Husk meg
Brukernavn
Passord

Frustrasjonstråd rundt bråket i FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 09 mar 09, 21:41
Endret: 09 mar 09, 22:56
Endret av: Holters

Lager en tråd, er så mye rart som har skjedd i FFK i de siste årene, og tydligvis er det mer i vente. Her er det bare å få ut som tråden sier frustrasjonen, spørsmålene etc. En sesong for Fredrikstad er ikke en sesong uten bråk, uro og intern maktkamp.

Jeg for min del er frustrert over å ikke fatte en millimeter av hvordan man klarer å gå fra seriesølv og der alt virker bra til det man har nå. Jeg frykter det er så utrolig mye som ikke har kommet ut i media ennå som faktisk er problem i FFK. Jeg håper for all del ikke at dette vil ødelegge for de sportslige prestasjonene i år, men desverre frykter jeg dette.

Har Grønhagen mista grepet etter turbulensen med Karlsen, har Grønhagen tillitt i spillergruppe eller er det mye surmuling ute å går? Halve laget står vel uten kontrakt etter dette året og to av spillerne har flydd i tottene på hverandre.

Stemmer ryktet med at Grønhagen har møtt opp full på en trening? Ikke vet jeg, men OM noen vet noe som helst er det bare å spytte ut.

Hvor i alle dager er Fredrikstad Blad når alt dette pågår? Så vidt jeg vet har ikke de nevnt et ord ang interne bråket etter Karlsen slutta, det er noe som ikke stemmer i det hele tatt over det hele egentlig. Burde sittet her og gleda meg til seriestart, noen dager før den begynner har jeg ikke følelsen av glede etter det i det hele tatt, all negativiteten som har skjedd har tatt bort mye av den.

---------------------------

Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.

- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.


balder

Bedriftsspiller
Ble medlem: 09 mar 09
Innlegg: 1

Lagt til: 09 mar 09, 21:57

Og stemmer det at kontrakten til Everton er forduftet?

---------------------------

Balder


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 mar 09, 22:03

Du tenker vel på denne episoden med Grønnis http://f-b.no/section/VIDEO/&id=519&vcat=-1


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 11 mar 09, 22:53

Har hørt om total kaos i FFK fra meget sentrale kilder. Ingen spillere som som har tillitt til Grønhagen, og sentrale spillere som som er ute og drikker hele tiden, kommer fulle på trening osv. Jeg ble SJOKKERT når jeg hørte dette. Virker som det kan bli en meget tøff sesong utfra dette å dømme.

 


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 11 mar 09, 22:59

Opprinnelig postet av oleberg

Har hørt om total kaos i FFK fra meget sentrale kilder. Ingen spillere som som har tillitt til Grønhagen, og sentrale spillere som som er ute og drikker hele tiden, kommer fulle på trening osv.

Høres litt for dumt ut, og det er garantert noe som skulle lekket ut hvis det er tilfelle.....

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 mar 09, 23:37

Én ting er sikkert, og det er at det er mange, mange skjelletter i skapet hos FFK. Det kan sprenge bomber når som helst.

Jeg har ikke trua i år.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 12 mar 09, 07:59

Opprinnelig postet av Holters

Én ting er sikkert, og det er at det er mange, mange skjelletter i skapet hos FFK. Det kan sprenge bomber når som helst.

Jeg har ikke trua i år.

 

Hørtes ikke bra ut!!!  Vet du noe??  Kan du lette litt på sløret uten å nevne noen navn... 


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 12 mar 09, 08:51

Det med full på trening har jeg og høret, det gjaldt en trening på LaManga


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 12 mar 09, 08:51

Opprinnelig postet av endre

Opprinnelig postet av oleberg

Har hørt om total kaos i FFK fra meget sentrale kilder. Ingen spillere som som har tillitt til Grønhagen, og sentrale spillere som som er ute og drikker hele tiden, kommer fulle på trening osv.

Høres litt for dumt ut, og det er garantert noe som skulle lekket ut hvis det er tilfelle.....

Det er ikke alt media kan eller vill skrive vet du - men kan garantere at det er verre enn standard på 3-4 divisjon nivå og holdninger.


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 12 mar 09, 09:05

Jeg er blandt de som ikke har noe tro på denne sesongen (kommer vi på 10 plass skal vi si oss fornøyde med det), men at spillerne og/eller Grønhagen skal komme fulle på jobb har jeg ingen tro på. Det får være måte på sensasjonsmakeri.

Selv halvtomsete fotballspillere vet at de lever av det som presteres på banen, og at de ved en slik oppførsel ødelegger sin egen kariere.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 12 mar 09, 09:06

Selvsagt er  det uro i FFK.

Uro vil det være i enhver organisasjon som i sin midte har en "gjeng" individualister som ikke er interessert i fellesskap , men eget velvære og fritt få lov til å "utbasunere" dette.!  Hvordan kan jeg som ikke kjenner det indre i FFK være så frekk å påstå noe slikt.

Begrunnelser.

1: I denne byen har vi aviser som det kan virke som om er først og fremst er interessert i å skape konflikter. Hvordan kan det virke slik, jo ved den enkle politikk at de blåser opp uttaleleser fra enhver som kommer kritikk, sakligheten, bakgrunnen for kritikken eller motsatte syn har de lite til overs for. Mao skap uro, dersom uroen ser ut til å legge seg, forsett å vinkle saken mest mulig ensidig. Dersom realiteten viser seg å ikke være slik f.eks F-B har framstilt den, ikke kom med sjølkritikk. PS dette gjelder ikke bar FFK, men den såkalte kritiske journalistikken spesielt i F_B generelt.

2:Så lenge jeg har vært inne på dette forum, har det vært personer som har yndet å lete fra "rykter" om indre uro i FFK. Velger å tro at dissse personer enten er "lettlurte" siden de tror på alle "rykter" som, eller at de gjør det for å enten virke interessante eller i værste fall for å skape uro.

Generelt for både media og "ryktesprederne" er at de fullstendig glemmer ? men heller bruke ! .

3. Dersom en har fulgt litt med i media så kan en ikke ha unngått å få med seg en spesiell form for uro, spillere som krever enten faste plasser på laget, økte lønninger osv.Skjærer en litt i gjennom mye av denne "kritikken" "sutringen" fra enkelt spillere, kommer bildet av individualisten fram. Individualisten som klart sier ifra, får ikke jeg det slik jeg vil så ....

4: Dårlig personalpolitikk i FFK ledelsen, man hadde ett team som fungerte meget godt i allefall sportslig i fjor. Med PMH som fungerende sportsjef, hva gjør man kvitter seg med PMH og går til en "forhastet" ansettelse av en person med "flotte talegaver og en imponerende CV". Dersom de i det hele har intervjuet han, så må dette enten ha vært ett overfladisk intervju, eller så hadde ikke FFK ledelsen noe tanker som FFK sin framtid på det tidspunktet.

Mao en personalpolitikk som skapte kaos, et kaos som iallefall F-B gjorde alt de kunne for å blåse opp og framstille den eneparten som tilnærma helt. F.eks se spalte mm de har brukt på de forskjellige aktørene i denne saken.

5: FFK har selvsagt som de fleste andre "bedrifter" merket finanskrisa, kanskje har den slått sterkest ut for nettopp de somhar hatt vyer om spillerforsterkninger osv for å kunne bringe FFK ytterligere et steg framover. Dette er også et moment som kan ha /trolig har skapt frustasjoner hos personer med ambisjoner.

Ps, her kan det ofte være bare av filosofisk interesse å diskutere om ambisjonene er private eller for FFK. Dette fordi at ofte er personlig suksess ensbetydende med suksess for FFK eller motsatt.: Dessverre er det slik at vi alle også fotballspillere/trenere/ ledere osv er mennesker. Mennesker gjør feil, men i et felleskap som en fotballklubb er, er det viktig med en hviss form for ovenbarenhet både med de impliserte.

Kunne gjerne ha fletta inn mange fler momenter, men regner dette kanskje som de viktigste.

Derfor det som er viktig å huske på er at vi alle også fotballspillere/trenere og ledere er mennesker som gjør feil, og at man derfor ikke akkurat trenger å henge seg opp i alle motsetninger/gnisninger osv som oppstår, men heller forsøke å trekke lasset framover sammen. Dessverre er det slik overalt at det er noen som blir satt til å lede en arbeidsgruppe. Det mest skadelige for denne arbeidsgruppen / fotballlaget er om det blir enkelt personer som rundt sitt "eget ego" danner en uformell ledergruppe. Spesiellt skadelig er det dersom det er denne "ledergruppa" som får styre premissene som mediadekning o.lign.

Ps Ikke så redd for skjelletter, mer for "ryktesprederne""

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 12 mar 09, 09:52

Jeg er så dritt lei av hele såpeoperaen at jeg vurderer å ta et friår i år. Og mer orker jeg ikke engang å si om det.

---------------------------

Hater hat!


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 12 mar 09, 09:54

Jeg velger å overse den dritten og fokusere på det som skjer på banen. Og STØTTE de 11 som til enhver tid løper ute på gresset.

Gleder meg veldig til første hjemmekamp!

 

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 12 mar 09, 10:14

Syntes ledere, spillere, trenere og ikke minst mediene her i byen bør sette seg ned og ta en prat!!  Er noe dritt hele tiden rundt denne klubben. Tror bare det vil skade klubben i fremtiden hvis det forsetter sånn. Først moklubust. Så eggen. Deretter Morgan. Spillere går ut via pressen å sprer sin missnøye. Så kommer opplegget rundt Grønhagen og karlsen osv..  Greit det er livlig rundt klubben våres. Men det fins måte på hvor mye rabalder det skal være i en klubb. Tror alle vil FFK`S beste. Så kanskje på tide at de setter seg ned for en prat.

 

LaughingLaughingLaughing


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 12 mar 09, 11:20

Blir bare deppa av det greine herFrown


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 12 mar 09, 12:32

At medier forsøker å skape skandaler må klubben bare lære seg til å leve med, uten å gjøre seg selv til ett offer.
Alternativet er faktisk mye mye værre, nemlig ignorering og der til færre presseoppslag.

-Mindre kompetente maktmennesker får ett kortere liv.
-FFK er avhengig presseoppslag i salg av sponsorater, spaltemillimetere blir faktisk telt.

Dessuten mediene får sjeldent skapt mer en klubben tillater.
Og ledelsen i noe så viktig som FFK bør være under ett kritisk lys.


Til tross for at mange av oss hiver oss på og uttrykker vår frustrasjon og bekymring, er det vel glemt for de fleste oss i det fløyta går, det er jeg sikker på vil skje i år ogsåSmile


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 12 mar 09, 12:39

Opprinnelig postet av Magnum

Jeg er så dritt lei av hele såpeoperaen at jeg vurderer å ta et friår i år. Og mer orker jeg ikke engang å si om det.

Akkurat samme følelsen jeg sitter med..... Men som andre har sagt her. Det er vel glemt når kampen mot B/G blåses i gang.

---------------------------

Fredd


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 12 mar 09, 13:42

Jeg tror vi skal stole på at dersom noen kommer fulle til trening så gjelder det som på alle arbeidsplasser og at man rett og slett får sparken. Velger å ikke tro på slike rykter, men pessimistisk til sesongen?- Jo, det er jeg også som aldri før! 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 12 mar 09, 13:46

Tipper det fort blir husket igjen hvis det blir vist rævva innsats mot BG.

Rart dette, vi avslutter med seriesølv og kan se tilbake på en fantiasikt sesong. Deretter ansette vi Karlsen som er en person mange har stor tro på som sportdirektør. Senere skaffer han oss en etter slik det ble beskrevet en særdels god/lovende ung spiller. På dette tidspunktet så det vanvittig bra ut for oss utenforstående.

Senere kommer det fram at Grønnhagen ikke har gjort en god jobb med de ynste spillerne, noen her inne på forummet skriver at han heller ikke er populær blandt spilleren på A-laget og Karlsen konfrontere han med dette og blir til slutt sjøvet ut av klubben. Senere får vi høre om mer og mer missnøye samt dårlige treningskamper og slosskamp mellom egne spillere på trening.

Hva synes dere FFK bør gjøre nå?

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 mar 09, 13:53

Opprinnelig postet av ffkmats

Jeg tror vi skal stole på at dersom noen kommer fulle til trening så gjelder det som på alle arbeidsplasser og at man rett og slett får sparken. Velger å ikke tro på slike rykter, men pessimistisk til sesongen?- Jo, det er jeg også som aldri før! 

Glad det ikke sånn, her jeg jobber. Da hadde jeg fått sparken mange ganger etter diverse opprykk, sølv og cupfester....



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24