Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK budsjetterer med gigantisk spillersalg

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 apr 09, 18:17

VG avslører i dag at FFK har budsjettert med et enormt spillersalg. ffksupporter.net utbroderer saken. :)

www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1681

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 17 apr 09, 18:23

Har en god følelse for at ffksupporter.net erfarer stemmer bra med virkeligheten.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 17 apr 09, 18:43

Mener klart at troverdigheten til ffksupporter.net er definitivt større enn den tabloide varianten til VGCool


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 17 apr 09, 20:55

Ja bra sak Holters, vesentilig mer troverdig en avisene som vanlig.

Merker jeg er skeptisk til politikken her. farlig ting det der å budsjettere med spillersalg.
Meget uforutsigbare inntekter, som lett kan føre til desperate salg til dårligere betingelser enn nødvendig. 
Wallace har utviklet seg masse så langt, og vil sikkert fortsette med det, ergo så selger vi ikke på topp hvis det selges nå.
Dessuten mener jeg det er ganske smart å ha to brasilianere her (les fra samme fjerne kultur) samtidig hvis vi først skal ha noen. Alle fall før begge er godt integrert. Det øker sannsynligheten for trivsel, trygghet og resultater.


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 17 apr 09, 21:21

Med dette på bordet er det jo rimelig sikkert å anta at han forsvinner til sommeren, midt i sesongen. Med stallen vi har i dag, har vi ingen(?) venstrebacker som kan gå inn og overta plassen på førstelaget, med to spillere for mye i stallen er det ikke sannsynlig at det blir hentet inn noen heller. Av det kommer det et par tanker.

Et alternativ er vel å omskolere Thomassen, han har vist seg frem på den plassen før og klarte seg veldig bra den gang. Burde klubben bruke tiden frem til sommeren med å la Jokke spille venstreback og dytte Wallace et ledd frem? Dette vil jo gå utover kvaliteten, men alternativet er ikke akkurat så bra.

Vil det også være en god tanke og ha Wallace lenger frem i banen, her vil han da forhåpentligvis sette et par mål, noe som kan bidra til større interesse og mer $$ til FFK?

Hvilke andre alternativer har vi? Askar? Juniorer? Innkjøp? 3-5-2?


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 17 apr 09, 22:11

Iblant kan man lure på om gutta som sitter og styrer skuta i FFK har en eneste kroppsdel i virkeligheten.

For det første vet man at det til slutt går rett til helvete om man skal drive å budsjettere med minst ti millioner kroner i inntekt på spillersalg hvert år.

Spillersalg er en ekstremt usikker faktor, og samtidig som vi sitter midt i en økonomikrise, tilskuertallet synker jevnlig og i tillegg ser at nivået på Tippeligaen har stupt, er dette utrolig optimistisk og lite gjennomtenkt. Både agenter og speidere sier gang på gang at norsk fotball ikke interesser B-klubbene i Europa lenger engang.

I et budsjett skal man alltid være pessimistisk med tanke på inntekter. Det blir akkurat som å beregne for lite prosenttrekk i skatt hvert eneste år, og tro at det ordner seg til slutt uansett. Faktum er at du gang på gang får en skattesmell. Er målet at klubben skal gå i null eller bare et lite underskudd hvert år som kan dekkes av Høili, eller drives forsvarlig?

Når sist gikk FFK i pluss? En gang på 60-tallet da den største utgiften var nye fotballer?

På tide at VIP-folka på kontorene får bena ned på bakken og ser realiteten: FFK har ikke råd til stjernene, FFK må bygge sine egne. Bare se på hva Stjernen har foretatt seg de seneste årene, og hvordan de tvinges til å snu om på hver eneste sten og bygge alt på nytt.

Selvfølgelig smeller VG på alt de klarer og litt til, men personlig synes jeg det ffksupporter melder er ille nok.

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 17 apr 09, 22:16

Ser på dette som nok en negativ sak for klubben som det er så gøy å se spille kamper. Men nå føler jeg at det har blitt alt for mye fokus på utenomsportslige saker. Måtte jeg ta feil, men har en veldig dårlig feeling over dette...........


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 19 apr 09, 19:43

Opprinnelig postet av Holters

VG avslører i dag at FFK har budsjettert med et enormt spillersalg. ffksupporter.net utbroderer saken. :)

www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1681

Mange ulike og ikke minst, kreative former for (des)informasjon i dagens globale samfunn, dog.

(...) ffksupporter.net har lenge vært klar over klubbens budsjetterte spillersalg, men har valgt å legge lokk på saken for å skåne klubben. (...)

Mitt spørsmål blir da følgelig;

Hvorfor har ikke ffksupporter.net, (som er en uoffisiell nettside), valgt å publisere denne type informasjon tidligere? Tror definitivt at mange supportere hadde ønsket tilgang til slik informasjon på et noe tidligere stadium.

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

Wisła Kraków, moja miłość na wieki

The White Star Division


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 apr 09, 13:45

Det er mye vi har valgt å tilbakeholde opp igjennom tida grunnet diverse årsaker. F.eks. for å beskytte kilder, at spillere ikke skal glippe, eller fordi vi tror det bare vil skape enda mer uro rundt en klubb som allerede fosser over av drit.

Hva årsaken eventuelt er eller har vært er likegyldig, det er vår rett å foretå slike vurderinger som det private nettstedet vi er, selv om jeg forstår at du ønsker å være tabloid og skape et ikke-eksisterende problem. Samarbeidet med de offisielle sidene til klubben har ikke hatt en dritt innvirkning på dette.

Når det er sagt, så synes jeg reaksjonene på det budsjetterte spillersalget har vært labre. Jeg trodde det ville skape mye mer kritikk. I fjor budsjetterte TIL med 16 millioner i spillersalg, og ble slaktet over hele i Norge. FFK har omtrent like dårlig økonomi og budsjetterer i samme størrelsesorden uten at folk ser ut til å bry seg nevneverdi. Det er skremmende.

Men overlever klubben dette året, så har man heldigivis litt mer handlingsrom.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 20 apr 09, 14:43

Null stress.. Vi skal da vinne Europacupen i år! Cool

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 20 apr 09, 15:11

greit nok at man satser på å selge spillere. Men er det noen med litt peilig som vet om de har budsjettert med spillerkjøpt. Altså selger vi Wallce må vi jo ha inn en til på den plassen, eller sattser de på at spillerinnvest kjøper ny spiller?


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 20 apr 09, 15:14

Blir vel Joachim Thomassen som blir venstreback da..

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 20 apr 09, 15:16

Opprinnelig postet av Husgutt

Blir vel Joachim Thomassen som blir venstreback da..

og hvem fler? kan jo ikke bare ha en. kan jo få noen kort eller skader. Tynt nok som det er i forsvaret om dagen


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 20 apr 09, 15:18

Amin Askar har vel spilt endel venstreback i Moss..

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 apr 09, 15:25

Askar kan også spiller venstreback, det er det han har spilt mest i Moss, samt Ophaug har jo også figurert der med hell. Uansett enig i at det blir tynt i forsvaret om noen går ut derfra i sommer uten at andre hentes inn.

I verste fall kan jo både Gerrbrand, Wehrman, Tegan og Wallace forsvinne i sommer (i tillegg til kanskje eldre herrer som Czwartek og Kvisvik?) Da må jo selvsagt noen også inn.

Dette med spillekjøp er litt annerledes. Et spillerkjøp hever verdien på stallen, og da kommer det avskrivninger osv. i tillegg. Mye regnskapsteknikk.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 20 apr 09, 23:00

Opprinnelig postet av mysthical

greit nok at man satser på å selge spillere.

Hva i alle dager er greit med det?

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 21 apr 09, 03:08

Vi må regne med som en liten klubb i ett lite land at vi må selge en spiller nå og da, hvis ikke må vi glemme å hente ambisiøse spillere fra blant annet latin-amerika. Celso f.eks har ikke kommet hit for ett langt liv i Norge, men fordi det er ett springbrett til større ligaer.

Å budsjettere med det er derimot er ett høyrisiko spill som er rimelig hodeløst. Og som i værste fall kan føre klubben ut i akutt og alvorlig krise. En krise som kan unngås ved å ta grep før man faktisk er helt nødt til det.
Som leder i næringslivet har jeg alltid hatt som motto å være kjip i begynnelsen av året, når jeg skal forhandle budsjetter med sjefen, for å sikre at jeg er en helt på slutten, når jeg skal levere resultatet.

Derfor er jeg litt nervøs når jeg vet at Rune Henriksen kommer fra ett selskap som sjeldent eller aldri har tjent penger, nemlig Adecco. De har kun satset på stadig høyere omsetning skal redde dem, Håper virkelig ikke det er en strategi han fører med seg inn i FFK.

Bare det at alle nå vet at FFK budsjetterer med spillersalg, gjør sjangsen stor for at vi får dårligere priser enn vi burde.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 21 apr 09, 09:37

Opprinnelig postet av Truger

Opprinnelig postet av mysthical

greit nok at man satser på å selge spillere.

Hva i alle dager er greit med det?

Siden FFK ikke har de største musklene rent markedsmessig osv så er FFK sin mulighet nå for å hevde seg i toppen å kjøpe ungt og billig og selge de dyrt. Så at de satser på det har jeg ingen problemer med så lenge de beholder en grunnstamme.


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 21 apr 09, 09:43

Opprinnelig postet av mysthical

Opprinnelig postet av Truger

Opprinnelig postet av mysthical

greit nok at man satser på å selge spillere.

Hva i alle dager er greit med det?

Siden FFK ikke har de største musklene rent markedsmessig osv så er FFK sin mulighet nå for å hevde seg i toppen å kjøpe ungt og billig og selge de dyrt. Så at de satser på det har jeg ingen problemer med så lenge de beholder en grunnstamme.

 

Så plan a) er

1. Kjøp gode spillere billig 2) Selg de man ikke trenger dyrt, samtidig beholder man en god grunnstamme

Plan b) bør være å kontakte Høili

 

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 21 apr 09, 09:45

Men det er en stor forskjell på å satse på utvikling og videresalg og å budsjettere med spillersalg. Brått så blir Wallace langtidsskadet. Da sitter vi der med skjegget i postkassen og -10 mill i forhold til budsjettet. Skal mye til å ta igjen det. Tjener dem penger på spillersalg får dem heller ta det som en fin ekstrapost i regnskapet. I budsjettet har det ikke noe å gjøre

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3