Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: FFK - Brann (10. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 mai 09, 19:57
Endret: 23 mai 09, 09:16
Endret av: Rey

Uff.

Savnet Piiroja i dag.

Godkjent 1. omgang. Katastrofal 2. omgang.

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 21 mai 09, 20:01

Igjen: Hva er det med den norske dommerstandarden her i Norge? Var egentlig 1 - 2 målet mål?

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 21 mai 09, 20:03
Endret: 21 mai 09, 20:04
Endret av: hasse33

Har jeg for sterke FFK briller på meg eller er det FFK som kjører kampene og presser 70 % av matchen, men gang på gang ikke har marginene på sin side...

Jeg mener det var f....n ikke var fortjent utfra spill og muligheter i dag at Brann vant!!!!!!!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 21 mai 09, 20:03

Helt syk kamp, jeg føler for å gå ut i skauen og knuse noen tallerkener, eventuelt kline til en Brann supporter. Aggresjonsterapi er tingen.

---------------------------

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 mai 09, 20:03

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Igjen: Hva er det med den norske dommerstandarden her i Norge? Var egentlig 1 - 2 målet mål?

Vel, det er umulig å vurdere det ut ifra de TV-bildene vi ble servert. Og dessuten tror jeg vi like godt kan stille spørsmål om 1-0-målet til Gardar skulle ha vært annullert for offside. Det var ikke dommeren som tapte kampen for oss i dag. Vi ble rett og slett knust i 2. omgang.

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 21 mai 09, 20:07

Faktisk mye bra, men uff, alt blir glemt pga elendig markeringsspill og en keepertabbe.
Skjønner ikke at det går an å slippe inn to dødballmål på akkurat samme måte.
Ganske tydlig at Rai er og blir sjefen bak.

Og de som har påstått at Dominic ikke holder nivået hverken her eller på andre laget, fikk i alle fall svar på tiltale i dag.
Ren og skjer uflaks at han traff det store hodet til Opdal.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 21 mai 09, 20:08

Holters ...knust i annen omgang ??? Pokker heller, Brann scorer på de 4 mulighetene de får og spillet foregår på Brann sin banehalvdel.

Jeg synes Staw har vel mye såpe på handskene... 


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 21 mai 09, 20:09

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Igjen: Hva er det med den norske dommerstandarden her i Norge? Var egentlig 1 - 2 målet mål?

Vel, det er umulig å vurdere det ut ifra de TV-bildene vi ble servert. Og dessuten tror jeg vi like godt kan stille spørsmål om 1-0-målet til Gardar skulle ha vært annullert for offside. Det var ikke dommeren som tapte kampen for oss i dag. Vi ble rett og slett knust i 2. omgang.

Davy Watne sa omtrent det samme. Mente vårt siste mål var offside, men det kvittet, siden ett av Branns mål var tvilsomt.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


stampede

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jun 04
Innlegg: 415

Lagt til: 21 mai 09, 20:10

Enig med Holters her, nytter ikke å skylde på dommeravgjørelser i denne kampen. Laget var kollektivt, EKSTREMT dårlige, i 2 omg.. Tror vi skal være glad for at det ikke ble styggere siffer enn det ble!

Taper vi mot Odd til søndag nå så begynner det å lukte av noe ordentlig bra....NOT!

---------------------------

If I want your opinion I'll remove the duct tape!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 mai 09, 20:11

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Igjen: Hva er det med den norske dommerstandarden her i Norge? Var egentlig 1 - 2 målet mål?

Drit nå i dommeren! Andre omgang var elendig..  Første omgang brukbar, men vi må sette sjansene!! Da hadde omgangen vært strålende...

Ser ikke noen stor sesong i år. Laget er altfor ustabilt. Tror vi skal være glade om vi slipper å kjempe i nedrykksumpa utover i sesongen..


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 21 mai 09, 20:17

Jeg ser potensiale i det laget her, men den berømmelige "flyten" er ikke tilstede. Bra at Gardar putta et par. Han er vel toppscorer i FFK nå etter en kampCool.

Borges godkjent, det samme med Kvisvik.

Jeg gleder meg til et skadefritt og samspilt FFK....mulig at det ikke vil bli før 2010 sesongen


Tyggis

Knøttespiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 70

Lagt til: 21 mai 09, 20:19

Godt gjort å vente i 80 min før et bytte kommer. Da tar vår kjære svenske ut en spiss for så å sette inn på en annen. Som om ikke det er nok tar han ut  Kvisvik og Borges for Ramberg og Whermann.. WTF??? Jævla inntligent..... Savnet Everton, han var jo ikke i oppvarming en gang.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 mai 09, 20:28
Endret: 21 mai 09, 20:30
Endret av: Holters

Gikk som fryktet etter at Karadas kom inn på banen, men orker ikke å se på alt som gikk alt.

Dagens lyspunkt:

  • Spissene scorer mål.
  • Gardar scorer to mål.
  • Dominic var hårfint unna å score (uflaks at den går i ansiktet) og fikk ett annullert.
  • Borges vil bli stor
  • Kvisvik nok en gang involvert i mål.
  • Ardian Gashi med sin første målgivende uansett lag i Tippeligaen (og første på 45 TL-kamper for FFK).
  • 16 lag i serien gjør at vi trolig ikke rykker ned. Wink

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 21 mai 09, 20:30

NE!

Dette var dårlig, går ikke an å skylde på marginene kamp etter kamp.

Det må gå slik når FFK spillerne glemmer å jobbe, årsaken til at de kom på 2.plass i fjor var arbeidsmoral og ikke spillernes individuelle ferdigheter.

Vet at mange sikkert er uenig med meg i dette, men idag savnet jeg i store perioder "fightervilje" både i de bakre rekker som framme. Greit kom at Gardar fikk inn 2 mål, men noe storspill (etter min mening) njet. Personlig synes jeg at Gardar her minner vel mye om Hoås, treffer ballen så kan det bli mål.

Positive idag var Raymond som jobbet, serverte og leverte lekkerbisker. Borges jobbet bra, til tider var Gashi tilbake som "duracell-kanin", men etterhvert for mye "kanin", Barsom har mye "fikst", men sinker ( altfor ofte)spillet. Domi løper, men ikke blir ikke imponert.

Thomassen positiv i perioder, kanskje den jevneste av de 4 bak. Greit at Vidar M. er rask, men idag ble avhengigheten hans av Raio klart demonstrert.  "Totte" ok, men ikke noe mer, Askar er etter min mening noe for seg sjøl, i likhet med Gashi, noe "Duracell-Kanin", men meget tydelig at han har "sniffa" alt for mye mosselukt. Han vil sikkert mye, blir mye brukt, for mye etter min mening, da det sjelden kommer særlig mye positivt ut av ballen fra han. begynte bra de første kampen, men har stagnert. Lasse vel, ikke verre en Jarstein, Myhre eller J.K larsen.

Greit å se at unge Hagen, klarte seg bra. FFK kan ikke skylde på dommeren denne gangen.

Dersom ikke arbeidsmoralen styrkes, slik at FFK også denne sesongen klarer å stå fram som et arbeidene fellesskap, kan det lett bli mange sure poengtap.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 21 mai 09, 20:30

Hvis vi har noen konkurranse om keeperplassen nå. er det på tide å la Erik på sjansen, synes Lasse har gjort nok tabber. Det være seg mot Sandefjord, Vålerenga og et, eller ta i dag.

Nå er det din Erik, ta vare på den og redd for noen poeng, slik at vi kan starte klartingen


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 mai 09, 20:37

Opprinnelig postet av Tyggis

 Savnet Everton, han var jo ikke i oppvarming en gang.

Hva tror du Everton kunne gjort idag som han ikke har gjort før? Satt alle sjansene? Tror ikke Grønhagen helt tror på det (ikke jeg heller), så hvorfor sette ham innpå da? Mannen har ikke skapt annet enn brente sjanser så lenge han har vært hos oss... Artig å se på god ballkontroll, teknikk og innsats, men det har ikke gitt oss en drit å putte i statistikken foruten i den som heter Norges Mest Inneffektive Spiss.

Når det gjelder bytter forøvrig så er det en vurderingssak, men vi tapte ikke kampen p.g.a. feil bytter... Det forstår du sikkert. De som startet kampen tapte ved å slippe seg nedpå i andre omgang. Innbytterne gjorde ingen feil som endret resultatet, og de som gikk av lå under 2-4.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 21 mai 09, 20:38
Endret: 21 mai 09, 20:45
Endret av: Holters

Ifølge spillerbørsen så spilte Piroija hele kampen for FFK mot Brann Wink


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 mai 09, 20:39
Endret: 21 mai 09, 20:45
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Shadar

Ifølge spillerbørsen så spilte Piroija hele kampen for FFK mot Brann Wink

Du har sett feil. Wink

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 21 mai 09, 20:41

Sa det mot viking, med et forbehold, men dette ser ut som en trend. Redd vi styrer mot Adecco i år...Cry

Har også støttet Grønnis lenge nå, men nå virker det mer og mer som om at det bør bli et trenerbytte snart....Tro om vi ser Grønnis sin typiske 2. sesong 1 år for sent, eller er det et spilleropprør på gang ?

Dvs at spillerene presterer dårlig med vilje slik at Grønnis får sparken ?

 

Også irriterende at Grønnis venter med å bytte til kampen nesten er over før han bytter...

 

"heldigvis" gikk Telenor mobilt bredbånd ned rett føre 2-4 scoringa til Brann slik at jeg slapp å lide mer..

---------------------------

Få igang angreps-spillet, ellers blir det Adecco neste sesong....
-------
Do join my mafia at http://apps.facebook.com/inthemafia/status_invite.php?from=709870754


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 21 mai 09, 20:42

Greit det at jeg skal gi F i hva dommern gjør, men på VGTV har jeg sett situasjonen tusen ganger nå og for meg ser det ut som om ballen spretter PÅ linja, og blir slått ut av Staw som slår den til martinsen som skyter ballen ut.. men men..

Savnet Raio baki der idag ja :(

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 21 mai 09, 20:45

skal jeg være helt ærlig, så syns jeg ikke vi var så dårlige som dere skal ha det til.

vi gjorde en positiv kamp. de fleste spillerne våre gjør en god jobb. vi spiller morsom fotball, er morro å se på idag.

etter min mening, så taper vi kampen på enkle forsvar og keeper tabber.


Tyggis

Knøttespiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 70

Lagt til: 21 mai 09, 20:45
Endret: 21 mai 09, 20:49
Endret av: Tyggis

Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Tyggis

 Savnet Everton, han var jo ikke i oppvarming en gang.

Hva tror du Everton kunne gjort idag som han ikke har gjort før? Satt alle sjansene? Tror ikke Grønhagen helt tror på det (ikke jeg heller), så hvorfor sette ham innpå da? Mannen har ikke skapt annet enn brente sjanser så lenge han har vært hos oss... Artig å se på god ballkontroll, teknikk og innsats, men det har ikke gitt oss en drit å putte i statistikken foruten i den som heter Norges Mest Inneffektive Spiss.

Når det gjelder bytter forøvrig så er det en vurderingssak, men vi tapte ikke kampen p.g.a. feil bytter... Det forstår du sikkert. De som startet kampen tapte ved å slippe seg nedpå i andre omgang. Innbytterne gjorde ingen feil som endret resultatet, og de som gikk av lå under 2-4.


Nei innbytterne gjorde ingen feil, men ser ikke helt grunnen til å sikre oss et 2-4 tap. Når vi ligger under med to mål så trenger  vi å score. Jeg håper for guds skyld at du vet det? At Grønhagen presterer å sette inn på underlaten og Whermann er jo tidenes sensasjon..

Nei Everton har ikke vært uber effektiv, men man må se på alt det andre han gjør, tekknikken, blikket, jobbinga, hurtigheten, mm. For meg så er det det samme hvem som er sist på ballen bare det blir mål.

Forresten: Jævla dust HotDream


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 mai 09, 20:46

Opprinnelig postet av scheien

skal jeg være helt ærlig, så syns jeg ikke vi var så dårlige som dere skal ha det til.

vi gjorde en positiv kamp. de fleste spillerne våre gjør en god jobb. vi spiller morsom fotball, er morro å se på idag.

etter min mening, så taper vi kampen på enkle forsvar og keeper tabber.

Det er vel en grei summering...


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 21 mai 09, 20:48

På det nivå her så er vi nødt til å ha ett bedre feltarbeid enn det Staw viser om dagen. Forskjellen på topp 4 og bunn 4 er desverre Ørlund og Staw....


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 21 mai 09, 20:52

Opprinnelig postet av scheien

skal jeg være helt ærlig, så syns jeg ikke vi var så dårlige som dere skal ha det til.

vi gjorde en positiv kamp. de fleste spillerne våre gjør en god jobb. vi spiller morsom fotball, er morro å se på idag.

etter min mening, så taper vi kampen på enkle forsvar og keeper tabber.

I for seg enig i dette.........


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 21 mai 09, 20:52

Sitter du å røyker eller noe? :)

Godkjent 1 omg sier du...det var årsbeste omgang.

Knust i andre omgang sier du...., Brann scorer på de 4 sjansene de har. 2 mål etter 2 min i andre omgang er bare uflaks, men tar piffen ut av guttene. Ikke nok med det så får ffk  et anulert mål etter 3 min.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 mai 09, 20:55
Endret: 21 mai 09, 21:00
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Tyggis
Nei innbytterne gjorde ingen feil, men ser ikke helt grunnen til å sikre oss et 2-4 tap. Når vi ligger under med to mål så trenger  vi å score. Jeg håper for guds skyld at du vet det? At Grønhagen presterer å sette inn på underlaten og Whermann er jo tidenes sensasjon..

Nei Everton har ikke vært uber effektiv, men man må se på alt det andre han gjør, tekknikken, blikket, jobbinga, hurtigheten, mm. For meg så er det det samme hvem som er sist på ballen bare det blir mål.

Du sa det selv; det er om å gjøre å score når man ligger under 2-4. Og så vil du ha innpå Everton???!! Hvor har du vært i årets sesong? Jeg håper for guds skyld at du har registrert at Everton ikke gir hverken målgivende passninger (har vel en) eller scorer mål? Han er per statistikk (antall minutter uten å score) værst i Tippeligaen. Han vil du ha innpå når vi trenger mål.... Ja ja, forstå det den som kan. "Underlaten" er vel din måte å skrive Ramberg på? Han er lagets toppscorer. Men det visste du vel ikke. Du har jo ikke peiling..


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 21 mai 09, 20:55

Gå et annet sted og sutre Byggmester BOB.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 21 mai 09, 20:56

Hvis vi ikke endrer totalt lagoppstilling fra gang til gang, så er det vel sjanse for at arbidsfordelinga blir klarere og at vi drar iland noen seiere. Grønhagen må bestemme seg for hvilket lag han ønsker, og ikke skifte 4-5 kæll hver eneste kamp !!!

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 21 mai 09, 20:56

Gikk som fryktet dette med Raio ute. Men Brann var meget heldig her og 4-2 gir ikke et riktig bilde av kampen.

 Skuffet over resultatet men som vanlig for min del er jeg mest skuffet over den passivitet fra benken. Bytter inn spillere når det er igjen  6 min, og uansett hvor mye de trenger et mål så ser det som en ufravikelig regel at skal det en spiss inn så må en annen en ut. Faen heller, ta ut Gerrbrandi bytte med Everton og Tegstrøm for en på midtbanen når det gjennstår minimum 10 min og kjør på! Det er 2 mål som skal taes igjen, spiller liten rolle om man taper 5-2 eller 4-2.

Virker som om trenerteamet har mista troa på at Everton skal score, men å sette inn på Wehrman i stedet? Han har jo tilført mye de siste gangene han har vært i aksjon eller?? Greit nok at Everton ikke scorer men han skaper ihvertfall muligheter og ikke som wehrman som kommer med håpløse taklinger som gjør at det lille som er igjen av tid og håp renner ut.

To positive ting idag, beste kamp jeg har sett denne sesongen av Thommasen og Gardar ser ut til å nærme seg formen.

Forøvrig enig med patrioten at det kan vurderes å bytte keeper til neste kamp, Staw gjør endel bra, men det er mye som ikke er patent også. Har hatt mange fine redninger i år og en god del tabber. Skal vel ikke lastes direkte for noen av målene idag, men for meg ser det ut til at han veldig ofte slår returene sine dit han absolutt ikke skal; inn i banen foran mål...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 mai 09, 20:58
Endret: 21 mai 09, 20:58
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Tiger
Godkjent 1 omg sier du...det var årsbeste omgang.

... og likevel hadde Brann to fete sjanser, og kanskje omgangens største. Men ja, i 1. omgang var FFK best.

Opprinnelig postet av Tiger
Knust i andre omgang sier du...., Brann scorer på de 4 sjansene de har. 2 mål etter 2 min i andre omgang er bare uflaks, men tar piffen ut av guttene. Ikke nok med det så får ffk  et anulert mål etter 3 min.

Slipper du inn fire mål, så blir du knust ja... Det er ikke Branns oppgave å underholde på bortebane. Deres oppgave er å score mål og sørge for poeng. Det klarte de med glans. Forferdelig tafatt 2. omgang. Vi ble knust.

 

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 21 mai 09, 21:00

Opprinnelig postet av Bedreviteren

På det nivå her så er vi nødt til å ha ett bedre feltarbeid enn det Staw viser om dagen. Forskjellen på topp 4 og bunn 4 er desverre Ørlund og Staw....

sant som f......... ,men tydelig at rp spiller de andre der bak gode og er guden selv. ag har alltid fått problemer etter noen sesonger. nå er jeg pissed off.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 mai 09, 21:03

Opprinnelig postet av Tiger

Sitter du å røyker eller noe? :)

Godkjent 1 omg sier du...det var årsbeste omgang.

Knust i andre omgang sier du...., Brann scorer på de 4 sjansene de har. 2 mål etter 2 min i andre omgang er bare uflaks, men tar piffen ut av guttene. Ikke nok med det så får ffk  et anulert mål etter 3 min.

Siden fotball går ut på å score så kan vi vel ikke si at første omgang var mer enn brukbar...?  Å slippe inn 4 mål i andre omgang på 4 sjanser er ikke uflaks men udyktighet...


Tyggis

Knøttespiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 70

Lagt til: 21 mai 09, 21:04

Meget immponerende at du greier å ta Grønis bytter i forsvar  HotDream. Vi trenger mål da nytter det ikke å sette innpå underlaten og Whermann. Om vi taper 5-2, 6-2 eller 7-2 er hipp som happ. Everton og Tegstrøm skulle ha vært på banen i det 60 spilleminutt..


Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 21 mai 09, 21:07

Vi spiller en grei 1. omgang, ikke noe mer. De 12 første minuttene i 2. er og blir en katastrofe. Vet ikke helt men er det så å si keepertabber av en eller annen sort på ALLE målene??

Dere som klager på Vidar kan ikke ha sett de samme kampene som oss andre! Var riktignok invovert i ett baklengsmål i dag, men spiller fortsatt meget bra synes jeg.Thomassen er dessverre svak igjen, det samme gjelder Barsom, Askar og Domenic.

 

Var det FIRE? keepertabber i dag? Var vel en eller annen form for feil ved alle målene tror jeg.

Jeg har sagt de før og gjentar: Meget skeptisk til treneteamet. Finnes ikke evner til å forandre noe som helst! Idag gikk det 25 minutter i 2. før det skjer noe. Det er for dårlig!

 

Tror vi skal være fornøyde hvis vi slipper unna nedrykk jeg!


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 21 mai 09, 21:07

Opprinnelig postet av TheDude

Gikk som fryktet dette med Raio ute. Men Brann var meget heldig her og 4-2 gir ikke et riktig bilde av kampen.

 Skuffet over resultatet men som vanlig for min del er jeg mest skuffet over den passivitet fra benken. Bytter inn spillere når det er igjen  6 min, og uansett hvor mye de trenger et mål så ser det som en ufravikelig regel at skal det en spiss inn så må en annen en ut. Faen heller, ta ut Gerrbrandi bytte med Everton og Tegstrøm for en på midtbanen når det gjennstår minimum 10 min og kjør på! Det er 2 mål som skal taes igjen, spiller liten rolle om man taper 5-2 eller 4-2.

Virker som om trenerteamet har mista troa på at Everton skal score, men å sette inn på Wehrman i stedet? Han har jo tilført mye de siste gangene han har vært i aksjon eller?? Greit nok at Everton ikke scorer men han skaper ihvertfall muligheter og ikke som wehrman som kommer med håpløse taklinger som gjør at det lille som er igjen av tid og håp renner ut.

 

Og hvem skal man bytte inn? Problemet er ikke at vi ikke skårer, men at vi slipper inn idiotiske mål. Og da hjelper det ikke dytte inn på flere spisser. Synes at Dominic og Gardar utfylte hverandre bra på topp idag. Tror ikke noen bytter hadde endret kampbildet til vår fordel.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 mai 09, 21:08
Endret: 21 mai 09, 21:10
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Tyggis

Meget immponerende at du greier å ta Grønis bytter i forsvar  HotDream. Vi trenger mål da nytter det ikke å sette innpå underlaten og Whermann. Om vi taper 5-2, 6-2 eller 7-2 er hipp som happ. Everton og Tegstrøm skulle ha vært på banen i det 60 spilleminutt..

Delvis enig. Synes det er merkelig å bytte spiss mot spiss og sette innpå to sentrale midtbanespillere, hvor av en er defensiv (dog med gode, kreative offensive ferdigheter) og den andre historisk sett har scoret svært få mål. Når man må score to mål, så burde de ha satt inn minst to spisser og kjørt alle mann i angrep. Brann satset jo uansett bare på kontringer. De la seg veldig lavt.

Barsom burde ha vært byttet ut. Svak kamp.

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 mai 09, 21:17
Endret: 21 mai 09, 21:22
Endret av: HotDream

Opprinnelig postet av Tyggis


Forresten: Jævla dust HotDream

He he Laughing, jeg er en jævla dust fordi jeg ikke er enig med deg? Hva er det du har mellom øra da lillegutt? Vett kan det ihvertfall ikke være. Tåler du ikke at folk er uenig med deg på er diskusjonsforum så bør du snarest finne på noe annet å gjøre. Du får ta narresmokken i munnen og kosefilla di over hodet så får du trøst Laughing

En ting til: At du kaller en FFK-spiller for "underlaten"... Det bare understreker at du bør finne på noe annet å gjøre en å skrive her inne


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 21 mai 09, 21:20
Endret: 21 mai 09, 21:26
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av sklitakling

Og hvem skal man bytte inn? Problemet er ikke at vi ikke skårer, men at vi slipper inn idiotiske mål. Og da hjelper det ikke dytte inn på flere spisser. Synes at Dominic og Gardar utfylte hverandre bra på topp idag. Tror ikke noen bytter hadde endret kampbildet til vår fordel.

Jeg er enig med deg at hovedproblemet er at de 4 målene vi slipper inn, men det burde jo stått 2-0 etter 1.omg og da spørs det om Brann hadde kommet tilbake... Poenget mitt er ikke at jeg var misfornøyd med Gardar og Dominic, men når man ligger under 4-2 så må det satses hvis det skal være håp å få poeng og om man slipper inn 4,5 eller 6 spiller liten rolle hvis man taper. Jeg mente jo selvfølgelig at de spissene skulle dyttes innpå ETTER at de fire måla var sluppet inn. Du tror ikke det hadde endret kampbildet? Nei det er jo ikke sikkert at det hadde gjort det, men det kunne jo ikke blitt værre heller! Jeg har ihvertfall sett nok forballkamper til å kunne si at jeg vet at det lykkes for mange å hive innpå 3 offensive spillere og snu kamper som ser helt håpløse ut. Hvem som skulle settes inn? Etter min mening både Tegstrøm og Everton og de to spissene som var utpå der skulle ikke vært tatt av, heller plukket ut en fra midtbanen og en fra forsvaret, og fremfor alt det bør skje noe før det er igjen 5-6 minutter.


Tyggis

Knøttespiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 70

Lagt til: 21 mai 09, 21:29

Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Tyggis


Forresten: Jævla dust HotDream

En ting til: At du kaller en FFK-spiller for "underlaten"... Det bare understreker at du bør finne på noe annet å gjøre en å skrive her inne


Ja, beklager. Var alltfor radikale uttalelser det der. Please ikke annmeld meg


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 mai 09, 21:30

Skjønner ikke at folk klager på byttene. Vi slipper inn FIRE MÅL på hjemmebane, og så sitter "eksperter" som Tyggis & co å klager på byttene...? Blir litt som å prøve å redde et hus som allerede har brent ned. To scoringer på hjemmebane SKAL gi poeng!

Lang karriere som fotballtrener på toppnivå du Tyggis?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 mai 09, 21:32

Opprinnelig postet av Tyggis

Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Tyggis


Forresten: Jævla dust HotDream

En ting til: At du kaller en FFK-spiller for "underlaten"... Det bare understreker at du bør finne på noe annet å gjøre en å skrive her inne


Ja, beklager. Var alltfor radikale uttalelser det der. Please ikke annmeld meg

Anmelde??? Har aldri tenk tanken...


Tyggis

Knøttespiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 70

Lagt til: 21 mai 09, 21:34

Opprinnelig postet av HotDream

Skjønner ikke at folk klager på byttene. Vi slipper inn FIRE MÅL på hjemmebane, og så sitter "eksperter" som Tyggis & co å klager på byttene...? Blir litt som å prøve å redde et hus som allerede har brent ned. To scoringer på hjemmebane SKAL gi poeng!

Lang karriere som fotballtrener på toppnivå du Tyggis?


Igjenn: Meget immponerende at du greier å ta Grønis bytter i forsvar  HotDream. Som skrevet tidligre her så skulle svensken heller ha tatt ut Gerbrandt og kanskje en fra midbanen og satt innpå Everton  og Tegstrøm, kanskje til og med Trulsen


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 mai 09, 21:35
Endret: 21 mai 09, 21:37
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av HotDream
Skjønner ikke at folk klager på byttene.

Det går faktisk an å ha flere tanker i hodet samtidig... Ja, det er dårlig å slippe inn fire mål, ingen betviler det, men det må da også være mulig å diskutere hvorfor man handlet som man gjorde når uhellet først var ute?

Jeg hadde byttet ut Abbe. Synes han var direkte dårlig i dag. I tillegg ville jeg ha byttet mye tidligere.

Edit (MODERATOR): Kan folket forsøke å legge skuffelsen litt til side, og opptre som normal folkeskikk tilsier?

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 21 mai 09, 21:36

Hva er underlat?


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 21 mai 09, 21:37

Opprinnelig postet av HotDream

Skjønner ikke at folk klager på byttene. Vi slipper inn FIRE MÅL på hjemmebane, og så sitter "eksperter" som Tyggis & co å klager på byttene...? Blir litt som å prøve å redde et hus som allerede har brent ned. To scoringer på hjemmebane SKAL gi poeng!

Lang karriere som fotballtrener på toppnivå du Tyggis?

At du ikke skjønner det sier vel mest om deg... Selvfølgelig er hovedproblemet de 4 baklengs, men når så er skjedd skal man da bare sitte med hendene i fanget og vente til dommeren blåser?? Noe som kjennetegner gode trenere/managere er evnen til å snu kamper med noen bytter og taktiske grep. Benken til FFK virker handlingslammet i slike situasjoner, sitter å håper på at det årnær sæ. Den som intet våger intet vinner. Har ikke noen karriere som fotballtrener (utenom FM Wink) men jeg håper at det greit at jeg uttaler meg alikevel?


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 21 mai 09, 21:40

Opprinnelig postet av Bærra

Vi spiller en grei 1. omgang, ikke noe mer. De 12 første minuttene i 2. er og blir en katastrofe. Vet ikke helt men er det så å si keepertabber av en eller annen sort på ALLE målene??

Dere som klager på Vidar kan ikke ha sett de samme kampene som oss andre! Var riktignok invovert i ett baklengsmål i dag, men spiller fortsatt meget bra synes jeg.Thomassen er dessverre svak igjen, det samme gjelder Barsom, Askar og Domenic.

 

Var det FIRE? keepertabber i dag? Var vel en eller annen form for feil ved alle målene tror jeg.

 

Hallloooo !!!!!

Tror du bør se måla om igjen på web-tv hvis du mener det er 4 keepertabber.

Alle måla skyldes folk som ikke følger mannen de skal passe på; Totte, Amin og Celso. I tillegg til at Vidar ligger og kaver i gresset på mål 4.

Det er ikke uvanlig å gi retur på headinger med 2 meters avstand og som treffer i hoftehøyde eller stusser i bakken først . Synes du kanskje det var en keepertabbe å slippe inn et skudd fra 2 meters avstand også?

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 21 mai 09, 21:45

Opprinnelig postet av Tyggis

Opprinnelig postet av HotDream

Skjønner ikke at folk klager på byttene. Vi slipper inn FIRE MÅL på hjemmebane, og så sitter "eksperter" som Tyggis & co å klager på byttene...? Blir litt som å prøve å redde et hus som allerede har brent ned. To scoringer på hjemmebane SKAL gi poeng!

Lang karriere som fotballtrener på toppnivå du Tyggis?


Igjenn: Meget immponerende at du greier å ta Grønis bytter i forsvar  HotDream. Som skrevet tidligre her så skulle svensken heller ha tatt ut Gerbrandt og kanskje en fra midbanen og satt innpå Everton  og Tegstrøm, kanskje til og med Trulsen

Når vi sliter defensivt, så mener du det er smart å ta ut en forsvarer og en midtbanespiller og sette inn 2 spisser.

Hahahahaaaaaaaa Laughing

 

 

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Plankebærær

Juniorspiller

Ble medlem: 06 aug 07
Innlegg: 95

Lagt til: 21 mai 09, 21:47

Vet ikke hem som skrev om byttene, men det får egentlig det samme!

Makan til lagledelse under kampen skal du lete lenge etter! Gang på gang bytter Grønis ut co. ut en spiller, og setter inn en i samme posisjon! Enig i at det er fryktelig slapt å slippe inn 4 mål i èn omgang (!), men når laget trenger å skore mål, skal man ta ut de defensive spillerne slik at man får presset motstandern yttligere.
Da kan man ikke ta av Kvisvik og Borges, som jeg mener gjør sine jobber greit i dag, og sette inn på Ramberg og Wehrman, ingen notoriske måljegere og med mer defensive enn offensive fibre i seg!

SKAL VI IKKE SCORE MÅL; GRØNIS ?!

---------------------------

FFK & Pool


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 21 mai 09, 21:51

Opprinnelig postet av TheDude

Noe som kjennetegner gode trenere/managere er evnen til å snu kamper med noen bytter og taktiske grep. Benken til FFK virker handlingslammet i slike situasjoner, sitter å håper på at det årnær sæ.

Jeg sitter med en følelse av at intet ville ha hjulpet i aften.

Personlig hadde jeg sendt Askar i garderoben sammen med Dominic og kjørt inn PAC og Everton.

At Grönis tar ut Borges kan jeg ikke fatte og begripe, for meg var det helt bakvendt. Barsom spiller heller ingen god kamp, men jeg velger å tro at det skyldes avstanden mellom ham og Askar.

 

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...

"Jeg er litt lei meg over at jeg ikke fikk være sammen med jentene inne i garderoben da de skreik av glede." Gro Hammerseng
- Da er vi to Gro...


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 21 mai 09, 21:52

Er det virkelig bare jeg som synes dommeren var håpløs idag? Blåste veldig ofte for Brann i 50/50 dueller, skulle helt klart gitt flere kort og lot klædden i brannmålet drøye tiden gjennom HELE jævla 2 omgang!

Såklart ikke kun dommerens feil, men føler at han var med på å stykke opp spillet altfor mye. 
Når det er sagt kan grønis bare kysse seg bak og drite og dra! Bytter, hva er det? Offensive bytter når man ligger under med 2 hjemme, hva er det? Jo, det er taktikk grønis, TAKTIKK!!! Å for noen bytter han gjør til slutt.....

Dere som mener Dominic bare var en nese ifra mål, hvor hadde den ballen havna om ikke den traff nesa? Jeg synes det ser ut som den ville gått 7 meter over! Viste han idag at han er en bedre avslutter enn Everton? NEI! Kom han til sjanser som Everton gjør? Nei!


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 21 mai 09, 21:54
Endret: 21 mai 09, 22:01
Endret av: TheDude

Opprinnelig postet av KeJ

Opprinnelig postet av TheDude

Noe som kjennetegner gode trenere/managere er evnen til å snu kamper med noen bytter og taktiske grep. Benken til FFK virker handlingslammet i slike situasjoner, sitter å håper på at det årnær sæ.

Jeg sitter med en følelse av at intet ville ha hjulpet i aften.

Personlig hadde jeg sendt Askar i garderoben sammen med Dominic og kjørt inn PAC og Everton.

At Grönis tar ut Borges kan jeg ikke fatte og begripe, for meg var det helt bakvendt. Barsom spiller heller ingen god kamp, men jeg velger å tro at det skyldes avstanden mellom ham og Askar.

 

Kan godt være at ingenting hadde hjulpet, men det var jo ingenting å tape på å prøve et eller annet heller. Dette er heller ikke unikt for kveldens kamp, gjenntar seg kamp etter kamp hvor vi kommer bakpå.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 21 mai 09, 21:55

det er jo ikke bare mangel på bytter, men hva skal vi si om en formasjon på 442!!

Glad jeg dra på crusie noen  par dager og kommer meg bort  fra noe som kommer til å gi meg hjerteinfarkt 

De som finner noe positivt med bytter og formasjoner i dag trenger å få en laser operasjon ala Kviskvik.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 21 mai 09, 21:58

Opprinnelig postet av HotDream

En ting til: At du kaller en FFK-spiller for "underlaten"... Det bare understreker at du bør finne på noe annet å gjøre en å skrive her inne

Hva i all verden skal "underlaten" bety, forresten? "Undulaten"? Eller er det et tysk ord jeg ikke kan?

---------------------------

Hater hat!


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 21 mai 09, 21:59

Opprinnelig postet av sklitakling

Opprinnelig postet av Tyggis

Opprinnelig postet av HotDream

Skjønner ikke at folk klager på byttene. Vi slipper inn FIRE MÅL på hjemmebane, og så sitter "eksperter" som Tyggis & co å klager på byttene...? Blir litt som å prøve å redde et hus som allerede har brent ned. To scoringer på hjemmebane SKAL gi poeng!

Lang karriere som fotballtrener på toppnivå du Tyggis?


Igjenn: Meget immponerende at du greier å ta Grønis bytter i forsvar  HotDream. Som skrevet tidligre her så skulle svensken heller ha tatt ut Gerbrandt og kanskje en fra midbanen og satt innpå Everton  og Tegstrøm, kanskje til og med Trulsen

Når vi sliter defensivt, så mener du det er smart å ta ut en forsvarer og en midtbanespiller og sette inn 2 spisser.

Hahahahaaaaaaaa Laughing

 

 

Du sliter med rekkefølgen her, alle som klager på manglende bytter mener jo selvfølgelig ETTER at vi har sluppet inn 4 mål og MÅ score minimum 2 mål for å få noe ut av denne kampen.

Når det gjelder det du skriver om at ingen av målene er direkte keepertabber er jeg enig med deg ihvertfall, ingen tabber men ikke storspill heller.


Tyggis

Knøttespiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 70

Lagt til: 21 mai 09, 22:00
Endret: 21 mai 09, 22:09
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av sklitakling

Opprinnelig postet av Tyggis
Som skrevet tidligre her så skulle svensken heller ha tatt ut Gerbrandt og kanskje en fra midbanen og satt innpå Everton  og Tegstrøm, kanskje til og med Trulsen

Når vi sliter defensivt, så mener du det er smart å ta ut en forsvarer og en midtbanespiller og sette inn 2 spisser.

Hahahahaaaaaaaa Laughing


OPS.. Snakker vi -IQ  ?

Fotball fungerer slik: Det er omå gjøre å få ballen flest ganger t mål. (den firkanta "boksen") Om lag A har fått ballen i mal flere ganger i mål en lag B, så må lag B få ballen i mål for å få poeng. Om man skal ha et mål nytter det ikke å spille defansivt, da må  man tvert om i angrep og skore. Får å få maksimalt trykk på motstanderen bruker ofte lag å sette innpå en eller to spisser til. Nettop dette mener jeg FFK burde ha gjort da vi lå under 1-3. (Trodde dere viste såppas, dette er tross alt et fotball forum)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 21 mai 09, 22:00

Opprinnelig postet av Magnum

Opprinnelig postet av HotDream

En ting til: At du kaller en FFK-spiller for "underlaten"... Det bare understreker at du bør finne på noe annet å gjøre en å skrive her inne

Hva i all verden skal "underlaten" bety, forresten? "Undulaten"? Eller er det et tysk ord jeg ikke kan?

Er nok den mye omtalte "Missing Link" tenker jeg. Tror den hadde vinger...


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 21 mai 09, 22:03

Opprinnelig postet av Plankekæll

Er nok den mye omtalte "Missing Link" tenker jeg. Tror den hadde vinger...

En kan si mye om Hansi, men vinger har han ikke. Wink

Kampen: Jeg er merkelig "uskuffa". Begynner å savne seier, skjønner at det blir langt fra medalje i år - men jeg har en følelse av at ting vil gå seg til. Det er en "mellomsesong", kjenner jeg. Vi får ta en oppsummering når sesongen er over og se om jeg hadde rett.

Forøvrig morsomt at den "overpresterende" "middelmådigheten" Gardar tangerer toppscorerposisjonen på én kamp.

---------------------------

Hater hat!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 mai 09, 22:07

Opprinnelig postet av Holters

Det går faktisk an å ha flere tanker i hodet samtidig... Ja, det er dårlig å slippe inn fire mål, ingen betviler det, men det må da også være mulig å diskutere hvorfor man handlet som man gjorde når uhellet først var ute?

Jeg hadde byttet ut Abbe. Synes han var direkte dårlig i dag. I tillegg ville jeg ha byttet mye tidligere.

Ja, det går an å ha flere tanker i hodet samtidig. Å løse problemer i ettertid, når fasiten er klar og kampen er over vitner mer om skuffelse over resultater enn å ha så mange tanker i hodet på en gang. Men det er vel sånn verden er. Blårussen kjører først verdensøkonomien skikkelig på ræva, og så skal de samme blårussene redde verdensøkonomien etterpå.. Da kan jo alle vi som ikke er blåruss fortelle de som "vet best" hva de burde gjort Laughing

Kan være enig i at Barsom burde vært byttet. Hvilke 3 skulle vi satt innpå? Og når? På 1-2, eller 1-3 eller 2-4? Noen som skulle score 3 mål som vi må ha for å vinne? Kanskje et par til, siden vi med hodeløse bytter og "alle mann i angrep" måtte regne med å slippe inn et par til.

Det er så altfor lett å kritisere byttene når vi har tapt. Det er ingen ting i årets sesong som viser at vi har spillere som har evnen til å bøtte inn mål når vi trenger det. Tvert imot. Da hadde vi ledet 3-0 før pause idag, mot Stabæk og mot Ålesund...

 


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 21 mai 09, 22:09

Opprinnelig postet av Holters

Slipper du inn fire mål, så blir du knust ja...  

Lyn slapp in fire mål , men de ble ikke knust...

 


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 21 mai 09, 22:11

Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Tiger

Sitter du å røyker eller noe? :)

Godkjent 1 omg sier du...det var årsbeste omgang.

Knust i andre omgang sier du...., Brann scorer på de 4 sjansene de har. 2 mål etter 2 min i andre omgang er bare uflaks, men tar piffen ut av guttene. Ikke nok med det så får ffk  et anulert mål etter 3 min.

Siden fotball går ut på å score så kan vi vel ikke si at første omgang var mer enn brukbar...?  Å slippe inn 4 mål i andre omgang på 4 sjanser er ikke uflaks men udyktighet...

Ikke kom og si at 2 mål etter 2 minutter er udyktighet, det er uflaks!


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 21 mai 09, 22:12

Opprinnelig postet av Bedreviteren
På det nivå her så er vi nødt til å ha ett bedre feltarbeid enn det Staw viser om dagen. Forskjellen på topp 4 og bunn 4 er desverre Ørlund og Staw....

Amen. Lasse har ikke hatt flyt så langt, er usikker og uten autoritet. Da kommer "tabbene" på løpende bånd. Hovedforskjellen på det FFK som avsluttet forrige sesong og laget slik det har fremstått i år er Staw/Ørlund. Men Lasse er ung, og har bevist hva han er god for på sitt beste, og  kommer sikkert sterkt tilbake. Nå bør Bråthen få en mulighet, om har er skadefri og i matchform.


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 21 mai 09, 22:15
Endret: 21 mai 09, 22:15
Endret av: Tiger

Opprinnelig postet av Tyggis

 Vi trenger mål da nytter det ikke å sette innpå underlaten og Whermann.

Hvem har blitt en underlat?

 


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 21 mai 09, 22:15
Endret: 21 mai 09, 22:17
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av sklitakling

Det er ikke uvanlig å gi retur på headinger med 2 meters avstand og som treffer i hoftehøyde eller stusser i bakken først . Synes du kanskje det var en keepertabbe å slippe inn et skudd fra 2 meters avstand også?

Hvis det er den siste corneren du sikter til kan det ikke være tvil om at Staw burde ha holdt den.
Men det hadde jo ikke skjedd hvis forsvaret hadde gjort jobben sin.
Som jeg alltid har sagt, satser vi på en ung keeper må vi regne med variabelt spill, sånn er det bare.

Ellers forstår jeg også lite av å sette inn Wehrmann, selv om vi lå under haddde vi godt grep om kampen og burde gått for utligning. Om vi taper med 2 eller 4 betyr lite.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 mai 09, 22:17

Opprinnelig postet av Tyggis

OPS.. Snakker vi -IQ  ?

Fotball fungerer slik: Det er omå gjøre å få ballen flest ganger t mål. (den firkanta "boksen") Om lag A har fått ballen i mal flere ganger i mål en lag B, så må lag B få ballen i mål for å få poeng. Om man skal ha et mål nytter det ikke å spille defansivt, da må  man tvert om i angrep og skore. Får å få maksimalt trykk på motstanderen bruker ofte lag å sette innpå en eller to spisser til. Nettop dette mener jeg FFK burde ha gjort da vi lå under 1-3. (Trodde dere viste såppas, dette er tross alt et fotball forum)

heheheheheheh, IQ ja Laughing... Hva er dette...? En smarting som tror at det er bare å score mål så vinner vi? Verden er enkel for noen, veldig enkel... Synd at motstanderne også scorer iblandt... Ofte om vi ikke har forsvar


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 mai 09, 22:20
Endret: 21 mai 09, 22:25
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av HotDream
Ja, det går an å ha flere tanker i hodet samtidig. Å løse problemer i ettertid, når fasiten er klar og kampen er over vitner mer om skuffelse over resultater enn å ha så mange tanker i hodet på en gang. Men det er vel sånn verden er. Blårussen kjører først verdensøkonomien skikkelig på ræva, og så skal de samme blårussene redde verdensøkonomien etterpå.. Da kan jo alle vi som ikke er blåruss fortelle de som "vet best" hva de burde gjort Laughing

Kan være enig i at Barsom burde vært byttet. Hvilke 3 skulle vi satt innpå? Og når? På 1-2, eller 1-3 eller 2-4? Noen som skulle score 3 mål som vi må ha for å vinne? Kanskje et par til, siden vi med hodeløse bytter og "alle mann i angrep" måtte regne med å slippe inn et par til.

Det er så altfor lett å kritisere byttene når vi har tapt. Det er ingen ting i årets sesong som viser at vi har spillere som har evnen til å bøtte inn mål når vi trenger det. Tvert imot. Da hadde vi ledet 3-0 før pause idag, mot Stabæk og mot Ålesund...

Med den smått idiotiske holdningen din, så betyr det at man aldri kan analysere noe i ettertid, og dermed aldri lære av sine feil. Det er en holdning jeg har svært lite tiltro til, men du må gjerne leve livet på den måten.

Grønhagen gjør hårreisende bytter i dag, og de kommer i tillegg for sent. Du kan fint være uenig, men forsøk å holde debattnivået på et snev av seriøsitet. Du har fått utallige argumenter, men ser de ikke, og ønsker ikke å diskutere det som har skjedd. I stedet trekker du inn digresjoner, bagatelliserer og generaliserer fremfor å forholde deg til faktum: Hva som faktisk skjedde i dagens kamp.

Egentlig forstår jeg ikke hvorfor jeg gidder å bruke ytterligere kalorier når du tydeligvis allerede har gjort opp din mening om at Grønhagen er ufeilbarlig, men jeg forsøker likevel:

Jeg hadde byttet Abbe på flekken når det stod 1-2. Og ja, når man ligger under 4-2, så må man ta sjanser. Når man tar sjanser, så kan man risikere ytterligere mål i mot, men man øker også sjansen for å score. Øker man sjansen for å score, så øker man også sjansen for å vinne når man ligger under. Og Brann gikk på ingen måte offensivt til verks. De la seg defensivt og satset på kontringer. Grønhagen derimot fortsatt i samme spor. Hadde han i det minste turt å ta en sjanse, så tror jeg ingen hadde klaget, men i stedet valgte han å safe inn ett 4-2-tap. Ubegripelig.

Du må gjerne kalle det etterpåklokskap, men det var mange som reagerte på dette underveis og når byttene skjedde. Det ble i hvert fall høylytt diskutert her.

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 mai 09, 22:21
Endret: 21 mai 09, 22:23
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Tiger

Opprinnelig postet av Holters

Slipper du inn fire mål, så blir du knust ja...  

Lyn slapp in fire mål , men de ble ikke knust...

Er du virkelig så dum, eller bare gjør du deg til? I så fall er jeg smigret... Wink

Ser at også Grønis mener vi gjør en "forskrekkelig andre omgang", så da er det i hvert fall én annen person i verden som mener det, selv om Grønis og jeg var uenige om byttene i dagens kamp. Wink

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 21 mai 09, 22:22

Syns byttene til Anders var merkelige idag.. Etterlyste bytter mye tidligere, men det skjedde visst ikke.. Ifjor viste Grønhagen god taktikk men det har visst blitt værre i år..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 21 mai 09, 22:25

Opprinnelig postet av KeJ

Jeg sitter med en følelse av at intet ville ha hjulpet i aften.

Personlig hadde jeg sendt Askar i garderoben sammen med Dominic og kjørt inn PAC og Everton.

At Grönis tar ut Borges kan jeg ikke fatte og begripe, for meg var det helt bakvendt. Barsom spiller heller ingen god kamp, men jeg velger å tro at det skyldes avstanden mellom ham og Askar.

Så veldig enig, at Everton ikke får komme inn i denne kampen er totalt latterlig. Dominic viste gode takter i 1. omg, men synes han mister ballen alt for lett og burde vært mye "tøffere". Borges har vært bedre tidligere. Faktisk ikke så uenig i å sette inn Wehrman for Borges i dag, ok bytte (god spiller, som har vært litt ute av det, sikkert sugen på å spille seg inn igjen), men ikke når vi ligger under 2-4 i det 83. minutt. 

Hva faen skjer med å slippe inn så jævla mye mål? Staw kunne kanskje hatt godt av litt konkurranse? Er Raio virkelig så viktig?

+ Gardar
+ Thomassen
+ Plankehaugen..? Hørtes ikke for gæli ut (på tv), selv om vi fikk fire mot oss.

- Staw hadde vel flere mål enn redninger i dag :( Sier ikke at alt er hans feil, men en keeper av hans kaliber bør "vise litt ekstra"...
- Grønis


Taptaptaptap, forbanna frustrerende å sitte og se på vi styrer kamp etter kamp, men ender med 0 poeng. Måtte ut på en joggetur etter kampen, ellers tror jeg det hadde gått hardt utover noe invetar :(


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 21 mai 09, 22:27

Opprinnelig postet av Tyggis

Opprinnelig postet av sklitakling

Opprinnelig postet av Tyggis
Som skrevet tidligre her så skulle svensken heller ha tatt ut Gerbrandt og kanskje en fra midbanen og satt innpå Everton  og Tegstrøm, kanskje til og med Trulsen

Når vi sliter defensivt, så mener du det er smart å ta ut en forsvarer og en midtbanespiller og sette inn 2 spisser.

Hahahahaaaaaaaa Laughing


OPS.. Snakker vi -IQ  ?

Fotball fungerer slik: Det er omå gjøre å få ballen flest ganger t mål. (den firkanta "boksen") Om lag A har fått ballen i mal flere ganger i mål en lag B, så må lag B få ballen i mål for å få poeng. Om man skal ha et mål nytter det ikke å spille defansivt, da må  man tvert om i angrep og skore. Får å få maksimalt trykk på motstanderen bruker ofte lag å sette innpå en eller to spisser til. Nettop dette mener jeg FFK burde ha gjort da vi lå under 1-3. (Trodde dere viste såppas, dette er tross alt et fotball forum)

Å sette inn 1 ekstra angrepsspiller kan jeg godt skjønne. Men 2 eller 3 blir jo overkill.  Å øke risikoen bakover kan være greit når man trenger mål. Men å slenge inn på spisser som  ikke har lagd mål siden svartedauen ser jeg ikke helt poenget med da den offensive delen av spillet var ganske bra. Du skriver at det er vanlig å sette inn på 2 spisser. Lurer på hvor dette er vanlig. Å flytte opp mye folk på dødballer og ta mer risiko er en ting. Men å ha 4 eller 5 spisser på banen er ihvertfall ikke vanlig på denne siden av ekvator.

 

Jeg registrerer at du har lært deg litt om fotball siden sist (av det du skrev ovenfor). Vil anbefale at du går litt i dybden og lærer deg om balanse i laget. Hvem skal fore de 5 spissene med baller, hvem skal gjenvinne ballen,  og hvem skal gå på dybdeløp?

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 21 mai 09, 22:32

Opprinnelig postet av thorsen

Hva faen skjer med å slippe inn så jævla mye mål? Staw kunne kanskje hatt godt av litt konkurranse? Er Raio virkelig så viktig?

Det er bare folk her inne som ikke skjønner at Raio er blant tippeligaens absolutt beste stoppere. Greit nok at han ikke har silkefot, men han lar seg ikke kødde med slike snøballer på dødball.

At Staw var ustabil må alle ha visst før sesongen, det var ett valg sportslig ledelse tok og må leve med.
Tror neppe Bråthen ville gjort det noe bedre, og når vi har valgt som vi har gjelder det jo å gjøre han stabil og trygg gjennom mest mulig spill.
Skal legge til at jeg ikke tror jeg har sett Bråthen siden i fjor.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 mai 09, 22:42
Endret: 21 mai 09, 22:45
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av FFK pra sempre
Det er bare folk her inne som ikke skjønner at Raio er blant tippeligaens absolutt beste stoppere. Greit nok at han ikke har silkefot, men han lar seg ikke kødde med slike snøballer på dødball.

Piiroja er en bra spiller, tror ingen betviler det, og han har faktisk hevet seg en del i år (både posisjoneringsmessig og med ballen i beina), men skal ikke føre den diskusjonen noe ytterligere nå. La oss bare enes om at han er en bra spiller, og diskutere det som skjedde i dag:

Tror "tabbene" i dag er et resultat av at laget har blitt vant til at Piiroja tar seg av slike situasjoner. Man klarte rett og slett ikke å omstille seg fra å spille med Piiroja til å spille uten for denne éne kampen. Det er, som Costanza påpeker i neste kamptråd, nesten skremmende å se hvor avhengige vi er av ham. Martinsen måtte inn i en annen rolle, og Gerrbrand var tydelig kamprusten. Slike omstillinger er ikke gjort i en fei. Man klarte det i hvert fall ikke i dag. I stedet ble spillerne nesten bare stående og se på hva som skjedde i boksen. Skremmende.

Martinsen skal ha for at han stort sett er flink til å klarere til en medspiller, og farten hans er rett og slett vidunderlig. Liker stoppere (og fotballspillere generelt) med fart!

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 21 mai 09, 22:42

FFK rundspiller jo Brann etter alle kunstens regler, og på den måten er det absolutt noe positivt å trekke ut av denne kampen. Marginene var rett og slett ikke på FFKs side.

Kanskje det er på tide å gi Bråthen sjansen i mål i stedet for Staw? Synes ikke Staw direkte kan lastes for noen av måla, men han er ikke akkurat god i dag heller.

Martinsen derimot imponerte meg stort, sammen med banens gigant: Gardar! Var sykt deilig å se den forvokste, litt klønete islendingen gi alt igjen. Han var nesten et angrep alene i 1. omgang. Synes egentlig også at Adiyah fungerte greit som makker, Grönhagen burde gi disse to litt tid sammen.

Gashi ble jeg også imponert over, og om Borges fortsetter å forbedre seg i dette tempoet kan han være årets kupp. Han har ikke vært noe utprega storspiller ennå, men liten tvil om at han har potensialet til å bli en nøkkelspiller på midten.

Alt i alt kan vi egentlig ikke skylde på annet enn marginene for dette tapet. Javisst, dommeren hadde noen tvilsomme inngripninger, men Gardars første mål var vel også offside.

Hatet mot Karadas bare fortsetter å vokse, men hvis FFK fortsetter med trenden vi så mot VIF og det vi så i dag, kommer poengene etterhvert :)

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 21 mai 09, 22:48

Opprinnelig postet av Truger

...og om Borges fortsetter å forbedre seg i dette tempoet kan han være årets kupp. Han har ikke vært noe utprega storspiller ennå, men liten tvil om at han har potensialet til å bli en nøkkelspiller på midten.

 

Jeg hører deg, og jeg tørr påstå at Borges faktisk gjør en meget solid innsats på midten.

Nå skal det innrømmes at jeg var en stor fan av Christian Berg også. Liker defensive ryddegutter som ikke gjør så mye av seg, men som du faktisk skjønner gjør en sinnsvakt viktig jobb den dagen de er ute av laget. Borges er en slik spiller. Behøver nok noen flere kamper for å "lære" seg det norske spillet, men fy flate for en innsats han legger ned i løpet av kampen... Borges er en spiller etter mitt hjerte, en oppofrende spiller som gjør de rundt seg gode og som fra tid til annen kan komme opp og gjøre noen goaller, nydelig

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...

"Jeg er litt lei meg over at jeg ikke fikk være sammen med jentene inne i garderoben da de skreik av glede." Gro Hammerseng
- Da er vi to Gro...


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 21 mai 09, 22:53

Jeg var (og egentlig er) også en fan av Christian Berg Wink Han stabiliserte tross alt et lekk forsvar på høsten i 2006-sesongen (?).

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 mai 09, 23:05
Endret: 21 mai 09, 23:06
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Truger
Jeg var (og egentlig er) også en fan av Christian Berg Wink Han stabiliserte tross alt et lekk forsvar på høsten i 2006-sesongen (?).

Hadde det ikke vært for de enorme skadeplagene, så hadde jeg gjerne sett at Berg fortsatte som backup for Wehrman den gang. Veldig god i den defensive rollen i 4-3-3, selv om ferdighetene hans er begrenset til ryddejobben. Lite kreativ fremover på banen.

Men man trenger noen ryddergutter i stallen også!

Borges er langt mer kreativ, og ikke så utpreget ryddegutt. Veldig pasningssikker, flink til å vende spillet, god til å lese hva som skjer, bryte foran, posisjonerer seg godt, men er litt treig, og har ligget litt for dypt i de siste kampene. Har fått opp aggressiviteten i spillet noe, men har fortsatt mye å gå på. Alt veldig imponerende til å bare være 20 år, og gjennomført profesjonell.

En veldig, veldig spennende spiller som kan bli årets kupp!

Tror han blir bra! Smile

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 21 mai 09, 23:07

Opprinnelig postet av Holters

Dagens lyspunkt:

  • Spissene scorer mål.
  • Gardar scorer to mål.
  • Dominic var hårfint unna å score (uflaks at den går i ansiktet) og fikk ett annullert.
  • Borges vil bli stor
  • Kvisvik nok en gang involvert i mål.
  • Ardian Gashi med sin første målgivende uansett lag i Tippeligaen (og første på 45 TL-kamper for FFK).
  • 16 lag i serien gjør at vi trolig ikke rykker ned. Wink

kan vel brått legge til ting som:

Skaper masse sjanser

Fortsetter å kjempe selv etter annulert mål og enda ett i ræva

Piiroja og perira ikke på banen (blir bedre når de er tilbake)

 

Nei, ikke gøy å tape idag, og ihvertfall ikke måten (eller antal minutter det tok for brann å snu kampen på) vi taper på. Men mye positivt å ta med seg videre! Vi kan nok ikke kjempe om medalje i år, men nedrykk, nei det er vi for gode til!

---------------------------

Jørn Moum, gleder seg over seriesølv 2008!
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 21 mai 09, 23:18

Ett aldri så lite lyspukt at det kun er 5 poeng opp til 4 plassen ogsåWink


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 21 mai 09, 23:38

Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av scheien

skal jeg være helt ærlig, så syns jeg ikke vi var så dårlige som dere skal ha det til.

vi gjorde en positiv kamp. de fleste spillerne våre gjør en god jobb. vi spiller morsom fotball, er morro å se på idag.

etter min mening, så taper vi kampen på enkle forsvar og keeper tabber.

Det er vel en grei summering...

Helt enig med scheien. Føler at vi har så sinnsykt mye uflyt om dagen. Er egentlig drittlei hele opplegget. Føler det samme som jeg skrev etter Engakampen at det er tilfeldigheter som styrer de fleste kampene. Få inn Tegan og Gardar som faste spisser.

Eller så er det bare å håpe på at FFK igjen skal finne flyten og at ballen triller vår vei snart. Tippeligaen suger noe så sinnsykt i kvalitet at det laget som har dagen vinner.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 21 mai 09, 23:44

Orker ikke å kommentere kampen siden jeg er så ufattelig skuffa. Vi gjør en god kamp, men det hjelper ingenting når Brann scorer på 4 av 4 sjanser.

 

Men synes det var god stemning på tribuna idag, og første omgang er uten tvil årsbeste. Klart det dabber litt av med Brannmålene, men med BRH på midten virka det som om mer av feltet var delaktig i "dauperiodene". Var faktisk skikkelig morro på tribuna, men hadde blitt en del morsommere med tre poeng...

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 22 mai 09, 00:20

Ble meget positivt overrasket over 1.omgangen vi leverte. Der spilte vi nesten like bra fotball som i fjor. Vi hadde løp i bakrom, en midtbane som sto høyt og presisjon/timing i angrepsspillet vårt. Konstellasjonen Dominic/Gardar viste seg å være veldig bra. Jeg har kritisert Gardar og ikke vært noen fan av ham, men jeg bøyer meg i støvet for den kampen han gjør i dag. Om han fortsetter slik vil han være gull verdt for oss!

I 2.omgang gjør vi enkle juniorfeil, dessverre. Vi glipper i markeringene på dødball, og slurver ellers. Thomassen gjør en dårlig jobb på Karadas sin scoring, og Gerrbrand gjør en fatal feilvurdering på Vaagan Moens scoring.

Men, jeg er langt mer fornøyd enn om vi hadde tapt og spilt en dårlig kamp. Med Piiroja tilbake på banen(eller Gerrbrand ut, spørs åssen du ser det. Han var hverfall veldig rusten) tror jeg det bedrer seg. Midtbanen var god i dag, og jeg må nok en gang berømme Borges. Han er en av de få midtbanespillerne i Norge som tør å hente ballen dypt og som faktisk tør å ta korte frispark! I tillegg en meget sikker pasningsfot. Han har ikke den "briljante" og følsomme pasningsfoten til Kvisvik, men dæven som han er sikker når han slår pasninger.

Om vi hadde spilt fotball istedenfor å nappe oss i løken de to første minuttene av 2.omgang hadde vi vunnet. Det går på konsentrasjonssvikt og slurv. Dessverre. Men, det retter seg vel til neste gang!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 22 mai 09, 01:48

Det er mye tulleanalyser og desperate forslag til hva som må gjøres osv.

Det er lite poeng i å dele ut skyld, bortforklare tapet med dommer, Raio av banen, mangel på bytter osv.

Poenget er at FFK må begynne å få uttelling som står i forhold til spill og sjanser. Vi rundspiller Brann i 45 minutter idag, et brann som går ut dritlavt, primitivt og simpelt, drittspillere hvis viktigste egenskap er at de irriterer alle involverte. Vi har full kontroll på dem i første omgang, alt ser fint ut. Vi produserer sjanser nok til å score både en, to og tre ganger.

1-0 ved pause er for dårlig etter en så god omgang med fotball fra vår side! Det er her kampen tapes! Vi får minimalt betalt for spill og sjanser, og det er akkurat HER skoen klemmer.

Når vi går på banen i annen omgang har vi alt å tape og intet å vinne, og da går det som det går, sjøl om brann hadde noe av den værste flaksa jeg har sett i moderne tid.

Hadde vi hatt 2-0 til pause er min gjetning at kampen ville ha sett helt annerledes ut. Vi hadde hatt tryggheten og trua som hadde forhindra 2 mål i løpet av minutter. Istedet hadde vi latt ballen gå, variert spillet, kjørt på begge sider, fortsatt å produsere sjanser, vært direkte på goalen osv.

Nei, når vi dominerer som vi gjør idag i første omgang må kampen også vinnes i første omgang, og den eneste måten å gjøre det på er å få uttelling.

Når det nå snart løsner litt for guttane kommer en seiersrekke som kan komme til å vare leeeeenge, vi har godt nok mannskap til det!!!


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 22 mai 09, 02:26

Opprinnelig postet av Asgeir

Det er mye tulleanalyser og desperate forslag til hva som må gjøres osv.

 

Da er vi jo heldige som har deg til å gi oss fasiten.

Vi scorer to mål på hjemmebane, og det skal holde til seier. Dessverre fører markeringssvikt i forsvaret og effektive Brann-spillere, til at vi slipper inn alt for mange mål. Videre må vi nesten regne med litt variabelt keeperspill når vi satser på en unggutt. Det kommer til å lønne seg på sikt!

Derfor velger jeg å fokusere på det positive nå: Vi spiller generelt bra (i motsetning til starten av sesongen), og vi har en spiss som scorer mål og vinner dueller.Videre har vi gjort et potensielt kupp i Celso Borges, og Joakim Thomassen blir en stadig mer komplett venstreback. Jeg håper vi får noen kroner for Wallace i sommer, for når sant skal sies savner jeg han ikke veldig mye for tiden.

Vi må huske på at sesongen ennå er ung. Etter hvert som denne troppen blir skadefri og samspilt kan det bli spennende. Tenk!

 

 

 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 22 mai 09, 06:14
Endret: 22 mai 09, 19:19
Endret av: Patrioten

Vet ikke om dere var sketpisk til den damen som var linjedommer?

Det var hun som annulerte målet til Domin, blir vel ikke mindre skeptisk til henne?


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 22 mai 09, 08:35

Skal vi ta ett tankeelsperiment, hvor mange poeng ekstra hadde FFK hatt i dag dersom Øhrlund hadde stått mellom stengene.  Kanskje nettopp i han lå i fjor forskjellen mellom "Fiasko" og "suksess" i høstsesongen?

FFK har valgt som flere sier å satse på sine to unge keepere, prisen en betaler er noen tapte poeng, Dette sjøl om Lasse vel ikke har gjot så store "blemmer" som Jarstein, Myhre og J.K larsen bl.a.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 22 mai 09, 09:33

En ting jeg finner merkelig, er at INGEN her inne ser at det er relasjonene mellom spillere som er grunnen til at vi idag taper 2-4. Vi har EN (1) mann igjen i den bakrefireren som startet sist kamp. Er alle så naive at de tror at en firer er samspilt etter en kamp?

 

FFK kommer til å bli gode når skadene blir leget i den bakre fireren.

I tillegg må spilleren ta ansvar for hverandre. Branns andre mål kunne lett vært unngått visst Patrick hadde gått ut for ta ut Huseklepp, og Amin hadde sikret. Patrick lå jo, når situasjonen oppsto, 5-6 meter nærmere Husklepp enn det Amin gjorde.  Allikevel måtte Amin forsøke å ta igjen Huseklepp, istedenfor at Patrick hadde skrådd løpet sitt ca 3 grader og taklet Huseklepp.

Nei, når FFK endelig kan stille med tilnærmet skadefritt mannskap som har spilt sammen ett par kamper. DA blir det andre boller.

 

På Branns 4 mål er det  2 mann som kan dele skylden seg imellom Barsom for at han ikke følger løpet til Brannspilleren. Staw den ballen hadde 95% av andre keepere holdt.

 

Ellers er det nye muligheter på søndag. Får håpe at de ikke bytter hele den bakre 4 pluss keeper til denne kampen.

 

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 22 mai 09, 09:33

Opprinnelig postet av Asgeir

1-0 ved pause er for dårlig etter en så god omgang med fotball fra vår side! Det er her kampen tapes! Vi får minimalt betalt for spill og sjanser, og det er akkurat HER skoen klemmer.

Dette er da tull. Ser du noe fotball i det hele tatt? Hvor ofte er det at lag som har ett like stort spillermessig overtak som FFK hadde i 1. omg leder med mer enn ett mål til pause? Vi skapte da ikke så mange store sjanser?

Denne sesongen kommer til stadion med en halt annen respekt pga fjoråret. Derfor får FFK styre mye av spillet, men slippes ikke til mange klare målsjanser.

I kampen mellom Molde og Lyn i går var 1. omgangen ett vedvarende Molde angrep. TIL var ikke over midtbanen. 2. omgang forsatte nesten på samme måte. Det sod 1-0 til pause og 1-1 til slutt etter en brøler fra Larsen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 22 mai 09, 09:38

Opprinnelig postet av rødforalltid

En ting jeg finner merkelig, er at INGEN her inne ser at det er relasjonene mellom spillere som er grunnen til at vi idag taper 2-4. Vi har EN (1) mann igjen i den bakrefireren som startet sist kamp. Er alle så naive at de tror at en firer er samspilt etter en kamp?

 

Joda, og det er vel kanskje derfor man heller ikke henger ut enkeltspillere til tross for at man slipper inn fire mål. Det er svært uheldig med så mange endringer, og det var en av grunnene til at jeg ønsker PAC på høyre back. Han og Gerrbrandt har spilt sammen tidligere + at han har større duellstyrke på dødball for og i mot.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 22 mai 09, 10:25

Enig med rødforalltid. Vi må få inn en startellever som er tilnærmet fast, og så satse på den og skape kontinuitet.

Fella som er lett å gå i når man har en bred stall er at man begynner å rotere på laget hver gang noen underpresterer. Da blir det fort vanskelig for alle spillerne på laget å venne seg til spillsystemer etc.

Kanskje det er derfor FFK, Tromsø og Stabæk var så gode i fjor? Alle tre lagene hadde 11 spillere som startet, og muligens 1-2 på benken som holdt et like bra nivå. FFK kjørte stort sett det samme laget i fjor, og da spilte vi bra også.. Samme med Molde og Start i år. De bruker ca. de samme spillerne fra start hver kamp, og begge har prestert over alle forventninger.


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 22 mai 09, 10:58

Opprinnelig postet av rødforalltid

En ting jeg finner merkelig, er at INGEN her inne ser at det er relasjonene mellom spillere som er grunnen til at vi idag taper 2-4. Vi har EN (1) mann igjen i den bakrefireren som startet sist kamp. Er alle så naive at de tror at en firer er samspilt etter en kamp?

 

Word. 


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 22 mai 09, 11:41

Opprinnelig postet av rødforalltid

På Branns 4 mål er det  2 mann som kan dele skylden seg imellom Barsom for at han ikke følger løpet til Brannspilleren. Staw den ballen hadde 95% av andre keepere holdt.

Ellers er det nye muligheter på søndag. Får håpe at de ikke bytter hele den bakre 4 pluss keeper til denne kampen.

Vi kan ikke alltid skylde på Staw ( Det er det noen her som gjør ( ikke nødvendigvis rødforalltid) ) 

De to returene han ga var ganske bra redninger. Det hadde vært veldig fint om han hadde holdt den men det er godt jobbet å nå ned.  Det er ikke usansynlig at Reina, Cech, Van Der Sar og co. hadde holdt den men det er ikke sammenlignbart.

Folket her inne mener alle er fantastisk dårlige om det blir tap. Smil litt ihvertfall FFK har dominert de siste kampene spillemessig og har skapt sjanser. Uflakskvoten er brukt opp for et par århundre.  

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 22 mai 09, 12:05

Opprinnelig postet av tgtgtgtg

De to returene han ga var ganske bra redninger. Det hadde vært veldig fint om han hadde holdt den men det er godt jobbet å nå ned.  Det er ikke usansynlig at Reina, Cech, Van Der Sar og co. hadde holdt den men det er ikke sammenlignbart.

Folket her inne mener alle er fantastisk dårlige om det blir tap. Smil litt ihvertfall FFK har dominert de siste kampene spillemessig og har skapt sjanser. Uflakskvoten er brukt opp for et par århundre.  

Har ikke sett noen si Staw er fantastisk dårlig, men at han har mye å gå på i feltarbeidet og aboslutt burde ha holdt hjørnespark nummer to. Det var en løs heading fra 6-7 meter jeg tror de fleste bedre keepere i Norge ville holdt.
Men den største feilen er selvfølgelig at Brann får stå umarkert å gjøre dette to ganger.


Magic18

Juniorspiller

Ble medlem: 07 apr 03
Innlegg: 118

Lagt til: 22 mai 09, 15:20

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Greit det at jeg skal gi F i hva dommern gjør, men på VGTV har jeg sett situasjonen tusen ganger nå og for meg ser det ut som om ballen spretter PÅ linja, og blir slått ut av Staw som slår den til martinsen som skyter ballen ut.. men men..

Savnet Raio baki der idag ja :(

 

Jeg satt rett ved cornerflagget og for meg så så det ut som om ballen var godt innenfor streken.

---------------------------

#18™


Jayesno

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 apr 09
Innlegg: 14

Lagt til: 22 mai 09, 17:04

Ny keeper!!! Løp og kjøp!

Imponert av 1.omgangen til ffk, de spillte godt. Men er det ikke det ene, så er det det andre. Og endelig en kamp uten Everton drible 3 kæll støttepasning Costa.

Barsom bør benkes neste kamp. I vet han vært skadet og må sikkert ha noen kamper før formen er der. Men Kvisvik og Askar bør være selvskrevne på hver sin kant fremover. Send Mr. Cpt hjem til søta bror. Lala backup for Askar, og Thommasen backup for Kvisvik. Barsom bør bli strøket fra lønningslista.

Heldigvis kamp igjen Søndag. Da tar vi Odd.

---------------------------

You can buy skill, but you can't buy enthusiasm!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 22 mai 09, 17:53

Opprinnelig postet av Magic18

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Greit det at jeg skal gi F i hva dommern gjør, men på VGTV har jeg sett situasjonen tusen ganger nå og for meg ser det ut som om ballen spretter PÅ linja, og blir slått ut av Staw som slår den til martinsen som skyter ballen ut.. men men..

Savnet Raio baki der idag ja :(

 

Jeg satt rett ved cornerflagget og for meg så så det ut som om ballen var godt innenfor streken.

Men var hele ballen innenfor ? Umulig å se på TV, uansett taper vi ikke kampen på dommeravgjørelser...

---------------------------

Få igang angreps-spillet, ellers blir det Adecco neste sesong....
-------
Do join my mafia at http://apps.facebook.com/inthemafia/status_invite.php?from=709870754


Tyggis

Knøttespiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 70

Lagt til: 22 mai 09, 19:26

Opprinnelig postet av Bob Page

Opprinnelig postet av Magic18

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Greit det at jeg skal gi F i hva dommern gjør, men på VGTV har jeg sett situasjonen tusen ganger nå og for meg ser det ut som om ballen spretter PÅ linja, og blir slått ut av Staw som slår den til martinsen som skyter ballen ut.. men men..

Savnet Raio baki der idag ja :(

 

Jeg satt rett ved cornerflagget og for meg så så det ut som om ballen var godt innenfor streken.

Men var hele ballen innenfor ? Umulig å se på TV, uansett taper vi ikke kampen på dommeravgjørelser...


Jeg sitter heller ikke så langt fra corner flagget, og jeg kan med god margin si at ballen var inne. Var faktisk ikke i tvil.


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 22 mai 09, 19:51

Opprinnelig postet av Jayesno

Ny keeper!!! Løp og kjøp!

Imponert av 1.omgangen til ffk, de spillte godt. Men er det ikke det ene, så er det det andre. Og endelig en kamp uten Everton drible 3 kæll støttepasning Costa.

Barsom bør benkes neste kamp. I vet han vært skadet og må sikkert ha noen kamper før formen er der. Men Kvisvik og Askar bør være selvskrevne på hver sin kant fremover. Send Mr. Cpt hjem til søta bror. Lala backup for Askar, og Thommasen backup for Kvisvik. Barsom bør bli strøket fra lønningslista.

Heldigvis kamp igjen Søndag. Da tar vi Odd.

Et av merkligste innlegg jeg har sett i løpet av de åra jeg har vært leser på dette forumet... Men du er selvfølgelig i din fulle rett til ha din egen mening om hvem som bør erstattes og hvem som bør spille... Men seriøst... sende hjem Barsom??  Askar er god og ha fordi han kan spille ok på flere plasser men jeg synes ikke han er god nok til å være et klart førstevalg på kanten ihvertfall


Jayesno

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 apr 09
Innlegg: 14

Lagt til: 23 mai 09, 02:09

Yes. Sier ikke at Barsom er en dårlig spiller. Han er en godt betalt spiller og de har mulighet til å spare en god slant uten å bli betydelig svekket. Økonomien til frekksta er ikke den beste.

De gangene Askar har startet som flanke syntes jeg han har levert. Barsom spillte ikke sin beste kamp mot Brann, og iom det er tøff konkuranse om plassene på midten mener jeg det er på sin plass å benke Barsom. Heller ny kontrakt til Ray for å si det sånn ;) 

 

---------------------------

You can buy skill, but you can't buy enthusiasm!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 23 mai 09, 10:39

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Asgeir

1-0 ved pause er for dårlig etter en så god omgang med fotball fra vår side! Det er her kampen tapes! Vi får minimalt betalt for spill og sjanser, og det er akkurat HER skoen klemmer.

Dette er da tull. Ser du noe fotball i det hele tatt? Hvor ofte er det at lag som har ett like stort spillermessig overtak som FFK hadde i 1. omg leder med mer enn ett mål til pause? Vi skapte da ikke så mange store sjanser?

Jeg uttalte meg ikke bare om sjanser. Jeg uttalte meg også om spill. Noen forsøker å redusere fotball til bare resultat. Det blir meningsløst. Så har du de som forsøker å redusere fotball til bare antall sjanser produsert, som er ditto meningsløst, for sjansene representerer bare 2% av total spilletid. Til slutt har du de som ser litt større på det, og ser at man også kan få dårlig betalt i form av få sjanser i forhold til spill. Når man har vært veldig nær å spille gjennom bakerste mann 10 ganger kan man ikke snakke om at man ikke lager sjanser, siden denne typen sjanser ikke blir regna som "målsjanser".

Mitt poeng er at "målsjanse" ikke representerer noen størrelse/definisjon som gir noe objektivt og fullstendig bilde av en kamp.

FFK hadde i denne kampen diverse halvsjanser som veldig, veldig fort kunne ha ført til scoring (hvor mange ganger småspilte vi i boksen i første omgang), og ingen hadde reagert på stor uttelling hvis FFK hadde leda 2-0 til pause, og det hadde naturligvis skapt helt andre forutsetninger for seier. Hadd FFK leda 3-0 til pause hadde nok folk begynt å mumle om at FFK hadde "flyt", men ingen fotballjournalist i verden ville ha kalt det et "ran".

Det som står klart for meg etter kampen er at FFK hadde stort spillemessig overtak i store deler av kampen, men hadde lav uttelling i form av sjanser, og ultimat; lav uttelling i form av mål.

Brann hadde ekstrem uttelling, og scorte på alt de forsøkte på. For det gjorde de. Vel og bra at FFK har en ikke samspilt bakre firer, men to av målene er jo rett og slett at ballen ramler ned på en brannfot en meter fra målstreken, og dette kan ikke "forklares" ved at bakre firer ikke er samspilt. Når ballen ramler ned på en motstanders fot en meter fra målstreken kan en ikke snakke om ferdigheter, i hvertfall med svært liten grad av sikkerhet.

Greit nok at spillet forut for måla til brann (legg merke til at jeg skriver brann uten stor bokstav, for dette laget har jeg begynt å mislike meget sterkt) er forårsaka av dårlig forsvarsspill, men på to av dem er det rene tilfeldigheter som gjør at det blir scora. På de to andre er det værre, for der blir vi utspilt.

Når vi så får en offside på Dominic, ja, da kan en ikke si at vi ble knust på hjemmebane, akkurat, sjøl om mål-tavla forteller en annen historie.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 23 mai 09, 10:49

Opprinnelig postet av Jayesno

Yes. Sier ikke at Barsom er en dårlig spiller. Han er en godt betalt spiller og de har mulighet til å spare en god slant uten å bli betydelig svekket. Økonomien til frekksta er ikke den beste.

De gangene Askar har startet som flanke syntes jeg han har levert. Barsom spillte ikke sin beste kamp mot Brann, og iom det er tøff konkuranse om plassene på midten mener jeg det er på sin plass å benke Barsom. Heller ny kontrakt til Ray for å si det sånn ;) 

 

Barsom gjør en meget god jobb defensivt, noe som folk har lett for å overse, og han er bevegelig uten ball, noe som i perioder er svært sårt og tiltrengt bevegelse i et stillestående FFK-angrep.

Denne arbeidsmoralen er det som gjør at Barsom fungerer suverent som kaptein, siden han går foran, jobber hardt og planmessig, og han prater også mye med folka sine utpå der.

Han mangler litt tempo- og mann-mot-mann-styrke, men så har han også vært skada i en veldig lang periode. Jeg synes det er meget imponerende hvordan Barsom er igang igjen både mht kondis og ferdigheter.

Det er ikke enkeltspillere som gjør at vi taper så stygt for brann, det er bare litt uflaks og litt generell mange på aggressivitet når vi leder.

Det å lære oss å spille godt når vi leder 1-0 er noe vi må jobbe med, helt klart. Vi må få en ro og en tro på det vi gjør i sånne tilfeller.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 23 mai 09, 14:14

Skjønner ikke de som klager på Lasse Staw. Har akkurat sitti og sett nøye over alle måla i kampen, og kan oppsummere det slik:

1-0: Ros til Borges! Henter ballen dypt fra Askar og vender presist til Thomassen, som slår til Kvisvik. Borges tar et dypt løp igjen og er klar for å hente ballen om det blir nødvendig. Kvisvik slår en fantastisk pasning til Gardar, som egentlig har et dårlig mottak, men som scorer et vakkert mål. Gode prestasjoner.

1-1: Her er det etter min mening feil i FFKs dødballoppsett. Joachim Thomassen(!) er den som dekker Eirik Bakke. Her er det ikke mangel på Piiroja, men rett og slett feil mann som dekker opp en så aggressiv hodespiller. Gerrbrand er den som dekker Einarsson, men slipper han når han ser at 1.ballen går til Bakke. Veldig lett å gjøre på defensiv dødball, men på lukes bort på et så høyt nivå. Staw skal her imidlertid ha ros for en god redning på Bakkes heading!

1-2: Her har Brann litt flaks som får kontring etter en takling fra Borges på Bakke hvor ballen spretter deres vei. Muligens skulle Gerrbrand og Askar ha kjørt et plassbytte, dvs. at Gerrbrand skulle gått som 1.forsvarer og Askar gått i sikring. Men det er vanskelig å vurdere. Thomassen er uansett altfor seint hjemme, og Karadas kan heade inn mål.

1-3: Her er det Gerrbrand som gjør hovedfeilen ved å støte på Karadas. Etterlater seg et stort bakrom! Selvom han gjør den feilen skal Askar følge Vaagan Moen og Martinsen smale inn. Størst feil av Karadas, men også feil fra Askar sin side.

2-3: Dette var faktisk et meget godt angrep fra FFK sin side. Det er Gashi som møter fra å ha ligget høyt i banen, og som på elegant vis legger igjen til Gardar. Så gjør han det en god, offensiv midtbanespiller skal gjøre: han tar et løp inn i boksen istedenfor å nappe seg i løken og være dritfornøyd med den bra pasninga han slo. Gardar vender spillet hurtig til Barsom, før også han fortsetter inn i boksen. Barsom legger inn, Gashi header til Gardar som scorer. Flott angrep!

2-4: Her er det nok en gang Thomassen som følger Bakke. Merkelig, synes nå jeg. Barsom følger Holmvik, men glipper i markeringa. Holmvik header, og den skal Staw ha. Han glipper den imidlertid, og Thomassen har da sluppet Bakke som også er meget sterk i lufta.

Etter min mening har Staw da kun skyld i ett mål(4-2). Det er ingen stor tabbe, men han bør holde ballen fast. Likevel scorer FFK to flotte mål, mens dødballoppsettet defensivt muligens bør endres..


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 23 mai 09, 16:33

Helt enig! Det var ikke mye Staw kunne gjort på målene. Jeg er derimot skremt over at Thomassen kommer ut av denne kampen med en 5er på børsen... Jeg gav han en 3 og føler jeg var snill. Han er direkte skyld i minst to av målene. 2-1 målet er grunn nok til å bli tatt av banen alene!! Jeg blir oppriktig FORBANNA når en spiller lunker sakte hjemover hengende 10 meter bak en JOGGENDE Karadas mens Huseklepp har ballen på kanten og sjansen for innlegg =100%! Dette alene kan ha kostet oss om ikke seieren, så hvertfall poeng...

Ellers er han ufattelig tafatt i duellene på corner. Så det å skylde på Staw blir bare for dumt...



Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f