Husk meg
Brukernavn
Passord

Maskot

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 30 mar 09, 17:21

Opprinnelig postet av Liraren

maskot er noe jeg dessverre opplever som en del av den kvalmende siden ved moderniseringen av fotballen her til lands. håper aldri jeg får se en maskot på Fredrikstad Stadion, da gir jeg opp! Ser poenget med at små barn kan ha glede av det osv. Men for faen, er man på fotballkamp for å kose med en maskot, da har man kommet feil!

   Maskot er en del av moderniseringen av fotballen her til lands???   Enkelte klubber har jo hatt maskot lenge før du blei født Wink


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 30 mar 09, 17:29

Her er svarene

Vi har allerede utarbeidet en mascot som ligger klar.
Den skal lanseres sammen med vår nye barneklubb som vi har planer om å lansere fra 2010 sesongen.

Mascoten er utformet på tegnebrettet og planen er at vi skal ha en STOR mascot på stadion.
Disse lages i England og er veldig dyre... :-)


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 30 mar 09, 17:33

Høres meget bra ut. Skal bli spennende å se hva de får til


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 30 mar 09, 17:52
Endret: 30 mar 09, 17:53
Endret av: danan

Opprinnelig postet av Patrioten

Her er svarene

Vi har allerede utarbeidet en mascot som ligger klar.
Den skal lanseres sammen med vår nye barneklubb som vi har planer om å lansere fra 2010 sesongen.

Mascoten er utformet på tegnebrettet og planen er at vi skal ha en STOR mascot på stadion.
Disse lages i England og er veldig dyre... :-)


Suverent! Et gedigent og svindyrt pelsdyr som gleder alle barn mellom 2 og 4år på stadion! Nå har vi virkelig noe å se frem til neste sesong. Gud hvor artig dette skal bli.

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 30 mar 09, 17:56

Barn mellom 2 og 4 år har vel strengt tatt ingen særlig glede av å være på fotballkamp bortsett fra at de kan mase seg til en mengde vafler og godteri. Skaff heller en barnevakt så alle kan få gjøre ting de liker best.

Maskot er IKKE kult. Jeg sier bare som Pondus og Jokke: Fotballmaskot - der er det mye trist! Ja, mye skal gå galt før du befinner deg inne i et kanarifuglkostyme på Åråsen!

PS. Prøvde å finne en link til stripa, men klarte det ikke. Noen andre som kan?

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 30 mar 09, 18:15
Endret: 30 mar 09, 18:24
Endret av: Ziggy Stardust

Opprinnelig postet av Morgaine

Barn mellom 2 og 4 år har vel strengt tatt ingen særlig glede av å være på fotballkamp bortsett fra at de kan mase seg til en mengde vafler og godteri. Skaff heller en barnevakt så alle kan få gjøre ting de liker best.

Maskot er IKKE kult. Jeg sier bare som Pondus og Jokke: Fotballmaskot - der er det mye trist! Ja, mye skal gå galt før du befinner deg inne i et kanarifuglkostyme på Åråsen!

PS. Prøvde å finne en link til stripa, men klarte det ikke. Noen andre som kan?

Har du barn..? Får ikke akkurat det inntrykket av at du er noen familiefar.

Maskoter blir likt av barn som er eldre enn 4 år.

Men nå er det ikke så mye mer å diskutere, siden klubben har svart at det foreligger planer om maskot.

Nå er det bare å glede seg Bart.....Innerst inne har du en liten gutt som liker bamser, vet du.....!!

---------------------------

You`ll never walk alone...


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 30 mar 09, 18:24

Lurer på hva navnet blir. Plankhild? Snæbb-Ulf?  Planke-Petter?

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 30 mar 09, 18:25

Meningene her er delte kan jeg se.

Jeg skjønner at sikkert noen synes det er flaut med maskot, men hvorfor bry seg om det? Er dere redd for hva andre supportere mener? Flaut med maskot. Flaut med maling i ansiktet. Flaut med hesten til PH. Flaut med korps. Lurer på hva som ikke er flaut i livet deres. Men for all del. Dere skal få lov til å være flaue. Jeg tenker bare at det må være utrolig slitsomt å ta seg nær av alt mulig. Glad det ikke er meg.

Maskot er helt i orden for meg. Jeg er ikke den som kommer til å kysse maskoten etter hver kamp, eller jubler hvis vi får det, men jeg synes det er et fint tiltak. Hvorfor skal vi ikke ha maskot? Jeg synes det er flott for de minste. Kommer sikkert til å bli en populær gave til småtasser rundt omkring.  

 

Hvis noen ble fornærmet nå så bare ta kontakt på PM.

---------------------------

Fredd


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 30 mar 09, 18:56

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Opprinnelig postet av Morgaine

Barn mellom 2 og 4 år har vel strengt tatt ingen særlig glede av å være på fotballkamp bortsett fra at de kan mase seg til en mengde vafler og godteri. Skaff heller en barnevakt så alle kan få gjøre ting de liker best.

Maskot er IKKE kult. Jeg sier bare som Pondus og Jokke: Fotballmaskot - der er det mye trist! Ja, mye skal gå galt før du befinner deg inne i et kanarifuglkostyme på Åråsen!

PS. Prøvde å finne en link til stripa, men klarte det ikke. Noen andre som kan?

Har du barn..? Får ikke akkurat det inntrykket av at du er noen familiefar.

Maskoter blir likt av barn som er eldre enn 4 år.

Men nå er det ikke så mye mer å diskutere, siden klubben har svart at det foreligger planer om maskot.

Nå er det bare å glede seg Bart.....Innerst inne har du en liten gutt som liker bamser, vet du.....!!

Nei, noen familefar er jeg ikke. Er jo litt vanskelig siden jeg er jente.Kiss Og ja, jeg har 3 barn som nå er store. To av dem har sesongkort sammen med meg på stadion. I tillegg har jeg vokst opp i en fotballfamilie med en far som har vært spiller, trener, instruktør osv i alle år, så jeg vet hva det vil si. Og jeg mener virkelig at små barn skal slippe å bli plaga med å bli dratt med på stadion. Høyst sannsynlig hadde de satt mer pris på å få være hjemme eller hos besteforeldre. Leke, slappe av og få lagt seg i rimelig tid framfor å kjede rompa av seg på stadion. Hvilken 2-åring er det som har interesse av å se fotball? Ikke mange.

Og jeg er ikke flau av hest eller maling i fjeset eller no' , men maskot er bånn i bøtta. Leit at klubben nå har en plan for det. Kanskje en skal lage en gruppe på Facebook som heter Nei til maskoter på fotballstadioner i hele Norge?

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 30 mar 09, 19:07

Sorry Morgaine....Wink

Vi har jo forskjellig syn på det her da.

 

---------------------------

You`ll never walk alone...


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 30 mar 09, 19:25

Opprinnelig postet av Morgaine
Og jeg mener virkelig at små barn skal slippe å bli plaga med å bli dratt med på stadion.


Maskotdiskusjonen til side, dette er jeg helt uenig i. Å dra 2-åringer med på stadion er selvsagt poengløst, men jeg tror fotballinteressen til mange at dagens stadiongjengere (meg selv inkludert) ble født av at vi ble dratt med på kamp i ung alder.

Høydepunktet var kanskje pausen hvor det ventet pølse og godteri fra Brynildsen, men jammen var det fascinerende for en liten pjokk å se vanligvis sindige familiemedlemmer komme med følelsesmessige utbrudd mot de som fløy rundt på matta og sparket ball.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 30 mar 09, 19:25

Hva vondt kan en jævla maskot gjøre a? Er vel bare å ignorere den om man ikke liker den og la de som synes den er kul ha det moro med den!  Men familier har vel ikke noe på en fotballkamp å gjøre?

Er nok ikke alle som bare kan knipse på en barnevakt, så la nå de barna som er med få ha det litt gøy før kamp og i pausa da!

Det er utrolig hva folk skal være negative til... Men det er klart, kan jo hende klanen synes vi er teite!!Surprised Synes de det, så er det egentlig vært å ta med hesten på kamp å!!


Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03
Innlegg: 161

Lagt til: 30 mar 09, 19:36

Nei og atter nei til maskot...


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 30 mar 09, 21:42

ja til en maskot :)


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 30 mar 09, 22:02

Det er vel nødvendig med litt selvironi. Vi har polskinspirerte drakter, og plankehaugen.

Snekker ??Undecided

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 30 mar 09, 22:12
Endret: 30 mar 09, 22:13
Endret av: Per Egil

Så vi burde ha en polsk håndtverker som maskot?

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 30 mar 09, 22:21

Opprinnelig postet av tgtgtgtg

Det er vel nødvendig med litt selvironi. Vi har polskinspirerte drakter, og plankehaugen.

Snekker ??Undecided

En plysjsnekker hadde jo nesten vært kult. Wink

Har prøvd å finne ut hvorfor jeg er så i mot plysjdyr på stadion. Jeg er ikke en gammeldags purist som mener en skal stå i hatt og frakk og klappe høflig når laget scorer. Fotball er galskap satt i system og jeg er for synging, tifo, ansiktsmaling og rare hatter hvis noen føler for det. Hest synes jeg egentlig er ganske morsomt. Men det er noe med den "pakka" døm prøver å lage fotballen til. Det har sniki seg inn en masse markedsføringsord som konsept, total opplevelse, branding osv. Det sitter sånne pr og markedsføringsgjøker som egentlig ikke bryr seg om fotball men skal selge "varen" fotball til flest mulig. Derfor kan vi ikke spille Thunderstruck før kamp, men må spille tippeliga"hymnen" slik at varen tippeligakamp kan kjennes igjen samme hvilken stadion du er på. (kanskje vi snart får en hjemmedrakt og bortedrakt som er lik på alle kamper?) Og inn i dettte "konseptet" kommer plysjdyr for å lage en "familiepakke".

Jeg har ingenting i mot at familier går på stadion. Noe av det koseligste jeg vet er å gå på kamp med unga (som er 25 og 27 år) . Men plysjdyr hører hjemme på Tusenfryd og Disneyland, ikke på fotballstadion.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 30 mar 09, 22:28

Godt skrevet Morgaine.

---------------------------

RHE Ultrasmentalitet - http://www.rodhvitelite.com


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 30 mar 09, 22:32

Opprinnelig postet av Per Egil

Så vi burde ha en polsk håndtverker som maskot?

Byggmester "Terje Kwolzyk" iført rød og hvit plysj. Gjerne med en bartepryd inspirert av Lech Walesa eller Super Mario.

bartemann

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 31 mar 09, 10:14

Hadde vært konge med en Mario-inspirert figur.

---------------------------

Fredd



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24