Husk meg
Brukernavn
Passord

Vinn sesongkort på ffksupporter.net!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 06 mai 09, 21:08

Hey...hey...hey

Må nyte ledelsen så lenge det varer....Wink

---------------------------

You`ll never walk alone...


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 01 nov 09, 23:22

Da er årets Tippeligasesong historie.

Gull som forventa til RBK, men hadde ikke forventa at FFK måtte ut i kvalik.
Regna ikke med at vi skulle klare å følge opp fjorårets andreplass, men hadde forventa en plassering mellom 8 og 10.

Som vinner av årets siffertipskonkurranse Smile håper jeg jo at guttane klarer seg gjennon kval-kampene og spiller i Tippeligaen neste sesong også. Skulle det allikevel gå så galt at vi rykker ned, vil jeg uansett støtte guttane videre neste sesong.

Gratulerer også til 1947 modell med seier i tabellkonkurransen!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 02 nov 09, 00:31

Gratulerer med nok en seier, sesongkort vil bli overrakt for neste sesong Laughing

Vil også gratulere 1947modell med seier i tabellkonkurransen.

Det vil også bli trukket ut en heldig vinner av de som har vært med å tippet i alle rundene (vi i redaksjonen er ikke blant disse).

 

 

Så tar jeg av meg redaksjonshatten bittelitt og komme med min helt personlige mening:

Jeg syns det er litt småfeigt å tippe 2-1, 1-1 og 1-2 i nesten 90 prosent av kampene (215 kamper av 240 kamper totalt). I fjor var tallet 95,5 prosent. Å tippe 2-1 om hjemmelaget er favoritter, 1-2 hvis bortelaget er favoritter og 1-1 hvis lagene er jevne har i mine øyne ikke noe med tipping å gjøre, men sannsynlighetsberegning å gjøre, og noe egentlig mange kunne ha benyttet seg av om de ville.

Ettersom mange kamper ender med nettopp dette (44 prosent av kampene har et av disse resultatene), så blir det jo også en del poeng av slikt. Dette er selvsagt helt lovlig, fritt frem for alle, men hvis alle skulle ha gjort sånn, så tror jeg siffertipset ville blitt gruelig kjedelig i lengden.

For å sammenligne (uten å fremstå som feilfri eller unnskyldende for egen småflaue 17. plass): Du har 84 rette markeringer, jeg har 85. Jeg har prøvd å tippe hver enkelt kamp selvstendig og min bruk av 2-1, 1-1 og 1-2 er på 64 prosent. Likevel ender du 30 poeng høyere fordi 2-1, 1-1 eller 1-2 alltid gir "ekstrapoeng" om man tipper mye av det. En, to eller tre slike resultater slår ofte inn, og da får man med seg en del poeng. Hvis man for eksempel hadde satt 2-1 i absolutt alle kampene denne sesongen har man ikke vært spesielt flink, men likevel fått inn 101 poeng.

Jeg håper du (og andre selvsagt) tar dette på riktig måte. Kanskje som en utfordring til neste år? Smile

Som sagt, helt min personlige mening om dette, men du og andre selvsagt er i deres fulle rett til å gjøre akkurat som dere vil!


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 02 nov 09, 00:45
Endret: 02 nov 09, 00:46
Endret av: Nugattistjerna

Til dere som bestemmer:

Hva med å gi mer poeng for riktig resultat? Konkurransen heter jo"siffertips"...

Et alternativ er kanskje å gi delpoeng: hvis et lag vinner 3-2 og man har tippet 3-1, kan man kanskje få noen ekstra-poeng fordi man tippet riktig antall mål til hjemmelaget?

Et regneark ordner vel fint opp i dette?

 

PS: Gratulerer til Pelle


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 02 nov 09, 00:59

 

Opprinnelig postet av Nugattistjerna
Hva med å gi mer poeng for riktig resultat? Konkurransen heter jo"siffertips"...

I utgangspunktet enig, med det betyr jo at de som tipper 2-1, 1-1 og 1-2 får enda flere fordeler.

Kom gjerne med innspill for å gjøre siffertipset mer "rettferdig", så er det ikke umulig at det blir endringer neste år.


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 02 nov 09, 11:32

Gratulerer med seieren Pelle....!!

Kan si meg litt enig med FFK1903...;)

---------------------------

You`ll never walk alone...


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 02 nov 09, 11:41

Opprinnelig postet av Pelle

Da er årets Tippeligasesong historie.

Gull som forventa til RBK, men hadde ikke forventa at FFK måtte ut i kvalik.
Regna ikke med at vi skulle klare å følge opp fjorårets andreplass, men hadde forventa en plassering mellom 8 og 10.

Som vinner av årets siffertipskonkurranse Smile håper jeg jo at guttane klarer seg gjennon kval-kampene og spiller i Tippeligaen neste sesong også. Skulle det allikevel gå så galt at vi rykker ned, vil jeg uansett støtte guttane videre neste sesong.

Gratulerer også til 1947 modell med seier i tabellkonkurransen!

Gratulerer Pelle! Det var jevnt hele veien, kan angre bittert på at jeg endret fra 1-1 i alle kamper til andre tips 10min før kick off....(!!) Til slutt ble Vikings scoring den avgjørende oss imellom ettersom jeg hadde U der, utrolig jevnt.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3