Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommeren 2009

Flat Trådet Nøstet
Side 16 av 44 16

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 13 aug 09, 00:28

Opprinnelig postet av A.Scheie

joda, det er vanskelig å sparke en som er sykemeldt. Men når Ivar Morten Nordmark kunne sparkes dagen etter sin nye kontrakt var gjeldende, er det nok ikke vanskelig for en klubb å sparke en trener den dagen han er friskmeldt. Hvis de betaler, selvfølgelig. Og hvis klubben ønsker det...

Det er derimot noe helt annet enn det som var nevnt her tidligere.

Har selv erfart at noen fikk fyken den dagen sykemeldingen var ferdig, men på den anne side kan man vel si at det ene ledet til det andre, for det var jo ikke måte på hvor lenge den sykemeldingen varte da "ryktene" om oppsigelse begynte å versere...

Men jeg er relativt sikker på at det i de fleste situasjoner inngåes en dialog mellom partene for at prosessen skal gå så knirkefritt som mulig...

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 13 aug 09, 01:09

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Vel i situasjonen klubben er i nå, vil jeg si at å hente inn en tilfeldig person på prøvespill vil være demoraliserende for troppen. Man skaper misstilit, fremfor å hente inn en spiller der medspillerne vet at, jepp her har klubben hentet inn kvalitet så nå må jeg stå på.

 

Men liker samenligningene dine dårlig, tyggis og gåtur.. hva f har det med kunskap om spillermarked å gjøre? 

 

Ok hade en spiller vi vet har kvalitet vært bosman og han ved formodning skulle ønske ett prøvespill med ffk så ville jo det vært en vinn vin sitasjon. Men som jeg prøver å komme frem til må man som liten profesjonel klubb basere driften sin på kunnskap og ikke på flaks. Det gjennomsyres jo i flere ledd om man tenker at, ja vi prøver å ser han.. eller kanskje han..  blir faenskap av slikt.

 

Kunnskap og kvalitet derfor vil vi bli bedre...

Sammenligningen har med å gjøre at det ene ikke nødvendigvis trenger å utelukke det andre.  Hvis du ikke skjønte det ja da sier vel det mer om deg enn meg.

Og hvis spillerene bilr demotivert av å se en spiller prøvespille....ja da har vi mye større problemer enn jeg trodde. I alle fall hvis han er dårlig, da burde de jo bli styrket i troen på egne ferdigheter. 


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 aug 09, 05:34

Må si dette var særdeles overraskende! Kanskje de har sett noe FFK ikke har gjort i løpet av to og et halvt år?


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 13 aug 09, 06:37

Opprinnelig postet av FFK1903

Må si dette var særdeles overraskende! Kanskje de har sett noe FFK ikke har gjort i løpet av to og et halvt år?

Det var litt av et sjokk på morgenkvisten!

Får vi noe for han, eller går han gratis?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 13 aug 09, 06:40
Endret: 13 aug 09, 06:41
Endret av: Costanza

Opprinnelig postet av FFK1903

Må si dette var særdeles overraskende! Kanskje de har sett noe FFK ikke har gjort i løpet av to og et halvt år?

Hehe... good one.


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 13 aug 09, 08:46

Opprinnelig postet av FFK1903

Må si dette var særdeles overraskende! Kanskje de har sett noe FFK ikke har gjort i løpet av to og et halvt år?

Meget fiffig, men ser jo at du har aaaalt for lite å gjøre på jobb...

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 13 aug 09, 12:32

Hva med å prøve og hente inn Frode Johnsen. Vet at Odd prøver seg, men det burde være en spiller for oss.

Han var jævli god i norge for noen år siden.

---------------------------

Heia FFK


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 aug 09, 12:45

Opprinnelig postet av Lex

Hva med å prøve og hente inn Frode Johnsen. Vet at Odd prøver seg, men det burde være en spiller for oss.

Han var jævli god i norge for noen år siden.

Klar over hvor gammel han er?

Han er jo fra Skienområdet.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 13 aug 09, 12:48

Vet han er av de eldre, men det gjør ikke meg no om han bøtter inn mål. Men jeg skjønner hva du mener. ikke langsiktig og det greiene der. Men vi trenger en som scorer mål NÅ!

---------------------------

Heia FFK


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 13 aug 09, 14:14

Opprinnelig postet av KeJ

Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Man kan etter 12 mnd gå sammen og avtale en fratredelse, men er ganske sikker på at rettsvernet passer på at du ikke blir sparket...

Jeg har selv sagt opp ansatt som var representert med advokat, det var ikke veldig vanskelig nei. Trengte bare å sannsynliggjøre at det ikke er ble bedring med det første, og at det var vanskelig å finne løsning i form av vikar eller omorganisering av arbeidet.
Loven er altså annerldes når sykemeldingen har vart i 12 mnd.

Men, ingen er skjermet fra oppsigelse pga sykemelding, hvis den er begrunnet i andre legitime forhold.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 13 aug 09, 15:15

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Opprinnelig postet av KeJ

Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Man kan etter 12 mnd gå sammen og avtale en fratredelse, men er ganske sikker på at rettsvernet passer på at du ikke blir sparket...

Jeg har selv sagt opp ansatt som var representert med advokat, det var ikke veldig vanskelig nei. Trengte bare å sannsynliggjøre at det ikke er ble bedring med det første, og at det var vanskelig å finne løsning i form av vikar eller omorganisering av arbeidet.
Loven er altså annerldes når sykemeldingen har vart i 12 mnd.

Men, ingen er skjermet fra oppsigelse pga sykemelding, hvis den er begrunnet i andre legitime forhold.

Oppsigelsesvernet er ikke som LO sitt i det private næringsliv. Selv har jeg også sagt opp en som var langtidssykemeldt grunnet "vått element". Ingen vanskeligheter med det. Det er bare at bedriften legger fram at her MÅ det skje hvis bedriften ikke skal påføres økonomiske tap. Ingen rett i dette land kan påtvinge en bedrift et beviselig økonomisk tap under fravær av langtidssykemeldt arbeidstaker.


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 13 aug 09, 15:27

Føler at dere er inne på feil tråd asså....

---------------------------

You`ll never walk alone...


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 14 aug 09, 14:29

Terje Jensen gikk rundt i byen  og inne på posten sammen med en MEGET mørkudet person. Den håpløse Brasilianeren er vel reist hjem? Og de er heller ikke sååå mørke.

Det var ikke Everton og heller ikke Adiyha. Hmmm.... Er det noe spennende på gang etter at Tegan forsvant???

Noen som vet noe mer?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 14 aug 09, 14:36

Eller så kan det ganske enkelt være Lalawele? Må jo tas en avgjørelse om hans fremtid snart også.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 14 aug 09, 14:40

jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 14 aug 09, 14:42

Hmmmm... Denne personen jeg såg må da ha vært langt høyere enn Lalawele`s 168 cm. Selv om jeg lett innrømmer at jeg ikke aner hvem denne Lalawele er annet enn det bildet som presenteres her.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 14 aug 09, 14:52
Endret: 14 aug 09, 14:52
Endret av: Per Egil

Jeg mistenker at høyden til Lala er feil. Gashi er 1.70, og på dette bildet ser Lala betraktelig høyere ut en ham.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 14 aug 09, 15:07

Hvis du ser på de svarte dingsene på setene der hvor hodet til Lala er, så kan du følge dem bortover. Da ser du at han er ca. like høy som Martin Elvestad, som er 1.77 høy.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 14 aug 09, 15:12

Opprinnelig postet av jambo

Terje Jensen gikk rundt i byen  og inne på posten sammen med en MEGET mørkudet person. Den håpløse Brasilianeren er vel reist hjem? Og de er heller ikke sååå mørke.

Det var ikke Everton og heller ikke Adiyha. Hmmm.... Er det noe spennende på gang etter at Tegan forsvant???

Noen som vet noe mer?

Endelig litt spenning...
Brasser finner du forresten i alle hudvarianter, fra de mørkeste til helt hvite.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 14 aug 09, 16:02

Opprinnelig postet av Per Egil

Jeg mistenker at høyden til Lala er feil. Gashi er 1.70, og på dette bildet ser Lala betraktelig høyere ut en ham.

Han er jo bare 18 også så han vokser vel...

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com



Flat Trådet Nøstet
Side 16 av 44 16

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f