Husk meg
Brukernavn
Passord

Grönhagen stiller spørsmål ved seg selv

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 7 6

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 26 mai 09, 18:49
Endret: 26 mai 09, 18:51
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av schpa84

Jeg tror egentlig Grønis har pent lite å si angående hvem som skal satsets på i FFK. Kan godt hende at treneren har mer å si i andre klubber, men har ikke fått det inntrykket av FFK. Tror det er mange beslutninger som tas i styret. Han evnet å si ifra i vinter, men kanskje styret mener at det er nok. Fikk jo hvertfall inntrykk av at det tas mye beslutninger over hodet på trenere i FFK

Det er det sterke indisier på. Det er jo grunnen til at Knut Thorbjørn Eggen sa opp jobben. Henriksen er jo også den som tar alt snakket om kontraktsfornyelse. Og som administrerende direktør, ikke sportsdirektør, så er det en veldig merkelig jobb å ta på seg.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 mai 09, 18:54
Endret: 26 mai 09, 18:57
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Henriksen er jo også den som tar alt snakket om kontraktsfornyelse. Og som administrerende direktør, ikke sportsdirektør, så er det en veldig merkelig jobb å ta på seg.

Selv om du ser trynet til Henriksen i media, så er det nok andre som gjør store deler av den jobben. Det er Henriksen som har mandatet til å signere kontraktene og legge siste hånden på verken, men jeg vet at blant annet Joacim Jonsson gjør store deler av arbeidet rundt kontraktsforhandlingene, i hvert fall ved inngåelse av nye (Borges, Askar, osv).

En nødvendighet at andre med erfaring på det området stepper inn når sportssjen gav seg. Haugen gjorde det da Andresen gikk ut i permisjon.

Ellers er det jo helt naturlig at det er styret som tar de viktigste avgjørelsene. Det er de som står for den langsiktige strategitankegangen. At kortvarige leiesoldater i form av hovedtrenere skal få ta slike avgjørelser sier seg selv ikke går an, selv om de har mulighet til å legge inn sin innstilling overfor styret, og det gjør de også.

Synes generelt FFK må bli enda flinkere til å få ned visjoner og sportsplaner på papiret, og deretter ansette medarbeidere som passer inn i klubbens visjon - ikke omvendt.

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 26 mai 09, 19:00
Endret: 26 mai 09, 19:00
Endret av: Supreme NTM

Synes det blir feil. Hvorfor kan ikke administrasjonen gi signal om hva man har å rutte med av lønnsutgifter, og la den sportslige avdelingen avgjøre hvordan disse midlene skal brukes?

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 mai 09, 19:06
Endret: 26 mai 09, 19:08
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Synes det blir feil. Hvorfor kan ikke administrasjonen gi signal om hva man har å rutte med av lønnsutgifter, og la den sportslige avdelingen avgjøre hvordan disse midlene skal brukes?

Administrasjon (representert ved Henriksen) og styret er ikke to sider av samme sak.

Trenere står ofte for en kortsiktig tankegang. De ønsker resultater raskest mulig og hovedsaklig i perioden de er trenere i klubben. Styret derimot må tenke langsiktig og regulere trenerens adferd, slik at disposisjonene man gjør gavner klubben i et langsiktig perspektiv. Det skal ikke være opp til en trener å foreta slike drastiske avgjørelser, men treneren kan komme med en innstilling til hvilke spillere han ønsker å satse på videre, og så får man ta stilling til dette. Er det konflikt mellom klubb og treners ønsker, så må man finne noen andre til å trene laget. Klubben (representert ved styret) må alltid være den ledende part for klubbens visjoner og strategi, og den skal ikke variere etter hvem som er hovedtrener, men man skal ansette en hovedtrener som passer i klubbens planer - aldri omvendt, altså regulere klubbens visjoner og strategi avhengig av hvem som er hovedtrener i nuet.

Når det er sagt, så har ikke FFKs styrer bevist noe som tyder på god, langsiktig tankegang.

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 26 mai 09, 19:30

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av schpa84

Jeg tror egentlig Grønis har pent lite å si angående hvem som skal satsets på i FFK. Kan godt hende at treneren har mer å si i andre klubber, men har ikke fått det inntrykket av FFK. Tror det er mange beslutninger som tas i styret. Han evnet å si ifra i vinter, men kanskje styret mener at det er nok. Fikk jo hvertfall inntrykk av at det tas mye beslutninger over hodet på trenere i FFK

Det er det sterke indisier på. Det er jo grunnen til at Knut Thorbjørn Eggen sa opp jobben. Henriksen er jo også den som tar alt snakket om kontraktsfornyelse. Og som administrerende direktør, ikke sportsdirektør, så er det en veldig merkelig jobb å ta på seg.

Det var akkurat Knut Torbjørns oppsigelse jeg siktet til, og flere andre episoder. Synes at hele organsasjonen i FFK fungerer helt feil, og det har den gjort lenge. Syes det er rart at en administrerende direktør er såpass mye ute i media også som Henriksen

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 26 mai 09, 19:52

Eggen sa jo opp fordi han ikke ville styres av en sportsdirektør (Morgan) det var vel ikke pga adm.dir eller styret.
Slik jeg ser det har sports.dir stillingen vokst frem hos dagens tippeligalag fordi adm.dir. har nok med å lede resten av noen titalls ansatte, og de trenger markedsordienterte mennesker til å få budsjettet i havn. Men han bør ha null innflytelse på det sportslige.
Hos oss er jo dette ansvaret smørt utover på Grønis, jokke og Henriksen. Derfor tror jeg at Grønis styrer ganske mye mer enn en vanlig trener.

PS! Ikke ett vondt ord om svensker men det er neppe tilfeldig at vi har så mange av dem i klubben.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 26 mai 09, 20:12

Opprinnelig postet av schpa84

Hvis du ikke har opfattet det tidligere Holters, så har jeg bestemt meg for ikke å svare deg. Å diskutere med deg er mindre givende enn å diskutere med en vegg

Selv om vi ikke er enige om alt er min oppfatning at Holters er flink til å begrunne argumentene sine. Når mine oppfatninger om FFK blir utfordret av velbegrunnede argumenter så jo dette faktisk VELDIG givende. Hvis du er ute etter å forkynne så skjønner jeg at Holters kan virke som en vegg noen ganger, men jeg ville ikke se gode motargumenter som et nederlag.

"He who knows only his own side of the case knows little of that" (John Stuart Mill).


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 26 mai 09, 20:21
Endret: 26 mai 09, 20:29
Endret av: schpa84

Det er ikke så rart at vi har svensker i klubben, når du sammenligner med andre tippeligaklubber. Det er bedre å satse på spillere du hvet hvor du har, enn å sjanse på noen du har sett i noen få kamper. Jeg skjønner bare ikke hvorfor du tar opp dette her.

 

Har fått inntrykk av at Grønhagen har hatt heller lite innflytelse på det sportslige. Sitter igjen med en følelse av at en trener i FFK kun er ansattt for å trene og lede de eksisterende spillerne. Det er klart at han har muligheten til å komme med sitt syn, men det hjelper pent lite når styret stemmer mot. Dette er ikke et problem som plutselig dukket opp når Grønis kom hit.

Grunnen til at KTE sluttet var at han ble overkjørt av Morgan. Så det er vel en viss kultur i FFK at treneren har lite makt.

 

Grunnen til at jeg ikke gidder t å svare Holters er fordi det virker som om uansett hva du snakker om, så skal han motsi. Har man noe å utsette på styre og stell i FFK er han der med en gang som en vaktbikkje. Har hatt mange diskusjoner med han, uten at det gir meg noe som helst. Kan diskutere med mange andre, og føle at det er givende uten at vi har blitt enige. Jeg orker ikke å sløse bort tid med å argumentere saklig når jeg like gjerne kunne snakket til en vegg.

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 26 mai 09, 20:31
Endret: 26 mai 09, 20:34
Endret av: FFK pra sempre

Jeg tok det bare opp som ett lite bevis på at Grønis har makt.
At vi i dag ikke har en en sportsdirektør er pga Grønis.
Altså det styret først bestemte seg for, ombestemte de for å følge trenerens ønske. Først med å sparke TKK og så ved å ikke erstatte han.
Eller tar jeg feil?


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 26 mai 09, 20:50

Som jeg sa tidligere, så tror jeg at nettopp derfor har han lite å si. Han fikk vilja si der, men han sa ikke at han måtte sparkes, og tror ikke han har noe med å gjøre at det ikke har blitt ansatt en ny. Intensjonen med det er vel at styret vil helst jobbe i fred for media, slik at de kan få muligheten til å holde på som de vil.

Gjennom at Grønhagen fikk gi uttrykk for sin uenighet i vinter, føler de på en måte at han skylder dem noe

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 26 mai 09, 20:55
Endret: 26 mai 09, 20:56
Endret av: FFK pra sempre

Men det var da vitterlig styret som på egenhånd ansatte TKK, hvorfor skulle de ha gjort det i utganspunktet da?
Tror du undervurderer både styret og Grønis med å si det egentlig.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 26 mai 09, 21:04

Styret innså så klart at det ikke ville gagne FFK hvis de ikke tok den beslutningen, ettersom det ville blitt mye oppstyr i media. Derfor så de dette som eneste utvei. Det ville blitt sterke reaksjoner blant fredrikstadfolket hvis treneren hadde gått istedet? Så jeg undervurderer nok ikke styret, nei.

Jeg innser vel heller at det er de som tar de fleste beslutninger som gjelder klubben, og også har skyld i kaoset i klubben.

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 26 mai 09, 21:05

Det slo meg at jeg off-track, det er jo ikke noe fotball i dette. La meg derfor se om dette kan oversettes til mer korrekte termer:)

Opprinnelig postet av schpa84

Grunnen til at jeg ikke gidder t å svare Holters er fordi det virker som om uansett hva du snakker om, så skal han motsi.

Om jeg forstår deg rett, så blir du frustrert over at samme hva slags angrepsspill laget ditt spiller så kommer Holters med sitt destruktive Ham-Kam-spillestil og kyniske kontringer?

Opprinnelig postet av schpa84

Har man noe å utsette på styre og stell i FFK er han der med en gang som en vaktbikkje.

Holters gjør altså en meget god jobb som forsteforsvarer.

Opprinnelig postet av schpa84

Har hatt mange diskusjoner med han, uten at det gir meg noe som helst. Kan diskutere med mange andre, og føle at det er givende uten at vi har blitt enige.

Har spilt flere kamper mot ham, men føler at både underholdningen og spillergleden uteblir. Jeg har spilt mange gode kamper mot mange andre uten at jeg av den grunn har fått med meg poeng.

Opprinnelig postet av schpa84

Jeg orker ikke å sløse bort tid med å argumentere saklig når jeg like gjerne kunne snakket til en vegg.

Det er ikke vits å forsøke seg med finspill når matta er dårlig og Holters bare slår langt.

 

Jeg kan, med litt godvilje forstå hva du sier, men allikevel må jeg gi seieren til Holters på walkover!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 26 mai 09, 21:16

Opprinnelig postet av Holters

En nødvendighet at andre med erfaring på det området stepper inn når sportssjen gav seg. Haugen gjorde det da Andresen gikk ut i permisjon.

Å nei! Har Martin Andresen vært involvert i FFK også?? Ikke rart det går på trynet da...

Wink

---------------------------

Hater hat!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 26 mai 09, 21:17

Hehe, bra, bortsett fra en elendig dommer:P

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 26 mai 09, 21:19

Opprinnelig postet av schpa84

Hehe, bra, bortsett fra en elendig dommer:P

hehe.. jeg tenkte jeg skulle ha med et avsnitt om dommeren også, men holdt meg for god til å kommentere dommeren ;)


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 26 mai 09, 21:41

Bra å ha ha noe å le av midt oppi diskusjoner:PCool

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


thh

Knøttespiller
Ble medlem: 07 mai 08
Innlegg: 46

Lagt til: 27 mai 09, 00:58

Virker på meg som dere diskuterer styre og stell i FFK uten å ha den rette kunskap om hvordan dette styret i virkeligheten fungerer.

Når en person prøver å forklare dere dette, så blir han sett på som å snakke til en vegg uten å gi noen mening.???

---------------------------

theiv


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 27 mai 09, 01:06

Helt enig. Jeg har sikkert bommet med mine egne beskrivelser også. For et nokså korrekt og nyansert bilde av hvordan dette virkelig fungerer så må man vel leie inn et dyktig firma for en grundig gjennomgang. I mellomtiden får vi nøye oss med makkverket av til tider tvilsomme enkeltobservasjoner for oss som måtte ha glede av dette fra tid til annen :) Men jeg tror det er viktig å samtidig være ydmyk i forhold til det faktumet du påpeker. Have fun!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 27 mai 09, 07:58

Det at han prøver å forklare det har ingenting å gjøre med at han er like givende å diskutere med som en vegg. Grunnen til jeg sier det er av erfaring fra mange tidligere diskusjoner. Tror faktisk ikke Holters sitter med noen større kunnskaper enn andre om hvordan styret i FFK fungerer

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 7 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3