Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp FFK - Brann 21 mai

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 20 mai 09, 19:02

Opprinnelig postet av Holters

Ser på f-b-tv at verken Thomassen eller Barsom trente i dag.

Men han sier vel samtidig at begge to mest sannsynlig spiller i morra. Jeg er overbevist om at vi får se både Abbe og Jokke i morra. Men det er spissplassen og den sentrale midtbanen jeg er mest spent på.


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 20 mai 09, 19:26

Opprinnelig postet av Holters

** Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvem som skal starte på topp. Tegan pleier å være ræva når han starter, og jeg har ikke den helt store trua. Everton gjør mye bra, men er vaksinert mot å score, og det store uromomentet rundt ham ser dessverre ut til å slå til. Med ham på banen må vi i så fall ha en målscorer ved hans side. Gardar er den eneste spissen med et visst målscorerpotensial, men hvordan er matchformen? Dominic på sin side fortjener sjansen snart, vi henta vel ikke en unggutt på fireårskontrakt for å aldri la ham prøve når spissene ikke scorer?

Vanskelig dette!

Enig i det meste, men er det noen på midten som suger, så er det bare å hive inn PAC og sende Askar opp et hakk. ..og er det egentlig så smart med Askar mot Huseklepp istedet for Pac mot Huseklepp?

2. omg på ullevål foregikk på andre siden av banen, men derifra synes jeg Gardar virket friskere enn folk skal ha det til.. Var han så ille? Har ikke fulgt Brann så nøye i år, men i åpningskampen mot sandefjord sugde de hardt på dødballer. Har de ikke bedra seg noe der, synes jeg helt klart vi kjører Gardar og Everton på topp.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 20 mai 09, 20:04

Hvorfor ikke Askar mot Huseklepp? Askar er en bedre førsteforsvarer enn Czwartek, samtidig som de har jevnt over ganske lik hurtighet.

Vil gjerne se dette laget(hvis de jeg setter opp er klare da):

Staw

Askar   Martinsen   Gerrbrand   Thomassen

Barsom   Borges   Gashi   Kvisvik

Èverton   Adiyiah


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 20 mai 09, 20:40

Jeg synes ikke Askar er en bedre førsteforsvarer enn PAC, men heller ikke så mye dårligere. Argumentet for PAC i startoppstillinga som back er at han er mye sterkere i kroppen i tillegg til å være like kjapp. Han har mer rutine og er mer samspilt med de andre i forsvaret enn det Askar er i øyeblikket.

Amin er uansett fin å ha på kanten generelt, så ingen av alternativene slår like gode innlegg som han (sett bort fra Kvisvik, men han har jeg tiltenkt venstresiden). Jeg tror faktisk at jeg vil vrake Barsom til fordel for Amin fordi han er mer fotballklok enn Barsom. Det som er dumt med det er at man mister den smittende fighter-viljen til sistnevnte. Det er et vanskelig valg, men jeg blir så lei av at Barsom skyter fra håpløse hold fremfor å spille ballen til bedre plasserte spillere. Jeg tror han går seg litt blind med ballen til tider. Han varierer virkelig fra det geniale til det helt horrible. 

Som sagt et vanskelig valg, men det er vel Amin som er fremtiden, eller hur?

 

Mitt lag:

 

                         Staw

 

Pac       Martinsen     Gerrbrandt       Thomassen

 

                 Borges       

Amin                          Gashi              Kvisvik

 

                Everton         Adiya

 

To unggutter på topp har rystet Brann tidligere (2-2 i Bergen med Fofana og Tarik). Egentlig spiller det ingen rolle for meg om det blir Gardar eller Adiya. Jeg synes bare at Adiya har fortjent en sjanse nå. Ingen ting hadde vært morsomere enn at han hadde spilt seg til fast plass. Tror også at Gardar kan gjøre en god figur om motivasjonen er på plass. Håper han får ny kontrakt. Det er som Holters sier at han er den eneste goalgetteren vi har i klubben.

 

Gashi må gi jernet, og springe mer enn noen gang, spille fra seg ballen til en som kan slå pasninger med en gang han får tak i den. Han skal være en duracell-klegg. Borges må ikke falle fullt like dypt som han gjorde mot Enga, men fortsette å være den gode playmakeren han er. Håper ikke Bakke skader han alt for hardt.

 

Jeg er bekymret for Huseklepp denne sesongen. På sitt beste burde han ikke ha de helt store problemene med å snurre rundt med både Thomassen og PAC (det hander han bytter side i løpet av kampen). Det andre som er til bekymring er hvem som skal tåle julingen til Karadas nå som Piroija er borte. Martinsen digger jo smerte, men kan bli noen kilo for lett for sluggeren Karadas er jeg redd.

 

For å demme opp for karadas & co så tror jeg det blir viktig å stå relativt høyt med fireren der bak for å hindre unødvendig skule luftdueller. Martinsen eier alt av bakrom i tillegg til at Gerrbrandt er rimelig plasseringsdyktig. Det blir også veldig viktig å hindre kantene i å komme rundt så de ikke får slått inn på nevnte Karadas. Det blir vanskelig å demme opp for Huseklepp, derfor får Martinsen er meget viktig rolle i denne kampen, nemlig å komme i sikring bak PAC. Han har flink til å komme i sikring tidligere i sesongen så jeg har troa på at det kan fungere. Jeg blir skuffet dersom det er Gerrbrandt som spiller nærmest den backen som skal passe på Huseklepp.

 

(Dette er hvis Huseklepp spiller Ving, eller mer ut mot en side, noe han forøvrig kanskje ikke gjør lengre? Er han ren spiss om dagen?)


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 20 mai 09, 20:55

Det virker som om at Karadaz ikke skal spille fra start. Dette ifølge bloggen til Bergens Tidende sin fotballekspert. Ellers så forstår jeg ikke at han derre Everton stadig får spille fra start. Finnes det en sjanseoversikt over hans prestasjoner ? Så godt som alle her inne har han i sin ønskede lagoppstilling. Synes ungdommen fra Ghana skulle få starte nå. Blir vel som vanlig halshugd nå, men det driter jeg i. For meg er Everton meget svak, skjønner ikke at Jocke kunne si at han er den beste som noen gang har forlatt Brasil for å spille fotball. Var turen fin Jocke ?Cool


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 20 mai 09, 21:17

Det var vel aldri Jocke som var forfatteren av det sitatet...


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 20 mai 09, 21:19

Var vel PMH som uttalte dette, ikke Jocke.

Dessuten er jeg helt uenig med deg. Det er Everton som skaper det meste offensivt, selvom han må jobbe med å bli mer målfarlig. Hadde han hatt en målfarlig spiss ved siden av seg tror jeg få hadde klaget...

Jeg er ellers også enig i at denne "ungdommen fra Ghana", Dominic Adiyiah, bør få spilletid. Jeg vil gjerne se disse to sammen. Når de kom trodde jeg de ville være litt for ustrukturerte til å spille sammen, men spesielt Everton har overrasket meg her. Begge to jobber godt hjem, samtidig som Everton er helt grei på hodet.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 20 mai 09, 21:28

Det var vel ikke PMH som var forfatteren heller. Etter hva jeg kan huske så hadde de blitt fortalt dette i Brasil.... :D


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 21 mai 09, 01:11

Opprinnelig postet av solano2

Det var vel ikke PMH som var forfatteren heller. Etter hva jeg kan huske så hadde de blitt fortalt dette i Brasil.... :D

Mulig det men det var PMH som var smart nok til å si det til pressen.

Støtter fult at Dominic bør få sjangsen, sagt det før han var en av få som scoret treningskampene
Ett av de var utrolig flott også.


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 21 mai 09, 08:42

Bare så synd at Grønnis ikke er tøff nok til å starte med Everton og Adiyah sammen på topp...Frown

---------------------------

You`ll never walk alone...


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 21 mai 09, 10:50

Hvis noen mangler billett(er) til kveldens oppgjør, så har undertegnede to, (ev. tre),  tildels meget "atraktive" plasser til disposisjon på langsiden, (sammen). Plasseringer til disposisjon er som følger; (rad 9 eller 23).

Bakgrunnen er de geopolitiske, strukturelle endringer som vi er vitne til på nåværende tidspunkt.

Forøvrig særdeles hyggelige "krisepriser".

Ta kontakt på tlf. 95 73 54 54, (senest kl. 16:00), hvis noen eventuelt skulle være interessert.

Eneste ulempen er at du/dere da eventuelt må møte undertegnede "face to face" minimum en halv time før kampstart. 

("Tilbudet" gjelder forøvrig kun FFK-supportere) 

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

Wisła Kraków, moja miłość na wieki

The White Star Division


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 21 mai 09, 11:18

Opprinnelig postet av Lemmy

Hvorfor ikke Askar mot Huseklepp? Askar er en bedre førsteforsvarer enn Czwartek, samtidig som de har jevnt over ganske lik hurtighet.



Fordi Askar ikke er noen bedre førsteforsvarer enn PAC. Askars kanskje svakeste punkt som back er en-mot-en defensivt når motstander er rettvendt. Og en av Huseklepp sine sterkeste sider er i mine øyne en-mot-en offensivt når han er rettvendt. For meg er det derfor ingen tvil om at PAC bør starte fremfor Askar.

Askar har vært en positiv tilvekst til nå. Har spilt greit på back og bra på kant. Mot Enga sist, synes jeg han bare var "grei" på kanten. Trekker ekstremt ned at han omtrent satt verdensrekord i å legge innleggene rett i førsteforsvarer. Han har tatt steget fra 1.div bra, men jeg tror kanskje det er på tide å hvile en kamp fra start nå. Tror det kan slå positivt ut. Mitt lag er derfor som følger:


Staw - PAC, Gerrbrand, Martinsen, Thomassen - Barsom, Gashi, Borges, Kvisvik - 2 spisser.

Er veldig usikker på spissene, men i motsetning til mange andre, mener jeg det IKKE bør være Adiyiah. Jeg har sett fyren både på trening og 2.laget og han har ikke vist meg noe som skulle tilsi at han er et førstevalg i en eliteserieklubb. Men jeg skal med glede ta feil, hvis han motbeviser mitt inntrykk. Hvem skal vi da velge? Gardar ute av form, ustabile Tegan som ihvertfall kan score, eller Everton som er vaksinert? Vet ikke jeg, men jo mer jeg tenker på det, desto mer heller jeg kanskje mot at Askar får starte og Barsom prøve seg foran en gang til. (Til tross for at også jeg mener at spisser bør spille spisser)

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 21 mai 09, 11:41

Bra innlegg Scheie!!

Og er 100 % enig med deg når det gjelder Adiyiah. Er slett ikke god på 2 laget, heller ikke døm treningene jeg har sett. Men håper han slår til, men per i dag er han langt unna TL standard. Trur jeg.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 21 mai 09, 12:04

Sterkt uenig med deg der, Scheien. Askar er ikke noen ekstremt god førsteforsvarer, men etter min mening er han da hvertfall bedre enn Czwartek. Dette sier jeg ikke kun på grunn av sistnevntes dårlige kamp på søndag, men jeg syns han surrer med det generelt også. Har aldri hatt noe sansen for Czwartek som spiller, men han har da hatt enkelte kamper hvor han har vært meget god.

Men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor vi maser så mye om det.. Det er da Petter Vaagan Moen som spiller venstrekant på Brann, og han er ingen Huseklepp-type. Wink

Angående det du sier om Adiyiah er det spennende lesning. Har bare sett noen få kamper av ham, der syns jeg han har spilt helt ok.

Men når vi har såpass dårlige spisser som vi har(personlig syns jeg Tegström og Johansson er elendige) bør han få en sjanse. FFK mente at de var ferdige med sånne "Fofana og Koadiou-kjøp", men det er de tydeligvis ikke enda.. Hva er vitsen med å hente en ung spiller fra Ghana hvis han ikke får tillit? Helt horribelt av FFK...


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 21 mai 09, 12:45

Czwartek er en av de mest undervurderte spillerne i tippeligaen. FFK spiller mye mer underholdene (på hjemmebane vel og merke) når han spiller back med sine offensive løp. Askar er god også, bruk han på vingen. Gashi og Borges sentralt og Kvisvik på motsatt kant. På topp? La noen andre enn "klarerikkeåscoremål" spille på topp. Gutten trenger hjelp, orker ikke mere poengtap ala Stabæk og Aalesund på hjemmebane.


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 21 mai 09, 13:13

Jepps. Pål Andre er bedre offensivt på backen enn det Askar var da han spilte der. Fotballklok og flink til å komme på overlapp! Han er også en mye bedre i en mot en defensivt, og definitivt et tryggere valg mot huseklepp. 

 

 


Tyggis

Knøttespiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 70

Lagt til: 21 mai 09, 13:18

Kampen starter kl 18.00?


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 21 mai 09, 13:20

korrekt!


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 21 mai 09, 16:22

Laget:

Staw

Askar - Martinsen - Gerrbrand - Thomassen

Barsom - Borges - Gashi - Kvisvik

Gardar - Adiyiah


JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 21 mai 09, 17:00

Liker laguttaket! Men har ingen god følelse i dag :(

 

---------------------------

Alltid FFK!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24