Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Odd Grenland - FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 11 11

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 10 jul 09, 14:45

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Satt ringside på Skagerak arena idag, kanogvetalt. Elvestad var ok verken mer eller mindre, og blir sikkert en god spiller. Men hadde Wehrman stått oppi skoene til Elvestad idag, hadde du garantert gitt han terningkast 1...

Dette var vel Elvestads første kamp som sentral midtbanespiller på dette nivået? Han er vel fortsatt bare 19 år? tror du ikke han har potensiale?

Joda, absolutt. Men jeg mener i motsetning til deg at Wehrman er såpass mye bedre pr idag og situasjonen er såpass dramatisk i forhold tabellplassering at det ikke kan være noe som helst tvil om at Wehrman må bekle ankerposisjon fremfor Elvestad...


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 10 jul 09, 16:20

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Dette var vel Elvestads første kamp som sentral midtbanespiller på dette nivået? Han er vel fortsatt bare 19 år? tror du ikke han har potensiale?

..og det er nok ikke siste gang du ser han i år heller.

Opprinnelig postet av F-B.no

Skryter av Elvestad

Delvis som følge av skadesituasjonen fikk Martin Elvestad en sjelden start i FFK-drakta torsdag. Midtbanespilleren kom fra det hele på hederlig vis, og skryten støttes fra trener Aune.
- Absolutt. Jeg har trent Martin i mange år og har sagt hele tiden at han har et stort potensiale som fotballspiller. Det er jo derfor vi også har signert en ny avtale med ham, påpeker den vikarierende FFK-treneren.
- Martin har tatt nivået, og jeg tror han kan bli en viktig spiller for Fredrikstad i årene som kommer.

 


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 10 jul 09, 18:06
Endret: 10 jul 09, 18:09
Endret av: Planken

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av Planken

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg syns det er rødt.. Piiroja gjør ikke noe, så kommer han og dytter Piiroja overende. Det var ikke småknuffing, men et ganske hardt dytt..

Har ikke noe å si hva man synes... Jeg mener bestemt at retningslinjene sier at dytt i brystet kun skal straffes med gult.

Tull. All form for angrep på motstander som ikke har noe med spillet å gjøre skal straffes med rødt kort. Det gjelder hvis man sparker lett etter en spiller og bommer også.

 

Tull?! Nok en gang, det har ikke noen betydning hva man synes, man må forholde seg til reglene. Nå har jeg lett og finner ikke retningslinjene jeg har lest tidligere, men fant denne:

"The FA issued a directive (to all referees, teams, players & managers) at the beginning of the season stating that in the issue of players raising their hands to each other, that if the contact is made below the shoulder/neck area, the referee must issue a yellow card. If the contact is above, the referee must issue a red card."

Det jeg ikke er 100% sikker på er om retningslinjene også har vært gitt i forbindelse med Tippeligaen, slik jeg mener å huske, men i Premier League er det ihvertfall som nevnt over.

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 11 jul 09, 00:34

Opprinnelig postet av Planken

 

Tull?! Nok en gang, det har ikke noen betydning hva man synes, man må forholde seg til reglene. Nå har jeg lett og finner ikke retningslinjene jeg har lest tidligere, men fant denne:

"The FA issued a directive (to all referees, teams, players & managers) at the beginning of the season stating that in the issue of players raising their hands to each other, that if the contact is made below the shoulder/neck area, the referee must issue a yellow card. If the contact is above, the referee must issue a red card."

Det jeg ikke er 100% sikker på er om retningslinjene også har vært gitt i forbindelse med Tippeligaen, slik jeg mener å huske, men i Premier League er det ihvertfall som nevnt over.

Det der er snakk om i dueller. Den gitte situasjonen skjer som et angrep etter at dommeren har blåst. Rødt ifølge regelboka.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 11 jul 09, 10:38
Endret: 11 jul 09, 10:38
Endret av: Planken

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av Planken

 

Tull?! Nok en gang, det har ikke noen betydning hva man synes, man må forholde seg til reglene. Nå har jeg lett og finner ikke retningslinjene jeg har lest tidligere, men fant denne:

"The FA issued a directive (to all referees, teams, players & managers) at the beginning of the season stating that in the issue of players raising their hands to each other, that if the contact is made below the shoulder/neck area, the referee must issue a yellow card. If the contact is above, the referee must issue a red card."

Det jeg ikke er 100% sikker på er om retningslinjene også har vært gitt i forbindelse med Tippeligaen, slik jeg mener å huske, men i Premier League er det ihvertfall som nevnt over.

Det der er snakk om i dueller. Den gitte situasjonen skjer som et angrep etter at dommeren har blåst. Rødt ifølge regelboka.

 

Det er faktisk ikke snakk om dueller. Jeg så et par britiske fotballprogrammer rett etter dette ble innført, og det ble diskutert der, og er definitivt snakk om situasjoner lik den Raio var innblandet i.

Som nevnt tidligere har jeg ikke funnet stedet jeg mener å ha lest om at dette gjaldt også her i landet, men det er definitivt slik i Premier League.

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 11 jul 09, 10:46

FFK er nå i den situasjonen at de ikke har råd til eksperimenter eller å satse langsiktig i de kommende kampene, derfor mener jeg at pr.dato er Wehrman (med den formen han har vist i de siste) er et sikrere kort enn Elvestad.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 11 jul 09, 12:34

Kjør på med Kasey. Vår beste spiller i form. Han vil bli her, og skal derfor selvfølgelig spille fast. Elvestad er talent, men langt svakere enn Kasey. Burde leies ut til 1 div klubb


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 11 jul 09, 13:17

Er ikke verdt en diskusjon engang hvem som er best av Martin og Kasey, en spiller som har spilt en, eller to i år, forteller hvilket niva denne Martin ligger på, blir for dumt å sammenligne disse spillerne.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 11 jul 09, 13:23

Opprinnelig postet av Patrioten

Er ikke verdt en diskusjon engang hvem som er best av Martin og Kasey, en spiller som har spilt en, eller to i år, forteller hvilket niva denne Martin ligger på, blir for dumt å sammenligne disse spillerne.

Har vel aldri vært mer enig med deg noen gang PatriotenSmile


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 11 jul 09, 13:41

Opprinnelig postet av dracula

FFK er nå i den situasjonen at de ikke har råd til eksperimenter eller å satse langsiktig i de kommende kampene, derfor mener jeg at pr.dato er Wehrman (med den formen han har vist i de siste) er et sikrere kort enn Elvestad.

Helt enig! Gi for all del Elvestad mer spilletid, men det får bli på slutten av kampene. I vår situasjon MÅ vi starte med vårt sterkeste lag, og da er Wehrman på defensiv midtbane selvskreven i den formen han er i om dagen.

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen



Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 11 11

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f