Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kampen: Fredrikstad - Aalesund 0 - 1 26/4

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 apr 09, 22:10

1. omgang var positiv, og det eneste som manglet var det som alltid mangler for tiden, måla...

2. omgangen virket det ikke som spillerne gadd å spille.. Hva i svare er det som skjer med wehrman om dagen? Den som sutrer høyest om ny kontrakt spiller jo som om han ønsker at FFK skal tape... Ble letta når jeg så Hansi og Wehrman ble bytta ut idag, vanskelig å si hvem som var dårligst av de to, men at de ikke scorer høyere en 2 på ratingen fra min side er ihvertfall helt sikkert!!

 

Ellers var som stjerna over her skrev, bra liv i PH idag, godt å se at det var over 10.000 på stadion igjen, og at angreps spillet til FFK i deler av 1. omgangen viser at det faktisk er håp... men bortsett fra dette var det skremmende å se holdningen til enkelte spillere, spesielt etter 0-1 målet...

 

BB: Uten tvil Raio, som igjen, blør og kriger for FFK og drakta!!

---------------------------

Jørn Moum, gleder seg over seriesølv 2008!
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 26 apr 09, 22:12

Dette var fryktelig pinlige greier, mens AAFK øyensynlig fikk seg en overhøvling av en sur reke i pausen har tydeligvis Grønnis klinka til med en "det ornær seg", for hvordan man kan gå fra det presset i første omgang til den gjennomført bedritne forestillingen vi fikk i andre omgang er meg en gåte.

Jeg husker jeg var avmektig begeistret når vi fikk Wehrman til klubben, vår egen Gennaro Gattuso i tippeligaformat, og trofast moste han seg vei gjennom gjennom motstanderne i den herlige fjorsesongen. Nå er det ikke lett og vite hva man skal tro, men noe er åpenbart ille gæli, og en Wehrman-exit til sommeren er alldeles ikke usansynlig. Trist som faen, som Ari ville sagt.

Hva laget i sin helhet driver med når det kommer til å score mål er enda mer mystisk, for denne gjengen er ufattelig impotent foran kassa. Jeg har opplevd hele spekteret av følelser i min tid som FFKsupporter, ekstrem glede og ekstrem skuffelse, men kampene så langt i år har ikke gitt annet enn frustrasjon, kansje den kjipeste følelsen av alle.

 

 

---------------------------

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 26 apr 09, 22:59

Nå er jeg bare deppe og frustrert. Rett og slett, hverken mer eller mindre.

Hvordan i all verden klarer TV2 å konkludere med at FFK hadde én sjanse, mens Aafk hadde to denne kampen?


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 26 apr 09, 23:04

Opprinnelig postet av Eirik O

kasey hadde bra 1.omgamg men slukner jo fullstendig etterhvert.. synes fortsatt han skal starte,men taes av så fort han byner med den luntinga.. og gi faen i å pip på ham.. flere som gjorde det idag og det tar seg  ikke ut.."norges beste publikum my ass".

Kontroll i store deler idag,men vi kommer jo knapt til avslutninger

Så tafatt som kasey var idag så fortjenern all den pepperen han kan få. Frigi den mannen fra kontrakta sier nå jeg.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 26 apr 09, 23:11

Opprinnelig postet av FFK1903

Nå er jeg bare deppe og frustrert. Rett og slett, hverken mer eller mindre.

Hvordan i all verden klarer TV2 å konkludere med at FFK hadde én sjanse, mens Aafk hadde to denne kampen?

Deppa selv, og drittlei hele TV2, skjønner ikke at jeg gidder å følge med på sendingen deres. De er bare ute etter sensasjoner og såkalte profiler som gjerne driter seg med stupide kommentarer. Hadde det vært VIF/Brann/RBK som hadde hatt en handssitusjon mot seg hadde vi sett 10 repriser...


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 26 apr 09, 23:15

Er det forresten bare jeg som syns Wehrman somler vel mye når han skal ta cornerne? Han daffet bort til cornerflagget og så mest ut som han prøvde å få ned tempoet og hadde sin egen lille gå-sakte-aksjon.


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 26 apr 09, 23:20

Opprinnelig postet av FFK1903

Er det forresten bare jeg som syns Wehrman somler vel mye når han skal ta cornerne? Han daffet bort til cornerflagget og så mest ut som han prøvde å få ned tempoet og hadde sin egen lille gå-sakte-aksjon.

Jeg satt nærme banen i dag og fikk se Wehrman på ganske så nært hold - og jeg synes rett og slett han så sliten ut. Han pustet tungt og tok seg sikkert de pausene han kunne få på veien til cornerflagget.


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 26 apr 09, 23:30

Opprinnelig postet av aavdst

Opprinnelig postet av FFK1903

Er det forresten bare jeg som syns Wehrman somler vel mye når han skal ta cornerne? Han daffet bort til cornerflagget og så mest ut som han prøvde å få ned tempoet og hadde sin egen lille gå-sakte-aksjon.

Jeg satt nærme banen i dag og fikk se Wehrman på ganske så nært hold - og jeg synes rett og slett han så sliten ut. Han pustet tungt og tok seg sikkert de pausene han kunne få på veien til cornerflagget.

Trur han sliter litt om dagen, skaden han fikk i vinter har preget oppkjøringen hans veldig negativt.


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 27 apr 09, 00:13

Å pipe på egne spillere hører da ikke hjemme uansett! Er man så irritert på egne spillere så la være å gi en lyd fra deg da de blir bytta ut! Helt klart lov til å komme med et frustrasjonsbrøl hvis en spiller mister en ball altfor lett, men piping på egne spillere hører aldri hjemme! Irriterende og latterlig gjort...

Virker som det ikke er mange her, men jeg mener helt klart at Wehrman gjorde en godkjent første omgang. Han ligger i ankerrollen sin og plukker opp mange baller. Han slår også mange gode oppspill opp til spissene. Helt enig at han faller bort i andre omgang og har et par veldig farlige balltap der, men det kan det være flere grunner til. Han kan f.eks. være veldig sliten. Har jo sagt selv at han er langt unna kampform. En del utenomsportslig som kanskje påvirker han i negativ grad. Uansett hva, man skal ikke pipe på han av den grunn!

Er enig i at han har hatt en dårlig start på denna sesongen, men føler at vi så litt av gode, gamle Kasey i første omgang. Til tross for at han også har hatt noen uheldige utspill i media mener jeg at det er mulig å vise han såpass respekt at man ikke piper på han. Han var, etter min mening, hovedgrunnen til at FFK sikra seg medalje i fjor.

En annen ting, jeg var bombesikker på at det kom til å bli tap da FFK startet med dissa "flo-pasningene" på slutten der. Kan ikke huske når det har vært en god oppskrift for FFK. Etter min mening et lag som klart er best når ballen er så nærme bakken som mulig.

Nei, detta var en frustrerende kamp. 


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 27 apr 09, 08:41

Altså, Wehrmann fikk velfortjent kritikk for den nte totalt umotiverte feilpasningen, så presterer han å klage å kjefte på publikum (da han ikke klarer å slå en 1 meters pasning til Askar) , og dermed setter folk igang å pipe.

Jeg mener også han hadde stor skyld i baklengsmålet, da han skulle spurtet og tatt stopperplassen da han så Martinsen datt i en duell. Men han luntet jo bare etter...

Den mannen fortjener ikke benkplass engang. Mye bedre å ha Elvestad som backup for Borges.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 27 apr 09, 09:06

Hva er det grønis har imot Dominic?  Hvorfor sette Tegstrøm og Gardar sammen? gardar er rusten, og dessuten er de for like i stilen.. Begge er "store og trege".. Nei, grønhagen gjør altfor mye rart...

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 apr 09, 09:18

Opprinnelig postet av ommb

Å pipe på egne spillere hører da ikke hjemme uansett! Er man så irritert på egne spillere så la være å gi en lyd fra deg da de blir bytta ut! Helt klart lov til å komme med et frustrasjonsbrøl hvis en spiller mister en ball altfor lett, men piping på egne spillere hører aldri hjemme! Irriterende og latterlig gjort...

Virker som det ikke er mange her, men jeg mener helt klart at Wehrman gjorde en godkjent første omgang. Han ligger i ankerrollen sin og plukker opp mange baller. Han slår også mange gode oppspill opp til spissene. Helt enig at han faller bort i andre omgang og har et par veldig farlige balltap der, men det kan det være flere grunner til. Han kan f.eks. være veldig sliten. Har jo sagt selv at han er langt unna kampform. En del utenomsportslig som kanskje påvirker han i negativ grad. Uansett hva, man skal ikke pipe på han av den grunn!

Er enig i at han har hatt en dårlig start på denna sesongen, men føler at vi så litt av gode, gamle Kasey i første omgang. Til tross for at han også har hatt noen uheldige utspill i media mener jeg at det er mulig å vise han såpass respekt at man ikke piper på han. Han var, etter min mening, hovedgrunnen til at FFK sikra seg medalje i fjor.

En annen ting, jeg var bombesikker på at det kom til å bli tap da FFK startet med dissa "flo-pasningene" på slutten der. Kan ikke huske når det har vært en god oppskrift for FFK. Etter min mening et lag som klart er best når ballen er så nærme bakken som mulig.

Nei, detta var en frustrerende kamp. 

Veldig uenig ang Whermann, sølvet er som snøen som falt i fjor. Nå er det ny sesong, og da kan han ikke leve på gamle prestasjoner. Preget av utenomsportselige ting, javel, men nå er det da whermanns egen feil at han går ut i media og griner etter ny kontrakt da.. Skjønner godt at folk piper når han nesten ikke gidder en gang..

---------------------------

Få igang spissene, ellers blir det Adecco neste sesong....
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


kingcobra

Bedriftsspiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 11

Lagt til: 27 apr 09, 09:34

sier bare herregud, så vanvittig dårlige foran mål er vi.

og de derre korte cornerne vi holder på med er bare tull,

klarer ikke og omsette en enest sjanse.

 

gruer meg til og dra til lerkendal til helgen....det kan bli stygt

---------------------------

umulig mulig umulig


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 27 apr 09, 10:19

Hallo her var det mye negativt.

Hadde vi skåra ett mål i 1 omgang hadde alle vært knallfornøyde, da hadde vi vunnet kampen. Vi hadde også spilt bra, og alle hadde vært enig om det.

Rekdal sa til folka sine at dersom de ikke presset og løp max i 2ndre omgang kom de til å måtte gå hjem til Ålesund. Dette gjorde de, og fikk ett heldig mål og vant kampen.

Get over it, det er bare flaks fra Ålesunds side, og udyktighet fra FFK at vi ikke klarer å skåre. Hadde vi spilt dårlig hadde jeg vært mer bekymret.

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 apr 09, 10:28

Problemet er at det handler om å score mål i fotball. "Man vinner ikke kamper med flott fotball" sa KTE etter hjemmetapet mot Lyn i 2006. Spiller vi flott fotball, men ikke klarer å score rykker vi ned. Desuten varer en fotballkamp i mer enn en omgang. I 2. omg var FFK fullstendig tafatte, giddaløse....

---------------------------

Få igang spissene, ellers blir det Adecco neste sesong....
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


Memyselfandi

Juniorspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 154

Lagt til: 27 apr 09, 10:49

Har fortsatt tro på at Tegstrøm kan bli spissen som trengs, men han trenger en makker som er litt som Tarik (kom hjem). For øvrig er det skremmende å se hvor nervøse guttæne blir når de nærmer seg motstanders 16m. Må tydeligvis trene på avslutninger, MASSE avslutninger......

---------------------------

Gud forby at Ham-Kam spiller i tippeligaen igjen.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 27 apr 09, 11:03

Opprinnelig postet av Bob Page

Desuten varer en fotballkamp i mer enn en omgang. I 2. omg var FFK fullstendig tafatte, giddaløse....

2. omgang startet bra de første 5 min. Etter målet var man tafatte, men ikke giddaløse.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 27 apr 09, 11:06

Okei, førsteomgangen var fartsfylt fra FFKs side (men uten de helt store sjansene). Likevel mener jeg det må være lov å rope varsku her etter to hjemmekamper på rad med tap - og spesielt UTEN SCORING.

Ta også med griseflaksen vi hadde i Stavanger med i beregningen, og det blir vanskelig å komme bort fra at vi er inne i en svært tung periode. Frykter også at vi blir slukt hele i Trondheim, dessverre.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 27 apr 09, 11:09

Opprinnelig postet av Lemmy

 

Kvisvik: Tjaa. Helt ok kamp, men litt skuffende allikevel.

Når jeg nå ser høydepunktene på nytt igjen ser jeg jo at karate-Raymond burde og skulle hatt ett rødt kort etter nedslaktingen av Fredrik Carlsen nede ved eget cornerflagg foran Plankehaugen i første omgang. Han tar rennafart og planter knottene i knehasene hans, en hel meter unna ballen. Han ser jo ikke på ballen engang. I tillegg var dette bakfra, noe som gjør det vanskelig for Carlsen å komme seg unna. Når han i tillegg må byttes ut pga denne hendelsen synes jeg hele situasjonen blir litt flau for Raymond.

Fra min posisjon (helt oppe under taket på motsatt langside) så det ut som et soleklart frispark. Det så ut som om Raymond var furten over å ikke få frispark noen sekunder tidligere (midt på banen). At unge Carlsen ikke fikk frispark så helt uforståelig ut for meg der og da. Visste ikke at jeg hadde så rett.

Så vi var faktisk heldige som fikk fullføre kampen med fullt lag. Når det er sagt, var ikke dommer Sælen mye til hjemmedommer heller. Vil faktisk påstå at han nesten hadde satt pengene sine på Aalesund på Oddsen i dag. Mye rart fra den kanten.

Hva er problemet til våre spillere?? Tåler vi ikke litt motgang? Kvisvik fyller 35 (!!!) år i år, han burde i det minste være rutinert nok til å ikke miste hodet slikt. I tillegg Wehrman (som også er vår nest eldste) oppfører seg som en sutrete unge når det butter litt. Nei, brett opp ermene og trå til!!!


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 27 apr 09, 11:27

Nok er nok....

Nå bør og skal Werhman, Ramberg, Tegan og Kvisvik benkes til neste kamp. Inn med de yngre, det kan ikke bli verre enn dette...

Mot RBK :

Staw

Askar     Martinsen     Piiroja (k)     Thomassen

Lalawele     Borges     Gashi     Wallace

Adiyah     Everton

Men er Grønnis tøff nok til å gjøre det, tviler...?

---------------------------

You`ll never walk alone...



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24