Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvorfor synger ikke PH?

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 22 apr 09, 21:22

Opprinnelig postet av hedvalen

men kunne ikke vi her inne som synger samles i en av hjørnene bakerst da?  sammle de syngende mest mulig :)

Har ingen tro på at det hjelper dessverre. Blir kun den klikken som synger og ikke får med resten. Det er min mening om den saken.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 apr 09, 21:44

Hvorfor stå bak... ?  kan vi ikke samle alle som synger midt på.. kanskje lyden kommer mere frem

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 22 apr 09, 21:56
Endret: 22 apr 09, 21:57
Endret av: danan

Opprinnelig postet av keiko99

Hvorfor stå bak... ?  kan vi ikke samle alle som synger midt på.. kanskje lyden kommer mere frem


Står vi bak så hører hele feltet forann oss sangene. Står man på midten så blir det som regel vanskligere for de som står bak å høre, med mindre alle forann trykker til da.

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 apr 09, 22:19

ja det er jo trykk vi skal ha så da burde midten passe Wink

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 22 apr 09, 22:32

Opprinnelig postet av danan

Opprinnelig postet av keiko99

Hvorfor stå bak... ?  kan vi ikke samle alle som synger midt på.. kanskje lyden kommer mere frem


Står vi bak så hører hele feltet forann oss sangene. Står man på midten så blir det som regel vanskligere for de som står bak å høre, med mindre alle forann trykker til da.

Har du virkelig tro på at folk synger mer da ? Folk bør heller gå i seg sjøl. Har ingen tro på plasseringa av folket.


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 22 apr 09, 22:44

Prøvde å tegne det opp jeg. Er ingen kunstner men håper dere skjønner tegninga.
Øverste er da en som står på midten av tribuna, mens nederste er en som står øverst. Den blå trekanten skal forestille "lydtrykket". Det jeg vil få frem er at flere på feltet får med seg sangene om "den syngende kjerne" står øverst. Si?

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 apr 09, 22:45
Endret: 22 apr 09, 22:47
Endret av: keiko99

ja jeg har tro på det.. så er det veldig viktig og lese lars sitt innlegg oxo, for han kom med mye som var viktig..

 

 fin tegning da, men det lars skriver er også viktig og lese..

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 22 apr 09, 22:57

Helt enig med deg danan ang lyd osv og at folk merker trykket mer nå de som synger står bak. Men folk er også litt nyskjerrige og lurer på hva som skjer og jeg tror mange blir lettere påvirket når man ser de som synger. Ser at de hopper, ser at de hever hendene. Derfor tror jeg (ikke sikker) at man lettere får med seg folk om den aktive kjernen står foran der alle kan se hva de gjør. Er det nok som synger hører man uansett hva man synger og kanskje flere da også blir med både verbalt og visuelt. Skader jo ikke å prøve et par ganger.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 22 apr 09, 23:14

Jeg er SIKKER på at det ville blitt bedre om de som er ivrigst står enten foran eller på midten. Som mysthical sier, det hjelper litt å bare se noen som er i aksjon! Så hvorfor ikke prøve? Hvorfor MÅ dere stå bak?


stheike

Knøttespiller
Ble medlem: 27 apr 04
Innlegg: 29

Lagt til: 23 apr 09, 14:47

Opprinnelig postet av Gardarson

Jeg er SIKKER på at det ville blitt bedre om de som er ivrigst står enten foran eller på midten. Som mysthical sier, det hjelper litt å bare se noen som er i aksjon! Så hvorfor ikke prøve? Hvorfor MÅ dere stå bak?

BRH har fått den plassen bakerst i samarbeid med ffk/ph pga at BRH har en del to stangs og slikt. det ble prøvd i 2007 sessongen at BRH stod midt på feltet og BRH fikk huden full og kjeft fra øvrige ph medlemmer pga de ikke så kampen, så derfor står BRH bakerst.


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 24 apr 09, 22:56

Opprinnelig postet av Solheim

Verden er vel ikke så enkel jonek, må endringer til, og Lars skrev et meget godt innlegg.

eksempelvis, Slutt å kast søppel i gatene! holder ikke bare å si det, må holdningsendringer til og tiltak fra kommunen som flere søpplekasser osv. for å dra en parallell. Holder ikke bare å si at nå må alle begynne å synge høyt og lenge!

Verden er ikke enkel Solheim, men det å synge for FFK er enkelt!!!

Syng og ikke lag problemer rundt det. Når forslag kommer her inne på å gjøre noe med stemningen feks stå bak. Da blir det debatt om det, det blir debatt om sanger som er laget av BRH. De vil ikke noen her inne synge, og lager en problemstilling ut av det.

Skjerp dere!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 26 apr 09, 05:14

Det er da fryktelig enkel problemløsning Lars kommer med her da. Man ser hvor problemet ligger, definerer det, og så løser man det.
Ja, man kan si at det er BARE å synge, så er det løst. Det skulle bare vært så enkelt, men det ser man og hører ikke funker helt.
Kanskje man faktisk må se de punktene Lars skrev, og se hvor den største delen av problemet er? Og sånn som jeg ser det er den stigmatiseringen og hetsen mot både PH fra BRH og vice verca, kombinert med det han ene skrev her inne, at FFK ikke akkurat leverer champagefotball mot de høyder vi forventer om dagen.

Og debatten er sunn, og for at du skal komme komme å dømme alle andre selv om de velger å skrive litt lenger blir fryktelig feil, og går imot akkurat det samme som du sier i tidligere tråder og den her.

Vi hadde en flott tråd for en god stund tilbake ang. plassering på andre sida, der ble det skissert opp en veldig fin plan som jeg tror hadde fungert optimalt!
1 sangkontraktfelt, generelt PH felt og et barnefamilie aktigfelt hvis jeg husker riktig. Og jeg skjønner ikke hvorfor FFK skulle stå sånn på bakbeina mot noe som er så positivt og viktig som supporterstemning. Og hvis økonomien er det viktige, så kan de bare se hvor mye penger det kommer inn, når folk velger å bli hjemme tilslutt!

Ja til sangkontrakt
Ja til generelt felt
Og et stort JA til stemning!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 26 apr 09, 10:07

Opprinnelig postet av endre

Det er da fryktelig enkel problemløsning Lars kommer med her da. Man ser hvor problemet ligger, definerer det, og så løser man det.
Ja, man kan si at det er BARE å synge, så er det løst. Det skulle bare vært så enkelt, men det ser man og hører ikke funker helt.
Kanskje man faktisk må se de punktene Lars skrev, og se hvor den største delen av problemet er? Og sånn som jeg ser det er den stigmatiseringen og hetsen mot både PH fra BRH og vice verca, kombinert med det han ene skrev her inne, at FFK ikke akkurat leverer champagefotball mot de høyder vi forventer om dagen.

Og debatten er sunn, og for at du skal komme komme å dømme alle andre selv om de velger å skrive litt lenger blir fryktelig feil, og går imot akkurat det samme som du sier i tidligere tråder og den her.

Vi hadde en flott tråd for en god stund tilbake ang. plassering på andre sida, der ble det skissert opp en veldig fin plan som jeg tror hadde fungert optimalt!
1 sangkontraktfelt, generelt PH felt og et barnefamilie aktigfelt hvis jeg husker riktig. Og jeg skjønner ikke hvorfor FFK skulle stå sånn på bakbeina mot noe som er så positivt og viktig som supporterstemning. Og hvis økonomien er det viktige, så kan de bare se hvor mye penger det kommer inn, når folk velger å bli hjemme tilslutt!

Ja til sangkontrakt
Ja til generelt felt
Og et stort JA til stemning!

Jeg har ment det samme hele tiden, og jeg er ikke den ferskeste på supporterfronten i FFK. Om jeg blir kalt for tante eller juletre, endrer det aldri min sangmotivasjon for FFK.

Om du vil jeg skal kommentere innlegget til Lars29, var det endel ok meninger, men sett i lyset av hans iver etter å ensidig være opptatt av å skrive om BRH i tidligere tråder, er innlegget totaltsett ikke en løsning for alle.

5. Inkludering. Her tror jeg BRH har en vei å gå. Istendenfor å kalle supportere for tanter, indianere, juletrær etc så kom med noe positivt for å inkludere alle. Alle supportere er like mye verdt.

Han burde gå en runde med seg selv i inkluderingen av BRH, men det har han ikke vært villig til og viser det heller ikke her. Når det gjelder løsning på konflikten mellom noen i PH (ikke alle) og BRH, legger han ikke fram en løsning som begge parter kan leve godt med. 

Nok om det innlegget.

 

Endre skriver:

Ja til sangkontrakt
Ja til generelt felt
Og et stort JA til stemning!

ikke uening!

---------------------------

 

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 26 apr 09, 12:09

er vi klare for å synge idag da eller ???

trøkke til som det ikke var noen morgendag og skremme langemannen til aafk så han bestemmer seg for å bli midtstopper i andre omgang :)

---------------------------

jaddajadda


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 26 apr 09, 12:33

Opprinnelig postet av lordofwhat

er vi klare for å synge idag da eller ???

trøkke til som det ikke var noen morgendag og skremme langemannen til aafk så han bestemmer seg for å bli midtstopper i andre omgang :)

Høres ut som en plan. Så får vi se om det er så enkelt da. Wink

---------------------------

RHE Ultrasmentalitet - http://www.rodhvitelite.com


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 26 apr 09, 12:47

jeg skal iallefall gjøre min del så får vi håpe at folk ikke bare "prekær"  stemning

men skaper det også

---------------------------

jaddajadda


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 apr 09, 14:13
Endret: 26 apr 09, 14:16
Endret av: Holters

Hva er egentlig problemet med å dele opp PH-feltet i 1) et eget "sangfelt" for de aller mest iherdige (gjerne med "sangkontrakt"), og 2) et tilknyttet felt for de med mindre "mentalitet", intensitet, osv, men som ønsker å bidra nå og da?

Da kan man ha forskjellige normer, internjustis og verbale sanksjonsformer innad på feltene... Plasserer du deg på sangfeltet uten å synge og opp, vel, da får du forvente direkte tilbakemeldinger. Derimot ville det ha vært høyere aksept for å ta seg en sangpause eller å stå i ro på det tilknyttede feltet?

Kanskje også et tredje familiefelt også? Eller et felt for de yngste?

Problemet nå er jo at man forsøker å få PH til å fremstå som en homogen masse når det er tydelig at man har grupper innad i supportergruppa som har svært forskjellige syn på hvordan man skal oppfære seg. I stedet for å tvinge det samme antrekket ned over hodet på samtlige, så kan man vel heller dele opp feltet, slik at folk forhåpentligvis selv selv kan plassere seg der de selv føler at de hører hjemme.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 26 apr 09, 21:58

Opprinnelig postet av lordofwhat

er vi klare for å synge idag da eller ???

trøkke til som det ikke var noen morgendag og skremme langemannen til aafk så han bestemmer seg for å bli midtstopper i andre omgang :)

Aarøy ble hvertfall midtstopper i andre omgang.

---------------------------

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 27 apr 09, 12:20

det var ikke helt ræva på kampen i går!!!  yay

men fra ålesund scorer og ut så tar frustrasjonen over på feltet føler jeg Frown

og en ting til FORSANGEREN MÅ HA MEGAFON !!

takk for i aften

---------------------------

jaddajadda


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 27 apr 09, 15:00

fremdeles nesten bare oss i BRH (RHE er nedlagt) som synger.. Men vi var sånn halveis gode igår da..

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3