Husk meg
Brukernavn
Passord

Ønskedrøm: Grønhagen gikk av i dag 20:05

Flat Trådet Nøstet
Totalt 5 sider Alle

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 21 mai 09, 20:53
Endret: 22 mai 09, 00:02
Endret av: Holters

pga slett kampledelse gikk Grønghagen av i dag.

Endelig tok styret grep og unngikk nok en handlingslammelse.

Nok var nok, etter en ny kamp  uten "ledelse"  Det ble  vist til at Grønhganegn manglet evnen til å se hvor og når det skal gjøres bytter. Strek ble satt etter at det ikke ble gjort noe før 80 minutter i dag. Slik blir det når man aldrig gjør noen grep før det er for sent. Det har aldrig vært byttet før 75 min.

 

JA, JA det var en ønke tenkning tro jeg,  er helt sikker på at det ikke skjer noe, jeg personlig gir klubben 2 uker, da sier jeg opp mitt medlemsskap, kan ikke være medlem av en organisasjon uten handle kraft.

Skal fortsatt se kamper, men tror det blir noen andre prioriteringer i ny og ne.

Men, men nå har de fått rett som har hevdet at Grønhagen ikke kan styre en klubb i motgang.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 21 mai 09, 21:03

Ett innlegg som kun sier noe om deg, og ingen annen...


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 21 mai 09, 21:09

Faen, ikke gi meg falske forhåpninger a! Den fyren der skal tilbake til Sverige fort som FAEN, om jeg så skal bære han sjøl! Er så dritt lei han og den tafattheten hans!!!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 21 mai 09, 21:15

Hvem ville dere hatt i steden?  PS Jeg mener realistiske


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 21 mai 09, 21:22

Det er ikke vårt ansvar å fikse. Finnes da mer enn nok av trenere som sikkert ville trent FFK, ikke nødvendigvis norske. 


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 21 mai 09, 21:31

Kanskje Tom Nordlie kan gjøre kunstykket sitt igjen....

---------------------------

Få igang angreps-spillet, ellers blir det Adecco neste sesong....
-------
Do join my mafia at http://apps.facebook.com/inthemafia/status_invite.php?from=709870754


Grasrota

Juniorspiller

Ble medlem: 13 aug 08
Innlegg: 80

Lagt til: 21 mai 09, 21:37

ffksupporter.net: er det mulig å bytte ut tomroar?

---------------------------

dommær a' dommær!


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 21 mai 09, 21:37

Jeg hadde gjerne sett Nordlie i FFK, men det skjer nok ikke...

Men akkurat nå hadde jeg vært fornøyd med Henning Berg!! Det sier ikke lite. Hva med Dagfinn? Holder ikke han på å utdanner seg? Få han isåfall på hurtigkurs!

Samme hva, så må noe nå gjøres, vi kan ikke ha en trener som driter seg ut kamp etter kamp! Når bytta svensken sist en spiller før det var gått  70 min? Uten skader seff...


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 21 mai 09, 21:39

Problemet for Grønhagen og andre trenere som klarer å skape medaljer ut av (tinnsoldater) middelmådigheter, pga at de innfører krav om arbeidsinnsats er at "enkle" fotballspillere begynner å tro de er "stjerner".

Mao at 2.sesongen kan bli svakere er at ikke trenerne er dårligere , men at "middelmådige" spillere mangler arbeidsmoral.

Dette gir tydelige utslag i den innsats de viser på banen!

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Grasrota

Juniorspiller

Ble medlem: 13 aug 08
Innlegg: 80

Lagt til: 21 mai 09, 21:40
Endret: 21 mai 09, 21:42
Endret av: Grasrota

Dobbeltbytte?

Redigering: Altså Gardarson også.

---------------------------

dommær a' dommær!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 mai 09, 21:41

Opprinnelig postet av Gardarson

 

Samme hva, så må noe nå gjøres, vi kan ikke ha en trener som driter seg ut kamp etter kamp! Når bytta svensken sist en spiller før det var gått  70 min? Uten skader seff...

Var det samme ifjor med byttene. Da ble han genierklært av mange her inne. Medgang er tydligvis lettere å bære for deg og en del andre ja... Bombe.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 mai 09, 21:47

Opprinnelig postet av HotDream
Var det samme ifjor med byttene. Da ble han genierklært av mange her inne. Medgang er tydligvis lettere å bære for deg og en del andre ja... Bombe.

I fjor gjorde han gode bytter, og fikk ros. I dag gjorde han helt uforståelige bytter, og får kritikk. At man har fått ros i fortiden fratar man da ikke muligheten for å få ris i nåtiden? Synes du lirer av deg mye tullball i dag, HotDream...

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 mai 09, 21:49

Opprinnelig postet av Erikk

Hvem ville dere hatt i steden?  PS Jeg mener realistiske

Henning Berg.

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 21 mai 09, 21:50

Jeg har ingen tro på Tom Nordlie for FFK. Han trenger et ungt lag på vei opp som han hadde i Odd, Sandefjord, Start og nå Kongsvinger. Ikke mett lag som VIF, Lillestrøm eller oss.

 

 


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 21 mai 09, 22:01

Du kan da for faen ikke snakke om byttene han gjorde ifjol Colddream! Selv om han gjorde mange ufattelig rare disposisjoner også ifjol! De fleste husker sikkert kampen mot enga borte hvor han byttet første spiller etter 88 min eller noe, enda spillere så vidt klarte å holde seg oppreist, slike eksempler er det mange av, men nå får NOK VÆRE NOK!

Er du fornøyd med guttas innsats idag? Nei, tenkte ikke det. Hva kan en trener gjøre for å snu det? Jo, bytte ut spillere, gi dem litt pepper, få de igang igjen! Gjør svensken det? Så ikke han reiste seg idag heller jeg.. Han er og blir tafatt stakkars! 

Å jeg sier ikke dette i motgang, for jeg var en av få som synes han gjorde MYE rart også ifjol....


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 21 mai 09, 22:09

Er det noe jeg er mer lei av enn intriger, rykter, krangler og f**nskap, så er det "spark treneren!"-hylekor etter noen får (mer eller mindre) svake kamper. Det regner jeg som sånt som Rosenborg ("treneren må sparkes - vi vant jo gull med bare 5 poeng mer enn laget på 2. plass, og ikke 30! Skandale!") og andre driver med.

---------------------------

Hater hat!


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 21 mai 09, 22:13

Tror ikke det skjer at han går, tror han sitter trygt nede på stadion jeg.. Men idag var det tydelig at vi savnet Raio Piiroja for det drittkortet han fikk mot Penga..

Jeg er ikke irritert på Grønhagen men at vi ikke omsetter sjansene våre til mål + at vi har masse motgang for tiden.. Laget trenger støtte nå, ikke drittslenging.

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Grasrota

Juniorspiller

Ble medlem: 13 aug 08
Innlegg: 80

Lagt til: 21 mai 09, 22:31

Tap er tungt, men som supporter syns jeg det går an å glemme 2. omgang og glede seg over første. Syns endelig det begynner å likne noe framover. Venter bare på Wallace og seff Piroja tilbake i forsvaret så har vi nok en tilnærma fast startellever.

Lykke til dere som mener trenerskifte er det som skal til!

---------------------------

dommær a' dommær!


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 21 mai 09, 22:32

Opprinnelig postet av Bob Page

Kanskje Tom Nordlie kan gjøre kunstykket sitt igjen....

Håper den mannen ALDRI blir trener for FFK.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 21 mai 09, 22:34

Et lag trenger en trener som tar ansvar og klarer å gi litt energi til laget sitt!

Se på Jonevret i Molde! Han var fly forbanna på 1-0 og skrek for å få spillerne til å holde på ledelsen! Etter kampen er han forbanna og gir sikkert spillerne den dosen med kjeft de fortjener! På det området der er Grønhagen tafatt!

Når man i tillegg vet at en del av spillerne har vært kritisk til og misfornøyd med svensken en god stund, så er det bare en ting å gjøre.....Det bør gjøres nå, før det er forsent!


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 21 mai 09, 22:34

Opprinnelig postet av Gardarson

Du kan da for faen ikke snakke om byttene ....

Må du banne så mye?


solgaard

Juniorspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 77

Lagt til: 21 mai 09, 22:36

Grønhagen gå av??? Er du stokk tett, din forbanna hodeløse fa... Dersom du ikke har peiling på fotball, så holder du i stedet kjeft Gardarson! Kjenner det bruser i blodet mitt når jeg leser kommentarene dine samt flere her.

FFK leverer årsbeste i første omgang selv med store endringer innad i laget. Hva vil du Grønhagen skal gjøre?? Hvilke andre spillere skulle spilt, hva skulle vært gjort som var så jævlig annerledes??

Du må være totalt historieløs!! Knut Torbjørn Eggen, Bjarne Rønning, Alf Gustavsen, Glenn Rostad var menn som var totalt irasjonelle i tankegangen under kampens gang - kan ikke se at Grønhagen er dette. Forklar i såfall!!

Forøvrig, la meg ALDRI se Tom Nordlie i klubben. Trenger ikke klovner som bare lager bråk. Han får holde seg til småklubber som mangler oppmerksomhet.

 

---------------------------

Pontus


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 21 mai 09, 22:38
Endret: 21 mai 09, 22:40
Endret av: FFK pra sempre

Min kritikk av Grønis går på hva han gjorde i vinter. Han fikk aldri spilt inn trygghet i 11'eren, med masse bytter i hver eneste kamp, og tydligvis var mer opptatt av det fysiske en samspill.
Når vi kjenner historien hans, som ligner mye på Nordlies faktisk, med gode prestasjoner i starten får man jo blod på tann.
Men han får ikke sparken, fra ledelsen ble han fredet med bråket i vinter. Ellers taper jo Henriksen ansikt så det synger.

Edit: å dømme en trener etter hville bytter han gjør blir veldig forenklet spør du meg


Grasrota

Juniorspiller

Ble medlem: 13 aug 08
Innlegg: 80

Lagt til: 21 mai 09, 22:48

Opprinnelig postet av Gardarson

Et lag trenger en trener som tar ansvar og klarer å gi litt energi til laget sitt!

Se på Jonevret i Molde! Han var fly forbanna på 1-0 og skrek for å få spillerne til å holde på ledelsen! Etter kampen er han forbanna og gir sikkert spillerne den dosen med kjeft de fortjener! På det området der er Grønhagen tafatt!

Når man i tillegg vet at en del av spillerne har vært kritisk til og misfornøyd med svensken en god stund, så er det bare en ting å gjøre.....Det bør gjøres nå, før det er forsent!

...og det hjalp jo skikkelig. Det vil sikkert også hjelpe han til å bli ordentlig populær blant spillerne. Hvordan i all verden ser den ideelle treneren ut i ditt hode? En skikkelig tyrann med pisk og lærstøvler. Ikke alle fotballspillere er nødvendigvis masochister.

 

---------------------------

dommær a' dommær!


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 21 mai 09, 22:53

Så vidt jeg vet er det ingen her som har sett Grønis i garderoben, men hvis han ikke tør å spille på hele følelesesregisteret med å være både glad og forbanna, er han ikke mye til leder. Hvor mye spillerene får meg seg fra sidelinja er jeg usikker på.


Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 21 mai 09, 22:58
Endret: 21 mai 09, 22:58
Endret av: Ramp

For det første: For en horribel tittel på tråden, du sier jo at Grönis har gått av noe han ikke har.

For det andre: La Grönis få fyken, fått i deg noe rart eller? Han ledet oss til seriesølv i fjor, og nå synes jeg virkelig at vi burde gå foran i TL å gi treneren tid, og ikke skrike etter noe nytt med en gang det butter litt i mot...

Lurer på om folk er blitt altfor bortskjemte etter fjorårssesongen...

 

edit: skrivefeil

---------------------------

-FFK
-Manchester United
-Stjernen


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 21 mai 09, 23:02

Bra tråd!!!!! Helt enig med trådstarter her!! Sånn brann f.eks har holdt på i alle år og det skaper jo resultater, gode resultater, år etter år etter år...

okay, svakt forsøk på ironi fra min side....

 

Til trådstarter og alle andre medgangs supportere: Skjerp dere, og om dere ikke klarer, spre møkka inlegga deres i et annet forum. Detta blir for dumt og det bør dere skjønne!!!

---------------------------

Jørn Moum, gleder seg over seriesølv 2008!
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 21 mai 09, 23:04

Send grønis tilbake til sverige!!

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 21 mai 09, 23:22

Enkelte her burde seriøst gå i seg selv, det får da være grenser for dårlig tålmodighet! Denne historieløse kortenktheten ville ha ført til en ny trener hver 10'ende kamp!!! Gi nå Grönis mer enn 10 kamper før han blir slakta her! Vi fikk jo sølv i fjor, for svarte! Helt tydelig at enkelte har blitt altfor høye på pæra etter fjorårsesongen! 

Tenk om United hadde sparka Ferguson etter 1989 sesongen, hadde United vært der de er i dag om så hadde skjedd? 

Vet det er et teit eksempel, men det må da gå ann å spille noen dårlige kamper før man krever trenerns hode på et fat. 

 

 

---------------------------

Alltid FFK!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 mai 09, 23:24

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av HotDream
Var det samme ifjor med byttene. Da ble han genierklært av mange her inne. Medgang er tydligvis lettere å bære for deg og en del andre ja... Bombe.

I fjor gjorde han gode bytter, og fikk ros. I dag gjorde han helt uforståelige bytter, og får kritikk. At man har fått ros i fortiden fratar man da ikke muligheten for å få ris i nåtiden? Synes du lirer av deg mye tullball i dag, HotDream...

Ja, du får fortelle meg når han skulle byttet da, og med hvem? Vi lå under 1-2 etter 48 min, skulle vi byttet da? Eller kanskje på 1-3 som kom etter 58 min? Vi gikk opp til 2-3 etter 74 min og det ble liv i kampen igjen. Da var det vel ikke så mange som skrek på flere bytter, eller? Men så kom jo 2-4 ni minutter før slutt (12 med tidstillegget) og da var jo Grønhagen en idiot som ikke byttet før og med andre spillere, som f.eks. storscorer Everton?  "Storscorer" Tegstrøm kom jo innpå, og lagets toppscorer Ramberg... Kasey kom jo inn da, var kanskje ikke beste byttet, men Borges var sliten... Som sagt, de er lett å være etterpåklok. Jeg har vel en følelse av at både du og andre "eksperter" kan være lykkelige over at dere ikke har noe som helst med laguttak og bytter underveis å gjøre. Lettere å ha alle svar klare når kampen er over og dere står med fasit i hånd. I fjor hadde vi flyt og det var noen heldige bytter (også noen heldige seiere), men de fleste kom sent, og aldri når vi hadde sluppet inn 4 mål på en halv omgang.  

Når det gjelder tullball, så får du mene hva du vil om det. Jeg skal ihvertfall ikke kalle det du skriver for tullball. Såpass respekt har jeg for andres meninger. Det burde du også ha... 


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 mai 09, 23:26

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Erikk

Hvem ville dere hatt i steden?  PS Jeg mener realistiske

Henning Berg.

Jaaaa, gigantisk suksess i LillestrømLaughing


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 mai 09, 23:33

åge hareide

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 mai 09, 23:34

Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Erikk

Hvem ville dere hatt i steden?  PS Jeg mener realistiske

Henning Berg.

Jaaaa, gigantisk suksess i LillestrømLaughing

Han ville ha et realistisk valg, så jeg gav ham ett. Hvis han underpresterer i Lillestrøm for tida, så er det kanskje realistisk å hente ham? Wink

Jeg ønsker en hovedtrener som verdsetter talentutvikling til klubben. Berg har i det minste vist at han tør satse ungt, og det har jeg sansen for. Gir LSK ham tid, så tror jeg han kommer til å bli en stor suksess. Jeg har trua!

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 21 mai 09, 23:34

Sparke neste trener etter 10 kamper også da... klarer å få inn 3 trenere i løpet av sesongen da...

 

Henning berg gjør jo virkelig sakene sine bra i lsk, fikk jo første seier idag... da henter vi han og sender grønnis hjem... jaggu

 

 

---------------------------

Jørn Moum, gleder seg over seriesølv 2008!
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 21 mai 09, 23:39
Endret: 21 mai 09, 23:39
Endret av: Shadar

Jeg synes navnet på denne tråden er i overkant missledende og potensielt unødvendig provokativ.

Brød & sirkus..


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 21 mai 09, 23:42

Leeds betalte vel en periode lønn til 4 managere samtidig. Med nivå til enkelte her inne vil vel FFK fort havne i samme situasjon. Sølv ifjor. Trynet til Opdal, eller skade på Solli gjorde kanskje at vi ikke fikk 3 poeng idag. Vi har vært uheldig med skader, og hatt fler maginer mot oss enn med oss så langt. 2 poeng opp til 6 plass..... Patetisk tråd..


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 mai 09, 23:47
Endret: 21 mai 09, 23:51
Endret av: HotDream

Opprinnelig postet av Holters

Han ville ha et realistisk valg, så jeg gav ham ett. Hvis han underpresterer i Lillestrøm for tida, så er det kanskje realistisk å hente ham? Wink

Jeg ønsker en hovedtrener som verdsetter talentutvikling til klubben. Berg har i det minste vist at han tør satse ungt, og det har jeg sansen for. Gir LSK ham tid, så tror jeg han kommer til å bli en stor suksess. Jeg har trua!

Ja talentutvikling er viktig. Vi er kanskje ikke så gode på det, men vi bruker mange unge spillere nå. Både i startelver og på benk. Bedring på området blir nok uansett presset fram av økonomiske årsaker. Berg eller ikke...

Edit: Trådens navn er bare tull og bør endres til noe som har hold i virkeligheten. Eller så kan den kanskje flyttes til kategorien "Åpent forum" siden navnet er ren løgn, eller til "kategori" Papirkurven Laughing


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 21 mai 09, 23:59

Hehe, ikke uventet er det som alltid mange som mener at en trener aldri har noe skyld når nor går galt, men at det er hans fortjeneste når noe går bra! 

MIN frustrasjon går ikke kun på det som skjedde idag, bare en bitteliten del!

- Grønhagen er ræva på å bruke unge spillere! Se på Elvestad, se på Trulsen, Dominic før han fikk sjansen idag +++
Det går hvertfall an å slippe til ungutta litt innimellom, og særlig når ikke de andre presterer. Så mange sjanser Kasey fikk før han ble benka, så kan det ikke være kult å være ung lokal spiller uten å få sjansen? Samme med spissene.

- Treningene har ifølge mange av spillerne vært altfor ensformig og for lite spill med ball, dette er ikke bare "rykter"

- Enkelte spillere har altfor mange "wildcards"! Merkelig hvor fort man glemmer, er ikke mange dagene siden det var et hylekor fordi Kasey alltid fikk starte.... Han er ikke det eneste eksemplet på dette! Ramberg har til tider også fått altfor mange sjanser når han er i elendig form.

- Bytter under kampene er ganske viktig enten man leder eller ligger under. JEG synes ofte svensken er altfor treg til å bytte, han skal gjerne la det gå 70 minutter, Det er ikke lett for noen å komme inn og dominere en kamp på 10-15 minutter.

- Innsats under kamper: Jeg er sikker på at en trener har en viss innflytelse under kamper. Med mindre Grønhagen har telepatiske evner er det ikke mye han får formidlet der han stort sett sitter trygt plassert inni boksen! Jeg savner engasjement både før, særlig under og etter kamp!

- Den elendige 4-4-1-1 formasjonen med spillere som ikke hører hjemme i slike formasjoner! Når ble Everton en type som kan spille ensom spiss? Når ble Ramberg hengende spiss?

Du som lurte på når han burde bytta idag, JEG mener han hvertfall skulle bytta med en gang på 3-1! Om ikke annet for å vise at her er man ikke sikker på å spille om man ikke presterer! Ja, vi ledet etter første omgang, ja vi spilte en god omgang, men det er da man får se hva som bor i laget og trenern! Han må fortelle gutta at nå må vi gå skjerpa ut og ri unna den stormen Brann garantert vil komme med. Det gjorde dem langt ifra idag.

Hvor hadde Tarik vært idag hadde det ikke vært for at Eggen lot han få sjanse etter sjanse. Ser mange likheter med Everton og da hjelper det ikke om man brått er helt ute i kulda. Jeg er sikker på at han og Gardar kan bli et meget godt spisspar, men da må de jo få spille sammen mer enn 20 minutter!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 mai 09, 00:05

Berg startet vel med en norsk tenåring idag. Innleide Nordtvedt eller hva han heter fra Arsenal. Ett par av utlendingene vet jeg ikke alderen på, ellers ingen fra egen stall. Berg har nærmest vært tvunget til å bruke dem ungguttene han har gjort hitill pga skader spesielt i forsvaret. Tipper FFK i kampene fremover vil ha fler i startoppstillingen u 21 enn LSK.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 mai 09, 00:12

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Berg startet vel med en norsk tenåring idag. Innleide Nordtvedt eller hva han heter fra Arsenal. Ett par av utlendingene vet jeg ikke alderen på, ellers ingen fra egen stall. Berg har nærmest vært tvunget til å bruke dem ungguttene han har gjort hitill pga skader spesielt i forsvaret. Tipper FFK i kampene fremover vil ha fler i startoppstillingen u 21 enn LSK.

LSK har ikke hatt noen tradisjon for å satse på unggutter og/eller talentutvikling. Det tar tid å vende om en ukultur og bygge opp en ny, men Berg/Bjarmann har tatt grep. Floskelen "Rom ble ikke bygget på en dag" holder vann i denne sammenheng.

Fredrikstad har mye, mye forbedringspotensial på dette området. Dette vet alle som følger klubben med litt innsikt, og det er de enige om innad i FFK også.

Når man i tillegg vet at FFK selge spillere hvert eneste år for at økonomien skal gå rundt, så må man satse på talentutvikling - både lokale og innhentede talenter. Det et dét folk ennå ikke har forstått utad.

Økonomien er katastrofal!

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 22 mai 09, 00:12

Dessuten er det en stor myte at Lyn var ett så veldig ungt lag, de hadde alltid en stamme med eldre.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 mai 09, 00:22

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Dessuten er det en stor myte at Lyn var ett så veldig ungt lag, de hadde alltid en stamme med eldre.

De hadde vel den laveste snittalder i ligaen, så noen myte var det vel ikke akkurat...

Det er ingen motsetning mellom å ha en helhetlig tankegang rundt talentutvikling og samtidig ha noen rutinerte, kontinuitetsbærere i sentrallinja. Talentsatsning betyr på ingen måte at man skal løpe rundt med elleve 19-åringer på banen samtidig. Det kan være mer destruerende enn utviklende. Men en positiv holdning til talentutvikling, fokus og satsning på dette bør gjennomsyre hele organisasjonen på alle plan, og det gjør det ikke i Fredrikstad per dags dato.

Og jeg tenker ikke isolert sett på startelleveren, men også i de yngre rekker.

Dog veldig positivt at man har innsets at kullene som normalt ville ha vært siste- og nest sisteårsjuniorer i år var svak kull, og dermed heller har valgt å innlemme vesentlig yngre spillere i stallen, slik at de tidligere får smake på nivået. Even Juliussen virker også å være et scoop av FFK. En meget dyktig trener som jeg håper og tror FFK vil få mye glede av fremover. Men for å holde på slike treneremner, så må man vise at man er villige til å satse på dette området.

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 mai 09, 00:22

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Berg startet vel med en norsk tenåring idag. Innleide Nordtvedt eller hva han heter fra Arsenal. Ett par av utlendingene vet jeg ikke alderen på, ellers ingen fra egen stall. Berg har nærmest vært tvunget til å bruke dem ungguttene han har gjort hitill pga skader spesielt i forsvaret. Tipper FFK i kampene fremover vil ha fler i startoppstillingen u 21 enn LSK.

LSK har ikke hatt noen tradisjon for å satse på unggutter og/eller talentutvikling. Det tar tid å vende om en ukultur og bygge opp en ny, men Berg/Bjarmann har tatt grep. Floskelen "Rom ble ikke bygget på en dag" holder vann i denne sammenheng.

Fredrikstad har mye, mye forbedringspotensial på dette området. Dette vet alle som følger klubben med litt innsikt, og det er de enige om innad i FFK også.

Når man i tillegg vet at FFK selge spillere hvert eneste år for at økonomien skal gå rundt, så må man satse på talentutvikling - både lokale og innhentede talenter. Det et dét folk ennå ikke har forstått utad.

Økonomien er katastrofal!

Nei helt enig i Rom ikke ble bygget på en dag, men vil absolutt si at det skjer ting også i FFK på den fronten, og det vil nok få ett ennå tydeligere preg i løpet av Sommeren eller Høsten, når vi vet at noen av dem etablerte helt sikkert forsvinner. Ett lag, da bestående av Staw, Shabani, Askar, Wallace, Thomassen, Borges, Adi. Trulsen og Elvestad ett knepp opp på benken, og kanskje med Rafn og Becken luktende på benken vil jeg si har en betydelig og bra ungdomsprofil


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 mai 09, 00:27

Opprinnelig postet av Bedreviteren
men vil absolutt si at det skjer ting også i FFK på den fronten

Det er jeg enig i. Klubben tar stadig steg i riktig retning. Og de har også fått på plass en hospiteringsordning.

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 22 mai 09, 00:34

Opprinnelig postet av Gardarson

Hehe, ikke uventet er det som alltid mange som mener at en trener aldri har noe skyld når nor går galt, men at det er hans fortjeneste når noe går bra! 

MIN frustrasjon går ikke kun på det som skjedde idag, bare en bitteliten del!

- Grønhagen er ræva på å bruke unge spillere! Se på Elvestad, se på Trulsen, Dominic før han fikk sjansen idag +++
Det går hvertfall an å slippe til ungutta litt innimellom, og særlig når ikke de andre presterer. Så mange sjanser Kasey fikk før han ble benka, så kan det ikke være kult å være ung lokal spiller uten å få sjansen? Samme med spissene.

- Treningene har ifølge mange av spillerne vært altfor ensformig og for lite spill med ball, dette er ikke bare "rykter"

- Enkelte spillere har altfor mange "wildcards"! Merkelig hvor fort man glemmer, er ikke mange dagene siden det var et hylekor fordi Kasey alltid fikk starte.... Han er ikke det eneste eksemplet på dette! Ramberg har til tider også fått altfor mange sjanser når han er i elendig form.

- Bytter under kampene er ganske viktig enten man leder eller ligger under. JEG synes ofte svensken er altfor treg til å bytte, han skal gjerne la det gå 70 minutter, Det er ikke lett for noen å komme inn og dominere en kamp på 10-15 minutter.

- Innsats under kamper: Jeg er sikker på at en trener har en viss innflytelse under kamper. Med mindre Grønhagen har telepatiske evner er det ikke mye han får formidlet der han stort sett sitter trygt plassert inni boksen! Jeg savner engasjement både før, særlig under og etter kamp!

- Den elendige 4-4-1-1 formasjonen med spillere som ikke hører hjemme i slike formasjoner! Når ble Everton en type som kan spille ensom spiss? Når ble Ramberg hengende spiss?

Du som lurte på når han burde bytta idag, JEG mener han hvertfall skulle bytta med en gang på 3-1! Om ikke annet for å vise at her er man ikke sikker på å spille om man ikke presterer! Ja, vi ledet etter første omgang, ja vi spilte en god omgang, men det er da man får se hva som bor i laget og trenern! Han må fortelle gutta at nå må vi gå skjerpa ut og ri unna den stormen Brann garantert vil komme med. Det gjorde dem langt ifra idag.

Hvor hadde Tarik vært idag hadde det ikke vært for at Eggen lot han få sjanse etter sjanse. Ser mange likheter med Everton og da hjelper det ikke om man brått er helt ute i kulda. Jeg er sikker på at han og Gardar kan bli et meget godt spisspar, men da må de jo få spille sammen mer enn 20 minutter!

He he, ikke uventet så er det medgangssupportere rundt alle lag. De som hyller suksess og framstår som ekspert på hvem og hvordan og soler seg på stadion i suksess,og  opptrer som selvutnevnte eksperter på opp til flere fora, skal sparke treneren og selge halve laget når det går dårlig. Du vet han som skriver dritt om egne spillere, og skriker på blod en stund. Og som forsvinner fra forum og stadio om suksessen uteblir over tid. Men som sikkert dukker opp igjen viss ting begynner å gå bra.

Du mener det er nok å være ung og helst lokal for å få spille? Og samtidig skal treneren oppnå resultater eller så er han klar for sparken? Var det for få unge spillere som gjorde at vi tapte idag?

Skal si litt til om bytter. Har skrevet en del om det idag, og får ikke noen svar på hvem som kunne reddet oss idag. Å tro at en innbytter skal komme inn å dominere en kamp slik du skriver er vel i overkant. Veldig ofte er det vel slik at en innbytter er nettopp innbytter fordi han ikke er vurdert som god nok for startelveren. Du tro da ikke en som treneren tror kan dominere en kamp sitter på benken? Noen ganger skjer det riktignok, men det er unntak... Når han burde byttet ser jeg du har en mening om. Greit det, men Grønhagen viste vel at han hadde tro på det opprinnelige mannskapet? Så kom byttene når noen ble slitne på slutten.Du vet sikkert også hvem som skulle byttet ut/inn også da for å vinne kampen..?

Tarik hadde vært omtrent der han er idag tenker jeg. Det er ingen med det talentet i FFK idag (bortsett fra Boges muligens). Hadde det vært det så hadde han fått masse spilletid under Grønhagen. Det er ikke nok å være ung... Everton har et visst potensiale og har fått masse spilletid, men når resultatene uteblir så forstår jeg at en mann som lever av resultater vil prøve andre løsninger. Nå satte han jo på en som vel bare er 19 idag da, istedet for Everton. Ikke lett å gjøre alle glad når du er trener i FFK. Gardar hadde sikkert også fått masse pepper idag, og Grønhagen det samme om han ikke hadde puttet 2 mål. Syns jeg ser dritten om Grønhagens bruk av en rusten Gardar om han ikke hadde satt de 2 måla....


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 22 mai 09, 00:38
Endret: 22 mai 09, 00:39
Endret av: FFK pra sempre

Ja Lyn har fått mye skryt, og ikke helt ufortjent men dette er sakses fra nettavisen i fjor.

Rosenborg er den klubben med lavest gjennomsnittsalder på de 15 spillerne som har spilt mest for klubben i år. En gjennomsnitts RBK-spiller er 25,6 år. I motsatt ende av skalaen finner man Strømsgodset (29,7) og Brann (29,5), som begge er tett oppunder 30-tallet.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 22 mai 09, 01:18
Endret: 22 mai 09, 01:32
Endret av: morten

Opprinnelig postet av HotDream
Du mener det er nok å være ung og helst lokal for å få spille? Og samtidig skal treneren oppnå resultater eller så er han klar for sparken? Var det for få unge spillere som gjorde at vi tapte idag?

Skal si litt til om bytter. Har skrevet en del om det idag, og får ikke noen svar på hvem som kunne reddet oss idag. Å tro at en innbytter skal komme inn å dominere en kamp slik du skriver er vel i overkant. Veldig ofte er det vel slik at en innbytter er nettopp innbytter fordi han ikke er vurdert som god nok for startelveren. Du tro da ikke en som treneren tror kan dominere en kamp sitter på benken? Noen ganger skjer det riktignok, men det er unntak... Når han burde byttet ser jeg du har en mening om. Greit det, men Grønhagen viste vel at han hadde tro på det opprinnelige mannskapet? Så kom byttene når noen ble slitne på slutten.Du vet sikkert også hvem som skulle byttet ut/inn også da for å vinne kampen..?



Selvfølgelig ikke nok å være ung og lokal, men når Elvestad presterte som han gjorde i noen av treningskampene må det være ganske demotiverende å være laangt ute i kulda igjen... Slikt gjør ikke at spillere ønsker å bli i klubben, og vi trenger å beholde lokale unge talenter!

Jeg synes f.eks Kasey eller Ramberg kunne erstattet en Gashi som jeg synes falt gjennom alt for mye i 2 omgang! Ellers burde som jeg har sagt før Everton kommet inn for Dominic. Du sier de beste starter, hvem er best av Dominic og Everton? Grønhagen mener jo tydeligvis Everton om man skal følge ressonementet ditt utifra mest spilletid... Når han har vært god nok til å starte de flrste kampene er han vel god nok til å komme inn for en svak Dominic? Noe burde blitt gjort for å hvertfall forsøke!
Å ingen kan si at Everton ikke skaper liv og røre når han er utpå der med innsatsviljen sin! Den så ikke jeg hos Dominic idag hvertfall....

Det er ikke dermed sagt vi hadde kommet tilbake i kampen, men da hadde vi hvertfall prøvd!

Jeg kommer med mange grunner til at jeg synes Grønhagen gjør en slett jobb, men jeg ser ikke en grunn til at du/dere synes har gjør en bra jobb for FFK! Å kom ikke drassende med at vi tok jo sølv ifjol....

Mod (morten): Var noe rart med innlegget, så bare rettet opp i formateringen.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 22 mai 09, 08:17
Endret: 22 mai 09, 08:29
Endret av: dracula

Er også uenig med byttene i går. Har også vært det tidligere, men da har det i ettertid vist seg som vellykka, spesielt skjedde dette i fjor.

Skal ikke snakke om sneen som falt i fjor, men for meg ligger årsaken til årets "svake" innsats hos spilllerne.

Gjentar meg sjøl, det virker faktisk som flere mangler "arbeidsmoral".  Hva skyldes det?

Er årsaken:

1: At spillerne ikke liker treneren.

2: At spillerne har fått "griller" om egen fotballferdighet.

3: At treneren gjør en dårlig jobb.

For å ta pkt 3 først, jeg velger å tro at Grønhagen ikke har endret seg å mye over vinteren, prinsippa er nok hovedsaklig de samme.

Tror derimot at flere spillere har fått "Wehrman" griller, pga 2.plassen ifjor har de begynt å tro de er "stjerner". kanskje ikke så rart pga den "stjernestatusen" mange spesielt medgangssupporterne har gitt de.

Så det som etter min mening virkelig er betenkelig at noen kaster fram  som argument. Er det virkelig slik at fordi om jeg ikke personlig liker trener (eller for den sak synd sjefen på jobb) så gidder jeg ikke gjøre jobben min. Det vitner bare om at man iallefall ikke kan kalle seg profesjonell. Det å være trener ( eller annen form for arbeidsleder) handler ikke om en populæritetskonkuranse, men om effektivitet og få spillergruppa til å yte maksimalt. Dette kan medføre, som det gjør i FFK, at enkelt personer må revidere sin egen oppfatning av seg sjøl.

Det beste eksemplet for meg at det ikke er Grønhagen som har feil holdninger er den innsatsen som Raymond legger for dagen. Nettopp pga de krav som Grønhagen satte til han om trening osv har fått Raymond til i år å stå fram som ett arbeidsjern, sammenlignet med tidligere år. Tror faktisk at dersom noen hadde klart å få han til å virkelig forstå nytten av trening tidligere, hadde Raymond Kvisvik virkelig vært en fotballlegende.

Dette betyr ikke at Grønhagen i mine øyne er feilfri, som sagt synes jeg enkelte ganger at både laguttak og spillebytter kan være merkelige. Noen ganger har det vist seg at mannen har gjort rett, andre ganger har han feilet. Det er å være menneskelig.

Ps. Synes faktisk at vi nå er tilbake til KTE/Drillo tlstander når det gjelder innsatsen på fotballbanen. Husk at også andre lag har styrket spillerstallen de siste 3-5 åra.

Ps2. Likeveø må vi også la en annen tanke slippe til, hvor mange fler poeng hadde FFK hatt i dag med Øhrlund mellom stengene 2-5, hade vi da klaget?

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 22 mai 09, 10:20
Endret: 22 mai 09, 10:39
Endret av: Lemmy

Må bare berømme Grönhagens spåkunster! Disse må vi vel kunne dra nytte av i fremtiden? At han allerede onsdag 20.05 kunne forutse at han dagen etter kom til å gjøre så mange feil er jo helt fantastisk! Wink

Men, helt seriøst folkens.. Det fins mer enn nok å "felle" Grönhagen for, å ta byttene hans i går blir etter min mening litt feil. Greit at han gjorde helt horrible valg, men jeg tror ikke feilen ligger der. Feilen ligger heller i hva han må ha sagt til spillerne sine i pausa. For de var jo forferdelig nonchalante når de kom ut fra garderoben...


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 22 mai 09, 10:36

Dette her blir for dumt. Ønskedrøm, er det bare barnerumper her eller.  Er det mulig...

---------------------------

Heia FFK


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 22 mai 09, 10:46

Så skal du lex bestemme over våre "drømmer"? JEG personlig håper mannen får fyken veldig snart og da må jeg få gi uttrykk for det uten å bli kalt barnerumpe? Jeg føler jeg har kommet med en lang liste som forklarer hvorfor JEG ikke ønsker at han skal trene FFK. Ser ingen andre kommer med argumenter for at han bør fortsette bortsett fra at han er en god trener og at vi tok sølv ifjol...

Ifjol hadde vi flyt og flere spillere "overpresterte". Da er det ganske greit å være trener også, men det er når vi er i motgang at man virkelig ser hva som bor i både trener og spillere. Mange spillere har fått MASSE pepper, til tider veldig overdrevent, men har Grønhagen som faktisk plukker ut de samme spillerne uke etter uke fått pepper? Nei..


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 22 mai 09, 10:54

Grønhagen bør vel få muligheten en stund til kansje. Han har hatt et helvete med skader hele sesongen. Ikke en trener i tippeligaen hadde gjort dette no bedre. det nekter jeg og tro. Så ja, som du sier. Vi tok sølv i fjor. da er det greit og vise mannen litt respekt. Han hadde masse geniale trekk som gjorde at vi hanka til oss poeng. Han var faktisk genial i går også, de første 45. Bare så synd de hadde Karadas, måtte han snart forsvinne til Tyrkia.

 

 

---------------------------

Heia FFK


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 22 mai 09, 10:55

Hehe, ja la oss få inn en ny trener etter ti kamper. Er ikke så nøye at vi har hatt en sesongoppkjøring med masse skader, og en rekke nøkkelspillere ute av form. Nye trenere er alltid bra. Kanskje kan vi rekke et par til i løpet av sesongen? 

Og de av dere som tror Grönhagen er "for rolig", og ikke "kjefter" nok på spillerne: Jeg tviler på at dere kjenner ham særlig godt. Fyren har definitivt temperament, han bare gidder ikke vise det i media som Kjetil Rekdal. Og takk for det! 

Videre synes jeg dette argumentet om at spillerne ikke liker ham, derfor må han gå, er smått utrolig. Spillerne er, mange av dem, overbetalte - og skal gi max innsats uansett hvem som trener dem. Dersom de ikke gidder prestere fordi de ikke liker treneren, så må vi ha nye spillere. 

 

 

 


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 22 mai 09, 11:13

Grønhagen er en god trener, men altfor sedat når det gjelder å agere med bytter når det er nødvendig. (Dette ble også gamlefar Eggen kritisert for.....) Der MÅ han endre seg ! Når du ligger under 1-3 og stanger og stanger så må man ta grep, han er den eneste som kan gjøre det, det er hans ansvar å gjøre det!

Kviskvik ble skadet i 1.omgang, samtidig som Brann tok gode grep etter at han hadde styrt 1.omgangen, dermed ble FFK- angrepene enkelt håndtert av Brann-forsvaret. Adieyah (eller noe slikt) hadde nesten ikke en riktig pasning eller mottak gjennom sine 75 minutter, Gardar sloss som en helt slik han pleier.

Hvorfor bytter du ikke Grønhagen etter 15 minutter av 2. omgang, ingenting i verden så ut til å endre kampbildet på 1-3. Den litt enkle 2-3 scoringen endrer ikke dette forholdet, vi stanget og stanget uten å komme inn i boksen i npoen særlig grad. Du hadde vellykkede bytt på Ullevål og i går, men de kommer jo altfor sent! Hvert minutt som er igjen av kampen må tas vare på når du ligger under med to mål, og på hjemmebane spesielt er det ingen umulig oppgave å skape et sinnssykt trykk med de de rette spillerne den siste halvtimen.

Starten på sesongen 2009 har ikke vært bra, men kampen mot Trømsø var bra, 2. omgangen mot Vålerenga var bra og 1.omgangen igår var veldig bra. Enorm høy skadeprosent må ta skylden for at laget ennå ikke har satt seg 100%. Dette kan ikke Grønis ta skylden for. 

MEN Gjør endringene når tiden er inne. Ta debatten med ham Tom Freddy om dette. Dette virker uforståelig for oss som selvfølgelig ikke vet alt (som at Tegstrøm hadde lyskeproblem, Everton hadde hodepine o..s.v.) men som allikevel ser det vi ser og har litt peiling på fotball. Her er det et forbedringspotensiale.

For de fleste vet du er en fantastisk god trener, men også du burde hatt en rådgiver!


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 22 mai 09, 11:30

Vel hvilke bytter skulle han gjort mye tidligere.    Angrepspillet er det beste til nå i sesongen.

Dominic og Gardar sammarbeidet bra. Det ble skapt mye sjanser.

Hadde vi spilt med Piroja på banen eller mot et Brannlag som ikke scoret 4mål på 4 angrep i 2.omgang, så hadde det blitt 2/4-0/1

De som var på banen skapte mye sjanser og farligheter. FFK hadde mest sjanser og 90% av spillet hadde det ikke vært for meget dårlig forsvarspill ville dette blitt regnet som årsbeste.

Skal vi begynne å diskutere det litt. så kunne det med litt annerledes dømming stått 4-3 

Branns 1-2: var den inne-    Veldig vanskelig å se ut i fra TV bildene. 

Annulert 2-2: var det offside-    Var hårfin    Ifølge reglene skal man gi fordel til angriperen hvis det er tvil om en offside. Han fikk ikke noe fordel der

Straffesituasjon Gardar Johannson: Han sklir inn på lengste stolpe men en Brannforsvarer har et meget godt tak på han og han når ikke ballen   STRAFFE uten noen som helst tvil

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 mai 09, 11:34

Dominic mot tegan var ikke det bytte jeg drømte om værfall... hvorfor ikke Dominic og everton om vi trenkte ett spiss bytte

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 22 mai 09, 11:48

Fordi at Everton ikke scorer. Hvor har du vært hen da?

---------------------------

Heia FFK


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 22 mai 09, 12:01

Er det så mange andre av spissene som scorer da? Everton skaper hvertfall drøssevis med sjanser fordi han jobber bra og er teknisk glimrende. I tillegg er Everton flink til å holde på ballen for å få flyttet laget oppover.

Se på Mota i Molde, han har vel ikke puttet på eveigheter, får sjanse på sjanse og satte målet igår. Trur du Everton bommer med vilje? Han kommer garantert til å begynne å score! Dominic hadde vel 3 sjanser igår som han absolutt burde satt hvertfall 1-2 av han også...


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 22 mai 09, 12:04

Det er jeg helt enig i, men da tok for Faen meg Grønhagen grep og prøvde no nytt som du etterlyser.

Og ja. Gardar scora 2.  Om ikke jeg tar feil er han Toppscorer med 2 på første kamp fra start sammen med Ramberg.

---------------------------

Heia FFK


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 22 mai 09, 12:09

Jepp, og jeg var helt enig i at Dominic burde få sjansen igår. Men Everton burde også fått sjansen kanskje etter 60 min når vi virkelig trengte det. Kunne kanskje tenkt meg å sett Everton på en av kantene også, trur han har mye av det som skal til for å bli en god kantspiller. Mye bedre enn f.eks Ramberg som bør være sentral.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 22 mai 09, 12:14

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Bedreviteren
men vil absolutt si at det skjer ting også i FFK på den fronten

Det er jeg enig i. Klubben tar stadig steg i riktig retning. Og de har også fått på plass en hospiteringsordning.

Helt enig, og i fjor var vi det laget med nest flest spillerminutter under 21 år hvis jeg ikke husker feil.
Men både klubben og vi vil først og fremst ha resultater i år, ingen har råd til å ta sjangsen på ett uår fordi det skal invisteres i fremtiden. Man må klare begge deler samtidig. Når Lyn har fått mye skryt er min påstand den at de ikke har hatt råd til annet, noe som kan være en befrielse. I motsetning til VIF og andre som kan kjøpe det de tror går rett inn og leverer.
Derfor kan det slå heldig ut for oss også, selv om vi vil miste noen typiske første 11'er spillere.

La oss ikke glemme at vi skal spille Europa cup i år, vi har vel ikke gitt opp før vi har gitt det ett ærlig forsøk?


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 22 mai 09, 12:24

Opprinnelig postet av tgtgtgtg

Vel hvilke bytter skulle han gjort mye tidligere.    Angrepspillet er det beste til nå i sesongen.

Dominic og Gardar sammarbeidet bra. Det ble skapt mye sjanser.tvil

Trodde du forsto det av innlegget mitt. Dominic var kanskje indirekte en trussel mot  Brann i 1. omgang med sin fart, men han lyktes rett og slett nesten ikke et eneste mottak eller pasning i tiden han spilte! Og når hans fart ikke lenger er en trussel da Brann tar noen grep, ja da må andre ting prøves ut. Eller synes du at FFK spilte en grei 2. omgang ?

Jeg og de fleste med meg synes at 1. omgang var fantastisk bra, men at  2. omgang spillemessig ble en kjempenedtur, ikke bare p.g.a. 4 mål mot oss.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 mai 09, 14:30

Opprinnelig postet av Lex

Fordi at Everton ikke scorer. Hvor har du vært hen da?

ja, men det tegan da ?

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 22 mai 09, 16:02

Grønhagen skal ha pepper for egen innvolvering i går. Men målene er jo forsvar- og keepertabber! To mål på to minutter tar nok lufta ut av hvilket som helst lag.

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 23 mai 09, 01:56

Opprinnelig postet av Lemmy

Feilen ligger heller i hva han må ha sagt til spillerne sine i pausa. For de var jo forferdelig nonchalante når de kom ut fra garderoben...

Vi snakker om profesjonelle fotballspillere her. Det er greit at de lar seg påvirke, og at det har følelser de også, men om man ikke gidder å fokusere på kampen om treneren har sagt "Hey, gutter, jeg driter i om det blir seier idag, bare ha det morro, jeg spanderer en konjakk på alle etter kampen!" så skal man uansett klare å prestere.

Guttene spilte bra mot Brann.  De som sier noe annet så ikke kampen - og ser kun 2-4-resultatet. Marginene var ikke på FFK's side, og det er verken Staw, Grönhagens, Martinsen/Gerrbrand, Adiyah eller Barsoms feil.

Det er riktig at Staw og Grönhagens prestasjoner kan diskuteres, men til syvende og sist blir det så oppheta og meningsløst og kappe huene på disse menneskene. Om FFK hade fått som fortjent,nemlig en seier, hadde dere som kritiserer nå, applaudert.

Og til dere få som vil ha Grönhagen vekk: Påstanden går ikke engang å ta seriøst. Greit, han er ikke feilfri. Men vi snakker om Tippeligaen her, vi får ikke Mourinho, Ferguson eller Benitéz til Norge. Selv ikke disse er feilfrie!

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 23 mai 09, 08:38

Opprinnelig postet av keiko99

Opprinnelig postet av Lex

Fordi at Everton ikke scorer. Hvor har du vært hen da?

ja, men det tegan da ?

Keiko, tenkt litt nå, hvor mange kamper har Everton spilt i forhold til Tegstrøm og han har faktisk scoret fler enn Everton.

På de få kampene har han spilt.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 mai 09, 08:43

Opprinnelig postet av Patrioten

Keiko, tenkt litt nå, hvor mange kamper har Everton spilt i forhold til Tegstrøm og han har faktisk scoret fler enn Everton.

På de få kampene har han spilt.

ja jeg tenker litt så everton er mye farligere spiller en Tegan..  bare se alle bevegelsene everton gjør og skaper.

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 23 mai 09, 09:37

Det hjelper vel ikke med bevegelser, når det verken medfører mål, eller målgivende?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 mai 09, 10:07
Endret: 23 mai 09, 10:07
Endret av: keiko99

Opprinnelig postet av Patrioten

Det hjelper vel ikke med bevegelser, når det verken medfører mål, eller målgivende?

hjelper ikke med en som tegan heller....everton viser bedre takter en tegan.. husk hvor lenge tegan har spilt i tippeligaen forhold til everton

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05
Innlegg: 207

Lagt til: 23 mai 09, 13:37

Opprinnelig postet av morradi

Hehe, ja la oss få inn en ny trener etter ti kamper. Er ikke så nøye at vi har hatt en sesongoppkjøring med masse skader, og en rekke nøkkelspillere ute av form. Nye trenere er alltid bra. Kanskje kan vi rekke et par til i løpet av sesongen? 

Og de av dere som tror Grönhagen er "for rolig", og ikke "kjefter" nok på spillerne: Jeg tviler på at dere kjenner ham særlig godt. Fyren har definitivt temperament, han bare gidder ikke vise det i media som Kjetil Rekdal. Og takk for det! 

Videre synes jeg dette argumentet om at spillerne ikke liker ham, derfor må han gå, er smått utrolig. Spillerne er, mange av dem, overbetalte - og skal gi max innsats uansett hvem som trener dem. Dersom de ikke gidder prestere fordi de ikke liker treneren, så må vi ha nye spillere. 

 

 

 

 

Beste innlegget i tråden her hvertfall!

Merkelig hvor lite som skal til før medgangssupporterne begynner å syte og klage. Sjekk hvordan arbeidsforhold Grønnis har hatt i vår/vinter. Masse skader på sentrale spillere. Se på Lillestrøm også. De har hatt samme problemer i back-rekka. Kan ikke forvente at en nykomponert forsvarsfirer til hver kamp er noen gulloppskrift. Vi må vente med å konkludere med noe som helst før godt over halvspilt serie.

---------------------------

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 27 mai 09, 21:14

Opprinnelig postet av Husgutt

Send grønis tilbake til sverige!!

hehe, noe imot svensker eller?

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 27 mai 09, 21:56

http://www.demokraten.no/lokalsport/article4357890.ece les dette.. enig med noe av det der ja..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 27 mai 09, 22:08

Ja, en del jeg var enig i også. Blir spennende å se hva som skjer...

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 27 mai 09, 22:42

Opprinnelig postet av FFKgutt1

http://www.demokraten.no/lokalsport/article4357890.ece les dette.. enig med noe av det der ja..

Dette var da mye tull. Hvem er denne Johanessen som har skrevet det?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 27 mai 09, 22:52
Endret: 27 mai 09, 22:54
Endret av: Gardarson

Som alltid masse pissprek fra den mannen! Noenting har han rett i, men det er da ikke mye.... Sende hjem Lalawele? Jeg tipper han ikke har sett fyren i aksjon engang!
Hvorfor skal minst 5 spillere forsvinne? Disse vil jo gå gratis og vi har ikke penger til å hente nye!

Det er stort sett en del dyrere å hente en ny spiller enn å fornye en kontrakt, så man bør ha nye spillere klare før de andre frigis...

Enda verre er det at når han først skriver en kritisk artikkel, så nevner han ikke Grønhagen. Et slikt innlegg burde stilt flere kritiske spørsmål til treneren, men i Fredrikstad er jo han fredet.. Demokraten har som alltid sine syndebukker og enkelte som er fredet!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 28 mai 09, 01:22

Opprinnelig postet av FFKgutt1

http://www.demokraten.no/lokalsport/article4357890.ece

Dette kunne vært skrevet i halvfylla på et debattforum, ikke i en "seriøs" avis som Demokraten.

Stort sett vås, antagelser og selvfølgeligheter fra ende til annen. Hvem som helst her inne (som ikke er journalister) hadde klart å lire av seg et tilsvarende innlegg.

At han ikke nevner Grönis med ett ord gjør at jeg ikke kan ta dette så seriøst. Og Lala da, han er vel 17, muligens 18, fra Afrika i tillegg. Han må akklimatiseres. Eller forventer denne journalisten at en liten guttunge skal rett inn og dominere i Tippeligaen? Når skjedde det sist med en guttunge?


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 28 mai 09, 08:55

Tror du det var ment som en objektiv artikkel? Hvis du leser øverst på siden så står det min mening, men du har kanskje ikke lært sjangerlære. Det er vesentlig forskjell på en objektiv artikkel som skal være nøytral, og en subjektiv artikkel der undertegnede lufter sine synspunkter på en sak som opptar media. Var ikke enig med alt han skrev i artikkelen, men det er heller ikke intensjonen.

 

Intensjonen er å få luftet sine synspunkter for å starte en debatt rundt temaet

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


Vitagen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 28 mai 09, 13:20
Endret: 28 mai 09, 13:34
Endret av: Holters

I fjor slaktet dere meg på forumet for å kreve Grönhagens avgang. Jeg skjønner ikke hvorfor ingen hørte på meg. Jeg har som regel rett.

http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?eid=11401&type=1

Det er hva jeg skrev.

Opprinnelig postet av Vitagen

http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?eid=11401&type=1

Det er hva jeg skrev.

Ido Form Klyster kom med den trådens beste innlegg, bortsett fra mine, da.

 


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 28 mai 09, 18:49
Endret: 28 mai 09, 18:49
Endret av: schpa84

Siden du presterte å slakte han i fjor, så sier vel det litt. I fjor vant vi sølvTongue out Så han gjorde vel noe bra for å få til det

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 28 mai 09, 21:00

Vi må ikke glemme at ingen har hatt en bedre og dyrere stall til sin rådighet enn Grønhagen.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 mai 09, 21:06

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Vi må ikke glemme at ingen har hatt en bedre og dyrere stall til sin rådighet enn Grønhagen.

Og da var det ikke en sterk prestasjon å få sølv?


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 28 mai 09, 21:21

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Vi må ikke glemme at ingen har hatt en bedre og dyrere stall til sin rådighet enn Grønhagen.

Og da var det ikke en sterk prestasjon å få sølv?

Det har jeg aldri sagt, men påpeker at det  ikke kun var hans fortjenste.
Det har også med økonomi/spillere til rådlighet å gjøre. Og når vi først er inne på det, pga uår hos alle storklubbene samtidig.
Han fikk først og fremst orden på forsvaret, uten at det gikk ut over det angrepsspillet som allerede lå i laget.
Det skal han ha ros for.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 mai 09, 21:35

Nei, det var ikke kun hans fortjeneste at vi fikk sølv, og det er ikke kun hans fortjeneste at vi sliter nå. Men han er øverste sportslige ansvarlige i motgang og medgang. Det er overhodet ingen grunn til å ta Grønhagen på grunnlag av sportslige resultater. Dem to første åra har pila peka rett oppover. Ja, vi har motgang nå, men hadde ett par av tre hjemmekamper vi har tapt endt med seier, hadde ikke denne tråden vært her. Altså, skal vi sparke treneren på grunnlag av ett par kamper etter to år med rimelig god fremgang? Da , snakker jeg kun på grunnlag av sportslige resultater... 


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 28 mai 09, 21:49
Endret: 28 mai 09, 21:51
Endret av: FFK pra sempre

Nei og jeg har heller aldri tatt ordet direkte for å sparke han, men jeg mener han må ta den største delen av ansvaret for at vi nå ligger to poeng fra direkte nedrykk. Det er en hovedtreners lodd. Vi så hvordan vi slet i vinter, og selv om vi har hatt fremgang utover i sesongen har vi fått ett nytt problem, nemlig at vi spiller en god omgang per kamp. Det tror jeg har med holdninger å gjøre, og holdninger er noe treneren skaper sammen med spillergruppa. Hvis han ikke evner å skape den riktige innstillingen er det faktisk best at andre tar over.  Og kjenner jeg han rett er han enig i det selv også.
Men igjen jeg sier ikke at tidspunktet er nå, men han er ikke fredet pga fjorårets gode resultater.

PS! vi snakker forresten ikke om ett par kamper, men en 1/3


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 29 mai 09, 00:26
Endret: 29 mai 09, 00:26
Endret av: Bedreviteren

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

 

PS! vi snakker forresten ikke om ett par kamper, men en 1/3

Nei, men hadde ett par av hjemmekampene vippet i vår retning, hadde vi ligget på 5 plass. Er fullt klar over, at vi ligger der vi fortjener. Vi har hatt noen katastrofalt 4-5 kamper nå som har sørget for at vi ligger der vi ligger. Rent generellt. Bør en trener som har hatt fremgang i 2 år, sparkes hvis han møter motgang noen kamper den 3 sesongen? I tilfelle ja, så kommer vi til å bruke mye penger på trenere i årene fremover. Derfor mener jeg at å sparke Grønhagen på SPORTSLIG grunnlag pr idag er hodeløst..

            


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 29 mai 09, 09:51

Hvor har du vært hen det siste halve året, det grusomme planløse spillet med vingling i lagoppstilling  er ikke noe som kun han vært i 5 kamper. Det  har vært det samme siden vi startet oppkjøring med treningskamper.

Det er ingen bedring på noen fronter,   slik det er nå styres skuta mot Adecco ligaen, med tilhørende krise økonomisk.

Man burde ikke være noen fotballprofessor for å forutse en katastrofesesong i år

 


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 29 mai 09, 09:57

Helt enig.....Yell

Bare ikke klubben venter like lenge med å reagere som Grønis venter med byttene sine....

 

---------------------------

You`ll never walk alone...


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 29 mai 09, 10:05

Opprinnelig postet av tomroar

Man burde ikke være noen fotballprofessor for å forutse en katastrofesesong i år

 

 

Men kanskje det holder med å være synsk Laughing


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 29 mai 09, 10:11

er med på en tippekonkurranse med flere supportere,  i fjor tippet jeg 3. plass

mens i år syntes jeg at jeg tok i med  en 10 plass , 


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 29 mai 09, 19:16

Hva er det du presterer å si. Både Brann, Vålerenga og Rosenborg hadde en både dyrere og bedre stall til rådighet

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 29 mai 09, 21:08

Opprinnelig postet av Gofoten

Opprinnelig postet av morradi

Hehe, ja la oss få inn en ny trener etter ti kamper. Er ikke så nøye at vi har hatt en sesongoppkjøring med masse skader, og en rekke nøkkelspillere ute av form. Nye trenere er alltid bra. Kanskje kan vi rekke et par til i løpet av sesongen? 

Og de av dere som tror Grönhagen er "for rolig", og ikke "kjefter" nok på spillerne: Jeg tviler på at dere kjenner ham særlig godt. Fyren har definitivt temperament, han bare gidder ikke vise det i media som Kjetil Rekdal. Og takk for det! 

Videre synes jeg dette argumentet om at spillerne ikke liker ham, derfor må han gå, er smått utrolig. Spillerne er, mange av dem, overbetalte - og skal gi max innsats uansett hvem som trener dem. Dersom de ikke gidder prestere fordi de ikke liker treneren, så må vi ha nye spillere. 

 

 

 

 

Beste innlegget i tråden her hvertfall!

Merkelig hvor lite som skal til før medgangssupporterne begynner å syte og klage. Sjekk hvordan arbeidsforhold Grønnis har hatt i vår/vinter. Masse skader på sentrale spillere. Se på Lillestrøm også. De har hatt samme problemer i back-rekka. Kan ikke forvente at en nykomponert forsvarsfirer til hver kamp er noen gulloppskrift. Vi må vente med å konkludere med noe som helst før godt over halvspilt serie.

 

enig med begge her

---------------------------

Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem



Flat Trådet Nøstet
Totalt 5 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f