Husk meg
Brukernavn
Passord

Potensielle bosman-signeringer!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 14 mai 09, 00:00

Nedgangstider i økonomien, men en oppgang følger alltid en nedgang og muligens vil vi se at klubbene på slutten av sesongen ønsker å skaffe seg spillere gratis(+sign on fee, agenthonorar). Det er et par spillere på konkurrende TL lag som kunne passet inn i FFK.

Brann: Kristjan Örn Sigurdsson. Fryktelig ustabil i år, men har i flere år dominert som stopper for Brann. En konkurrent til Raio og Vidar hvis Totte forsvinner? Blir Raio solgt til utlandet kan han være en erstatter?

Lyn: Christian Brink. Kostet vel i sin tid flere millioner for Lyn, en spennende utfordrer om stopperplassen i FFK?
Diego Guastavino. Playmaker med betydelig kvaliteter. Vil koste mye i drift og FFK er per dags dato godt forspent på midtbanen. Dog er Kasey på vei ut og Barsom, Ramberg, Kvisvk og Elvestad er bosmanspillere. Levon drar ganske sikkert hjem når låneavtalen utgår.
Kim Holmen. Usikker her, rask som bare det men mangler elementær ferdigheter. En spiller som kunne blomstret i front med pasningsspillere som Borges og Kvisvik bak seg.

Rbk: Alexander Lund Hansen. Solid keeper å ha i rekkene skulle Braathen bli utleid eller langtidsskadet.

Reginiussen og Fredheim Holm anser jeg som urealistiske for FFK. Forsvinner nok til utlandet begge to.

Kjør bosman-debatt!!Smile

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 14 mai 09, 00:04

Kim Holmen valgte jo bort Stabæk?! før vinduet gikk ut, og sa han ville være i Lyn. Gustavinio blir nok som du sier for dyr, og jeg ser ikke at vi trenger han. Barsom, Ramberg, Kvisvk og (Elvestad) får nok nye kontrakter.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 mai 09, 00:08

Opprinnelig postet av bateman
Rbk: Alexander Lund Hansen. Solid keeper å ha i rekkene skulle Braathen bli utleid eller langtidsskadet.

Tror han tripper etter dama hvis han ikke skriver ny kontrakt med RBK. Satser en tier på at Snorroeggen forsvinner til Danmark og at Lund Hansen følger etter.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 mai 09, 00:12

Brink er den eneste jeg vil ha i FFK. Holmen hadde også vært greit, men jeg tviler på om han vil komme hit hvis han kan tjene det samme i Oslo.

Sigurdsson er god, men jeg tviler på om nivået på fotballen kan holde tritt med nivået på uheldige uvaner i lengden. Gustavino blir nok for dyr, samt nok en utlending å integrere i gruppa. Lund Hansen er RBKs beste keeper og alt for god til å slite benken i FFK (han mistrives på benken i RBK).

Jeg tror krisen må bli litt mer moden (spillerne må merke at tilbudene er mye dårligere enn tidligere) før noen av disse spillerne vil gå med på det FFK er villige til å tilby noen akkurat nå.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 14 mai 09, 00:19

Opprinnelig postet av bateman

Nedgangstider i økonomien, men en oppgang følger alltid en nedgang og muligens vil vi se at klubbene på slutten av sesongen ønsker å skaffe seg spillere gratis(+sign on fee, agenthonorar). Det er et par spillere på konkurrende TL lag som kunne passet inn i FFK.

Brann: Kristjan Örn Sigurdsson. Fryktelig ustabil i år, men har i flere år dominert som stopper for Brann. En konkurrent til Raio og Vidar hvis Totte forsvinner? Blir Raio solgt til utlandet kan han være en erstatter?

Lyn: Christian Brink. Kostet vel i sin tid flere millioner for Lyn, en spennende utfordrer om stopperplassen i FFK?
Diego Guastavino. Playmaker med betydelig kvaliteter. Vil koste mye i drift og FFK er per dags dato godt forspent på midtbanen. Dog er Kasey på vei ut og Barsom, Ramberg, Kvisvk og Elvestad er bosmanspillere. Levon drar ganske sikkert hjem når låneavtalen utgår.
Kim Holmen. Usikker her, rask som bare det men mangler elementær ferdigheter. En spiller som kunne blomstret i front med pasningsspillere som Borges og Kvisvik bak seg.

Rbk: Alexander Lund Hansen. Solid keeper å ha i rekkene skulle Braathen bli utleid eller langtidsskadet.

Reginiussen og Fredheim Holm anser jeg som urealistiske for FFK. Forsvinner nok til utlandet begge to.

Kjør bosman-debatt!!Smile

Kan jo kommentere "dine" spillere hvertfall.

Sigurdsson - hadde vært en kjempeforsterkning. Hadde passet glimrende sammen med Raio. Han er vel den raskeste stopperen i ligaen. Men han er nok ingen billig mann å skaffe seg. Tror nok han forlanger ganske høy lønn. Han holder en klasse høyere enn Vidar Martinsen hvertfall, men heller en billig Vidar enn en dyr Sigurdsson.

Brink - En ok stopper i Tippeligasammenheng. Ville ikke tatt en plass i førsteelleveren til FFK. Har også vært skadet i over ett år nå, dette blir et risikoprosjekt. Ville ikke hentet han til FFK.

Guastavino - Han spiller hengende spiss (Espen Hoff-rollen) bak Kim Holmen evt Lucas Pratto. En spiller som er i ferd med å skape seg et navn i Norge. Ergo blir han også for dyr for FFKs lønnspolitikk. Han ville nok uansett aldri gått til FFK.

Holmen - Njaaaaei. Han har ekstrem fart, er bakromsspiss. Vi mangler bakromsspiss. Men det som er synd med Holmen er at han eier jo ikke ferdigheter med ballen i bena. Altså en ny Brian West... Njaaaei takk.

Lund Hansen - En solid og god keeper som jeg anser som relativt jevngod med Lasse Staw. Da forstår jeg ikke helt vitsen med å hente han. Han er ikke interessert i mer benksliting nå. Vi vil vel bruke Lasse? Nå har han sittet oppe i barteland i flere sesonger og varmet benken. Hadde mannen spilt fast Tippeligafotball for en eller annen klubb hadde han vært i landslagstroppen nå tipper jeg.

Reginiussen og Fredheim Holm - Forsvinner garantert til større ligaer ja. Tipper Reginiussen til Tyskland og Daniel til Frankrike. Helt urealistisk mtp FFK ja, helt enig med du.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 14 mai 09, 00:21

Opprinnelig postet av FFK1903

Opprinnelig postet av bateman
Rbk: Alexander Lund Hansen. Solid keeper å ha i rekkene skulle Braathen bli utleid eller langtidsskadet.

Tror han tripper etter dama hvis han ikke skriver ny kontrakt med RBK. Satser en tier på at Snorroeggen forsvinner til Danmark og at Lund Hansen følger etter.

Et annet tips er:

Snorroeggen til Larvik. Lund Hansen til Odd Grenland som erstatter for 34 år gamle Arni Gautur Arason.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 14 mai 09, 00:34
Endret: 14 mai 09, 00:35
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Plankekæll
Sigurdsson - hadde vært en kjempeforsterkning. Hadde passet glimrende sammen med Raio. Han er vel den raskeste stopperen i ligaen. Men han er nok ingen billig mann å skaffe seg. Tror nok han forlanger ganske høy lønn. Han holder en klasse høyere enn Vidar Martinsen hvertfall, men heller en billig Vidar enn en dyr Sigurdsson.

Enig. Ser gjerne Indridi Sigurdsson i FFK. Drømmesignering på bosman.

Er egentlig ingen andre jeg ønsker (bortsett fra Tore Reginiussen, men det er garantert uaktuelt).

Birger Madsen i Sandefjord er også en OK stopper som kan være verdt å snappe opp gratis.

Guastavino er fryktelig overhypet, Brink har falt igjennom, og Alexander Lund Hansen kan ryke og reise som takk for sist. :) Han lunter garantert etter dama til Danmark.

Holmen er endimensjonal, men har fortsatt et visst potensial. Hevet spillet sitt mye i fjor, og vil jo gi oss en ny dimensjon i angrep med farten sin.

Fredheim Holm ønsker jeg ikke. Ubrukelig som spiss, og veldig overhypet.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 14 mai 09, 08:40

Nei takk til Gustavinho. Makan til egosentrisk spiller.. Setter seg selv foran laget og tror han er messi jr eller noe.. (noe han ikke er). Holdningene hans kom vel godt fram med straffa mot RBK...  Fikk jo straffa til Berbatov mot Everton til å bli "bra"...

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 mai 09, 09:04
Endret: 14 mai 09, 09:04
Endret av: Patrioten

Skjønner ikke at det er noe å diskutere om i det hele tatt, FFK har jo ikke penger og lønnsbudsjettet skal jo ned.

Hvis man hadde hatt penger, kunne man jo like godt forlenget med de vi har.


ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 14 mai 09, 10:23

Er indridi bosman til året? Trodde det var kristian ørn. Men hvis indi er bosman, er det bare å ta kontakt snarest


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 14 mai 09, 13:02

Opprinnelig postet av ffkfmv

Er indridi bosman til året? Trodde det var kristian ørn. Men hvis indi er bosman, er det bare å ta kontakt snarest

Æsj, han hadde kontrakt ut 2011. Wink

Brann-spilleren frister på ingen måte.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 mai 09, 13:40

Tror jeg har blandet Brink og Indy litt. Men appropo at Sigursson (Ørn) er den raskeste midtstopperen i ligaen, det tror jeg ikke. Vidar Martinsen er nok den kjappeste nå som han er frisk. Til nå har han også fyllt skoene til Gerrbrandt og vel så det. Vidar har blitt kjappere enn vi er vant med å se han etter at han ble 100 % frisk.


ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 14 mai 09, 18:03

Jeg synes ikke Christian Brink er god nok for FFK. Han skal slite med å spille seg til fast plass på Lyn, så vi bør heller satse på å videreutvikle de stopperne vi allerede har i Ophaug, Piiroja, Martinsen og Shabani. Gerrbrand anser jeg som tapt. 


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 15 mai 09, 10:34
Endret: 15 mai 09, 10:35
Endret av: Flemastro

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/sport_nrk_ostfold/1.6610357

Kunne tenke meg noen av unggutta til sarpsborg 08 hvis de blir fristilt...


Hompachaka

Bedriftsspiller
Ble medlem: 11 mai 09
Innlegg: 11

Lagt til: 15 mai 09, 11:17

Opprinnelig postet av Flemastro

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/sport_nrk_ostfold/1.6610357

Kunne tenke meg noen av unggutta til sarpsborg 08 hvis de blir fristilt...

Kanskje vi skal hente Hoås tilbake?:P Vi sliter jo litt med spisser som ikke scorer...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 mai 09, 11:27

Opprinnelig postet av Flemastro

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/sport_nrk_ostfold/1.6610357

Kunne tenke meg noen av unggutta til sarpsborg 08 hvis de blir fristilt...

Hugues Wembangomo hadde jeg gjerne sett i FFK. Visstnok et spennende stoppertalent.

Er Ole Jørgen Halvorsen fortsatt like griserask som han var? Skjønner ikke at han ikke har klart å utvikle seg videre. Med den farta, så hadde han jo forutsetning for å bli en bra kantspiller.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Goffa

Juniorspiller
Ble medlem: 21 aug 06
Innlegg: 214

Lagt til: 15 mai 09, 11:31

Magnar Ødegaard er heller ikke så verst.. Han er enda veldig ung, 93-modell, men trener med A-laget til Sarpsborg allerede tror jeg (?) og er på G16-landslaget. Spiller venstreback

---------------------------

Norgesmestere 2006!!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 mai 09, 11:53

Opprinnelig postet av Hompachaka

Kanskje vi skal hente Hoås tilbake?:P Vi sliter jo litt med spisser som ikke scorer...

var redd du mente dette, men med små bostaver sto det (ironi) Wink

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 15 mai 09, 11:58

Av unggutta til Sarpsborg så er Magnar Ødegaard den desidert mest spennende.

Har fulgt ham en stund og han er en tøff spiller til å være så ung.

Han hadde spilt for A-laget hadde det ikke vært for alderen. Magnar har nemlig ikke fyllt 16 ennå.

Tror han er klar i disse dager for spill på A-laget da han fyller 16 den 11.05 

Spilte mange av treningskampene i vinter som stopper, og Sarpsborg søkte om å bruke ham til seriestart. NFF sa nei...

Magnar var også grunnen til at Dardan Mehmeti ikke fikk kontrakt med Sarpsborg  08. Dette fordi de mente han hadde mye av de samme kvaliteter.

 

Men jeg håper Sarpsborg kommer over kneika og beholder spillerne sine... Vi trenger lag i Østfold høyt oppe i seriesystemet.

 

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 mai 09, 12:35
Endret: 15 mai 09, 12:36
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Goffa

Magnar Ødegaard er heller ikke så verst.. Han er enda veldig ung, 93-modell, men trener med A-laget til Sarpsborg allerede tror jeg (?) og er på G16-landslaget. Spiller venstreback

Glemte ham i farta. Spennende spiller det også.

Synd at disse unggutta heller velger Sarpsborg fremfor FFK. Vet at klubben har forsøkt seg tidligere, men de føler at de får bedre matching i Sarpsborg ved å trene med A-laget, spille interkrets, og muligheter for innhopp.

Edit: Interessant lesning, Rafn! :) Skal holde et øye til begge fremover.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24