Husk meg
Brukernavn
Passord

Bråthens tur!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Plaskesak

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 08
Innlegg: 108

Lagt til: 22 mai 09, 23:11

Gutta i buret har et såpass likt utgangspunkt, at jeg mener slike svakker som Lasse er inne i nå bør resultere i et bytte. Det var kun tilfeldigheter som gjorde at Lasse ble satset på da Rami dro. Han imponerte, og kommer tilbake, men nå er det Bråthens tur!!

---------------------------

En konge; Tore Pedersen!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 mai 09, 23:42

ikke så lenge Bråthen viser seg enda dårligere på FFK 2. la lasse stå

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 23 mai 09, 09:18

Bare glem det, Lasse skal stå........!!!!!!!!!!!!

Er ikke rart det ble 4 baklengs med det forsvaret foran seg..

---------------------------

You`ll never walk alone...


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 mai 09, 09:49
Endret: 23 mai 09, 09:50
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av Plaskesak
Det var kun tilfeldigheter som gjorde at Lasse ble satset på da Rami dro.

Definér tilfedigheter! Lasse Staw ble selvsagt vurdert som bedre enn Bråthen av trenerteamet. Det ble verken avgjort via kron/mynt, loddtrekning, stein, saks eller papir, eller hvem som klarte å komme på fleste byer i Boliva som starter på Q.

Staw har hatt én kjempeblender - mot Sandefjord, men vi så jo allerede i kampen mot Brann at han har lært av den feilen. Fikk nesten en identisk situasjon da Martinsen sparket ballen i Gerrbrand og den gikk i bue mot mål. Staw bokset ballen denne gangen og ut til corner! Resten er barnesykdommer som kommer med årene. Staw er vel mer den keeperen - blant få - i Tippeligaen som har utmerket seg positivt fremfor negativt så langt.


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 23 mai 09, 13:03

Prøver igjen og håper flere vil diskutere hvem som skal ha keeperplassen.

Nå har Lasse i flere kamper vist at han har klare svakheter. Forferdlige returer rett ut i farlig rom har resultert i scoringer ( senest mot Brann ) og håpløst keeperspill i feltet (VIF kampen ) gjør at nå fortjener Erik å slippe til.

Er ikke Brathen god nok bør klubben snart tenke på en ny førstekeeper (Örlund)

 

 

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 23 mai 09, 13:24

Nå har ikke jeg sett noen av FFK2-kampene i år, men jeg har sett resultatene og det er jo ikke lenge siden Erik slapp inn 5 mål på hjemmebane...Kan vel ikke ha vært 100% i hele den kampen han heller? Vet ikke hvordan han har stått i de andre kampene?


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 23 mai 09, 13:29

Han var ikke bunnsolid mot Fana heller (FFK2 vant 4-3). Overraskende nok så slett han litt i feltet...


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 23 mai 09, 13:35
Endret: 23 mai 09, 13:45
Endret av: Shadar

Opprinnelig postet av Topscorer

Nå har Lasse i flere kamper vist at han har klare svakheter. Forferdlige returer rett ut i farlig rom har resultert i scoringer ( senest mot Brann ) og håpløst keeperspill i feltet (VIF kampen ) gjør at nå fortjener Erik å slippe til.

Jeg synes generelt at returene til Lasse Staw er gode, med uunngåelige unntak som bekrefter regelen Wink. Hvis man ikke forsøker å la være å se det så er han veldig flink til å ha retningsbestemte returer, særlig på skudd, der han slår ballene trygt rett ut mot siden (det gjør ikke alle de andre keeperne i TL gjør når de ikke holder ballen).

Opprinnelig postet av Topscorer

Er ikke Brathen god nok bør klubben snart tenke på en ny førstekeeper (Örlund)

Hvor skulle denne keeperen komme i fra? Vi har alle våre ønskelister, men få av dem er realistiske. Örlund, samme hvor god han er, kommer ikke tilbake til FFK. Nei, jeg kan ikke se inn i fremtiden, men FFK har null midler til nye spillere. Hvor finner man gratis keepere som er bedre enn Lasse Staw?

Før vi skriker om keeperskifte er det på sin plass med en liten realitycheck. Etter hva jeg har forstått så har visst ikke Braathen briljert på 2.laget.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 23 mai 09, 14:32

Opprinnelig postet av Topscorer

Prøver igjen og håper flere vil diskutere hvem som skal ha keeperplassen.

Nå har Lasse i flere kamper vist at han har klare svakheter. Forferdlige returer rett ut i farlig rom har resultert i scoringer ( senest mot Brann ) og håpløst keeperspill i feltet (VIF kampen ) gjør at nå fortjener Erik å slippe til.

Er ikke Brathen god nok bør klubben snart tenke på en ny førstekeeper (Örlund)

Kan du nevne hvilke forferdelige returer som gikk rett ut i farlig som mot Brann, som også resulterte i scoringer? Untatt siste målet, men det er ikke hans skyld i det hele tatt.

Nivået på norske keepere i dag er forferdelig, både på herre- og kvinnesiden. At vi da har en så god keeper som Lasse Staw skal vi prise oss lykkelige over. Han er ung, han viser god utvikling og han er faktisk veldig god- hvorfor skulle vi da ikke satse på ham?

Vi kan ikke begynne å bytte spillere hele tiden, bare fordi de gjør småfeil(jeg så kun èn liten feil mot Brann i tillegg, på siste målet)! Det går rett og slett ikke! Dette gjelder forsåvidt både keeper og utespillere. En keeper trenger sikkerhet, det får han ikke ved å bli byttet ut når han står gode kamper.


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 23 mai 09, 17:46

Lasse er pr dags dato bedre enn Erik, og jeg tror heller mangelen på en fast forsvarsfirer er et større problem enn Lasses noen små feil.

Ja til friske forsvarsspillere!

---------------------------

Drømmekamp: FFK - Leeds på Stadion! (Event. Leeds - FFK på Elland Road)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 23 mai 09, 19:06

Vi må leve med at (yngre) keepere gjør noen tabber, og jeg synes Staw har fått mer pepper enn han fortjener. Ja hadde Bråthen gjort det glitrende på FFK2 hadde det vært anderledes. Men slik ståa er nå mener jeg at det beste er om vi gir Staw fortsatt tilit og tålmodighet.


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 24 mai 09, 11:22

Hvis Braathen ikke holder tippeliganivå så skal selvfølgelig Lasse stå, Men keeperplassen er like viktig og sentral som f.eks spissplassen. Gjør keeper en feil er som regel konskvensen stor. Derfor trenger alle lag gode keepere, og de som har den beste er ofte høyt på tabellen. FFK sliter med spissene sine og deres måltørke. Scorer vi få mål er baklengsmål mer tellende negativt sett.

örlund var bare et eksempel, men den type spiller som har autoritet, pondus og feltstyrke er gull verdt for alle lag. Lasse er ikke der nå og om han kommer ditt gjenstår å se. Forhåpentligvis uten alt for store konsekvenser for FFK som klubb.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 27 mai 09, 17:36

Jeg kan være enig i at han har vært litt usikker til tider. Men sjansen for at Bråten er bedre er liten. Disse småfeilene er noe som normalt forsvinner med erfaring.   En spiller som ikke har noe erfaring på TL nivå vil sansynligvis være enda mer usikker.   Det er nok ikke tilfeldig at det er Lasse som står

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 27 mai 09, 21:39

Bråthen har jo erfaring fra TL-nivå, da. :-)

---------------------------

Hater hat!


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 30 mai 09, 17:31

Hvor mange minutter

Håper du spøker

Ja jeg vet at han har spilt litt men det er ikke mange minuttene

Trulsen har også TL erfaring fra et par 3minutters innhoppp

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 30 mai 09, 19:03

Opprinnelig postet av tgtgtgtg

Hvor mange minutter

Håper du spøker

 

Husker ikke om det var mot Aalesund for noen år siden, han storspilte og var faktisk meget god den kampen.

bare en liten digresjon altså

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...

"Jeg er litt lei meg over at jeg ikke fikk være sammen med jentene inne i garderoben da de skreik av glede." Gro Hammerseng
- Da er vi to Gro...


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 30 mai 09, 21:26

Opprinnelig postet av tgtgtgtg

Hvor mange minutter

45 - pluss tilleggstid.

Opprinnelig postet av tgtgtgtg

Håper du spøker

Jeg var ikke kjempealvorlig, men spøkte ikke helt heller.

Fra et herværende nettsted:

"Tippeligadebuten kom i bortekampen mot Ålesund i april 2007. Førstekeeper Rami Shaaban måtte gi seg i pausen etter å ha pådratt seg hjernerystelse. Unge Bråthen grep sjansen og bidro sterkt til at FFK kunne reise hjem med ett poeng etter kampen som endte 3-3."

---------------------------

Hater hat!


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 30 mai 09, 23:08

Staw har hatt noen kjempekamper han og.    Tongue out

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 31 mai 09, 08:16

Ingen vits å diskutere, det er 1 førstekeeper, og det er Staw..!!!

Så lenge han er skadefri, skal han stå......

Jeg forstår ikke de som vil ha Bråthen i stedet, hva er argumentet for et slikt ønske ?

---------------------------

You`ll never walk alone...


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 01 jun 09, 14:25

Synes diskusjonen er litt unødvendig, keepere bytter du ikke ut og inn etter dagsformen. De er en egen rase som trenger masse tillitt og trygghet  Nytter ikke å komme mitdt i serien å gråte over dette.
Vi visste vi ville tape noen poeng på å satste på våre yngre keepere, det må vi leve med og forhåpentligvis tjene på senere.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340