Husk meg
Brukernavn
Passord

En eventuell ny trener

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 21 jun 09, 21:19

Sier bare en ting, FFK bør hente inn Knut Thorbjørn Eggen fra Moss snarest. FFK trenger en "billig" løsning og en erfaren trener som kan få frem smilet i spillergruppen igjen : KTE er utvilsomt den mannen sånn situasjonen nå er blitt og vi er midt inne i en sesong.

Vet at mange her har motforestillinger mot KTE, uansett om han holdt oss i tippeligaen, vant cupgull for første gang siden 84 og ikke på langt nær hadde til rådighet det spillermaterialet Grønhagen har hatt i sin tid i Fredrikstad.

Forsetter vi med TFA og " tullet" på stadion ut sesongen er jeg redd for at Alta og Nybergsund er motstandere på stadion neste sesong.

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 21 jun 09, 23:12

Opprinnelig postet av Lars 29

Sier bare en ting, FFK bør hente inn Knut Thorbjørn Eggen fra Moss snarest. FFK trenger en "billig" løsning og en erfaren trener som kan få frem smilet i spillergruppen igjen : KTE er utvilsomt den mannen sånn situasjonen nå er blitt og vi er midt inne i en sesong.

 

Så da skal vi altså hente inn "nervevraket" til en klubb i mer eller mindre krise og som har alvorlige problemer innad i spillergruppen, mannen holder seg forhåpentligvis klokelig unna for sin egen skyld, for jeg tror ikke han har godt av å rote seg opp i denne floka?

Jeg tror ikke KTE er mannen som klarer å løse dette, men snarere at dette er en prosess som har bygd seg opp over tid, og som vi desverre må se hele veien ut før noe som helst løser seg, mens vi håper å unngå nedrykk på veien. Det bør være innlysende at det er mer piss i bunn her enn noen umotiverte spillere som bare trenger en dytt av en fersk trener. Jeg begynner desverre å lure på om jeg har undervurdert skalaen av alt faenskapet som har bygd seg opp i klubben vår.

En annen ting er at TFA faktisk fortjener ganske mye mer tid på seg (ihvertfall de to hjemmekampene mot antatt svakere lag) til å vise at han kan få noe bedre ut av gutta, for å slakte fyren som trener etter at "days of our lifes" laget vårt har tapt 2-0 borte mot seriens nest beste lag er bare tull.

 

---------------------------

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 21 jun 09, 23:56

KTE står for direkte spillestil og gjennombruddhissighet. Dem to viktigeste tingene vi mangler i spillet vårt. Hvorfor ikke? Blir veldig imponert når en trener som har ført oss fra 2 div til Tippeligaen og cupgull blir omtalt som nervevrak....


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 22 jun 09, 00:27

Opprinnelig postet av schpa84

 Med talenter som Mikel i klubben er det rart at han ikke klarte å vinne noe som helst, syns nå jeg

 

Mikel spilte 6 kamper for Lyn.

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 22 jun 09, 00:53

Opprinnelig postet av A.Scheie

Opprinnelig postet av schpa84

 Med talenter som Mikel i klubben er det rart at han ikke klarte å vinne noe som helst, syns nå jeg

 

Mikel spilte 6 kamper for Lyn.

hehe, bra svart.

Hening Berg kunne jeg godt tenkt meg i klubben, liker spesielt hans direkte og tydelig lederstil, og at han ikke er redd for å gi yngre spillere tillitt selvom resultatene ikke nødvendigvis kommer umiddelbart. Er ikke helt sikker på hvilken fotballfilosofi han har, noen som har peiling og som klarer å forklare hans filosofi i korte trekk? Desverre kan jeg ikke i min villeste fantasi forestille meg at FFK får han til plankebyen, da burde de hentet han den gangen de gikk for Grønis.

Vet at det er mange her som har totalt mista trua på Tom Nordlie, han fungerer tydeligvis kun som redningsmann for klubber i desperat poengnød NÅ! Dessuten har han hatt en lei tendens til å slite på miljøet, kanskje drevet spillerne for hardt og fått en klar nedadgående resultatkurve i de klubbene han har vært i, det er vel uten unntak i hans karriere tror jeg, Når det er sagt så syns jeg det kan virke som han har vokst på motgangen og har endret seg en del etter LSK fadesen. Blir jo bare basert på hva man ser fra utsiden, men mener bestemt han virker mer balansert og harmonisk nå enn tidligere. Kunnskapen, engasjementet og pedagogen Tom Nordlie er det vel ingen tvil om at er toppklasse, sånn som jeg ser det så er han sin egen største fiende, er han i harmoni med seg selv så mener jeg han er en topptrener som kan nå veldig langt.

Uansett, jeg ønsker å se hva TFA kan få til før jeg ønsker meg noen andre. Er meget fornøyd med hvordan TFA har fremstått siden Grønis ble sykmeldt, resutatene må vi se på etter hvert, akkurat nå syns jeg det er meget positvt at han fremstår som en sikker, autoritær og balansert trener som stiller krav til spillerne sine. Tror også TFA vil slippe til de yngre mer enn hva Grønis gjorde, men det gjenstår å se, foreløbig har jeg full tillitt til han og jeg mener han er den beste løsningen for klubben nå.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 22 jun 09, 11:41

Opprinnelig postet av Snæbbis

Opprinnelig postet av Lars 29

Sier bare en ting, FFK bør hente inn Knut Thorbjørn Eggen fra Moss snarest. FFK trenger en "billig" løsning og en erfaren trener som kan få frem smilet i spillergruppen igjen : KTE er utvilsomt den mannen sånn situasjonen nå er blitt og vi er midt inne i en sesong.

 

Så da skal vi altså hente inn "nervevraket" til en klubb i mer eller mindre krise og som har alvorlige problemer innad i spillergruppen, mannen holder seg forhåpentligvis klokelig unna for sin egen skyld, for jeg tror ikke han har godt av å rote seg opp i denne floka?

Jeg tror ikke KTE er mannen som klarer å løse dette, men snarere at dette er en prosess som har bygd seg opp over tid, og som vi desverre må se hele veien ut før noe som helst løser seg, mens vi håper å unngå nedrykk på veien. Det bør være innlysende at det er mer piss i bunn her enn noen umotiverte spillere som bare trenger en dytt av en fersk trener. Jeg begynner desverre å lure på om jeg har undervurdert skalaen av alt faenskapet som har bygd seg opp i klubben vår.

En annen ting er at TFA faktisk fortjener ganske mye mer tid på seg (ihvertfall de to hjemmekampene mot antatt svakere lag) til å vise at han kan få noe bedre ut av gutta, for å slakte fyren som trener etter at "days of our lifes" laget vårt har tapt 2-0 borte mot seriens nest beste lag er bare tull.

 

" Nervevraket"? Ehh.Blir skremt av det du skriver snæbbis..Var det noe problem med nervene til KTE så lenge han var trener for oss? Fikk han ikke egentlig ganske mye ut av et lag som er betraktelig dårligere på papiret enn det vi har idag? Fikk han mulighet til å hente mangemillion spillere som Wehrman og Gashi etc? Kun en, Raymond Kvisvik. Ja han har hatt en smell mens han var spiller i Rosenborg og ble sykemeldt etter alt bråket rundt Tørum..Men er det relevant i forhold til den jobben han gjorde i FFK? Tør minne om at Grønhagen fikk samme plassering det første året som Eggen fikk i sitt siste med et betraktelig bedre mannskap.

Gøy å lese litt gamle innlegg hvor hyllet KTE egentlig var av oss. Man ville reise en statue i byen av han. Etter cupgullet og alt bråket rundt MA så tok tydligvis de fleste i byen MA sitt parti og KTE ble nærmest stemplet som udugelig. Ingen i fotball Norge skjønner og forstår hvorfor KTE har en så dårlig staus i Fredrikstad . At det var greit for mange av oss at MA ble en leder i FFK mens han var tiltalt for det han var, forstår heller ikke andre utenfor byen vår. Liksom kun Høili sin skyld at KTE fikk FFK opp i tippeligaen er hva som går igjen av historieløse utspill idag.

Min mening er at FFK er på vei mot stupet og trenger å få inn en tydelig leder som gir spillerne troen tilbake, litt sånn det var når KTE kom tilbake når Drillo var hovedtrener. KTE kan være en "billig" løsning i klubbens anstrengte situasjon. KTE har ingen treneransvar akkurat nå og bor i Moss.Har vi råd til å gi TFA ansvaret resten av sesongen? TFA slik jeg kjenner han er ingen toppfotballtrener, men en helt grei assistent. Jeg er oppriktig bekymret for Adeccoliga neste år hvis ikke styret gjør noe snarest.

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 22 jun 09, 11:57

Jeg skal ta selvkritikk for den der, og burde moderert meg selv i forhold til til å beskrive KTE som et nervevrak.

Jeg er faktisk ganske glad i KTE og den fotballen han stod for (hvertfall offensivt), og har alldeles ikke glemt alt han gjorde for klubben. En annen ting jeg imidlertid ikke har glemt er følelsen som var ganske fremherskende av at KTE nå ikke hadde mer å gi til klubben, og at det var på tide med nytt blod, Morgan eller ikke.

Jeg tror ikke KTE er mirakelmannen som kan snu skuta, særlig basert på at maktstrukturen i FFK nå kontra da er ganske diametralt forskjellig slik jeg oppfatter den, og som vi alle husker var KTE tross alt en person som forlangte stor tumleplass og ting gjort på sin måte. I forhold til de problemene vi har nå slår det meg nesten at han snarere ville bidra til å skape mer personkonflikt enn å få ordnet opp, ei heller tror jeg KTE har tilstrekkelig persontyngde som trener i forhold til nåværende FFK for å kunne snu dette. Blir dog ikke misfornøyd om jeg tar feil.

 

---------------------------

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.


baloo

Bedriftsspiller
Ble medlem: 22 jun 09
Innlegg: 4

Lagt til: 22 jun 09, 12:01

Har akkurat registrert meg som medlem her. Følger forumet med forskjellige innlegg hver dag, men har ikke brydd meg med å svare eller kommentere hverken det ene eller andre.

Etter å ha lest diverse innlegg om evt ny trener og de mange forslag som har kommet opp synes jeg det kunne være greit å foreslå Arne Sandstø. Etter det jeg vet trener han ingen klubb i dag, gjorde en meget bra jobb med lite ressurser i Odd, gadd ikke surre med masse tull i Start og virker som en type som har en bra fotballfilosofi og guts nok til å takle spellere, ledelse og media.

Hva mener dere om dette?

---------------------------

LEVE FFK!!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 22 jun 09, 12:12

Opprinnelig postet av baloo

Har akkurat registrert meg som medlem her. Følger forumet med forskjellige innlegg hver dag, men har ikke brydd meg med å svare eller kommentere hverken det ene eller andre.

Etter å ha lest diverse innlegg om evt ny trener og de mange forslag som har kommet opp synes jeg det kunne være greit å foreslå Arne Sandstø. Etter det jeg vet trener han ingen klubb i dag, gjorde en meget bra jobb med lite ressurser i Odd, gadd ikke surre med masse tull i Start og virker som en type som har en bra fotballfilosofi og guts nok til å takle spellere, ledelse og media.

Hva mener dere om dette?

En arrogant oppblåst bergenser er akkurat det klubben IKKE trenger.... Nei, spar meg.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 22 jun 09, 14:30

TFA er sikkert en fin fyr, lokalgutt og alt, men han har faktisk ingen meritter som trener, og ingen kjenner vel hans lederegenskaper?
Jeg sier ikke at han ikke kan lykkes, men trenerkurs, noen kamper for Sogndal og FFK, og en likandes personlighet er for meg en rimelig mangelfull kravspesifikasjon på en trener for en klubb som har de ambisjonene vi har.

Jeg håper styre i klubben har ett større utvalg å lete i enn blant de norske profilerte navnene vi vanlige supportere kjenner.
Det er kanskje mer sannsynlig vi finner han ett sted i utlandet.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 22 jun 09, 15:39

Iom at Viking klarte og hente Roy Hodgson, burde FFK klare og hente en eller annen litt meritert trener i midtre Europa-klasse, en nederlender med ambisjoner om god spillerutvikling og flott angreps-spill? Foppe de Haan foreksempel, fortid fra Heerenveen og Nederlandsk U-21 landslag. Selv om han har snakket om å legge opp.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 22 jun 09, 16:33

Hva med Petter Myhre som trente Vålerenga?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 22 jun 09, 16:53

Petter Myhre er en god trener. Han trener nå Strømmen og har det sikkert fint der.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 22 jun 09, 17:06

Fantasiløst og trekke frem Petter Myhre. TFA er minst like dyktig som han, nei FFK må gå ut og lete for å finne noe man kan bygge på og for å legge retningslinjene fremover. Ikke bare tenke prøveløsninger og kortsiktig for resultatene sin del. Man må tenke langsiktig. Bygge ett fundament, ha en type manager som har det overordna ansvaret om hvordan klubben skal fungere nedover i rekkene. Lage Norges Ajax f. eks, la spillerne trene på de tinga som er viktig for å utvikle spillere nedover i gradene slik at A-laget kan hente frem unge talenter med ferdigheter som kreves i dagens internasjonale fotball, først da kan FFK begynne å prestere. Sef fint at FFK har fått resultater av det de har prestert til nå sett bort fra årets sesong, men det har kostet uhorvelig mye penger. Legg 25% av dagens a-stall budsjett til utvikling av egene unge spillere igjennom byprosjekt og liggnende i form av kompetanse utvikling så vil igjen denne regionen produsere toppspillere. Før det vil resultatene variere enormt og vi kan oppleve alt fra medaljestrid til kamp mot nedrykk!!

 

Og sist men ikke minst kast det sitende styret, få ut de kålhuene som idag sitter som eiere i FFK og la FFK bli eid av engasjerte folk som medlemer og supportere der styret blir bestemt av de som virkelig elsker klubben!!!! Og ikke de som kun tenker på egen vinning og på lommeboka!!!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 22 jun 09, 17:14

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Fantasiløst og trekke frem Petter Myhre. TFA er minst like dyktig som han, nei FFK må gå ut og lete for å finne noe man kan bygge på og for å legge retningslinjene fremover. Ikke bare tenke prøveløsninger og kortsiktig for resultatene sin del. Man må tenke langsiktig. Bygge ett fundament, ha en type manager som har det overordna ansvaret om hvordan klubben skal fungere nedover i rekkene. Lage Norges Ajax f. eks, la spillerne trene på de tinga som er viktig for å utvikle spillere nedover i gradene slik at A-laget kan hente frem unge talenter med ferdigheter som kreves i dagens internasjonale fotball, først da kan FFK begynne å prestere. Sef fint at FFK har fått resultater av det de har prestert til nå sett bort fra årets sesong, men det har kostet uhorvelig mye penger. Legg 25% av dagens a-stall budsjett til utvikling av egene unge spillere igjennom byprosjekt og liggnende i form av kompetanse utvikling så vil igjen denne regionen produsere toppspillere. Før det vil resultatene variere enormt og vi kan oppleve alt fra medaljestrid til kamp mot nedrykk!!

Er enig i dette. Men jeg tror fortsatt at Tom Freddy Aune meget vel kan være den treneren det er verdt å satse på.

At vi må sette av mer penger på utvikling av egne spillere er helt klart. Jeg synes FFK også bør ha et guttelag, og muligens også et småguttelag. I tillegg er FFK nødt til å utvikle gode trenere til aldersbestemte lag.

Og ja, jeg er helt enig med deg i at FFKs filosofi bør være tilnærmet lik helt fra smågutt/gutt og til A-lag.

Hvem som er best av Petter Myhre og Tom Freddy Aune er håpløst å si. De er vel jevngamle, tatt samme utdanning, kjenner hverandre godt, og har sikkert mye av samme filosofi. Forskjellen er vel at Myhre har ledet Vålerenga omtrent en hel sesong i Tippeligaen, mens Tom Freddy ikke har den erfaringen. Myhre trener nå Strømmen, mens Tom Freddy har trent Lisleby og aldersbestemte lag. Så hvem som er best vet ikke jeg. Men billigst og best for FFK som klubb tror jeg fortsatt Tom Freddy er.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 jun 09, 17:35

ivar hoff er jo ledig Tongue out

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 22 jun 09, 17:58

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Og sist men ikke minst kast det sitende styret, få ut de kålhuene som idag sitter som eiere i FFK og la FFK bli eid av engasjerte folk som medlemer og supportere der styret blir bestemt av de som virkelig elsker klubben!!!! Og ikke de som kun tenker på egen vinning og på lommeboka!!!

Hvordan skal man "få ut de kålhuene...............", det vil si eierne ?

Kaste eierne på dør ? Går det an da ?

He-HeSurprised

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 22 jun 09, 18:39

Jeg så bohinen kjøre fra stadion idag...


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 22 jun 09, 19:14

Opprinnelig postet av Tiger

Jeg så bohinen kjøre fra stadion idag...

Jeg så Roberto Mancini kjøre fra stadion i dag.. Hvem velger man tro?


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 22 jun 09, 19:17

Opprinnelig postet av solano2

Opprinnelig postet av Tiger

Jeg så bohinen kjøre fra stadion idag...

Jeg så Roberto Mancini kjøre fra stadion i dag.. Hvem velger man tro?

jaja.



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3