Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommeren 2009

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 44 3

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 02 jul 09, 07:11

Nei det trenger han ikke. Men en spiller kan godt være god selv om han er passert tredve. Jeg mener man må se på den enkelte spiller, og ikke være for kategorisk med å eksludere muligheter til å forsterke laget for inneværende (og evt neste) sesong. Jeg vil tro Ijeh sportslig sett kan holde nivået ut neste sesong, og lenger enn det er kanskje ikke nødvendig å tenke. De fleste spissene i stallen er jo ganske unge. Kanksje er litt mer pondus og erfaring nettopp det laget trenger på topp. Og det finner man oftere hos spillere over tredve enn under.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 jul 09, 08:55

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Nei det trenger han ikke. Men en spiller kan godt være god selv om han er passert tredve.

Absolutt! Men jeg tror ikke Ijeh er mannen. Han har hatt en svært dalende formkurve de siste par sesongene, og har vel ikek akkurat prestert i år heller? Når han da i tillegg er dyr i drift, så er han nok svært uaktuell for FFK.

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 02 jul 09, 10:16

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

ManU kunne jo forsterke laget for en halv sesong med en 35 åring. Godt eksempel på at en ikke bør tenke så langsiktig at en glemmer inneværende sesong.

Opprinnelig postet av Holters

... men var denne 35-åringen en spiss?

Regner med at det var Henke Larsson han mente? Han er jo spiss.

Uansett, Peter Ijeh er i tillegg til å være litt gammel etter min smak også en ufyselig type.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 02 jul 09, 16:03

Peter Ijeh er sikkert nærmere 40. Har hørt at han er langt eldre enn han sier at han er..


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 02 jul 09, 16:06

Opprinnelig postet av ffkmufc

Peter Ijeh er sikkert nærmere 40. Har hørt at han er langt eldre enn han sier at han er..

 

Det stemmer at det spekuleres i det ja....


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 03 jul 09, 01:05

Opprinnelig postet av Plankekæll

Regner med at det var Henke Larsson han mente? Han er jo spiss.

Uansett, Peter Ijeh er i tillegg til å være litt gammel etter min smak også en ufyselig type.

Nettopp. Ikke for å sammenligne Ijeh med Henke L, men poenget er jo klart nok; det er fullt mulig for enkelte spillere å prestere på høyeste nivå selv i en alder hvor de fleste har lagt opp.

Jo, ellers er jeg vel litt enig med deg i karakteristikken. Men jeg kjenner jo ikke spillerne så jeg prøver å tenke ut fra rent sportslige aspekter. Og der er enn så lenge Ijeh eksempel på en spiller som ville bringe inn egenskaper som kunne utfylle de spissene vi har.

Men det finnes forhåpentligvis andre...


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 03 jul 09, 08:27

Peter Ijeh , nei takk.

Ønske kune være Daniel F. Holm!!!

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 03 jul 09, 13:07

Opprinnelig postet av dracula

Peter Ijeh , nei takk.

Ønske kune være Daniel F. Holm!!!

En spillertype jeg har sansen for, kan bekle både spiss og venstrevingen. Dog er det meget usannsynlig, det blir nok utlandet eller ny kontrakt i Enga for ham, finner ikke én grunn til at han skal signere for FFK...

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 05 jul 09, 03:42

Opprinnelig postet av dracula

Peter Ijeh , nei takk.

Ønske kune være Daniel F. Holm!!!

Utvilsomt en triveligere type, men nøyaktig hvordan skulle DF Holm utfylle de spissene vi har? Ikke spesielt stor og sterk, og like målfarlig som Everton er på en riktig dårlig dag. Skulle vi ha en ny spiss så burde det vel være en som av og til scorer et mål? Jeg snakker ikke om målgaranti, men scoringsvaksinerte spillere har vi allerede. Holm er norsk, det er bra, og jeg har sansen for spilleren, men jeg er ikke overbevist om at han ville utfylle laget særlig mye.

Hva jeg tenker vi kunne trengt var noe ala Prica, Hulsker eller Seternæs. Det må da være spillere som ville ha bragt noe til laget som i øyeblikket mangler. Med unntak av Gardars beste øyeblikk har vel ikke FFK hatt en stor sterk spiss til å rydde vei for de raske men lette teknikerne som klubben aldri ser ut til å gå tom for, siden Markus Ringberg.  

Er det kanskje en idé å begynne å tenke i den retningen igjen? Altså ikke Ringberg men en spiller av den typen? En som kan skape litt rom rundt seg, ikke bare løpe i mellom?


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 06 jul 09, 17:47

Føler at folk fraskriver Gardar helt her.

Har sansen for han, og mener at han og Everton faktisk kan utrette noe sammen - selv om de på noen punkter er ganske like i spillestilen.

Gardar var en av våre aller viktigste og beste spillere i fjor, og har vist en stadig stigende formkurve i år, sammen med Everton. Jeg tror Aune gir disse to spissene sjansen, og jeg tviler forøvrig på at FFK vil hente nok en spiss i sommer. Vi har i tillegg Adiyah, Tegan og Trulsen, for ikke å glemme de økonomiske aspektene.

Vi har to lovende keepere, Wallace på venstrebacken og en Thomassen som har fungert veldig bra som back-up sammen med Kvsivik, vi har Czwartek og Ophaug på høyrebacken, som også Askar kan bekle, men han vil jeg foretrekke på høyrevingen i stedet for Barsom. En midtstopper hadde vært greit å få inn, selv om jeg ikke har noe i mot at klubben satser videre på Martinsen/Piiroja og Shabani som back-up. I tillegg er jo Ophaug best som stopper. På midten har vi en offensiv Borges, men om Wehrman forsvinner trenger vi en erstatter for han. Ville egentlig likt å beholde Wehrman en sesong til.

 

Som jeg ser det vil det ikke være noe særlig å hente, med tanke på den stramme økonomien, for FFK å forsterke laget i sommer. Et par unge talenter hadde vært flott, men dyre, kortsiktige forsterkninger håper og tror jeg FFK holder seg unna.

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 09 jul 09, 19:23

Sant at Gardar var meget god i fjor. Kan også være at Gardar/Everton har mye godt samspill på gang fremover, om de bare får tid til å utvikle seg sammen, slik Gardar og Tarik fikk. De to løftet utvilsomt hverandre etter at de hadde spilt sammen en stund.

 


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 11 jul 09, 18:12

Hva med at klubben henter Indridi Sigurdsson? Er lite penger i kassa, forsvaret funker dårlig og Lyn-spillerne er på billigsalg.. En 2-3 mill fra spillerinvest kunne jo funka!


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 11 jul 09, 18:32

Opprinnelig postet av thorsen

Hva med at klubben henter Indridi Sigurdsson? Er lite penger i kassa, forsvaret funker dårlig og Lyn-spillerne er på billigsalg.. En 2-3 mill fra spillerinvest kunne jo funka!

Hva skal vi med Ingridi Sigurdsson?

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 11 jul 09, 18:40

Slippe inn færre mål? Vidar funker dårlig Frown


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 11 jul 09, 18:55

Opprinnelig postet av thorsen

Slippe inn færre mål? Vidar funker dårlig Frown

Tjah... Jeg er ikke enig i at Vidar funker dårlig. Han starta sesongen bra, men har vært dårligere de siste fire-fem kampene.

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 11 jul 09, 19:04
Endret: 11 jul 09, 19:04
Endret av: Truger

Opprinnelig postet av thorsen

Slippe inn færre mål? Vidar funker dårlig Frown

Problemet er vel at vi trenger en spillertype a'la Martinsen/Gerrbrand ved siden av Piiroja, vil tro Ingridi ikke er det ultimate da... Dessuten vil jeg ikke si at islendingen er så utrolig mye bedre enn alternativene våre i Ophaug, Martinsen og Shabani.

 

Men at det hadde vært kjekt med en ny midtstopper av klasse, er jeg enig i, selv om jeg ikke har noe særlig imot Martinsen. Ville også likt om noen av trenerne kunne tenkt seg å forklare hva "markering" er til lysluggen, det har han nok ikke hørt om før...

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 12 jul 09, 04:05

skjønner ikke hvordan det ikke går ann å ha noe imot martinsen. han alene er skyld i mange mål i år. sammen med keeperne er han vårt svakeste ledd.

kanskje feil i å med at vi ikke klarer å skore mål. vi mangler egentlig ganske mye i år. klubben har ikke satset før denne sesongen. det er både + og - med det. vi har ikke penger til å satse stort. å det har styret endelig skjønt.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 jul 09, 13:52

Opprinnelig postet av thorsen

Hva med at klubben henter Indridi Sigurdsson? Er lite penger i kassa, forsvaret funker dårlig og Lyn-spillerne er på billigsalg.. En 2-3 mill fra spillerinvest kunne jo funka!

Bra spiller som hadde passet veldig bra sammen med Piiroja, men han er veldig dyr i drift. Kom fra Genk i Belgia til Lyn, og har høyere månedslønn der enn samtlige FFK-spillere.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/pages/ffksupporternet


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 jul 09, 13:54

Opprinnelig postet av Truger

Problemet er vel at vi trenger en spillertype a'la Martinsen/Gerrbrand ved siden av Piiroja, vil tro Ingridi ikke er det ultimate da...

Indridi Sigurdsson ligner mer på Gerrbrand enn det Martinsen gjør...

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/pages/ffksupporternet


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 12 jul 09, 14:00

Personlig synes jeg Ophaug er en bedre stopper enn Sigurdsson også, selv om de er ulike som stoppertyper. Det som er fint med Indy er at han også er bra på venstreback.

Men som Holters sier, han er en DYR mann. Han spiller også fast på Island, og blir dermed altfor dyr i drift for FFK.

Det som taler FOR Sigurdsson er alderen, han er fortsatt bare 27. Fyller 28 år 12.oktober senere i år.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 44 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f