Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 31 mar 09, 22:50

Nå som dette overgangsvinduet snart er over ( tar forbehold i skrivende stund at FFK er ferdig for denne gang ), så lurer jeg på om folk er fornøyde med signeringer / låneavtaler ?

Personlig må jeg si at jeg er fornøyd.....mtp at finanskrisen generelt har rystet klubbene og bidratt til langt mindre spennende aktivitet.

---------------------------

You`ll never walk alone...


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 31 mar 09, 23:54

Litt mange midtbanespillere og litt lite høyrebacker, selv om det ser ut som at Agim kanskje tar steget i år... Stadheim forsvinner, så klubben sparer en del på lønningene der.

Syns det er litt dumt at kontraktsituasjonen med Wherman fremdeles er uklart iom de eneste mulighetene nå er å enten forlenge kontrakten hans (på hans betingelser), eller la han gå som bossmann til høsten....

Ellers syns jeg det er bra at Tegan fortsetter ihvertfall fram til sommervinduet. Hvis han endelig får igang målkontoen kan dette bli en gøy sesong.

Askar har jeg bare sett en gang, i en treningskamp i østfoldhallen og ble litt imponert av ham der, men når tom Rune Haugen mener dette er en knallsignering kan det bare bety suksess. Cool

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 08 mai 09, 16:29
Endret: 08 mai 09, 16:30
Endret av: Shadar

Jeg ser ut av forumet til stabaek at Morten Morrisbakk Skjønsberg er i ferd med å spille seg ut av laget blant annet etter et par blemmer mot Glimt. Kunne det vært aktuelt å erstatte Gerrbrandt med MMS i et bytte mot Tegstrøm mon tro (mener å huske at Stabæk har snust på Tegstrøm)?

Tegstrøm er dyr for FFK som har nok av spissalternativer (Gardar, Trulsen, Adiya og Everton).

FFK trenger et alternativ når Gerrbrandt forsvinner. Slik situasjonen er nå, som Ophaug er ute, så han vi ingen innbyttere sentralt i forsvaret.

Logikken er altså at det er bedre med en dyr spiller man trenger enn en dyr spiller man ikke trenger (Gitt at Tegstrøm ikke slår til og satses på for fullt).

Ser ikke dette som helt realistisk, men det er lov å håpe? MMS vil vel ikke til Østfold, og sannsynligvis er han mer verdt enn Tegstrøm.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 08 mai 09, 17:49

Du har et poeng. Tror også at Tegan ikke kommer til å slå igjennom. Han har hatt nok av tid til å slp igjennom nå. Han har tross alt vært her i 2 år til sommeren.... Men på en annen side, har vi bruk for en spiller som stadig kan komme med blemmer ?

---------------------------

Få igang angreps-spillet, ellers blir det Adecco neste sesong....
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 08 mai 09, 18:09

Tipper det skal en del til før han havner i FFK. Han er nok rett og slett for dyr i drift.

I tillegg så har vi Martinsen, Piiroja, Shabani og Ophaug. Fire stoppere er etter min mening nok. Gerrbrand er ikke tatt med ettersom han mest sannsynlig forsvinner.


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 08 mai 09, 19:06

Opprinnelig postet av Lemmy

I tillegg så har vi Martinsen, Piiroja, Shabani og Ophaug. Fire stoppere er etter min mening nok. Gerrbrand er ikke tatt med ettersom han mest sannsynlig forsvinner.

 

 

I tillegg tipper jeg at Piiroja forsvinner. Får han og klubben et godt tilbud tenker jeg at de lar han gå :-(

 

 

 


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 08 mai 09, 19:28

Det er liten tvil om at vi først og fremst bør slanke troppen i sommer, ikke forsterke. Den økonomiske driften må være ansvarlig og antallet A-lagsspillere er for høy.

Kasey og Gerrbrand må selges i sommer skal vi få noe igjen for de. Kommer Kasey tilbake i godt gammelt slag vil jeg ha ham med videre. Gerrbrand er en virkelig god stopper, men her ser det ut som om Totte er i konflikt med klubben - og ingen spillere er større enn klubben. Markedsverdien på begge disse spillerne har mest sannsynlig dalt betydelig, i tillegg er de bosman spillere. 1mill totalt for disse? I tillegg ville jo klubben spart endel kroner i lønn.

Ellers burde spillere som Adiyiah(5valg på topp) og Elvestad(langt bak i rekka sentralt) utleies til en Adecco klubb. FFK gjør sjeldent dette, lar de heller matche seg på 2div nivå. Adecco klubbene ville også bidrat med lønn til spillerne.

Disse 4 "ut" ville gitt FFK bedre økonomiske utsikter.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 mai 09, 20:12

Tror Tegstrøm, Gerrbrandt, Gardar, Levon og Kasey  forsvinner. Vi får vel noen kroner for Tegan kanskje. Resten tror jeg vi lar gå gratis om noen vil ha dem. Levon går jo uansett tilbake etter lån... Unggutten Lalawele Atakora vet jeg ikke status på, men han koster kanskje så lite at han får forlenget låneperioden, eventuellt kontrakt om de ser potensialet i ham?
Av andre Bosmannspillere så er jo Raymond og Barsom aktuelle. Her står det helt sikkert på pris (les:lønn) og kontraktslengde.

Uten at det har noe å si for overgangsvinduet, men klubben bør jo snarest få en ny kontrakt med Jocke Jonsson og ikke minst Jerry Knutsson.


Goffa

Juniorspiller
Ble medlem: 21 aug 06
Innlegg: 214

Lagt til: 09 mai 09, 11:36

 Ønsker følgende lag etter at sommervinduet er stengt. Nå vet jeg ikke hvordan FFKs økonomi er pr dags dato, men håper at de får rå til å hente inn en spiss ved salg av Tegstrøm, Gerrbrand og Wehrman! Tegstrøm er dyr i drift i forhold til hva han presterer og Wehrman og Gerrbrand har vist så dårlige holdninger at jeg ikke synes de fortjener å være i FFK lenger! Trenger også en backupspiller i forsvar hvis Gerrbrand forsvinner.

Keepere:
Lasse Staw
Erik Bråthen 

Forsvar:
Pål André Czwartek
Jan Tore Ophaug
Patrik Gerrbrand [Selges]
Vidar Martinsen
Agim Shabani
Fernando Wallace Pereira
* Ny forsvarsspiller (Ung spiller. Ikke nødvendigvis rett inn i start 11. En spiller for fremtiden) 

Midtbane:
Amin Askar
Lalawele Atakora [Ikke fornye leieavtale]
Abgar Barsom
Celso Borges
Kasey Wehrman [Selges]
Ardian Gashi
Hans Erik Ramberg
Raymond Kvisvik
Joachim Thomassen
Levon Pachajyan [Ikke fornye leieavtale]
Martin Elvestad 

Angrep:
Dominic Adiyiah
Michael Trulsen
Gardar Johannsson
Éverton Da Costa
Andreas Tegstrøm [Selges]
* Ny spiss (Forhåpentligvis rett inn i start 11 sammen med Everton)

Da har vi en tropp på 22 spillere hvis jeg ikke har regnet feil..

---------------------------

Norgesmestere 2006!!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 09 mai 09, 11:40

Wehrman og Gerrbrand får vi uansett ikke penger for. Begge er Bosmanspillere når overgangsvinduet åpner.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 09 mai 09, 12:10
Endret: 09 mai 09, 12:11
Endret av: Ramp

Til Goffa: Hva legger du til grunn når du ikke vil at vi skal forlenge med Lala? Regner med at du har sett ham i aksjon?

Etter hva jeg har hørt har Lala vist lovende takter, en ung gutt som neppe er så dyr og som ikke ble hentet for å gå rett inn på laget.

Ser gjerne at du utdyper litt her...

 

*endret skrivefeil

---------------------------

-FFK
-Manchester United
-Stjernen


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 09 mai 09, 12:30
Endret: 09 mai 09, 12:38
Endret av: Holters

Lala er likevel såpass dyr at han må overbevise for at FFK skal kjøpe ham fri. Han skal f.eks. være dyrere enn det Askar var.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 09 mai 09, 15:21
Endret: 09 mai 09, 15:47
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av Goffa
Forsvar:
Pål André Czwartek
Jan Tore Ophaug
Patrik Gerrbrand (Selges)
Vidar Martinsen
Agim Shabani
Fernando Wallace Pereira

* Ny forsvarsspiller (Ung spiller. Ikke nødvendigvis rett inn i start 11. En spiller for fremtiden) 

Hva med Raio?


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 10 mai 09, 00:35

Opprinnelig postet av Per Egil

Wehrman og Gerrbrand får vi uansett ikke penger for. Begge er Bosmanspillere når overgangsvinduet åpner.

Ønsker noen klubber disse spillerne allerede i sommer må de betale en kompensasjon til FFK, eventuelt kan de signere kontrakt med spilleren som da vil være tilgjengelig på "free transfer" etter endt sesong.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 10 mai 09, 14:29

Opprinnelig postet av Holters

Lala er likevel såpass dyr at han må overbevise for at FFK skal kjøpe ham fri. Han skal f.eks. være dyrere enn det Askar var.

Og Askar kostet drøye millionen, ergo tviler jeg på at FFK "gambler" på et talent i disse tider med finanskrise og allerede bred spillertropp. Fordelen er at FFK nå har hatt muligheten til å vurdere ham på nært hold i en lengre periode så risikoen ved eventuelt kjøp er redusert kraftig. Men hvis han virkelig hadde vært et kjempetalent hadde han vel vært nærmere 11ern? Sittet på benken en eller to ganger bare tror jeg.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 11 mai 09, 15:49
Endret: 11 mai 09, 15:51
Endret av: Husgutt

vel, forstår ikke hvorfor vi leide Lala, hvis det ikke er sjanse for å leie han. Det har hele tiden vært snakk om at han i første omgang har vært tiltenkt juniorlaget og FFK 2, og der har han jo gjort sakene sine det bra. Dessuten er 6 mnd veldig liten tid for en 17 åring fra Afrika å akklimatisere seg Norge og norsk fotball.

I tillegg tror jeg kanskje Dominic hadde hatt godt av en afrikaner til å forholde seg til. Greit det er forskjellige land, men han har vel kanskje mer til felles med en fra Togo, enn en fra Island f.eks..    Nå har jeg ikke sett Lala selv, så vanskelig for meg å si hva som er riktig, men dersom man ser potensialet ,syns jeg absolutt vi bør slå til..

 

Forresten, noe vi kan raske med oss herfra:

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article138336.ece

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 11 mai 09, 16:11

Opprinnelig postet av Husgutt

vel, forstår ikke hvorfor vi leide Lala, hvis det ikke er sjanse for å leie han. Det har hele tiden vært snakk om at han i første omgang har vært tiltenkt juniorlaget og FFK 2, og der har han jo gjort sakene sine det bra. Dessuten er 6 mnd veldig liten tid for en 17 åring fra Afrika å akklimatisere seg Norge og norsk fotball.

I tillegg tror jeg kanskje Dominic hadde hatt godt av en afrikaner til å forholde seg til. Greit det er forskjellige land, men han har vel kanskje mer til felles med en fra Togo, enn en fra Island f.eks..    Nå har jeg ikke sett Lala selv, så vanskelig for meg å si hva som er riktig, men dersom man ser potensialet ,syns jeg absolutt vi bør slå til..

 

Forresten, noe vi kan raske med oss herfra:

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article138336.ece

Magne Simonsen er helt klart en spiller som hadde vært interessant, tenker da på arvtaker på høyreback.

Holmen og Siggurdson er ingenting å satse på, dessuten litt for gamle....

Hadde ikke sagt nei takk til verken Obifuele eller Gustavinho, men her kommer nok FFK til kort i konkurranse med andre mer pengesterke norske / skandinaviske klubber...Frown

---------------------------

You`ll never walk alone...


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 11 mai 09, 22:06
Endret: 11 mai 09, 22:09
Endret av: Per Egil

Bare kaster ut en ide som nok er ganske urealistisk men likevel. Kunne denne spilleren kommet til FFK?

http://www.goal.com/en/news/1658/ghana/2009/01/28/1081834/ghana-coach-wants-free-agent-stephen-appiah-to-sign-for-a-club

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 11 mai 09, 22:11

Husker jeg drømte litt om ham i vintervinduet, men er han ledig på markedet enda?

Blir nok bare med en drøm da han sikkert vil ha minst 5 mill i året og er skadeplaget, er nok derfor han eventuelt ikke har funnet seg en klubb.. 


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 11 mai 09, 22:15

Har har ikke spilt toppfotball på ca 2 år pga skade. Har vært på prøvespill i flere klubber men de har ikke satset på han sannsynligvis pga kneskaden. Han trenger å spille fotball og den norske tippeligaen kunne vært perfekt som et vindu for spill i f.eks England.  Vi kunne hatt han på en korttidskontrakt. Dette er meget hypotetisk men likevel en spennende tanke.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3