Husk meg
Brukernavn
Passord

4. runde NM: Odd - FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 19 jun 09, 12:16
Endret: 09 jul 09, 19:11
Endret av: FFK1903

VIF - Mjøndalen
Ålesund - Sogndal
Alta - Molde
Bryne - Tromsø
Lyn - Brann
Løv-Ham - RBK
Lillestrøm - Stabæk

FFK - Odd

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 19 jun 09, 12:18
Endret: 19 jun 09, 12:20
Endret av: Ramp

Spennende dette her, blir vel et lag fra tippeligaen vi møter... Mjøndalen hadde vært fine å få :)

Da er det vel duket for en ny cupthriller mot Oddrane...

---------------------------

-FFK
-Manchester United
-Stjernen


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 19 jun 09, 12:21

FFK - Odd Grenland!!! Cry


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 19 jun 09, 12:23

Jeg trodde første laget som ble trukket ut fikk hjemmekamp, men slik var det visst ikke.

Da lukter det kamp i Skien.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 19 jun 09, 12:24

faen, skal vi ryke ut mot odd i år ogYell

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 19 jun 09, 12:25

Opprinnelig postet av Per Egil

Jeg trodde første laget som ble trukket ut fikk hjemmekamp, men slik var det visst ikke.

Det var det jeg trodde og.. Er dette også trekning? Hadde Odd bortekamp i forrige runde?

 

 

---------------------------

-FFK
-Manchester United
-Stjernen


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5392

Lagt til: 19 jun 09, 12:28

Odd har bare hatt bortekamper så langt. Så det blir nok dessverre en tur til Skien igjen

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 19 jun 09, 12:29

Det var som faen, fikk en dårlig følelse for dette. Jaja, det er håp i hengende baller.

Får håpe vi slår Odd borte og så får hjemmekamp i semien, har fortsatt frysninger på ryggen etter semien mot Start i 2006.

---------------------------

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 19 jun 09, 12:29

Odd slo ut Notodden i bluesbyen, altså på bortebane.

Nå er det jaggu på tide å knuse Odd i Skien!


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 19 jun 09, 12:30
Endret: 19 jun 09, 12:31
Endret av: Ziggy Stardust

Hevnen er søt.....Laughing

Men det blir hjemmekamp vel..?

Det ble det ikke nei....ja ja...kampen må vinnes uansett

---------------------------

You`ll never walk alone...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 19 jun 09, 12:31

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Hevnen er søt.....Laughing

Men det blir hjemmekamp vel..?

Odd har bare hatt bortekamper. Blir garantert i Skien.


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 19 jun 09, 12:43

Aaah - payback-time!

---------------------------

NM 2006. Seriesølv 2008. The double 2010?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 jun 09, 13:29

Og VIF som klaget så uendelig på at de måtte oppover i landet for å spille den ene runden, tjener jo selvsagt på det nå. Hjemmekamp mot Mjøndalen liksom...Må være greit å være Alta. De kan jo spille én bortekamp og ha et gedigendt forsprang på alle andre lag resten av turneringen med tanke på avstand de har hatt på borteturer ;)

Har faktisk ikke noe tro i det hele tatt på cupavansement. Det må være år og dag siden vi vant borte i Skien. Vi har ikke vunnet der etter opprykket, og spilte vel ikke mot dem så veldig mye de årene vi var nede i andredivisjon vil jeg tro.

På en annen side, om vi skulle ta oss videre, så ser det ikke så halvgæærnt ut. To TL-lag forsvinner garantert ut, ettersom det er fire som møter hverandre. Bryne kan fort slå Tromsø hjemme, det samme kan faktisk Alta gjøre mot Molde. Kanskje vi får Bryne hjemme i kvartfinalen om vi er heldig. Da gjelder det vel bare å ha flaks i semifinalen og få trukket hjemmekamp mot et lag. Gjerne Rosenborg, som vi har godt tak på hjemme - da slippe vi dem i finalen i hvert fall. Og vips så er vi i ny finale :p


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 19 jun 09, 13:48

Odd borte var noe av det vanskeligste vi kunne fått. Vi har langt bedre tak på f.eks. Molde. Odd har en tendens til å knuse oss hardt...Kun RBK på Lerkendal, Brann i Bergen og LSK på Åråsen verre enn Odd i Skien. Dette tror jeg ender i tap - desverre.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 jun 09, 14:16
Endret: 19 jun 09, 14:18
Endret av: FFK1903

Bare for å slukne alle håp om hjemmebane:

Odd har hatt tre bortekamper:

Vestfossen 89,2 km
Kjelsås 140,6 km
Notodden 59 km

Samlet 288,8 km med reise på de tre bortekampene.

--------------------------------------------------------------------------------

Fredrikstad har da hatt to bortekamper:

Nordstrand 81,9 km
Drøbak 66,5 km

Samlet 148,4 km med reise på de to bortekampene.

Jeg regner i hvert fall med at NFF gir de med lengst reiseavstand hittil hjemmekamp. Til neste år håper jeg vi møter Kautokeino borte i første kamp, og gjerne Karasjok i den andre. Da har vi en autostrada til cupfinalen. Man kan nesten lure på om NFF lot RBK og VIF få bortekamper langt vekk i første runde for å få disse til finalen. Man vet aldri med NFF!

Avstandene tok jeg for øvrig ut fra gulesider.no sin karttjeneste, så regn med noe slingringsmonn, men resultatet (at Odd får hjemmekamp) bør det jo uansett ikke være noe tvil om.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 19 jun 09, 14:18

Her ryker optimisten min også. Jeg tror vi ryker, men da kan vi ha full fokus på serien, for det tjener vi på

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 19 jun 09, 14:29

Opprinnelig postet av keiko99

Her ryker optimisten min også. Jeg tror vi ryker, men da kan vi ha full fokus på serien, for det tjener vi på

Da henger jeg meg på Keiko, vi har mer enn nok med oppgaven å greie oss i serien i år....

---------------------------

You`ll never walk alone...


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 19 jun 09, 14:45

Opprinnelig postet av keiko99

Her ryker optimisten min også. Jeg tror vi ryker, men da kan vi ha full fokus på serien, for det tjener vi på

Makan. Vi er på vei til Ullevaal vi!Cool

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 19 jun 09, 14:55

Jeg forstår ikke all denne negativiteten. Er enig at Odd blir vanskelige å slå, men det er ingen umulig oppgave. Litt patetisk å ta sorgene på forskudd. Hvis det er sånn folk tenker hele tiden, forstår jeg at det kan være dårlig stemning på tribunene. Et lag vinner ikke så mye, hvis ingen har troa på dem! Skjerp dere!

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 jun 09, 15:35

La nå folk få være negative uten å bli kalt patetiske og bedt om å skjerpe seg. Sånt kan du heller fortelle til folk som er kronisk negative uansett hva som skjer, her har i hvert fall folk grunnlag for sin pessimisme. Laget har hatt en ræva sesong, og møter Tippeligaens beste hjemmelag i Skien. Man er ikke kun negativ om man ikke har den store troen på cupavansement, man er også en god del realist.

Det er faktisk lov å være skuffet og ikke helt ha troen etter en sesong som denne. Og det er sikkert en del som lufter ut frustrasjonen her på forumet, men samtidig støtter laget på kamp. Et sted må frustrasjonen få utløp, og da er det bedre (og helt greit) at det skjer her på forumet, i steden for på kampene.

Det er vel heller ingen som har sagt at det er en umulig oppgave, bare at den virker vanskelig.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f