Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: FFK - Brann (10. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 6 6

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 23 mai 09, 14:14

Skjønner ikke de som klager på Lasse Staw. Har akkurat sitti og sett nøye over alle måla i kampen, og kan oppsummere det slik:

1-0: Ros til Borges! Henter ballen dypt fra Askar og vender presist til Thomassen, som slår til Kvisvik. Borges tar et dypt løp igjen og er klar for å hente ballen om det blir nødvendig. Kvisvik slår en fantastisk pasning til Gardar, som egentlig har et dårlig mottak, men som scorer et vakkert mål. Gode prestasjoner.

1-1: Her er det etter min mening feil i FFKs dødballoppsett. Joachim Thomassen(!) er den som dekker Eirik Bakke. Her er det ikke mangel på Piiroja, men rett og slett feil mann som dekker opp en så aggressiv hodespiller. Gerrbrand er den som dekker Einarsson, men slipper han når han ser at 1.ballen går til Bakke. Veldig lett å gjøre på defensiv dødball, men på lukes bort på et så høyt nivå. Staw skal her imidlertid ha ros for en god redning på Bakkes heading!

1-2: Her har Brann litt flaks som får kontring etter en takling fra Borges på Bakke hvor ballen spretter deres vei. Muligens skulle Gerrbrand og Askar ha kjørt et plassbytte, dvs. at Gerrbrand skulle gått som 1.forsvarer og Askar gått i sikring. Men det er vanskelig å vurdere. Thomassen er uansett altfor seint hjemme, og Karadas kan heade inn mål.

1-3: Her er det Gerrbrand som gjør hovedfeilen ved å støte på Karadas. Etterlater seg et stort bakrom! Selvom han gjør den feilen skal Askar følge Vaagan Moen og Martinsen smale inn. Størst feil av Karadas, men også feil fra Askar sin side.

2-3: Dette var faktisk et meget godt angrep fra FFK sin side. Det er Gashi som møter fra å ha ligget høyt i banen, og som på elegant vis legger igjen til Gardar. Så gjør han det en god, offensiv midtbanespiller skal gjøre: han tar et løp inn i boksen istedenfor å nappe seg i løken og være dritfornøyd med den bra pasninga han slo. Gardar vender spillet hurtig til Barsom, før også han fortsetter inn i boksen. Barsom legger inn, Gashi header til Gardar som scorer. Flott angrep!

2-4: Her er det nok en gang Thomassen som følger Bakke. Merkelig, synes nå jeg. Barsom følger Holmvik, men glipper i markeringa. Holmvik header, og den skal Staw ha. Han glipper den imidlertid, og Thomassen har da sluppet Bakke som også er meget sterk i lufta.

Etter min mening har Staw da kun skyld i ett mål(4-2). Det er ingen stor tabbe, men han bør holde ballen fast. Likevel scorer FFK to flotte mål, mens dødballoppsettet defensivt muligens bør endres..


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 23 mai 09, 16:33

Helt enig! Det var ikke mye Staw kunne gjort på målene. Jeg er derimot skremt over at Thomassen kommer ut av denne kampen med en 5er på børsen... Jeg gav han en 3 og føler jeg var snill. Han er direkte skyld i minst to av målene. 2-1 målet er grunn nok til å bli tatt av banen alene!! Jeg blir oppriktig FORBANNA når en spiller lunker sakte hjemover hengende 10 meter bak en JOGGENDE Karadas mens Huseklepp har ballen på kanten og sjansen for innlegg =100%! Dette alene kan ha kostet oss om ikke seieren, så hvertfall poeng...

Ellers er han ufattelig tafatt i duellene på corner. Så det å skylde på Staw blir bare for dumt...



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 6 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f