Husk meg
Brukernavn
Passord

Keepersituasjonen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 12 1

Plaskesak

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 08
Innlegg: 108

Lagt til: 27 jun 09, 07:46

Jeg er litt skeptisk til denne keepersituasjonen vår. Altså; jeg er helt enig i at det nå var duket for Bråthen etter en ruskete periode av Staw. Men er dette godt nok på sikt?  De er forholdsvis unge og lovende begge to, og på den måten ganske like. Det er helt klart en fordel om en av to keepere er et naturlig førstevalg. Da er rollene mer avklart enn de er i FFK pr nå. Klubbens finansielle status åpner neppe for noe keeper-kjøp med det første, så man blir nok nødt til å innfinne seg med situasjonen. Burde vi forsøkt å selge en av dem, og få inn noe mer rutinert; en naturlig sjef i mål? Jeg ser en fare at de to blir evige talenter, som ikke vokser i hverandres selskap. 

---------------------------

En konge; Tore Pedersen!


Freddy G-Paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 jun 09, 08:18

Stamatopolus var jo svært missfornøyd med behandlingen han har fått av TIL, så kanskje det er en mulighet. En annen ting er at jeg hørte at Jerry Knutson har vært sykemdlt en lengre periode pga av en operasjon, men at han nå er tilbake. Kan forklare det ustabile med Lasse i år. I fjor var han jo bunnsollid de kampene han stod..

---------------------------

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ?


Plaskesak

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 08
Innlegg: 108

Lagt til: 27 jun 09, 08:23

Stamatopolus skrev vel på en drømmekontrakt bare timer før finanskrisen skyllet inn over fotball-europa, så HAN burde vel ikke ha noe å klage over..

---------------------------

En konge; Tore Pedersen!


Freddy G-Paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 jun 09, 08:48

Du tenker vel ikke på Ramovic nå ?

---------------------------

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ?


Plaskesak

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 08
Innlegg: 108

Lagt til: 27 jun 09, 08:53

Jo, selvfølgelig tenker jeg på Ramovic..

---------------------------

En konge; Tore Pedersen!


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 27 jun 09, 10:18

En ting er sikkert, vi blir ingen toppklubb før vi har en stabil keeper som behersker feltarbeid også.
Det blir litt som landslagskeeper diskusjonen, hvor Knutsen vant til tross for at andre har større potensiale. Det er viktigere med en som ganske god på alt, fremfor f.eks. god på streken og dårlig i feltet.
Jeg håper selvfølgelig at Staw tar steget, men er litt skuffet over utviklingen så langt.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 27 jun 09, 11:32

Lasse har vel vært ung og lovende i 5 år nå? Han har ikke klart å ta de siste stegene føler jeg. Da er det kanskje greit å la Bråthen få sjansen till å bevise om han har tatt noen steg i riktig retning? Så kan Lasse bruke all sin tid fremover på å øve seg på feltarbeid! Det kan da ikke være såååå vanskelig å holde seg på streken i dueller han IKKE skal ut i!


kiresralll

Bedriftsspiller
Ble medlem: 23 jun 09
Innlegg: 5

Lagt til: 27 jun 09, 14:41

Hva med Tommy Runar da?? Noen som vet hvor det er blitt av han etter at han stakk fra FKK.. det var vel en av de største positive overraskelsene jeg kom over i fjor i allefall.. fra å være 3.keeper i Start til å stå så bra i FKK.. relativt bra hvertfall:)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 27 jun 09, 15:18

Opprinnelig postet av kiresralll

Hva med Tommy Runar da?? Noen som vet hvor det er blitt av han etter at han stakk fra FKK.. det var vel en av de største positive overraskelsene jeg kom over i fjor i allefall.. fra å være 3.keeper i Start til å stå så bra i FKK.. relativt bra hvertfall:)

Lasse Staw er milevis bedre enn Tommy Runar. Tommy Runar sto helt greit i FFK, men jeg ser ikke at mannen har noen spesielle styrker i det hele tatt. En hyggelig fyr er han dog.


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 27 jun 09, 20:17

Opprinnelig postet av Freddy G-Paulsen

 En annen ting er at jeg hørte at Jerry Knutson har vært sykemdlt en lengre periode pga av en operasjon, men at han nå er tilbake. Kan forklare det ustabile med Lasse i år. I fjor var han jo bunnsollid de kampene han stod..

Det hørte jeg og  Jeg tror det skal hjelpe med Jerry her.  Man bør ihvertfall vente og se før man handler

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 27 jun 09, 20:41

Velger å ha en 3-4 sesonger mer tålmodighet enn å begynne å mase på ny keeper. I lengden vil vi forhåpentligvis få godt betalt enten i Euro/Pund eller ved å ha TL's kansje beste keeper.

---------------------------

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 27 jun 09, 21:58

Folk glemmer at Staw sto som en gud sist sesong før han ble skadet. Noen vil vel til og med ha han inn på landslaget. var vel semb som snakket om det. Husk at hele FFK har slitt og det går da selvfølgelig også utover målvakten. Laget har slitt med selvtilitt osv osv og målvakten rammes av det., Når han da også er ung har han nok ikke taklet det like bra som han burde. Men å la staw og bråten bytte litt på er null problem men vi trenger ingen som skal dunke de ut av laget.


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 27 jun 09, 22:07

Nå jar jo Bråten vært veldig god de kampene han har spilt. Og da er det bedre å la Lasse bygge opp litt selvtilit medd jerry på treningsfeltet. (Har vært skulder ?operert).  Lasse og Gardar var mine favoritter i fjor og jeg er sikker på at begge kommer sterkt tilbake.

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 27 jun 09, 22:39

Både Staw og Bråten er keeper emner av de sjeldne. Akkurat i øyeblikket burde Bråthen være første valget, og da blir det Staw sin tur til å spille på 2. laget og bygge opp selvtillitten. Håper han har samme tålmodigheten som Bråthen.

Har han det så har FFK begge landets toppkeepere om noen år.

Ha litt is i magen sjøl om det i år trolig har kosten 3-5 poeng.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 28 jun 09, 20:04

Bråthen kunne vel ha tatt begge målene idag ??? Har vi noen som er gode nok ?? Eller så kunne jeg tenkt meg en leieavtale med reservekeeperen til Tromsø S......palanos eller hva en mannen heter.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 jun 09, 20:25

Opprinnelig postet av dracula

Både Staw og Bråten er keeper emner av de sjeldne. Akkurat i øyeblikket burde Bråthen være første valget, og da blir det Staw sin tur til å spille på 2. laget og bygge opp selvtillitten. Håper han har samme tålmodigheten som Bråthen.

Har han det så har FFK begge landets toppkeepere om noen år.

Ha litt is i magen sjøl om det i år trolig har kosten 3-5 poeng.

Er du full 3-5 poeng?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 jun 09, 20:26

Opprinnelig postet av hasse33

Bråthen kunne vel ha tatt begge målene idag ??? Har vi noen som er gode nok ?? Eller så kunne jeg tenkt meg en leieavtale med reservekeeperen til Tromsø S......palanos eller hva en mannen heter.

Enig med deg, er ikke mye å lure på.


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 28 jun 09, 20:41

Hverken Lasse Staw eller Erik Bråthen er pr. dags dato gode nok for eliterserien. Vi har sett det gang på gang denne sesongen, og seneste idag med Bråthen. FFK kommer aldrig til å bli å finne blant de topp 3-4 med disse 2 keperene, slik de spiller idag.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 28 jun 09, 20:54

Opprinnelig postet av oleberg

Hverken Lasse Staw eller Erik Bråthen er pr. dags dato gode nok for eliterserien. Vi har sett det gang på gang denne sesongen, og seneste idag med Bråthen. FFK kommer aldrig til å bli å finne blant de topp 3-4 med disse 2 keperene, slik de spiller idag.

Og løsningen er da å la de bytte på å spille i andre divisjon og la de sitte på benken, i håp om at de utvikler seg til toppkeepere i tippeligaen sånn plutselig? Dette mens vi øser ut noen millioner på en eller annen halvgod utenlandsk keeper.

 

---------------------------

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 28 jun 09, 21:37

Pr idag har de vel kosta FFK 5-7 poeng, legger da inn at også andre keepere kan ha en dårlig dag.

Mener fortsatt at Staw/Bråthen er keepere for framtiden. mener samtidig at Øhrlund ga FFK sølvmedalja ifjor.

Dessverre har ikke FFK nok kapital til å hente inn en toppkeeper prdato.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 12 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3