Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kampen: Lillestrøm - FFK (13. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 14 jun 09, 21:53

Opprinnelig postet av Patrioten

Vi var kanskje bortskjemte i fjor, når vi hadde Ørlund, han reddet en del poeng for oss.

Joda reddet nok noen poeng, men etter det jeg kan huske var vi på sølvplass når han tok over og sølvplass etter sesongen.

Kan være enig i at Lasse skulle sikkret unna det første målet med å bokse i stedenfor og bruke flat hånd, men kanskje usikkerheten han hadde i dag kan settes i forbindelse med resten av forsvaret??

Nå skal ikke jeg legge meg opp i hvem som skal stå, dette da de har treninger flere ganger i uken og går ut fra at det er der avgjørelsene blir tatt.

Men kan ikke helt skjønne hetsen du har mot Lasse for uansett hvordan han spiller og hvor mye ros han får av andre skal du bytte han ut. Greit ta han på feil han gjør på grunn av alder, det er det også andre som gjør, men det du har er jo en persoenlig vendeta du har hatt i 5 år:-)

 


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 jun 09, 21:54

fy faen og skuffende...

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 14 jun 09, 21:58
Endret: 14 jun 09, 22:04
Endret av: Lemmy

Opprinnelig postet av Patrioten

Det er flaut å tape for Lillestrøm når de brukte fire 17 åringer

Opprinnelig postet av Lemmy

Men jeg syns heller det er flaut at vi ikke har en eneste spiller under 20 år som får spilletid... Ros til LSK for at de tør å satse ungt!

Det en ser hos lillestrøm kunne vært mulig i Fredrikstad også, men tror ikke de får tilit til å prøve seg. Men det en ser i dag er at 17-18 åringer faktisk kan heve seg til nivå med tillit.

Mod(Lemmy): Fikset siteringen.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 14 jun 09, 22:00

Jepp, det er utrolig hva litt tillit kan gjøre. Jeg mener flere unggutter bør få sjansen i FFK fremover. Mitt første tips: Martin Elvestad.

Angående Staw igjen mener jeg det er forsvaret som blir usikre på grunn av Staws usikkerhet. Av litt personlig erfaring veit jeg at det er ikke noe som gjør et forsvar mer usikkert enn en keeper som utstråler usikkerhet. Jeg syns Staw var dårlig i dag.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 14 jun 09, 22:10

Veldig enig med både Anne og Lemmy.

Det er ikke farlig å bruke yngre spillere. Jeg som supporter synes også det er mye artigere å se en Rafn, Standerholen, Trulsen, Krathe eller Elvestad istedet for Barsom og Levon. Jeg er sikker på at disse spillerne ville vært mye mer stolt av å spille for FFK, de andre har gjort sitt og bør ikke satses videre på.

Veldig gledelig at LSK og Berg kjører på med alle "guttungene" sine. Smile


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 14 jun 09, 22:34
Endret: 14 jun 09, 22:44
Endret av: Costanza

Lasse Staw spiller i år slik jeg forventet at han skulle spille i fjor. Det merkelige er at han nesten var prikkfri hele vårsesongen i fjor, og først i år har begynt å opptre så ujevnt og usikkert som man kunne forvente av en ung keeper i sin første sesong. Likevel mener jeg som Lemmy at Lasse Staw fortsatt skal få tid på seg til å bygge seg opp når han er vurdert som en bedre keeper enn Erik Bråthen. Potensialet er der.

For øvrig husker jeg jo at det var Patrioten som ledet an i korstoget av de som ønsket å benke Tarik da han bommet på sjanse etter sjanse før det store gjennombruddet. Og det er samme person som kjører på med samme taktikk mot et annet lokalt stortalent denne sesongen. Jeg tror FFK får uttelling for å vise ekstra stor tålmodighet med Lasse Staw, slik Brann gjorde med Håkon Opdal (som hadde mye høyere tabbefrekvens som ung keeper i Brann) og utviklet seg til å bli a-landslagskeeper. Etter min mening har Staw et større potensial enn Opdal.

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 14 jun 09, 22:41

Opprinnelig postet av Costanza

For øvrig husker jeg jo at det var Patrioten som ledet an i korstoget av de som ønsket å benke Tarik da han bommet på sjanse etter sjanse før det store gjennombruddet. Og det er samme person som kjører på med samme taktikk mot et annet lokalt stortalent denne sesongen.

Det har du helt rett i. Hvem blir nestemann som må benkes? Et par dårlige kamper av feks Borges så blir det vel hyling igjen. Han har vel også vært rimelig krass mot Éverton også.

Det jeg lurer på er om man føler seg bedre av å hele tiden måtte hakke og klage på sine egne spillere? Slike heksejaker har jeg liten sans for. Joda, helt greit å være ærlig etter enkeltkamper, men å konsekvent klage på samme spilleren hele tiden synes jeg blir for dumt. Fokuset er kun på det negative, alle de gode redningene blir ikke nevnt engang.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 14 jun 09, 23:30
Endret: 14 jun 09, 23:30
Endret av: Husgutt

Fy faen,, dette blir kamp mot nedrykkYell   Deilig at Everton scora!! Borges, Everton og Thomassen var gode. Resten stod til stryk!

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 14 jun 09, 23:35

Hva har vi å tape på å sette inn Elvestad på midtbanen?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 14 jun 09, 23:43

Unge spillere som Elvestad og Trulsen trenger tillit for å utvikle seg, synes grønhagen viser stor feighet ved å aldri bruke de.

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 15 jun 09, 00:08

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hva har vi å tape på å sette inn Elvestad på midtbanen?

Ikke en dritt. Han hadde ikke gjort noen dårligere jobb enn feks Gashi.

Opprinnelig postet av Liraren

Unge spillere som Elvestad og Trulsen trenger tillit for å utvikle seg, synes grønhagen viser stor feighet ved å aldri bruke de.

Helt enig!!


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 15 jun 09, 00:23

En ting er å starte med de unge. En annen ting er å vise litt symbolsk tillit, som feks slutten av en kamp som er feks avgjort en av veiene!Dessverre tror jeg ikke grønhagen er den rette mannen for FFK.

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 15 jun 09, 01:01

Opprinnelig postet av Liraren

En annen ting er å vise litt symbolsk tillit, som feks slutten av en kamp som er feks avgjort en av veiene!Dessverre tror jeg ikke grønhagen er den rette mannen for FFK.

Et veldig godt poeng! Idag kunne fint det 3dje byttet vært Elvestad istedenfor å sette Wehrman i oppvarmning.

Noe jeg også håper Drillo vil gjøre når alt håp er ute for VM! Bruke fler spillere som Demidov, Tarik, Moa, Forren osv osv. Men det er diskusjon passende for en annen tråd :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 15 jun 09, 16:51

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Idag er jeg ordentlig nedfor, og ordentlig utafor.. Ble litt irritert da Kanarihønsa begynte å synge er det alltid så stille over der på slutten av kampen, da hadde Plankehaugen sunget og stått på i 90 minutter, mens de sjøl hørte du bare i perioder(hvertfall mitt synspunkt)

På tv2 hørte jeg i en 60-70minutter bare PH. Det var stort sett bare etter LSK mål at det var lyd derfra. Det kan jo ha noe med hvordan mikrofonene er plassert.

Men allikevel. Det sier sitt.

..........................................................................................................................................................................................................

Sånn ellers. Offansivt bra. Med unntak av når Lsk fikk klikka inn i helene etter/når pasningene ble slått.

Defansivt bra.

Øvrebø blåste så å si aldri mot LSK.

Spilte ikke noen rolle om kippe la seg på everton eller moste en albue i kjeven på han. Eller om noen kakketborti helen til den som slo en pasning

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 15 jun 09, 17:11
Endret: 15 jun 09, 17:11
Endret av: DrDRE

Takk, trodde nesten det bare var jeg som hadde hatt ekstremt rødhvite briller på siden ingen andre kommenterte dommeren. Og hva med handsen i forkant av Borges mål, han hiver jo ut henda, og hadde han klart det han prøvde på, og hindre scoring skulle vel det vært kort?!? Hands utenfor 16-meteren er det gult, eller ville det vært rødt (forutsatt dommeren så det samme som meg)?

---------------------------

NM 2006. Seriesølv 2008. The double 2010?


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 15 jun 09, 17:26

Moro når Øvrebø blunka til oss (PH) når han dømte corner til oss istedenfor utspill fra mål, til store protester fra LSK..


pondus-

Knøttespiller

Ble medlem: 04 jan 07
Innlegg: 72

Lagt til: 16 jun 09, 07:44

Opprinnelig postet av DrDRE

Takk, trodde nesten det bare var jeg som hadde hatt ekstremt rødhvite briller på siden ingen andre kommenterte dommeren. Og hva med handsen i forkant av Borges mål, han hiver jo ut henda, og hadde han klart det han prøvde på, og hindre scoring skulle vel det vært kort?!? Hands utenfor 16-meteren er det gult, eller ville det vært rødt (forutsatt dommeren så det samme som meg)?

Så vidt jeg vet er rødt kort når han frarøver en åpenbar scoringsmulighet. Med andre ord, etter min mening, ville det vært rødt kort hvis Riseth hadde 'fått til handsen' og dommeren hadde blåst. Vil vel påstå at å komme alene med keeper er åpenbar scoringsmulighet! ;)


sruben

Knøttespiller
Ble medlem: 02 okt 07
Innlegg: 74

Lagt til: 16 jun 09, 12:54

Ang keeperplassen så må det da gå ann å gi Lasse et pusterom i form en kamp eller to på 2.laget uten at det er å uttrykke mistillit til ham. Se på hvordan Man Utd oppfostrer sine talenter, de bruker mange år på å bli fast i førsteelleveren, selv om unge spillere kommer inn og avgjør kamper er de ikke i førstelaget neste kamp. Og like viktig, hva kan skje med motivasjonen til Erik hvis han ser at uansett hvor dårlig Lasse gjør det så får han aldri sjansen? Ergo ser FFK på ham som et dårligere alternativ uansett hvor lavt Lasse presterer. Ikke bra for selvtilliten.

Som keeper står man overfor et stort press i motgang da personlige feil blir svært synlige og avgjørende, noen ganger kan det faktisk være greit med et lite pusterom!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3