Husk meg
Brukernavn
Passord

Everton

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 6 1

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 08 mai 09, 09:45

Hadde det vært en ide og forsøkt Everton som ving? Han er rask, teknisk og har ikke den verste innleggsfoten. Dessuten er ikke det så stort scoringspress, kanskje han klarer å senke skuldrene litt, og få mer selvtillit...

Vil egenltig ha han som spiss, men han får det jo ikke til foran mål...

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


marevan

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07
Innlegg: 61

Lagt til: 08 mai 09, 09:57

Jeg er uenig. Om man flytter ham på banen nå, vil han aldri score igjen. Den Psykologisk beskjeden ved å flytte ham på banen vil være: "Du er elendig som spiss, spill et annet sted" + "Du klarer aldri å score mål, kanskje du duger på ving?"

Man skal være rimelig mentalt sterk for å ikke bli påvirket negativt av en slik endring. Til sammenligning :

Tarik brukte vel en del 100% sjanser på å få den første ballen i nettet, og han ble flyttet FRA kantposisjon til SPISS uten at han bøttet inn. Det tror jeg gav selvtillitt og positiv feedback..

Alanzinho brukte jo over 1 sesong på å slå til. Everton bør få minst 6md til på å finne scoringsformen, sålenge han gjør alt annet såppas bra som han gjør.

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 08 mai 09, 09:59

Han er god(best?) til å komme til målsjanser. Det er en forutsetning for å score mål.  Målene kommer.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 mai 09, 10:08

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Han er god(best?) til å komme til målsjanser. Det er en forutsetning for å score mål.  Målene kommer.

Enig, la gutten spille...


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 08 mai 09, 10:10

Everton får måla, trenger bare å få på den seg nødvendig selvtilliten forna kassa.

Han viser virkelig klasse både med ballen og i 90% av de valga han tar.

Gi han fortsatt tid, hadde FFK hatt en bedre spiss ved siden av han i går enn "Tegan" er jeg sikker på at laget hadde scoret flere mål.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 08 mai 09, 11:37

Everton kommer til å score, gi han tid. MEN, han kan ikke spille alene på topp. Han må brukes i et system med 2 spisser, det er min observasjon hittil!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 mai 09, 11:53

helt enig med PK..  vi må bruke 2 spisser.. kanskje vi bør ha everton i spann med trulsen.. tegan snubler jo i alt og ingen ting.

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 08 mai 09, 12:10

Opprinnelig postet av keiko99

helt enig med PK..  vi må bruke 2 spisser.. kanskje vi bør ha everton i spann med trulsen.. tegan snubler jo i alt og ingen ting.

Ja han var elendig i går. Forferdelig assist på målet til Ramberg.


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 08 mai 09, 13:06

Grusom assist.

Trulsen har jo imponert voldsomt på rekruttlaget, så det er absolutt på sin plass at han får starte i tippeligaen.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 mai 09, 13:17

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av keiko99

helt enig med PK..  vi må bruke 2 spisser.. kanskje vi bør ha everton i spann med trulsen.. tegan snubler jo i alt og ingen ting.

Ja han var elendig i går. Forferdelig assist på målet til Ramberg.

ja da det er få ting han gjør bra, men det er flere ting jeg ser han sliter med

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 08 mai 09, 15:03

Enig med Keiko, Tegström er for dårlig.

Everton bør ikke spille ving. Han er ekstremt dyktig i oppspillsfasen, og jeg tror ikke han ville kommet til sin rett ute på kanten.

Bare vent til sommeren, folkens.. Om FFK da klarer å kjøpe en god bakromsspiss tror jeg det kan bli morsomt å følge Everton utover.. Han er dyktig som tilrettelegger, men ikke noen typisk målscorer. Bare se på gjennomspillet av Borges i går, det var herlig!


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 08 mai 09, 15:30

Hehe, mye god ironi her. Tegan er med sin smartness en personlig favoritt. Vil score flere mål for oss i år hvis han får tillitt på topp med en makker som igår. Everton tar seg av jobbinga så ikke noe problem at Tegan er litt "lat". Bruker krefter i de riktig øyeblikkene. Tegan er like utskjelt som Bjarte Vatlestad og Tamas Szekeres, men kommer til å overraske fremoverWink

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 08 mai 09, 15:55

Everton er en kalssespiss, som snart blomster for fullt.

mer tillitt, gir økt selvtillitt.

Først et "flaksemål" og så kommer resten av "ketsjuppen".

Tegan derimot er en "krisesituasjon" spiller.  Kan på mange måter minne om Hoås, ikke i spillestil (selvsagt) , men ved at begge har scora enkelte avgjørende mål.  Dette samtidig som ingen av de holder (holdt) TL.nivå mer enn i enkelte øyeblikk. Tegan er grei å ha som innbytter i krisesituasjoner, men så snart Gardar er på plass og Domi begynner å vise sine "lovende" takter blir det Sarpsborg 08 på Tegan.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 08 mai 09, 17:54

Opprinnelig postet av dracula

Everton er en kalssespiss, som snart blomster for fullt.

mer tillitt, gir økt selvtillitt.

Først et "flaksemål" og så kommer resten av "ketsjuppen".

Tror jeg også.

"Litt tid" betyr ikke tre uker. Det betyr nærmere et par sesonger. Utålmodigheten setter generelt inn alt for fort i norsk fotball.Hvis alle norske lag hadde vært like utålmodige som FFK kan være på sitt verste så hadde f.eks Veigar Pall Gunnarson aldri blitt noen hit i TL. Tilsvarende eksempler finnes det masser av. Men jeg tror ikke det er helt tilfeldig at Stabæk er et av de beste lagene når det kommer til å gi spillerne den tiden de trenger, og et av de beste lagene i serien for tiden.

Mitt tips er at Palmi Rafn Palmason kommer til å bli en ny hit i TL om et år eller to, ettersom Stabæk ( i motsetning til de fleste andre TL lag) vil gi ham den tiden han trenger på å finne seg til rette spillemessig.


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 08 mai 09, 17:55

hva i alle dager er det jeg leser? "Han er dyktig som tilrettelegger," 

må være det dummeste jeg har lest på lenge,,, han må da være den mest ego spillern jeg noen gang har sett !!!

hvis han hadde begynt å løfte blikket sitt litt så kan han bli bra,. og fått litt mere flytt med avslutningene sine

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 08 mai 09, 17:58

Opprinnelig postet av bateman

Hehe, mye god ironi her. Tegan er med sin smartness en personlig favoritt. Vil score flere mål for oss i år hvis han får tillitt på topp med en makker som igår. Everton tar seg av jobbinga så ikke noe problem at Tegan er litt "lat". Bruker krefter i de riktig øyeblikkene. Tegan er like utskjelt som Bjarte Vatlestad og Tamas Szekeres, men kommer til å overraske fremoverWink

 

SKjønner ikke hvorfor folk har sånn tro på Tegan. Han kom i sommeren 07, "Gi ham tid" sier folk, "hvor mye tid ?" sier jeg da. En spiss bør klare å slå igjennom på 2 år hvis han noen gang gjør det...

---------------------------

Få igang angreps-spillet, ellers blir det Adecco neste sesong....
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 08 mai 09, 18:13

Opprinnelig postet av hedvalen

hva i alle dager er det jeg leser? "Han er dyktig som tilrettelegger," 

må være det dummeste jeg har lest på lenge,,, han må da være den mest ego spillern jeg noen gang har sett !!!

hvis han hadde begynt å løfte blikket sitt litt så kan han bli bra,. og fått litt mere flytt med avslutningene sine

Her er jeg totalt uenig. I starten mener jeg at Everton var for egoistisk og glad i å holde på ballen, men jeg syns han har utviklet seg enormt på det området. Nå er han flink til å slippe ballen tilbake tidlig.

Everton må først og fremst jobbe med avslutningene sine, og det å komme i scoringsposisjon. Hvis han klarer å jobbe bra med den biten har jeg veldig trua på ham i fremtiden.


stiansti

Knøttespiller

Ble medlem: 07 nov 07
Innlegg: 47

Lagt til: 19 mai 09, 11:24

Delvis enig..

Everton mot Tromsø vil jeg si ble mer og mer egoistisk.

Isteden for å gå av banen med 2-3 assist, ble han så målkåt at han prøvde å skyte fra litt vanskelige posisjoner istedenfor å gi ballen til noen på blank.

---------------------------

Fredrikstad - Laget i vår by!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 21 mai 09, 17:40

Er han på lån til sommeren eller ut sesongen ?

---------------------------

Få igang angreps-spillet, ellers blir det Adecco neste sesong....
-------
Do join my mafia at http://apps.facebook.com/inthemafia/status_invite.php?from=709870754


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 21 mai 09, 18:58

Ut TL sesongen. Men skal FFK punge ut ca 5millioner for denne karen må han snart vise kvaliteter utover ballføring, teknikk og innsats. Mål eller assist taes gjerne imot. Per dags dato vil FFK neppe benytte seg av opsjonen.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 6 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24