Husk meg
Brukernavn
Passord

Interessant fra VPN

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 24 mar 09, 11:22

Nei, det vil ikke bli noe blussing i år.. Men allikevel veldig interresant artikkel fra VPN. Legger også merke til at Plankehaugen ikke engang har svart VPN.. Et par velfortjente spark til PH der ja..

 

http://www.vpn.no/vpn_spesial/ildens_voktere

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 24 mar 09, 12:57

ja man kan jo ikke forvente mer egentlig... blir rett og slett flau av PH

---------------------------

ULTRASFREDRIKSTAD!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 24 mar 09, 15:04

Kan ikke se hva PH gjør galt her. Det at en håndfull pyromaner ønsker bluss på tribunen i Fredrikstad er en bagatell, og saken blir ikke større av at de har en håndfull meningsfeller i hver av de øvrige TL klubbenes tilhengere. Hvis man ikke ser forskjellen på det å blusse på matta under innmarsjen, i god avstand fra andre og med vannbøtte i nærheten, og det å blusse på tribunen da er det ikke bare gangsynet det er noe galt med.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 24 mar 09, 16:25

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Kan ikke se hva PH gjør galt her. Det at en håndfull pyromaner ønsker bluss på tribunen i Fredrikstad er en bagatell, og saken blir ikke større av at de har en håndfull meningsfeller i hver av de øvrige TL klubbenes tilhengere. Hvis man ikke ser forskjellen på det å blusse på matta under innmarsjen, i god avstand fra andre og med vannbøtte i nærheten, og det å blusse på tribunen da er det ikke bare gangsynet det er noe galt med.

ja der fikk vi prikken over I`en

---------------------------

ULTRASFREDRIKSTAD!


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 24 mar 09, 17:28

bra artikkel :)

 

et godt poeng det med at klubbene og tv faktisk bruker blussing som endel av markds føringen ....

,men ta det rolig du som lissom skal kunne og vite alt,, har ikke sakt at jeg er for blussing på tribunen , men sier at forbundet ofte har det med å virke uvitende og uinteriserte i alt som heter tribunekultur....

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


Taz

Bedriftsspiller
Ble medlem: 07 apr 04
Innlegg: 19

Lagt til: 24 mar 09, 17:54

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Kan ikke se hva PH gjør galt her.

Hva med det faktum at man synes det er helt greit at klubbene straffes med poeng etter noe som skjer på tribunen?

Hvis man uten videre akseptere dette fra NFF sin side så har man ikke mye å gjøre som leder av en supporterforening å gjøre.

PS: Jeg er heller ikke for blussing av bl.a. fulle folk på tribunen, men den straffen man skal frem til her er totalt urimelig.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 24 mar 09, 19:46

Opprinnelig postet av Norip

ja man kan jo ikke forvente mer egentlig... blir rett og slett flau av PH

Fordi? Ser dere i BRH virkelig ikke forskjellen på å blusse på tribunen og banen? Ingen som har sagt det IKKE er fint og "kult" med blussing i kontrollerte former, er det? Det med poengtrekk er vel mest ment som en ren skremselsstraff dersom dette skulle gjenta seg flere ganger! Dere trur ikke at NFF trekker poeng etter at dette skjer en gang?

At klanen kommer med masse piss er da ikke noe nytt...

Har dere noen gang sett blussing i England? Kan faktisk ikke huske å ha sett det noen gang, men der klarer de jo ikke å lage stemning...


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 24 mar 09, 19:51

morsomt "kanogvetalt". nå handler vel ikke denne artikkelen om pyromaner, gjør den vel?

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 24 mar 09, 19:51

Noen ser vel heller ikke forskjell på å tenne på grillen og huset til naboen...


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 24 mar 09, 19:52

Forøvrig, så har jeg ingenting imot tinnsoldatblussingen til PH. Men skal man gjøre det, bør man gjøre det helhjertet med folk rundt hele banen! Slik at effekten blir mye vedre!

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 24 mar 09, 20:06

For de som ikke har lest det. Rosenborgs supporterklubb kjernen skrev tidligere noen ord om samme sak:
http://www.kjernen.com/art/4248/

Det samme gjorde også Norsk Supporterallianse kort tid senere:
http://www.fotballsupporter.no//index.php?option=com_content&task=view&id=362&Itemid=1 

VPN sin artikkel er nevnt i første post. Så det er neppe "bare" BRH og Enga som synes at poengtrekk er et latterlig sted å gå.


Selfølgelig er det en forskjell på å blusse på banen og tribunen, men det behøver ikke å være noe mer risky av den grunn om man setter noen spilleregler. Poenget med denne tråden vil jeg uansett tro er å diskutere NFF sitt forslag om poengtrekk som straff for supporternes handlinger, og ikke om bluss på tribunen er en bra ting eller ikke.

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 24 mar 09, 20:26

Poenget med tråden virker å være at noen her er glad for at søpleklanen disser PH. 

Ser ikke noe stort problem med at NFF kan trekke poeng om dette skulle være noe som gjentar seg, FORUTSATT at man er sikre på at de som blusser hører til klubben som mister poeng. 

Det skal ikke holde at de står sammen med en supportergruppe, men være håndfaste bevis på at disse også tilhører den aktuelle supportegjengen. Skulle så være tilfelle ser jeg ikke noe galt i at klubben får en straff som virkelig svir. Det virker jo som dette er den eneste straffen som hindrer blussing på tribunen og da er vel hensikten oppnådd?


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 25 mar 09, 20:59

Bluss klassifiseres vel av norsk lov som Fyrverkeri. Dette er vel det samme som NFF mener og det gjør vel at blussing er tillatt om det er skikkelig forbredt og del av et arrangement. Blussing på tribunen derimot er ikke lov (Hvis jeg har tolket det riktig)

Hva er det man sier på Oslo øst ??  Å drite på beinet.       her kan det virke som klanen har dummet seg ut

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 25 mar 09, 21:52

Opprinnelig postet av tgtgtgtg
Hva er det man sier på Oslo øst ??  Å drite på beinet.       her kan det virke som klanen har dummet seg ut


Jasså? Fortell.

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 28 mar 09, 19:59

De sier at Plankehaugen har driti seg ut fordi de støtter et forslag om poengtrekk ved blussing på tribunen fordi de selv, organisert har brukt dem i TIFO arrangement.  Det er jo noe helt annet og ikke det forslaget de ga støtte til 

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 28 mar 09, 20:16

Opprinnelig postet av tgtgtgtg

De sier at Plankehaugen har driti seg ut fordi de støtter et forslag om poengtrekk ved blussing på tribunen fordi de selv, organisert har brukt dem i TIFO arrangement.  Det er jo noe helt annet og ikke det forslaget de ga støtte til

Jeg siterer Jaran:

" - Kanskje folk skjønner at de ikke støtter laget ved å blusse på kamper og at det er med på skade i laget i stedet for å støtte det, sa han den gang."

 

Man er positive til å LA det bli til en skade for laget, det ER ikke det. Videre gjør VPN et poeng av at PH samtidig er tilhenger av 'lovlig blussing'. Hvis man ikke blusser for å støtte laget, hvorfor brukes et blussebilde som reklame for PHs tifoavdeling på deres hjemmesider? Enten det er lovlig eller ulovlig har jo Jaran sagt at man tydelig ikke støtter laget sitt ved å blusse. Det er hvertfall ikke VPN som driter seg ut her, det er det andre som greier utmerket alene.

---------------------------

RHE Ultrasmentalitet - http://www.rodhvitelite.com


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 28 mar 09, 21:24

Prøver med et eksempel. Hvis det hadde vært rakketer det hadde vært snakk om (Ja, jeg overdriver veldig, men det kan virke som det er nødvendig)    så hadde det jo vært en forskjell mellom å skyte den opp på tribuna og før kamp, organisert og trygt.    

Bluss er noe jeg synes kunne vært tillat på deler av tribunene. Dette fordi det ikke er så veldig farlig. Jeg tror vel at den største faren er at man kan gå glipp av 5 minutter av kampen hvis det er nok røyk.

Men, når han støttet forslaget, så støtter han forslaget om reaksjoner på når det blir blusset på tribunen

Ikke den ``Lovlige´´ blussingen

 

Det jeg mente med driti ut  var at en 12åring burde skjønt  hva han mente.......   Man støtter ikke laget ved å blusse på tribunene. Og utsette folk for ``faren´´ (vær så snill ikke begynn å krangle på om det er farlig eller ikke, Jeg synes det er blitt dumt nok allerede)

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 29 mar 09, 15:01

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Jeg siterer Jaran:

" - Kanskje folk skjønner at de ikke støtter laget ved å blusse på kamper og at det er med på skade i laget i stedet for å støtte det, sa han den gang."

 

Man er positive til å LA det bli til en skade for laget, det ER ikke det. Videre gjør VPN et poeng av at PH samtidig er tilhenger av 'lovlig blussing'. Hvis man ikke blusser for å støtte laget, hvorfor brukes et blussebilde som reklame for PHs tifoavdeling på deres hjemmesider? Enten det er lovlig eller ulovlig har jo Jaran sagt at man tydelig ikke støtter laget sitt ved å blusse. Det er hvertfall ikke VPN som driter seg ut her, det er det andre som greier utmerket alene.

En hver som leser det Jaran sa forstår jo at det er snakk om blussing midt i en folkemengde på tribunen. Så "petimetere" kan vi vel ikke være, uavhengig av tilhørighet?

---------------------------

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 29 mar 09, 16:12

altså kan det missforstås så skal det missforstås hehe Wink


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 29 mar 09, 18:59
Endret: 29 mar 09, 18:59
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av Scout

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Jeg siterer Jaran:

" - Kanskje folk skjønner at de ikke støtter laget ved å blusse på kamper og at det er med på skade i laget i stedet for å støtte det, sa han den gang."

 

Man er positive til å LA det bli til en skade for laget, det ER ikke det. Videre gjør VPN et poeng av at PH samtidig er tilhenger av 'lovlig blussing'. Hvis man ikke blusser for å støtte laget, hvorfor brukes et blussebilde som reklame for PHs tifoavdeling på deres hjemmesider? Enten det er lovlig eller ulovlig har jo Jaran sagt at man tydelig ikke støtter laget sitt ved å blusse. Det er hvertfall ikke VPN som driter seg ut her, det er det andre som greier utmerket alene.

En hver som leser det Jaran sa forstår jo at det er snakk om blussing midt i en folkemengde på tribunen. Så "petimetere" kan vi vel ikke være, uavhengig av tilhørighet?

Det er VPN som skriver dette, ikke meg. Ja det er forskjell, men det er da ikke en stor fundamental forskjell mellom bluss ved banen og på tribunen. Det går ikke an å synes at bluss ved banen er en veldig god måte å støtte laget på, og samtidig synes at blussing på tribunen ødelegger for laget (og da er det selvfølgelig sett bort fra bøter/poengstraff). Blussing er blussing. Blir nesten litt som å være motstander av vold på byen mens man banker opp kjerringa og barna hjemme.

---------------------------

RHE Ultrasmentalitet - http://www.rodhvitelite.com



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3