Husk meg
Brukernavn
Passord

Keepersituasjonen

Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 12 11

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 22 jul 09, 19:49
Endret: 22 jul 09, 19:51
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av Holters

Staw kunne (og skulle) ha tatt ballen som står på stativet bak mål fremfor å løpe langs hele kortlinja og hente ballen som hadde vært i spill. Klassisk drøying. :)

Stemmer det, men det er jo mye smartere taktisk å gjøre det på denne måten enn å bare stå å drøye tida.

 

Forresten så er det ikke mulig å se noen ball bak mål for Staw å ta i det der videoklippet...

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 22 jul 09, 19:56

Det er også helt korrekt, Plankekæll. ;-)

Blir nesten aldri praktisert, men er dog en regel. Jeg syns det er helt greit. Dommeren må se an situasjonen, og det er bare kjipe dommere som praktiserer den. Har faktisk opplevd at laget jeg spiller på fikk indirekte frispark mot på grunn av at keeperen angivelig drøyet. Han holdt den sikkert mer enn seks sekunder, men det var ikke noen klar drøying. Dessuten lå vi under...

Slik dømming syns jeg bare er tull og tøys. Jeg mener kanskje det bør en regelendring til i forhold til hvor mye tid som skal legges til. Fjerdedommeren bør notere ned hvor mye tid som går bort til drøying. Si at det er 2 minutter, så bør det legges til det dobbelte. Altså blir det 4 minutter, pluss eventuelle mål og bytter..

Er for dumt når det drøyes masse og dommeren bare legger til 2-3 minutter.. I de fleste kamper burde man nok lagt til 5-6 minutter.


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 23 jul 09, 11:56

2x40 minutter effektiv spilletid sier jeg.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 23 jul 09, 13:46
Endret: 23 jul 09, 13:47
Endret av: Plankekæll

Da blir det lange kamper stjernengutt. Ballen er i spill maks 30-35 minutter i løpet av en omgang.

Da måtte vi hvertfall gjort som i håndball og ishockey, hatt en egen kæll som styrte uret, og vi som publikum måtte også hele tiden hatt oversikt over den tiden som er igjen av omgangen/kampen. Når jeg tenker etter er det vel egentlig ikke effektiv spilletid i håndball heller, der stopper man stort sett bare tiden på slutten av andre omgang av en eller annen mystisk grunn.

Men feks 2x30 minutter effektiv spilletid er kanskje ikke dumt? Laughing


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 24 jul 09, 12:51

Ja, mulig 2x30 hadde vært bedre. Tilleggstid etter dommers skjønn kan vel aldri ble helt rettferdig eller riktig?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Plaskesak

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 08
Innlegg: 108

Lagt til: 27 jul 09, 22:55

Dagens kamp la vel ikke akuratt noen demper på den evigvarende keeperdiskusjonen. Lasse, som nå liksom hadde fått tillitt igjen, sklir rundt som Bambi og fekter som Zorro. Nei, det vil seg ikke, og det er leit å måtte innrømme at vi må få Kenny i mål fort som fy!  Vi kan ikke leve med slik gambling lengre. Ok at de blir bedre med erfaring, men den kan fort bli svært dyrkjøpt. Usikkerheten sprer seg fra lagdel til lagdel, fra spiller til spiller. Vi må få en erfaren mann med hansker på, en klippe som kan stå opp når det trengs som mest. Per nå må jeg bare innse at verken Erik eller Lasse er kapable til å inneha den rollen. La oss bare håpe Kenny er det.. 

---------------------------

En konge; Tore Pedersen!


Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 27 jul 09, 23:14

Kampen i dag var nok et bevis på at Lasse ikke holder!! Kunne vært mer aggresiv på målet + alt det andre rare han driver med. I dag ble det heldigvis ikke noe baklengs av det men gud så mye usikkerhet det blir!!

 

Lykke til Kenny!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 27 jul 09, 23:29

Syns det blir feil å kritisere Staw etter dagens kamp.

Målet skal han ikke ta. Og den feilen på slutten der skyldes nok mest sannsynlig et meget vått kunstgress. Det fokuseres av mange på at Aafk vanner gresset unødvendig mye, men det er ingen her som bruker det som unnskyldning på Staws lille uhell..

Syns også han virker klok i feltet. Han står oftere på strek nå, og har ikke de helt fatale inngripnene i feltet. Han hadde en blunder hvor Aafk holdt på å score, men der syns jeg faktisk han var veldig tøff som turte å gå ut. Ballen hadde såpass høy bue at det var tøft gjort å gå ut, men samtidig ikke veldig dumt.

Selve boksinga kunne vært bedre, men det går an å trene rent teknisk på treningsfeltet. Så lenge han tør å gå ut i feltet er jeg optimistisk!

Likevel vil det forundre meg stort om ikke Stamatopoulos står mot Viking.


Matiashs

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 27 jul 09, 23:48

Opprinnelig postet av Lemmy

Syns det blir feil å kritisere Staw etter dagens kamp.

Målet skal han ikke ta. Og den feilen på slutten der skyldes nok mest sannsynlig et meget vått kunstgress. Det fokuseres av mange på at Aafk vanner gresset unødvendig mye, men det er ingen her som bruker det som unnskyldning på Staws lille uhell..

Syns også han virker klok i feltet. Han står oftere på strek nå, og har ikke de helt fatale inngripnene i feltet. Han hadde en blunder hvor Aafk holdt på å score, men der syns jeg faktisk han var veldig tøff som turte å gå ut. Ballen hadde såpass høy bue at det var tøft gjort å gå ut, men samtidig ikke veldig dumt.

Selve boksinga kunne vært bedre, men det går an å trene rent teknisk på treningsfeltet. Så lenge han tør å gå ut i feltet er jeg optimistisk!

Likevel vil det forundre meg stort om ikke Stamatopoulos står mot Viking.

 

Iallefall 7-8 andre på FFKs lag i dag som var verre enn Staw ;) 


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 jul 09, 09:52

Opprinnelig postet av Lemmy

 Han står oftere på strek nå, og har ikke de helt fatale inngripnene i feltet.  

Ja han stod så lenge på strek ved ett tilfelle at det holdt på å gå riktig galt. Han slapp med skrekken igår, men jeg føler at tabbene hele tiden ligger på lur når Lasse står i mål.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 28 jul 09, 09:58

Jeg synes generelt Staw gjør en god kamp, og fortjener å starte mot Viking.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 jul 09, 10:01

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg synes generelt Staw gjør en god kamp, og fortjener å starte mot Viking.

Vet ikke hvem som står mot Viking jeg, men jeg er glad du ikke tar ut laget. Blir forundret om Staw står...


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 28 jul 09, 10:14

Uansett har Staw en kamp til å overbevise på ettersom Kenny ikke er klar til torsdag

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 28 jul 09, 14:29

Opprinnelig postet av hasse33

Spekulasjoner på Kråkevingen forum at denne mannen kan være på vei til FFK

 

http://www.mossfk.no/kat/000009.asp?ID=278

 

lols

 

http://msn.tv2sporten.no/fotball/adeccoligaen/article2832085.ece 

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 28 jul 09, 15:50

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg synes generelt Staw gjør en god kamp, og fortjener å starte mot Viking.

Helt forbanna utrolig.

Etter denne kampen her så er det vel klart at vi trengte ny keeper.

---------------------------

Heia FFK


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 28 jul 09, 16:04

Helt enig med Lex......Staw gjør EN kvalifisert redning og klarer desverre igjen å rote det til for seg. Det blir spennende å se Kenny S i aksjon


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 12 apr 10, 11:59

Kanskje litt drøyt å dra frem denne tråden etter kun to kamper, men i går var det etter min mening en ting som skilte lagene, keeperspillet. Der Staw var dårlig og slapp inn mål han burde tatt var særpingen god og tok det som kom. Jeg håper virkelig Staw hever seg og luker bort tabbene, men hvis han ikke skjerper seg og overbeviser denne sesongen så må FFK vurdere om han er verdt å satse videre på. Staw bør jo også vurdere om FFK er det rette stedet for han å fortsette sin utvikling. Vi ser jo at han har det som skal til, gjør jo noen klasseredninger av og til som tyder på at han bør kunne bli en glimrende keeper. Sitter problemet i hodet hans? Er han for redd for å tabbe seg ut, eller er han bare ukonsentrert?

Husker i begynnelsen når Gomes spilte i Tottenham var man nervøs hver gang motstanderen var i nærheten av 16-m, men etter at keepertrener ble skiftet ut har han nå blitt en av de beste keeperne i PL. Sier ikke at FFKs keepertrener er dårlig, men bør de kanskje vurdere en annen tilnærming til Lasses problemer som keeper?


freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07
Innlegg: 115

Lagt til: 12 apr 10, 12:21

Opprinnelig postet av Lex

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg synes generelt Staw gjør en god kamp, og fortjener å starte mot Viking.

Helt forbanna utrolig.

Etter denne kampen her så er det vel klart at vi trengte ny keeper.

Virker som du er litt blindet av "her-og-nå"-følelser etter kampen. Gir deg en utfordring:

Rams opp de kampene som er avgjort etter keepertabber av Lasse Staw i fjorårssesongen.

Deretter tar du samme øvelse for noen av de andre keeperne fra sammenlignbare lag. Da tror jeg du finner ut at det er ikke helt unormalt at keepere gjør noen feil.

I FFK er det null-toleranse med påfølgende edder og galle (generelt inntrykk, ikke rettet mot ditt innlegg spesielt) når enkeltspillere gjør feil eller laget spiller dårlig. Vi må tåle å tape og se fram mot neste kamp.

Og under kampens gang heller gi litt oppmuntring til spilleren som bommet enn å lire av seg "bunnslam"......

---------------------------

Leeds beating Manchester United will be my best moment of 2010!


IxiO

Knøttespiller

Ble medlem: 04 nov 09
Innlegg: 68

Lagt til: 12 apr 10, 12:58

Opprinnelig postet av freud

Opprinnelig postet av Lex

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg synes generelt Staw gjør en god kamp, og fortjener å starte mot Viking.

Helt forbanna utrolig.

Etter denne kampen her så er det vel klart at vi trengte ny keeper.

Virker som du er litt blindet av "her-og-nå"-følelser etter kampen. Gir deg en utfordring:

Rams opp de kampene som er avgjort etter keepertabber av Lasse Staw i fjorårssesongen.

Deretter tar du samme øvelse for noen av de andre keeperne fra sammenlignbare lag. Da tror jeg du finner ut at det er ikke helt unormalt at keepere gjør noen feil.

I FFK er det null-toleranse med påfølgende edder og galle (generelt inntrykk, ikke rettet mot ditt innlegg spesielt) når enkeltspillere gjør feil eller laget spiller dårlig. Vi må tåle å tape og se fram mot neste kamp.

Og under kampens gang heller gi litt oppmuntring til spilleren som bommet enn å lire av seg "bunnslam"......



Freud, det du quoter ble sagt i 2009, og har ingen sammenheng med kampen å gjøre.

---------------------------

"If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?" *Dr.Sheldon Cooper*


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 12 apr 10, 13:26

FFK har Adeccoligaens beste keeper

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!



Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 12 11

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24