Husk meg
Brukernavn
Passord

Grönhagen sykemeldes på ubestemt tid

Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 16 11

Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 18 jun 09, 17:14

Opprinnelig postet av Planken
"en trener som viser interesse i byprosjekt, junior og orker å investere blod, svette og tårer i fredrikstad fk."

Høres ut som Tom Freddy Aune.

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 18 jun 09, 17:20

Opprinnelig postet av Patrioten

I følge Vg jakter FFK på en hjelpetrener, så det tyder på at Grønnis vil være ute en god stund.

Hvem bør vi prøve å knytte til oss?

Flott om du legger ut link også. :-)


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 18 jun 09, 17:29

Sto i papirutgaven.


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 18 jun 09, 18:52

Har lest litt om hva alle har skrevet om denne saken her på forumet og vil si følgende. Jeg synes Holters og ffksupporter.net har vært modige som på et tidlig tidspunkt tok et standpunkt og skrev det de gjorde, selv om de nok visste at dette ville vekke reaksjoner. Holters har etter det jeg vet gode kontakter i Fredrikstad Fotballklubb og ville ikke publisert noe det ikke er noen form for sannhet i. Man kan ikke alltid følge strømmen og unngå å skrive saker, selv om dette for noen kan virke kontroversielt.

Når det gjelder saken i sin helhet så er det nok ingen tvil om at dette dreier seg om noe helt annet enn en mulig etterkontroll for kreft. Grønis var selv så åpen om dette sist at det ikke gir noen mening å da holde dette hemlig nå.

Det som er fakta er at det har vært endel uro i spillergruppen mot Grønhagen over tid. Var jo også en uheldig episode på La Manga. Nå vil det alltid være uenigheter i en klubb, hvor ikke alle spillere vil like treneren og hans disposisjoner. Men er ingen tvil om at uroen i FFK har vært større enn som så. Grønhagen ble helt klart "reddet" i fjor av gode resultater. Jeg vet at hans fremtid ble diskutert på et tidlig stadie, men at klubben valgte etter ganske lang tid å forlenge Grønis sin kontrakt med FFK.

FFK tok et standpunkt å velge å stå på Gønis sin side i TKK konflikten, så kan man jo diskutere i ettertid om dette var riktig eller ei. Men på generelt grunnlag er det jo merkelig at klubben ikke hadde gjort bedre forarbeid på hva TKK sto for, før de ansatte han. Å nærmest si opp en person etter to måneder vitner ikke akkurat om et profesjonelt ansettelsesapparat i FFK.

Ledelsen i FFK er et kapittel for seg selv. Makan til dårlig ledelse skal man lete lenge etter. Har man noen form for referansesjekk? Runar Henriksen har kanskje erfaring fra å være en leder i Adecco, men å lede en fotballklubb og fremstå troverdig og gjennomtenkt i media har han tydligvis ingen greie på. Er direkte skremt over hvordan han har fremstått. Og det er faktisk lov til å si nei uansett om tv2 står med en mikrofon oppe i ansiktet sitt, dersom man ikke har noe fornuftig å si. Ville anbefalt Henriksen et medietreningskurs snarest. Uansett om man har lav intelligens, så sier man ikke at det er som om man føler man har vunnet i lotto når man har mange bosmann spillere. Hvor positivt overfor en spillergruppe med flere bosmannspillere er det? Skaper kun irritasjon og dårlig stemning.Trodde faktisk klubben ønsket at spillerne presterer på banen.

Er nok ganske sikker på at Grønhagen sine dager er talte i FFK. Men er oppriktig bekymret hvis klubben på bakgrunn av økonomi velger å satse på T F Aune som hovedtrener. Det er jeg redd for kan koste klubben dyrt. Aune har ingenting å vise til på dette nivået. Så får man jo vurdere om hva som er viktigst. Bruke litt penger på å hente inn en trener som får respekt i spillergruppen og som tar med seg nye innpulser, eller å beholde det man har og som i værste fall kan føre til adeccoligaen.

Det er nok betraktelig dyrere....

 

 

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 18 jun 09, 21:22

Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 18 jun 09, 21:29

Opprinnelig postet av Plankekæll

"Det er ikke noe høydramatisk rundt denne sykemeldingen".

(Fra Fredriksstad Blad)

Tror ikke du bør tro på alt du har lest i denne saken her. Det vil den nærmeste tiden vise

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 18 jun 09, 21:36

Jeg har heller ikke skrevet mine synspunkter på artikkelen.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 jun 09, 21:30

Opprinnelig postet av Lars 29
Har lest litt om hva alle har skrevet om denne saken her på forumet og vil si følgende. Jeg synes Holters og ffksupporter.net har vært modige som på et tidlig tidspunkt tok et standpunkt og skrev det de gjorde, selv om de nok visste at dette ville vekke reaksjoner.

Om ikke annet så beviser det i hvert fall at vi ikke er kneblet av FFK slik enkelte mente vi ble da vi inngikk samarbeid med klubben for å hjelpe de med lesertallene. Onde tunger mente jo at nettsiden da ikke ville være selvstendig og ville blitt sensurert av FFK om det kom kritikk mot klubben. Etter Henriksens utspill, så burde vel den artikkelen ha vært fjernet om klubben hadde noe som helst styring på hva som ble lagt ut på disse sidene.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 jun 09, 22:22
Endret: 19 jun 09, 22:25
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av dracula

Toppen synes jeg Holters når når han blir fornærma på Runar Helgesen som kritiserer ffk.supporter.net, og svarer med å si at Runer H. trenger et kurs i å behandle media. 

I dag kritiserte John Johansen Jon Johansen FFK for deres mediahåndtering (kommentar i dagens Fredriksstad Blad - papirutgaven). Ta deg en titt. Det kan være verdt å lese. :)

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 19 jun 09, 22:27

syns du skal skrive av holters, for jeg har ikke FB Wink

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 jun 09, 22:31

Opprinnelig postet av keiko99

syns du skal skrive av holters, for jeg har ikke FB Wink

Ikke jeg heller, da jeg leste avisa på jobben. Sikkert noen andre som tar seg tida. :)

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 20 jun 09, 09:19
Endret: 20 jun 09, 09:20
Endret av: Lex

En ting er sikkert, med denne operasjonen så fører det med seg masse drit. Potenssvikt, vannlating, depresjon etc.

Dette kan knekke de fleste, så kanskje noen her bør være litt forsiktig med hva de skriver. Det er folk som har tatt denne operasjonen som trenger 1  års sykmelding for og få orden på slike ting. Anders var vel tilbake etter 4 uker eller no, så dette var nok litt tidlig. Da kan det vel også hende at han kan ta seg et glass eller to, som faktisk er den mest normale måten for en mann og takle depresjon på, mens damer går til psykolog.

 

Heia Anders og god bedring.

---------------------------

Heia FFK


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 20 jun 09, 09:54

Opprinnelig postet av Lex

En ting er sikkert, med denne operasjonen så fører det med seg masse drit. Potenssvikt, vannlating, depresjon etc.

Dette kan knekke de fleste, så kanskje noen her bør være litt forsiktig med hva de skriver. Det er folk som har tatt denne operasjonen som trenger 1  års sykmelding for og få orden på slike ting. Anders var vel tilbake etter 4 uker eller no, så dette var nok litt tidlig. Da kan det vel også hende at han kan ta seg et glass eller to, som faktisk er den mest normale måten for en mann og takle depresjon på, mens damer går til psykolog.

 

Heia Anders og god bedring.

Var nok derfor Henriksen sa noe om å tråkke på en som ligger nede... Bra skrevet lex..


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 20 jun 09, 10:04

Opprinnelig postet av Lex

En ting er sikkert, med denne operasjonen så fører det med seg masse drit. Potenssvikt, vannlating, depresjon etc.

Dette kan knekke de fleste, så kanskje noen her bør være litt forsiktig med hva de skriver. Det er folk som har tatt denne operasjonen som trenger 1  års sykmelding for og få orden på slike ting. Anders var vel tilbake etter 4 uker eller no, så dette var nok litt tidlig. Da kan det vel også hende at han kan ta seg et glass eller to, som faktisk er den mest normale måten for en mann og takle depresjon på, mens damer går til psykolog.

 

Heia Anders og god bedring.

Greit nok det, men da ber du om å bli løst fra kontrakten for å ta vare på helsen din...!!

FFK som klubb er ikke tjent med å ha en hovedtrener som er sykemeldt opptil 1 år.

---------------------------

You`ll never walk alone...


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 20 jun 09, 10:40

Hadde du bedt om å få gå fra arbeidsplassen din om du hadde blitt langtidssykmeldt.  Sorry, men dette blir for dumt. FFK er ikke klubben i hans hjerte, men arbeidsplassen der han hever lønn. Som med de fleste andre i klubben. Sånn er det bare.

---------------------------

Heia FFK


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 20 jun 09, 10:50

Opprinnelig postet av Lex

Hadde du bedt om å få gå fra arbeidsplassen din om du hadde blitt langtidssykmeldt.  Sorry, men dette blir for dumt. FFK er ikke klubben i hans hjerte, men arbeidsplassen der han hever lønn. Som med de fleste andre i klubben. Sånn er det bare.

Kjøper ikke argumentet ditt..!!

Er du ikke enig at en langtidssykemeldt hovedtrener skaper hodebry for en tippeligaklubb som kjemper for å overleve på det høyeste nivå i Norge ?

---------------------------

You`ll never walk alone...


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 20 jun 09, 11:01

Sikkert som på alle andre arbeidsplasser. Grønhagen gjorde kanskje dette her for klubbens beste, da han kanskje ikke hadde fokus der han burde ha det. Aune ville tatt over uansett.... Så får tiden vise om det må gjøres nye grep..


denspesielle1

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 jun 09
Innlegg: 11

Lagt til: 20 jun 09, 19:48
Endret: 20 jun 09, 19:53
Endret av: denspesielle1

Etter å ha vært en mer eller mindre fast leser av forumet i noen måneders tid så tenkte jeg det var på tide å opprette en brukerkonto. Først av alt vil jeg gi min uforbeholdne støtte til Holters, en kjemperessurs for denne siden og som sett utenfra virker som en oppegående kar og også viser prov på ydmykhet når det er på sin plass. Ellers også ros til FFK1903, Lemmy, Konge og de andre moderatorne.

Angående ydmykhet så er det noe vi alle kan bli bedre på. Samtidig skal det være nok tilgjengelighet og takhøyde til at alle kan delta og ytre sine meninger, enten man er fotballsynser/bedreviter eller, la oss si, vaktbikkjer (eller vaktispe(r) for den(ne) saks skyld). Dette bidrar til -blant mye annet- mer 'Spaß' på et forum, eller "schpa:ss" som tyskerne sør for Hamburg uttaler det..

Til saken: Vi kan ta det positive med Grønhagen først: Med litt godvilje kan det virke som om han ihvertfall ikke spekulerer altfor mye på å få sparken, det skal han ha for. Det vil si, timingen for sykemeldingen gjør jo at han ikke blir pekt på som direkte 'syndebukk' for det som skjer like etterpå. En seier mot Ranheim er ikke mer enn absolutt forventet, samtidig er et tap mot et 2.divisjonslag en ripe på CV'en og noe som gjør at managerstolen blir litt mer ubekvem. Og når det i tillegg finnes en viss sannsynlighet for at FFK faktisk havner under streken etter poengtap mot Molde gjør at et ord som 'timing' ikke blir malplassert i denne sammenheng.

Men, er ikke dette et prov på utøving av en viss egoisme også? Vil understreke at fra et mellommenneskelig ståsted så ønsker jeg Grønhagen alt bra, men fra et sportslig ståsted så virker en "sykemelding på ubestemt tid" meget merkelig. Hva tror dere ville skje hvis f.eks. Rafa Benítez eller Joe Kinnear gjorde det samme?

Hvis vi fastslår at mye av det som skjer i fotballverdenen ikke alltid kan sammenlignes direkte med jobbverdenen ellers, så er det min mening at her er det en mann som setter seg selv milevis over og foran klubben. Altså, her sykemelder man seg selv for 2. gang på noen få måneder, og dette i fra en stilling som han har kunnet sitte i etter å ha vunnet en viss 'maktkamp' mot en sportsdirektør som ble 'dolket i ryggen' (dessuten; TKKs advarsler og forutseelser har jo vist seg å være reelle). Og når man da i tillegg i inneværende sesong har levert resultater langt under pari (her snakker vi om tabellposisjon, spill osv.), altså noe målbart og dessuten hovedgrunnen (=resultater, 2.plass i fjor) til at mange ville beholde Grønhagen, ja, da trenger man ikke eie mye selvinnsikt for å kunne vurdere å stille sin stilling til disposisjon.

Vet at noe av dette eller lignende er blitt nevnt før av en del debattanter, derfor vil jeg også gi en tommel opp til debattanter som kanogvetalt (noe ambisiøst brukernavn ;P, men er enig i det meste han skriver), keiko99, plankekæll, patrioten, ffk p(a)ra sempre, husgutt, rafn m.fl.


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 21 jun 09, 00:09
Endret: 21 jun 09, 00:21
Endret av: Lemmy

Opprinnelig postet av denspesielle1

Alt denspesielle1 sa

Her var det  mye.  Orker ikke kommentere alt.  ( er for oppgitt )   Hvis Benitez eller Kinnear hadde fått en svulst som de måtte fjerne hadde nok de også vært borte fra fotballen en stund.  Da jeg regner med at du ikke kjenner grunnen til at Grønnhagen er sykemeldt synes jeg du skal være litt forsiktig med å komme med beskyldninger om ren egoisme.  I Molde skal du se at gutta tar 3 poeng.  Laughing

Mod(Lemmy) : Om du ikke orker å kommentere alt, er det heller ikke noen vitsen i å sitere hele det lange innlegget. ;-)


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 21 jun 09, 01:26

Opprinnelig postet av denspesielle1

Til saken: Vi kan ta det positive med Grønhagen først: Med litt godvilje kan det virke som om han ihvertfall ikke spekulerer altfor mye på å få sparken, det skal han ha for. Det vil si, timingen for sykemeldingen gjør jo at han ikke blir pekt på som direkte 'syndebukk' for det som skjer like etterpå. En seier mot Ranheim er ikke mer enn absolutt forventet, samtidig er et tap mot et 2.divisjonslag en ripe på CV'en og noe som gjør at managerstolen blir litt mer ubekvem. Og når det i tillegg finnes en viss sannsynlighet for at FFK faktisk havner under streken etter poengtap mot Molde gjør at et ord som 'timing' ikke blir malplassert i denne sammenheng.

Men, er ikke dette et prov på utøving av en viss egoisme også? Vil understreke at fra et mellommenneskelig ståsted så ønsker jeg Grønhagen alt bra, men fra et sportslig ståsted så virker en "sykemelding på ubestemt tid" meget merkelig. Hva tror dere ville skje hvis f.eks. Rafa Benítez eller Joe Kinnear gjorde det samme?

Jeg beklager, for hvis du tok bladet fra munnen og registrerte deg her for å uttrykke overfortolkning, kynisme og trangsynthet, ja da har du jaggu registrert deg av feil grunn. Alt det du uttrykker er nemlig helt dagligdags kost her på ffksupporter.net, og din mening om denne saken representerer absolutt ikke noe nytt, på noen måte.

Hvem kan med hånda på hjertet mene at FFK er viktigere enn liv og død? Når en trener blir alvorlig sjuk midt oppe i en vanskelig situasjon, tror du ikke at treneren da er nødt til å tenke på sitt eget liv, og sette det foran FFK? Hva hadde du gjort i hans sted? Dette er basis for empati, evnen til å sette seg i andres sted.

Vi kan vri på det også: Nå har FFK en sjanse til å vise at de er en seriøs organisasjon som støtter folka sine, og som står dem last og brast helt uavhengig av fortolkninger, trangsynthet og urealistisk syn på hvor viktig fotball og klubb er (det er så jævlig lett å si at klubb er viktigere enn alt når en ikke står i samme posisjon sjøl). Dette signalet vil fortelle seriøse aktuelle spillere, trenere og folk i støtteapparatet at FFK gir sine ansatte trygge og gode arbeidsforhold som i neste omgang vil gi topp motiverte folk som yter sitt beste for nettopp den klubben du sier er viktigere enn alt annet.

At det er mulig å anklage en person som nettopp har blitt  kreftoperert for å være egoistisk i sitt "valg av sjukemeldingstidspunkt" er for meg en gåte; jeg priser meg lykkelig for at jeg ikke på noen måte tilhører den kretsen av mennesker rundt deg som i en kritisk situasjon måtte avhenge av din hjelp for å klare meg.

Det er veldig, veldig sjelden jeg blir personlig her inne, men ditt innlegg er ett av de få som faktisk har utløst en sånn reaksjon. Jeg ønsker å tro på det gode i folk, men ditt innlegg virka stikk motsatt.

Grenseløs kynisme og total mangel på empati hører hjemme helt annetsteds enn her inne.



Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 16 11

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24