Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: FFK - Start (12. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 7 2

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 26 mai 09, 17:54

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jeg tar ut Gashi fordi han ikke er i form, sutrer og klager. Har ikke fokus på det han bør ha fokus på. I tillegg er han "flink" til å frakte ballen rett inn i motstanderne og fyre av håpløse løskruttskudd rett på keeper. Overblikk er mangelvare.

Hva har han ikke fokus på?
Gashi er en av få vinnertyper vi har på laget, legger stort sett alltid ned enorm innsats. Det var hans store engasjement for å vinne som kom til utrykk på TV2 også. At han klager på dommere osv er noen han alltid har gjort. Det visste vi før vi kjøpte han.

Når han går på banen virker det som om han har rette fokus. Men så fort noen avgjørelser etc går i mot FFK skjer det ting. Da er det konstant klaging og syting resten av kampen. I tillegg blir innsatsen på banen dårligere, han blir rett og slett en dårlig spiller av det. I tillegg blir jeg som supporter irritert på Gashi i løpet av kampen, og det er ikke bra. Dårlig følelse å ta parti med dommerne synes jeg. Selvsagt har Gashi rett i noe av det han klager på, men han har jammen masse feil også. Da må det gå an å gi f..n og heller jobbe ennå hardere. Gjør noe med det man kan gjøre noe med, nemlig å spille god fotball. La nå kødden i svart dømme!

 


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 26 mai 09, 18:00

Jo kan være noe enig i at han klager mye, men sånn har den gutten alltid vært,  både i VIF og i Brann. Vi kan ikke forvente at han plutselig skal endre karakter. Jeg er ikke så sikker på at han blir dårligere av det heller, og det er deilig med gutter i klubben som ikke er likegydlige til tap. Vi må ha litt takhøyde.
Selv har jeg større problemer med teatertaktene til Barsom men det får være takhøyde til det også.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 26 mai 09, 06:35

Opprinnelig postet av Shadar

Hva er ditt standpunkt på Everton?

Tror du FFK har midler til å beholde ham? Ønsker du at FFK beholder ham? Adiya vs Everton ferdighetsmessig?

Everton har noen fantastiske fotballferdigheter etter norsk målestokk som jeg setter stor pris på. Jeg synes jeg så konturene av noe stort i ham de kampene han spilte i fjor, og håpet der og da FFK skulle kjøpe ham umiddelbart. Han begynte egentlig like uforløst spennende denne sesongen. Men nå føler jeg vi har kommet til et tidspunkt hvor det isteden er greit å satse på Dominic Adiyiah som tross alt har en lang kontrakt med oss. For jeg ser det ekstremt lite sannsynlig at FFK kommer til å beholde Everton etter denne sesongen, og jeg håper vel heller ikke de svir av flere millioner på det. Dessverre. Jeg håpet Everton skulle bli det neste store for oss, men det virkerer klarere for hver kamp som går at han ikke har målscorereregenskapene "i seg".

Kanskje skal vi nå gi Adiyiah den tiden vi har gitt Everton frem til nå.


Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 26 mai 09, 08:49

Opprinnelig postet av Costanza

Everton har noen fantastiske fotballferdigheter etter norsk målestokk som jeg setter stor pris på. Jeg synes jeg så konturene av noe stort i ham de kampene han spilte i fjor, og håpet der og da FFK skulle kjøpe ham umiddelbart. Han begynte egentlig like uforløst spennende denne sesongen. Men nå føler jeg vi har kommet til et tidspunkt hvor det isteden er greit å satse på Dominic Adiyiah som tross alt har en lang kontrakt med oss. For jeg ser det ekstremt lite sannsynlig at FFK kommer til å beholde Everton etter denne sesongen, og jeg håper vel heller ikke de svir av flere millioner på det. Dessverre. Jeg håpet Everton skulle bli det neste store for oss, men det virkerer klarere for hver kamp som går at han ikke har målscorereregenskapene "i seg".

Kanskje skal vi nå gi Adiyiah den tiden vi har gitt Everton frem til nå.

Enig, iom at vi eier Adiyiah så burde vi kanskje foredle han som spiller isteden for å håpe på at en som er på lån skal begynne å score, etter såpass mange kamper begynner også jeg og tvile :)

Costanza: Du må jo ha bildet av George med lua si da, det ER jo deg ;)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 26 mai 09, 15:05

Opprinnelig postet av Costanza

Jeg håpet Everton skulle bli det neste store for oss, men det virkerer klarere for hver kamp som går at han ikke har målscorereregenskapene "i seg".

Hvis jeg husker riktig så sa vel også TKK at Éverton var en god spiller, men uten det helt store potensialet. Han mente vel også at vi ikke skulle forlenge med han fordi han kunne enkelt finne spisser som var bedre og billigere. Jeg er ganske sikker på at han har rett også.

Det var nok ikke akkurat det han sa, jeg prøver å finne den artikkelen nå.


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 26 mai 09, 15:37

Hadde jeg vært trenærn, så hadde jeg tatt ut følgende lag :

 

Staw

Askar     Martinsen     Piiroja     Wallace

Lalawele     Gashi     Borges     Barsom

Adiyiah     Everton

 

La dette laget få litt tid å finne samspillet og rytmen, så er det vårt klart sterkeste lag med mange tekniske spillere.

 

---------------------------

You`ll never walk alone...


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 26 mai 09, 16:40

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Hadde jeg vært trenærn, så hadde jeg tatt ut følgende lag :

 

Staw

Askar     Martinsen     Piiroja     Wallace

Lalawele     Gashi     Borges     Barsom

Adiyiah     Everton

 

La dette laget få litt tid å finne samspillet og rytmen, så er det vårt klart sterkeste lag med mange tekniske spillere.

 

Ett umulig lag å stille!!

Borges spiller landskamper i en annen verdensdel...

---------------------------

"Tap og vinn med samme sinn". Måtte det bare bli 3 poeng!!


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 26 mai 09, 20:22

Opprinnelig postet av Stoni

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Hadde jeg vært trenærn, så hadde jeg tatt ut følgende lag :

 

Staw

Askar     Martinsen     Piiroja     Wallace

Lalawele     Gashi     Borges     Barsom

Adiyiah     Everton

 

La dette laget få litt tid å finne samspillet og rytmen, så er det vårt klart sterkeste lag med mange tekniske spillere.

 

Ett umulig lag å stille!!

Borges spiller landskamper i en annen verdensdel...

Hadde du lest litt bedre, så hadde du sett at jeg skrev litt tid. Det jeg mener er at dette bør være det laget vi starter med hver kamp,  så sant det er mulig, for å få en samkjørt ellever.

---------------------------

You`ll never walk alone...


Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 26 mai 09, 20:44

eneste grunnen til at jeg vil ha ut Staw er at jeg syns han tuller og driver med mye rart, 2 - 0 målet til Odd burde han tatt lett, og han har gjort flere farlige ting som gjør at Bråthen kan få lov til å prøve seg litt... for all del, Staw er kjempegod, men vil bare se Bråthen i aksjon mot Start, hvertfall 1 omgang

---------------------------

ULTRAS FREDRIKSTAD!


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 26 mai 09, 20:51

Hva har Bråthen gjort som tilsier at han skal få sjansen da? Synes du han har vært solid på 2.laget, Norip? For jeg regner med at du har sett han i flere kamper denne sesongen siden du kan være så påstålig.


Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 26 mai 09, 21:09

jeg har vell aldri vært påståelig? syns bare gutten kan få en sjangs, akkurat som Dominic burde få mer av !

---------------------------

ULTRAS FREDRIKSTAD!


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 26 mai 09, 21:14

Opprinnelig postet av Norip

jeg har vell aldri vært påståelig? syns bare gutten kan få en sjangs, akkurat som Dominic burde få mer av !

Han får nok sjansen hvis han er god nok. Tydeligvis imponerer han ikke nok på 2-laget.


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 28 mai 09, 21:23

Gir meg ikke. Jeg er like sta som Jan Kåre Fjeld og hans fredsmarsj: Vil ha en målscorer som spiss - inn med Tegstrøm!

Ellers må jeg innrømme at jeg ikke gleder meg til neste kamp. To svært vanskelige bortekamper mot Molde og LSK venter etter Startkampen. Trenger virkelig poeng i denne kampen.

Uansett er jeg på plass mandag.

 


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 28 mai 09, 22:40

Opprinnelig postet av Nugattistjerna

Gir meg ikke. Jeg er like sta som Jan Kåre Fjeld og hans fredsmarsj: Vil ha en målscorer som spiss - inn med Tegstrøm!

Han scorer ikke mål med mindre han spiller på 2.laget, eller hvis han kommer inn når motstanderlagets forsvarsspillere er slitne. Vi har bare en spiss det lukter mål av og det er Gardar.


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 28 mai 09, 22:51

Opprinnelig postet av Shadar

Opprinnelig postet av Nugattistjerna

Gir meg ikke. Jeg er like sta som Jan Kåre Fjeld og hans fredsmarsj: Vil ha en målscorer som spiss - inn med Tegstrøm!

Han scorer ikke mål med mindre han spiller på 2.laget, eller hvis han kommer inn når motstanderlagets forsvarsspillere er slitne. Vi har bare en spiss det lukter mål av og det er Gardar.

Vel.......... han skårte i dag ikke sant, på 1.laget? Ingen av de andre spissene skårte i dag..... Enig i at Gardar skal spille

 


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 28 mai 09, 23:17

Ja, mot 2 div.motstand.. Mot tippeligalag er han udugelig.... Han kan funke når han kommer inn som innbytter på slutten. Men å starte med tegstrøm er håpløst.

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 29 mai 09, 00:20

Staw

PAC - Martinsen - Piiroja - Thomassen

Askar - Elvestad - Gashi - Kvisvik

Gardar - Tegstrøm

Benk: Braathen, Gerrbrand, Wehrman, Ramberg, Barsom, Tegstrøm, Adiyiah.

Vi har behov for offensiv kraft, derav Askar som ving. Borges er uaktuell grunnet landslagsspill så jeg vil gjerne se Martin få prøve seg, noe som dog er meget lite sannsynlig all den tid "talentdrepern" Grønis ikke slipper ham til i de tidlige rundene av Cupen engang. Ellers sier forsvaret og midtbanen seg selv. Fremme er Gardar selvskreven, ved siden av ham Tegan. Jeg gir blanke i at "de er for like", "begge er kun møtende spisser" utsagn etc. De to er av TL standard og har ikke fått sjansen sammen fra start så vidt jeg husker (kanskje borte mot Lyn ifjor, men ei sikker). Everton, Adiyiah eller Trulsen - samtlige er på et nivå for lavt per dags dato.

 

Har også et ønske om at trenerteamet får hue ut av ræva og gjennomfører de "korrekte" byttene til riktig tidspunkt. Sett IKKE inn Kasey hvis vi jager mål, sett ikke inn en spiss først i det 82min når du jager 2mål!

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 29 mai 09, 00:33

batman.. enten er tegan på benk eller på laget Cool vi har aldrig hatt to tegan.. holder med en Wink

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 29 mai 09, 02:23

Har du ikke fått med deg at vi har hentet inn lillebroren til Andreas keiko99?? Christoffer Tegström har fått drakt nr 31 og er midtbanespiller. 23 år gammel. Best med venstrebenet.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 29 mai 09, 07:38
Endret: 29 mai 09, 07:40
Endret av: keiko99

nei ikke kødd da Laughing (ps. vindu for og hente spillere er ikke åpent)  så finner du en link om at han kom så blir jeg glad Wink.litt drøyt og si jeg blir glad mere redd

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 7 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340