Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: FFK - Start (12. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 12 jun 09, 22:27

Opprinnelig postet av Plankekæll

Du SYNES det var offside ja. Men nei, det var IKKE offside. Jeg har sett det i slow motion tre tusen ganger på video. Så den var feil. Eller skal du fortsette å påstå at du har rett?

kameravinkelen er vel ikke helt perfekt? Jeg satt som sagt på linje med situasjonen og oppfattet den som soleklar.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 12 jun 09, 22:38
Endret: 12 jun 09, 23:01
Endret av: Plankekæll

Jeg gir opp. Dette er totalt meningsløst.

Må bare legge til at man kan ikke ha øynene på to steder samtidig. Altså samtidig se foten til Raymond som slår ballen + offsidelinja. Og nei, vha tv-bildene var det ENKELT å se at det ikke var offside. Men selvsagt er ditt syn bedre enn håndfaste bevis vha tv-bilder. Men som sagt før har jeg tilgode å se/høre deg innrømme feil. Denne gangen var intet unntak, noe som er skuffende, men laaangt fra overraskende. Undecided


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 12 jun 09, 22:56

Du må jo forstå det da. Kanogvetalt vet jo alt allerede. Han har vel ingenting å lære av deg som ikke vet noe! Hehe...

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 12 jun 09, 23:02

Opprinnelig postet av schpa84

Du må jo forstå det da. Kanogvetalt vet jo alt allerede. Han har vel ingenting å lære av deg som ikke vet noe! Hehe...

Nei, jeg burde gitt meg for lenge siden. Kanskje tv'en min står skjevt?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 12 jun 09, 23:29

Høydepunkter FFK-Start fra www.ikstart.no.

Ikke verdens høyeste oppløsning, men gode nok bilder. Det er vanskelig å få stoppet bildet akkurat i tide, men jeg har fått det til et par ganger. Vidar ligger klart onside, to andre FFK-spillere ligger lenger inne. Det er faktisk mulig at den innerste (Jóhannsson eller Piiroja) er hårfint i offside, men han deltar ikke i spillet. Kanskje det er han linjedommeren vinker på? Kan svaret ligge der?

Ikke vet jeg, det eneste som er bombesikkert er at Vidar starter ca 1 meter (noe som er ganske mye) på riktig side.

De som vil får bare sjekke, jeg har vel egentlig gitt opp dette "Prosjekt overtalelse". Men jeg skal ikke ha på meg at jeg gir meg lett. Wink


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 12 jun 09, 23:30

Alles tver sto skjevt, og han den eneste som hadde den perfekte plasseringen på stadion:) Derfor både kan og vet han best hva som var riktig avgjørelse!

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 13 jun 09, 00:07

Her forlater ballen foten til Kvisvik (eller hvem det er som slår frisparket):

offside?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 13 jun 09, 00:14

Rimelig tydelig at Vidar er klar on side når frisparket blir slått. Samtidig er nok Raijo i offside, og ballen går jo klart i retning av både han og Vidar. Samtidig går både Raijo og vidar på ballen. I så måte vil jeg si at det er riktig av linjemann å vinke så lenge Raijo går på ballen, selvom den ikke kommer frem.....


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 13 jun 09, 00:17

Flink gutt. Jeg klarte ikke å få til "print screen" jeg da. Takk for hjelpen.

Vidar står midt i feltet, en liten halvmeter innenfor 16meters-linja. Det står to Startspillere innenfor, kanskje også tre stk hvis man tar med venstrebacken lengst til høyre for oss.

Kunne du tatt en "print screen" i fullskjermmodus, og deretter linket til stillbildet?

Off topic:
Hvordan foretar man "print screen", og får laget et bilde?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 13 jun 09, 00:22

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Rimelig tydelig at Vidar er klar on side når frisparket blir slått. Samtidig er nok Raijo i offside, og ballen går jo klart i retning av både han og Vidar. Samtidig går både Raijo og vidar på ballen. I så måte vil jeg si at det er riktig av linjemann å vinke så lenge Raijo går på ballen, selvom den ikke kommer frem.....

Det kan jeg være enig i. Piiroja er nok hårfint i offside. Men det er merkelig at dommeren lar spillet gå videre da. Kan det hende dommeren spurte linjemannen hvem han vinket på? Eller er det litt søkt? Wink

Hvis dommeren klarer å se selv at Vidar er onside, og derfor ikke blåser offside er det rett og slett strålende dømt. MEN, hadde Raio scoret på returen skulle det selvsagt vært blåst offside.

Morsomt at kanogvetalt fortsatt mener at Vidar + 2 andre FFK-spillere er innenfor. I beste fall er Raio innenfor, mest sannsynlig er han det.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 13 jun 09, 10:22

Opprinnelig postet av Plankekæll

Det kan jeg være enig i. Piiroja er nok hårfint i offside. Men det er merkelig at dommeren lar spillet gå videre da. Kan det hende dommeren spurte linjemannen hvem han vinket på? Eller er det litt søkt? Wink

Nå husker jeg ikke helt sikkert om keeper holdt ballen, om det ble corner eller utspill. Men, om situasjonen ble avklart(fra Start sin side) så kan det hende at dommeren valgte og ikke dømme offside fordi det ikke ville gi Start noen fordel, og fordi han oppdaget linjedommerens flagg sent.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 13 jun 09, 11:14
Endret: 13 jun 09, 11:14
Endret av: Rey

Det ble innkast til Fredrikstad :-) Da er det ihvertfall ikke noen fordel til Start

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 13 jun 09, 12:40

Dette skrev jeg 3.juni:

Opprinnelig postet av Plankekæll

Det blir i allefall ikke dømt noen offside på situasjonen, noe som er helt korrekt. Bård Borgersen er forresten mannen som klarerer Høies redning ut til innkast for FFK.

Så igjen blir det rart å gi fordel til Start med et innkast til FFK.

Opprinnelig postet av Rey

Det ble innkast til Fredrikstad :-) Da er det ihvertfall ikke noen fordel til Start

Mer enn dette tror jeg ikke jeg klarer å prøve å overbevise deg kanogvetalt. Igjen, Piiroja er hårfint i offside, Vidar er soleklart ONside.

Ha en fortsatt god helg. Cool

 



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f