Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kampen: Fredrikstad - Lyn 2-1

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 24 jun 09, 23:37
Endret: 24 jun 09, 23:37
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av KeJ

At du, forutsatt edruelig, kan påstå at Everton ikke spilte en god kamp, det kan jeg ikke forstå. Greit nok scorer han på kveldens største sleivspark, men Stama-what's-his-name spilte en sinnsvakt god kamp for Lyn... bare et mirakel var årsaken til at guttane ikke putta flere baller i mål...

Hvis du mener Everton sitt mål var sleivspark bør du ta en titt på reprisen, noe heldig men meget godt skudd.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 24 jun 09, 23:44

Evertons mål er naturligvis fint, men preges av flaks, som Celso presiserte til media etter kampen: -når han først scorer så er det på det mest kompliserte vis. Everton fortsetter å mangle konsentrasjon og kynismen i avgjørende situasjoner. Samme kan sies om Tegan idag ved et par av tilfellene, mens på et par andre er det grunnet blekkspruten i mål som hindret scoring. Ellers var det flott innsats med mye rokeringer i laget grunnet skader og suspensjoner.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 24 jun 09, 23:50

Det skulle nesten bare mangle at FFK ombestemmer seg og skriver under ny kontrakt med Wehrman. Da ville styret sett bra inkompetent ut.

En Wehrman på et greit lønnsnivå og i form er bra å ha, men det går rett og slett ikke. Styret ville sett enda verre ut enn de gjør nå..


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 24 jun 09, 23:54

Opprinnelig postet av Lemmy

Det skulle nesten bare mangle at FFK ombestemmer seg og skriver under ny kontrakt med Wehrman. Da ville styret sett bra inkompetent ut.

Ikke enig i det hvis kravene hans blir redusert.  Det kan jo ikke være slik som mange har påstått at det er hans utbrudd i media som var årsaken.


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 25 jun 09, 00:09

Jeg har kritisert Kasey mye denne sesongen, men i dag var det ikke mye å utsette på ham! Everton var helt konge idag,  som vanlig inneffektiv men det holdt Smile. Thomassen var en annen som ikke imponerte meg i starten av sesongen, men han blir bedre og bedre nå. Fornøyd med alle utenom Barsom og Askar idag, bør hviles neste gang hvis mulig. Synes ikke Tegstrøm gjorde noen dårlig kamp heller, men ble sliten og burde vært byttet med Gardar litt tidligere. OG vi har vel fått et nytt førstevalg mellom stengene går jeg ut i fra?


Khan11

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 mar 09
Innlegg: 20

Lagt til: 25 jun 09, 00:26

Greit nok at d ikke er fornøyd med Barsom ,men Askar? hva gjorde han gærnt han hadde kontroll kanten sin og hadde et inlegg Everton burde scora på. Da kan du nok også vurdere Thommasen på den andre backen hva gjorde han løpet av kampen?


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 25 jun 09, 00:36

Opprinnelig postet av Khan11
 Da kan du nok også vurdere Thommasen på den andre backen hva gjorde han løpet av kampen?

Den gutten der løp vel mest av samtlige spillere på banen.. Var ballen å venstresiden,så var Thomassen innvolvert i spillet..  Bra innleggsfot har han også!

Så offensivt var det lite å sette fingeren på i hvertfall... Syntes også han gjorde det greit bakover.

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 25 jun 09, 00:39
Endret: 25 jun 09, 00:40
Endret av: keiko99

2-1 målet skulle ikke vært 2-1 sa tv2 etter raio er litt slem mot lyn keeperen, men mål er mål

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 25 jun 09, 00:42

Opprinnelig postet av TheDude

Jeg har kritisert Kasey mye denne sesongen, men i dag var det ikke mye å utsette på ham! Everton var helt konge idag,  som vanlig inneffektiv men det holdt Smile. Thomassen var en annen som ikke imponerte meg i starten av sesongen, men han blir bedre og bedre nå. Fornøyd med alle utenom Barsom og Askar idag, bør hviles neste gang hvis mulig. Synes ikke Tegstrøm gjorde noen dårlig kamp heller, men ble sliten og burde vært byttet med Gardar litt tidligere. OG vi har vel fått et nytt førstevalg mellom stengene går jeg ut i fra?

Barsom bør hvile, men Askar imponerer med mye, når innleggene får bedre adresse så er han konge. Ved noen anledninger viste han et herlig rykk, og viser seg som en kantspiller som kan bli utrolig god. Thomassens utvikling peker bare oppover.

Og viser Kasey samme takter framover så bør klubben bite i det sure eplet og gi ham det han ønsker, en forlenget kontrakt.

Gashi bør hvile neste kamp også, Ramberg bør spille.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 25 jun 09, 00:45

Opprinnelig postet av Lemmy

Det skulle nesten bare mangle at FFK ombestemmer seg og skriver under ny kontrakt med Wehrman. Da ville styret sett bra inkompetent ut.

En Wehrman på et greit lønnsnivå og i form er bra å ha, men det går rett og slett ikke. Styret ville sett enda verre ut enn de gjør nå..

 

Rent utad er vel kvota strengt tatt full for hvor mye den gjengen klarer å plassere seg selv i et dårlig lys og kan vel neppe bli verre, så hvis de er voksne nok til å tenke på laget fremfor eget ego får man håpe de svelger kamelen og gir kasey ny kontrakt, vel og merke hvis han fortsetter å imponere (en svale gjør ingen sommer osv.).

---------------------------

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 25 jun 09, 00:46

Det smakte så sinnsykt godt med seier i dag. Er man sulten blir maten brått bedre. Cool

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 jun 09, 06:39

Opprinnelig postet av Lemmy

Det skulle nesten bare mangle at FFK ombestemmer seg og skriver under ny kontrakt med Wehrman. Da ville styret sett bra inkompetent ut.

En Wehrman på et greit lønnsnivå og i form er bra å ha, men det går rett og slett ikke. Styret ville sett enda verre ut enn de gjør nå..

Det vil være en enda større skandale dersom ledelsen ikke forsøker å forhandle frem en ny kontrakt med Wehrman. En skadefri og opplagt Kasey Wehrman er Tippeligaens beste i den rollen han har. Når han i tillegg gjennom sommeren har vist større grad av ydmykhet, moderert lønnskravene og er skadefri på vei mot form, ja, da er det i min bok skandale om klubben i hvert fall ikke går i dialog med ham!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 25 jun 09, 06:45

Merkelig hvor enig jeg er med deg Costanza!!

Kasey bør spille neste kamp sammen med Celso på midten. Han er den beste deffensive midtbanen i TL når han er i form.

Hvis Kasey viser god form framover så bør han få kontrakt utover høsten. I går viste Kasey god moral, og var den bautaen vi veit han kan væra.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 25 jun 09, 08:09

Opprinnelig postet av Lemmy

Det skulle nesten bare mangle at FFK ombestemmer seg og skriver under ny kontrakt med Wehrman. Da ville styret sett bra inkompetent ut.

En Wehrman på et greit lønnsnivå og i form er bra å ha, men det går rett og slett ikke. Styret ville sett enda verre ut enn de gjør nå..

Dette skjer nok ikke uansett. Fyren er en notorisk bråkmaker, og det vil være ett tidsspørsmål før han begynner igjen. Patetisk når han plutselig blir så grei når han skal gjøre sine hoser grønne rundt omkring.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 25 jun 09, 09:33

Opprinnelig postet av Patrioten

Synes det er rart at ingen kommenterer innsatsen til Raymond, som igjen hadde flere strøkne pasninger og en målgivende, ellers har jeg lyst til å skryte av Thomassen, som han vokser fra kamp til kamp, kan ikke akkurat si at jeg savner Pereira når han spiller så bra.

Vil si at de var to av banes beste.

Skjønner ikke dere som mener at Everton var FFKs beste, han sløser og sløser bort sjanser, skulle i hvertfall ha scoret to mål til.

Er du en kopis av Kvisvik, du skal alltid ha det til at han er banes beste...

Syntes han ikke spilte så veldig bra mot lyn, han hadde mange slurvete tilbakespill og passninger som kunne ha ført til baklengsmål...

Hvis du ikke kan forstå hvorfor folk mener at Everton var banens beste, trur jeg ikke du egentlig har så mye greie på forball:)


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 25 jun 09, 09:49

Men Kvisvik var fantastisk igår, det har han rett i...


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 25 jun 09, 10:03

Opprinnelig postet av Tiger

Hvis du ikke kan forstå hvorfor folk mener at Everton var banens beste, trur jeg ikke du egentlig har så mye greie på forball:)

Everton banens beste...? Han ble reddet av et tilfeldig mål. Uten det målet hadde han ikke vært mer enn vanlig. Gutten er utrolig god med ball, men det blir lite utav det. Men jeg har vel heller ikke greie på fotball...

Det er en grunn til at Everton er i TL, og ikke i en skikkelig liga. Om den dagen kommer at han begynner å sette sjansene sine, så er han tapt for FFK og norsk fotball. Tror ikke det er noen umiddelbar fare for at det skal skje, men på sikt? Kanskje....


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 25 jun 09, 10:05

Deilig!

Deilig å sitte i strålende sommervær på Fredrikstad Stadion og se på guttæne endelig "blø for drakta" igjen - og attpåtil dra hjem tre (seks) poeng. Og fantastisk deilig å være blid dagen etter kamp! Laughing

Det er for all del fortsatt ting en kan sette finger'n på hvis en vil være pirkete, men akkurat i dag føles det ikke som om det er så viktig (for meg - trenerteamet tenker forhåpentlig annerledes Wink). Innsatsen var endelig tilbake, ferdighetene var tilstrekkelige, og FFK ligna endelig igjen på det FFK vi kjenner og elsker.

Naturligvis også morsomt for en haldenser som meg at Erik Bråthen absolutt ikke gjorde seg bort heller. Det var det i grunn få som gjorde. Wehrman har ikke vært bedre siden i fjor sommer, Ramberg gjorde mye riktig, Tegan var på gång, Everton scora osv. Egentlig er Abbe den eneste jeg føler for å sutre litt over. Men til og med han er tilgitt i dag. Wink

Det er for all del fortsatt nok av utfordringer framover. Men jeg føler at kampen mot Lyn i dag var et betydelig skritt framover fra begredelighetene i det siste. Lyn er et bånnlag, javisst, men alt i alt var vi såpass mye bedre enn dem at vi ikke bør være der nede i sumpa sammen med dem. Tar vi Glimt til helga - og det forutsetter jeg at vi gjør - så har vi i det minste tatt et betydelig skritt vekk fra nedrykkssumpa.

Tross alt, det kunne (nesten) bare gå oppover herfra.

P.S. Irriterende god keeper Lyn hadde...

---------------------------

Hater hat!


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 25 jun 09, 10:14

Celso Borges. For en spiller, for en ro, og for en innsats og atpåtil scorer han mål.

Dette er en spiller vi bare må beundre. Helt fantastisk.

---------------------------

Heia FFK


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 25 jun 09, 10:18

FFK har aldri hatt en spiller som er SÅ god med ballen...aldri før... Everton har scora 2 mål på 3 kamper nå, og med ny scoring på søndag så vil det løsne helt... Tenk om han får normal uttelling...da snakker vi toppscorer i tippeligaen med god margin her.... Men vi må være litt tolmodige...noe jeg forsåvidt synes vi er :-)

Gleder meg til Sønda'n!

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3