Husk meg
Brukernavn
Passord

Champions league sluttspill

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 04 mai 09, 14:12

Hvem går videre til finalen?   Henry er ute mot Chelsea, noe som kan gjøre det jævlig vanskelig for Barca... Håper på Man u- Barca i finalen, men tror det blir reprise fra fjorårets finale..

Begynner nesten å bli kjedelig med alle engelske lagene. lenge siden Bayern München har vært et storlag i Europa nå gett..

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 04 mai 09, 14:33

Opprinnelig postet av Husgutt

Hvem går videre til finalen?   Henry er ute mot Chelsea, noe som kan gjøre det jævlig vanskelig for Barca... Håper på Man u- Barca i finalen, men tror det blir reprise fra fjorårets finale..

Begynner nesten å bli kjedelig med alle engelske lagene. lenge siden Bayern München har vært et storlag i Europa nå gett..

Barca må vel klare seg uten Puyol(gule kort) og Marques (skade) også?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 04 mai 09, 14:51

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Husgutt

Hvem går videre til finalen?   Henry er ute mot Chelsea, noe som kan gjøre det jævlig vanskelig for Barca... Håper på Man u- Barca i finalen, men tror det blir reprise fra fjorårets finale..

Begynner nesten å bli kjedelig med alle engelske lagene. lenge siden Bayern München har vært et storlag i Europa nå gett..

Barca må vel klare seg uten Puyol(gule kort) og Marques (skade) også?

 

Ja stemmer det. Hvem spiller sammen med Pique da?  (følger ikke sååå mye med på spansk fotball dessverre. Blir nok fotball ellers)

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 04 mai 09, 15:53

Abidal kan spille stopper, og Sylvinho (ex Arsenal) kan spille venstreback.

Håper på Arsenal - Barcelona i finalen.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 05 mai 09, 09:41

Det gikk jo bra mot Real i helgaCool

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 04 mai 09, 14:34

Opprinnelig postet av Husgutt

Begynner nesten å bli kjedelig med alle engelske lagene. lenge siden Bayern München har vært et storlag i Europa nå gett..

Savner på ingen måte Mayern München.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 05 mai 09, 15:17

Har ikke noen lag jeg favoriserer framfor andre utenfor Norges grenser, men håper på Arsenal-Barca i finalen. Ville vært kjedelig med Man U - Chelsea bare året etter de sist spilte mot hverandre i finalen

---------------------------

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 05 mai 09, 18:03
Endret: 05 mai 09, 18:07
Endret av: FFK1903

Måtte Arsenal og Barcelona spille finalen. To lag som jeg tror står godt til hverandre. Verken United eller Chelsea spiller akkurat glitrende underholdningsfotball - i så måte er det kanskje synd at Liverpool ikke kom videre. Arsenal kan spille underholdende, men da må de ha dagen. Kommer enten United eller Chelsea til finalen så er det vel typisk at de får et tidlig ledermål og forsvarer seg deretter kampen inn - og lykkes med det.

Men igjen ser vi i hvert fall hvilken liga som er Europas beste - selv om enkelte mener noe annet. Igjen er altså tre av fire engelske lag med i semifinalen, og kanskje hadde alle fire vært der om ikke to av dem møttes i kvartfinalen. Engelske lag slo ut både serievinneren fra Italia og Spania - Real Madrid ble jo  regelrett knust. De to andre lagene fra Italia ble også slått ut av engelske lag.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 05 mai 09, 20:58

Fy faen i helvete!! Da er hvertfall United i finalen.

Først sklir Gibbs slik at Park kan gjøre 1-0, deretter et vådeskudd fra Ronaldo som Almunia skulle tatt. 2-0 etter 11 minutter er rimelig drøyt. Jeg vil nesten si to mål på en halv målsjans.

Gratulerer United, håper dere blir grusa av Barca i finalen.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 06 mai 09, 10:37

Var litt for enkelt igår. Hadde ikke Gibbs sklidd hadde kampen blitt helt anderledes. Men som United supporter er jeg selvsagt glad kampen ble som den ble, total enhveiskjøring til slutt ihvertfall, Arsenal skapte jo ikke en sjanse før straffa (som var riktig, men litt strengt idømt)

---------------------------

Jørn Moum, gleder seg over seriesølv 2008!
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 06 mai 09, 22:43

fikk ikke sett matchen idag, viasaten er gone.. Men noen som kan forklare hele Øvrebø greia?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 06 mai 09, 22:47

Opprinnelig postet av Solheim

fikk ikke sett matchen idag, viasaten er gone.. Men noen som kan forklare hele Øvrebø greia?

Da kan vi sikkert holde på til i morra tidlig... Men gud så deilig at Barca vant!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 mai 09, 22:50
Endret: 06 mai 09, 22:52
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Solheim

fikk ikke sett matchen idag, viasaten er gone.. Men noen som kan forklare hele Øvrebø greia?

SYKT mange utrolig vanskelige 50-50-situasjoner hele kampen igjennom. Synes synd på Øvrebø.

Jeg hadde klikka i vinkel dersom det var FFK som ikke fikk straffe på de to siste handssituasjonene til Chelsea.

Men jeg fikk finalemotstanderen jeg ønsket. ;-)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 06 mai 09, 22:57

 

[/quote]

Men jeg fikk finalemotstanderen jeg ønsket. ;-)

[/quote]

 

Samme her ;-) Vi bukker og takker!

---------------------------

Svaberget for alltid!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 06 mai 09, 23:03

Noen nevnte noe om tur og flyt for United og lagets vei til CL finalen... Skal vi begynne å nevne Barca?? Makan til dømming finner du bare blant Norske dommere.. Skulle nesten tro at Tom Henning Øvrebø er Norsk jo... Undecided 

 

Har ikke sett så mange vanskelige duell situasjoner i en kamp, hvor ALLE går til fordel for det forsvarende lag, men de to siste, hands situasjonenen jeg tenker på så klart, så er det jo bare å gratulere en meget godt plassert dommer!! At han ikke "ser" dette viser at mannen aldri mer må få dømme viktige kamper på så høyt nivå!!!

 

Men, uansett, United - Barca i CL finalen er det jo bare å glede seg til!!! ;-D

---------------------------

Jørn Moum, gleder seg over seriesølv 2008!
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 06 mai 09, 23:09

fy flate det er ikke lett og være dommer og ikke når du begår feil

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 07 mai 09, 00:53

Opprinnelig postet av Holters

SYKT mange utrolig vanskelige 50-50-situasjoner hele kampen igjennom. Synes synd på Øvrebø.

Jeg hadde klikka i vinkel dersom det var FFK som ikke fikk straffe på de to siste handssituasjonene til Chelsea.

Men jeg fikk finalemotstanderen jeg ønsket. ;-)

 

Helt enig. Et mareritt å dømme denne kampen med så mange skjønnsmessige 50/50 situasjoner. Uansett: drømmefinale!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 07 mai 09, 08:37

Spør dere meg, var det bare en soleklar straffe igår, handsen til Piquet.. Den andre "handsen" traff han jo i armhulen....

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 07 mai 09, 08:43

Opprinnelig postet av Husgutt

Spør dere meg, var det bare en soleklar straffe igår, handsen til Piquet.. Den andre "handsen" traff han jo i armhulen....

Helt enig! Fra sendinga i går: "Drogba faller bare jeg kommer borti tv'en."

 

...synd ManU kommer til å kjøre over Barcelona i finalen :(


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 mai 09, 09:46

Opprinnelig postet av Husgutt

Spør dere meg, var det bare en soleklar straffe igår, handsen til Piquet.. Den andre "handsen" traff han jo i armhulen....

Jeg mener faktisk at handsen til Piquet også kan disktuteres.

Let's face it: Det er hands innafor seksten-meteren hver eneste kamp i engelsk fotball, i norsk fotball, og i CL. Hvis det skulle bli dømt straffe hver gang ville det aldri blitt skutt på mål, for angripere ville da sikte på armene til forsvarerene...

Det er en soleklar hands på Piqué, joda, og Øvrebø ser den, selvfølgelig ser han den, men han bedømmer den som følger:

1) Ballen passerer Piqué bare noen cm fra kroppen, siden Piqué forsøker å blokkere skuddet

2) Ballen treffer Piqué bak kroppen og han har armen ut fra kroppen, ja, men i nesten stikk motsatt retning av der ballen kommer fra, typisk ikke en vinkel på armen som er valgt for å stanse ballen, snarere heller det motsatte.

3) Handsen forhindrer ikke scoring, det er bare å se på utgangsvinkelen osv

Disse tre punktene gjør at det er en helt akseptabel avgjørelse fra Øvrebø sin side.

Folk blir blenda av at det var mange situasjoner som kunne ha vært dømt samme vei, men det er nå engang sånn at en dommer skal dømme situasjon for situasjon, for ellers blir det "3 corner er straffe", og den kompensasjonsdømmer er det siste vi vil ha, tro meg. Hadde det bare vært snakk om den ene handsen til Piqué i hele kampen hadde ingen løfta på et øyebryn med akkurat samme avgjørelse som Øvrebø tok.

Det skal faktisk ikke være sånn at mange nesten-situasjoner utgjør en hel-situasjon.

Husk, folkens, vi ble slått ut av UEFA-cupen på stikk motsatt måte: Prytz ble truffet i armen ved et hardt innlegg fra kant, og det ble dømt straffespark. Hadde dette vært et skudd på mål, derimot, og Prytz hadde forsøkt å blokkere hadde det høyst sannsynlig ikke blitt straffe. Problemet den gang var at hastigheten på ballen var såpass langsom at Prytz burde ha fått armen unna, og nå står han igjen med en utrolig klossete manøver som sendte FFK ut av UEFA-cupen.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f