muligheter.....men ja han scorer ikke mål.

Ja, jeg er like frustrert hver gang jeg også, men føler samtidig vi gjør oss selv en bjørnetjeneste hvis han benkes. Man setter ikke ut en av lagets største bidragsytere offensivt når man ikke har bedre alternativer. Par Everton sammen med riktig spisstype og jeg tror jammen meg målene kommer til å renne inn. Problemet nå er vel at vi ikke har den spisstypen, men vi kan vel ihvertfall prøve med noen av de vi har....utenom de to trøtte typene jeg nevnte ovenfor. Når Borges er tilbake så bør vi vel kjøre Borges/Everton fremme og Wehrman/Gashi på midten.

Nå er ikke jeg tilskuer på treninger, men legges det noe vekt på å bedre avslutningsteknikken til en spiller som Everton. Det er jo kun den som mangler! Med den på plass så kommer jo målene hyppigere og dermed også selvtilliten. Sjansene skapes jo....

Bare et lite hjertesukk fra en som har sansen for en fotballspiller som Everton.....  Smile

PS! Hvis ikke TFA er enig med meg så vil jeg bruke Brian West som et eksempel igjen.... Dytt da Everton ut på flanken og vips så har vi et offensivt våpen av klasse der. Gutten jobber og sliter også, så jeg tror ikke det defensive vil bli så skadelidende..... Hvilken flanke han skal brukes på spør du? Vel....ta den venstre! Han svensken med det lange håret som spiller der, er ute og shopper nye klær, så det er uansett ingen hjemme......

---------------------------

“I wouldn’t say I was the best manager in the business. But I was in the top one”
Legendariske Brian Clough – manager for Nottingham Forrest & Derby County


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 13 jul 09, 16:29

thlarsen: interessante tanker.

Jeg tror Celso bør brukes som offensiv midtbane. Det er det han er spesialist på og vi trenger faktisk midtbanespillere som også scorer. Helt enig at Everton må brukes, det er ingen andre i klubben med hans ballkontroll og teknikk.
Så kanskje det er smart å bruke han som kantspiller.
Men jeg tviler litt på at TFA har evnen til å tenke så kreativt...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 13 jul 09, 16:49

Tror faktisk jeg heller mot å prøve ut 4-2-3-1 igjen jeg:

Lasse Staw

Amin Askar - Jan Tore Ophaug - Raio Piiroja - Wallace F. Pereira

Kasey Wehrman - Ardian Gashi

Hans Erik Ramberg - Celso Borges - Raymond Kvisvik

Éverton Santos da Costa

Egentlig litt håpløst å plukke ut et lag når vi har så utrolig mange ustabile spillere. Jeg vil hvertfall ha ut Martinsen, den er helt grei. Jeg vil egentlig ha Askar lenger frem på banen, men hvem skal da spille back? Det betyr også at Martinsen må inn igjen, og det er helt krise for meg. Jeg vil egentlig ikke ta ut Thomassen heller, men Pereira er mye bedre. Thomassen er også best som back, derfor benken istedet for venstre ving. Barsom må ut av laget. Gardar er også i håpløs form. Ramberg passer egentlig heller ikke inn der jeg setter han opp, men hvilke andre alternativer har vi egentlig?

FRUSTRERT!!!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 13 jul 09, 16:51

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

thlarsen: interessante tanker.

Jeg tror Celso bør brukes som offensiv midtbane. Det er det han er spesialist på og vi trenger faktisk midtbanespillere som også scorer. Helt enig at Everton må brukes, det er ingen andre i klubben med hans ballkontroll og teknikk.
Så kanskje det er smart å bruke han som kantspiller.
Men jeg tviler litt på at TFA har evnen til å tenke så kreativt...

Éverton har blitt prøvd ut som kant i en kamp, han ble flyttet dit i kampen mot Glimt hjemme. Det funka dårlig. Han trakk om mulig ennå mer inn i banen enn Barsom.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 13 jul 09, 18:32
Endret: 13 jul 09, 18:34
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

thlarsen: interessante tanker.

Jeg tror Celso bør brukes som offensiv midtbane. Det er det han er spesialist på og vi trenger faktisk midtbanespillere som også scorer. Helt enig at Everton må brukes, det er ingen andre i klubben med hans ballkontroll og teknikk.
Så kanskje det er smart å bruke han som kantspiller.
Men jeg tviler litt på at TFA har evnen til å tenke så kreativt...

Éverton har blitt prøvd ut som kant i en kamp, han ble flyttet dit i kampen mot Glimt hjemme. Det funka dårlig. Han trakk om mulig ennå mer inn i banen enn Barsom.

Jeg husker det, men trening gjør mester. Det virker som mange tror Everton er en idiot som ikke vil eller kan lære. Jeg velger heller å tro at det er læremesteren det kommer ann på når det gjelder ett så godt fotballemne som han.


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 13 jul 09, 22:38

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Det virker som mange tror Everton er en idiot som ikke vil eller kan lære. Jeg velger heller å tro at det er læremesteren det kommer ann på når det gjelder ett så godt fotballemne som han.



Det virker som om mange tror at læremesteren er en idiot som hverken kan eller vil lære bort. Jeg velger heller å tro at det er Everton det kommer an på når det gjelder et så godt treneremne som ham.


Hva kom først høna eller egget?


Som i all annen utvikling der man er avhengig av mer enn en part, er det vel samspillet det kommer an på. Og i et samspill er det aldri EN som sitter med hele ansvaret.

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 13 jul 09, 22:39

 

Har lest gjennom alle innleggene i denne tråden nå. For et døgn siden var også jeg like negativ og skuffet til hele FFK som gjennomsnittet i denne tråden. Keeperne er holder ikke mål, forsvaret klarer ingenting, midtbanen løper ikke, spissene er scoringsimpotente, trenerteamet udugelig, ledelsen amatører, dommerstanden håpløs, pauseunderholdningen svak, premien til publikumsvinnerne pinlig, ballguttene... Tror jeg stopper der. Men var det virkelig håpløst? Fotball er følelser og mye sies i affekt. Jeg tok derfor frem penn og papir og satte meg ned foran Tven. Mission: Se gårsdagens kamp en gang til... Her er mine inntrykk:

1. Omgang:
0 - 25 min er det kun "ett lag på banen". Sandefjord er knapt over midtstreken. Ballen er nærmest vår mållinje når vi spiller tilbake til keeper.
25 - 45: Kampen dabber noe av, FFK ligger tidvis litt lavere med laget, men har fortsatt full kontroll på kamp og spill. Fra drøye halvtimen og mot pause setter vi mer trykk på Sandefjord igjen. Frem til målsjansen som Sandefjord scorer på har de ikke hatt noe som er i nærheten av en målsjanse engang, mens FFK i hvert fall burde hatt 2 scoringer, deriblant en straffe.
Baklengsmålet må faktisk Gashi/Kvisvik ta sin del av skylden for. Kvisvik er ikke tilbake og Gashi blir fryktelig ball-watching. Resultatet er at Mjelde får stå totalt alene i feltet og får sågar god tid på seg.
I tillegg er dommertrioen et sirkus uten sidestykke, alle tre med avgjørelser i hytt og gevær. At ikke Gardar får straffe er en skandale i seg selv, men at FFK går 2 gule i denne omgangen, mens Sandefjord får ingen enda mer uforståelig.

2. Omgang:
Starter med fortsatt FFK-kontroll, men begge lagene har mange pasningsfeil, så det blir lite spill. Likevel fremstår Sandefjord som harmløse før de plutselig får en ny scoring etter en klarering fra Piiroja ut i farlig rom og en avslutning som en keeper i flyt kan klare å ta. Hvorfor hadde vi ingen spillere i returrommet egentlig?
FFK prøver å ta tak i kampen umiddelbart, men med enda dårligere prestasjon enn tidligere. Det bedrer seg frem mot 60-65min og laget produserer sjanser man skal kunne score på. Sandefjord har mer enn nok med å forsvare seg og å drøye tiden. Første gang jeg har sett opptil flere spillere med "krampe" før 20 min har gått av 2.omgang! Vi må faktisk helt til det 70.min før Sandefjord har noe som kan ligne på etablert pasningsspill på FFK sin banehalvdel. Kanskje noe overraskende at Trulsen blir første innbytter i 76.min, men ingen av de andre alternativene offensivt har heller vist så mye i det siste. Likevel veldig spesielt at det blir Trulsen. Mot slutten blir Piiroja flyttet helt frem, noe som heller ikke denne kampen er et vellykket valg. Synes vi har sett i hele år at spillet blir helt statisk og uten resultater når han blir flyttet frem for å vinne dueller. Spesielt når oppspillene ikke er gode nok.

Oppsummert:
Til tross for at FFK er langt under "pari" sammenlignet med i fjor, overkjører vi Sandefjord som klarer det kunststykket å score 2 mål på 3 målsjanser, mens FFK har 1 mål på 9. Vi er klart bedre enn Sandefjord, noe vi også bør være på hjemmebane, men går av banen med et resultat som er tragisk for alle FFKere. Like fullt er vi en målscorer og et par skandaløse dommeravgjørelser unna seier og dermed 2-3 plasser høyere på tabellen.

De fleste mener at noe bør gjøres, mange mener at ansvarlig trener ikke holder mål. Jeg vet at jeg fort kan bli sett på som en fan av TFA på bakgrunn av det jeg skriver her og tidligere innlegg. Det er jeg ikke. Men jeg mener bunnseriøst at det ikke er der skoen trykker nå. Spesielt ikke så lenge alle de signaler jeg får er at spillergruppen er mer harmonisk når TFA har ansvaret enn når Grönis er der. Kampen i går tapte vi på grunn av sjansesløseri og en klovn av en dommer. Greit at trener er ansvarlig for prestasjoner, men synes ikke kampen i går kan brukes som et argument for å kvitte oss med treneren.

 
Generelt mener jeg "skoen trykker hardest" på disse områdene om dagen:
1. Vi scorer ikke mål. (Vi ligger desidert sist på statistikken når det gjelder å utnytte sjansene vår.)
2. Vi har en keepersituasjon som per dags dato sprer usikkerhet i laget. (Noen som la merke til hvor lite Erik brukte kjeften sin i går? En god keeper med selvtillitt prater "hele tiden".
3. Vi mangler en forsvarsspiller som kan være litt lugnere og dirigere de andre. Vidar er som Piiroja, bare enda mer kamikaze og faktisk enda svakere på oppspill.
4. Med Abbe og Raymond på hver sin kant, en Gardar ute av form og en Everton som fremstår som en solo-spiller så mangler vi totalt gjennombruddskraft.
5. Klubben har ikke penger. (Og om klubben faktisk har noen penger til overs så mener jeg det blir tullete å bruke penger på å si opp de trenerne vi har. Vi har faktisk ikke råd til det. I alle fall ikke om vi skal beholde lisensen.

Får vi på plass i hvert fall noen av punktene 1-5 så kan vi kanskje begynne å diskutere treneren. Selv om en avklaring rundt Grönis bør komme uansett snart...

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 13 jul 09, 23:33

Meget flott oppsummert Arne Ball!

Jeg sitter også igjen med dette inntrykket. Jeg har sagt det før og kan godt gjenta meg selv at spillerne + treneren er gode nok til å kapre nok poeng på høsten til å beholde plassen. Vi trenger bare litt flyt fremover.

Jeg mener også at den komplett hjernedøde dommeren med sine blinde hjelpere hadde mesteparten av skylda for at vi faktisk tapte i går. Slik han og vennene hans opptrådte tar de fra våre spillere lysten på å spille fotball. Han dømmer 90/10 i fordel Sandefjord. Slik jeg så det var det korrekte gule kort på Kvisvik og Wehrman, men Sandefjord skulle hatt 3-4 gule i første omgang. I tillegg skulle blåveis-Gardar selvfølgelig hatt straffe på overtid i første omgang. SKANDALE!! Når det er slik forskjellsbehandling får man bare lyst å samle spillerne sine, og rusle i garderoben i protest. Dessverre kan man ikke gjøre slik. I andre episode starter han etter et halvt minutt å prestere å gi Sandefjord et innkast, noe som hele stadion ser (og hører) er feil. Ballen spretter i en Sandefjordspiller, skifter retning og går ut. Dette hadde selvsagt ingen betydning for noe som helst, men da gav jeg opp rett og slett. Da er det ikke håp noe mer.

Jeg tror spillerne lar seg påvirke av dommeren, de er bare mennesker de også med følelser. Urettferdighet er det verste som finnes i mine øyne, og jeg blir utrolig provosert og lei meg over forskjellsbehandling av mennesker. Jeg må nesten rose spillerne for at de klarte å oppføre seg som folk likevel.

Uansett, jeg måtte bare få dette ut. Uansett igjen, FFK bør klare å score 2-3 mål på ni målsjanser, og det bør holde mot et lag som har tre sjanser. Resultatet burde vært 2-1 eller 3-1, men det handler faktisk om å være best innenfor begge sekstenmeterne, noe som FFK svært sjeldent har vært i årets sesong.

Jeg er uansett optimist, vi rykker faen ikke ned!! Vi kommer heller ikke på øvre halvdel av tabellen, men vi klarer oss. Men for at det skal skje må laget og trenerne få ro og noen gode treningsuker på seg. Dette kommer til å bedre seg, det så vi eksempler på senest i bortekampen mot Brann som vi tapte på overtid. Et utrolig bittert utfall i en kamp som kunne gått alle veier egentlig. Guttane gjorde hvertfall meg stolt etter denne prestasjonen.

Vi som supportere har også et ansvar med å prøve å se positivt på ting. Hvis alle vi her inne og i plankebyen forøvrig skal begynne å krisemaksimere alt og alle, kan vi like gjerne gi opp med det samme. Vi må dra i samme retning, møte opp på stadion, heie frem og støtte guttane!! Skal vi legge oss ned og dø? Nei for pokkern, det skal vi ikke!!

FFK klarer seg! I gode og onde dager, vil vi trofast møte opp! Smile


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 13 jul 09, 23:52

Opprinnelig postet av A.Scheie

Det virker som om mange tror at læremesteren er en idiot som hverken kan eller vil lære bort. Jeg velger heller å tro at det er Everton det kommer an på når det gjelder et så godt treneremne som ham.


Hva kom først høna eller egget?

Som i all annen utvikling der man er avhengig av mer enn en part, er det vel samspillet det kommer an på. Og i et samspill er det aldri EN som sitter med hele ansvaret.

Så du mener Everton er talentløs?
Eller har du sett/hørt noen som tilsier at han ikke ønsker å lære?

Fortell meg gjerne  hvorfor er TFA så godt treneremne?
Er det taktist, spillerutvikling eller hva er han så god på? Hvilke meritter har han bevist så langt?

Det er jo ingen eksperter som har tvilt på at Everton er en uslipt diamant, og han viser kjempeinnsats stort sett i hvert minutt under kamp. Jeg tør vedde på at hadde han vært i Stabæk hadde han bøttet inn mål nå.


Matiashs

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 14 jul 09, 00:19

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Opprinnelig postet av MLarsen

Opprinnelig postet av FFK1903

Kast egg på spillerne, dette var rett og slett ræva! Inndra ferien umiddelbart, disse skal rett til straffetrening.

Fytti rakkern for et dårlig resultat...

Helt enig. Nå er det krise i FFK. Er det ingen som ser det nede på stadion?

Ja men jeg er ikke enig i at dette er spillernes ansvar alene, jeg tror ingen av dem ønsker å spille dårlig.
Det er faktisk lederene som har det største ansvaret her. Grønis hintet frempå at man kanskje burde vurdere hva de drev med for noen uker siden. Og jeg mener det er flere som bør gjøre det.
Aune har faktisk elendige resultater så langt. Og de ferdighetene han har vist under kamper, har vært direkte pinlige. Spesielt i dag. Hva pokker gjorde Trulsen ute på banen i en kamp som denne? Og hvorfor i hele tatt bytte med 7 minutter igjen hvis spillerne ikke er skadet eller utkjørt?

 

Hva hadde du sagt hvis Trulsen putta to mål?


Matiashs

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 14 jul 09, 00:25

Opprinnelig postet av rød og hvit


Jeg opplevde at vi ville mye i dag - kanskje litt for mye - vi kom bra i gang og burde ledet mer enn 1- 0. Dessverre er det stolpe ut for oss og stolpe inn for Sandefjord.

Når de gå opp i ledelsen klarer vi ikke å spille oss gjennom et forsvar på 10 mann (+ en dommer).

Trenerteamet har en utfordring til å finne mottrekk mot et lag som ligger så komakt i forsvar.

 

Er også enig i at vi trenger forsterkninger på trenersiden først og fremst. (Bråthen hadde en dårlig dag i feltet, men han kommer sterkere tilbake). Nå trenger vi trenere som kan gi laget aternativer

 

Og hvor er alle supporterne nå - de som støtter laget i tykt og tynt.

 

 

 

Jeg er her. 

 

Jeg synes Aune, så vidt jeg kan se, gjør en god jobb i Grönhagens fravær. Han kan ikke lastes for at Johansson, Everton, Tregan, og andre spillere, ikke klarer å få ballen i mål. 


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 14 jul 09, 00:27

Opprinnelig postet av Matiashs

Hva hadde du sagt hvis Trulsen putta to mål?

Det blir veldig hvis om atter dersom men, da hadde jeg sagt tusen takk og gratulere. Poenget er at unge urutinerte spillere som han, bør komme inn når vi leder og laget er i flyt.
Dessuten har han skapt svært lite under sine innhopp så langt, og ingen ting på egen hånd.
Han er ikke moden for tippeligaen av hva jeg har sett av han.


Matiashs

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 14 jul 09, 01:25

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Matiashs

Hva hadde du sagt hvis Trulsen putta to mål?

Det blir veldig hvis om atter dersom men, da hadde jeg sagt tusen takk og gratulere. Poenget er at unge urutinerte spillere som han, bør komme inn når vi leder og laget er i flyt.
Dessuten har han skapt svært lite under sine innhopp så langt, og ingen ting på egen hånd.
Han er ikke moden for tippeligaen av hva jeg har sett av han.

 

Jeg er enig at det var litt søkt av meg. Men faktum er at de offensive alternativene er ikke så mye bedre, og det er synd. 


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 jul 09, 11:55

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Det blir veldig hvis om atter dersom men,

Ja ikke sant.... Det er Everton, og noens betegnelse av hva som kanskje kommer fra den kanten, "hvis om at, dersom", i et nøtteskall.
Everton har ikke utviklet seg verken gjennom å spille 25 TL-kamper eller ved å trene... Hans eneste pluss som jeg ser er at det aldri er mangel på innsats og vilje i kampene. Ikke nok til å kalle seg spiss i et profesjonellt lag, og tjene 1 million i året desverre. 


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 14 jul 09, 12:05

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Det blir veldig hvis om atter dersom men,

Ja ikke sant.... Det er Everton, og noens betegnelse av hva som kanskje kommer fra den kanten, "hvis om at, dersom", i et nøtteskall.
Everton har ikke utviklet seg verken gjennom å spille 25 TL-kamper eller ved å trene... Hans eneste pluss som jeg ser er at det aldri er mangel på innsats og vilje i kampene. Ikke nok til å kalle seg spiss i et profesjonellt lag, og tjene 1 million i året desverre. 

Fullt enig med Ymer.

Har FFK råd til å IKKE foreta seg noe, ikke gjøre noen endringer, ikke få inn nye koster ?

FFK ligger 1  - ETT - poeng fra direkte nedrykk.

Får håpe man i hele FFK-systemet nå har kriseforståelse, og vilje og ikke minst evne til å foreta seg noe, enten på trenersiden, spillersiden eller ledelse, kontinuitet slik situasjonen er nå er "livsfarlig".

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 14 jul 09, 12:58

Jeg vil påstå at det er mye enklere å gjøre noe med alle baklengsmålene vi har så langt. Vi har faktisk hold nullen kun i 3 fattige kamper i år.  På samme tid i fjor holdt vi nullen i 7 kamper etter 18 runder. Vi er nå 7 baklengs fra hva vi hadde ved sesongslutt.

Da er det bare å telle poeng.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 14 jul 09, 13:21

Opprinnelig postet av A.Scheie

A.Scheies gode oppsummering

Har sett over noen av hendelsene på reprise nå, men orker ikke ta hele kampen..

Skal Éverton ha straffe?

Nei. Han skal ha frispark, rett utenfor 16-meteren. Jeg skrev vel tidligere at dommeren sikt muligens blir hindret av en Sandefjordspiller, men det trekker jeg tilbake. Dommeren ser godt hva som skjer, noe som underbygges av at han tydelig viser med armene at det ikke er noenting. Forferdelig avgjørelse, men ingen straffe.

1-1:

Her mener jeg Barsom må ta mye av skylden. Han vinker Thomassen vekk fra situasjonen, men setter kun inn et halvslapt press selv. Det er litt typisk norsk fotball at førsteforsvarerene er altfor sent oppe i presset, og her ser vi et eksempel på det. Som førsteforsvarer mot en treg spiller som Zanetti med sikringsspiller, må det da være mulig å presse ham hardere?

Syns ikke Kvisvik eller Gashi har så mye skyld. Vi har masse folk i feltet, og det skal holde med de som er der. Askar er etter min mening den som er feilplassert.

Vil også gi Bråthen litt av skylden. Om man ser på Martinsen, så stenger han så og si av det nærmeste hjørnet. Det er selvfølgelig mulig for Mjelde å skyte der, men det er vanskelig når Martinsen står der. Bråthen kunne med fordel tatt et lite steg til venstre. Da har de må en måte kontroll på hver sin side, selvom han for all del ikke må glemme nærmeste hjørne helt.

2-2:

Når Sandefjord så tydelig har en spiller i returrommet, må det gå an for oss å sette en spiller til å kontrollere det området. Her vil jeg uansett gi Bråthen litt støtte. Kvisvik står ganske nærme streken, og gjør det vanskelig for keeper. Når han i tillegg strekker ut en hæl, så gjør ikke det det noe lettere. Vil heller ikke kritisere Kvisvik, for det er ingen stor feil at han står der. Likevel gjør han det vanskelig for Bråthen.

Skal Gardar ha straffe?

Ja! Soleklart!

Hvordan kan både dommer og assistentdommer unngå å se det? Uten å ha sett assistentdommerens posisjon, så må han jo være helt på linje med Gabrielsen(?) ettersom han er siste mann. Da han se det. Enten han eller dommeren. Det er flaut, og en horribel avgjørelse.

 


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 jul 09, 14:18

Opprinnelig postet av Lemmy
Skal Éverton ha straffe?

Nei. Han skal ha frispark, rett utenfor 16-meteren.

Han skulle vel ikke hatt straffe om fellingen var innenfor heller. Jeg ser det som en obstruksjon, og det blir det vel blåst frispark på, selv innenfor sekstenmeteren - på lik linje med når keeperen tar opp et bevisst tilbakespill med hendene.

Dommeren burde dog ha en flau smak i munnen da han blåste av til pause og så Gardar ligge nede etter å ha fått en fotballsko i hodet. Rett og slett feigt å ikke gi straffe der. Hadde kanskje gitt straffe om tidspunktet hadde vært noe annet?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 14 jul 09, 14:22

Forøvrig helt korrekt, FFK1903. Obstruksjon gir indirekte frispark..

Tipper dommeren ble desto mer flau da han så blåveisen Gardar hadde. Tror ikke han hadde gitt straffespark på noe annet tidspunkt heller. Han sto ikke med fløyta i munnen da innlegget kom...

Jeg tror han enten ser på det som at Gardar filmer, eller at han har hodet lavt når han header og dermed er selvforskyldt. Begge deler er helt feil.


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 14 jul 09, 14:43

Opprinnelig postet av Lemmy

Forøvrig helt korrekt, FFK1903. Obstruksjon gir indirekte frispark..

Tipper dommeren ble desto mer flau da han så blåveisen Gardar hadde. Tror ikke han hadde gitt straffespark på noe annet tidspunkt heller. Han sto ikke med fløyta i munnen da innlegget kom...

Jeg tror han enten ser på det som at Gardar filmer, eller at han har hodet lavt når han header og dermed er selvforskyldt. Begge deler er helt feil.

dersom han anser det som filming skulle han jo gitt gult kort...

nei dommerstanden er blitt fryktelig dårlig inneværende sesong uten at FFK lider i no større grad enn andre lag.

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 14 jul 09, 18:27
Endret: 14 jul 09, 18:31
Endret av: A.Scheie

Artig slik engasjerer, Lemmy. Nå har du faktisk fått meg til å se gjennom enkelte situasjoner enda en gang:)

Opprinnelig postet av Lemmy

Skal Éverton ha straffe?

Nei. Han skal ha frispark, rett utenfor 16-meteren.


Denne kan definitivt diskuteres. Her skal du få høre hvorfor jeg mener at det er  straffe.
Indirekte frispark er ikke et alternativ i denne situasjonen, slik noen hevder. Det kan minne litt om det mange kaller obstruksjon, men som reglene sier:

Et indirekte frispark tildeles motstanderne hvis en spiller, etter dommerens skjønn:
 - stenger en motspiller fra å komme fram.
Et direkte frispark tildeles motstanderne hvis en spiller, etter dommerens skjønn:
 
- feller eller forsøker å felle en motstander

Dette er ikke en hindring, men en felling. Ergo direkte frispark. Så kan det helt sikkert diskuteres om det er innenfor eller utenfor. Synes det kom tydeligst frem på fotballekstra da Frode Olsen argumenterte med at det skulle være frispark utenfor. I det øyeblikket fellingen skjer og Olsen frøs bildet, ser man tydelig at både Everton og Madsen står streken. Skjer forseelsen på streken skal det vurderes som innefor straffefeltet, med andre ord, direkte frispark innenfor straffefeltet og dermed straffespark. Skal derimot være med på at denne kan diskuteres, og det er vanskelig å se selv på reprisene. (Mener forøvrig generelt at det ikke skal lønne seg å være ufin og at dommere generelt skulle vært tøffere i å dømme i favør av angripende lag om man er i tvil. Tror det er eneste måte å få bukt med juksing og destruktivt spill.)

Til syvende og sist er det dommerens skjønn som skal være gjeldende, slik det står i reglene, men vi kan nok sikkert være enig i at i dette tilfellet er det dommerens skjønn som var det desisdert minst riktige...


Opprinnelig postet av Lemmy

1-1:

Mye fornuftig.......Syns ikke Kvisvik eller Gashi har så mye skyld. Vi har masse folk i feltet, og det skal holde med de som er der. Askar er etter min mening den som er feilplassert.......mer fornuftig

Er veldig enig i det du skriver om førsteforsvarere generelt sett, men er i sterkt tvil om hverken Barsom eller Thomassen hadde rukket nræt nok frem til å sette skikkelig press uten å "selge seg". Det vil vi imidlertid aldri få vite. Men se hvor Mjelde står når han tar ned ballen (på 16m). Se også bevegelsene og orientering (eller mangel på dette) til Gashi. Faktisk så passerer Kasey Gashi for å å gå i en duell inne i feltet. Inne i feltet er det 3 blå og vi har Vidar, Kasey og Raio der. Askar holder linjen til Vidar, men det som ikke kommer så tydelig frem er at Askar har enda en spiller 4-5m til høyre for seg. Om Askar hadde gått på Mjelde ville denne stått helt alene og Askar gjort den samme feilen som mange blant annet har kritisert PAC for (med rette) i flere år. Når Mjelde står så langt ute, mener jeg at indreløper eller motsatt kant skal skyve inn og "ta ut" Mjelde.

Men som sagt, ballen er rund, hadde bare Kasey vært 2 meter så hadde ikke ballen nådd frem....



PS! Det var alt jeg rakk nå, vet det er en annen som har stilt meg et spørsmål, men det skal jeg svare på senere ikveld...

 

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 14 jul 09, 19:49

Straffe? Frispark? Obstruksjon? Indirekte eller direkte?

Jeg finner ikke reglene, men mener at dette er en soleklar obstruksjon. Fra Store Norske Leksikon:

"obstruksjon – idrett. Forseelse i fotball, foreligger når en spiller uten å gjøre noe forsøk på å få tak i ballen, hindrer eller stenger en motspiller."

Angående om det er innenfor eller ikke, er jeg derimot svært usikker på. På de bildene jeg ser på VGlive ser det faktisk ut som om Éverton har en fot akkurat på streken og en utenfor. Det er uansett svært vanskelig å få fryst bildene akkurat, så jeg har ingen fasit. Angående at dommere skal gi angripende lag fordel, er jeg helt enig. Det er surt som forsvarsspiller(snakker egen erfaring :P) å få billige mål i mot, men for en nøytral tilskuer vil man ha flest mulig mål/sjanser.

Førsteforsvarerjobben/ Gashi+Kvisvik

Jeg tror at om Barsom hadde løpt fortere, så hadde han rukket å komme i skikkelig press. Han senker farten tidlig, og blir stående 2-3 meter unna. Det er typisk norsk fotball og norske spillere å være sent oppe i presset, og det er få norske spillere(backer spesielt) som er aggressive førsteforsvarere.

Olav Zanetti står helt stille når han får ballen, og er ikke en spesielt rask spiller. I "førsteforsvarerboka" står det at om spilleren har lite fart og ikke er spesielt hurtig, skal man være aggressiv i presset. Når Barsom i tillegg har en sikringsspiller, mener jeg at han må være mye tettere oppi. Da får han heller ta sjansen på at han kan bli finta bort, etter min mening.

Angående det inne i boksen, så har du selvfølgelig helt rett. Etter å ha sett det en gang til er jeg helt enig med deg. Gashi skal plukke opp Mjelde. Slapt av ham.. Ellers så ligger vi faktisk ganske fint inne i boksen. Gashi står imidlertid en stund på 16-meteren, og skal akkurat til å løpe i press på Mjelde når han får ballen. Ser imidlertid at han er altfor sent ute, og lar Askar ta det isteden.

 


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 jul 09, 22:13

Opprinnelig postet av Lemmy

 Det er typisk norsk fotball og norske spillere å være sent oppe i presset,

  

Du har sikkert rett, men med all respekt; Barsom er da ikke i nærheten av å være norsk...? Laughing


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 14 jul 09, 23:22

Han er vel forsåvidt så lite norsk som det går an å bli. :-)

Jeg hadde først tenkt til å skrive at det var typisk norske spillere, men la til "norsk fotball" for at Barsom skulle inkluderes i den gruppen. Var faktisk i tvil om den setningen, men gadd ikke gjøre den om.. :P

Det jeg mente er at spesielt norske spillere har en vane for å være sent oppe i press, og altfor sjeldent gå for å vinne ball- kun lede inn mot sikringsspilleren(e).

Men det er også typisk for norsk fotball(ganske naturlig, ettersom det er mange nordmenn der) å være sent oppe i presset.

Blææh, føler det også ble en dårlig forklaring. Hehe. Men folk skjønte det sikkert, orker ikke endre på det nå.. Takk for at du retta på meg anyways, Ymer! :-)


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 15 jul 09, 08:11

Opprinnelig postet av Lemmy

 Takk for at du retta på meg anyways, Ymer! :-)

Det var ment som et humoristisk spark Laughing. Vi (jeg) forstår hva du mener



Flat Trådet Nøstet
Totalt 7 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f